Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
flip wat een teleurstelling... kan me heel goed voorstellen dat je deze dag snel wil vergeten!

En rucio wat een rollercoaster!!! Toch weer een sprankje hoop, wel fijn nieuws dat het bloeden gestopt is! Hoelang heb je nu "gemenstrueerd"? Ik hoop voor je dat je embryootje is blijven plakken.

Wat is dit hele traject toch een grote mindfuck af en toe zeg. Leef met jullie mee en ga zelf ook heen en weer in m'n hoofd van hoop, ongeduld, onzekerheid en weet ik veel wat voor emoties.
smurf maar 2 a 3 dagen. Zondag begon het met oud bloed, maandag en gisteren rood. Heel vreemd allemaal! Normaal ben ik 5 dagen ongesteld. Echt een mindfuck inderdaad.
Oh neee Flipje, wat baal ik enorm meee met je!!! Wat een kut dag moet het geweest zijn. Ik hoopte dat dit cryo jullie baby zou worden en nu moeten jullie opnieuw beginnen met spuiten, slikken en inbrengen... wat is het oneerlijk. Ik weet eigenlijk niet wat de pijn kan verzachten :hug:

@ rucio ook bij jou geen goed nieuws. Wat balen meid. Ik hoop dat een korte zwangerschap je wat positieve gevoel geeft wat betreft volgende poging(en). Al blijft het voor nu erg k..

@ duufje ik vind je echt een bikkel!
Rucio had je normaal vandaag geen bloedafname dan? Wat is er in je bloed te zien van waarden? Ik zou snel bloed laten nemen in plaats van test, nee?
Dames, haha wat zijn jullie streng :whip: . Ben niet gestopt met de utro, maar rebels als ik ben, heb ik er gisteren maar 4 ipv 6 gebruikt :-D Ben er helemaal klaar mee, heb vanaf dag 1 alle bijwerkingen. Buikpijn wordt steeds erger, nog geen bloed, maar heb het idee dat de utro het tegen houdt. animal, kreeg jij ook pas na je stopte met de utro, je menstruatie? En waren toen ook de bijwerkingen gelijk weg? Ik denk dat ik vrij heftig ga menstrueren, dus het is kiezen tussen bloedvloed of utro-kwalen.

Rucio en Flip: dikke :hug: :hug: :hug:
Sef, waarom zou je dat doen? Heb je überhaupt al getest??
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Sef het heeft niets met streng te maken dat de andere dames zeggen dat je je aan de instructie van het ziekenhuis moet houden mbt doorgaan met Utrogestan. Je wilt na alle moeite van de ivf toch zelf ook de optimale kans op een zwangerschap creëren?
Als je echt wilt stoppen met de utro zou ik absoluut eerst testen. Je zit nu meer dan 2 weken na de punctie dus je zou een betrouwbare uitslag moeten krijgen.
zou ook eerst even testen voor de zekerheid. zwangerschasverschijnselen zijn soms net als menstruatie verschijnselen.
Sef: Ik ga je even vermanend toespreken. Brace yourself.

De artsen/verpleegkundigen/wetenschap heeft je enorm geholpen om jou hopelijk zwanger te krijgen. Het hebben van een embryo terugplaatsing is geen vanzelfsprekendheid, dat heb je deze weken ook wel gezien bij Duuf , Animal en gisteren Flip en ik vind dan dat je er ook zorgvuldig mee om moet gaan. :| Dat ben je toch als het ware verplicht aan jezelf en het embryo?! Tenzij je het allemaal niet zo belangrijk vindt, dat is dan een ander verhaal...

Je hebt wekenlang moeten spuiten, FM's gehad en nu hoef je alleen maar wat ballen naar binnen te duwen en kies je er welbewust voor, omdat jij denkt dat het niet gelukt is, om je eigen beleid te gaan zitten voeren. Ik kan er echt niet bij om eerlijk te zijn :facepalm: .
Misschien zit ik er heel anders in, maar er is weinig dat ik niet gedaan zou hebben om zwanger te worden en te blijven, en ik vind het best bizar dat je er zo ongemotiveerd mee omgaat. Je hebt nota bene niet eens getest! :confused:
En ik heb je al een paar keer uitgelegd dat, net zoals Piene ook zegt, zwangerschapsverschijnselen kunnen lijken op een menstruatie en vice versa.

Rant over...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Flip, Weija en Piene: het lijkt misschien of ik zo maar iets doe, maar heb er wel over nagedacht :A:
Ik zit nu op dag 15 dpo en zou kunnen testen, maar ben een absolute niet-tester. Heb in al die tijd maar 1x positief getest en voor ik het goedcen wel besefte, begon ik al te bloeden. Ik meen mijn lichaam goed te kennen, al klopt het dat zwangerschaps- en menstruatie klachten op elkaar kunnen lijken. Mocht het dus toch zo zijn dat ik zwanger ben, dan maakt mijn lichaam nu ook zelf progesteron aan oiv hcg. Verder mag ik overmorgen met de utro stoppen en gebruik ik best veel: 600 mg. En aangezien ik zo enorm reageer op de utro, slaat het bij mij goed aan. En mocht ik zwanger zijn en maakt mn lichaam zelf progesteron aan, zou dat ook kunnen verklaren dat ik nu nog meer last van alles heb... We gaan morgenvroeg testen en zullen het zien!

Ik weet echt dat jullie het goed bedoelen en ben juist ook blij dat jullie reageren! Het was meer grappig bedoeld (irl ben ik echt heel grappig :lol: ).
Sef80 schreef:
24-08-2017 10:18
(irl ben ik echt heel grappig :lol: ).
Gut, gut wat heb ik gelachen (not) :sarcastic:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Crosspost Baggal: niet ongemotiveerd, dat is het zeker niet. Sorry als het zo overkomt. Ben zelf medisch onderlegd en weet dat 400 ipv 600 niet veel uitmaakt voor mij, de ivf-arts wilde me eerst ook 400 voorschrijven. Verder moet mn lichaam het (in geval van zwangerschap) nu zelf ook overnemen, vooral omdat ik overmorgen de laatste al neem.
Nogmaals: niet mijn bedoeling dat het gemakzuchtig of nonchalant overkwam! Dat ben ik juist niet na een volledig jaar medische molen... :-(
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik vind het écht bizar.

Klinkt als: als ik zwanger zou zijn dan moet dat embryo zichzelf maar redden. Ik zou juist na een jaar mmm een eventuele prille zwangerschap zoveel mogelijk willen ondersteunen. Kijk, als je nou op 15 dpo een negatieve test had gehad, dan had ik het misschien nog wel kunnen begrijpen.
Maar zonder testen de medicatie afbouwen vind ik wel ewhh... lef hebben. Ofzo. Net alsof je het niet echt belangrijk vindt. Ik zou voor de rest van mijn leven 20 ballen utro per dag gebruiken als het zou moeten.

Als je toch al bijna mocht stoppen, waarom was het dan niet gewoon nog even vol te houden?

*sorry hoor, ik zit na gisteren ook niet echt lekker in mijn vel :flag: *
Sef, je komt niet alleen ongemotiveerd over, maar je komt nu met allemaal 'smoesjes'. Zou best waar kunnen zijn, maar nu achteraf zeg je dat je medisch onderlegd bent, dat de arts ook eerst 400mg wilde voorschrijven.
Je klinkt ondankbaar. Je hoeft nu alleen maar even een paar bollen naar binnen te douwen en dat kost je nu teveel moeite.

Waarom ben je überhaupt de molen ingegaan? Om hopelijk zwanger te worden en uiteindelijk hopelijk een gezond kindje te krijgen. Maar je komt over alsof dat allemaal maar bijzaak is. Je weet niet eens of het gelukt of mislukt is.

Irl had ik niet om je gelachen, maar was ik ook kwaad geworden op de vanzelfsprekendheid wat je hier nu toont.
Pis eerst over een stokkie, kan je daarna verder kijken
Sef fijn dat je je overwegingen nog even nader toelicht en bij sommige ziekenhuizen mag je op 14 dpo (na een punctie) ook stoppen met Utrogestan omdat idd je lichaam de aanmaak van progesteron overneemt.
Maar waarom ik ook reageer is dat dit een openbaar forum is waarop veel mensen meelezen die niet meeschrijven en niet de medische kennis hebben om zo'n afweging te maken. Je hebt dus in mijn ogen ook een bepaalde verantwoording naar de meelezers (zeker als je een medische achtergrond hebt) om hier juiste informatie op te schrijven.

Zie bv ook een discussie eerder deze week over Utrogestan gebruik, ik meen daarin te lezen dat degene met een kunstmatige cyclus niet door hebben waarom ze iig tot 10-12 weken zwangerschap progesteron moeten gebruiken, simpelweg omdat bij een kunstmatige cyclus de placenta pas na 12 weken voldoende progesteron aanmaakt om een zwangerschap in stand te houden. Juist deze mensen zou je op het verkeerde been kunnen zetten met jouw verhaal over op eigen initiatief stoppen met Utrogestan.

Zover mijn mening.....
Ik heb weer even bijgelezen :)

Selin Wat top dat je bloeduitslag zo goed was!! Zo blij om te zien dat het is gelukt.

Rucio Lieve Rucio! Wat een verschrikkelijk nieuws om te horen maar wat raar dat het nu weer gestopt is. Ik hoop dat je snel je bloed mag laten testen want daar wordt je een stuk geruster van lijkt me. Zo kun je ook naar de volgende poging leven mocht het deze keer niet gelukt zijn.

Flipje Arghh Wat een klote klote klote nieuws!!! Ik had gehoopt dat die laatste cryo jou wat zou opfleuren. Je mag echt huilen en chaggerijnig zijn hoor want dat snappen we volkomen! Neem je nu even rust pauze of ga je weer beginnen met prikken etc.

Sef80 Ik vind het ook een beetje vreemd dat je er zo luchtig over denkt... Dit is mijn eerste terugplaatsing en ik doe er echt alles aan om te zorgen dat het in ieder geval niet aan mezelf ligt (oke misschien aan mijn lichaam maar niet aan al mijn moeite). Ik zit bijna net zover als jou op dit moment en ook ik heb het gevoel dat er een menstruatie zit te wringen. Ik heb zoveel verhalen gelezen en gehoord waarbij dat ook het geval was en uiteindelijk zwanger. Utro is inderdaad niet het lekkerste en fijnste wat er is maar ik heb het er toch echt voor over. Al zou ik ze 9 maanden lang moeten gebruiken!!! Vind het ook vreemd dat je de keuze maakt zonder enige test te doen... Dan weet je in ieder geval wel meer

Hier lopen de wachtweken ten einde (EINDELIJK is het klokje vooruit getikt). Sinds gisteren had ik erge krampen en nu last van maagkrampen continu :(. Zaterdag kan ik jullie hopelijk meer vertellen.

Ik breng nu de utro met applicator naar binnen zeg maar, en dat werkt voor mij echt goed. Ook blijf ik zo'n 20 min zitten/liggen. Ik heb nu niet meer dat het er echt uitloopt. Tijdens WC bezoek verlies ik wel wat maar dat is weinig. Ik ben echt zo benieuwd!! Gelukkig laatste twee dagen goede afleiding. Druk op het werk en vrijdag avond nog een bbQ op de planning.
Voor wie het vroegen: wij starten wel weer meteen, maar eerst natuurlijk nog wachten op menstruatie. En we hebben het lange protocol dus ik mag ook straks eerst weer lekker 3 wk aan die rot-pil. Naja, het is voor het goede doel.

Labgeek ik duim voor je, spannend! En voor abusu, sef en smurff duim ik natuurlijk net zo hard.
Rucio ik heb echt nog een sprankje hoop voor jou. Nu nog een week wachten om te testen, pfff.
nou wel "fijn" flip dat je meteen weer doormag. neemt natuurlijk niet weg dat het klote is :@@:
@Sef: ik snap ook niet zo goed dat je nu zo laconiek overkomt (ik zeg niet dat je dat ook daadwerkelijk bent!), terwijl je al zo veel gedaan (en gelaten) hebt voor een zwangerschap. Anderzijds kan ik er misschien niet zo goed over meepraten, aangezien ik nog maar één terugplaatsing heb gehad en bij mij de menstruatie gewoon door de Utrogestan heen kwam. Hoe dan ook ben jij degene die bepaalt wat je wel / niet doet, ik hoop alleen dat je er achteraf geen spijt van krijgt.

@Weija: ik ben nu gestart met de medicatie voor een kunstmatige cyclus en begrijp uit jouw bericht dat ik dan tot een week of 12 in een eventuele zwangerschap door zou moeten gaan met de Utrogestan. Dat wist ik nog niet, weer wat geleerd dus. Klinkt wel logisch, zoals je het beschrijft. Fijn is anders, maar ik heb het er zeker voor over.

@Labgeek: wat is het toch ongelooflijk spannend he... Ik heb bij de vorige terugplaatsing geen applicator voor de Utrogestan gebruikt, maar ik heb nu toch een setje van 5 besteld. Als het goed is kan ik die schoonmaken en opnieuw gebruiken. Zeker als deze terugplaatsing tot een doorgaande zwangerschap leidt zal ik ze goed kunnen gebruiken, afgaande op het bericht van Weija ;-) Sterkte met wachten deze laatste dagen, nog even volhouden!!

@Flip: fijn dat je toch weer kunt starten, na de teleurstelling van deze week. Wel irritant dat je weer eerst drie weken aan de pil moet, kan me voorstellen dat je ergens zoiets hebt van 'Laten we nu ook maar meteen doorpakken' en dan voelt die pil als een soort 'vertraging'. Zoals je zelf al zegt, het is voor het goede doel. Die drie weken kunnen er ook nog wel bij... :hug:

@hier: inmiddels twee dagen aan de Provera. Ik was bang voor de bijwerkingen, maar ik heb gelukkig nog nergens last van. Wat niet is kan nog komen natuurlijk, maar vooralsnog valt het me mee.
doces wijzigde dit bericht op 24-08-2017 12:31
3.85% gewijzigd
Rucio, heb je geen bloedname gehad gisteren?? Dacht dat dit gepland stond op 23/08 bij jou?
Doces: je kan de applicator inderdaad gewoon schoonmaken. Ik had voor elke dag een nieuwe kunnen gebruiken, want Healthcare at Home had er meer dan voldoende geleverd, maar even goed schoonmaken werkte net zo goed. En ook ik had met een TP in de natuurlijke cyclus lang utro gebruik. Het is wat vies, de balletjes ruiken wat muf maar dat soort dingen wennen ook snel. Heel veel succes met de Provera, is dat net zoiets als Progynova?

Abusu en Labgeek: voor jullie komt er ook al bijna een einde aan de wachtweken. De laatste dagen zijn altijd het ergte, vind ik.

Smurff: Kom jij de tijd een beetje door met voldoende afleiding?

Mijn beste vriendin L. gaat dit weekend ook testen (ze heeft al een prachtige dochter uit een eerdere IVF poging). Hoop enorm dat ik haar ook (voorzichtig) mag feliciteren...
@doces : dat verschilt per ziekenhuis tot hoelang je doormoet :)
Sef ik zou ook doorgaan met de utrogestan zoals voorgeschreven om de eerder genoemde redenen. In ieder geval niet afbouwen zonder test.

Ik snap dat de houding van Sef hierover bij een aantal van jullie wat oproept. En iedereen mag zijn mening geven maar de manier waarop vind ik van sommigen wel wat te hard en te zeer op Sef als persoon.
@Baggal: ik ken de Utrogestan van de vorige terugplaatsing. Ik vond ze ook wat muffig ruiken, maar ik vond het verder niet belastend om ze te gebruiken of zo. Vond het vooral vervelend dat ik in het weekend een wekker moest zetten om ze op de vaste tijd (ongeveer) in te brengen :facepalm: Voor zover ik begrepen heb moet de Provera een menstruatie opwekken en kan ik met de Progynova starten op de eerste dag van de menstruatie. Dan wordt ook een echo gepland om te bekijken wanneer er een terugplaatsing zou kunnen zijn. Als ik die Provera niet gebruik kan het zomaar maanden duren voordat ik weer ongesteld word en zo lang wil ik niet wachten.

@Piene: oké, dan wacht ik even af wat mijn ziekenhuis daarvoor adviseert / voorschrijft.
Ik denk dat we de discussie nu ook wel kunnen sluiten. Point taken, lijkt me.

Sef, ik hoop vooral dat straks blijkt dat je menstruatiegevoel onjuist was! ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven