Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
woensdag 6 september 2017 om 10:52
Nee helaas niet meer kunnen vinden, maar gebeld met het zkh en gistermiddag een nieuw doosje opgehaald bij de apotheek. Ik ben idd sinds gister officieel weer begonnen.
Shine bright like a diamond
woensdag 6 september 2017 om 10:56
Dreamer: Succes met je sollicitaties! Er zijn idd ook andere risico's voor een werkgever. Ik heb destijds ook de huidige klus aangenomen toen ik net begonnen was met ICSI 2. Je weet bovendien ook niet hoe dit soort trajecten verlopen dus je kan je leven ook echt niet ''on hold'' zetten.
Lilly: We hadden natuurlijk al even contact vanmorgen, maar ook vanuit hier een
Blij dat je een TP hebt en ik hoop een plakker! Wat wordt het weer spannend en...veel succes met testen over 1,5-2 weken
Lilly: We hadden natuurlijk al even contact vanmorgen, maar ook vanuit hier een

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 6 september 2017 om 11:05
Lilly1980, ook hier nog ff een berichtje!! Echt vet spannend!! Toi toi toi!!
Baggal, nee zo is dat! Je kan het leven niet compleet on hold zetten! En stel het zwanger worden duurt toch nog weer een half jaar. Dan ben ik zo 9 maanden verder eer de werkgever op de hoogte is en tegen de tijd dat verlof al een jaar in dienst. Ach, eerst maar eens op gesprek komen en dat doorstaan!
Baggal, nee zo is dat! Je kan het leven niet compleet on hold zetten! En stel het zwanger worden duurt toch nog weer een half jaar. Dan ben ik zo 9 maanden verder eer de werkgever op de hoogte is en tegen de tijd dat verlof al een jaar in dienst. Ach, eerst maar eens op gesprek komen en dat doorstaan!
woensdag 6 september 2017 om 14:44
Diamond fijn dat de pil in huis is en stap 1 dus gezet is...
Dreamer, snap je lichte twijfel maar ik ben altijd doorgegaan met de rest van mijn leven zoveel als dat kon. Betekent wel dat ik nu met opleiding zit die on hold staat al een jaar. Maar destijds de keuze bewust gemaakt dat ik m mogelijk laat/ niet zou afmaken als ICSI zou lukken (snel). Snap overigens ook wel als mensen dat niet doen, maar ik had dat nodig destijds! Ben errug benieuwd hoe het bij jou uitpakt de volgende terugplaatsing(en). Werkt het bij jou net als bij mij met ovu testen of doen ze bij jou echo+ Ovitrelle zoals bijv bij Flipje?
Doces had het al eens half gehoord, maar zal eens kijken bij Linda. Blijft interessant om bij anderen te zien hoe het gaat en ze het ervaren.
Dazzle ook errug benieuwd naar jouw gesprek. Hopelijk snel een tp met positief resultaat.
En last but (vooral ) not least Duuf en Flip;
Duufje snap dat je die afweging maakt. Vandaag weer te meer, want ik vond het weer een zenuwslopend gebeuren, zal nooit wennen denk ik. Voor mij is het natuurlijk heel anders. Daardoor realiseerde ik me nog méér hoe ontzettend *** het voor jou is. Die teleurstellingen elke x weer. Niet verder komen en niet eens een tp. Zou er ook zo klaar mee zijn!! Maar, ik hoop dat jouw eeuwige engelengeduld wordt beloond straks met een mooi kindje. Meid, wat gun ik het je.
Flip, idem voor jou. Ik hoop dat ICSI2 jou iets heel moois brengt...

Dreamer, snap je lichte twijfel maar ik ben altijd doorgegaan met de rest van mijn leven zoveel als dat kon. Betekent wel dat ik nu met opleiding zit die on hold staat al een jaar. Maar destijds de keuze bewust gemaakt dat ik m mogelijk laat/ niet zou afmaken als ICSI zou lukken (snel). Snap overigens ook wel als mensen dat niet doen, maar ik had dat nodig destijds! Ben errug benieuwd hoe het bij jou uitpakt de volgende terugplaatsing(en). Werkt het bij jou net als bij mij met ovu testen of doen ze bij jou echo+ Ovitrelle zoals bijv bij Flipje?
Doces had het al eens half gehoord, maar zal eens kijken bij Linda. Blijft interessant om bij anderen te zien hoe het gaat en ze het ervaren.
Dazzle ook errug benieuwd naar jouw gesprek. Hopelijk snel een tp met positief resultaat.
En last but (vooral ) not least Duuf en Flip;
Duufje snap dat je die afweging maakt. Vandaag weer te meer, want ik vond het weer een zenuwslopend gebeuren, zal nooit wennen denk ik. Voor mij is het natuurlijk heel anders. Daardoor realiseerde ik me nog méér hoe ontzettend *** het voor jou is. Die teleurstellingen elke x weer. Niet verder komen en niet eens een tp. Zou er ook zo klaar mee zijn!! Maar, ik hoop dat jouw eeuwige engelengeduld wordt beloond straks met een mooi kindje. Meid, wat gun ik het je.
Flip, idem voor jou. Ik hoop dat ICSI2 jou iets heel moois brengt...
woensdag 6 september 2017 om 16:51
Hallo, nieuw hier. Ik schreef mee op een ander topic maar merk dat ik toch meer op zoek ben naar ICSI (of IVF) lotgenoten.
Helaas lijkt dat hier meer het geval te zijn.
Ik zit zelf in een icsi traject bij de Vu en begin vandaag met de eerste Gonal-f
merk dat ik er erg tegenop zie. Iemand bemoedigende woorden voor me?
Verder was de echo vandaag heel pijnlijk. Links heel slecht te zien. op rechts al 8 follikels. Links vermoeden ze nu minimaal 6
geen idee of dit goed is want begin vandaag pas met stimuleren.
Helaas lijkt dat hier meer het geval te zijn.
Ik zit zelf in een icsi traject bij de Vu en begin vandaag met de eerste Gonal-f
merk dat ik er erg tegenop zie. Iemand bemoedigende woorden voor me?
Verder was de echo vandaag heel pijnlijk. Links heel slecht te zien. op rechts al 8 follikels. Links vermoeden ze nu minimaal 6
geen idee of dit goed is want begin vandaag pas met stimuleren.
twin84 wijzigde dit bericht op 06-09-2017 17:19
0.39% gewijzigd
woensdag 6 september 2017 om 17:03
Hoi Twin, ik zit ook in het VUmc. Ik begin net aan poging 2.
Hoeveel Gonal ga je gebruiken? Zoveel follikels is heel mooi hoor!
Maar het is nu nog niet te zeggen hoeveel er uiteindelijk gaan groeien. Dat wordt bij de volgende echo bekeken (na ongeveer een week stimuleren), en dan kan indien nodig de dosis Gonal nog worden bijgesteld.
Tegen de Gonal hoef je niet op te zien, dat geeft doorgaans geen bijwerkingen.
Het kan zelfs verlichting geven van de eventuele bijwerkingen van de decapeptyl.
Hoeveel Gonal ga je gebruiken? Zoveel follikels is heel mooi hoor!
Maar het is nu nog niet te zeggen hoeveel er uiteindelijk gaan groeien. Dat wordt bij de volgende echo bekeken (na ongeveer een week stimuleren), en dan kan indien nodig de dosis Gonal nog worden bijgesteld.
Tegen de Gonal hoef je niet op te zien, dat geeft doorgaans geen bijwerkingen.
Het kan zelfs verlichting geven van de eventuele bijwerkingen van de decapeptyl.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 6 september 2017 om 17:09
Welkom Twin, Spannend dat je begint met stimuleren vandaag. Ik denk dat het vrij logisch is dat je er tegenop ziet, ook omdat je bij zo'n eerste poging niet helemaal weet wat je moet verwachten. Zat je al een tijd in de MMM?
De Gonal-F doet helemaal geen pijn overigens - echt heel gebruiksvriendelijk.
Lilly: mooie woorden voor Duuf & Flip - en zo denk ik er vaak ook over. Ik vind jullie bikkels
De Gonal-F doet helemaal geen pijn overigens - echt heel gebruiksvriendelijk.
Lilly: mooie woorden voor Duuf & Flip - en zo denk ik er vaak ook over. Ik vind jullie bikkels

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 6 september 2017 om 17:17
Dank Baggal en Flipje2 voor de reacties.
We hebben al sinds december 2012 een kinderwens maar door aarzeling van mijn man zijn wij pas (na lang aandringen van mijn kant) in september 2016 naar de huisarts gegaan. Onze relatie is inmiddels weer in orde (zijn zelfs getrouwd tussen alle ellende door, geen poespas, gewoon snel op het gemeentehuis)! De huisarts heeft niet juist geconstateerd dat de zaadkwaliteit erg slecht was. Na een hoop fouten in een ander ziekenuis (wat voor vertraging en extra stress zorgde) zijn wij overgestapt naar het VU.
Daar moest een hoop opnieuw uitgezocht worden. Weer een hoop frustratie. Toen bleek ook nog dat er perse een poliep uit mijn baarmoeder verwijderd moest worden voordat we mochten starten.
Uitindelijk zijn we in augustus gestart en nu dus voor het eerst aan gonal-f. Decapeptyl begint me nu tegen te staan omdat het prikken lastiger lijkt te gaan.
Ik ga 175 eenheden gonal f prikken (had het idee dat het met mijn gewicht te maken heeft, normaal doen ze 150. Ik ben zo'n 8 stresskilo's te zwaar) Vanavond de eerste gonal-f erbij
Ik ben, op de poliep na, volledig in orde verklaard
We hebben al sinds december 2012 een kinderwens maar door aarzeling van mijn man zijn wij pas (na lang aandringen van mijn kant) in september 2016 naar de huisarts gegaan. Onze relatie is inmiddels weer in orde (zijn zelfs getrouwd tussen alle ellende door, geen poespas, gewoon snel op het gemeentehuis)! De huisarts heeft niet juist geconstateerd dat de zaadkwaliteit erg slecht was. Na een hoop fouten in een ander ziekenuis (wat voor vertraging en extra stress zorgde) zijn wij overgestapt naar het VU.
Daar moest een hoop opnieuw uitgezocht worden. Weer een hoop frustratie. Toen bleek ook nog dat er perse een poliep uit mijn baarmoeder verwijderd moest worden voordat we mochten starten.
Uitindelijk zijn we in augustus gestart en nu dus voor het eerst aan gonal-f. Decapeptyl begint me nu tegen te staan omdat het prikken lastiger lijkt te gaan.
Ik ga 175 eenheden gonal f prikken (had het idee dat het met mijn gewicht te maken heeft, normaal doen ze 150. Ik ben zo'n 8 stresskilo's te zwaar) Vanavond de eerste gonal-f erbij
Ik ben, op de poliep na, volledig in orde verklaard
woensdag 6 september 2017 om 17:28
Twin: Dat is idd al een lang gekoesterde wens met ook al een voorgeschiedenis - wel heel fijn dat je nu met deze ICSI voor het eerst een echt eerlijke kans hebt op een zwangerschap. Ik heb altijd begrepen dat licht overgewicht geen ramp is. Een BMI tussen 18.5-24.9 is natuurlijk heel mooi, maar als het niet boven de 28 komt, zou dat geen reden moeten zijn waarom een poging minder snel lukt. De gonal-F is een van de minst pijnlijke injecties naar mijn mening - op een gegeven moment draai je er je hand niet meer voor om.
Als je in de tabel wil, roep gerust (al zet ik er nooit mensen in uit angst dat ik het verkl***
). Flipje en Piene zijn daar handiger in. Heel veel succes!
Als je in de tabel wil, roep gerust (al zet ik er nooit mensen in uit angst dat ik het verkl***

woensdag 6 september 2017 om 21:10
Gezellig dat we inmiddels met meer prikken en slikken...
Welkom twin. Doses gonal hangt ook n beetje van leeftijd af geloof ik. Ik werd de 1e ronde ook vrij hoog gezet. Die spuiten zijn echt prima te doen. Heel anders dan decapeptyl. Ik mag morgen met menopur gaan stimuleren. Hoop dan dat de vermoeidheid enz. Van decapeptyl weer minder wordt.
Als je last van spuiten hebt helpt het om voor prikken ze vast een poosje uit de koelkast te halen.
Fijn lily dat tp gelukt is. Nu maar weer wachten..
Welkom twin. Doses gonal hangt ook n beetje van leeftijd af geloof ik. Ik werd de 1e ronde ook vrij hoog gezet. Die spuiten zijn echt prima te doen. Heel anders dan decapeptyl. Ik mag morgen met menopur gaan stimuleren. Hoop dan dat de vermoeidheid enz. Van decapeptyl weer minder wordt.
Als je last van spuiten hebt helpt het om voor prikken ze vast een poosje uit de koelkast te halen.
Fijn lily dat tp gelukt is. Nu maar weer wachten..
woensdag 6 september 2017 om 21:31
Welkom Twin. Wat frustrerend dat er bij de huisarts verkeerd gedacht is en in het andere ziekenhuis ook fouten gemaakt zijn. Voor nu kun je alleen maar vooruit kijken en er voor gaan! Het voordeel van IUI gehad te hebben is dat ze een goed idee hebben van de dosering van de FSH. Nu weten ze dat natuurlijk niet. Ik zou ook denken dat het met jouw leeftijd te maken heeft en het aantal antrale follikels en evt het AMH. Ik hoop dat je met deze hoeveelheid een mooie score aan eicellen gaat krijgen. Fijn dat ze de poliep verwijderd hebben. Precies zoals hoe Baggal al zegt, nu maken jullie pas echt een kans! Spanning heeft iedereen, en als je nog geen IUI gehad hebt, is het allemaal nieuw. Injecties zetten, kijken hoe je er op reageert. Maar wij allemaal hebben het doorstaan, de ene wel wat makkelijker dan de andere, maar ook bij jou komt het goed meid!
Het wordt hier de komende tijd lekker druk en daardoor ook spannend met al die spuitende dames! Succes allemaal!
Fijn Lilly! Ik ga hard voor je duimen!
Dreamer, ik heb al best veel dingen in de wacht gezet, of pas op het allerlaatste gedaan, zoals inschrijven voor nascholingen en wedstrijden. Gelukkig heb ik wel redelijk het gevoel door te kunnen gaan met mijn leven, maar toch ook niet helemaal. De kinderwens schiet elke keer door mijn hoofd en wat als... Qua werk is en blijft het wel lastig lijkt me (ik ben zelfstandige, dus heb dat een stuk minder), maar je moet wel voor je zelf kiezen. Dat doe je ook als iemand anders je een andere topbaan aanbied, dan hoop ik ook dat je dat met beide handen aangrijpt.
Het wordt hier de komende tijd lekker druk en daardoor ook spannend met al die spuitende dames! Succes allemaal!
Fijn Lilly! Ik ga hard voor je duimen!
Dreamer, ik heb al best veel dingen in de wacht gezet, of pas op het allerlaatste gedaan, zoals inschrijven voor nascholingen en wedstrijden. Gelukkig heb ik wel redelijk het gevoel door te kunnen gaan met mijn leven, maar toch ook niet helemaal. De kinderwens schiet elke keer door mijn hoofd en wat als... Qua werk is en blijft het wel lastig lijkt me (ik ben zelfstandige, dus heb dat een stuk minder), maar je moet wel voor je zelf kiezen. Dat doe je ook als iemand anders je een andere topbaan aanbied, dan hoop ik ook dat je dat met beide handen aangrijpt.
donderdag 7 september 2017 om 09:51
Lily dank je klopt, hoop alleen niet dat ik weer last ga krijgen bijwerkingen..de vorige keer zat ik echt niet goed in mijn vel en voelde ik mij zo opgeblazen..daar zie ik wel weer tegenop eerlijk gezegd. Maar ja alles voor het goede doel..
Dreamer Om maar even terug te komen op het dingetje solliciteren, ik vind dat best lastig..wat vertel je wel en niet etc. Breng jij de personen op de hoogte tijdens de sollicitatie procedure? Ergens houd het mij ook wel tegen om te gaan solliciteren..kost ook wel veel energie en stress denk ik? In het begin had ik echt zoiets ik laat er alles voor maar naarmate je langer bezig bent had ik echt zoiets van je moet blijven leven en die dingen doen die je leuk vind. Je weet niet wanneer het zal gaan gebeuren en anders krijg je mssn achteraf spijt dat je iets on hold hebt gezet.
Twin84 Welkom! Jeetje wat een rommeltje zeg bij de huisarts en het andere ziekenhuis..gelukkig ben je nu in goede handen. Van Gonal had ik geen bijwerkingen, ik had juist van lucrin en de pil last van bijwerkingen.. en gonal is heel makkelijk in gebruik..Geen idee of ze dat op basis doen van leeftijd? Ik ben wat moeilijker te stimuleren dat bleek al bij de IUI daarom kreeg bij IVF 225E. In de 2e poging ga ik over naar Menopur in de hoop dat dit een beter effect zal gaan hebben. Heel veel succes!
Dreamer Om maar even terug te komen op het dingetje solliciteren, ik vind dat best lastig..wat vertel je wel en niet etc. Breng jij de personen op de hoogte tijdens de sollicitatie procedure? Ergens houd het mij ook wel tegen om te gaan solliciteren..kost ook wel veel energie en stress denk ik? In het begin had ik echt zoiets ik laat er alles voor maar naarmate je langer bezig bent had ik echt zoiets van je moet blijven leven en die dingen doen die je leuk vind. Je weet niet wanneer het zal gaan gebeuren en anders krijg je mssn achteraf spijt dat je iets on hold hebt gezet.
Twin84 Welkom! Jeetje wat een rommeltje zeg bij de huisarts en het andere ziekenhuis..gelukkig ben je nu in goede handen. Van Gonal had ik geen bijwerkingen, ik had juist van lucrin en de pil last van bijwerkingen.. en gonal is heel makkelijk in gebruik..Geen idee of ze dat op basis doen van leeftijd? Ik ben wat moeilijker te stimuleren dat bleek al bij de IUI daarom kreeg bij IVF 225E. In de 2e poging ga ik over naar Menopur in de hoop dat dit een beter effect zal gaan hebben. Heel veel succes!
Shine bright like a diamond
donderdag 7 september 2017 om 10:54
Dat zou ik zeker niet doen! Dan doe je jezelf tekort. Het gaat bij een sollicitatie om je vakinhoudelijke kwaliteiten. Ik heb gezegd dat ik een vriend heb en samenwoon en geen kinderen heb. Punt.
En voor je werkgever is dat traject toch helemaal niet zo'n ramp, het kost af en toe een ochtend of een middag.
Dat is nou eenmaal het risico van het hebben personeel... Iedereen kan iets overkomen. Van iemand die ineens ernstig ziek wordt en langdurig uitvalt heeft een werkgever veel meer 'last'.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog