Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Boulu, wat klote, maar zoals ik vanmiddag zei, het is nog wel een beetje vroeg. Ook al wil je het niet, test vrijdag of zaterdag nog een keer.

Voor de rest, alles wat Baggal getypt heeft
Alle reacties Link kopieren
Boulu en Bouluman

Zoals Baggal al zegt, eerst nummer 1: jullie cryo, dan 2: DD, daarna pas de grote stap voor evt donor. Eerst dit maar eens verwerken voor jullie volgende stappen ondernemen... dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Och lieve Boulu, dikke knuffel voor jou

Het is zo slopend dit traject. Hoop echt dat je ooit nog die positieve test in handen krijgt. Wat verdrietig allemaal!



Angel, voor jou ook eeg spannend nu. Ik hoop op een tp en cryos. Mijn duimen draaien overuren!
Alle reacties Link kopieren
He bah boulu. Sterkte. Blijf met je lief praten. Ik merk dat dat zo belangrijk is. En probeer ook van alle kleine mooie dingen t genieten. Dit proces is slopend en geeft men enorme tunnelvisie. Ik weet dat je dit allang weet en waarschijnlijk ook helemaal.niet op zulke tips zit te wachten. Maar de rest is al gezegd. Zorg goed voor jezelf. Wees verdrietig maar koester ook de liefde van anderen (zoals in dit forum, wow!!!)
Alle reacties Link kopieren
Boulu: Ben je de nacht een beetje doorgekomen? The day after ervaarde, als ik even voor mezelf mag spreken, als de moeilijkste. Dus heel veel sterkte. Ik heb nog een aantal dingen die ik aan je wil schrijven, maar dat komt dit weekend wel. Eerst deze teleurstelling maar weer eens incasseren...



Beetje hak op tak, maar niet minder gemeend:

Duufje: ben heel benieuwd het het vandaag gaat. Heel veel succes.



Weija: voor jou is ook het aftellen begonnen. Ik duim!



Angel: Ik hoop dat de bevroren eicellen en je man's verse zaad voor mooie bevruchtingen gaan zorgen! Wanneer hoor je dit?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@boulu ik hoop dat je beetje hebt kunnen slapen. Misschien is dit nog te vroeg, maar hou je sterk meid. Het kan nog wel. jullie kunnen nog eigen kindje krijgen. kijk naar baggal, zij waren ook al bezig met donor en toch is het gelukt.



Dank je wel dames. Ik word vandaag gebeld, de precieze tijd weet ik niet. Ik weet ook niet of ik meteen hoor wat voor kwaliteit het is.
Alle reacties Link kopieren
Verdorie Boulu

Ik heb hier de afgelopen weken vooral meegelezen, dus we kennen elkaar niet 'goed', maar ik heb je verhaal gevolgd en had het je zo ontzettend gegund.

Jullie verdriet is zo terecht en dat mag (en moet) er ook zijn. Hopelijk kunnen jullie jezelf weer herpakken, er is nog een volgende keer...

Maar voor nu vooral heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Boulu, met tranen in m'n ogen heb ik je bericht gelezen. Ook ik had het jullie zo ontzettend gegund. Wat moeilijk om je eigen verdriet te dragen en te zien dat je partner het zo moeilijk heeft.

voor nu; veel sterkte samen
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, daar ben ik weer. Wat ontzettend lief: zoveel reacties en zoveel begrip!! Echt ongelooflijk .



Allereerst voor Angel, want het is een super spannende dag: Heel veel succes met wachten op het telefoontje!! Morgen hopelijk eindelijk die terugplaatsing!! Het is je zo gegund! Meestal hoor je niet meteen welke kwaliteit en misschien zelfs niet eens het aantal? Weet niet of dat ook bij jullie zo is hoor. Ik duim voor je!



Ook Duufje heeft weer een gesprek (vandaag of wellicht ergens anders deze week): Heel veel succes ook! Hopelijk meer duidelijkheid.



Verder moet Weija nu dan maar met goed nieuws komen nu ik het niet ben ;). Wanneer wil je gaan testen?



Verder niemand iets belangrijks toch vandaag?? Of zijn er follikelmetingen, echo's, afspraken enz? Hoop dat ik niemand vergeet want jullie hebben mij ook zo goed gesteund!!



Hier gaat het wel, inderdaad the day after is zwaar. Wakker worden wetende dat het mislukt is. M'n vertrouwen en hoop wordt wel steeds kleiner maar ik heb het nog wel. Daarbij had ik twee weken geleden met de terugplaatsing natuurlijk ook al flink gehuild waardoor ik het misschien nu, hopelijk, iets beter kan verwerken.

De laatste week had ik eigenlijk wel flink hoop gekregen dus het is toch enorm balen. Het meest zwaar vond ik het gisteren om mijn man te zien. Hij moest huilen toen ik begon te huilen en later moest hij nog veel meer huilen toen we het over een donor hadden. Hij huilt eigenlijk nooit (in z'n leven nog maar 2x ofzo). Natuurlijk zijn we nog niet aan een donor toe en ik ben er ook nog niet aan toe, maar als je je even zo wanhopig voelt ga je daaraan denken. Hij denkt nu dat hij het echt niet zou kunnen, alsof hij er dan niet bij zou horen ofzo. En het feit dat ik een kind zou dragen van een ander, het feit dat hij bang is dat hij er niet van kan houden of niks zou voelen enz. Ik snap het wel maar vind het wel moeilijk als het echt geen optie is en we samen niet zwanger worden. Hij vond het heel erg om te vertellen want hij gunt het mij zo erg en hij wil het me niet ontnemen. Maar hij heeft gelijk: als hij er niet achter staat, is het ook geen optie, dat zou ik ook niet willen. Nou ja, misschien dat hij nog ooit bijdraait maar voor nu is het denk ik gewoon focussen op verdere behandelingen voor een kindje van ons samen.

En ik hoop echt zo ontzettend dat dat ooit gaat lukken. Ik ben nu al verliefd op ons kindje (klinkt stom hé) en mijn man zou zo'n geweldige vader zijn. Tranen in m'n ogen als hij geen papa wordt...



Voor nu is het contact opnemen met de verzekering (nog voor de 2e poging zodat die niet telt en voor Dusseldorf) en het weekend laten weten aan het ziekenhuis (ik zal voor de zekerheid nog testen) dat het mislukt is.

Ik weet alleen niet goed wat ik met de cryo zal doen? Over 2 maanden zal deze pas worden teruggeplaatst namelijk en dat klinkt nu als heeeeel lang en we zitten al dik 2 jaar in de MM en ik vind het zonde om elke keer zo lang te wachten. Daarnaast kunnen we daarna waarschijnlijk geen nieuwe behandeling meer doen omdat we in september een verre reis gaan maken. Dus dan zouden we pas in oktober ( , over 5 maanden) verder kunnen. Dat zie ik niet echt zitten. Dus ik twijfel om de cryo maar te laten zitten (ik heb toch weinig vertrouwen in de kwaliteit) en meteen door te gaan in Düsseldorf. Die cryo willen we dan ook nog wel ooit gebruiken als dat kan.

Wat zouden jullie doen?
Boulu, hoe gaat het nu? Hebben jullie gisteravond nog veel gepraat, geknuffeld, gehuild en gewoon even boos zijn? Zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen?

Ik weet verder even niet wat te zeggen, niks kan jullie verdriet verzachten op dit moment
Alle reacties Link kopieren
Lieve Boulu, allereerst een dikke knuffel en ik vind dat je nu al weer sterk klinkt. MIsschien voelt het nog niet helemaal zo, zo kom je wel over. Je kijkt ook al weer vooruit, ver vooruit zelfs.

Ik dacht dat je verplicht bent alle cryo's op te maken voor je een nieuwe poging gaat doen, maar dat kan ik mis hebben. Wacht het gesprek in Dusseldorf af. Wie weet willen ze graag hebben dat je 3 maanden medicatie gaat slikken voor ze een nieuwe poging gaan doen en kom je zo de tijd door tot na jullie reis.

Doe rustig aan vandaag en ik hoop dat jullie deze teleurstelling snel kunnen verwerken.



Duufje, ik wens jullie vandaag veel succes en hoop op een goed gesprek!
Alle reacties Link kopieren
Even heel kort;

Angel heel veel succes vandaag! Hoop zo op een stel mooie bevruchtingen.



Duufje jullie ook veel succes vandaag met de eerste afspraak op weg naar een broertje of zusje voor B hoop het zo voor jullie.



Boulu je klinkt rustig, hoopvol en weloverwogen. (Verstandig dat je van het weekend nog even test). Mbt de cryo die zou ik zeker niet verloren laten gaan. In NL worden die niet zomaar ingevroren. Maar misschien kan je hem wel in Düsseldorf laten terugplaatsen? (Geen idee of dat een optie is).



Hier geen flauw idee of het deze maand gaat lukken. Ik wacht dus nog maar even 'geduldig' door. Weet eerlijk gezegd ook nog niet of ik vrijdag of zaterdag ga testen, neig naar 14 dpo en in het weekend testen dus zaterdag. Wordt vervolgd!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bulou,



Fijn om weer van je te horen na de domper van gister. Ik weet niet of en in hoeverre je er iets aan hebt, maar het hielp mij om in stapjes te denken om het te blijven overzien.



Lastig om te kijken wat je met de cryo aan moet. Enerzijds is het een kans - en als de kwaliteit echt zo slecht zou zijn geweest zou dat embryo niet voor vriezen in aanmerking zijn gekomen, anderzijds kan ik me voorstellen dat het vertrouwen dat het iets op gaat leveren niet zo groot is. En dat in combinatie met de lange wachttijd...

Weet je de kwaliteit van de cryo? Als het een 4CC is, is de kans aanmerkelijk groter dan met een 2CC. Zo heb ik mijn 2CC afgestaan voor onderzoek, omdat de kans dat daar een zwangerschap uit voortkomt niet groot is en ik dat niet vond opwegen tegen het financiele aspect van een FERC.



Waarom niet eerst praten met Düsseldorf? Als het met de verzekering kan (en dat weet ik niet) zeg dan tegen het ziekenhuis in NL dat je even rust neemt (zodat de cryo niet vernietigd wordt) en ga verder in DD. Zie wat zij zeggen en voor je kunnen betekenen aan de hand van de vorige rondes. Overigens - het hele proces met wel of geen donor is een groeiproces. Zeker geen besluit dat je lichtvaardig neemt. Zowel mijn man als ik vonden het lastig. Enerzijds omdat je kiest voor elkaar (en dus ook voor nageslacht van/met elkaar) en anderzijds omdat het voor mij ergens voelde als vreemdgaan/verraad en dat soort emoties. Als het voor ons echter het verschil zou maken tussen wel of geen kind, dan vond ik het weer een duivelsdilemma om dat op te geven. Mijn man wilde in 2014 niet eens de MMM in, als er eventueel is een donor aan te pas moest komen vond hij dat helemaal abhorrent. Maar met tijd kwam ook het inzicht dat mijn hart schreeuwde om een kind en dat hij ook mij graag gelukkig wil zien, al was voor hem de noodzaak met reeds 3 kinderen veel minder groot. Ook tijdens de verplichte sessies met de psycholoog werd hij steeds meer of overtuigd dat er niets "mis" is met het gebruik van een donor als dit helpt om je droom te verwezenlijken. Alleen geldt dat dit wel een groeiproces is voor ieder paar. Als er bijvoorbeeld een fout zou zijn gemaakt @ BP's lab en ik draag biologisch een kind dat niet van mij of mijn man is, zou dit niets afdoen voor de liefde die ik nu al voor haar voel. Het is ons kind - punt. Natuurlijk is dit anders dan wanneer je bewust voor een donor kiest, maar toch.

Ter vergelijking: een paar jaar geleden zou ik niet hebben nagedacht over eicel donatie, behoudens voor vriendin L. Nu Ik uit eigen ervaring weet en ook hier zie hoeveel verdriet er schuilgaat achter ongewenste kinderloosheid, ben ik daar ook anders tegen aan gaan kijken. Te meer als ik zelf donor afhankelijk zou zijn geweest. Kortom, dat je partner er nu niet voor open staat is te begrijpen. Tijd kan dingen wel anders maken overigens...

Eerst maar eens bijkomen van deze domper. De eventuele donor is een zorg voor later. Ik denk aan je!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@boulu, knap hoe je je nu al weer zo herpakt hebt. Wat je ook doet, niet de moed laten zakken!



@Duufje, heel veel succes vanmiddag met jullie afspraak! Ik hoop dat er een plan wordt neergelegd waar jullie je goed in kunnen vinden. Jullie zouden liever gisteren dan vandaag van start gaan toch?



@Angel, hier wordt heel hard geduimd voor jullie embryo's! Ik hoop echt op een mooie score. Jullie hadden 10 eicellen in de vriezer toch? Mij is altijd gezegd dat doorgaans grofweg de helft van de eicellen afvalt in het stadium van de bevruchting... dan zou er zeker nog een mooi aantal over kunnen blijven. Hoe laat hoor je iets?



Hier nog altijd in de wachtstand.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Boulu, heel veel sterkte. Geef de moed niet op, een cryo geeft echt nog kans op een zwangerschap. Deze zullen ik zelf nooit laten liggen. En er zijn nog genoeg mogelijkheden voor jullie, bijvoorbeeld in het buitenland.



Angel, toevallig heb ik afgelopen week een presentatie gehad van een van de beste gynaecologen van Nederland. Het ging over het invriezen van eicellen voor een behandeling van kanker. Hij gaf aan dat de eicellen tegenwoordig zo ingevroren en ontdooit kunnen worden dat deze daarna nog precies dezelfde functie hebben als ervoor. Daar hoef je je dus niet zo druk om te maken. Sterkte met wachten vandaag en hopelijk mooie kwaliteit embryo's.



Duufje, veel succes met het gesprek. Hopelijk kunnen jullie snel weer starten.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Boulu,



Wat ontzettend verdrietig voor jullie beiden

Is een eventuele optie om voor beiden te gaan: donatie van zowel eicel en zaad? Misschien voelt dat anders? Of kan dat niet (in NL)? En zou dat uberhaupt voor jou/jullie een optie kunnen zijn? Ik kan het me van jouw man ook wel voorstellen. En wat Baggal ook al aangeeft; ik denk dat zoiets moet groeien. Dat je man aan deze gedachte mogelijk moet wennen. Het gaat voor hem natuurlijk ook heel anders dan dat hij ooit voor zich had gezien. Wellicht als je hem daarin ruimte geeft dat het met de tijd wel anders wordt misschien. Hij zal daar komende tijd echt wel over na blijven denken, zeker als het komende tijd in DD niet zou lukken, maar zo ver is het nog niet. En meis, ik zou ZEKER je cryo inzetten over twee maanden. Je ziet het aan Baggal, zo’n kans wil je niet missen hoor. Echt doen hoor! Je bent echt sterker dan je denkt.

Nog een heel mooi verhaal: mijn collega is 8 jaar bezig geweest en heeft nu twee kids. Ze heeft van alles meegemaakt, is naar btld gegaan, draagmoeder gehad. Uiteindelijk is ze een arts tegengekomen die het nog een keer met haar wilde proberen en ze raakte zwanger! Ze had een cryo over en deze vorig jaar nog laten terugplaatsen: zwanger en een gezond kindje! Ineens lukte het wel?! Geef de moed niet op meis



Angel, nagelbijten vandaag! Ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
@ boulu, je klinkt al sterker en ik weet zeker dat je je na paar dagen nog beter voelt. Het blijft kut, maar het is nog lang niet over. Anderen hebben al een een ander gezegd over een donor. Maar dat is iets voor later. Je hebt nu nog een cryo en DD. Je hebt ook niet veel kansen gehad om zwanger te worden. Ivf1 maar een tp en ivf 2 misschien 2 terugplaatsingen. Het is heel anders dan iemand die elke ivf poging 5-6 cryo's heeft. Misschien heb jij meer ivf pogingen nodig om gelijke kansen te krijgen/zwanger te worden. Ik weet niet of je je al verzekerd hebt voor een 4e en 5e poging? Daarnaast doet Düsseldorf veel aan slechte zaad en slechte kwaliteit eicellen. Kijk naar wensel, had in Nl ook maar 1 tp, nu in DD zwanger en 3 cryo's. Het is nog zeker niet over! voor nu is het gewoon kut en ik snap wel dat je dat wachten heel zwaar vindt. Ik heb daar zelf ook moeite mee gehad. Maar denk nu, ben al ruim 3,5 jaar bezig, die paar maandjes extra maakt niet niet erger of minder erg, als ik maar goed geholpen wordt en beste kansen krijg (zoals DD straks, als het in NL niet lukt). Hou vol meid, je komt er wel. We weten alleen niet hoe en wanneer. En dat maakt de mmm zo moeilijk.



@ Lily wat een mooie verhaal van je collega. Zulke verhalen geven mij altijd hoop.



@ lampje bedankt dat je vertelde dat een Nlse gynaecoloog dat heeft gezegd. Ik heb al meerdere artikelen gelezen en ze beschrijven idd dat eicelvitrificatie (zo heet dat) gelijke kansen geeft als verse eicellen (een artikel schreef dat er embryos van mindere kwaliteit ontstaan, maar die negeer ik nu even hahaha). Maar vind toch leuk dat een Nlse gynaecoloog dat ook beweert. Dar wil zeggen dat Nl ook al ver is met de techniek eicelvitrificatie.



@ Flipje ik had er 9 eicellen in de vriezer, hopelijk zijn ze allemaal gezellig aan het delen





Bedankt dames voor het succes wensen. Ben nog niet gebeld overigens.
Boulu een dikke knuffel voor jullie. Wat ontzettend verdrietig. (Ik koester alleen nog een klein klein beetje hoop dat er te vroeg getest is.) Dit omdat ik in dit topic wel meer wonderen zie gebeuren.



Zoals de anderen ook zeggen er zijn nog kansen op een kindje samen. Al snap ik dat de moed je op dit moment in de schoenen zakt.
Alle reacties Link kopieren
Net een telefoontje gehad, tp gaat door. Weet de kwaliteit nog niet. Morgen horen we hoeveel bevruchtingen heeft plaatsgevonden. Voor nu zijn we blij. Stom dat het opeens hoop geeft.
Alle reacties Link kopieren
Voelt wat wrang om na het nieuws van Bulou van gister nu een happy emoticon te plaatsen maar ik doe het toch even Angel - want ik ben onwijs blij voor je Hopelijk hoor je morgen ook of je cryo's hebt en de kwaliteit. En dan hopelijk over 1,5 week goed nieuws hier...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Angel, fijn dat je morgen TP hebt! Je kan nu in ieder geval weer verder. Opgelucht?

Ben benieuwd naar morgen hoeveel bevruchtingen je hebt!
Alle reacties Link kopieren
wat fijn angel ben blij voor je!



en boulu nog even een dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
yes Angel!



Beste mensen we zijn over de 3000 posts heen dus een nieuw topic moet geopend worden. Wie wil de honneurs op zich nemen?

Ik kan echt de ballen met die tabellen hier, dus ik laat het graag over aan iemand anders

Qua wijziging in de tabel: ik zit weer in het 'prikken & slikken'-stadium.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames



@boulu hoe gaat het met je? Kom je je dag beetje door? Ik hoop dat jullie steun vinden bijelkaar en straks (over paar dagen) je weer volle moed verder kunt in het traject. Na een tegenslag zie ik het ook vaak niet meer zitten of gebeuren een zwangerschap. Maar dat zijn emoties, feiten zijn dat er nog kansen zijn zoals embryo en DD en misschien nog extra ivf pogingen, omdat er in totaal maar 3 tp zijn met 2 hele ivf pogingen. Wil je nogmaals sterkte wensen en geef de moed niet op!
Alle reacties Link kopieren
Abusu: Fijn dat je weer op prikken en slikken staat! Helemaal met je eens - ik hou mij echter verre van tabellen en zo . Misschien dat we keizerin Flipje even kunnen vragen een nieuwe te openen.



Angel: Na elke teleurstelling is het opladen gewoon weer heel moeilijk en het vertrouwen (terug) te krijgen dat je misschien wel zwanger wordt. Ik zag het altijd als een glijbaan: steeds een stapje verder wegzakken - tot het moment dat het wel lukt en ik durf te stellen dat er wel een extra dankbaarheid voor terug komt. Zoals iemand tegen mij op kantoor zei: ''A battle hard fought but joyously overcome''. en zo is het maar net, al ben ik soms nog steeds onzeker. Ondertussen duim ik heel hard voor jouw TP en Weija's test uitslag .



Duuf: ik hoop dat het goed gegaan is en jullie vol goed moed (en spanning -maar dat is heel logisch-) verder kunnen.



Enne Boulu: nog maar eentje voor jou
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven