Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
Fruity: erg benieuwd! Mijn ervaring is dat je je van alles in je hoofd kan halen en als je ook nog Utro gebruikt, jr lichaam je erg voor de gek kan houden. Mijn eerste signaal was dat ik dingen scherper rook. Maar dat is ook voor iedereen anders. Het echte overgeven begon pas met een week of 8.



Freexx: hoe is het bij jou?



Sofie: tuurlijk is het altijd een beetje confronterend om echt te gaan beginnen. Maar ook fijn dat er hopelijk een oplossing komt en je snel zwanger bent.



Boulu: Wanneer heb jij je volgende follikel meting?



Deni: wow: pas 19 dagen na DPO? Dat is lang wachten!



Hier lig ik met griep thuis. Begon op maandag avond. Loop te blaffen. Inmiddels begreep ik wel dat het niet super schadelijk hoeft te zijn voor de baby. Wel had ik 5 dampo hoestpastilles genomen. Blijkt dat in de bijsluiter staat dat die niet worden aangeraden bij zwangerschap. Oeps! Aan de andere kant, hoe schadelijk zijn 5 van die pastilles?! Hoop snel te herstellen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:deni308 schreef op 19 april 2017 @ 12:14:

Je maakt het spannend Fruity !



Millaa.. het is misschien niet de weg die je wilt bewandelen.. gelukkig kijken ze wel verder.. Succes





Ik zie hier in de tabel bij mij 28-4 staan.. maar op mijn brief staat testen 19 dagen na punctie.. volgens mij kom ik dan uit op 3 mei ?

Ik zit steeds maar te denken zou het nog door delen.. ik moet nog 2x pregnyl injecteren morgen en de 23e.. Gelukkig bijna vakantie.. heb ik even afleiding.. Oh ja, best wel logisch dat je wat langer moet wachten als je 3x pregnyl spuit. Ik had gewoon punctie + 14 dagen gerekend maar heb het nu aangepast!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@baggal Getsie, beterschap



@Sofie Spannend!!



@wachtbank: ik duim en duim en duim en duim!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Baggal, beterschap!!



Deni, dan klopt het wel als je vaker pregnyl moet spuiten
Alle reacties Link kopieren
Aii beterschap Baggal !!



In de brief die ik meekreeg stond 19 dagen idd was trouwens ook tijdens de eerste ICSI, stond er ook 19 dagen na de punctie.

Ipv die vieze balletjes heb ik nu die pregnyl injecties..

Misschein dat zij dan zo rekenen dat ik dan 2 dagen over tijd ben? en normaal test je natuurlijk als je over tijd bent.



thanks Flipje.
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
Deni: Dan kan het wel kloppen. Ook is 19 dagen na punctie niet raar. Bij Boston was het 16 dagen na terugplaatsing! Ik duim voor goed nieuws!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen dat je ziek bent Baggal. Beterschap! Zal geen fijne terugreis uit NL zijn geweest als je ziek was.



Deni als je pregnyl spuit is het wel logisch dat je testdatum zo laat is om een positieve test door de pregnyl te voorkomen. Heel veel succes met het lange wachten.

Misschien heb ik het gemist, maar was het vrijdag gelukt je rechter eierstok aan te prikken?



Fruity en Freexx natuurlijk ook. Succes met de spannende dagen tot aan het testen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!



Een nieuwe naam! Ik lees al even met jullie mee, maar wij horen vanaf vandaag ook echt bij de club. Fijn dat er een forum is waar iedereen z'n ding kwijt kan en je wat steun kan vinden! Ik schrijf graag mee



Ook gelijk jullie advies nodig... voor zover dat kan. Even wat achtergrond (misschien lang verhaal, sorry):

Mijn vriend (38) en ik (morgen 30) zijn sinds sept '15 aan het proberen. Na een jaar naar de huisarts en doorverwezen voor spermaonderzoek. VCM was <1 milj dus doorverwezen naar UMC Utrecht. Mijn vriend slikte pilletjes tegen haaruitval waar hij op aanraden an gyn mee stopte (in 1 wetenschappelijk onderzoek werd gemeld dat er wellicht invloed kon zijn op zaadkwaliteit). Moesten toen wel 3 maanden wachten tot het uit z'n systeem was. Drie maanden later onderzoek 2: VCM was 0,8 milj. Nog steeds slecht dus. Om het echt zeker te weten 6 weken later nog een zaadonderzoek, nu VCM 2,2 milj.



Vandaag gesprek gehad over behandelplan, en we mogen kiezen. Optie 1 is beginnen met IUI omdat we nu boven de 2 milj zitten (UMC's minimum). Probleem hierbij is dat we 4 maanden moeten wachten voordat we hiermee mogen beginnen. De kans die ze ons daarna geven is ongeveer 20% kans op zwangerschap na 6 maanden/pogingen. Optie 2 is gelijk door naar ICSI, 1-2 maanden wachttijd, 60-70% kans op zwangerschap na 3 pogingen.



Ik weet niet zo goed wat we moeten kiezen. Een jaar (4 mnd wachten, 6 mond proberen, 2 mnd wachten) investering voor 20% kans voelt als zonde van de tijd en een grote teleurstelling, maar is natuurlijk wel natuurlijker en minder heftig qua hormonen.



Ik hoor graag of jullie hier een mening over hebben. Wij zijn nog zulke groentjes in het hele verhaal dat we het lastig vinden te kiezen...



Verder succes iedereen met wachten en prikken en beterschap Baggal!
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kipje, welkom!



Ik zou op basis van wat je schrijft voor icsi gaan. 1-2 miljoen is helaas niet echt veel... (en dat is nog zonder opwerking neem ik aan?)

Wat ik in jullie geval vooral zou doen is in de tussentijd nog een extra zaad onderzoek laten doen: is die stijgende lijn blijvend of was die 2.2 miljoen een momentopname?



Van wat ik in mijn omgeving hoor wordt iui ook eigenlijk niet minder belastend ervaren dan ivf en icsi: met beiden zit je vast aan periodieke afspraken, echo's en de spanning van de wachtweken. Dan zou ik voor het grotere slagingspercentage van icsi kiezen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
welkom kipje

ik ben het eigenlijk volledig eens met flipje dus dat is ook mijn antwoord
Alle reacties Link kopieren
Kipje, welkom! Wat vervelend dat de wachttijd voor IUI zo lang is. Normaliter zou je met deze waarden best eerst IUI kunnen proberen en na een x aantal keer IVF/ICSI gaan doen. Nu wordt je bijna richting IVF gedwongen.

Ik vond IUI echt wel minder belastend voor je lijf en ook emotioneel. Het aantal eicellen, het aantal bevruchtingen en het weten dat de kans groter is dat het wel raak is. Ook het aantal hormonen en de duur van het spuiten is langer en na de punctie de utrogestan die je moet gebruiken. Ook de punctie hakt er best in. Het is allemaal prima te doen, maar ik vond het wel echt een groot verschil.
Alle reacties Link kopieren
Welkom kipje: zou ook gelijk voor icsi gaan. IUI is minder belastend klopt. Maar ik denk dat slagingspercentage bij icsi beter is. Als iui niet slaagt ga je alsnog door naar icsi. Maar heeft het je een jaar extra gekost.
Alle reacties Link kopieren
Animal: wilde nog op een eerdere post van jou reageren. Maar niet eerder tijd gehad, over je dip. (Gelukkig voel je je nu beter!) lees maar eens een paar posts van mij terug. Ik dacht dat ik nooit uit die dip zou komen... Herken je gevoel volledig. Helaas onderdeel van het traject. Met zulke diepe dalen, ik sta er versteld staan . Wat wij /jullie kunnen verdragen en telkens weer opkrabbelen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Dazzle! Natuurlijk lees ik elke keer dat iemand een dipje heeft, maar als je zelf een dip hebt, dan voel je je op dat moment gewoon alleen en zielig... Ik ben voorstander dat het positieve gevoel nog positiever gaat worden! Het lezen van drama IVF-en en dat DHEA dan toch schitterende kindjes produceert, geeft mij in ieder geval een zeer goed gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties! IUI lijkt me wel minder belastend inderdaad, maar het vooruitzicht van een jaar vol teleurstellingen, afspraken etc voor 20% schrikt me af... we kunnen het nog een weekje laten bezinken.

Rot hè die dipjes, waarschijnlijk inderdaad bij iedereen bekend. Het ene moment voel ik me sterk, het andere moment voel ik me jankerig, dan weer boos... pffff. Fijn om dat hier met z'n allen te kunnen delen volgens mij. En de positieve berichten geven inderdaad hoop!
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik probeer er ook weer een beetje in te komen. Er valt in ieder geval een hoop bij te lezen



Fruity! Het zal toch niet?! Oh, wat zal ik voor je duimen zaterdag (als je tot die tijd kan wachten..). Als ik jou was had ik, nadat ik boven de pot had gehangen, meteen boven een potje gaan hangen om te piesen En toch begrijp ik het heel goed als je nog even wacht Hoeveel eicellen had je met de IUI?



Zo langzamerhand komen er links en rechts wat positievere verhalen, het werd ook wel tijd! Als dit nou de komende maanden blijft dan zijn we over een jaar allemaal weg uit dit topic.



Zelf heb ik even wat afstand genomen maar kon het toch niet laten om af en toe bij jullie te spieken hoe het ging.

Had beetje moeite om over te schakelen van beginnen naar extra maand wachten ivm scratch.



De scratch heb ik gehad en nu wachten op mijn menstruatie om aan IVF 2 te gaan beginnen. Ik kan niet wachten!

Wel hebben wij besloten dat mocht deze poging niet lukken, ook wij richting Dusseldorf gaan. Hopelijk is het niet nodig maar het geeft mij wel wat meer rust dat dat besluit is genomen.



Duimen voor de wachtbankers!!
Kipje, lastige keus staan jullie voor zeg. Ik weet niet zoveel van hoe de situatie is met zaad wat niet sterk is. In mijn eigen situatie vond ik iui veel minder belastend dan IVF. Maar ik hoefde bij iui alleen een paar dagen een ovulatietest te doen en langs te komen als de tijd rijp was zeg maar. Geen andere afspraken en geen echo's. Kansen zeggen ook niet heel veel. Bij mijn dochter was ik bij iui poging 1 zwanger. Nu voor de tweede poging was ik pas na anderhalf jaar zwanger. En dat ging mis en daarna de overstap op ivf. Een flinke dosis pech of geluk maakt veel verschil en daar heb je helaas weinig invloed op. Als voor jullie de kansen zo slecht liggen met iui is IVF/icsi wellicht wel gelijk de stap waard. Het is zeker pittig maar te doen. Ik vond het zelf wel lastig om te weten dat het aantal keren beperkt was, dat gaf veel druk. Maar dat was bij ons ook om een andere reden en wellicht ligt het bij jullie anders, kunnen jullie ook eventueel pogingen ook zelf financieren. Veel succes met het maken van deze keus
Fruity je maakt het wel spannend zeg. Ik duim zo hard als ik kan voor alle wachtbankers.



Dat wij nog een hele poos op de start van het ICSI traject moeten wachten kan me eigenlijk niet zo veel schelen. Maar dat komt omdat ik aan het opkrabbelen ben uit een burn out. Om echt nu te starten met hormoonstimulatie zou ik nog niet trekken. Het gaat wel langzaamaan beter met me. Ik ben op mijn werk ook weer aan het reintegreren na een periode volledig thuis gezeten te hebben. Een paar maanden rust zijn dus meer dan welkom op dit moment.



Daar stond ik eerder wel anders in. Te bedenken dat wij in mei 2015 ook de hersteloperatie van de sterilisatie van mijn man hebben laten uitvoeren. Dus eigenlijk wachten we al heel erg lang. Maar dat kwam natuurlijk ook door mijn enorme getwijfel om überhaupt met de MMM te starten.



Weet je in mijn geval is het goed zo. Ik heb me er bij neer gelegd dat als ik voor een tweede keer moeder mag worden dit op latere leeftijd zal zijn dan ik altijd gehoopt heb. So be it.



Voor iedereen hier veel geduld en veel succes gewenst met wat we allemaal moeten door staan. En ik zweer dat als ik ooit zwanger raak ik mee doe met moeders voor moeders.
Alle reacties Link kopieren
Kipje: Welkom! Je bent 30 (althans morgen) dus nog relatief jong. Aan de andere kant is jullie kans niet echt groot en stromen veel mensen door van IUI naar IVF. Ben het dus wel met Flip + Dazzle eens. Een jaar vol met teleurstellingen is niet echt aangenaam. Ik heb uberhaupt nooit IUI gehad. Was ook het zaad te slecht voor en wordt niet veel toegepast in de UK.



Hosta: Welkom terug.



Hier naar de eerste hulp gegaan. Temperatuur liep naar 38.7 en dat vind ik te hoog. Ik heb een virus. Ben niet uitgedroogd. Morgen een echo. Duik nu mijn mand in. Pffff! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, beterschap!

Hosta, goed je hier weer even te zien!



Net getest, negatief
Alle reacties Link kopieren
Fruity:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Fruity..... wat enorm balen!!!!!! Je (en ik met je) had zo'n goede hoop.



Baggal verstandig dat je even hebt laten checken. Succes met de echo vandaag.



Kipje, welkom. Jullie zijn de enige die de keus voor iui/ icsi in goed overleg met de artsen kunnen maken. Elk stel/ persoon ervaart de 'belasting' van dit traject anders. Wel enorm balen dat de wachtlijst voor iui zo lang is.

Je leeftijd zorgt wel dat jullie nog relatief veel tijd hebben.

Ikzelf vond iui zeer goed te doen en totaal niet belastend. Icsi vind ik overigens ook prima te doen, maar is wel veel intensiever en kent veel meer spannende momenten tav aantal follikels, punctie, wachten op bevruchtingen, zijn er cryo's etc. dan iui. Succes met beslissen!



Hosta welkom terug.

Mevr Stippel wat fijn dat je het niet als lang wachten ervaart tot jullie kunnen beginnen en heel fijn dat je weer geleidelijk je werk en normale leven kunt oppakken.
Alle reacties Link kopieren
Baggal beterschap, denk goed aan jezelf lieverd.



Aah fruity, balen! Hier ook net getest.. een heeeeel licht tuurstreepje.. op foto is hij te zien maar heel licht, voor alsnog juich ik niet. Vandaag even nieuwe testen halen en zaterdag opnieuw testen, de uitslag dan is bindend.. X
Alle reacties Link kopieren
Freexx, wat spannend!!!
Freexx, spannend, ik duim voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven