Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baggal Ik was destijds zeven weken zwanger, maar vanaf de eerste bloedtest werd ons enthousiasme al getemperd door het ziekenhuis :) Dus we zagen het al 'van ver' aankomen dat het mis ging/kon gaan. En wat betreft de hormonen is het inderdaad voor het goede doel! Ik had vroeger toen ik gewoon de pil slikte niet door wat voor invloed die had op mijn gesteldheid, nu ik een tijdje gestopt ben geweest, merkte ik het pas! En inderdaad.. zo'n tweede keer weet je veel beter wat er komt en hoe je lijf er op reageert!

Stippel Sterkte!
Fruity, nogmaals gefeliciteerd! Geniet lekker van de waddeneilanden en wat fijn te lezen dat jullie zo'n mooie dag hebben beleefd samen.

LaFemme, welkom hier! Heftig wat je al hebt meegemaakt, ook al wordt je er vanaf het begin op voorbereid, je hoopt toch op een andere afloop :hug: Ik merk nu nog niet zo veel van de pil qua hormonen. Maar mijn vriend bereidt zich wel al voor wat er nog gaat komen. Ik had namelijk wel last van de gonal f en pregnyl spuiten... enorme stemmingswisselingen, snel emotioneel etc. Heel vervelend. Tot wanneer moet je de pil slikken?

Abusu, wat fijn vijf eicellen, toch weer twee meer tov de vorige keer! Spannend wachten tot vrijdag, ik duim voor veel mooie bevruchtingen :)

Duufje, ik heb geen woorden voor wat jij met je man hebt moeten doormaken :hug: Kan me heel goed voorstellen dat een verhuizing nu dubbel voelt, ik duim voor jullie dat jullie snel een mooi nieuw plekje vinden om te wonen (en de oude snel kunnen verkopen natuurlijk) Bedankt voor de succeswensen. Hier wel lang protocol dus moet nog even wachten voor ik kan starten met stimuleren:) Lief trouwens dat je man en moeder je verwend hebben op (zo'n beladen dag als) moederdag :redrose:

Baggel, lopen er serieus dames rond met die buttons? Dat zou mij wat te ver gaan denk ik ;) Die onwerkelijkheid houden vind ik herkenbaar. Ik kan mezelf gewoon niet zwanger voorstellen, ook een soort van zelfbescherming denk ik. Na bijna twee jaar proberen om zwanger te worden en iedere maand weer die teleurstelling ga je jezelf ook beschermen. Fijn trouwens dat het goed was gegaan bij de dochter van je man!

Angel, voor de laatste zware loodjes :hug:

Hier: de eerste decapeptyl prik gezet. Vond de naald goed te doen (lijkt op die van de gonal f) maar deed wel zeer met de vloeistof inspuiten. Meer dan ik had verwacht... :O iemand tips om het minder pijnlijk te maken? Snel inspuiten, juist langzaam? Ik moet er nog een hele hoop, dus alle hulp is welkom!
Hoi meiden!

Ik zou nu eigenlijk moeten werken maar ik ben even helemaal op dus nu even op jullie reageren!

@Baggal: Klinkt fijn de afspraak met je stiefdochter! Alsof ze er inderdaad iets meer voor open staat en in ieder geval niet meer veroordelend. Misschien ziet ze ook in dat jouw man ook erg happy ermee is? Hoop dat het contact zich zo een beetje hersteld! Je hoeft geen vriendinnen te worden, maar gewoon een normaal contact is al prettig.
Ik wens je alvast heel veel succes (en ik hoop ook veel plezier) morgen bij de 20 weken echo!!

@Flipje: Yes, ovitrelle gespoten, nu weer in de wachtstand tot maandag, maar in ieder geval weer iets GEDAAN!

@Duufje: Ik had nog niet gereageerd op jouw mbt het kamertje en moederdag. Heel begrijpelijk je gevoelens en gedachten. Het lijkt me ontzettend moeilijk om afscheid te nemen van dat kamertje, ik kan het me bijna niet voorstellen hoe dat moet zijn (krijg er nu al tranen van in m'n ogen). Maar ik denk ook een prima, verstandige keuze om te gaan verhuizen. Ik hoop zo oprecht dat je een mooie terugplaatsing hebt in juni en het jullie dan meer voorspoedig af gaat.

@Angel: Oh wat naar allemaal die gevoelens, die wachtweek, daar word je gek van he! Afgelopen wachtweek werd ik op 8 dpo ofzo gewoon echt helemaal gek. Alle emoties kwamen bij elkaar, soms kon ik niet meer huilen of boos zijn en soms kwam het allemaal tegelijk. Ik vind het ook moeilijk hoor om niet op je lichaam te letten of er een analyse aan te koppelen.
Menstruatiekrampen zijn vaak juist een goed teken lees ik. Ik zou die graag juist wel willen in de wachtweek om iets hoop te hebben ;) (hoewel ik ook niet altijd hoop wil). Wanneer ga je testen? Ik duim voor je!!

@MssStippel: Wat balen dat je weer zo'n last hebt van je burn-out. Ik merk dat ik het werk ook pittig vind sinds het traject, de ene periode kan ik het beter handelen dan de andere keer. Maar het traject hoeft er natuurlijk niet mee te maken hebben maar kan me voorstellen dat het het nog wat moeilijker maakt. Onwijs spannend inderdaad 27 juni. Ik snap dat je ernaar uitkijkt, je wil nu zekerheid...

@Sofie: Balen dat de decapeptyl pijnlijk was! Ik herken het wel van mijn eerste prik ook van decapeptyl. Eigenlijk was mijn ervaring dat je er gewoon even doorheen moet. Bij mij maakte het wel uit op welke plek ik het deed, bijvoorbeeld iets meer in het vet (als je dat hebt, ik ook niet zoveel, maar een klein beetje wel op m'n buik haha) dan bij de spieren. Succes!

@Weija: Grappig, misschien zitten we dan ongeveer weer tegelijkertijd op het wachtbankje! Hoewel ik me afvraag of die medicatie zo goed bij mij aanslaat. En nu lees ik ook dat jij 3x per dag een pilletje progynova moet slikken? Ik 2x per dag. Nou ja, dat protocol zal ook wel weer per ziekenhuis verschillen haha...

Hier dus nogal moe, ik heb ook nogal korte nachten door leuke dingen en werken ;). Dus is ook mijn eigen schuld. Verder wel verdrietig over alles, ik vind alles even confronterend. Nog steeds blij dat er een plan is hoor maar het is soms gewoon zo zwaar. Een collega op het werk (jaartje ouder dan ik), goed contact mee, zo zwanger van de 3e nu. Ze hebben al 2 jongens en ze wilden toch wel graag een meisje. Nou het is dus een meisje. Ik snap het echt, want ik denk dat ik ook zo zou denken, maar ik vind het zo bizar dat zij 'zomaar' straks 3 kinderen heeft en het gaat volgens hun plan. En of mijn plan uitkomt is maar de vraag, het is sowieso al heel anders gelopen dan ik ooit gedacht/gehoopt had...
Binnenkort ook weer een kraamvisite. Ik maar geld uitgeven aan alle kraamvisites, babyshowers, kinderen, verjaardagen terwijl ik de kraamcadeaus eigenlijk zo graag voor mezelf zou willen kopen/houden :-? .
Vervelend dat sommigen zo'n last hebben van de hormonen. Ik heb eigenlijk "nergens" last van en ook dat voelt niet goed. Het is ook nooit goed he?! "Je kan je zwanger voelen na het zetten van de pregnyl!" Nou, geen idee hoe dat voelt en ook na 8 x pregnyl zetten nog geen idee wat ik dan zou moeten voelen. Dat is dan de enige waarvan ik het echt jammer vind dat ik er niets van merk. De rest hoeft niet zo nodig hoor :-)
Weija, merk je eigenlijk wat van de progynova? Dat is volgens mij het enige hormoon waar ik niets over hoor qua bijwerkingen...

Boulu, logisch dat je dat soort gevoelens en gedachtes hebt. Kun je ze wel een beetje relativeren? Ik las dat Angel er ook flink doorheen zit, maar dat een vriendin haar weer een beetje op deze wereld heeft kunnen zetten. Hoe vervelend het ook is, je moet deze wachtdagen door en ik denk dat nog wel meer spannende momenten komen als je zwanger bent. Iedereen zou graag willen weten of het ooit een keer lukt, en we weten uit de mooie artikelen van zowel Baggal als Flip dat het merendeel zwanger wordt (mits je niet zo maar opgeeft). Probeer je daar op te focussen, hopelijk helpt het iets om deze lastige dagen door te komen. Wanneer moet je voor een echo?

Sofie, meestal is het beter om vloeistof die irriteert, langzaam in te spuiten. Soms helpt het om even een pauze te nemen, dus beetje bij beetje inspuiten. De vloeistof kan dan zijn weg zoeken en irriteert het minder. Net als bij de pregnyl. En goed opwarmen, dus even in je hand houden, helpt ook vaak mee. En verder gewoon spuiten en denken dat je weer een stapje dichter bij het mooie doel bent!

Abuse, wat fijn dat je meer eicellen had dan de vorige keer. Ik snap wel dat je op meer gehoopt had. Maar je weet het, veel betekend niet altijd beter, soms is minder beter. Het wordt een spannende dag morgen!

MevrouwStippel, doe vooral alles op het tempo wat voor jou goed voelt. Je moet in dit traject wel zelf overeind blijven en dat lukt alleen maar als je je eigen grenzen goed kan aangeven. En als mee schrijven te ver gaat, moet je dat vooral niet doen. Sterkte meid!

Baggal, fijn dat het een prettig bezoek was met jouw stiefdochter en vriend.

Fruity en fruity-man, gefeliciteerd en geniet van de huwelijksreis!!
LaFemme wat verdrietig jullie miskraam van afgelopen jaar. :hug:
Het fijne van een tweede keer is idd dat je beter weet wat je kan verwachten. (Alhoewel elke keer weer anders is. Zo was ik de tweede keer tijdens het prikken 'zo labiel als een cavia die in bad moet' en had ik de eerste keer echt nergens last van.)

Sofie fijn de eerste prik erin!
:cheer2: Ik vind het altijd prettig om de spuiten 5-10 min van te voren uit de koelkast te halen. En de vloeistof er heel rustig in te spuiten dan voel je er bijna niets van. Hier ook een paar keer de tip gehoord van te voren koelen met een ijsblokje, dat schijnt ook te helpen.

Boulu gezellig jij ook aan de progynova. En grappig dat het protocol ook hier per ziekenhuis verschilt (kan ook bv aan de dosis liggen. Ik heb 2mg). Zou gezellig zijn weer samen in de wachtweken!

Animal, nog maar 4 nachtjes slapen en dan Düsseldorf! Heel benieuwd naar jullie behandelplan.
Door de progynova heb ik vooral last van puistjes (heb ik nooit op dit punt in mijn cyclus en eigenlijk was ik sinds mijn zwangerschap juist eindelijk van de puistjes af.... :facepalm: ) verder ben ik wat moe maar dat kan ook aan de drukte op het werk liggen dus daar leg ik (nog) geen directe link met de pilletjes. Van de pregnyl trouwens ook nooit wat gevoeld (wel voor de lol eens een zwangerschapstest gedaan omdat ik toen nog nooit een positieve test had gehad :) )
Sofie87 Ik slik tot 1 juni de pil en vanaf 26 mei begin ik met decapeptyl. Heel benieuwd inderdaad hoe ik er dit keer op ga reageren! Bij decapeptyl vond ik het niet uitmaken of ik het snel of langzaam deed. Ik voelde die vloeistof inderdaad en daarna standaard een rode, warme vlek op mijn buik. Geen tips, helaas!

Boulo een kus voor jou!
Hoi lieve dames
Ik heb n vraag wellicht weet iemand hier het antwoord: ik start volgende week met decapeptyl en zou volgens mijn cyclus nu in vruchtbare periode zit te. De kans dat ik natuurlijk zwanger word nu is heel klein. (Slechte kwaliteit zaad) is het toch aan te raden condooms te gebruiken of of of zal t allemaal wel loslopen? Hoe schadelijk zijn die hormonen? Thanks in de voorbereiding krijg ik op de gekste momenten vragen en dr. Google is niet altijd een goede raadgever. Onze arts heeft er niets over gezegd.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 21:19
Reden: Stukje dubbel
5.24% gewijzigd
Miekje, ik heb 2 weken Deca EN Fostimon300 gespoten tijdens de eerste weken van de zwangerschap. Inclusief echo's in het ziekenhuis... Pas bij de derde echo dachten ze dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn.
Arts gaf aan dat het geen kwaad kan voor het vruchtje, hormonen werken op eierstokken, niet op baarmoeder.
Maar toch ben ik er nog niet echt heel erg gerust op.... Op internet vind je er inderdaad niks tot niet heel veel over
@Miekje decapeptyl kan een zwangerschap niet remmen, dus dan zou je gewoon zwanger worden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Miekje, ik neem aan dat je nu in een IVF poging zit en daarom decapeptyl spuit. MIsschien spuit je al wel FSH bij? En je krijgt echo's om te kijken wanneer de follikels van voldoende grootte zijn. Als dat op een gegeven moment zo is, krijg je als het goed is wel een sexverbod, of anders in ieder geval wel het advies om een condoom te gebruiken. Op het moment dat je bijv decapeptyl gebruikt, kun je volgens mij niet meer van een cyclus spreken. Zolang je decapeptyl spuit, zal je in principe geen eisprong krijgen.
Fruity is het levende bewijs dat het kan :)
Boulu: Natuurlijk had je de dingen die je nu voor anderen koop ook graag voor jezelf gekocht. Het is ook nooit dat je het een ander niet gunt, maar je gunt het jezelf op een gegeven moment ook gewoon zo ontzettend. En ja - ik kan eerlijk zeggen dat ik het iemand die reeds 2 kinderen heeft mogen hebben minder gun dan iemand die nog met lege handen staat... Je doet er verdorie niets aan maar het voelt soms ook erg lullig wanneer jij diegene bent wiens leven tijdelijk 'on hold' staat. Hopelijk komt jouw tijd ook en dan komt iedereen maar langs met extra grote en mooie cadeautjes voor jouw kleine...
Ik lees op dit moment het boek ''The persuit of Motherhood'' van Jessica Hepburn en herken veel in haar gevoelens. Overigens ik heb de 20 weken echo pas volgende week donderdag en niet morgen, maar lief dat je eraan dacht.

Miekje: Wij hebben eigenlijk altijd een no-sex beleid gehanteerd tijdens het spuiten, al was de kans echt heel klein dat er een spontane zwangerschap uit voort zou komen. Bovendien is mijn man niet zo goed met condooms... :$
In eerste instantie werd nog gezegd 10% maar dat liep ook steeds verder af. Ik zou dus condooms gebruiken - gewoon voor het geval dat.

Animal: Ik ben erg benieuwd naar jouw vervolgafspraak in Dusseldorf en ik hoop dat je inmiddels een beetje hersteld bent van afgelopen zondag.

LaFemme: ''Gelukkig'' was je door je HCG levels wel een beetje voorbereid op slecht nieuws. De uitkomst blijft zuur natuurlijk, maar van te voren weten waar je aan toe bent is ietsjes makkelijker. Ik wist het bij mijn tweede VMK ook en vond het fijn niet in onzekerheid te zitten. Hopen dat je nu wel een chromosomaal goed embryo hebt straks en dat hij/zij 9 maanden bij je blijft.

Sofie: De eerste prik is gezet en dat is een mijlpaal! Goed zo. Ik heb nooit Deca gespoten, maar mijn ervaring in algemene zin met prikken is als volgt: gewoon een stukje huid pakken (een buikrandje als je dat hebt) en de spuit zonder twijfelen erin zetten - dan heb je, zo is mijn ervaring- er het minste last van. Sommige mensen leggen ook de naald even in de koelkast.
En ja - in London loopt vrijwel iedere zwangere vrouw die afhankelijk is van het openbaar vervoer met zo'n button. Tijdens de spits is het stervensdruk in de Central Line (en ook andere lijnen) en is het wel fijn wanneer er rekening mee gehouden wordt, zodat mensen ook niet blijven proppen als de deuren dichtgaan bijvoorbeeld. Ik werk tussen Liverpool St. en Bank st. en soms moet ik een paar volle treinen voorbij laten gaan, voordat ik kan instappen.

Flipje: Kijk je uit naar de TP? Wel fijn dat je in ieder geval weer wat kan doen en man wat hoop ik dat het raak is - en heel veel anderen met mij. Er wordt aan je gedacht en ontzettend hard geduimd.

Duuf: Wat fijn dat jouw ervaringen met radioactief jodium goed waren. Voor mijn moeder zou dat tzt ook een uitkomst zijn. Het instellen van haar schildklier is na twee jaar nog niet gelukt. Eerst was het veel te snel, waardoor ze een draadnagel werd en daarna te langzaam...Hoe vergaat het je met de Lucrin injecties? Vriendin L. heeft die op dit moment ook - maar 1 spuit in de maand voor een periode van 3 maanden en daarna Gonal-F. Ben je je al aan het oriënteren op huizen?

Weija: ik vond de progynova een hele vervelende pil in de zin dat ik er hyper emotioneel van werd. Ik heb deze alleen gebruikt bij ISCI 1 lang protocol en ook, net als bij jou, werd mijn huid er slechter van. Ook hier gold alles voor het goede doel, maar ik werd met de Gonal-F weer wat meer 'mezelf'.

Ben vandaag naar het ziekenhuis gegaan maar dat liep even anders dan gedacht. Ik ben op mijn13e of 14e aan mijn nieren en blaas geopereerd. Ik had niet de indruk dat dit gevolgen zou kunnen hebben voor een natuurlijke bevalling, althans, ik had er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan. Nu blijkt dus dat een natuurlijke bevalling risico's met zich zou kunnen meebrengen in de zin dat door de druk die bij een bevalling ontstaat de operatie als het ware blijvend ''ongedaan gemaakt zou kunnen worden'' en ik eventueel incontinent zou kunnen worden :facepalm: Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten... Verder vroeg ze me de gegevens van de operatie toe te sturen vanuit het WKZ waar ik destijds geopereerd ben. Die hebben een bewaarplicht van -ik dacht- 10 jaar, dus ben benieuwd of zij de stukken nog hebben. Ze vroeg vervolgens hoe ik tegen over een C-Section/Keizersnede stond. Tja... Enerzijds jammer, want het bevallen zelf leek mij altijd zo mooi (ondanks de pijn) maar anderzijds prima. Mijn uiteindelijke doel is moeder worden en of dat nu via de natuurlijke manier gaat of via een C-section maakt mij ergens dan ook niet zo veel uit. Alles voor het goede doel gaat hier wel op.... Ach - het hele proces is toch al redelijk onnatuurlijk geweest in het lab dus dit kan er ook wel bij. ;-) De arts gaat het in ieder geval met de urologen bespreken en ik zie haar over een week of 3 weer dus er staat nog niets vast. Wel een ontzettende lieve arts overigens (ze bood me een extra echo aan bij 23 weken omdat ze dan toch naar mijn nieren/blaas wil kijken en stelde voor de beeb er dan ook even bij te pakken :$ ). Ieder nadeel heeft zijn voordeel denk ik dan...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@animalwe zitten vlak voor icsi poging. Gebruik nu niets volgende week starten met decapeptyl vandaar mijn vraag. Zit nu in 'n gewone cyclus. Dus er is n microkans dat ik nu zwanger zou kunnen worden, hoewel we daar, gezien het eerder ook nooit lukte, niet op rekenen.
Ik werd net gebeld over de bevruchtingen. Van de vijf eicellen hebben ze er vier kunnen injecteren en twee zijn er uitgegroeid tot een embryo. Morgen om 1300 heb ik terugplaatsing van eentje en als de ander goed blijft delen wordt die maandag ingevroren.

Ben wel een beetje teleurgesteld dat er maar twee embryo's zijn. Dat had ik de vorige keer ook, uit drie eicellen, en daarvan is de cryo toen verloren gegaan bij het ontdooien.
WTF?
Miekje ik ken iemand die tijdens het prikken van deca zwanger bleek 7 weken. Ze had een innestellingsbloeding en zonder uitgangsecho gestart met ivf. Ze was dus zwanger van haar laatste iui. En dokter hadden tegen haar ook gezegd dat het niet erg is. En ze is nu al ver zwanger en alles gaat goed. Dus ik zou gewoon de kans nemen.

@ abusu, als eerst gefeliciteerd met je embryos en terugplaatsing van morgen! dat is iig een eerste stap.
En ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent dat er maar 2 embryo's zijn. Ik hoop dat er nu wel eentje goed kan ingevroren worden en weer ontdooid worden. Maar het meeste hoop ik dat je over 2 weken zwanger bent. Dat vorige keer het mis is gegaan met ontdooien, zegt dat niets over nu. Bovendien gaat ontdooien vaker wel goed dan niet. Voor nu heel veel succes en plezier morgen.
Het VU komt vandaag met de resultaten van een onderzoek over papaverolie naar buiten, lees ik net;

http://www.ad.nl/binnenland/eileiders-s ... ~a534851e/

Ik heb zelf nooit een HSG gehad overigens. :) En ik weet niet of dit topic echt de juiste plaats is voor het artikel, maar ik vond het wel interessant op te lezen. :winkie:
Abusu wat fijn dat er bevruchtingen zijn! Super fijn dat er morgen een terugplaatsing is. Maar kan mij je teleurstelling dat er maar twee embryo's zijn net als de vorige poging waar je minder eicellen had goed voorstellen. Aan de andere kant, het is een cliché maar je hebt er maar één nodig om zwanger te worden (zie bv Ann uit dit topic) en ontdooien gaat gelukkig heel vaak wel goed.
Heb je nog last van de punctie? Of ben je inmiddels helemaal hersteld?

Baggal, kan mij voorstellen dat je even moet schakelen door het nieuws dat het mogelijk een C-section wordt. Aan de andere kant mooi dat je nu al de andere kant kan zien, dat het doel is moeder worden en de manier waarop de geboorte plaatsvindt dan niet zo heel veel meer uitmaakt. En blijvend incontinent worden is geen echte optie waar je op zit te wachten denk ik.
Succes met het wennen aan de gedachte dat de geboorte mogelijk anders zal zijn dan je je had voorgesteld. :hug:
En altijd fijn nog een extra echo bij 23 weken! maar eerst volgende week nog de (spannende?) 20 weken echo. En dan ben je gewoon al halverwege! Wat bizar snel gaat dat toch (voor een buitenstaander).
Even snel: bedankt voor de tips dames! Ik heb tweede deca gezet vanochtend, langzamer ingespoten en ging stukken beter. Niet pijnloos maar wel goed te doen. Zo is dit nog wel vol te houden de komende tijd:)
Fijn om te horen Sofie, ik lees met alle tips mee, voor als ik volgende week donderdag ook start met deca.

Nou Angel, dat zou wat zijn, dat verhaal van je vriendin, ik verwacht niet dat vorige iui iets heeft opgeleverd ik was echt flink ongi. maar dat soort verhalen zijn wel mooi om te horen. net als jouw verhaal Fruity.

Wat zijn er hier veel meiden die complexe medische achtergronden hebben, ik prijs mij gelukkig dat ik afgezien van icsi verder niks medisch heb om rekening mee te houden.

Baggal wat balen dat je keizersnee moet, maar voor het goede doel moet dat dan maar he
snap dat je er liever meer had, maar iets is beter dan.... (zit je op te wachten zulke clichées, not!) succes met de tp!
abussu: toch fjjn dat je er 2 hebt,
Abusu: Heel veel success met de terug plaatsing vandaag! Zet 'em op en dan hoop ik vurig goed nieuws van jou te mogen lezen over 1,5 tot 2 weken.

Sofie: Fijn dat het spuiten goed gaat. Grappig dat het langzamer spuiten juist minder pijnlijk was - bij mij precies andersom met andere medicatie.

Angel: Wanneer ga je testen?

Flipje: Succes vast voor maandag aanstaande!

Miekje/Weija: ik mag ook niet klagen van mezelf. Lijkt mij in dit topic waarin mensen echt heel graag zwanger willen worden ook niet netjes. Het is misschien niet anders en als de uitkomst onze dochter is, iets dat ik zo lang gewild heb, wie ben ik dan om nu zielig te doen. En niemand zit te wachten op blijvende stress incontinentie dus als we het met een C-section kunnen omzeilen is dat prima: Bring it on. Gevolg is wel dat het iets eerder zal plaatsvinden waarschijnlijk...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dank voor jullie lieve reacties. Ik meld me tzt weer.

Abusu heel veel succes met de tp. Ik kan me je teleurstelling voorstellen. Maar net zoals de anderen hoop ik vurig dat je over 2-3 weken een positieve test in handen hebt.

Duufje wat hebben jullie al veel voor de kiezen gekregen. En met je gezondheid en met het verlies van jullie lieve B..

Animal heel veel succes in DD. Ik hoop dat je snel kan starten met een goed plan.

Angel ook voor jou draaien de duimen dubbel. En flipje, weija en boulu op naar nieuwe succesvolle terugplaatsingen.
Ik hoop met heel mijn hart van jullie alllen goed nieuws te lezen binnenkort.

Baggal uiteraard hoop ik ook voor jou op een goede 20-weken echo. (Gek genoeg heb ik vanaf het begin alle vertrouwen gehad in je zwangerschap.) Jammer van de keizersnede maar blijvende incontinentie lijkt me niet een risico wat je wil nemen.
Yeahhh abusu!!! :cheer2: Hoera voor de komende terugplaatsing. Logisch dat je even baalt dat er maar 2 embryo's zijn...
Plaats je er bewust 1 tegelijk terug?

Ben heel erg benieuwd wat de komende weken gaan brengen in dit groepje. Er staat weer een hoop te gebeuren aan testen terugplaatsingen. Dat moet toch wel goed nieuws opleveren voor een paar dames....?
hoop op veel goed nieuws lieve dames.

angel suc6 bijna testdag
en abusu yes weer een tp
en flipje voor jou duim ik nog steeds heel erg hard voor je aankomende terugplaatsing

ook voor alle nieuwe dames met het al dat geprik, heel veel suc6 en gelukkig zijn hier veel lieve dames die elkaar door dik en dun steunen heel erg fijn

@hier vandaag 10 weken,staan veel echos gepland en ook de nipt ga ik gelijk doen wanneer het kan. heel erg spannend allemaal maar gelukkig word er goed gekeken en hoop nu op een kindje wat helemaal goed is :heart: maar alles draait bij mij om die 20 weken echo dus nog 10 weken geduld
anoniem_280565 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 13:52
Reden: kan niet zien wat ik had getypt
6.17% gewijzigd
Sofie, je hebt al tips gekregen... maar een beetje opwarmen werkt bij mij meestal het best. Ik houd de spuit even een minuutje in mijn hand voor ik prik en dan vind ik het veel minder pijnlijk. Verder ben ik van 'grote stappen snel thuis :-)' dus ram hem er altijd zo snel mogelijk in.

Baggal, wat fijn dat het contact met de dochter van je man zo verbeterd is. Jullie hoeven geen beste vriendinnen te worden, maar een beetje fatsoenlijk contact is wel prettig.
Mijn mening is behoorlijk gekleurd natuurlijk, maar ik kijk helemaal niet meer zo positief tegen een natuurlijke bevalling aan. En ik wil het zelf ook nooit meer natuurlijk doen (en dat hoeft ook niet gelukkig). Maar ik kan me wel voorstellen dat je het jammer zou vinden en dat je even aan het idee moet wennen.

Abusu, wat fijn dat er bevruchtingen zijn! Natuurlijk had je op meer gehoopt, maar nu gaan we met z'n allen gewoon keihard duimen voor deze.

Boulu, ook ik ga met ups en downs hoor, hoewel ik gelukkig geen last heb van jaloezie. Ik denk dat we allemaal zo onze periodes hebben dat we het even niet meer zien zitten. En dat mag ook, want het is gewoon een kl*teproces. Dikke knuffel voor jou, hopelijk voel je je snel weer beter.
Angel ik ga het forum in de gaten houden en duim voor je meid!!

Flipje succes met de komende dagen spanning en helemaal straks op het wachtbankje!!

Duufje succes met prikken. Ik blijf het zeggen; wat heb ik toch veel respect voor jou. Je kan niet anders, maar wat ben je toch sterk

Aan de rest; ik lees en leef mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven