Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...


:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sheela: Dr A. zei altijd dat een scratch 3 maanden werkzaam was, zijn opvolger Dr H. had het over 1 maand. De schriftgeleerden zijn het er niet over eens. Bovendien is het niet “bewezen”: het staat nog in de kinderschoenen ( no pun intended). Dat geldt ook voor embryoglue.

Biekkie: Welkom hier! Wat bij zonder dat jij ook in een age-gap relatie zit (ik ook, maar mijn man is veel ouder dan ik). Is er bij jullie een oorzaak gevonden voor de verminderde vruchtbaarheid?

Flip: ik las dat Gent op stapel staat! Heel veel succes. Ik gun het je zo!!

Tja Animal: jouw uitleg van de assisted hatching vond ik wel fraai! Hoe gaat het met je?

Zizo: alles goed?

Ik zit nu ff langer thuis dan gepland. Was echt teleurgesteld dat de job bij de US firm niet door ging. Want ik had hem binnen... onder voorbehoud van conflicts. Ik vind wel iets anders, maar vervelend blijft het. Aan de andere kant geef ik langer BV nu en da’s goed voor SA’s ontwikkeling. Ik wil dat iig 6 maanden doen en heb er in December, toen mijn klus klaar was, ook heel hard aan gewerkt. Ons huis is nog steeds niet verkocht en ik heb het gevoel dat de makelaar er te veel time wasters op af heeft gestuurd. Als mensen op zoek zijn naar 4 dubbele Slaap kamers wat doen ze dan bij ons?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, ja balen van je werk maar idd het positieve er van inzien, zoals bv kunnen blijven geven!

Zal duimen dat er serieuze mensen langs gaan komen voor jullie huis.

Ja, de noodzaak tot IVF is mijn schuld, ik heb 14 jaar geleden essure laten doen. Ik heb nu 2x een hysteroscopie gehad, een voor de 1e poging en een er na om uitstekende delen weg te laten knippen.

Ze wilden vanuit huidige ziekenhuis zelf even kijken na de 1e poging en toen stak er dus echt een flink stuk uit, veel meer dan bij de 1e hysteroscopie in t andere ziekenhuis.
Hai dames, ik had niet in de gaten dat er al een deel 6 was gestart. Fijn dat iemand me in de tabel in de wachtweken heeft gezet.

Heb vandaag weer gewerkt. Ging prima maar ben eerder naar huis gegaan. Ga zo nog even vanuit huis werken. Ik heb geen zin om met die utrogestan te klooien op mijn werk. Dus lig nu even op bed.

Yara jij vroeg nog iets over LH-testen. Ik gebruikte die van Sensitest. En heb van mijn ziekenhuis ook een zwangerschapstest van Sensitest mee gekregen dus die zullen ook vast prima zijn.
Ik wens ook dat dit topic veel moois mag brengen voor iedereen. En voor een aantal mensen die al heel lang een prangende kinderwens hebben en die al veel hebben moeten incasseren wens ik dit met heel mijn hart.

Rucio nog even pauze dus en dan zien we jou ook weer verschijnen.

Biekkie welkom hier. Ook ik heb sinds kort ervaring met weinig eicellen. En met de afvalrace die daarop volgt hoop je gewoon op meer kansen. Ik duim met je mee voor je tweede poging en ik hoop dat de hogere dosis hormonen aanslaat.

Animal mijn man heeft ook op natuurlijke wijze vlot twee kinderen verwekt. De kwaliteit van zijn sperma was dus ok. Vooral bij een TESE na een aanmaakstoornis is de kwaliteit soms minder. Bij mijn man is alleen de doorgang het probleem. Van mijn dochter ben ik totaal ongepland zwanger geworden. En is er iets mis gegaan met het condoomgebruik.
Dus was dat een toevalstreffer of ben ik erg vruchtbaar, ik weet het niet.
Maar inmiddels zijn man en ik ook tien jaar ouder. Dan gaan de eicellen maar ook de zaadcellen achteruit qua kwaliteit.
Leonie naar dat je zoveel bijwerkingen hebt van de medicijnen. Is het einde al in zicht? Punctie al gepland? Nog even volhouden meid.

Sheela, Diamond en Zizo ik hoop dat jullie allemaal een hele goede poging hebben deze keer. Ik duim.

Baggal wat jammer van de opdracht. Hopelijk vind je snel wat anders en nu dan nog even ten volle van je gezin genieten.

Dank je wel allemaal voor het duimen. Spannend die wachtweken. Ik ga proberen veel afleiding te zoeken. Ik wil niet teveel hoop hebben. Maar dat is moeilijk natuurlijk.
En ik ga mijn biefstuk gewoon erg goed doorbakken. Ik schat niet in dat het nu al kwaad kan. En ik volg verder alle leefregels en eet heel gezond. Daar zal een zwangerschap wel of niet volgens mij ook niet van af hangen.
Tvp.

Dank voor jullie lieve berichtjes. Vandaag de laatst dag kraamzorg gehad, weer een nieuwe stap. Nu echt zonder onze dochter verder.

Succes iedereen, ik hoop op heel veel nieuwe succesvolle zwangerschappen!
Ik moet vrijdag voor een echo en dan krijg ik te horen of ik vrijdag of zaterdag de Bemfola erbij moet gaan spuiten.
En dan is het 7 dagen de bemfola spuiten dacht ik en dan weer terug voor een echo en dan kijken hoe de eitjes gegroeid zijn als het goed is.

Vandaag gesprek gehad op mijn werk. Gelukkig leeft mijn coördinator met me mee en kan ik het aangeven als ik er doorheen zit of het even niet trek.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames hoe is het hier?

@mevrouwstippel hoe is het met jou meis. saai he dat wachtbankje. Ik zal eens naar sensitest kijken.

@zojo ik heb echt geen woorden voor wat jullie meemaken 😥 ik hoop dat je veel steun hebt aan je familie en vrienden.

@baggal he wat vervelend meis. Ja die bv vind ik sowieso goed van je. Goed volgehouden. Dat is dan je plusje bij het 't missen van de opdracht.

Hier vanaf zaterdag maar weer testen zie het wel allemaal. Mijn lichaam voelt iig rustig en weer hersteld.

Smurf: hoe is het met jou? Ff pauze nu?
Alle reacties Link kopieren
Leonie zit je nu aan decapeptyl? Bij veel meiden worden de hormoonklachten minder zodra je begint te stimuleren. Zei mijn zkh en zo heb ik het zelf ook ervaren de vorige 2x
Alle reacties Link kopieren
Jaaa tvp natuurlijk!! Wil iedereen blijven volgen :).

Ik ben niet echt goed bijgelezen maar ik doe m'n best:

@MwStippel: Wat een spannende week is het geweest zeg!! Elke keer terug weer voor een follikelmeting, gelukkig uiteindelijk toch 5 eicellen. Snap wel dat je teleurgesteld bent over het aantal embryo's. Bij ons blijft er ook altijd maar weinig over (niks eigenlijk behalve een verse tp), zo balen. Toch ben ik er nu wel zwanger van dus hoop bij jou ook goed nieuws over 1,5 week!! Heel spannend.

Er zit meerderen op het wachtbankje heb ik gelezen: Twin, Smurff, G-power. Mis ik nog mensen?!
Ik vond het wachten tot het testen verschrikkelijk. Niet dat ik wilde testen, dat vond ik ook veel te spannend. De laatste keer ging ik bijna hyperventileren toen we moesten kijken. Er hangt zoveel vanaf voor je gevoel.
Nee, de wachtweken waren niet mijn beste weken: nergens zin in, chagrijnig. Laat het over jullie heen komen, het ís super spannend, vind wat afleiding en wees lief voor jezelf!

Welkom aan de nieuwe meiden ook!

@Zizo: Jij gaat deze week ook starten toch? Succes!

@Windmolen: Fijn weer van je te horen, snap dat je in de meeleesmodus zit. Hoop zo dat het snel raak is bij jullie, je schrijft ook al even mee (net als Animal, Doces, Dazzle, Flip natuurlijk, pff).
Hoop dat de scratch je wat gaat opleveren!!

Probeer volgende keer weer beter te reageren! Vorige week op vakantie geweest en wat minder tijd.
Hier alles goed, gisteren nog een mooie echo gehad (11+4wkn). Nu afwachten op de NIPT weer en dat vind ik ook heel spannend. Hopelijk daarna iets meer genieten/loslaten?!
(Als alles dus goed lijkt te zijn...)
@miekje Ja klopt zit aan de Decapeptyl!
Hoop idd dat als Bemfola erbij komt dat de klachten minder worden. O_o
Alle reacties Link kopieren
@boulu Hou vol meid, nog even dan heb je eindelijk wat meer zekerheid (en hopelijk voelt dat dan ook zo)!

@zojo Lieve zojo... door je verhaal denk ik weer veel terug aan onze paar dagen thuis met F. En aan de grote zwarte leegte toen hij echt weg was. Ik voel met je mee. Heel veel sterkte de komende periode, het is ontzettend moeilijk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ha een nieuw topic!

Even snel reactie voor Windmolen: ik heb morgen de scratch. Ik zal morgen of donderdag verslag doen. Ik ga even snel onder mijn werk, dus hoop niet dat het te vervelend is. Momenteel beetje druk hier, weinig tijd om te forummen.
Alle reacties Link kopieren
@boulou, waar ben je naar toe geweest op vakantie? als ik naar het weer buiten kijk..... wil ik ook wel weg even.

@flipje, jeetje meid... heb jij ook al je kleintje te vroeg en te kort bij je gehad. jeetje wat is het oneerlijk allemaal.

@zizo, succes vandaag met je scratch meis.

@baggal, ik ga gelijk even googlen naar embryoglue? weer een nieuw woord voor mijn woordenboek, proberen ze zo het embryootje meer kans te geven om te blijven zitten?

Nou hier heel saai thuis aan het werk op mijn laptop dus kon mezelf eindelijk in de lijst zetten. Als ik op kantoor zit, durf ik niet op dit forum uit angst dat mijn collega's meelezen. heb nog steeds niks verteld. ben ook een beetje bang dat je geen kansen meer krijgt op leuke ontwikkelingen in je werk omdat ze toch denken dat je leven stil staat met het krijgen van een kindje.
Alle reacties Link kopieren
@zizo Succes met je scratch vandaag hopelijk valt het mee!

@wachtbankers Ik duim voor jullie mee! Laat je eigen niet gek maken (ik weet het makkelijk gezegd) en hopelijk positief nieuws.

Ik heb een tijdje stil gelegen hier op het forum zoals jullie misschien wel weten. Na een 3e TP waarbij ik een goed gevoel had maar uiteindelijk negatief testen werd het mij even te veel. Ik ben bij de medisch psycholoog geweest en dat heeft me echt heel goed gedaan. Een leuke vrouw die me binnen 5 minuten helemaal door had (natuurlijk heeft ze er voor geleerd).
Ik wil te veel (prive, werk, sociaal, sporten etc.) dus ik moet even een stapje terug doen en vooral in prive leven dingen even niet doen (zoals een doop of kinderverjaardagen). Misschien vinden veel dit zweeverig maar ik ben het boek 'Het logica van geluk' aan het lezen en het helpt bij mij nu echt (misschien tijdelijk maar dan heb ik er in ieder geval tijdelijk baat bij gehad).

Ik ben ditmaal weer zelf ongesteld geworden na het stoppen van de Utro wat voor mij echt een overwinning is aangezien het de vorige keren is opgewekt. Mijn vraag is alleen hoeveel dagen zijn jullie ongeveer ongesteld na het stoppen van de utro? Weet dat het verschillend is maar toch ben ik nieuwsgierig.

Ik heb van de psycholoog een google verbod gehad dus ga het niet opzoeken deze keer haha!

Volgende week Donderdag heb ik een echo om weer te kijken of mijn BMS goed is voor een nieuwe terugplaatsing (zit weer aan de progynova op dit moment). Hopelijk heb ik dan 13 Februari een terugplaatsing!
Alle reacties Link kopieren
@ Zojo Ik lees nu pas jou post. Heel veel sterkte! Dit lijkt me zo verschrikkelijk en zwaar. Neem de tijd samen. Ik denk aan je en duim voor je dat je het verdriet een goed plaatsje kan geven. Dikke knuffel voor jou :hug:
Alle reacties Link kopieren
@labgeek: fijn dat je zo'n goede ervaring met de medisch psycholoog had. Google verbod lijkt me ook prima (ik ben pas sinds de wachtweken gaan googlen)

@yara: wel of niet vertellen is helemaal aan jou. Ik geloof dat miekje of was het nou zizo (en ik) een nare ervaring hebben met vertellen op werk maar dit hoeft natuurlijk niet overal zo te zijn!

hier: ik had maandag en dinsdag licht bruikverlies (nacht van zondag op maandag beetje krampen), niet zoals een normale aanloop naar mijn ms. Dus nu heb ik toch weer hoop..... Ik wacht het maar af, meer kan ik toch niet doen. Maandag 5 februari zou ik mogen testen (bloed afname ziekenhuis) en dan word je in de middag gebeld met de uitslag.
Twin spannend hoor! Ja meer dan afwachten kun je niet doen helaas... ik duim voor je voor een mooie plakker! :)

Labgeek sorry ik weet t niet meer precies wanneer bij mij toen de menstruatie begon..

Zizo hoe is het gegaan de scratch bij jou?

flipje fijn dat er weer wat concrete afspraken zijn! Hopelijk krijgen jullie meer duidelijkheid in een zkh in Belgie en ik hoop oprecht op een doorgaande zwangerschap dit jaar voor je!

Baggal Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld was over de opdracht die je al in je zak had zitten.. maar.. ellek nadeel hep zn voordeel... ;) Fijn dat je bv kunt blijven geven aan SA!

Kijk, zo word ik steeds meer wijzer en wijzer rondom dit traject :) dank jullie wel voor de uitleg over mijn scratch-vraag :)
Hier verder weinig nieuws behalve dat ik al uitzie naar mijn eerste fm morgenochtend :)
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 31-01-2018 14:50
Reden: aanvulling
5.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Scratch-opdate:

Net de scratch gehad. Het was even heel kort heel pijnlijk, maar omdat het zo kort was, vond ik het zonder pijnstilling wel te doen. De arts adviseerde me wel om nu direct twee paracetamol in te nemen. Dat heb ik zojuist gedaan. Gelukkig heb ik dat standaard in mijn tas. Ook bloed ik nu, maar dat schijnt te komen doordat ze een tangetje op mijn baarmoedermond hebben gezet. Ik ben blij dat ik het gehad heb. Hoop zo dat het voor ons dat extra zetje is naar een succesvolle zwangerschap.
Ik ga snel terug naar kantoor. Ik kom later bijlezen en uitgebreid reageren.
Ik heb helaas geen cryo. Alle hoop dus op deze verse terugplaatsing. En anders begint het hele circus weer van vooraf aan. Shitzooi!
Labgeek fijn dat de pauze en contact met de psycholoog je goed heeft gedaan. Ik duim weer met je mee voor de volgende cryo. Hopen dat dit een plakker is.

Sheela heel veel succes morgen. Ik hoop zo dat er meerdere follikels groeien en dat de hogere dosis hormonen hun werk doen.

Zizo gelukkig is de scratch achter de rug nu. Ik duim dat ie jullie een zwangerschap gaat brengen.
Jammer geen cryo's MevrouwStippel.. Ik duim voor een plakker van deze verse dan voor je!! ik had vorige poging dezelfde dosis Gonal en toen ook geen cryo's :| idd erg balen...
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 31-01-2018 20:14
Reden: typfout
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@twin ik heb juist heel fijne reacties gehad toen ik het deelde op werk. Zowel huidige als vorige baan. Zizo trof het daar minder mee (zacht uitgedrukt) op vorige afdeling
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm jammer dat je geen cryo’s hebt mevrouw stippel... :hug:

Ik hoop heel hard voor je dat deze verse tp een blijvertje is voor de komende 90-100 jaar.
Yara mijn leidinggevende reageerde erg lief en begripvol. Maar ik heb ook geen baan op dit moment waar ik nog carrière stappen in kan/wil maken.

Boulu spannend de NIPT. Hopelijk komt er dan wat meer vertrouwen en genieten.

Spannend Twin. En herkenbaar dat je de hele tijd zweeft tussen hoop en vrees. Ik duim voor je. Ga je niet zelf thuis testen voor je de bloedtest laat doen bij het ziekenhuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven