Zwanger worden met clomid
donderdag 14 juni 2018 om 17:05
Hey iedereen,
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
vrijdag 20 juli 2018 om 17:01
Ik merk na al die teleurstelling dat ik niet echt meer durf te hopenSparky2018 schreef: ↑20-07-2018 16:56Soms denk ik dat deze ronde raak is maar dan denk ik mss is het de pregnyl.. ik heb nooit gevoelige borsten.. en nu wel geen pijn maar gevoelig en ik krijg altijd een week voor mijn nod hevige menstruatiekrampen. Dat was nu ook niet het geval.. ik hoop het zo maar ik zet mijn hoop er niet op.
Die kleine mini beetjes bloedverlies helpen niet mee
vrijdag 20 juli 2018 om 17:24
Dank je!
vrijdag 20 juli 2018 om 17:24
Bedankt!
zondag 22 juli 2018 om 12:16
Gefeliciteerd lloke
Ik had gisterenavond echt een kut avond. Gisteren weer gestart met Clomid, prima. Savonds hadden we een feestje, waarbij er collega’s van mijn vriend er waren. Met één kan ik niet zo goed opschieten, wegens een akkefietje wat ooit heeft plaatsgevonden. Nog steeds geen ramp. Blijken er drie collega’s een kindje te verwachten, wat mijn vriend me niet vooraf had doorgegeven (vanuit goede bedoelingen!) en juist die ene stomme collega heeft 1 jaar een relatie en krijgt nu ook een kindje. Hij heeft NON STOP gepraat over babies, zwangerschappen, aan iedereen vragen “waarom zij geen kinderen hadden”, dat hij “toch al wel heel lang had gewacht (hij is 35)” etc etc. Normaal trek ik zwangerschapsaankondigingen best prima en kan ik ook blij voor anderen zijn. Maar jezus, 4 uur lang luisteren naar luierverhalen, echo’s, namen discussies en dan tussendoor vragen krijgen “of wij niet eens moeten beginnen”.... ik heb vrij veel in m’n eentje bij het stokbrokd gestaan kan ik zeggen. Voelde me echt zo kut. Ben er altijd open oven, maar op een verjaardag met collega’s van mijn vriend en 70% onbekende mensen voelde dat toch ook niet oke.
Ik had gisterenavond echt een kut avond. Gisteren weer gestart met Clomid, prima. Savonds hadden we een feestje, waarbij er collega’s van mijn vriend er waren. Met één kan ik niet zo goed opschieten, wegens een akkefietje wat ooit heeft plaatsgevonden. Nog steeds geen ramp. Blijken er drie collega’s een kindje te verwachten, wat mijn vriend me niet vooraf had doorgegeven (vanuit goede bedoelingen!) en juist die ene stomme collega heeft 1 jaar een relatie en krijgt nu ook een kindje. Hij heeft NON STOP gepraat over babies, zwangerschappen, aan iedereen vragen “waarom zij geen kinderen hadden”, dat hij “toch al wel heel lang had gewacht (hij is 35)” etc etc. Normaal trek ik zwangerschapsaankondigingen best prima en kan ik ook blij voor anderen zijn. Maar jezus, 4 uur lang luisteren naar luierverhalen, echo’s, namen discussies en dan tussendoor vragen krijgen “of wij niet eens moeten beginnen”.... ik heb vrij veel in m’n eentje bij het stokbrokd gestaan kan ik zeggen. Voelde me echt zo kut. Ben er altijd open oven, maar op een verjaardag met collega’s van mijn vriend en 70% onbekende mensen voelde dat toch ook niet oke.
zondag 22 juli 2018 om 12:32
Arcticfox1 schreef: ↑22-07-2018 12:24ohw pergamon wat een rot avond zeg.
Ik kan et zelf meestal wel goed tegen, maar vind het ook fijn om mij daar mentaal wat op voor te kunnen bereiden zover mogelijk
Hoe gast het nu?
Heb je er nog met je vriend over kunnen praten ?
Ja, we zijn lekker vroeg vertrokken.
zondag 22 juli 2018 om 12:47
zondag 22 juli 2018 om 12:57
Ik ben normaal ook een heel optimistisch persoon. Wat herkenning is fijn
Sommige mensen zijn echt heel lomp met dat soort dingen.
Een paar maanden terug is mij door een collega gevraagd of ik zwanger was. Heel pijnlijk en dat shirt heb ik niet meer aangehad
Ik denk dat er heel veel mensen zijn doe zich niet realiseren wat zo'n vraag/opmerking met iemand kan doen
Wel vind ik dat zwangerschappen/kinderwens een bespreekbaar onderwerp moeten zijn.
Zo heb ik net vriendinnen hele fijne gesprekken gehad.
Dat is in mijn ogen geel anders dan die lompe blindheid die ik best vaak ervaar helaas
Een paar maanden terug is mij door een collega gevraagd of ik zwanger was. Heel pijnlijk en dat shirt heb ik niet meer aangehad
Ik denk dat er heel veel mensen zijn doe zich niet realiseren wat zo'n vraag/opmerking met iemand kan doen
Wel vind ik dat zwangerschappen/kinderwens een bespreekbaar onderwerp moeten zijn.
Dat is in mijn ogen geel anders dan die lompe blindheid die ik best vaak ervaar helaas
zondag 22 juli 2018 om 13:03
Dat vind ik ook. Daarom ben ik er normaal ook behoorlijk open over. Maar tegelijkertijd is het een hele persoonlijke beslissing en situatie, die ik niet met jan en allemaal wil delen ("hallo, ik moet nu eerder weg want ik zit op CD14 en we moeten vanavond écht even flink aan de bak" of "ja, ik ben wat emotioneel, want ik heb net 5 dagen clmid geslikt en ben er wat emotioneel van"). Ik heb een vriendin die vertelde dat zij bij kinderloze vrouwen altijd oplet met hoeveel ze over kinderen vertelt. Dat is heel prettig, omdat ze al vanuit zichzelf begrijpt dat het een hele kwetsbare situatie kan zijn. Zij leeft dus ook super mee, zonder elke maand te informeren hoe het met je cyclus gaat.Arcticfox1 schreef: ↑22-07-2018 12:57Ik ben normaal ook een heel optimistisch persoon. Wat herkenning is fijn
Collega's zijn wat dat betreft het ingewikkelst vind ik. Te dichtbij dat ze onbehoorlijke vragen kunnen stellen (als vrouw aan een andere vrouw vragen of ze zwanger zijn, hoe verzin je het?), te ver weg om de situatie makkelijk aan voor te leggen.
zondag 22 juli 2018 om 14:21
zondag 22 juli 2018 om 14:27
Noujaaaa!! Hoe lomp kunnen mensen soms zijn he! Nou moet ik wel zeggen dat ik in die gevallen het hart onder de tong heb liggen. Bij wildvreemden in een winkel zou ik er gerust uitflappen "nee, was het maar zo'n feest. Dit zijn de hormonen die ik slik om zwanger te kunnen worden". Dan is zij diegene die zich even flink ongemakkelijk voelt.Sparky2018 schreef: ↑22-07-2018 14:21@pergamon ik snap je volledig hoor! dat is absoluut niet fijn!
@articfox1 door hormonen ben ik ook wt bij gekomen.. ik werk in een winkel en een klant zei : ' oh is er een baby onderweg' ik was echt in shock.. hoe onbeleefd is dat ook als klant.. ik vond dat verschrikkelijk!
zondag 22 juli 2018 om 14:36
@pergamon. Ik heb geantwoord : zie ik er zo uit mss? En die antwoordde daar op ja dat leek zo. Daarop heb ik gezegd 1 nee meneer ik ben niet zwanger ik zal dan gewoon dik zijn en 2 het is heel onbeleefd om dit aan mensen te vragen want dat is kwetsend. Ik was er echt van aangedaan. Ik zou nooit zo antwoorden tegen een klant maar het zat me echt tegen en dat was dan ook nog is de eerste klant van de dag/
zondag 22 juli 2018 om 14:39
Bizar. Ik zou overigens niet meer vagen 'of je er zo uit ziet', want dan krijg je een bevestiging en hoor je het eigenlijk voor een tweede keer. Echt heel onbehoorlijk van die klant.Sparky2018 schreef: ↑22-07-2018 14:36@pergamon. Ik heb geantwoord : zie ik er zo uit mss? En die antwoordde daar op ja dat leek zo. Daarop heb ik gezegd 1 nee meneer ik ben niet zwanger ik zal dan gewoon dik zijn en 2 het is heel onbeleefd om dit aan mensen te vragen want dat is kwetsend. Ik was er echt van aangedaan. Ik zou nooit zo antwoorden tegen een klant maar het zat me echt tegen en dat was dan ook nog is de eerste klant van de dag/
zondag 22 juli 2018 om 15:39
Snap ik wel hoor! Helpt het als je al een vast antwoord klaar hebt staan in je hoofd? Zo’n antwoord waarvan je nu denkt “dat had ik willen zeggen”. Dan komt het er bij een eventuele volgende keer misschien soepel uit.Sparky2018 schreef: ↑22-07-2018 14:44@pergamon ja dat komt eruit voor je eigenlijk de tijd hebt om
Na te denken. Achteraf denk ik vaak ik had dat of dat moeten zeggen..![]()
zondag 22 juli 2018 om 22:29
Vrijdag of zaterdag uitgaande van mijn eerste ronde clomidSparky2018 schreef: ↑22-07-2018 20:41@pergamon hopelijk geen 2de keer![]()
@articfox wanneer was je nod?