Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
maandag 25 september 2017 om 15:49
Ik houd het kort. Uitslag van flipman was goed. Beetje onduidelijk verhaal: er werd een getal van 0,2 miljoen genoemd maar het is me niet duidelijk of dit voor of na opwerking is. Maar hoe dan ook zaten er gelukkig goede beweeglijke cellen bij.
@diamond Ja, ik had zaterdag mijn laatste pil. Nu dus wachten op onttrekkingsbloeding.
Prikken gaat wel goed.
@diamond Ja, ik had zaterdag mijn laatste pil. Nu dus wachten op onttrekkingsbloeding.
Prikken gaat wel goed.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 25 september 2017 om 16:11
Ik weet het niet twin, mijn man heeft altijd al minder dan 1 miljoen vóór opwerken. Dus het kan allebei.
Maar dit is beoordeeld in het ICSI-lab, dus het kan zijn dat ze sowieso opwerken en ook alleen die getallen bekijken. Ik weet het niet. Mijn man snapte het ook niet. Binnenkort zal ik weer een echo hebben, dan vragen we gewoon de uitslagen op papier.
Maar dit is beoordeeld in het ICSI-lab, dus het kan zijn dat ze sowieso opwerken en ook alleen die getallen bekijken. Ik weet het niet. Mijn man snapte het ook niet. Binnenkort zal ik weer een echo hebben, dan vragen we gewoon de uitslagen op papier.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 25 september 2017 om 16:17
Windmolen kom er gezellig bij morgen. Ik zit niet zoveel druk op werk en geblesseerde vriend thuis dus moet vanalles regelen.
Ik ben erg moe en borsten zijn pijnlijk. Komt door utro denk ik had ik vorige keer ook.
Nu minder last van punctie maar wel hele weekend kleine krampjes en een beetje zeurderig gevoel.
Vandaag voelt mijn buik opgeblazen. Ben niet verstopt dus kan dat niet goed plaatsen. Zal er ook wel bij horen. Durf niet te hard te hopen nog. Maar herkent iemand dat? Gauw verder werken en dan nog langs apotheek voor vriend.... en boodschappen en al die andere dingen zucht heimwee naar mijn bed!
Ik ben erg moe en borsten zijn pijnlijk. Komt door utro denk ik had ik vorige keer ook.
Nu minder last van punctie maar wel hele weekend kleine krampjes en een beetje zeurderig gevoel.
Vandaag voelt mijn buik opgeblazen. Ben niet verstopt dus kan dat niet goed plaatsen. Zal er ook wel bij horen. Durf niet te hard te hopen nog. Maar herkent iemand dat? Gauw verder werken en dan nog langs apotheek voor vriend.... en boodschappen en al die andere dingen zucht heimwee naar mijn bed!
maandag 25 september 2017 om 16:39
maandag 25 september 2017 om 18:10
Miekje: hier ook extreem opgeblazen. Vandaag nogmaals van de arts gehoord dat het echt door de utrogestan komt. Als je al 5 dagen niet nr 2 hebt gedaan moet je aan de bel trekken! Sterkte. Het is echt een rotgevoel
Ben je niet veel te druk geweest vandaag? Begin al te puffen als ik aan al je taken denk
Ben je niet veel te druk geweest vandaag? Begin al te puffen als ik aan al je taken denk
maandag 25 september 2017 om 18:21
Diamond: vriendin L. sprak ik net over je Lucrin vraag. Zij had last van zweet aanvallen/opvliegers. En had vandaag een hartje op de echo. Zag je vraag voorbij komen dus dacht ik vraag het haar even.
Miekje: Ja - logisch dat symptoom-spotten! En het vervelende is dat utro bijwerkingen lijken op een beginnende zwangerschap.
Flip: Fijn dat je man's zaad goed was! Geeft toch hoop. Hoe gaat het met spuiten?
Windmolen: heel veel succes morgen!
Vandaag even naar de dochter van mijn man geweest om cadeautjes af te geven voor haar dochter (die was 1 geworden op 19/09) en dat was gezellig. Verder ga ik morgen een begin maken met bloggen (promise - Flip) en misschien nog een keer met mijn man uit eten. Ik ben niet zo goed in stil zitten en mis werk vandaag stiekem
Miekje: Ja - logisch dat symptoom-spotten! En het vervelende is dat utro bijwerkingen lijken op een beginnende zwangerschap.
Flip: Fijn dat je man's zaad goed was! Geeft toch hoop. Hoe gaat het met spuiten?
Windmolen: heel veel succes morgen!
Vandaag even naar de dochter van mijn man geweest om cadeautjes af te geven voor haar dochter (die was 1 geworden op 19/09) en dat was gezellig. Verder ga ik morgen een begin maken met bloggen (promise - Flip) en misschien nog een keer met mijn man uit eten. Ik ben niet zo goed in stil zitten en mis werk vandaag stiekem

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 25 september 2017 om 20:01
Twin: ik had 17 eicellen, vergrote eierstokken en ruim vocht in mn buikholte. Ook waren mijn bloed waardes niet goed. Toch op dag 2 een terugplaatsing gekregen en daar ben ik nu zwanger van. Mijn artsen twijfelden wel, hebben extra overlegd, maar het mocht doorgaan. Ik moest wel min 3 l drinken, rust nemen, buik meten en wegen. In 2e wachtweek op vakantie geweest, dus rust nemen is wel gelukt! Maar advies van zkh zal je toch moeten volgen, in ieder geval super positief gevoel over je aantal bevruchtingen!
Miekje: de utrogestan leverde mij supergevoelige grote borsten, opgezwollen buik (viel op vakantie erg op
, duizeligheid en buikpijn op. Toen ik stopte met utro (mag bij ons in kunstmatige cyclus 1 dag voor testdag), bleven deze klachten en kreeg ik er misselijkheid bij. Succes met wachten!
Hier: afgelopen donderdag ons pukje gezien
. Het leek al echt een kindje en er waren zelfs al een armpje, ruggengraatje en hersens te zien. De arts was zelf ook enthousiast, omdat ik al 8 weken was, kon je al veel meer zien. Zijn nu ontslagen en 12 okt echo bij de verloskundige. Ik voel me nog steeds rustig en zeker, dus misschien geeft dat hoop voor de andere dames, zelfs na miskraam. Het voelt goed. Ik weet dat het mis kan gaan, maar ben er niet/ nauwelijks mee bezig. Ik geniet vooral, zamel in voor moeders voor moeders, houd een notitieboekje bij en heb al wat cadeautjes gekregen. Ik gun het jullie ook allemaal zo lieve dames!!
Miekje: de utrogestan leverde mij supergevoelige grote borsten, opgezwollen buik (viel op vakantie erg op

Hier: afgelopen donderdag ons pukje gezien

maandag 25 september 2017 om 21:46
Aaarggghgh Animal dat wachten telkens maar. Wat naar. Ik hoop dat je snel nieuws krijgt nu.
Flipje jeeijjj voor je mans zaad!
Sef ik ben zo blij voor je. Wat een mooi nieuws.
Baggal 3 oktober wat een leuke datum. En weegschalen zijn zulke leuke charmante dames. Ahum
Succes aan de wachtbankers. Jullie zien, ik lees stiekem toch wel mee, maar ik hou het verder kort.
Zet em op alle dames in het IVF/ICSI schuitje.
Flipje jeeijjj voor je mans zaad!
Sef ik ben zo blij voor je. Wat een mooi nieuws.
Baggal 3 oktober wat een leuke datum. En weegschalen zijn zulke leuke charmante dames. Ahum

Succes aan de wachtbankers. Jullie zien, ik lees stiekem toch wel mee, maar ik hou het verder kort.
Zet em op alle dames in het IVF/ICSI schuitje.
dinsdag 26 september 2017 om 09:25
Net weer in vu geweest. Voel me toch niet lekker en ze zien wel veel vocht. Tp gaat denk ik definitief niet door. Ik baal wel maar omdat ik me niet goed voel is dit denk ik de juiste beslissing.
Enige irritante is dat je je ongesteldheid af moet wachten en dan een rustmaand hebt. Zou dus betekenen dat we in december een cryo tp hebben. Of november. Geen idee hoe mijn cyclus hierna gaat zijn...
Enige irritante is dat je je ongesteldheid af moet wachten en dan een rustmaand hebt. Zou dus betekenen dat we in december een cryo tp hebben. Of november. Geen idee hoe mijn cyclus hierna gaat zijn...
dinsdag 26 september 2017 om 12:32
Twin, vervelend dat je je toch niet goed voelt. Ik denk idd dat het dan de beste beslissing is om het niet door te laten gaan, maar snap heel goed dat je baalt, vooral omdat je een rustmaand moet hebben en het dan allemaal weer zo lang wachten is. Maar echt, ik denk dat het uiteindelijk beter is dan risico's te nemen. Ik heb ook geen verse terugplaatsing gehad (bij ons doen ze dat helemaal niet, alleen maar cryo-terugplaatsingen), maar hoefde geen ronde rust te houden. Achteraf heb ik daar een beetje spijt van dat ik dat niet heb gedaan, want ik heb toch het idee dat alles nog niet helemaal optimaal hersteld was na de punctie en ik kan het idee niet van me af schudden dat dat mogelijk een rol heeft gespeeld dat het mislukt is die ronde. Volgende keer wacht ik dus ook liever langer, hoe vervelend het ook is. Knuffel en zorg goed voor jezelf!
Animal, grrrr, stom dat er nog steeds geen nieuws was. Hopelijk vandaag!!
Sef, gefeliciteerd met je goede echo!!
Baggal, haha, ik dacht al dat je zou schrijven dat je je werk mist
. Je klinkt idd niet als iemand die graag stilzit. Maar binnenkort heb je vast genoeg te doen met de komst van je dochtertje!
Miekje, poeh, dat klinkt idd heel druk! Vervelend dat je vriend net nu geblesseerd is! Ik hoop dat de drukte dan iig betekend dat de wachtdagen sneller voorbij gaan.
Flipje, fijn dat de uitslag van je man goed was, goed genoeg voor icsi iig. Volgens mij had je dat ook wel verwacht, toch? Maar toch weer een geruststelling. Wanneer heb je je eerste echo?
Hier vanochtend de terugplaatsing gehad. Alles is goed gegaan, gelukkig is het eerste embryo meteen goed ontdooit, dus we hebben er nog eentje in de diepvries. Het enige opmerkelijke is dat het embryo ovaalvormig is
. Dat heb ik nog nooit gezien. Volgens de arts maakt het niets uit en zien ze dat soms, maar ze hadden wel een plaatje waarop een perfecte blastocyst stond en dan wat afwijkingen ernaast, zoals bijv. een blastocyst zonder inner cell mass, en daar stond ook een ovale bij, dus maak ik me natuurlijk toch weer druk
. Heeft iemand hier toevallig ervaring hiermee, of weet iemand iets ervan? Ik ga straks ongetwijfeld google raadplegen, maar ik weet niet of dat een goed idee is...
Animal, grrrr, stom dat er nog steeds geen nieuws was. Hopelijk vandaag!!
Sef, gefeliciteerd met je goede echo!!
Baggal, haha, ik dacht al dat je zou schrijven dat je je werk mist

Miekje, poeh, dat klinkt idd heel druk! Vervelend dat je vriend net nu geblesseerd is! Ik hoop dat de drukte dan iig betekend dat de wachtdagen sneller voorbij gaan.
Flipje, fijn dat de uitslag van je man goed was, goed genoeg voor icsi iig. Volgens mij had je dat ook wel verwacht, toch? Maar toch weer een geruststelling. Wanneer heb je je eerste echo?
Hier vanochtend de terugplaatsing gehad. Alles is goed gegaan, gelukkig is het eerste embryo meteen goed ontdooit, dus we hebben er nog eentje in de diepvries. Het enige opmerkelijke is dat het embryo ovaalvormig is

dinsdag 26 september 2017 om 12:39
Flip fijn dat er in ieder geval goed beweeglijk zaad is gevonden, je hebt er ook niet veel nodig bij ICSI gelukkig!
Animal al uitslag?
Twin wat jammer dat het niet doorgaat maar goed dat je hebt besloten het bij twijfel niet te doen. Hopelijk is je cyclus niet verstoord en kun je hopelijk eind november een cryo tp krijgen!!
Sef
fijn dat je zo zeker bent, lijkt me een heerlijk gevoel!
Animal al uitslag?
Twin wat jammer dat het niet doorgaat maar goed dat je hebt besloten het bij twijfel niet te doen. Hopelijk is je cyclus niet verstoord en kun je hopelijk eind november een cryo tp krijgen!!
Sef

All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
dinsdag 26 september 2017 om 12:42
Windmolen crosspost. Wat fijn dat de eerste ontdooiing goed is gegaan. Maar wat vervelend dat je je nu zo druk maakt om de ovaalvorm. Ik ga er van uit dat ze een cryo niet terug zouden plaatsen als ze een vermoeden hadden dat het geen goede kwaliteit was toch?? Anders zou ik gewoon even terug bellen naar het zkh en bij hen je zorgen neerleggen.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
dinsdag 26 september 2017 om 13:49
Thanks. Inmiddels heb ik toch gezocht op google en gelukkig bevestigingen gevonden van wat m'n arts al zei: dat het niet uitmaakt (of: dat het onbekend is, wat ik ook maar zo interpreteer als dat het niet uitmaakt). Zoals ergens stond: "Interestingly, the overall symmetry of the embryo (round vs. oval) is of uncertain importance with some very “funny looking” embryos resulting in beautiful and healthy children." Haha, zou het ergens wel grappig vinden als we later over ons kindje kunnen zeggen: hij/zij is best aardig opgedroogd, maar als embryo was-ie "rather funny looking"Tinkerbell1234 schreef: ↑26-09-2017 12:42Windmolen crosspost. Wat fijn dat de eerste ontdooiing goed is gegaan. Maar wat vervelend dat je je nu zo druk maakt om de ovaalvorm. Ik ga er van uit dat ze een cryo niet terug zouden plaatsen als ze een vermoeden hadden dat het geen goede kwaliteit was toch?? Anders zou ik gewoon even terug bellen naar het zkh en bij hen je zorgen neerleggen.

dinsdag 26 september 2017 om 13:53
Windmolen fijn dat je weer een embryo aan boord hebt! Nu broeden meid! Ik hoop dat ik over ong 1 week mag aanschuiven. Niet te veel zorgen maken over het uiterlijk. We horen en zien hier regelmatig dat een minder kwaliteit embryo toch blijft plakken!
Twin, ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt. Ik hoop dat het allemaal snel beter met je gaat. Ik denk dat het een verstandige keuze is om de tp uit te stellen. Als je je niet goed voelt, en met de kans dat als hij blijft plakken je nog echt veel zieker kan worden, is dit de beste keuze. Eerst maar herstellen!
Baggal, dat je je wat verveelt en het werk mist, dat verbaasd me helemaal niets! Haha! Ik had me zelfs zorgen gemaakt als je gezegd had dat je blij was dat je er van af was. Ik zou precies hetzelfde hebben, maar weet dat die rust nu goed voor jou en jullie meisje is. Over een week is het al zover!
Nog steeds geen uitslag. Het is natuurlijk afhankelijk van de uitslag of we een ronde moeten overslaan of niet. Ik leg me er maar voor een deel bij naar... Ik heb nog geen postieve ovulatietest, ik verwacht hem vanavond of morgenvroeg. Er is 1 uitslag waarbij ik eigenlijk uiterlijk vandaag een spuit zou moeten zetten, dus als dat het is, dan gaat het of over of als hij vandaag komt dan moet ik in de auto springen en medicatie ophalen bij Nij Geerten (of een lieve meelezer die nog wat in de kast heeft liggen en een stuk dichterbij woont
) Gewoon maar afwachten dus.
Twin, ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt. Ik hoop dat het allemaal snel beter met je gaat. Ik denk dat het een verstandige keuze is om de tp uit te stellen. Als je je niet goed voelt, en met de kans dat als hij blijft plakken je nog echt veel zieker kan worden, is dit de beste keuze. Eerst maar herstellen!
Baggal, dat je je wat verveelt en het werk mist, dat verbaasd me helemaal niets! Haha! Ik had me zelfs zorgen gemaakt als je gezegd had dat je blij was dat je er van af was. Ik zou precies hetzelfde hebben, maar weet dat die rust nu goed voor jou en jullie meisje is. Over een week is het al zover!
Nog steeds geen uitslag. Het is natuurlijk afhankelijk van de uitslag of we een ronde moeten overslaan of niet. Ik leg me er maar voor een deel bij naar... Ik heb nog geen postieve ovulatietest, ik verwacht hem vanavond of morgenvroeg. Er is 1 uitslag waarbij ik eigenlijk uiterlijk vandaag een spuit zou moeten zetten, dus als dat het is, dan gaat het of over of als hij vandaag komt dan moet ik in de auto springen en medicatie ophalen bij Nij Geerten (of een lieve meelezer die nog wat in de kast heeft liggen en een stuk dichterbij woont

dinsdag 26 september 2017 om 14:44
Miekje: Ik heb exact dezelfde klachten, opgeblazen, verstopt, pijnlijke borsten en ontzettend moe. Dit hoort heel erg bij Utrogestan is mij verteld. Wachtdag 6 inmiddels, tijd gaat langzaam he....
Twin84: Geen fijn nieuws
helaas wel beter als je lichaam niet in goede conditie is op dit moment.
Windmolen: We zitten in hetzelfde schuitje! Succes met wachten
Twin84: Geen fijn nieuws

Windmolen: We zitten in hetzelfde schuitje! Succes met wachten

dinsdag 26 september 2017 om 15:08
Baggal dank je lief dat je het even hebt gevraagd aan je vriendin.
Oh wat fijn dat ze het hartje heeft gehoord. Ff afkicken van het werk voor jou haha, zo te horen vermaak je je wel.
Sef wat fijn! Echt goed hoe je erin staat en zo rustig kan blijven, weet niet of mij dat ooit gaat lukken.
Animal jeetje zeg je geduld wordt zo wel op de proef gesteld zeg, weet je nu al meer?
Twin balen zeg, maar je hebt er genoeg in de vriezer, dit is nu de beste optie, jeetje doen ze bij een cryo ook verplicht een maand pauze? Ja dan voelt het wel extra lang aan..
Windmolen jeejjj nu lekker broeden, ik heb echt geen idee mbt het embryo toen die bij mij werd teruggeplaatst kon ik hem niet eens zien dus ik weet ook niet hoe die eruit zag?? Oh ik lees net dat het gelukkig niks uitmaakt.
Bij mij is het vandaag 'doorgebroken' weet niet of je dat ook zo noemt bij onttrekkingsbloed haha, vrijdag ga ik beginnen met mijn menopur avontuur..

Sef wat fijn! Echt goed hoe je erin staat en zo rustig kan blijven, weet niet of mij dat ooit gaat lukken.
Animal jeetje zeg je geduld wordt zo wel op de proef gesteld zeg, weet je nu al meer?
Twin balen zeg, maar je hebt er genoeg in de vriezer, dit is nu de beste optie, jeetje doen ze bij een cryo ook verplicht een maand pauze? Ja dan voelt het wel extra lang aan..

Windmolen jeejjj nu lekker broeden, ik heb echt geen idee mbt het embryo toen die bij mij werd teruggeplaatst kon ik hem niet eens zien dus ik weet ook niet hoe die eruit zag?? Oh ik lees net dat het gelukkig niks uitmaakt.
Bij mij is het vandaag 'doorgebroken' weet niet of je dat ook zo noemt bij onttrekkingsbloed haha, vrijdag ga ik beginnen met mijn menopur avontuur..

Shine bright like a diamond
woensdag 27 september 2017 om 09:57
Animal, wat waardeloos dat de uitslag er nog niet is. Wachten duurt dan eindeloos he. Hopelijk hoef je geen ronde over te slaan, hoe is het afgelopen?
Diamond, fijn dat het doorgebroken is. Heel veel succes met het prikken! Hopen op een mooie opbrengst.
Windmolen, gelukkig maakt het niets uit. Dat is weer het nadeel van “teveel’ weten vind ik zelf. In het Erasmus MC doen ze er niet zoveel uitspraken over en eigenlijk vind ik dat zelf tot nu toe het fijnste. Gaat mij er om of het goed innestelt en een doorgaande gezonde zwangerschap mag worden. Ik ga me alleen maar druk zitten maken dan haha.
Twin een verstandig besluit, maar gevoelsmatig wel jammer natuurlijk. Je wilt gelijk een kans pakken natuurlijk. Zou zonde zijn om een kans te verspillen. Het is erg belangrijk je lichaam rust te gunnen in zo’n geval. Hopelijk herstel je snel. Je hebt iig een top opbrengst, kan bijna niet anders dat daar wat moois uit voortkomt.
Miekje en Gingerspice: spannend al die klachten!
Windmolen ook heel veel succes met wachten. Ik vond gek genoeg de wachtdagen na terugplaatsing beter te doen dan dat wachten op de ontdooiing.
Sef wat een super nieuws zeg! En lekker over naar de verloskundige is wel zo prettig. Fijn dat je je zo rustig voelt. Je hebt de situatie toch niet in de hand, dus je kan maar beter genieten. Maar ja, dat moet je wel kunnen. Ik heb tot week 16 echt heel erg gestresst, zo erg dat mijn bloeddruk echt hoger werd. Na de goede termijnecho van 12 weken werd ie weer normaal. Gaaf he wat je allemaal al kan zien!
Flipje, fijn dat de uitslag “goed” was en dat jullie hiermee verder kunnen!!
Fijne dag allemaal!
Diamond, fijn dat het doorgebroken is. Heel veel succes met het prikken! Hopen op een mooie opbrengst.
Windmolen, gelukkig maakt het niets uit. Dat is weer het nadeel van “teveel’ weten vind ik zelf. In het Erasmus MC doen ze er niet zoveel uitspraken over en eigenlijk vind ik dat zelf tot nu toe het fijnste. Gaat mij er om of het goed innestelt en een doorgaande gezonde zwangerschap mag worden. Ik ga me alleen maar druk zitten maken dan haha.
Twin een verstandig besluit, maar gevoelsmatig wel jammer natuurlijk. Je wilt gelijk een kans pakken natuurlijk. Zou zonde zijn om een kans te verspillen. Het is erg belangrijk je lichaam rust te gunnen in zo’n geval. Hopelijk herstel je snel. Je hebt iig een top opbrengst, kan bijna niet anders dat daar wat moois uit voortkomt.
Miekje en Gingerspice: spannend al die klachten!
Windmolen ook heel veel succes met wachten. Ik vond gek genoeg de wachtdagen na terugplaatsing beter te doen dan dat wachten op de ontdooiing.
Sef wat een super nieuws zeg! En lekker over naar de verloskundige is wel zo prettig. Fijn dat je je zo rustig voelt. Je hebt de situatie toch niet in de hand, dus je kan maar beter genieten. Maar ja, dat moet je wel kunnen. Ik heb tot week 16 echt heel erg gestresst, zo erg dat mijn bloeddruk echt hoger werd. Na de goede termijnecho van 12 weken werd ie weer normaal. Gaaf he wat je allemaal al kan zien!
Flipje, fijn dat de uitslag “goed” was en dat jullie hiermee verder kunnen!!
Fijne dag allemaal!

woensdag 27 september 2017 om 11:42
Sef80: wat fijn dat het goed gaat en je een kloppend hartje hebt gezien. En super dat je zo kan genieten. Ik heb dat heel lang niet gekund, maar fijn als het wel gaat en je lekker in je vel zit. En dan te bedenken dat je helemaal niet dacht zwanger te zijn!! Er is overigens een vervolg topic voor zwangerschapspraat - als je je daarbij wil aansluiten ben je welkom!
MevrouwStippel: 11/10 komt steeds dichter bij en ik denk dat jij niet kan wachten tot het moment dat je van start kan gaan.
Twin: enerzijds heel teleurstellend, want je kijkt toch uit naar de datum van de TP, maar anderzijds goed als het embryo anders geen goede kans had gehad. Ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met cryo's. Ik ben nu zwanger van een cryo. Dus laat je niet ontmoedigen doordat het geen verse TP is geweest.
Windmolen: PUPO
!! Ik heb geen ervaring met een ovaal vormige blasto, maar als ze er geen vertrouwen in hadden gehad hadden ze die niet teruggeplaatst. Fijn dat je de bevestiging op Google hebt gevonden. En nu hopelijk goed nieuws over 1,5 week!
Animal: Ik hoop dat je vandaag de uitslag krijgt zeg
Zeker wanneer het er nu om gaat hangen of je al dan niet een maand moet wachten. Je wacht al sinds Juli - althans rond de 9e had je volgens mij de uitslag van je laatste TP...
Miekje: Hoe is het met jou op de wachtbank?
Gingerspice: klachten kunnen idd utro zijn of toch een zwangerschap. Ik hoop natuurlijk het laatste! Aftellen naar 6 Oktober.
Lilly: wat klink je sterk en wat fijn dat je weer vooruit kijkt naar de volgende TP. Ik heb er alle vertrouwen in dat je er wel komt met een van de 6 cryos. Dit was gewoon even heel - heel erg zuur
Zizo: Hoe is het met jou? Jij hebt toch ergens deze week het evaluatie gesprek? Succes!
Selin: Ik hoop dat je je wat hebt kunnen herpakken. De scherpe kanten gaan er vanaf met de tijd. Heb je nog met je vriendinnen gesproken over hoe je je voelt? Jouw nieuws staat los van de zwangerschappen, maar een beetje rekening houden met elkaar zou toch fijn zijn...
Duuf: Volgens mij heb jij deze week ook je afspraak in het Rijnstate! Heel veel succes. En het Klinkt afgezaagd maar ik hoop zoooo dat ICSI 3 een gezonde baby op gaat leveren!
Diamond: Succes met de menopur vrijdag!
Flipje: Ik vermoed dat jij ergens deze week ongesteld wordt en dan mag beginnen met stimuleren? Voor jou geldt ook dat ik enorm hard duim! Het is wel even genoeg geweest met de ellende.
Hier: Ik ben idd niet zo goed in stilzitten. Dat had ik al een beetje zo ingeschat...
Ik heb gister dus maar wat administrative gedaan, een start gemaakt met het blog waar Flip het over had en met de makelaar gesproken over het huis dat we op het oog hadden/hebben. De eigenaar wil de full asking price en dat vinden we te veel. Sterker nog, ik vond ons 2e bod al hoog. Te meer omdat het een hoog TOWIE gehalte heeft en ik wel eea moet doen om het naar smaak te krijgen. We hebben verder ook geen haast en ik betwijfel of de full asking price haalbaar is. De makelaar die ons appartement in de verkoop heeft vond ons 2e bod al hoog... we gaan het zien.
Vandaag en morgen is Baggal man gezellig thuis en vrijdag ga ik lunchen met een vriendin. Kortom, ik kom de week wel door. Ik voel me goed, maar ben wel ongeduldig.
MevrouwStippel: 11/10 komt steeds dichter bij en ik denk dat jij niet kan wachten tot het moment dat je van start kan gaan.
Twin: enerzijds heel teleurstellend, want je kijkt toch uit naar de datum van de TP, maar anderzijds goed als het embryo anders geen goede kans had gehad. Ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met cryo's. Ik ben nu zwanger van een cryo. Dus laat je niet ontmoedigen doordat het geen verse TP is geweest.
Windmolen: PUPO

Animal: Ik hoop dat je vandaag de uitslag krijgt zeg

Miekje: Hoe is het met jou op de wachtbank?
Gingerspice: klachten kunnen idd utro zijn of toch een zwangerschap. Ik hoop natuurlijk het laatste! Aftellen naar 6 Oktober.
Lilly: wat klink je sterk en wat fijn dat je weer vooruit kijkt naar de volgende TP. Ik heb er alle vertrouwen in dat je er wel komt met een van de 6 cryos. Dit was gewoon even heel - heel erg zuur

Zizo: Hoe is het met jou? Jij hebt toch ergens deze week het evaluatie gesprek? Succes!
Selin: Ik hoop dat je je wat hebt kunnen herpakken. De scherpe kanten gaan er vanaf met de tijd. Heb je nog met je vriendinnen gesproken over hoe je je voelt? Jouw nieuws staat los van de zwangerschappen, maar een beetje rekening houden met elkaar zou toch fijn zijn...
Duuf: Volgens mij heb jij deze week ook je afspraak in het Rijnstate! Heel veel succes. En het Klinkt afgezaagd maar ik hoop zoooo dat ICSI 3 een gezonde baby op gaat leveren!
Diamond: Succes met de menopur vrijdag!
Flipje: Ik vermoed dat jij ergens deze week ongesteld wordt en dan mag beginnen met stimuleren? Voor jou geldt ook dat ik enorm hard duim! Het is wel even genoeg geweest met de ellende.
Hier: Ik ben idd niet zo goed in stilzitten. Dat had ik al een beetje zo ingeschat...

Vandaag en morgen is Baggal man gezellig thuis en vrijdag ga ik lunchen met een vriendin. Kortom, ik kom de week wel door. Ik voel me goed, maar ben wel ongeduldig.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 27 september 2017 om 14:04