Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Spannend abusu, zou mooi zijn als je gelijk door kan! Heb je wel vertrouwen in de arts die de ingreep doet?



Piene bedankt! Als ik over een week of wat iets meer vertrouwen heb lijkt het me leuk!



Ik heb net het ziekenhuis gebeld. Twaalf mei de echo.. Erg spannend. Ik mag gelijk beginnen met afbouwen van de utrogestan. Verbaasd me, had ergens gelezen dat je nog weken door moest gaan.
Deni, welkom op de wachtbank



Hier heb ik het idee dat het is gelukt Heel gevaarlijk omdat er zaterdag pas getest mag en kan worden. Ik hou er rekening mee dat het niet gelukt is hoor, maar ik betrap mezelf erop dat ik af en toe denk dat het in december zover is...
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels terug van het umcg.

Ik ben beetje teleurgesteld.. maar aan de andere kant ook begrip.

Eerste wat de arts zei:: waarom ben je hier?? En wat verwacht je?

Nouja lekker binnenkomen.. uitgelegd dat de arts in Hengelo het niet aandurft en niet de kennis heeft die ze nodig hebben en daarom doorverwezen ben voor verder onderzoek.. Nouja we hebben even gekletst maar voor nu mag ik nog lang niet starten met een nieuw traject. Ik krijg opnieuw een afspraak in umcg maar nu bij een allergoloog. En die gaat bekijken of ik groen of rood licht krijg.. maar volgens de gyn wordt het nu wel beter onderzocht dan wat de allergoloog in Hengelo gedaan heeft.. heb nog geen datum maar zal wel weer tijdje op zich laten wachten..

volgens de arts kan het geen miskraam geweest zijn.. anders had ik een positieve test in handen moeten hebben gehad.. Nouja ook daarover dus duidelijkheid..

we wachten ondertussen maar op nieuwe afspraak..



En we gaan ons nu maar richten op de bruiloft.. 19 mei ga ik trouwen.. voorlopig genoeg afleiding..



Ik ga me even tijdje afzonderen.. wellicht lees ik nog wel mee.. maar even tijd voor andere gedachte ????????..



Meiden die zwanger zijn geniet van jullie zwangerschap..



De wachtweken zijn vreselijk ook voor jullie hopelijk snel duidelijkheid..

en natuurlijk iedereen die wachten op start en de prik periodes succes..



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
miillaa wat enorm balen dat je zo lang moet wachten.... Ik hoop dat er iets uit het allergologisch onderzoek komt waar ze iets mee aan kunnen. Hopelijk zien we je dan daarna weer hier terug voor een echte poging!



Fruity Oh jee, zo maak je het wel heel spannend! Ik hoop met je mee.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Fruity zou wel super super fijn zijn!!!! Heel spannend en succes met het wachten tot het testmoment. Hetzelfde geldt voor Freexx!



Deni wat fijn dat je een mooie embryo aan boord hebt! Succes in de wachtweken.



Milaa klinkt alsof ze er iig serieus naar kijken. Maar wat balen dat je nog een hele tijd moet wachten. gelukkig wel veel afleiding met jullie bruiloft in mei. Veel plezier met de voorbereidingen.



Piene ik hoor as vrijdag meer, maar verwacht mijn tp rond 28-30 april.
Gefeliciteerd Christel! En ik moest Piene ook nog feliciteren. Super nieuws



Hier ongesteld geworden, dus kan met de pil beginnen. Eindelijk! Had er afgelopen dagen een beetje gemengde gevoelens over. Je blijft denk ik toch ergens hopen dat het ivf traject niet nodig gaat zijn. Maar nu vol goede moed! 18 mei mag ik starten met deca, eind mei de uitgangsecho en als alles goed is starten met gonal f. Eindelijk komt het dichterbij na het lange wachten



Succes Fruity, Freexx en Deni in de wachtweken. Ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Miillaa ik snap je gemengde gevoelens. Fijn dat er iemand beter gaat kijken naar de evt allergische reactie.Het hele traject is al lang en veel wachten, want het gaat altijd te langzaam, maar voor jullie duurt het al heel lang voor je uberhaupt kunt starten. Ik dacht dat er bij jullie geen oorzaak gevonden was, maar kan dat natuurlijk mis hebben. Als dat zou is, zou je eigenlijk best zwanger kunnen worden zonder hulp. Misschien staan jullie er helemaal niet voor open, maar zou het niet iets zijn of tot dat je wat meer weet bijv acupunctuur te gaan doen? Dat is volgens mij het enige alternatieve wat wetenschappelijk bewezen is dat de kansen op een zwangerschap vergroot. Sterkte meid!



Voor de wachtbankers duim ik hard!!
Alle reacties Link kopieren
je maakt het wel spannend zo fruity haha ben benieuwd



mila heel veel suc6 met alles! hoop snel goed nieuws tw horen dat ze er wat op hebben gevonden en je eindelijk mag starten

en natuurlijk heel veel plezier gewenst voor je bruiloft



dankjewel sophie voor jou beginnen met poging 1 . spannend!



okee weija nog eventjes geduld
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Christel, heel erg spannend en heel erg leuk zeg!
Alle reacties Link kopieren
En bedankt aan degene die me in de tabel heeft gezet
Oei, ik moest net heel hard rennen.... Ik ontbijt altijd op mijn werk, krijg 's ochtends vroeg niet zo veel weg. Ik eet dus rustig mijn eitje, ineens heel erg misselijk, dat werd rennen naar het toilet, waar ik alles eruit gooide...
Alle reacties Link kopieren
goede tekenen Fruity! Ik hoop het zo voor je!
WTF?
Alle reacties Link kopieren
oooo fruity
Ik ben eigenlijk heel erg bang dat het een mindf*ck van mijn eigen lichaam is...

Bij de tp van de ivf voelde ik van alles en was het niet gelukt. Nu voel ik niet zo heel veel (behalve krampen/steken in baarmoeder, misselijk en nu dan overgeven)....

Nog 3 nachtjes slapen...
Alle reacties Link kopieren
de hele MMM is één grote mindfuck

Wanneer was je punctie ook al weer? Moet je echt tot zaterdag wachten totdat er wat te zien is?
WTF?
We hebben geen punctie gehad, de ivf poging is omgezet in iui.

Vrijdag 7 april is de inseminatie geweest... En eigenlijk wil ik eerder testen, maar durf ook niet zo goed
Alle reacties Link kopieren
@ fruity je zou kunnen al testen. Je zit 12 dpo, en als je al symptomen hebt, dan Heb je ook zwangerschapshormonen.
Misschien dat ik er morgenochtend een testje tegenaan waag... Weet het nog niet hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Angel88 schreef op 19 april 2017 @ 11:19:

@ fruity je zou kunnen al testen. Je zit 12 dpo, en als je al symptomen hebt, dan Heb je ook zwangerschapshormonen.

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor, je zit in de wachtweken soms zoveel in spanning dat je ook van alles kunt voelen door de stress... Ik kreeg zelf de eerste duidelijke symptomen pas na een week of 7.

Maar ik hoop natuurlijk van harte dat het inderdaad echte symptomen zijn!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
vind zo knap dat je niet test hahaha. ik zou allang getest hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:piene_1987 schreef op 19 april 2017 @ 12:04:

vind zo knap dat je niet test hahaha. ik zou allang getest hebben Pffff, en ik ga de volgende keer ZEKER niet meer vroeg testen... Ik wacht dan weer lekker af tot dag 13.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Je maakt het spannend Fruity !



Millaa.. het is misschien niet de weg die je wilt bewandelen.. gelukkig kijken ze wel verder.. Succes





Ik zie hier in de tabel bij mij 28-4 staan.. maar op mijn brief staat testen 19 dagen na punctie.. volgens mij kom ik dan uit op 3 mei ?

Ik zit steeds maar te denken zou het nog door delen.. ik moet nog 2x pregnyl injecteren morgen en de 23e.. Gelukkig bijna vakantie.. heb ik even afleiding..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
Spannend Fruity! Hoop het voor je! Zou wel fantastisch zijn als de iui geslaagd is!



Ik sluit mij helemaal aan bij Flipje. Ik test nooit (meer) voor dag 13 dpo. Tot nog toe bij alle 3 mijn zwangerschappen negatief getest voor dag 13, pas op 13 positief (met een early test). Eerder dan dat testen maakt (iig mij) alleen maar onzeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 19 april 2017 @ 12:08:

[...]



Pffff, en ik ga de volgende keer ZEKER niet meer vroeg testen... Ik wacht dan weer lekker af tot dag 13.hahaha nee normaal deed ik ook niet zo vroeg hoor. maarja door dezelfde manier als bij jou kwam. als iedereen dan posi test denk je ik probeer ook. dus zou idd lekker wachten scheelt een hoop gedoe
Fruity dat klinkt echt super spannend!! Kan me voorstellen dat je eerder wilt testen. Zo'n uitslag zegt dan alleen nog lang niet altijd alles. Kan ontzettend blij maken of heel onzeker.. hoe dan ook hoop ik ontzettend voor je op een streepje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven