Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
@slingeraapje/baggal Dat is de verzekering bij UMC: UMC Extra Zorg 4. https://www.umczorgverzekering.nl/vergoedingen/IVF



(thnx baggal en mwstippel, het wachten op de tp duurt oneindig lang.. )
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Moed houden Boulu: de grootte verschilde bij mij ook fiks en ook datblwamnde laagste keer goed. Doemdenken en ik zijn ook een gouden combi. Maak het bespreekbaar in het ziekenhuis, zij hebben me wat meer in de gaten gehouden en ik krijg nu wat ondersteuning.



Fruity: begrijpelijk dat je die verjaardag afzegt. En daar hoef je alleen uitleg bij te geven als dat voor jou goed voelt



@flipje: 5 november! Hoe gaat het met jou?



Fijn dat jullie moed putten uit goede berichten!
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 21 april 2017 @ 17:47:

(thnx baggal en mwstippel, het wachten op de tp duurt oneindig lang.. )Snap ik zo Flipje! Ik ben het wachten nu na 6 weken zoooo zat dat ik eigenlijk gewoon baal over dat mijn cyclus deze keer langer duurt. (En dat is waarschijnlijk maar een dag of 4 extra. Laat staan een hele maand extra....) Nadeel van deze vertraging is dat ik hoogstwaarschijnlijk volgende maand hetzelfde probleem als jij ga hebben en ivm werk/ buitenland een maand moet overslaan. Zucht....
Ben even minder aanwezig geweest omdat ik me niet fit voelde. Vandaag flauwgevallen na onregelmatige hartslag en daardoor nu in het ziekenhuis geweest. Ik heb een echo gehad bij de gynaecoloog. Helaas zei ze dat het er niet goed uitzag. Ik ben vandaag 5 weken en dan had ze iets van foetale delen moeten zien maar ze zag alleen een leeg vruchtzakje. Voel me enorm verdrietig en leeg dat het nu weer niet goed mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee toch Christel! heel veel sterkte
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Christel wat rot... Gaan ze over een week nog een keer kijken? Of wat wordt het plan? Ik hoop dat ze het fout hebben en dat het toch goed lijkt te gaan.



Ach Flip, wat vervelend dat je voor je werk weg moet en dat dat net mis gaat met een terugplaatsing. Wéér een maand verder...



Fruity, natuurlijk mag je afzeggen! Hebben wij ook gedaan toen we hoorden dat we geen bevruchtingen hadden. We zijn lekker een paar weken later gegaan. Als jij geen zin hebt om tussen kleine kinderen te zitten, dan moet je gewoon niet gaan.



Weija, begrijp ik het nu goed dat je deze cyclus geen terugplaatsing gaat krijgen? En in mei een nieuwe poging?



Hier weer een drukken dag gehad met allemaal gekke dingen. Nu maar hopen dat het weekend rustig blijft.
Christel, wat gaan ze doen? Volgende week nog een keer een echo?



Hier morgen weer een startecho op de planning. We gaan nu maar uit van 3 keer is scheepsrecht..
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah Christel wat enorm verdrietig.... (en heftig een onregelmatige hartslag). Heel veel sterkte.



Animal zie dat het er niet helemaal duidelijk staat (ik pas het aan). Voorlopig ga ik ervan uit dat ik wel een tp krijg deze cyclus, maar de cyclus duurt langer dan normaal normaal heb ik al een spontane of gestimuleerde eisprong op dag 12/13 en nu gaat het iig niet eerder dan dag 15/16 zijn. Waardoor ik bij de volgende cyclus (mocht deze cryo tp niet pakken) ik hoogstwaarschijnlijk een maand over moet slaan.
Alle reacties Link kopieren
Aah Christel



Hier net nog een test gedaan, nog steeds een streep maar nog heel licht, afwachten maar...
Alle reacties Link kopieren
Aawww Christel, wat verdrietig! Zeker niet het nieuws dat je wil horen! Helaas weet ik hoe het het voelt na de euforie van een positieve test. Heeft de gyn volledig uitgesloten dat het goed kan komen? Wat een domper!! Sterkte!



Flipje: Snap ik. Jij bent altijd zo attent om de tabel bij te werken en ondertussen denk ik alleen maar: het wordt tijd dat jij zelf naar de zwangeren kan en daar 8,5 maand kan blijven. Natuurlijk is Mei onderweg, maar wel weer 5 extra weken gehad waarin je zelf zo weinig kan doen



MevrouwStippel: goed om weer van je te horen. Dan denk ik te weten hoe jouw dochter heet . Zowel man als ik houden wel van klassieke namen. Wat ik wel jammer vind is dat sommige namen echt super populair zijn geworden, maar uiteindelijk weerhoud dat ons niet. Hoe gaat het met het spuiten bij je man?



Hier: nog steeds lodderig en ziek. Koud/warm/snotterig en vieze fluimen uit mijn keel. Ik heb nu 4 dagen/nachten in bed gelegen Niet fijn. Ga vandaag wel mijn bed wassen. Had gister avond nog wel een korte facetime sessie met een vriendin en die zei alleen maar "wat zie jij er uit"... Bah.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Freexx! Is de streep ietsje donkerder dan de vorige test? x Ik hoop het zo!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Slingeraapje: Wat moet dat moeilijk zijn zeg dat jullie alweer aan de laatste poging toe zijn. Wij gaan ook naar Dusseldorf mocht deze behandeling niet lukken. Je hoort vaak dat het veel persoonlijker is, maar ik denk dat er voornamelijk wordt bedoelt dat er een individueel plan wordt opgesteld. Ik weet niet wat het verschil is met Gent. Heel veel succes en sterkte!



@Weija: Oh wat bijzonder dat je cyclus nu weer anders loopt. Dat zou wel balen zijn zeg als die volgende tp dan verkeerd uitkomt. Maar... daar gaan we natuurlijk helemaal niet vanuit dat je die nodig hebt!!



@Baggal: Hoe is het nu met jou? Oh, ik lees het al, bah wat rot zeg! Ziek zijn is echt heel vervelend en volgens mij heb je het ook flink te pakken. Dat in bed liggen de hele tijd word je ook niet goed van he. Het verbetert dus ook niet echt?

Ik ga overigens wel altijd naar kraamvisites van mensen die dichtbij me staan, maar mensen die ik 1x in het jaar zie niet perse.



@Freexx: Ooh wat spannend!! Niet donkerder dan donderdag? Een streep is een streep zeggen ze natuurlijk altijd! Hoewel ik mijn streep toen ook best licht vond en uiteindelijk is dat ook niet goed gegaan maar lees heel veel verhalen dat het wel goed komt en dat je iets langzamer HCG aanmaakt. Hoop het voor je!!



@En dan nu voor Christel: Ik kreeg er tranen van in mijn ogen toen ik je post las. Wat ontzettend verdrietig. Zo oneerlijk. Ik zou ook intens verdrietig zijn. En jullie hebben ook al een miskraam gehad. Moet je nu afwachten tot het zich vanzelf oplost? Heel veel sterkte samen...



@Flipje: Ook ik denk regelmatig aan jou. Dat je nu weer zo lang moet wachten, ongelooflijk, niet makkelijk. Je kunt nooit vergelijken wie het het meeste verdient of niet, maar jij staat wel hoog op mijn lijstje om heel snel weer zwanger te worden en te blijven!



@Fruity: Fijn dat je kan komen voor een echo vandaag. Wat heb je besloten, ga je niet naar de kinderverjaardag?



Hier geen nieuws, ze belden gistermiddag dat het ook goed is als ik pas zondag weer kom voor een echo! Haha, nou ja, ze had het overlegd met de arts dus het zal wel goed zijn. Nu heb ik tenminste even bijgeslapen . Nu ook iets minder gespannen, maar dat zal morgen wel weer komen.
Alle reacties Link kopieren
ff een snelle post. christel wat erg hoop dat er op de volgende echo toch nog wat te zien is. wanneer mag je weer komen?
Christel wat verdrietig. Heel veel sterkte voor jou.



Mijn man gaat het prikken goed af. Hij heeft weinig last. Krijgt alleen wat beurse plekjes op zijn buik.

Nu maar hopen dat straks blijkt dat het geholpen heeft en dat ze bruikbare zaadcellen vinden.

Begin juni moet hij weer bloed laten prikken om testesteron, FSH en LH te laten meten. En hopelijk wordt hij dan snel ingepland voor de ingreep.



Freexx een voorzichtige gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
De test was ietsje donkerder.. ben ook nog echt niet blij, heb t gevoel dat in nog ongesteld ga worden, echt van die steken.. maarja afwachten en hopen op geen bloed! X
Alle reacties Link kopieren
Oooh Free.. dat kunnen ook de eerste zwangerschapssymptomen zijn.. Mijn beste vriendin zei ook steeds dat gevoel te hebben. Zij zit nu op de 21 weken.. ;)

Streep is een streep..



Christel.. wat heftig en verdrietig zeg ! :( sterkte .
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Net met de poli gebeld en ze geven aan dat 5 weken nog erg vroeg is. Vaak zie je dan een zwangerschapsring maar die had ik ook niet. Alleen een vruchtzakje. Ik moet maandag en woensdag bloed prikken en dan hoor ik woensdag of mijn hcg nog stijgt of niet. Ik heb ook al twee dagen geen pijnlijke borsten meer maar had gehoord dat dat vaker kon gebeuren en niet direct een slecht teken is. Maar de combinatie van dat die symptomen minder zijn en deze echo stemmen me toch wel erg voorzichtig. Ik hoop gewoon ontzettend op een positieve bloed uitslag volgende week woensdag.



Baggal heel veel beterschap!! Ik hoop voor je dat je je snel weer fitter voelt!



Freexx, gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Christel ik hoop ontzettend met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al sinds donderdag wat 'spotting' terwijl ik maandag as ongesteld word. Uiteraard hoop ik dat het een innesteling was, maar ja, mijn buikpijn en hangerigheid zegt me eigenlijk wel genoeg.

En Freexx, hopelijk wordt dit Goed Nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ps: wie ging er hier nou trouwen 19 mei? Ik trouw 1 dag later
Voor de signaalspotters onder ons: ik heb 0,0 laat van kwaaltjes. Heel soms wat steekjes gehad in mijn baarmoeder maar voor de rest niks. Helemaal niets. Natuurlijk bleef ik daar niet rustig onder maar misschien is het een wijze les als je aan het stressen gaat
Alle reacties Link kopieren
Freexx: Ik heb stiekem hele goede hoop!! En het gevoel van een menstruatie kan ook een zwangerschap symptoom zijn... Er is daar iig iets gaande!



Christel: wat ik al in het vervolgtopic schreef: 5 weken is absurd snel voor een echo. Mijn echo was twee weken later en het embryo was super klein. Ik betwijfel of er op een vruchtzak na twee weken daarvoor ook iets te zien zou zijn geweest. En dat je borsten even slapper zijn is ook niet gek. Mijn borsten zijn pas in week 9 gaan groeien. Gek werd ik ervan, omdat mensen het steeds over pijnlijke borsten hadden in het Oktober topic. Ik had dat dus niet en ook hier geldt dat je daar niet meteen conclusies aan kan verbinden.

HCG zouden ze eigenlijk twee keer moeten meten: eerste keer voor de uitgangswaarde en daarna voor de verdubbeling binnen 48 uur. Zie ook wat ik aan Lampje schreef een week geleden in het andere topic. Tuurlijk ben je zenuwachtig en hou je een slag om de arm, dat is ook realistisch, maar eerlijkheidshalve begrijp ik ook de gyn ook niet helemaal om bij 5 weken zo'n uitspraak te doen. Tasje had ook een niet zo'n beste 1e echo na veel bloedverlies en is toch echt zwanger. Ik kan je niet garanderen dat het wel goed blijft gaan, maar ik vind de uitspraken (en conclusies) toch wel beetje vroeg allemaal. Sterkte met de verlengde wachtweek!



Deni: Hoe vergaat het wachten je? Succes meis.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wij zitten in de wachtkamer bij mck. Is erg druk.

Stellen die hun kinderen meenemen... Kan ik nu even slecht hebben.

Ik ga morgen niet naar de verjaardag, vriend gaat alleen. Mijn humeur is gedaald tot onder het vriespunt, het is erg gezellig in huize Pebbles
Alle reacties Link kopieren
Even een voor jullie.

Christel ik heb in het andere topic een reactie gegeven ik hoop dat ze het mis hebben..

Freexx wat goed maar ik snap dat je nog niet hoog springt meid maar ik ben al wel erg blij voor je
Alle reacties Link kopieren
Fruity: snap dat dat even confronterend is. Maar misschien konden ze geen oppas krijgen op de zaterdag. Of zijn die kinderen tot stand gekomen na een lang medisch traject. Je weet het gewoon niet! Heel veel succes @ MCK!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven