Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...


:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zot: we hadden al prive berichtjes uitgewisseld. Ik hoop op prachtige bevruchtingen en embryos. Denk aan jullie!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Spannend zeg, duim voor je Zot!
En voor jou Zizo dat dit hem maar eens mag worden!
Alle reacties Link kopieren
Zizo, dat is zo'n spannend moment dat telefoontje :bonk: succes met wachten, of inmiddels bericht gekregen?

Zot wow wat een bedragen! Ik duim voor je, zou fantastisch zijn als het lukt. Gun het je zo na alles ...

Windmolen jou wil ik ook nog even extra succes wensen!

Boulu herkenbaar, dat gevoel heb ik heel lang nog gehad. Alsof ik nog steeds kinderloos was, zoiets zit diepgeworteld als het lang niet wilt lukken.

Labgeek snap je gevoel heel goed, maar geeft de moed niet op. Wat Baggal schrijft, dat is mij ook verteld in het ziekenhuis. Embryo's worden op de buitenkant beoordeeld, maar zegt eigenlijk niet zoveel. Daarom vertelde ze in EMC nooit iets over de kwaliteit. En achteraf terecht. Toen ik halverwege was met de cryo's dacht ik ook dat het met die anderen niet meer zou lukken. Mijn eerste verse tp werd niets, cryo erop wel, daarna de twee cryo's erna vmk en daarna weer een succes cryo. Hou vertrouwen, al is dat eng he? :hug:

Duuf, hoe is het ? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zot heb jij al bericht? Wat spannend!

Ik heb inmiddels een embryo on board! Telefoontje en vrij snel daarna de tp.
Ik heb het met de arts nog kort gehad over Düsseldorf. Zij adviseerde ook naar Gent te kijken omdat Gent nog meer onderzoeken zou doen dan DD?
Aan de andere kant dacht ik dat Gent meer gericht is op vmk en mk en DD meer op het deel ervoor. Ik heb namelijk überhaupt nog nooit een positieve test gehad.
Ik ga het de komende tijd maar goed uitzoeken. Al hoop ik heel erg dat deze cryo blijft plakken en ik Gent en DD niet nodig heb.
Op 27 juni mag ik testen.
Alle reacties Link kopieren
Zot: duim super hard voor je mee!

Zizo: wat fijn een embryo aan boord. Hoop dat deze goed doorgroeit en gaat innestelen!
We mogen samen aftellen naar 27 juni, ik heb dan echo om te zien of en wanneer er een cryo terugplaatsing gedaan kan worden. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
He Baggal! Lief dat je naar mij vraagt. Hier gaat het eigenlijk best goed. Ik lees nog wel regelmatig mee en leef mee met de teleurstellingen en ben blij bij postieve berichten voor jullie!
Het gaat eigenlijk best goed. Natuurlijk af en toe een dip(je), maar over het algemeen voel ik me fit, actief en heb ik zin om dingen te ondernemen. Kortom, ik voel me een stuk beter dan een half jaar geleden.

Iemand schreef nog iets over tp in kunstmatige cyclus. Ik heb begrepen dat de resultaten van tp in kunstmatige cyclus of natuurlijke cyclus niet uitmaken. Maar dat als een aantal tp in natuurlijke cyclussen niet aanslaan, ze het altijd gaan proberen, want per individu kan het namelijk wel uitmaken. Mn als je wat ouder wordt, kan er minder oestrogeen aangemaakt worden, waardoor het baarmoederslijmvlies minder mooi op kan bouwen.


Ik duim met jullie mee meiden!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn zizo. Broed maar lekker! Deel je twijfen dd of gent of toch nl. Nu eerst maar deze 4e ronde meemaken voordat ik me daar verder in ga verdiepen. Voelt beetje alsof ik 4e verschiet als ik nu al die als mogelijke mislukking beschpuw (hoewel de kans daarop natuurlijk veel groter is gezien de slechte eerdere resultaten)

Animal goed te horen dat het beter met je gaat. Denk vaak aan je.

Yara hoop dat je je piek gaat vinden.

Zot voor jou ook superspannend. Ik duim! Zou dat ook in t spaans doen voor de spaanse eitjes maar ben niet zo vaardig in die taal olé dan maar ;)

Ik mag vandaag eindelijk weer gaan stimuleren. Ga zo lekker n paar ampullen mengen. Punctie dit keer onder narcose volgende week pre operatie screening. Toch ook wel spannend. Ben benieuwd hoe dat zal gaan als ik er niet bij ben. Iemand ervaring?

Succes maar weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Animal: bedankt voor jouw toelichting over kunstmatig/natuurlijke cyclus. Ik schreef dat eerder. Voor mij nu eerste poging met een cryo in kunstmatige cyclus, dus allemaal nog nieuw :). Heb wel altijd een vrij lichte ongesteldheid zonder behandelingen, dus hoop dat de extra hormonen voor mij net het verschil maken of er wel een goede innesteling kan zijn (en niet weer een miskraam).
Fijn om te lezen dat je je een stuk beter en fitter voelt dan een half jaar geleden!
Voor de dipjes een :hug: . Blijft toch af en toe lastig dit alles te accepteren.
Ik word steeds uitgelogd dus het is een uitdaging hier te schrijven ;-)

Gisteren gehoord dat er 9 mature eicellen waren en 6 bevruchtingen daaruit. Even kijken wat er maandag na 5 dagen over is en dan ‘s middags de transfer.

Intussen was kind heel ziek (knapt inmiddels op) en ben ik sinds gisteren flink ziek. Vandaag wat beter dan gisteren, dus hoop dat ik maandag gewoon weer fit ben.

Zizo, ik duim met je mee! Verder is het nu lastig het goed bij te houden bij iedereen, sorry. Forum werkt niet echt mee...
Alle reacties Link kopieren
Zot en Zizo, wat een fijn nieuws van jullie beiden!
Ik ga keihard duimen voor een goed vervolg.

Lilly :hello:
Gaat goed op zich. We zijn in huis nu helemaal klaar en ik moet ontzettend erg wennen aan het niet alleen maar bezig zijn. De rust die wij nu weer hebben is af en toe best confronterend. Maar ook goed, we hadden nog niet echt de tijd genomen om alles goed te verwerken en overdenken.
Verder begin ik wat ongeduldig te worden, dus dat zie ik maar als een goed teken...
Alle reacties Link kopieren
Duufje, fijn dat het huis af is, maar ik kan me wel voorstellen dat de rust ook confronterend is. Geen afleiding meer, en dan komen de gedachten weer op gang. Sterkte met het verwerken.

Zot, fijn dat er 6 bevruchtingen zijn! Ik duim dat ze allemaal mooi doorgroeien! Ben je er zelf tevreden over? Oh, en beterschap!!

Miekje, yeah, nu gaat het echt beginnen! M'n duimen draaien! Waarom krijg je deze keer de punctie onder narcose? Was het erg pijnlijk bij jou de vorige keren? Ik heb ook narcose gehad (in D-land standaard). Ik vond het prima te doen, je bent gewoon even aan het slapen en als je wakker wordt is alles achter de rug. Het enige is dat ik dan nog een tijd moest wachten om te horen hoeveel eicellen er gevonden zijn, terwijl je dat anders direct meekrijgt, volgens mij. Als je nog specifieke vragen hebt, laat maar weten.

Animal, zo fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Ik moet zeggen dat dat mij echt helpt om te weten dat dat kan, ook als die intense kinderwens helaas niet vervuld kan worden. Al zal het zeker op veel momenten moeilijk en verdrietig blijven.

Zizo, yes, een embryo aan boord! Ik ga keihard voor je duimen, meid! Wbt Gent vs DD, ik heb het precies zo in m'n hoofd zitten als jij. Misschien de websites even goed afpluizen en kijken wat je het meest aanspreekt? Zou het allebei een optie zijn qua reistijd? Je zou misschien ook nog bij allebei een eerste gesprek kunnen aanvragen en dan daarna besluiten. Sowieso hoop ik met je mee dat het niet nodig gaat zijn.

Lilly, thanks! Lief van je!

Boulu, jij ook bedankt voor je lieve woorden. Ik voel me eigenlijk helemaal niet dapper, hoor. Heb juist eerder zoiets van dat ik die derde poging enorm aan het ontlopen ben. En ik heb echt geen hoop dat het op de 'natuurlijke' manier nog gaat lukken, dus vraag me soms wel af waar ik mee bezig ben eigenlijk. We shall see...

Labgeek, wat Baggal al schreef: helaas zegt het niet zoveel hoe goed de embryo's er van de buitenkant uitzien. Er is nog zoveel onbekend wat dat betreft, helaas weten ook de artsen niet precies waarom de ene wel en de andere niet innestelt. Dat betekent ook dat er bij jouw laatste 4 cryo's er echt één of meerdere bij kunnen zitten die wel blijven plakken. Ik vind ook altijd het voorbeeld van Weija heel bijzonder, zij had ook veel cryo's en een hele reeks terugplaatsingen die allemaal niet lukten en toen ineens wel. Houd moed, meid!

Biekkie, hmmm, da's niet heel hoopgevend, een witte test.. Het was wel nog aan de vroege kant... Hoe gaat het nu, heb je nog eens getest?

Yaradreamz, ik hoop dat het gaat lukken je eisprong te vinden! Lijkt me best stressig op die manier, ben toch blij dat ik tot nu toe altijd echo's heb gekregen.

Alaynee, oh nee, wat een domper dat er maar eentje doorgedeeld is :(. Ik hoop ontzettend dat die het wel gehaald heeft tot dag 5 en je een terugplaatsing hebt gehad!

Hier dus aan het spuiten en slikken, heb af en toe wat last van steken en buikpijn, maar kan me niet voorstellen dat er echt veel gaande is met de lage dosissen die ik nu doe in vergelijking tot wat ik bij IVF deed ;). Donderdag (cyclusdag 13) echo en dan zullen we het wel zien.
Alle reacties Link kopieren
Miekje: succes met stimuleren! Ik hoop op betere aantallen dan de vorige keer, maar nog meer hoop ik op een doorgaande zwangerschap.

Vienna: Ik onderschrijf wat animal zegt. Een FET in een natuurlijke cycles heeft dezelfde kansen als een FET in een kunstmatige. De laatste is alleen handiger bij dames bij wie de ovulatie moeilijk te bepalen is. Mijn FETs waren in mijn natuurlijke cyclus. Mijn cyclus is ook heel constant. Je kan de klok er op zetten als het ware.

Animal: af en toe een dip is logisch. En toch komt het over alsof je je ook redelijk snel herpakt hebt. Misschien dat het ook ergens rust geeft te weten waar je aan toe bent en misschien geeft dit de dames die bang zijn dat het nooit lukt ook weer moed in de zin dat zelfs wanneer IVF niet de uitkomst heeft die je voor ogen had, je toch verder kunt op een aangename manier (al kon ik me daar destijds geen voorstelling bij maken). Hoe is het met je moeder? Is jouw werkneemster reeds bevallen? Ik vind het altijd makkelijker wanneer het kind er eenmaal was, dan wanneer ik geconfonteerd werd met een groeiende buik. Lieve Animal - Ik vind je stoer en denk geregeld aan je!

Duuf: Heb jij inmiddels het gesprek al gehad met je arts?

Windmolen: Apart beleid in Duitsland met jouw nieuwe behandelplan. Het zou natuurlijk geweldig zijn als het op deze manier lukt - als het maar lukt.

Zizo: PUPO!!! Ik ga duimen meis! Heb je het nog steeds naar je zin @ nieuwe (nu niet meer zo nieuw) afdeling? Succes in de wachtweken.

Inner peace: Ik neem aan dat de echo een volgende mk heeft bevestigd en hoop dat er iets uit het onderzoek komt waar iets aan gedaan kan worden. Bijv fraxiparine spuiten bij stollings issues oid. Dikke knuffel.

Biekkke: hoe is het?

Ja - Ik weet het.., had me vertrek aangekondigd hier, maar af en toe kom ik toch nog even langs. Blijf me betrokken voelen bij jullie!! Fijn weekend. xx
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Even snel want heel erg druk: hier niet gelukt, ik kan van het wachtbankje af. Nog 6 cryo's dus op naar de volgende poging.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend balen Biekkie! Ook niet gelukt :(.

Baggal: dank je ook voor jouw toelichting. Weer wat bij geleerd :). Ik zal de arts de volgende keer eens vragen wat de reden is voor kunstmatig. Misschien omdat mijn eigen cyclussen langer zijn (gemiddeld 35 dagen).
Alle reacties Link kopieren
Biekie balen hoor. Gelukkig heb je nog cryos.

Baggal dank. T was nog n hele tour wilde 1e spuit menopur klaarmaken toen ik erachtet kwam dat ik ipv menopur gonal had meegekregen van apotheek.... grr stress dus. (Stom niet gecontroleerd, maar wel bij apotheek gezegd dat ik menupur kwam halen. Door poli toch verleerd in recept gezet grr) Had gelukkig nog n paar ampullen over van vorige rondes. En kon gisteren gelukkig nieuw halen. Blij dat ik niet in weekend moest beginnen. Maar oh wat was ik boos! Lekker hoor die hormonen...

Windmolen jij ook bedankt. Heb narcose omdat vorige keren idd pijnlijk waren en omdat ik nu wel weet wat er komt lukt het steeds slechter om te ontspannen daarom stelde arts narcise voor. Vind ik geloof ik wel prettig. Kan alleen niet mee naar andere zkh maar inmiddels weet mijn man de weg daarheen wel en ga ik gewoon bijkomen tot hij me weer ophaalt. Had je nog lang last van narcose? Vorige keren ben ik dag na punctie gaan werken. Zal misschien nu maar vast rekening houden met dagje extra. Wel lastig want hectische tijden op school zo vlak voor de zomervakantie. Maar ach het is dan maar zo.

Heel verhaal zo... wilde ff kort reageren haha

Succes allemaal!
Hoi windmolen heel veel succes
Met je nieuwe behandeling sorry als ik het heb gemist maar hij doet ook de behandeling in DD? Ik had ook heel gauw al steken in mijn buik tijdens prikken enz. En er gebeurde degelijk wel wat had het toen ook niet zo gauw verwacht.

Ik heb donderdag een terugplaatsing gekregen van een dag 5embryo maar deze was op dat moment sochtends nog een morula volgens de dr zag het er goed uit. Wat een rare
Kliniek zeg zo onpersoonlijk niet normaal had aantal op en aanmerkingen maar hier totaal geen ruimte voor gekregen telefonisch ook bijna niet bereikbaar alleen de assistenten. Met 1embryo had ik zelfs liever de terugplaatsing op dag3 gewenst maar moest gewoon afwachten tot dag 5 maargoed een
vraag aan alle dames ik heb sins de terugplaatsing wat kramp en een menstruatie gevoel meteen de avond en vooral de dag erna vrijdag ,heel naar gevoel kan het komen door de crinonone? Gebruik deze wel sins vorige week zondag.

Miekje
Ik was zelf heeeel erg bang en huiverig voor dat narcose maar het was zo relaxed waarsch ook een kalmeringsmiddel bij gekregen in het infuus en iets tegen misselijkheid. had wel echt paar dagen last en kon echt nog niet werken pas na 4dagen ongeveer weer.

Biekie wat rot zeg enige goede eraan is dat je cryos hebt en hoeveel had je teruggeplaatst gekregen? Succes met de nieuwe poging
Alle reacties Link kopieren
Alaynee: waarvoor gebruik je crinonone?
Ik had zelf na de terugplaatsing (op dag 3) pas na een dag of 5 wat steken. Eerste dagen vrij weinig gemerkt.
Had zelf (achteraf) misschien juist wat langer gewacht dan een TP op dag 3, want ze hebben er bij ons 3 laten doorgroeien en daarvan is er 1 gestopt tussen dag 3 en dag 5 (en kon daarom niet ingevroren worden). Mogelijk dat die we teruggeplaatst hebben gekregen op dag 3, ook gestopt is en de eerste TP daardoor niet gelukt is.

Herkent iemand het emotionele/huilerig zijn bij gebruik van estradiol (bv. progynova)?
Alle reacties Link kopieren
Vienna ik weet even niet welk medicijn ik had te vergelijken met die je net noemde maar emotioneel/huilerig enz. Komt zeker bekend voor bij hormoongebruik!
Viena 25 ik had maar 1embryo wat goed was bevrucht en vandaar dat ik liever dag 3terug wou ivm natuurlijke omgeving voor embryo.
Ik gebruik crinonone ipv utrogestan is hetzelfde alleen je hoeft het maar 1x per dag te gebruiken voordeel, een naadeel word meestal niet vergoed door de verzekering.

Ik herken zeker het huilerigheid vanaf begin hormonen totnu toe zelfs tijdens autorijden en tijdens het werk(aan de kassa ) dat ik wou gaan huilen om niets.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee die kramp kan ook komen door de tp. Het is niet raar

Vienna ik ben ook veel emotioneler door de hormonen. Bij de estradiol valt het nog mee bij mij, maar heb ik wel veel buikpijn en diarree.

Hier op het wachtbankje. Ik overweeg om vroeg te beginnen met testen. Dan weet ik ook of er misschien een vmk is of niet. Ik weet nl zo langzamerhand ook niet waarom het bij mij niet lukt.
Hoi ziezo vanaf dag hoeveel begin je al
Met testen?
Alle reacties Link kopieren
Wil eigenlijk pas reageren als ik er de tijd voor heb maar kom nu net klaar met werk (en om 05 uur begonnen , niet echt voorbarig op dit moment) even peilen en wil even zeggen dat ik aan t duimen ben voor de meiden op de wachtbank en aan jullie denk!!
Alaynee ik had heel erg kramp na de tp, ik was ervan overtuigd dat ik ongesteld zou worden, het was echt exact hetzelfde gevoel. En dat was vanaf dag 2 ofzo en ging voor dagen door.

dikke knuffel voor iedereen
Hoi syrah bedankt voor het delen van jou ervaring! Het rottige is dat het ook van de progestron kan komen het blijft super spannend het lijkt alsof je leven stil staat in de wachtweken
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben hier al een tijdje aan het meelezen en kom nu toch maar wat schrijven. Ik ga vanavond mijn eerste spuit decapeptyl zetten en ik vind het maar vreselijk spannend. Het is onze eerste poging iui met PGD. Vanwege die PGD zijn we ook al lange tijd aan het wachten (sinds eind vorig jaar) dus het is een beetje onwerkelijk om nu echt te gaan beginnen. En ik zie heel erg op tegen het spuiten, hopelijk valt het een beetje mee.
We hebben al een dochter van 3.5 jaar oud, dus we doen een poging een broertje of zusje voor haar te maken.
Twee embryo’s aan boord, eentje in de vriezer. We gaan afwachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven