Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zizo zet mij er nog maar niet in inderdaad. vandaag was inderdaad de testdatum van ziekenhuis. maar na vorige keer, durf ik het allemaal nog niet echt te geloven. Denk dat ik mij na deze week al een stuk prettiger voel.
Heb het ziekenhuis wel gebeld en als er geen bloeding komt dan heb ik in de week van 5 maart de eerste echo.
Animal er lagen er eel n aanral klaar precies hoeveel weet ik niet. Links moeilijk te zien. Die speelt graag verstoppertje.
Er waren er maar 3 gevonden. Gelukkig alle 3 wel bruikbaar.

Succes zizo met echo thanks voor tabel

Broed ze thjs
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 13-02-2018 07:17
Reden: Aanvulling
13.15% gewijzigd
Stippel en Diamond even een :hug: voor jullie.
Diamond, het is bijna alsof ik over mezelf lees... zo waardeloos als de opbrengst steeds zo tegenvalt. Mijn duimen draaien keihard voor je ene celletje!

Animal fijn dat je weer onderweg bent. Duimen draaien zoals altijd voor je. Het wordt een keer tijd, zet 'm op!
MevrouwStippel Hoe gaat het met je?

Boulu Wat fijn, een goede NIPT, weer een stapje verder!

Taart Gefeliciteerd, spannend, maar toch geweldig nieuws!

Baggal Fijn, een nieuwe klus, dat doe je inderdaad snel, super! Grappig dat je dat zegt van rijden in Istanbul, ik ga heel regelmatig naar Engeland en ben echt als de dood om te rijden daar (en doe het ook niet haha).

Lauwie101 Succes nog even met prikken :)

Diamond Fingers crossed voor jou dat er uit die ene eicel toch 1 mooie tp voortkomt!

Thjs Samen houden we het wachtbankje warm! Een morula is goed! Hoeveel dagen oud was de embryo? Is volgens mij 16+ cellen maar nog niet ontelbaar. Jij zit ook bij OLVG en AMC, dus dan plaatsen ze volgens mij alleen 3 dagen oude embryo's terug. Is bij mij iig telkens het geval, maar de beste embryo so far is nu binnenboord en deze heeft 9 cellen. Dacht eerst dat dat kwam doordat het 3 dagen oud is en morula en blasto pas na 4 of 5 dagen is maar dat is dus niet zo? Weet iemand dat?

Hier zit ik in de 2e week van TP 4 (wachtdag 9) en de spanningen nemen toe. Ik merk elke poging dat ik de eerste week veel klachten heb door de Utro en dat deze in de loop van de 2e week afnemen waardoor ik een beetje onrustig ben omdat ik niks meer voel. Als deze weer niet lukt wordt het al TP 5 en dan kan ik mezelf ook niet zo makkelijk meer geruststellen met de gedachte 'je bent nog maar net begonnen'. Hebben jullie vast ook, na een aantal teleurstellingen dat het haast onmogelijk is om je voor te stellen hoe het is om een positieve test vast te houden......nou goed nog even wachten, ik ga zondag testen!
Oh nee Diamond! Dat is echt een klap zeg!! Wat ontzettend zuur is dit. Nu hoop ik, en met mij een heleboel anderen, dat deze eicel voor een topper van een embryo gaat zorgen... Maar wat enorm teleurstellend als je op 5 folikkels rekende en er een beetje vanuit ging dat in elke folikkel een eicel zou zitten :hug: ...

Brenda: Heel veel succes. Ik denk dat ze je vrijdag even extra willen zien ter controle. In het ergste geval kunnen ze een freeze all doen en krijg je de TP op een later moment. De resultaten met cryo’s zijn de laatste jaren enorm verbeterd (mijn dochter is ook ontstaan uit een cryo TP). En wat de andere dames al schreven: drinken drinken drinken!! Je mag H20 vervangen door thee / jus / etc. en af en toe een glaasje melk is ook ok.

Taart: :thumbsup: een positieve test! Wat fijn meid. Ik snap je gereserveerdheid na de vroege miskraam hoor! Als je al een keer teleurgesteld bent, is een doorgaande zwangerschap gewoon geen vanzelfsprekendheid meer. Ik ga keihard voor je duimen!

Selin: hoe gaat het met je zwangerschap?

Twin: Wanneer heb je de echo meis? Heb je het al aan je familie verteld?

Animal: voor jou staan de duimen ook weer te draaien!! Ik hoop het enorm en gun het je ook zo. Ik vind je altijd enorm betrokken en goed medisch onderlegd, hetgeen natuurlijk ook wel logisch is met jouw achtergrond. Wat mij betreft ben je nu aan de beurt (dat was je al even in mijn optiek ;-) ) en ik hoop dat het geluk nu aan jouw kant staat.

Flip: Hoe is het met je? Menstruatie inmiddels voorbij? Doen ze @ VU een baseline echo? Of pas later, vlak voor de ovulatie?

Duuf: er wordt nog steeds aan je gedacht, ook vanuit Istanbul de laatste dagen. Is er al iets losgekomen? Ik kan niets zeggen/doen wat je situatie veranderd, maar geef je wel een dikke knuffel.

Zoja: Ik hoop dat jij een beetje bijkomt van de gebeurtenissen van de afgelopen weken. Ook voor jou geldt dat ik aan je denk :rose:

Ginger: hoe is het met je? Hou je het nog vol?

Inmiddels ben ik vannacht thuisgekomen. Vliegen met SA was uitstekend. Na de BV viel ze inslaap en ze heeft niets can het vliegen meegekregen. Ik mag morgen weer aan de klus (werd gister gebeld dat kantoor me morgen wil zien). Dus vannacht nog de conflicts check naar de States gestuurd. Spannend weer! Verheug me wel weer op werk en de inkomsten, te meer als we willen verhuizen. Ik mag mijn mobiel niet mee @ kantoor ivb gevoeligheid van de kwestie, maar blijf in de avond uren meelezen en af en toe meeschrijven.

Zet ‘em op allemaal!! Jullie zijn toppers - stuk voor stuk! :worship:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ginger: crosspost! Ik denk dat het gevoel van er niet meer in geloven vrij normaal is als je een paar teleurstellingen hebt gehad. Ik was zo optimistisch in ICSI 1 en zo onbevangen na mijn eerste positieve test in ICSI 2...dat ik na dubbele TP 4 er maar vanuit ging dat het nooit wat zou worden om mezelf te beschermen. En ja - toch is elke ronde anders... en kan het opeens zo maar raak zijn!! Ik duim voor je.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@ diamond: kut. Ik duim dat dit hem gaat worden maar snap je zeker. Hang in there!! :hug:

@ negatieve testers: sterkte, het is gewoon klote, ook voor jullie :hug:

@taart: een voorzichtig gefeliciteerd. Ik snap je gevoel helemaal

Hier een korte update: nog steeds zwanger. Ik heb niet echt kwaaltjes, soms pijnlijk borsten en wat krampen. Gek genoeg voel ik me dan meer zwanger. Als ik die kwaaltjes niet heb ben ik meteen in paniek. 26 februari de eerste echo, dat is de eerste dag in week 7.
vrijdag komt er iemand van moeders voor moeders, ik wil toch mijn steentje bijdragen maar ook dat vind ik spannend. Wat als het hcg niet hoog genoeg is etc.
Gister toch weer een zwangerschapstest gedaan en nu was de teststreep echt heel dik, duidelijker dan de controlestreep dus ben nu wel iets gerustgesteld.

@baggal vroeg mij of ik mijn familie ga inlichten. Ik ben daar nog niet uit. ik heb momenteel alleen sporadisch contact met mijn moeder en dat verloopt stroef. Zij heeft wel ingestemd samen in therapie te gaan en dat starten we hopelijk ergens in maart.
Mijn vader en zussen weigeren elke vorm van professionele hulp om aan dit probleem te werken. Ik wil nu nog steeds liever geen contact want zij leveren op geen enkele manier een positieve bijdrage aan mijn leven. Dat zij niet naar het ziekenhuis zijn gekomen toen ik met overstimulatie was opgenomen heeft voor mij echt iets kapot gemaakt.

Binnenkort word de as van mijn lieve omaatje uitgestrooid en dat is natuurlijk een familieaangelegenheid. Ik weet echt niet of ik moet gaan of niet. Al die stress kan ook niet goed zijn voor mij en wat er in mijn buik groeit. Maar ik wei hier natuurlijk wel graag bijzijn. Echt geen idee wat ik moet doen

@brendatjuh: ik heb overstimulatie gehad en ben zelfs opgenomen. Veel drinken, minimaal 3 liter vocht per dag en bijhouden of je nog genoeg plast. Als je per dag meer dan 1,5 kilo aankomt meteen aan de bel trekken. Bij het VUMC adviseren ze 2 keer per dag een zakje fluimicil (hoestdrank ofzo) er is per toeval ontdekt dat dit werkt tegen OHSS.
Ik werd pas laat misselijk. Had vooral veel buikpijn, met rare steken, alsof er iets aan het scheuren was maar mijn beide eierstokken waren dan ook opgezwollen tot 13 cm. Pas toen ik opgenomen moest worden werd ik misselijk, met van die koude zweetaanvallen en flauwvallen. Ik vond vooral de hartkloppingen en het niet kunnen ademen door het vocht eng. Veel sterkte en let goed op jezelf
Ten eerste wat zijn jullie toch allemaal schatten!! :worship:

Mwstippel Wat ontzettend balen! Ik had zulke goede hoop voor je :( Ik hoop echt voor je dat ICSI2 vele male beter word. Hoe gaat het nu met je?

Diamond he potverdorie Diamond! Als je hoopt op 5 en er dan 1 uitkomt is gewoon klote... Ik hoop heel erg dat die ene een topper wordt voor jullie. Wanneer weet je meer erover?

Brenda Ook ik heb OHSS gehad toen ik van de eerste verse TP zwanger bleek te zijn. Ik moest inderdaad 3 liter drinken (echt doen!) en mijn gewicht bij houden. Ook veel rust houden en niet te veel willen. Ik had 15 follikels en uiteindelijk is er toch 1 teruggeplaatst. Hierdoor ben ik zwanger geraakt, helaas wel een miskraam bij 10 weken maar heeft niks te maken met de overstimulatie.

Mijn BMS was goed!! Iets dunner als normaal 6mm vorige week Donderdag maar heb vandaag de terugplaatsing pas dus waarschijnlijk zal het nu rond de 8/9mm zijn. Vanmiddag om 3 uur weer een nieuwe terugplaatsing. Gaan jullie weer mee duimen? Testdatum 27/2 en daar ga ik me ook echt aan houden.
Bedankt lieve meiden voor jullie lieve reacties, dat doet mij erg goed :heart:
Ja het hakte er wel ff in gister, mijn vriend was ook zwaar teleurgesteld en dat sprak hij ook uit. (Iets wat hij normaal weinig tot niet doet)
Ik zit vandaag nog thuis, want ik had gister erg veel last. Ben er net even uit geweest, maar ik voel het nog wel trekken in mn buik. Ben ook te eigenwijs om een pijnstiller te slikken.
Animal volgens mij vroeg jij het. In het transport zkh zeiden ze dat we bij ons eigen ziekenhuis moesten navragen. Op de terugweg moesten we er toch langs en toevallig kwam de verpleegkundige bij ons, die ook bij de punctie aanwezig was. Ze reageerde erg lief en meelevend en zou het ook tegen de gyno zeggen die ons die ochtend geholpen had. Haar antwoord was dat ze bij de punctie of ego's niet kunnen zien of er een eicel in zit. Dat klinkt ook logisch, achteraf gezien ook raar dat het transport zkh zei dat we bij ons eigen zkh moesten zijn, terwijl zij de eicellen controleren.
We blijven het heel vreemd vinden want bij de punctie waren er 3 mooie en grote eicellen aangeprikt en dan toch maar 1 eicel. :@@:
Donderdagochtend wordt ik gebeld en weten we meer of er een bevruchting zal zijn of niet. Ik stel mijzelf nu al in op het slechte nieuws van niet..mssn komt de klap dan minder hard aan, uit zelfbescherming.
Taart voor jou een voorzichtige felicitatie!

Voor nu kruip ik weer even onder mijn dekentje en doe ik rustig aan.
Shine bright like a diamond
Embryo on board!

Helaas niet vlekkeloos gegaan. Ik mag niet klagen maar toch doe ik het even aangezien jullie het wel zullen snappen hopelijk.

Normaal gesproken halen ze 1 dag voor TP de cryo eruit om te ontdooien. Dat hebben ze gedaan alleen had die geen vooruitgang in de deling vanochtend en was deze dus niet goed genoeg voor een TP.

Bij mijn ziekenhuis halen ze dan sochtends er gelijk nog 1 uit en kijken dan of hij goed ontdooit is en plaatsen deze dan terug zonder te kijken of het echt verder is gedeeld. Het was wel een Dag 4 embryo morula gebleven.

Ik hoop maar dat dit embryotje verder deelt in mijn warme verblijf! Gelukkig heb ik er nog wel genoeg in de vriezer hoor maar vind het toch jammer dat ze niet hebben gezien of het zich verder deelt...

We zullen zien over twee weken!
Labgeek, ja ik kan me wel voorstellen dat je hier niet laaiend enthousiast over wordt, maar... Ik dacht dat ong 90-95% van de blasto's goed ontdooid (ik weet de % van de 3 daags embryo niet...) dus de kans dat die door gaat delen is dus best groot! En wel fijn dat ze dan in de ochtend er toch nog 1 kunnen ontdooien. Spannend meid!

DIamond, goed dat je rust neemt. Ik heb ook altijd wat meer last dan je zou verwachten en heb wel geleerd er gewoon goed naar te luisteren en niet te gek te doen. Dan herstel je toch het beste. Ik ga keihard voor je duimen dat jullie wel een tp gaan krijgen. Ik snap heel goed dat je je instelt om minder goed bericht. Ik begrijp alleen niet dat ze donderdag pas bellen als er geen bevruchting is. Dat weten ze nu al langer. Of het ook een 3 daags embryo wordt, dat weten ze natuurlijk nog niet. Voor nu ben ik wel optimistisch, maar ik heb hier aan de andere kan het van het beeldscherm wel makkelijk praten zo...
Logisch dat je minimaal 2 eicellen verwacht had. Ik hoop dat ze een logische verklaring hebben en het voor als het tot een volgende keer komt, het kunnen voorkomen...
@mevrouwstippel: dikke knuffel voor jou. Wat balen meis.

@diamond ook een dikke knuffel voor jou.

@ginger: ik ben aan het duimen voor je

Hier geen lh piek gemeten? Was even teleurgesteld. Dus even niet op forum geweest. Dus deze maand kan ik vergeten.... Iemand hier tips of adviezen in? Is er een bepaalde tijd handig of andere ideetjes.
Labgeek wat fijn voor jou!! Dat 'ie nog niet doordeelt is niet automatisch een slecht teken ;) ik was al 2 keer eerder zwanger van een embryo dat nog niet aan het delen was bij de terugplaatsing! Fingers crossed!!

Diamond, wat balen lieverd... dikke knuffel, ik hoop dat dit embryo gewoon een topper mag zijn voor jullie!
@lagbeek en @diamond ik ga voor jullie duimen! Hoop dat het goed komt!

@mwstippel gaat het een beetje? Nog een dikke knuffel voor jou!!

Ik mag zometeen weer voor een fm! En krijg dan te horen of de punctie vrijdag of zaterdag is!
Ik merk dat ik alles beu ga raken opt moment. Het prikken, het heen en weer rijden naar Rotterdam, het wachten op alles. Geduld moeten hebben is niet mijn sterkste kant als het op mezelf aankomt haha.
Duufje ik zag je berichtje van gisteren en ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Wat enorm lief dat je hier blijft meeleven met de andere schrijfsters.
Volgens mij heb je vandaag of morgen de terugkom afspraak bij de gynaecoloog?
Sterkte, ik denk veel aan jullie :hug:

Flipje datzelfde geldt voor jou. Ik hoop zo dat het geluk nu eens een keer aan jullie kant staat.

Diamond wat een teleurstelling maar 1 eicel. Ik hoop hard op een bevruchting en terugplaatsing voor jullie morgen.

Selin hoe gaat het met jou? Hoeveel weken ben je nu?

Mevrouw stippel hoe is het nu? Heb je de teleurstelling over de eerste poging al een beetje kunnen verwerken?

Animal ook vanaf hier; heel veel succes met deze poging. Ik hoop zo op een mooi aantal follikels, veel eicellen, veel en mooie bevruchtingen en daarmee cryo’s en het allermeeste hoop ik voor jullie op een zwangerschap van een gezond kindje over een maand of 9.

Alle anderen, ik lees wel af en toe mee maar kan het niet bijhouden. Dames in de stimulatiefase, wachtende op een tp en in de wachtweken heel veel succes in deze spannende dagen.
Vrijdag heb ik de punctie! 6 follikels te zien van tussen de 17 en 19.5mm de rest is niet meer mee gaan groeien! Vanavond de laatste decapeptyl en de pregnyl zetten en morgen niks en vrijdaf om 10.15 de punctie! Spannend wel!
Taart, voorzichtig gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer een positieve test hebt, al snap ik dat het nog heel erg spannend is. Ik hoop dat alles dit keer goed blijft gaan!

Sheela, fijn dat de terugplaatsing goed ging. Wel heel jammer dat er weer geen cryo's waren. Ik ga hard voor je duimen, meid, dat deze blijft plakken!

Miekje, succes met prikken! Wanneer heb je de eerste echo? Sorry als ik er overheen gelezen heb.

G-power, alvast succes met je FM vrijdag. Jij doet IVF in natuurlijke cyclus toch? Fijn dat je dan idd niet een cyclus hoeft over te slaan maar meteen verder kan.

Zizo, hoe was je echo gisteren? En wat vervelend van al dat bloedverlies de hele tijd. Heb je dat ook besproken gisteren? Ik had vanaf de scratch tot aan m'n menstruatie ook voortdurend lichte spotting, maar m'n menstruatie lijkt nu wat lichter dan normaal (denk omdat er al veel slijmvlies weggebloed was). Heb jij vaker zulke pijnlijke menstruaties? Bij mij gaan dan altijd alarmbelletjes rinkelen ivm endometriose (wat ik zelf heb), weet niet of je daar ooit op gecheckt bent? Maar ik lees ook wel eens vaker dat die menstruatie tussendoor in het lange protocol wat heftiger kan zijn, dus misschien is het dat? Hoop iig voor je dat het snel weer beter gaat.

Thjs, succes op het wachtbankje!

Gingerspice, heel erg herkenbaar, je gedachten. Wat een spanning altijd die tweede wachtweek. Ik duim voor je! En wbt je vraag, als een embryo volgens het boekje deelt dan is-ie op dag 3 idd 8-10 cellig, op dag 4 een morula en op dag 5-6 een blastocyste. Maar sommige delen wat sneller of langzamer en zijn dan bijv op dag 3 al een morula of juist pas op dag 5.

Labgeek, ook jij veel succes op het wachtbankje! Uiteraard ga ik voor je duimen, meid!

Diamond, doe idd maar vooral rustig aan, meid :hug:. Denk aan je en hoop zo op goed nieuws morgen.

Yaradreamz, jij gaat voor een terugplaatsing in natuurlijke cyclus en moet je eisprong zelf opsporen met LH-testjes? Op welke cyclusdag zit je nu? Kan je eisprong niet alsnog komen? Ik vind zelf die ovulatietesten lastig in gebruik, ik kreeg altijd alleen een licht streepje bij mijn eisprong. Mijn advies zou zijn om twee keer per dag te testen, zodat je zeker bent dat je hem niet mist. En als je niet die van clear blue hebt, mag je niet met ochtendurine testen. Ik testte zelf zo rond 12 uur en dan 's avonds nog een keer. Maar zoals gezegd, ik vond het ook nooit zo'n succes. Ben blij dat ze in onze kliniek gewoon echo's doen om te monitoren, maar daar heb jij natuurlijk niets aan. Zou erg vervelend zijn als je daardoor een ronde moet overslaan...

Leonie, fijn dat de punctie gepland staat! Succes alvast voor vrijdag!

Hier: ben gisteren ongesteld geworden en ben nu dus officieel weer in de running voor een terugplaatsing. Deze keer moet ik pleisters plakken met oestrogeen erin. Ben er gisteren op dag 1 mee begonnen. Ik dacht eigenlijk dat dat alleen was om m'n natuurlijke cyclus te ondersteunen, zoiets zei de assistente, maar ik lees nu op internet dat als je vanaf dag 1 begint met oestrogeen, dat dat dan de follikelgroei kan onderdrukken en dat zou betekenen dat ik dus wel een kunstmatige cyclus doe nu. Heeft iemand hier een idee hoe het dan zit? Of hangt het van de dosis af? Ik moet iig deze keer wel eerder voor de eerste echo komen, op dag 10 al (volgende week donderdag). Normaal mag ik altijd pas op dag 14 komen, omdat mijn eisprong meestal op dag 16 is.
@windmolen het is inderdaad een terugplaatsing in eigen cyclus.
Ik heb mijn eisprong zeker weten gemist. heb vanaf 2 februari getest en ik heb geen enkel streepje gezien. ze waren zo wit als sneeuwwitje :-)
Deze maand is dus een misser. ik krijg helemaal geen oestrogeen trouwens.

Fijn dat je weer zelf op schema zit Windmolen.

Weet iemand wat er met je eigen eitje gebeurd als er in natuurlijke cyclus een terugplaatsing hebt van een embryo. wordt dat verteerd door je lichaam?

@leonie: fijn zeg dat je punctie staat, het beginnetje is er meid!
Yara, het beste is om 2 x daags te testen, zo rond 10 uur en in de avond. Dan is de kans dat je hem mist veel kleiner. Ik heb de keren dat ik ovultatie testen gedaan heb, elke keer in de ochtend een postieve test, om in de avond al weer negatief te zijn. En als je die van clear blue pakt, dan geeft hij wel aan of hij positief is of niet, dan hoef je daar zelf niet over na te denken. Ze zijn wel duurder, maar het blijft een schijntje bij wat dit hele traject kost en dan is de kans dat je hem mist wel kleiner. Wel vervelend om die testen op het werk te doen trouwens... Zit je daar een eeuwigheid op het toilet ;-)
Wat gebeurd er normaal maandelijks met de eicel als hij niet bevrucht wordt, of niet innesteld? Die vergaat min of meer. Als je sex hebt rond de eisprong en je hebt een tp, dan kun je zelfs zwanger worden van een tweeling (of een vierling als je het heel bont maakt)

Windmolen, ik kan me bij die gedachtengang wel wat voorstellen. Ik had nu paar 1 dg heel klein beetje bloed en wel veel meer spotting dan gebruikelijk. En toch ineens helder bloed. Ik dacht echt dat dat niet zou komen en dat ik te laat zou starten met de neusspray. Maar dat viel dus mee.
Welke pleisters heb je? En hoevaak moet je die plakken? Ik moest in het schema voor kunstmatige cyclus met de oestrogeen tabletten opbouwen. 1 wk 2 per dag, 1 wk 3 per dag en dan 4 per dag. Ik weet wel dat ze inderdaad proberen een eisprong te voorkomen op deze manier, maar dat dat niet altijd lukt. Lukt het niet dan kun je niet schuiven met de tp en wordt er vaak pregnyl voorgeschreven. (in DD doen ze dat in ieder geval zo) Als je lang oestrogenen gebruikt wordt het baarmoederslijmvlies dikker en dikker. Ik dacht dat TE dik ook niet goed was, net als TE dun. Het lijkt me dat ze dat ook graag in de gaten willen houden. Wel lastig dat ze daar dan niet echt duidelijk over zijn. Prima als ze wat willen aanpassen, graag zelfs, maar er open over communiceren zou wel prettig zijn...

Leonie, spannend meid! Nog 2 prikken en dan een spannende ochtend.
Animal Ja vooral omdat ik bij de 1e poging nergens last van had ben ik er nu denk ik ook zo ingegaan van ach ja ik weet wat ik kan verwachten. Ja klopt ze bellen pas morgenochtend, blijkbaar beleid/regels waar ze aan vast zitten. Met 1 eicel zou ik ook denken dat je het al veel eerder weet of er wel of geen bevruchting is. We willen zeker wel een evaluatiegesprek na deze poging hoe die ook zal gaan verlopen. En we gaan hierna ook geen poging meer doen in dit ziekenhuis we gaan sowieso overstappen na deze poging.
Voor jou ook heel veel succes met deze poging!
Labgeek yes! :yes: Maar wat een gedoe zeg. Ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan.
Yara jeetje zeg, snap dat je daar erg in teleurgesteld bent. Toen ik moest testen met ovu testen deed ik het ook 2x op een dag. Knuffel :hug:
Selin dank je lief van je, hoe gaat het met jou? Verloopt alles goed bij jou en hoever ben je nu?
Leonie dank je! Je geduld wordt idd zo wel op de proef gesteld. Dat is een mooi aantal, succes alvast voor vrijdag. :thumbsup:
Weija dank je!
Windmolen dank je lief van je. Voor jou veel succes deze ronde. :thumbsup: Oestrogeen pleisters is iets nieuws voor mij, dus ik kan je helaas geen advies geven daarover. Mssn even nabellen met het zkh?

Morgenochtend heb ik als eerst weer een sessie bij mij acupuncturist als we een tp krijgen dan ook s’ avonds nog een sessie.
Jullie horen het morgen wel.
Shine bright like a diamond
Even snel een kleine update. Ik ben sinds gisteren licht aan het bloeden, maar ik ben het allemaal zodanig spuugzat dat ik vandaag toch om een curettage heb gevraagd. Ik heb geen zin meer om te wachten tot het echt los komt. Morgen word ik dus gecurreteerd. Toch een soort opluchting. Kwam onderweg onze fertiliteitsarts toevallig tegen. Zij gaf aan dat ze wel muziek ziet in nog een poging, gezien mijn relatief goede respons de laatste keer. Nou ja, zover ben ik nog niet. En zover kom ik misschien ook wel niet meer, maar toch wel fijn om even te horen.
Animal2307 schreef:
14-02-2018 14:12
Windmolen, ik kan me bij die gedachtengang wel wat voorstellen. Ik had nu paar 1 dg heel klein beetje bloed en wel veel meer spotting dan gebruikelijk. En toch ineens helder bloed. Ik dacht echt dat dat niet zou komen en dat ik te laat zou starten met de neusspray. Maar dat viel dus mee.
Welke pleisters heb je? En hoevaak moet je die plakken? Ik moest in het schema voor kunstmatige cyclus met de oestrogeen tabletten opbouwen. 1 wk 2 per dag, 1 wk 3 per dag en dan 4 per dag. Ik weet wel dat ze inderdaad proberen een eisprong te voorkomen op deze manier, maar dat dat niet altijd lukt. Lukt het niet dan kun je niet schuiven met de tp en wordt er vaak pregnyl voorgeschreven. (in DD doen ze dat in ieder geval zo) Als je lang oestrogenen gebruikt wordt het baarmoederslijmvlies dikker en dikker. Ik dacht dat TE dik ook niet goed was, net als TE dun. Het lijkt me dat ze dat ook graag in de gaten willen houden. Wel lastig dat ze daar dan niet echt duidelijk over zijn. Prima als ze wat willen aanpassen, graag zelfs, maar er open over communiceren zou wel prettig zijn...
Kan me je angst goed voorstellen, ik was ook al bang dat ik m'n menstruatie niet goed zou herkennen met al die spotting. Maar bij mij was het door m'n endometriosekrampen wel duidelijk. Is dat toch nog ergens goed voor ;-). Fijn dat het bij jou ook duidelijk werd uiteindelijk.
Ik heb Estramon 100 pleisters. Ze bevatten 8 mg estradiol per pleister en ik moet elke dag gewoon eentje plakken (dus ook niet opbouwen ofzo). Ik weet niet precies hoeveel hormoon ze dan daadwerkelijk afgeven. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor vrouwen in de overgang en die moeten dan twee keer per week er eentje plakken en dan wordt gemiddeld 100 microgram per dag afgegeven. In mijn geval zal dat dus meer zijn. Haha, ja, ik dacht precies hetzelfde, fijn om eens iets nieuws te proberen, maar ik wil eigenlijk wel graag weten wat ik precies aan het doen ben. Tja, communicatie blijft een dingetje in onze kliniek.... Kan er anders idd wel even achteraan bellen, wat Diamond zei, maar ik bel al zo vaak daar, wil ook niet te lastig zijn, haha. Alle assistentes weten inmiddels al meteen wie ik ben als ik bel en dat zijn er best veel ;).
Crosspost, Duufje: veel sterkte voor morgen :rose:. Ik snap wel dat je het zat bent om af te wachten. Fijn dat de arts dat tegen je gezegd heeft, dat lijkt me zeker goed om te horen en in je achterhoofd te houden. Je hoeft nu nog niet te beslissen, neem je tijd. Hopelijk komen jij en je man samen straks tot een goed besluit waar jullie achter kunnen staan :hug:.
Selin Wat goed om te horen dat het bij jou wel tot zwangerschappen heeft geleid!! Bedankt voor het delen van je info. Voor nu ga ik er gewoon positief in en zien we wel weer verder.

Duufje Wat een dappere beslissing en heel veel succes morgen. Ik snap best dat je klaar bent met het wachten. Neem vooral de tijd om na te denken over vervolg stappen, het is zeker niet zomaar iets. Je bent echt enorm sterk!!

Animal Bedankt voor je opbeurende info!! Ik moet me er ook niet al te druk over maken en er gewoon van uitgaan dat dat verder delen prima gaat. Na 4 TP ga ik toch weer iedere keer weer redenen zoeken waarom de innestelling niet goed gelukt zou zijn....
Heel veel succes bij je nieuwe poging en ik ga ook deze ronde weer voor je duimen :)
Duufje heel veel succes met de curettage morgen. ‘Fijn’ dat die knoop iig is doorgehakt, hopelijk geeft dat een heel klein stukje opluchting en helpt het dat het fysieke stuk van de miskraam dan iig achter de rug is.

Wel een lieve opmerking van jullie fertiliteitsarts. Al snap ik dat jullie hoofd er op dit moment niet naar staat.

Mocht je in de toekomst toch nog een poging doen of die optie open willen houden, mijn aanbod dat ik je graag wat ik nog aan decapeptyl (net iets minder dan 2 doosjes) en gonal f (1 pen) over heb uit eerdere pogingen zou geven blijft staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven