Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Van harte gefeliciteerd Boulu!!!!!!!!! hartstikke zwanger! Zo zagen mijn testen er ook ongeveer uit op 15 dagen na punctie en mijn mannetje doet het prima! JE BENT ZWANGER!



Ik had ook 1-2 15 dagen na tp trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Boulu ! Een streep is een streep! Gefeliciteerd !! Onwerkelijk gevoel he?! Maar je bent echt zwanger! Wat een heerlijk nieuws op de vroege ochtend na zo'n bizarre week op het forum...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik had ook pregnant 1-2 van Clear Blue beide keren! Hoop dat Deni ook snel met fijn nieuws komt! Happy nieuw topic lades!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Die van jou





Die van mij





Lijkt me niks mis met jouw testen! Mijn kv is misschien ietsje donkerder maar had hem ook wel met heeeeeeeel donkere urine gedaan omdat ik bang was dat er geen streep zou komen na die clearblue test (dacht dat de cb misschien fout was ).
Oh en ik heb tot week 6 getest en elke keer gedacht 'ik wil hem donkerder' tot ik zo'n ongenadige knaller kreeg bij MvM dat ik dacht nou is het klaar Lux
Alle reacties Link kopieren
Whoehoooooo, happy new topic inderdaad!



Boulu, wat een goede start kom je ons hier geven!

En yoooo, die streep is gewoon heel duidelijk, totaal geen tuurstreepje ofzo. Heel erg zwanger!

ClearBlue geeft natuurlijk maar een indicatie, elk lichaam is anders, en de ene zwangere heeft gewoon 6x zoveel hCG als de andere zwangere. Binnenkort staat daar wel 2-3 hoor (en daarna 3+)!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd boulu!!!!!
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
@boulu, voor de grote testen-vergelijk:





12, 14, 17 en 20 dagen na de punctie.

Zoals je ziet was hij bij mij ook nog erg licht in het begin.

Uitslag van bloedtest was 898 U/L op de dag van de derde test op deze foto.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah Boulu ik kom hier terecht via een opmerking van Flip in 'ons' topic! Meisje, wat een geweldig nieuws! Ik ben zo verschrikkelijk blij voor jou! Ik snap dat het nog verschrikkelijk onwerkelijk is maar echt:



JE BENT ZWANGER!



Een hele dikke kus en knuffel van mij
Alle reacties Link kopieren
Ook ik was nieuwsgierig na de opmerking van Flipje. Wat een supergoed nieuws! Het is zo gegund. Ik word er gewoon helemaal blij van!



Een hele dikke knuffel!!!
Alle reacties Link kopieren
Boulu! Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!!! Haha, lekker blijven testen de komende dagen, als je het niet gelooft, heb ik destijds ook gedaan. Na zolang zonder positieve test, mag dat best (als je er behoefte aan hebt natuurlijk he )

Hiep hoi!
Boulu, wat een spetterende opening van het nieuwe topic. Gefeliciteerd



Ik zit een klein beetje op een donker wolkje. Kom weer terug als ik wat vrolijker ben.
anoniem_638f50c84439a wijzigde dit bericht op 17-12-2016 13:54
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chev
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Woew Boulu!
Alle reacties Link kopieren
joehoe. Meid dat is een mooie duidelijke hoor!!! Gefeliciteerd. En je bent 4 weken zwanger.2 weken krijg je cadeau .. zeker een mooi begin..
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik heb niet alles meegelezen sorry! Kop zit vol.



Van de week een gesprek gehad bij mck. Ik kreeg doodleuk te horen dat ze mij niet meer verder willen

helpen. Nadat voor de 5e keer mijn leeftijd werd genoemd, ("je tijd raakt op"), ben ik opgestaan.

Wie is een arts om, omdat zij een bepaalde machtspositie bekleden, mij een laatste kans te ontnemen?

Omdat ik 1 slechte punctie had? Notabene het ziekenhuis had mij er ook nog op geattendeerd dat er een verzekering was met vergoeding voor een 4e punctie.

Het is bij het mck één grote commerciële bullshit. Omdat ik geen 'succes story' ben wordt mij die laatste

kans niet gegund? Ik zei: "Ik ben bij het ziekenhuis vetrokken en al mijn vertrouwen hier neer gelegd. De arts zei zelfs dat ze het graag met mij wilde proberen omdat mijn amh voor mijn leeftijd boven gemiddeld was... en omdat er nu 1x een slechte uitslag is besluiten jullie zomaar even om te stoppen?"

Weer begon ze over mijn leeftijd... ik vond het gewoon beledigend hoe ik daar met een glimlach werd afgewimpeld en dan als rotsmoes mijn leeftijd en het slechte resultaat bij de laatste punctie. Ze hadden mij die laatste punctie moeten gunnen. Misschien was er zoals Lux idd ook al aangaf wel een mismatch met het zaad, who knows.



Meiden, ik ben echt bang. Zo bang. De afgelopen dagen draait het wieltje in mijn bovenkamer maar door. Al vier jaar vech ik zo hard voor een kindje. Moet ik mijn diepgewortelde kinderwens dan maar opgeven? Hell no! De strijdlust in mijn pruttelt nog. Ik ben boos, verdrietig en verward... maar ik kan en wil nog niet opgeven. Zeker niet als er nog één kans voor mij in het verschiet ligt.



Ze gaat een brief naar mijn huisarts en ook naar het ziekenhuis sturen (waarom moeten zij een brief naar een ziekenhuis sturen?) zei ze, toen ik zei: dus dan moet ik nu weer terug naar het ziekenhuis?



Naast het verdriet voel ik mij ook genaaid. De overgemaakte rekening van administratie kosten en bewaarkosten voor één jaar (210 euro) is nog vers en even erna melden ze je gelijk dat je ook weer op kunt hoepelen.



De eerste dag kon ik niet huilen. Was gewoon in shock. Nu wisselen mijn emoties enorm. Het ene moment kan ik mij verdriet goed verbergen, het andere moment ben ik strijdlustig en weer een ander moment rollen de tranen over mijn wangen.



Meiden, wat hoop ik toch dat jullie allemaal stuk voor stuk zwanger raken en dit misselijke avontuur met alle pijn en vedriet achter jullie kunnen laten.

Ik denk dat ik maar aankomende week alle ziekenhuizen met ivf lab af ga bellen. En informeren bij andere klinieken (weet niet of het bij alle klinieken vergoedt wordt).
Alle reacties Link kopieren
Lieve Piano: wat een rot situatie en ik begrijp je gevoel. Ga vanavond even uitgebreid reageren (ben onderweg) voor nu een dikke knuffel



Oh en in Spanje worden vrouwen van 50 nog geholpen. Of dat altijd maar goed is, is een ander verhaal maar iemand van 42 afschrijven met een goede AMH is ook nog al wat...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ja die k.. leeftijd he.. in het radboud doen ze het ook tot 42 jaar zei ze nog toen ik voor het laatst was(mocht ik nog een ronde willen hierna)

Ik heb laatst ook gehoord dat ze de grens hadden verhoogd.. het is zeker kut omdat je amh mooi is.. meid dikke .. snap je emotie zo erg goed...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties!! Ik vind het heel vreemd om gefeliciteerd te lezen en dat jullie zo blij zijn voor mij haha. Ik ben zelf volgens mij nog niet zo blij als jullie ;). Ik kan het gewoon nog niet geloven en maak me nog een beetje zorgen over de wat lichtere streep. Maar goed: voor nu ben ik zwanger, punt. Het kan altijd mislopen maar voor nu is het gewoon goed. Zo bizar!!!

Echt verlengde wachtweken zeg. Ik hoop zo dat we in augustus ons kleintje mogen vasthouden!!

Vind het allemaal erg onzeker haha.



@Piano: Wat een rot situatie zeg. Ik vind het echt zo oneerlijk voor je. Kan me goed voorstellen dat je bang bent



@Chevrolet: Ook bij jou logisch dat je je rot voelt. Het duurt ook weer zo lang voor je weer verder mag. En ik kan me voorstellen dat het ook confronterend is dat ik (of anderen) zwanger ben.
Ah schat, ik heb me weken zorgen gemaakt om die streepjes en toen om echo's en dan weer als ik hem een dagje minder voel dan normaal. En hoe langer in mijn buik, hoe meer zorgen eigenlijk, want hoe meer ik aan hem hecht en hoe banger ik ben om hem kwijt te raken. Niet om een miskraam te bagatelliseren ofzo, dat lijkt me namelijk echt vreselijk, maar dat eerste stukje ging veel meer om vertrouwen in mijn lichaam, waardoor het eng was. Nu speel ik met hem in de buik, omdat hij reageert op aanrakingen en nu wil ik niet meer EEN kind, zoals in die weken tot de eerste echo, toen ik het nog niet helemaal geloofde, maar DIT kind, net of ik hem al ken. Omdat hij 's avonds actief is en 's ochtends uitslaapt, en ik allerlei patroontjes begin te herkennen is hij nu zoveel echter.



Dus volgens mij is die hele zwangerschap wachten en blijf je vanaf nu de rest van je leven als de dood om hem/haar kwijt te raken. Da's ouderschap. En niemand zou dat kwijtraken daadwerkelijk mee moeten maken
Alle reacties Link kopieren
Boulu gefeliciteerd!

Zorgen maken is logisch en zo herkenbaar! Welkom bij het moeder zijn
Boulu ook hier gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat Lux ook precies zegt Boulu: dat zorgen maken is heel normaal, zelfs bij mensen die op de natuurlijke manier zwanger zijn geworden. Natuurlijk kan het fout gaan, dat zie je bijvoorbeeld maar bij mij, maar de kans dat het nu goed blijft gaan is echt wel veel groter hoor! Een kind is inderdaad het dierbaarste bezit dat een mens kan hebben wat Lux. hier ook zo mooi zegt en de angst om hem/haar kwijt te raken is logisch. En dan te bedenken dat dit Duufje deze week helaas is overkomen...

Ik heb het hier vaak over het IVF-syndroom gehad: de naweeën van het hele gebeuren, omdat je er niet in wil/kan geloven dat het opeens wel gelukt is na al die tijd. Maar echt Boulu: wonderen bestaan en vandaag ben jij degene voor wie we blij zijn. Hoop dat je ook nog een beetje kan genieten: vond je test echt overduidelijk! Ik denk pas dat je na een week of 20 (?) of zo een beetje vertrouwen krijgt, ik weet het niet - ik heb het nooit tot week 20 geschopt , maar je begrijpt wat ik bedoel.



Piano: Ik was net in de Londense Tube toen ik je berichtje las en kon dus niet uitgebreid reageren, maar nu dus wel. Hoewel ik enerzijds begrip heb voor een leeftijdsgrens, denk ik niet dat het aan de arts is om je zo 'glimlachend' te vertellen dat jij wellicht je toekomst beeld moet bijstellen. Het is vreselijk hard en je wil dit in feite ook gewoon niet horen. Te meer nu je al zo lang bezig bent en je AMH gewoon bovengemiddeld is. Ik weet niet of je ooit adoptie hebt overwogen en of dit mogelijk zou zijn in jouw geval (als alleen staande?). Je zou dan bijvoorbeeld dit traject naast de IVF kunnen doen: ik zou maar zeggen - het parallel laten lopen, zodat je iets hebt waar je wellicht op terug kunt vallen. Het is misschien niet hetzelfde als een zwangerschap voldragen en een kind baren, maar een kind hoeft niet uit je baarmoeder te komen om er van te houden - kinderen komen in mijn optiek uit je hart. Dat gezegd hebbende: ik weet dat adoptie ook niet makkelijk is. Voordat wij aan het IVF traject begonnen hebben wij tot twee keer toe maatschappelijk werk over de vloer gehad om te praten over adoptie. De dame in kwestie vond ons geweldig en we voldeden in haar optiek aan alle criteria, maar toch werd steeds de leeftijd van mijn man als struikelblok gezien en was het proces intrusive. We hebben er om die reden uiteindelijk vanaf gezien en zijn de lange weg van IVF op gegaan, maar ik weet zeker dat ik van een adoptie kind net zo veel gehouden zou hebben als een biologisch kind. Sterker nog, ik heb twee geadopteerde neven uit Colombia en een beschouw ik echt als mijn broertje (ik heb gevoelsmatig zelfs meer met hem dan met de biologische neven uit hetzelfde gezin).

Het is wellicht een idee Piano, want jouw moeder hart schreeuwt om een kind volgens mij en dat is allemaal hartstikke logisch te begrijpen. De andere optie gaf ik al even in mijn vorige post: ik weet bijvoorbeeld dat de leeftijdsgrens in Spanje (en nog een aantal andere landen) gewoon anders ligt). Als je het je kan veroorloven, is het misschien de moeite waard om ook daar over na te denken.

Voorts heb je natuurlijk gewoon nog een poging staan: niet voor niets heb je een andere verzekering afgesloten. En dat ze jou niet meer verder willen helpen omdat de success-rates dan naar beneden gaan vind ik wel erg berekenend want het gaat wel over het verwezenlijken van jouw droom en jouw ideaal en ik merk dat jij je hierin (en terecht) behoorlijk hebt vastgebeten en het zou fijn zijn als zij eens met jou mee konden denken...

Piano, dit zijn gewoon wat ideeën van mij op een zaterdag avond...ik weet niet of je er wat mee kan en zo niet, ook goed, maar weet in ieder geval dat ik je gevoel wel snap. En om er helemaal alleen voor te staan is gewoon hartstikke lastig. Zeker met een zus die zich niet verplicht wil voelen om te vragen hoe het met jou gaat, meent dat er een man bij moet en zelf 'gewoon' kinderen heeft gekregen... Ik snap het en hoop gewoon van harte dat het je op de een of andere manier lukt, want dat verdien je en een eventueel kind ook want aan minder liefde ontbreekt het je niet, dat is duidelijk!



Chevrolet: soms even een rot gevoel hebben is ook ok en hoort er ook bij. Dus ook voor jou een dikke en ik hoop dat 2017 ons jaar wordt!



Lux: Heb jij woensdag niet jouw 20 weken echo? De interactie tussen jou en jouw kindje lijkt mij zo magisch! Geniet er lekker van en ik hoop op een topper van een echo hier.



Met mijn man nog even gesproken over de volgende behandeling in Homerton. Ik merk dat hij zijn twijfels heeft over zijn zaadkwaliteit en ergens is het hele donor gebeuren ook wel iets waar we samen naar toe gegroeid zijn. Hij zei uit zichzelf dat hij ergens ook gewoon liever heeft dat met een donor goed blijft gaan en ik krijg wat ik het allerliefste wil, dan dat we extra risico blijven lopen omdat hij ouder is, vermoedelijk gefragmenteerd sperma heeft en daarmee de kans op een miskraam groter is. Daarbij de pech factor of iets met mij even buiten beschouwing gelaten. Kortom, eerst de scratch op 3 januari, dan op 4 januari nog een gesprek met Homerton, de terug plaatsing rond 20 januari vermoed ik en dan, als het nodig is in februari/maart verder met een nieuwe ronde (met deels mijn mans zaad als hij kan produceren) en deels donor zaad. Tot op heden ben ik makkelijk te stimuleren in ieder geval en dus is dit een optie bij voldoende eitjes...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie lieve berichten/virtuele knuffels. Ik zit aan een biertje. Wil eigenlijk alleen maar huilen, maar ik duw het weg. Het brengt me nergens en dat ik de hond nog uit moet laten is dan weer een goed excuus ze gedurende de dag steeds weg te slikken.



En Boulu, gefeliciteerd. Natuurlijk zijn we blij voor jou. Omdat we allemaal weten hoeveel pijn het doet om zo te moeten strijden. Het is je gegund!
Yes woensdag, loeispannend vind ik het. Die interactie is ook echt zo leuk, en maakt het bijna onmogelijk om niet nu al meer van hem te houden dan van wie ook (en ik probeer nog wel reserves te hebben tot de echo maar het wordt zo wel heel echt). Voor de rest vind ik zwangerschap maar kut, pardon my french, eerst zo ziek en nu bekkenklachten, maar dat is zeker een top aspect

Logisch dat jullie samen daarheen groeien Bag, maar hoop toch voor jullie dat deze cryo de magische cryo wordt! En anders fijn dat jullie op die manier jullie toekomst kunnen gaan vormgeven



@piano: wat een ontzettend vervelende situatie in het zkh, hele dikke knuffel voor jou ik hoorde trouwens dat de leeftijdsgrens hier ook omhoog gaat tot 50, dus snap er niks van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven