Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
woensdag 23 augustus 2017 om 10:20
Jeetje flipje nééé
dit had ik zo niet gehoopt voor jullie
k*t k*t k*t.
Weet je al wanneer je wel terug kan opstarten voor een nieuwe punctie of ga je eventjes wachten nog?
Oh bah zo vervelend dit
!
Rucio ook voor jou dus helaas geen positieve verderzetting?
wat jammer, maar inderdaad wat al gezegd werd: het kan dus wel! Er is iig eventjes iets geweest, anders had je géén streepje op je zwangerschapstest!!
Duufje, snap dat het allemaal eventjes boven je hoofd stijgt en je er genoeg van hebt.. eventjes rust nemen gewoon en fijn om te lezen dat je wel geniet van jullie leventje samen, dat is ook zo waardevol!
Sef80 wat baggal al zei: NIET STOPPEN MET UTRO!! daarvoor is het nog veel te vroeg!!

Weet je al wanneer je wel terug kan opstarten voor een nieuwe punctie of ga je eventjes wachten nog?
Oh bah zo vervelend dit

Rucio ook voor jou dus helaas geen positieve verderzetting?

Duufje, snap dat het allemaal eventjes boven je hoofd stijgt en je er genoeg van hebt.. eventjes rust nemen gewoon en fijn om te lezen dat je wel geniet van jullie leventje samen, dat is ook zo waardevol!
Sef80 wat baggal al zei: NIET STOPPEN MET UTRO!! daarvoor is het nog veel te vroeg!!
woensdag 23 augustus 2017 om 10:37
Hier ook wel wat in onzekerheid.. waar ik paar dagen terug echt wel al wat kwaaltjes heb lijkt nu alles weg: geen sterke geuren meer, honger genormaliseerd, geen menstruatiekramp meer, geen hoofdpijn meer. Ik hoop dat ik toch nog ergens terug een signal krijg dat het oké is.. want die onzekerheid is killing..
woensdag 23 augustus 2017 om 10:39
sef ik hoop voor je dat het niet doorzet... of snel zodat je kan stoppen met de utro.
Ander vraagje? tot wanneer gebruikten jullie utro? Volgens mij is het bij ieder ziekenhuis anders... Ik hoef het maar tot 12 dagen na TP te gebruiken. Lees hier dat het ook nog na posi test gebruikt wordt? Wat zijn jullie ervaringen?
Ander vraagje? tot wanneer gebruikten jullie utro? Volgens mij is het bij ieder ziekenhuis anders... Ik hoef het maar tot 12 dagen na TP te gebruiken. Lees hier dat het ook nog na posi test gebruikt wordt? Wat zijn jullie ervaringen?

woensdag 23 augustus 2017 om 10:47
woensdag 23 augustus 2017 om 10:56
Smurff: Elk ziekenhuis is anders: van mijn arts moest ik tot 12 weken progestron spuiten via sub cut injecties en 3 keer per dag 200 mg utrogestan pessaries gebruiken, terwijl mijn vriendin L. die in Nijmegen zit al mocht stoppen na de positieve test. Had ook een corpus luteum cyst, wat best normaal is met die hoeveelheid progestron. Ik vond het afbouwen eng en had nog cyclogest liggen van de vorige ronde dus die heb ik tot en met week 13/14 gebruikt (tot het pakje op was).
Selin: In het begin heb je doorgaans nog niet zoveel klachten is mijn ervaring. Echte klachten kwamen pas bij week 8 of zo, maar ik ken ook mensen die uberhaupt geen klachten hadden en een prima zwangerschap. Doodzenuwachtig werd ik ervan. Er zit helaas niets anders op dan afwachten - hoe eng dat ook is.
Selin: In het begin heb je doorgaans nog niet zoveel klachten is mijn ervaring. Echte klachten kwamen pas bij week 8 of zo, maar ik ken ook mensen die uberhaupt geen klachten hadden en een prima zwangerschap. Doodzenuwachtig werd ik ervan. Er zit helaas niets anders op dan afwachten - hoe eng dat ook is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 23 augustus 2017 om 11:14
Rucio & Baggal,
wat dat artikel betreft denk ik dat het bij mij dan misschien wel van toepassing is, als ik het goed begrijp. Had vorige terugplaatsing namelijk ook een zekere mate van hcg in men bloed maar had zich dus niet doorgezet (zwangerschapstest was wel negatief, vermoedelijk door toch te weinig hcg), maar bedoel je dit met biochemisch zwanger? Of begrijp ik het verkeerd?
wat dat artikel betreft denk ik dat het bij mij dan misschien wel van toepassing is, als ik het goed begrijp. Had vorige terugplaatsing namelijk ook een zekere mate van hcg in men bloed maar had zich dus niet doorgezet (zwangerschapstest was wel negatief, vermoedelijk door toch te weinig hcg), maar bedoel je dit met biochemisch zwanger? Of begrijp ik het verkeerd?

woensdag 23 augustus 2017 om 11:21
Selin: de vorige keer was je HCG dusdanig laag dat dit ook niet tot uiting kwam in een zwangerschapstest, maar er was wel iets gaande. Een biochemische zwangerschap geeft een positieve uitslag in HCG en zwangerschapstest. Echter er is dan nog niets te zien op de echo. Wanneer er ook iets te zien is op de echo (met hartslag en alles) wordt het een klinische zwangerschap. Een biochemische zwangerschap is dus een hele vroege miskraam en de verwachting is dat heel veel zwangerschappen zo eindigen: iets van 50% of zo. Soms weet de vrouw niet eens dat ze kort zwanger is geweest. Maar omdat wij hier natuurlijk onze testen enorm in de gaten houden en helemaal blij zijn bij het zien van het tweede streepje na een slopend traject, komt de klap wanneer het misgaat dubbel zo hard aan.
Jouw HCG was overigens gewoon goed voor de termijn. Ik weet niet of je nog een keer bloed laat trekken om te kijken of het stijgt?
Jouw HCG was overigens gewoon goed voor de termijn. Ik weet niet of je nog een keer bloed laat trekken om te kijken of het stijgt?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 23 augustus 2017 om 11:27
Baggal, oh nu begrijp ik het! Jij weet echt zoveel over het onderwerp, echt heel erg fijn en waardevol om jou hier op dit forum te hebben
! Al had ik voor jou liever gehad dat je je hier nooit moest aanmelden, als je begrijpt wat ik bedoel...
Ja ik ga vrijdag of maandag hcg nog eens laten testen, gyn had gezegd maandag, maar denk dat ik vrijdag al ga naar de HA, omdat ik zo onzeker ben en het weekend rustig wil kunnen doorkomen
mijn vader is huisarts dus bloedname is voor mij gelukkig kosteloos, anders zou ik vermoedelijk wel wachten tot maandag.
Was best wel grappig overigens, mijn vader wist eigenlijk voor mij dat ik zwanger was, want had de bloedname bij hem laten doen
al had ik hem wel al verteld van de positieve test
belde hij me op maandag: ik denk dat ik opa word?!!!
zo lief!

Ja ik ga vrijdag of maandag hcg nog eens laten testen, gyn had gezegd maandag, maar denk dat ik vrijdag al ga naar de HA, omdat ik zo onzeker ben en het weekend rustig wil kunnen doorkomen

Was best wel grappig overigens, mijn vader wist eigenlijk voor mij dat ik zwanger was, want had de bloedname bij hem laten doen

woensdag 23 augustus 2017 om 12:16
Tja, dat krijg je wanneer het zwanger worden (en blijven) niet alleen een droom is, maar een alomvattend project is geworden

Wat een lieve reactie van je vader zeg

woensdag 23 augustus 2017 om 13:06
Oh nee Flipje! Wat erg! Kan het nou nooit een keer meezitten voor jou?! Sterkte!
Och Rucio, wat een teleurstelling! Hopelijk geeft het artikel van Baggal je moed voor de volgende poging. Erg verdrietig dit!
Selin wat een onzekerheid. Wanneer heb je je eerste echo?
Hier de uitnodiging van de bedrijfsarts binnen. Morgenochtend moet ik daarheen. Ben benieuwd wat hij zegt.

Och Rucio, wat een teleurstelling! Hopelijk geeft het artikel van Baggal je moed voor de volgende poging. Erg verdrietig dit!

Selin wat een onzekerheid. Wanneer heb je je eerste echo?
Hier de uitnodiging van de bedrijfsarts binnen. Morgenochtend moet ik daarheen. Ben benieuwd wat hij zegt.
woensdag 23 augustus 2017 om 14:18

woensdag 23 augustus 2017 om 17:48
Lieve Flip wat een onwijs rottig kutnieuws. Je hebt gewoon ook al teveel op je bordje gehad. Dit is zo oneerlijk. Heel veel sterkte samen met je man.
Rucio wat verdrietig dat het nu er op lijkt dat het mis is gegaan. Hoe weet je dat nu zeker? Moet er alsnog een echo komen? Heel veel sterkte ook voor jou.
Rucio wat verdrietig dat het nu er op lijkt dat het mis is gegaan. Hoe weet je dat nu zeker? Moet er alsnog een echo komen? Heel veel sterkte ook voor jou.
woensdag 23 augustus 2017 om 18:21
Bedankt voor alle lieve berichten!
Fijn artikel Baggal, dankjewel!!
flipje wat klote!! Nu dus weer het hele circus opnieuw..
Vandaag heb ik contact gehad met de kliniek, omdat het toch niet helemaal klonk als een normale menstruatie en de testen nog steeds licht positief zijn, over een week weer een test doen. De verpleegkundige heeft overlegd met de arts en ze kunnen niet 100% zeker zeggen dat het een vroege miskraam is. Even voelde ik weer wat hoop maar ik denk niet dat het nog mogelijk is. Er is ook maar 1 embryo teruggeplaatst dus het kan niet zo zijn dat er 1 embryo is afgestoten en de andere er nog zit. Bloeden is sinds vanochtend opgehouden, wat een tegenstrijdige signalen.
Fijn artikel Baggal, dankjewel!!
flipje wat klote!! Nu dus weer het hele circus opnieuw..
Vandaag heb ik contact gehad met de kliniek, omdat het toch niet helemaal klonk als een normale menstruatie en de testen nog steeds licht positief zijn, over een week weer een test doen. De verpleegkundige heeft overlegd met de arts en ze kunnen niet 100% zeker zeggen dat het een vroege miskraam is. Even voelde ik weer wat hoop maar ik denk niet dat het nog mogelijk is. Er is ook maar 1 embryo teruggeplaatst dus het kan niet zo zijn dat er 1 embryo is afgestoten en de andere er nog zit. Bloeden is sinds vanochtend opgehouden, wat een tegenstrijdige signalen.