Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Angel, heb je ook een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
@Duufje: Oh nee, wat balen van het bloedverlies!! Is het al gestopt of niet? Snap dat je er weinig vertrouwen in hebt zo. Ik hoop zó dat het nu juist een goed teken is. Bah wat rot. Hoe voel je je nu? Wanneer mag je ook alweer testen?

@Mangoest: Bah, wat rot zo'n witte test!! Is zo confronterend. Had goede hoop voor jou eigenlijk, ook omdat je zoveel mooie cryo's hebt. Moet je nu een rustmaand nemen of niet? Veel sterkte!

@Miekje:
Wat stom dat je ook zoveel pijn hebt gehad, niet fijn!! Dan is het emotioneel al zwaar genoeg. Sterkte.

@Doces: Morgen testen dus?? Wat super spannend. Hoop nog op goed nieuws van jou en Tinkerbell en Lagbeek. Weten jullie al wanneer jullie gaan testen?

@Zizo: Je hebt wel een heftige buikgriep zeg!! En ook nog allebei. Beterschap.

@Taart: Mooie score hoor, nog 3 cryo's achter de hand!

@Diamond: Fijn dat het gesprek met je vriendin je goed heeft gedaan. Ik vond het ook altijd moeilijk over te stappen maar het is echt niet erg of raar. Heeft het ziekenhuis waar je nu heen wil wel andere mogelijkheden? Dat is voor mij dan altijd wel belangrijk. Zoals dat wij naar DD gaan als dit mis gaat, daar hebben ze echt andere technieken dan in NL.

Dankjewel voor jullie lieve woorden en felicitaties!! Hoop ook zo dat het goed blijft gaan, het is afwachten.
Duufje heel veel sterkte morgen en de dagen die volgen. Want wat er is veel gebeurd toen. Echt heel heftig. Ik denk aan jullie en jullie kleine meid!!
Heeft het al doorgezet of valt het mee?

Mangoest het is zoooo verschrikkelijk zo'n witte test. Vergeet niet dat het nog niet gek is als een eerste poging niet lukt. Vol goede moed verder! Maar voor nu :hug:

Doces heeeeel veel succes met testen morgen. Vind dat jij nu ook wel echt ad beurt bent.

En voor de rest iedereen natuurlijk wel dames! Ik hoop dat 2018 een mooi jaar mag worden!!
Fruity: Ik heb je PB niet ontvangen. Ik ontvang soms wel PB-tjes als antwoord op een bericht van mij, dus ik ga je een berichtje sturen in de hoop dat die bij jou binnenkomt. Dit forum ook altijd... Grrr!

Doces: heel veel succes en geluk gewenst voor morgen. Ik hoop dat je eskimootje een plakker blijkt te zijn!

Tja - Duuf: morgen is het alweer een jaar geleden dat je bevallen bent van je prachtige heldin... Voor mij voelt het nog als een paar maanden terug toen we je bericht hier op Viva kregen en ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat dit jullie overkomen is... :'(
Ik brand morgen avond een kaars bij de openhaard (ik deed dat vorig jaar ook in de hoop dat het allemaal goed zou komen). Ik denk aan je lieve Duuf en wens je kracht, sterkte en liefde toe :rose: . Ondertussen hoop ik dat je bloedverlies niet doorzet en je op de valreep van 2017 toch mooi nieuws mag brengen. :heart:

Taart, Labgeek en Tinkerbell: Hoe is het met jullie meiden? Spannend deze dagen - toi -toi toi!! :angel:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Diamond ik denk dat als het goed voelt om over te stappen, je dit zeker moet doen! Af en toe is dat ook genoeg om er weer wat positiever in te staan!

Mangoest, wat ontzettend klote van die witte test, dat blijft elke x weer zo verdrietig..

Duuf hoe is het inmiddels met jou? Ik heb net nog eens je berichten terug gelezen met tranen in mijn ogen van een jaar geleden. Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen. ❤️

Doces hou je spanning nog een beetje vol?

Ik ga donderdag testen, 14 dagen na de punctie. Ik vind het zo spannend.. ik hoop het zo..
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Duufje heel veel sterkte gewenst rond deze dagen. Hier wordt aan je gedacht.
Lieve Duufje heel veel sterkte nu, morgen en de komende dagen. Wat een onwerkelijk idee dat jullie lieve B een jaar geleden is geboren. Hopelijk zijn jullie samen een paar dagen weg en hebben jullie veel steun aan elkaar. :hug:
Doe succes morgen met testen..
Duufje jullie sterkte morgen. :redrose:
Boulu en miss findler, gefeliciteerd !! Eerste stap is weer gezet.

Diamond; je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik weet niet of het zin heeft om in Nederland van ene naar andere ziekenhuis over te stappen, tenzij ze een nieuwe behandelplan aanbieden of met andere techniek werken (3 of 5 daagse embryo) zoals iemand eerder vermelde. Of idd naar dd/Gent gaan, dan zou het eerder zin hebben denk ik...
Boulu en mssfiddler gefeliciteerd! En veel sterkte om de komende rottige weken door te komen.

@Duufje :rose: :rose: :rose:

Hier ben ik (veel) meer dan ooit verschrikkelijk bang dat het voor ons nooit zal mogen lukken, en dat maakt me onwijs verdrietig.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Duuf, een hele dikke knuffel voor jullie voor morgen en de komende dagen. Ik kan me niettemin anders voorstellen dan dat het heftige dagen zullen zijn...

Flip, voor jou ook een dikke knuffel. Je angst is helaas herkenbaar, maar weet dat er ongetwijfeld voor jullie mogelijkheden zullen zijn...
Och Flip, wat lees ik toch een verdriet in je post. Ik weet ook echt niet wat ik nog moet typen voor je. Hier valt niets zinnigs over te zeggen. Ik stuur je veel geluk eb knuffels toe meis :heart: :hug: :hug:

Lieve Duufje ook voor jou geen woorden. Morgen een jaar na de bevalling van B. Zo heftig en ondraaglijk wat jullie hebben meegemaakt. Ik hoop echt dat je deze dagen met je man op een fijne plek kunt doorbrengen. Ik denk aan je. :hug: :hug: :redrose:
Oh Flip toch... ik denk dat je nog niet in termen van nooit moet denken, te meer nu zowel de Amsterdam’s cryo’s als de PGS opties niet zijn uitgeput. En als uiteindelijk echt blijkt (en dat weet je niet met zekerheid) dat er iets (?) in Flipman’s zaad zit, zou hij dan eventueel kunnen openstaan voor een donor? Ik weet dat jij zelf ooit aangaf daar wel iets voor te voelen. Zwanger worden lijkt het probleem niet te zijn... Maar zo ver is het nog niet natuurlijk. Tzt eerst verder met de cryo’s, al kan ik me voorstellen dat je daar nu niet zo veel van durft te verwachten. Pfff - je hebt ook zo’n bak ellende over je heengekregen! Dikke knuffel :hug:

Duuf: ik sta vandaag ook stil bij de geboorte van B. Ik denk aan je :redrose:

Doces: succes met testen vandaag :there:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Helaas. Poef, ICSI1 over en uit.
Och nee Doces, wat verdrietig! :hug:

:hug: :heart: :redrose: voor Duufje
Duufje, ik denk vandaag aan jullie :redrose: :hug:

Och lieve Flip, de wanhoop spat van het scherm :hug: . Wat Baggal zegt is wel waar, je kansen zijn nog lang niet verkeken, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent en misschien wel bang dat al deze ellende uiteindelijk niets oplevert. Heel begrijpelijk allemaal. Maar ik weet ook dat je over een tijdje de kracht weer bij elkaar raapt om toch door te gaan, en dat België logistiek prima gaat lukken. Maar nu even niet en dat is prima... Ik vind het trouwens hartverwarmend om te lezen hoe Flipman en jij hier je samen doorheen slaan.

Doces, ook voor jou een dikke :hug:. Ik had gehoopt dat december zo'n maand zou zijn met veel positieve testen met al die meiden op het wachtbankje. Ik vind het superrot voor je (en Ginger en Mangoest) dat het niet gelukt is. En dat het dan ook nog het einde van ivf1 is maakt het dan nog een tikje erger.

Animal, hoe gaat het met jou? Ben je de teleurstelling weer wat te boven? Ik had zo graag anders voor je gezien en dat je voor het nieuwe jaar in ieder geval nog een terugplaatsing had gehad. Hebben jullie al een nieuw plan?

Tinkerbell, Taart en Labgeek, mijn duimen draaien voor jullie!

Zizo, inmiddels wat opgeknapt? Het klinkt wel heftig hoor, beide zo ziek dat je niet voor elkaar kunt zorgen.

Fruity, hebben wij niet ook al eens eerder PB's uitgewisseld? Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat!

Boulu, hoe gaat het met jou?

Diamond, het klinkt wel herkenbaar van die loyaliteit. Maar ik denk wel dat die vriendin een punt heeft. Uiteindelijk gaat het toch ook om het resultaat en dan kunnen ze nog zo lief zijn in jullie huidige ziekenhuis maar als een ander ziekenhuis misschien beter resultaat geeft. En het geeft je misschien alleen al het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het verhaal van Duufje wat dat betreft ook wel wonderlijk, in het ene lab geen bevruchtingen en in het andere lab wel. Waar het aan ligt? Maar het kan maar net het verschil maken.

Selin, hoe gaat het met jou? Het is nog wel even erg spannend met dat hematoom. Ik hoop dat hij inmiddels aan het verdwijnen is.

Bedankt allemaal voor de felicitaties. De testen lopen mooi op maar na 2 MA's weet ik ook dat dat niets zegt. Het is nu wachten tot de echo. Het gekke is dat ik dat bij anderen op het forum altijd zo snel vind en dat het nu nog een eeuwigheid lijkt.
Oh nee, Doces, wat ontzettend jammer :(. Veel sterkte en een dikke knuffel :hug:.

Duufje, veel sterkte vandaag en de komende moeilijke dagen :rose:.

Flipje: :hug: :hug:.
Verdorie Doces :hug: Wat een rot nieuws!!

Verder sluit ik me volledig aan bij Mssfiddler, Flip. Nu even niet maar de wanhoop en onzekerheid is vreselijk. Helemaal na al het verlies...

Mssfiddler: het is nu gewoon dagen aftellen en die lijken een eeuwigheid te duren, maar komen van zelf...
Mangoest en doces: :frusty: wat een teleurstelling!! veel sterkte dames en hopelijk wel een beetje genieten met de kerst tijd.... :hug: :hug:

duufje veel sterkte :heart:

flipje ik voel het verdriet en de hopeloosheid met je mee... heel veel sterkte ook! :rose:
Sterkte vandaag Duufje :hug: :redrose:
Heel veel sterkte vandaag Duufje (woorden lijken zo nutteloos soms).
Duufje heel vee liefs voor jullie vandaag.

He bah doces! Jij ook sterkte!
Boulu zeker weten, op zich verloopt het volgens mij niet anders. Maar ik hoor er betere verhalen over dan mijn ziekenhuis. Mijn vriendin had 2 vrienden die ook zijn gewisseld naar dat ziekenhuis en er nog steeds lopen voor een 2e kindje.
Het gaat mij er meer om dat we nogal teleurgesteld zijn na ons laatste evaluatiegesprek en dat ik daardoor liever geen poging meer in dit zkh wil gaan doen.
Baggal graag je mag mij ook een PB sturen als je dat fijner vindt?
Duufje vandaag zijn mijn gedachte bij jou, veel sterkte vandaag. Ik blijf voor je duimen! :heart: :rose: :bigkiss: :hug:
Tinkerbell klopt helemaal idd. Succes met de laatste wachtdagen.
Dazzle mij gaat nu niet zozeer om een ander behandelplan, maar wellicht heeft dit zkh er wel een andere kijk op en gaat wellicht er anders mee om. Ik mijn eigen zkh heb juist na ons laatste gesprek het gevoel dat zij opgeven terwijl ik/wij er totaal niet zo in staan.
Flipje dikke knuffel, dat gevoel is zeker erg herkenbaar. :hug:
Doces ooh nee meid, veel sterkte! Dikke knuffel! :hug:
Msfiddler klopt helemaal, daarom ben ik er ook meer over gaan nadenken om het te doen. Ja, je weet nooit waar het aan ligt waarom je bij het ene zkh geen bevruchtingen hebt, maar het andere wel. Ik denk ook dat een frisse/nieuwe kijk vanuit een ander zkh ook wel goed is in dit stadium van onze behandeling.
Shine bright like a diamond
Duufje Heel veel sterkte vandaag :rose: :hug:

Doces Wat ontzettend Kl*te

Ik had vanochtend wat bruinverlies, en sinds gister ook wat kramp.
Weet dat het nog niks betekent. Maar kan er niks positiefs van maken.
Komt ook omdat mijn man altijd de positieve is van ons 2 en hij absoluut niet meer positief kan zijn op dit moment.
Lieve Duufje, ik denk aan jullie vandaag. Wat moet dat zwaar zijn zo'n dag. Wat hadden jullie lieve B. graag zien opgroeien. Heel veel sterkte...
Ik hoop zo dat er eind van deze week toch goed nieuws voor jullie is en dat 2018 beter wordt dan 2017.

@doces: Ach nee, wat k*t zeg!! Al bloed of negatief getest? pff zo niet leuk!! Fijn dat je vandaag vrij bent, werken gaat dan echt niet. Neem de tijd. Ik zou misschien wel de hele week niet meer gaan.

@Flipje: Oh wat kan ik me je angst goed voorstellen. Na zoveel teleurstellingen snap ik dat je het even niet meer ziet. Ik weet niet goed wat ik kan zeggen om het beter te maken, behalve dat jij en Flipman volgens mij super sterk samen en er wel komen. En ik hoop zo dat jullie er uiteindelijk gaan komen met een kindje van jullie tweeën. Die overweldigende angst doet zoveel pijn :(, heel veel sterkte.

@Tinkerbell:
Spannend donderdag, pff!! Hoe voel je je?

@Taart: ach nee, wat stom van het bruinverlies. Kan me voorstellen dat je weinig hoop meer hebt. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een innestelingsbloeding gehad (een beetje bruinverlies maar paar dagen), nu niet. Wanneer wil je testen?

@Diamond: Goed idee dan hoor om over te stappen als het wat minder goed voelt nu in dit ziekenhuis!

@MssF: Heel herkenbaar hoor. Hier ook prima testen maar daar kunnen ook gewoon miskramen van komen. Wanneer heb jij de eerste echo?
De dagen duren lang. Gisteren even gehuild omdat ik zo onzeker en bang ben. Wisten we maar dat het goed zit.

Vanmiddag word ik nog gebeld door DD ivm alle hormoonwaarden. Dat had ik alvast in gang gezet zodat we door konden naar de volgende poging. Hopelijk is dat nu niet nodig maarja...
Als de hormonen maar goed zijn want anders is het misschien riskant nu ik zwanger ben. Verder erg onzeker, maar dat zal nog wel even duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven