Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd

donderdag 7 september 2017 om 12:00
Nee, het is zelfs andersom: het is verboden om hier als (toekomstig) werkgever naar te vragen. En als het toch wordt gevraagd (wat overigens super onbeschoft zou zijn), dan hoef je die vraag ook niet te beantwoorden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tiegesprek
Je bent alleen verplicht om iets over je gezondheid te vertellen als je iets mankeert waardoor je de betreffende baan niet goed zou kunnen uitvoeren.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

donderdag 7 september 2017 om 12:07
Hallo allemaal,
Dazzle Ik ben ook benieuwd naar het gesprek in DD van afgelopen dinsdag.
En naar de echo's van de pril zwangere dames. Maar daarvoor moet ik misschien even in het andere topic kijken.
Ik ben hier zwaar aan het aftellen tot 11 oktober. En mijn voetinfectie is beter en dochter is ook weer helemaal opgeknapt.
Verder lees ik wel mee maar schrijf ik niet heel actief omdat ik voor de verandering nog steeds in de "wachtstand" sta.
Dazzle Ik ben ook benieuwd naar het gesprek in DD van afgelopen dinsdag.
En naar de echo's van de pril zwangere dames. Maar daarvoor moet ik misschien even in het andere topic kijken.
Ik ben hier zwaar aan het aftellen tot 11 oktober. En mijn voetinfectie is beter en dochter is ook weer helemaal opgeknapt.
Verder lees ik wel mee maar schrijf ik niet heel actief omdat ik voor de verandering nog steeds in de "wachtstand" sta.

donderdag 7 september 2017 om 12:18
Baggal wat een lieve foto van sweet pea in het andere topic. Ik ben ook zo benieuwd naar haar naam als ze straks in jullie armen ligt. We hebben een beetje dezelfde smaak qua namen meen ik. Mijn dochter heet hetzelfde als de dochter van Rosings.
Chevrolet ik ben zo blij dat je zwangerschap goed gaat. Het is je zo gegund.
Chevrolet ik ben zo blij dat je zwangerschap goed gaat. Het is je zo gegund.
donderdag 7 september 2017 om 12:51
Diamond: Ik onderschrijf helemaal wat Flipje zegt over het niet melden. Elke werkgever kan er rekening mee houden als hij een vrouw aanneemt gedurende de tijd dat zij vruchtbaar is, dat er dan misschien ooit een kind komt. Bovendien weet jij zelf ook niets over het verloop en de voortgang van het traject: want jij weet dat in dit stadium ook niet. Ik heb ooit wel eens een sollicitatie gehad, waarin heel sneaky op een verkapte manier werd gevraagd of ik een kinderwens had. Zo van: waar zie je jezelf over 10 jaar? Met kinderen? Toen heb ik heel hard gelachen en gezegd dat zij heel goed wisten dat ze die vraag niet mochten stellen (was nota bene op een advocatenkantoor).
Dazzle: Ik hoop dat het gesprek in DD goed is gegaan! Ook ben ik benieuwd naar de volgende cryo-TP.
MwStippel: Ik vind de naam Charlotte heel erg leuk, maar mijn man heeft er daar al er een van ha-ha. Ik ben een klassiek type en hou ook wel van de klassieke namen. Volgende week donderdag mag ik Sweet Pea weer zien en dan hoop ik ook eindelijk een datum door te krijgen voor de bevalling.
Dazzle: Ik hoop dat het gesprek in DD goed is gegaan! Ook ben ik benieuwd naar de volgende cryo-TP.
MwStippel: Ik vind de naam Charlotte heel erg leuk, maar mijn man heeft er daar al er een van ha-ha. Ik ben een klassiek type en hou ook wel van de klassieke namen. Volgende week donderdag mag ik Sweet Pea weer zien en dan hoop ik ook eindelijk een datum door te krijgen voor de bevalling.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 7 september 2017 om 13:55
Dank je voor de link flipje, dat wist ik nog niet..
Ooh Baggal wat vreselijk zeg nota bene op een advocatenkantoor en idd wat een prachtige foto!
Jij bent de eerstvolgende die moet gaan bevallen toch? ooooh ik ben ook zoo benieuwd naar de naam hihi..
Hopelijk weet je na volgende week wanneer je kan bevallen..zooo spannend!
Ooh Baggal wat vreselijk zeg nota bene op een advocatenkantoor en idd wat een prachtige foto!

Shine bright like a diamond
donderdag 7 september 2017 om 14:13
Hoi allemaal.
Ik mag wel in de tabel hoor. Ik ben 32 (bijna 33) en mijn man net 39. We zijn dus bezig met onze kinderwens vanaf dat ik net 28 was maar ik ben tussendoor redelijk ziek geweest. Daarom vond ik het eerst niet zo gek dat ik nog niet zwanger was. Vanaf oktober 2014 voel ik mij weer gezond en vanaf die tijd vond ik een uitblijvende zwangerschap raar.
Over het solliciteren kan ik wel iets zeggen. Ik zit namelijk op een jaarcontract en kon niet goed functioneren tijdens het hele onderzoekstraject, Niet alleen door het traject maar ook doordat het contact met mijn ouders en zussen verbroken is. Ik heb al mijn hele volwassen leven een moeilijke relatie met ze maar hoe ze met mij en mijn man zijn omgegaan toen we uiteindelijk vertelden dat wij een fertiliteitstraject ingingen was echt de druppel.
Toen kreeg ik daarbij ook nog te horen dat ik op mijn werk niet geheel naar wens functioneerde. Mijn concentratie was niet goed (nee, vind je het gek met alles wat er speelt) en ze wisten niet zeker of mijn contract verlengd ging worden. Ik ben gaan solliciteren en had binnen 6 weken een andere baan! Heb niets verteld over het traject. Ze hebben ook niets gevraagd en zoals Flipje zegt mag dit ook niet.
Nu ben ik net met ICSI gestart en zou het prikken voorbij zijn voordat ik over zou stappen naar mijn nieuwe baan (die weliswaar tijdelijk is maar echt de richting waar ik heen wil, een goede stap en goed om werkervaring op te doen). Ik zou net na de wachtweken aan mijn nieuwe baan beginnen. Nu staat ineens alles op losse schroeven omdat ik al 2 tijdelijke contracten heb gehad . Ik stap over naar een baan bij hetzelfde bedrijf maar op een totaal andere afdeling (bedrijf is groot). Had mijn oude baan net 2 dagen opgezegd. De twee P&O afdelingen werken blijkbaar niet goed samen en geen van de afdelingen heeft goed opgelet. Ik ben heel duidelijk geweest over het feit dat ik al 2 jaarcontracten heb gehad. Nu zit ik dus in limbo. Ik mocht uiteindelijk wel bij mijn oude baan blijven maar dat heb ik opgezegd. Zo had ik 2 banen waar ik uit kon kiezen en nu misschien niks. Of ze moeten mij een vastcontract aanbieden maar mijn huidige leidinggevende weet van mijn traject dus ik vermoed dat dat er niet inzit. Wellicht ben ik dus binnenkort werkloos/werkzoekende. Aanbod van huidige leidinggevende was jaarcontract maar dit klopt dus blijkbaar niet. Stom, ik heb hier zelf helemaal niet meer over nagedacht want wel wat anders aan mijn hoofd. Vond het al super opmerkelijk dat het me uberhaupt was gelukt zo snel wat anders te vinden.
Gonal-f prikken ging gister mis. Was de eerste keer en manlief doet de techinsche kant. Niet goed gecheckt of wel de volledige dosis is geprikt. Checkte ik het een uur later, en ja hoor, zat nog 25 e in. Leidde tot een grote ruzie (die uiteindelijk nergens om gaat want komt door stress en spanning) Volgens de vu (heb ze net gebeld) is dit niet erg.
De echo was gister heel pijnlijk door verstopping in mijn darmen. Ben vandaag thuis gebleven want heb echt even een jank-ik-zit-er-doorheen-dag.
Geen idee waarom ik dit allemaal hier neertyp maar ben het wel even kwijt. Ik ben nooit echt een schrijver geweest maar merk nu dat me dat soms helpt. Even alles van me afschrijven.
Ik mag wel in de tabel hoor. Ik ben 32 (bijna 33) en mijn man net 39. We zijn dus bezig met onze kinderwens vanaf dat ik net 28 was maar ik ben tussendoor redelijk ziek geweest. Daarom vond ik het eerst niet zo gek dat ik nog niet zwanger was. Vanaf oktober 2014 voel ik mij weer gezond en vanaf die tijd vond ik een uitblijvende zwangerschap raar.
Over het solliciteren kan ik wel iets zeggen. Ik zit namelijk op een jaarcontract en kon niet goed functioneren tijdens het hele onderzoekstraject, Niet alleen door het traject maar ook doordat het contact met mijn ouders en zussen verbroken is. Ik heb al mijn hele volwassen leven een moeilijke relatie met ze maar hoe ze met mij en mijn man zijn omgegaan toen we uiteindelijk vertelden dat wij een fertiliteitstraject ingingen was echt de druppel.
Toen kreeg ik daarbij ook nog te horen dat ik op mijn werk niet geheel naar wens functioneerde. Mijn concentratie was niet goed (nee, vind je het gek met alles wat er speelt) en ze wisten niet zeker of mijn contract verlengd ging worden. Ik ben gaan solliciteren en had binnen 6 weken een andere baan! Heb niets verteld over het traject. Ze hebben ook niets gevraagd en zoals Flipje zegt mag dit ook niet.
Nu ben ik net met ICSI gestart en zou het prikken voorbij zijn voordat ik over zou stappen naar mijn nieuwe baan (die weliswaar tijdelijk is maar echt de richting waar ik heen wil, een goede stap en goed om werkervaring op te doen). Ik zou net na de wachtweken aan mijn nieuwe baan beginnen. Nu staat ineens alles op losse schroeven omdat ik al 2 tijdelijke contracten heb gehad . Ik stap over naar een baan bij hetzelfde bedrijf maar op een totaal andere afdeling (bedrijf is groot). Had mijn oude baan net 2 dagen opgezegd. De twee P&O afdelingen werken blijkbaar niet goed samen en geen van de afdelingen heeft goed opgelet. Ik ben heel duidelijk geweest over het feit dat ik al 2 jaarcontracten heb gehad. Nu zit ik dus in limbo. Ik mocht uiteindelijk wel bij mijn oude baan blijven maar dat heb ik opgezegd. Zo had ik 2 banen waar ik uit kon kiezen en nu misschien niks. Of ze moeten mij een vastcontract aanbieden maar mijn huidige leidinggevende weet van mijn traject dus ik vermoed dat dat er niet inzit. Wellicht ben ik dus binnenkort werkloos/werkzoekende. Aanbod van huidige leidinggevende was jaarcontract maar dit klopt dus blijkbaar niet. Stom, ik heb hier zelf helemaal niet meer over nagedacht want wel wat anders aan mijn hoofd. Vond het al super opmerkelijk dat het me uberhaupt was gelukt zo snel wat anders te vinden.
Gonal-f prikken ging gister mis. Was de eerste keer en manlief doet de techinsche kant. Niet goed gecheckt of wel de volledige dosis is geprikt. Checkte ik het een uur later, en ja hoor, zat nog 25 e in. Leidde tot een grote ruzie (die uiteindelijk nergens om gaat want komt door stress en spanning) Volgens de vu (heb ze net gebeld) is dit niet erg.
De echo was gister heel pijnlijk door verstopping in mijn darmen. Ben vandaag thuis gebleven want heb echt even een jank-ik-zit-er-doorheen-dag.
Geen idee waarom ik dit allemaal hier neertyp maar ben het wel even kwijt. Ik ben nooit echt een schrijver geweest maar merk nu dat me dat soms helpt. Even alles van me afschrijven.
donderdag 7 september 2017 om 14:20
over de dosis gonal-f en mijn gewicht. Ik was vroeger heel dun. Daarna, door depressies, flink aangekomen. Door mijn ziekte 17 kilo afgevallen waardoor ik weer op een gezond gewicht zit.
Helaas nu weer wat kilo's erbij door de stress etc. Ik ben niet obees maar heb wel een bmi boven de 25. Volgens de artsen was dit inderdaad niet erg. Het is natuurlijk gezonder voor mij als ik wat afval maar dat gaat me nu echt niet lukken. Gewicht is wel stabiel gebleven dus ik ben in ieder geval niet zwaarder geworden.
Zowel het oude ziekenhuis als bij de vu had mijn gewicht op het oog geschat als niet problematisch. Het was dat ik het zelf benoemde maar het Vu heeft er geen punt van gemaakt.
Helaas nu weer wat kilo's erbij door de stress etc. Ik ben niet obees maar heb wel een bmi boven de 25. Volgens de artsen was dit inderdaad niet erg. Het is natuurlijk gezonder voor mij als ik wat afval maar dat gaat me nu echt niet lukken. Gewicht is wel stabiel gebleven dus ik ben in ieder geval niet zwaarder geworden.
Zowel het oude ziekenhuis als bij de vu had mijn gewicht op het oog geschat als niet problematisch. Het was dat ik het zelf benoemde maar het Vu heeft er geen punt van gemaakt.

donderdag 7 september 2017 om 15:19
Hoi iedereen! Ik kom even laten weten dat ik zeker niet plots niet meer meeschrijf omdat ik zwanger ben of zo, maar eerder omdat ik het enorm druk heb en niet 100% ben (ik klaag niet hoor, zeker niet!!), maar goed, de kwaaltjes beginnen toch af en toe op te spelen
ik moet eerlijk zeggen dat het meelezen me dus niet zo goed afgaat de laatste dagen (en meeschrijven dus al helemaal niet), maar ik volg jullie wel gewoon verder mee hoor in de mate van het mogelijke
!!
Heb zaterdag m'n eerste echo! Zal dan zeker wel iets laten weten

Heb zaterdag m'n eerste echo! Zal dan zeker wel iets laten weten

donderdag 7 september 2017 om 17:12
Lieve meiden, even een ego post,
Helaas slecht nieuws hier. Sinds dinsdag heb ik weer wat oud bloed verloren en kreeg ik ook buikpijn. Vanochtend kreeg ik de echo en er was helemaal niks te zien in mijn baarmoeder. Er zat wel wat vocht bij een eierstok maar ze wisten niet zeker wat het was. Er moest meteen bloedgeprikt worden en als het hcg hoger dan 2000 zou zijn dan zou ik direct opgenomen moeten worden vanwege de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben net gebeld en de waarde was gelukkig laag: 228.
Maandag moet ik weer terug om bloed te laten prikken en een nieuwe echo te laten maken.
Helaas was het bloedverlies in het begin dus al een teken dat het niet goed zat. Op dit moment ben ik even helemaal klaar met alle behandelingen. Ik realiseer me nu dat ik sinds maart alleen maar van behandeling naar behandeling leef. Het liefste wil ik gewoon rust nu, mijn normale leven weer terug. Onze vakantie hebben we van de arts helaas moeten annuleren (we zouden maandag vertrekken). Ik hoop dat maandag het hcg verder gedaald is maar ik vraag me wel af waar het oude bloed nu vandaan komt omdat er echt niks te zien was op de echo.
Wat een achtbaan. Wat een ongelooflijk klote traject.
Helaas slecht nieuws hier. Sinds dinsdag heb ik weer wat oud bloed verloren en kreeg ik ook buikpijn. Vanochtend kreeg ik de echo en er was helemaal niks te zien in mijn baarmoeder. Er zat wel wat vocht bij een eierstok maar ze wisten niet zeker wat het was. Er moest meteen bloedgeprikt worden en als het hcg hoger dan 2000 zou zijn dan zou ik direct opgenomen moeten worden vanwege de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben net gebeld en de waarde was gelukkig laag: 228.
Maandag moet ik weer terug om bloed te laten prikken en een nieuwe echo te laten maken.
Helaas was het bloedverlies in het begin dus al een teken dat het niet goed zat. Op dit moment ben ik even helemaal klaar met alle behandelingen. Ik realiseer me nu dat ik sinds maart alleen maar van behandeling naar behandeling leef. Het liefste wil ik gewoon rust nu, mijn normale leven weer terug. Onze vakantie hebben we van de arts helaas moeten annuleren (we zouden maandag vertrekken). Ik hoop dat maandag het hcg verder gedaald is maar ik vraag me wel af waar het oude bloed nu vandaan komt omdat er echt niks te zien was op de echo.
Wat een achtbaan. Wat een ongelooflijk klote traject.
donderdag 7 september 2017 om 17:21
Oh lieve Rucio - wat ontzettend kl*te dit! Ik weet maar al te goed hoe dit voelt en met jouw termijn had je HCG veel hoger moeten zijn
. Wat een domper. Het bloedverlies kan natuurlijk ook komen door afstoting van het baarmoederslijmvlies en dat kan ook wel wat meer zijn door het utro gebruik. Snap heel goed dat je even rust wil - even geen behandeling en de boel de boel laten. Waarschijnlijk komt het verlangen wel weer terug (als ik me niet vergis had je ook nog cryo's toch?). Voor nu een
en dit even bezinken.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 7 september 2017 om 17:25
Dankjewel baggal!
Het had inderdaad veel hoger moeten zijn nu, ben nu vooral heel blij dat ik niet opgenomen moet worden.
We hebben nog 1 cryo inderdaad, die mag van mij nog even blijven liggen. Eerst dit maar eens verwerken. Ik durfde sowieso al niet heel erg blij te zijn maar toch kwam het keihard aan. Heb flink gejankt daar, iedereen was zo lief voor me. En dan moet je die volle wachtkamer nog door, bah.
Het had inderdaad veel hoger moeten zijn nu, ben nu vooral heel blij dat ik niet opgenomen moet worden.
We hebben nog 1 cryo inderdaad, die mag van mij nog even blijven liggen. Eerst dit maar eens verwerken. Ik durfde sowieso al niet heel erg blij te zijn maar toch kwam het keihard aan. Heb flink gejankt daar, iedereen was zo lief voor me. En dan moet je die volle wachtkamer nog door, bah.
donderdag 7 september 2017 om 17:31
Snap ik helemaal - dat na de euforie van de postieve test en dan opeens moeten omschakelen naar de nieuwe werkelijkheid waarin je niet meer zwanger bent en dat is gewoon hartstikke moeilijk. Ik heb toen ook even een kort pauze gehad: ging in Juli mis en had pas eind September mijn nieuwe TP. Geef jezelf de tijd en wees lief voor jezelf

donderdag 7 september 2017 om 18:22
Jeetje wat een onwijs rotnieuws Rucio......
Je zou nu ruim 6 weken zijn toch? Wat een enorme tegenslag na de vreugde van de oplopende testen (na de aanvankelijk moeizame/ twijfelachtige start met bloed na de positieve test).
Ik vind het heel erg naar voor jullie dat jullie zo'n tegenslag te verwerken krijgen.
Heel veel sterkte de komende tijd
En volkomen begrijpelijk/ groot gelijk dat je hoofd op dit moment niet naar een vervolgbehandeling staat. Eerst dit rotnieuws maar eens verwerken en dan rustig kijken hoe jullie verder willen.
Heel veel sterkte meid!
Je zou nu ruim 6 weken zijn toch? Wat een enorme tegenslag na de vreugde van de oplopende testen (na de aanvankelijk moeizame/ twijfelachtige start met bloed na de positieve test).
Ik vind het heel erg naar voor jullie dat jullie zo'n tegenslag te verwerken krijgen.
Heel veel sterkte de komende tijd

En volkomen begrijpelijk/ groot gelijk dat je hoofd op dit moment niet naar een vervolgbehandeling staat. Eerst dit rotnieuws maar eens verwerken en dan rustig kijken hoe jullie verder willen.
Heel veel sterkte meid!

donderdag 7 september 2017 om 18:47
Wow, dat gaat snel hier... Sorry, ik reageer niet op iedereen maar wel even een
voor Rucio...
Hier: inmiddels een week na het laatste Provera tabletje. De heftige buikpijn houdt aan, maar van een menstruatie nog geen enkel teken. Voel me wel nog steeds labiel: moe, humeurig, neerslachtig, huilerig, chagrijnig... Eerste week met de kinderen (speciaal basisonderwijs) en ik heb een heel heftige, pittige groep. Zit er even een beetje doorheen en ben enorm toe aan weekend. Nog één dag en dan ben ik drie dagen vrij...
Heb even contact gehad met het ziekenhuis over het uitblijven van de menstruatie en ze willen dat ik maandagochtend even langskom voor een (extra) echo, ook gezien de buikpijn.

Hier: inmiddels een week na het laatste Provera tabletje. De heftige buikpijn houdt aan, maar van een menstruatie nog geen enkel teken. Voel me wel nog steeds labiel: moe, humeurig, neerslachtig, huilerig, chagrijnig... Eerste week met de kinderen (speciaal basisonderwijs) en ik heb een heel heftige, pittige groep. Zit er even een beetje doorheen en ben enorm toe aan weekend. Nog één dag en dan ben ik drie dagen vrij...
Heb even contact gehad met het ziekenhuis over het uitblijven van de menstruatie en ze willen dat ik maandagochtend even langskom voor een (extra) echo, ook gezien de buikpijn.
doces wijzigde dit bericht op 07-09-2017 18:48
Reden: Was nog niet helemaal klaar met mijn berichtje...
Reden: Was nog niet helemaal klaar met mijn berichtje...
11.60% gewijzigd

donderdag 7 september 2017 om 19:45
Och Rucio, wat verdrietig! Het bloedverlies was dus toch een slechte voorbode.
Neem de tijd om dit te verwerken meid.
Ik snap heel goed dat je voorlopig geen polonaise aan je lijf wilt. Ik zit zelf ook in een pauze. Mijn lichaam moet herstellen van de operatie. Maar daarnaast ben ik mentaal ook nog niet toe aan een nieuwe ronde. Voor nu verdrietig zijn en deze gebeurtenis verwerken.
Neem de tijd om dit te verwerken meid.

Ik snap heel goed dat je voorlopig geen polonaise aan je lijf wilt. Ik zit zelf ook in een pauze. Mijn lichaam moet herstellen van de operatie. Maar daarnaast ben ik mentaal ook nog niet toe aan een nieuwe ronde. Voor nu verdrietig zijn en deze gebeurtenis verwerken.

donderdag 7 september 2017 om 21:13
Pffff... ik verheug me er niet bepaald op. Vandaag precies één week na het laatste tabletje. Maandag een echo, dus wie weet gebeurt er nog wat in het weekend. We zullen het zien. Morgen nog een dagje bikkelen en dan bijkomen. Ik vertik het ook om te gaan sporten morgenavond, ik plof denk ik lekker op de bank

donderdag 7 september 2017 om 21:18