Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde toch even met jullie delen dat ik in aanloop na de hysterectomie een hysteroscopie gehad heb. Ze gaan dan met een camera in je baarmoeder kijken. Tot verbazing van de artsen was deze zo afwijkend dat ik nooit meer zwanger had kunnen worden. Als ze dat onderzoek 5 jaar geleden hadden gedaan, was het ivf/icsi-traject niet eens hoeven starten. Ik hoop deze info voor iemand zinvol kan zijn. Heel veel sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Viva, heftig hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivacissimo schreef op 20 april 2017 @ 08:53:

Ik wilde toch even met jullie delen dat ik in aanloop na de hysterectomie een hysteroscopie gehad heb. Ze gaan dan met een camera in je baarmoeder kijken. Tot verbazing van de artsen was deze zo afwijkend dat ik nooit meer zwanger had kunnen worden. Als ze dat onderzoek 5 jaar geleden hadden gedaan, was het ivf/icsi-traject niet eens hoeven starten. Ik hoop deze info voor iemand zinvol kan zijn. Heel veel sterkte en succes!



Lieve Vivacissimo,

Wat een verdrietig nieuws! Ik weet verder je achtergrond niet, maar voel me toch genoodzaakt op je te reageren. Mijn baarmoeder had ook een afwijkende vorm, zowel aan de bovenkant (septum) als aan de onderkant (nauwe doorgang). Wij zijn voor een second opinion naar België gegaan. In België (Leuven) is het protocol dat de omstandigheden (oa baarmoeder) optimaal moeten zijn voor je verder mag met vruchtbaarheidsbehandelingen. Afgelopen november ben ik geopereerd in België en nu zwanger van de eerste verse tp van ICSI5. Deze operatie was in Nederland niet mogelijk geweest. Natuurlijk geen garanties dat dit onze oplossing is geweest, maar mijn gevoel meent van wel. Als je vragen hebt mag je mij PB-en. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Vivacissimo,

Zit nu wat berichten van je terug te lezen en lees dat mijn reactie wat misplaatst is. Mijn excuus!

Ik wens je heel veel sterkte met het andere traject dat jou momenteel in de greep heeft en hoop dat de zon weer snel voor je mag gaan schijnen.
Alle reacties Link kopieren
@freexx whaaaaat, ik hoop het zo!!

@fruity grrrr balen zeg! Kun je snel door?

@vivacissimo heftig weer allemaal.. heel erg veel sterkte de komende periode.

@baggal slik je paracetamol? Dat helpt tegen koorts.

@Hosta spannend wachten voor IVF2, wanneer ongeveer verwacht je je menstruatie?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oh Freexx: Ik hoop het zoooo ontzettend!! Een Streep = een streep, Maar het is natuurlijk heel vroeg. Ik duim!



Viva: wat heftig zeg! Dit had je wel de pijn van de MMM kunnen besparen



Fruity: hopelijk kun je wel snel verder.



Flipje: Ik slik wel paracetamol. En drink veel warm water met honing/gember. Straks om 10:10 de echo. Arts vond het wel nodig omdat ik tegen het uitdrogen aan zat. Kans dat er iets mis is met de kleine was niet zo groot, maar toch
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Vivacissimo, wat heftig! Heel veel sterktee.
Dat zal waarschijnlijk eind mei worden wanneer ik weer opnieuw ongesteld wordt.

En dat is niet zo heel fijn, 1 juni begin ik bij m'n nieuwe werkgever
Baggel, heel veel beterschap! Vervelend dat je een virus hebt. Hoop dat de echo zometeen goed is, maar daar ga ik wel vanuit:)

Viva, wat een heftig verhaal. Veel sterkte



Fruity, zo balen die negatieve test. Je lijf kan je soms zo voor de gek houden. Heb ik ook helaas al vaker gehad. Een keer kotsend boven de wc... had gewoon iets verkeerd gegeten, maar een dag voordat ik ongesteld moest worden, dus meteen hoopvol. Alsof het nog niet vervelend genoeg is allemaal



Kipje, hier wel ervaring met IUI. Ook wij hadden 20% kans, maar toch de gok genomen. Wilde voor mijn gevoel alle stappen doorlopen, ook al zou de kans klein zijn (probleem ligt overigens bij mij, dus iets andere situatie wellicht). Nu bezig met ivf. Ook op advies van de artsen omdat ze liever eerst iui proberen, minder belastend, voordat ze verder gaan met ivf. Nu terugkijkend had ik natuurlijk meteen met ivf kunnen beginnen, maar wist toen natuurlijk niet dat iui niet ging lukken:) Wel gek dat er zo'n lange wachttijd is voor iui, want daar kon ik meteen mee starten. De wachttijd voor ivf is daarentegen lang in mijn ziekenhuis (werd eind januari ingepland voor start eind mei) Moeilijke keuze, hopelijk helpen de adviezen hier succes!



Freexx.. spannend!! Ik duim voor je!!
Alle reacties Link kopieren
aarghh fruity balen zeg

en idd niet handig in combi met je nieuwe baan dat is ook vervelend



en freex een lijntje is een lijntje alvast een heel voorzichtig beetje gefeliciteerd



viva wat heftig allemaal zeg! wens je heel veel sterkte
Tegen beter weten in sensi test besteld, komen morgen binnen...
Alle reacties Link kopieren
Dank je Sofie. Hoe vergaat het prikken?



Boulu: hoop dat alles ok is met je!



Echo was ok gelukkig. Maar ik moet wel aan de medicatie voor het overgeven omdat ik anders te weinig binnen krijg en zo'n virus dan extra zwaar is. Voor mij is het vooral een opluchting dat de echo goed is. Ik voel me verrot, maar ondanks alles ook "blij" - althans op een bepaalde manier.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal: fijn dat alles goed is met de kleine! Zij krijgt volgens mij alle voedingsstoffen wel binnen, ten koste v jou als het moet! Zou wel lekker zijn als je niet meer zoveel hoeft over te geven, al is het vervelend dat er meds voor nodig zijn.



Kipje: lastig. Jij bent nog relatief jong, je man iets minder. Met ivf/icsi kan je binnen een maand of twee,drie zwanger zijn. Kan ook een stuk langer duren voor het raak is (en blijft)...van allebei de scenario's genoeg voorbeelden hier.

Misschien is er nog een optie om IUI 3x te proberen ipv 6, en ondertussen op de wachtlijst voor ivf? Zoiets? Ik heb zelf geen ervaring met IUI, bij ons werkte ICSI wel direct dus achteraf een heel soepel traject gehad. En daarom ook minder belastend dan ik had verwacht. Hormonen spuiten vond ik mentaal erger dan het fysiek uiteindelijk was. Punctie vond ik wel heftig maar duurde gelukkig kort. Daarna was het alleen maar goede berichten dus was de zwaarte eraf.

Succes met je keuze!
Baggal, fijn dat alles ok is met de kleine. Wel vervelend dat je aan de medicatie moet vanwege het overgeven

Hoop dat je je snel beter voelt!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Vivicissimo, wat heftig... heel erg veel sterkte de komende tijd!



En Freex, ik ga ook voor je duimen!



Fijn om jullie ervaringen en overwegingen te horen. Heb geen vriendinnen in de MMM dus het is fijn om jullie ervaringen mee te kunnen nemen. Ondertussen op de wachtlijst mocht helaas niet, was ook ons idee . Wachtlijst voor IUI is zo lang geworden door die blunder van een paar maanden terug. Ze hebben heel lang op halve kracht gewerkt, nu weer aan het opstarten.
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light.
Viva, ik had je berichtje gemist, sorry. Veel sterkte



Ik heb net het ziekenhuis gebeld, ik begin bloed te verliezen terwijl ik t/m zaterdag aan de Utrogestan zit.

Gevraagd of ik niet al kan stoppen met Utro en wanneer ik ongesteld ben ik me meteen aan kan melden voor de volgende poging.

Normaal zou ik dat niet vragen, maar ik ben bang dat ik dan tijdens mijn bruiloft aan het prikken ben, of de punctie heb of terugplaatsing. Ik wil het dan daarvoor allemaal gehad hebben.

Ik word uiteraard zo weer teruggebeld.
Alle reacties Link kopieren
Hmm Fruity, al reactie? Ik heb ook wel eens gehad dat ik bloedde terwijl ik ustro gebruikte.. helaas toen geen goed teken..



Baggel, fijn dat alles goed is met jullie meisje! Doe jij wel rustig aan? Zijn jullie eigenlijk al over de naam uit?



Sofie hoe is het bij jou? En Boulu? Al een keertje terug geweest?



Hier vandaag uitvaart gehad, nu even lekker op de bank..
Alle reacties Link kopieren
@ Viva heftig berichtje, ik hoop dat je nu toch je rust vindt en je verder kunt met je leven en je geniet van jullie kleine.



@ fruity jammer dat het niet gelukt is, ik had goede hoop voor je



@ freex, hoop het zo voor je! Spannend, wanneer ga je weer testen?



@ kipje lastige besluit moet je nemen. Er zijn genoeg meiden die met iui zwanger worden... maar duurt langer en als het niet gelukt is is het zonde van de tijd, maar dat weet je helaas pas achteraf. Ik denk altijd als iui werkt, dan wetk ivf helemaal. Ik denk wel dat je met de wisselende zaadkwaliteit ivf beter is, het is namelijk 1x boven 2 milj geweest. Je weet niet hoe het zal zijn bij de iui.



Ben vandaag eindelijk ongesteld geworden na een lange cyclus. Moet vandaag beginnen met progynova, 2x per dag, iemand anders ook die in cryo cyclus dit heeft moeten slikken? Moet ik het in de ochtend en in de avond doen of mag ik ook alleen in de avond. In mijn schema staat alleen 2x per dag en heb vandaag pas de schema doorgenomen, oeps. Ik kan morgen ochtend pas ziekenhuis bellen.
Alle reacties Link kopieren
@Viva: Bah wat heftig voor jullie. Veel sterkte!!



@Fruity: Ah nee wat balen :(. Ik heb wel meegelezen en had zulke goede hoop voor je, pfff. Hoop inderdaad dat je snel verder kan en dat het allemaal voor jullie bruiloft plaats kan vinden!! Al iets gehoord?



@Freexx: Wauw dat is al een goed teken van vandaag!! Morgen of zaterdag nog een keer testen?



@Baggal: Niet leuk dat je zo ziek bent zeg!! En kan me je zorgen over jullie kleine meisje ook goed voorstellen. Gelukkig alles goed met haar! Doe maar rustig aan, beterschap hoor!



@Deni: Fijn dat je weer op de wachtbank zit! Hoewel, 'fijn' is misschien niet het juiste woord, want de wachtbank is nou ook niet echt relaxt. Ik zou iets van 2 weken na de punctie gewoon testen.



@Angel: Gelukkig eindelijk ongesteld en kun je weer verder! Ik heb geen ervaring met progynova. Hoe sta je erin om weer te beginnen?



@Sofie: Inderdaad confronterend dat je nu echt gaat beginnen. Aan de andere kant weer goede kansen. Maar snap je gevoel hoor. Krijg je ook een lang protocol?



Ik heb niet zoveel tijd dus heb alleen even gereageerd op de belangrijkste dingen (hoop ik). Voor Kipje: eens met de anderen. Vind het ook vreemd dat er zo'n lange wachtlijst is voor IUI.



Hier vanochtend de eerste follikelmeting gehad (10 dagen Gonal F aan het spuiten): links een stuk of 7 waarvan de grootste 15mm en rechts een stuk of 10 waarvan de grootste 11mm. Links zijn ze allemaal groter dan rechts, best een verschil. Dus ik ben er nu niet echt blij mee. Heeft iemand ervaring met zo'n ongelijke groei?

Morgen moet ik weer terug en dan kijken of die grote doorgroeien of juist die kleintjes (dat laatste is natuurlijk beter). Ik hoop zo dat het goed komt en er ook een mooi aantal eicellen gepuncteerd wordt... Ik word er wel weer onzeker van moet ik zeggen en ik weet niet of er dit keer wel een goede afloop gaat zijn. Nou ja, morgen alweer terug, dat scheelt.
Ben teruggebeld. Moet morgen weer testen van mck... Dat weiger ik, als ie vandaag overduidelijk negatief is, is het morgen echt niet opeens lichtelijk positief!

Morgen nog Utro gebruiken, dan mag ik stoppen. Dan zal ik zondag wel ongesteld worden en krijg ik hopelijk zondag de startecho. Bij een IUI behandeling hoef je gelukkig niet een maand te wachten en mag je in 1 keer door
Alle reacties Link kopieren
angel ik heb altijd een cryo tp in kunstmatige cyclus. ik begin met 1 en bouw dan op naar 4 per dag. die neem ik in 1x met avond eten in:) dan op de fictieve punctiedag begin ik met de utrogestan erbij! 3 x 2 per dag
Alle reacties Link kopieren
Fruity: snap dat je niet de behoefte voelt om opnieuw te testen. Als het over is, is het over. Dat is kak, maar dan kun je wel verder.



Angel: begrijp ik het goed dat tzt, zeg binnen 1,5 week, de eitjes ontdooid en bevrucht worden en je dan een TP krijgt in je natuurlijke cyclus?



Boulu: morgen al weer terug! Ben benieuwd. Apart dat ze niet even hard groeien. Ik blijf duimen!

Ik lig hier op de bank en blaf. Spierpijn en ik haat het om me zo lodderig te voelen. Ik mag niet klagen, het gaat goed met Sweet Pea, maar vrolijk word ik niet van op de bank hangen. Grrrr! Ondertussen blijf ik spugen. Heb de HA nog gesproken. Die vond het niet nodig om naar zware geneesmiddelen te grijpen. Snap ik ook. Is niet in het belang van de beeb. Temp is 38 - nog steeds te hoog, maar wel iets afgenomen.





Freexx: Ik hoop dat het een mooie dienst was en de circle of life echt van toepassing is. Ik heb goede hoop na je tuurstreep!

Qua namen zijn we er al helemaal uit. De roepnaam staat al heel erg lang vast. De tweede naam is een vrouwelijke variant van de 2e naam van mijn broer en de 3e naam is naar mijn tante die zelf nooit kinderen heeft gehad. Alle namen zijn uit te spreken in het Engels als in het Nederlands.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Baggal, wil je het delen? Evt via pb? Ben nieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
Dank je piene, dan begin ik vandaag ook met 2 en vraag morgen hoe of wat.



@ baggal, tp is in kunstmatige cyclus. Moet nu beginnen met progynova, krijg over paar dagen echo (weet nog niet wanneer). Als mijn bms goed genoeg is, wordt de terugplaatsing gepland en mag ik starten met utro. Heb geen eisprong. Eicellen worden dan ook ontdooit en allemaal bevrucht. Beste wordt dan op dag 3 teruggeplaatst. Andere embryos worden op dag 5 ingevroren, als ze van goede kwaliteit zijn uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven