Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
@O nee Brenda en Biekkie !!!! wat klote dit weer...

@Miekje, ik wou ook doorgaan met de utro de vorige keer, en dat mocht toen. Mijn idee was geloof ik dat ik door wou gaan tot 12 weken, wanneer de placenta echt goed moet werken. Mijn verhaal richting de arts was dat bij pcos aangetoond is dat er vaak te weinig progesteron aangemaakt wordt, en ik had daarvoor ook al een miskraam gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ook al schrijf ik nu even niet actief mee, ik blijf wel mee lezen, dames! En ik moest gewoon even reageren op Miekje!! Toch een soort van ‘collega’ ;-) Wat ontzettend fijn voor je! :bigkiss: Daar ga je lekker je vakantie mee in!! Vandaag laatste dag op school gehad? Regio midden, toch? Welke groep ga je volgend jaar doen?

Hier even pauze, cryo tp vóór onze vakantie ging niet meer lukken i.v.m. lange cyclus. We hebben nog 2 cryo’s van ICSI2, waarschijnlijk wordt het augustus / september dat ik ga proberen er eentje terug te laten plaatsen. Tot die tijd (weer) even IVF/ICSI pauze...
Doces lief van je. Midden idd. Hoop zo dat jij dan na de zomer ook een succes gaat beleven. Welke regio zit jij ook alweer? Nog n weekje? Volgend jaar groep 4-5 zin in maar eerst bijkomen van drukte en shock van vanmorgen...vanmiddag nog maar een andere test gedaan.toch even zeker weten he? Wat een verrassing ik gaf het echt al op eerder ddze week.
Hoop dat je n heerlijke vakantie hebt! Lekker t jaar afsluiten!
@Miekje: hier regio Noord, nog een weekje dus. Ik ga volgend jaar nog een jaartje groep 4 doen, erg leuk. Dankje voor je bemoedigende woorden, ben wel toe aan een succes ervaring eigenlijk. Begin zo langzamerhand een beetje de moed / hoop te verliezen en dat vind ik een vervelend gevoel.

Geniet van je vakantie, van dit (waarschijnlijk onwerkelijke) gevoel van een positieve test en van het mooie weer! :bigkiss:
Doces, hele fijne vakantie gewenst, laad lekker op en daarna hopelijk snel een positief resultaat.

Miekje, hoeveel dagen ben jij nu over tijd?

Vanmorgen om half 6 heb ik nog eens getest ook al test ik dan altijd lichter dan s' middags en s'avonds. Streepje is duidelijker! Was zo stom gisteren, ik wilde een dutje doen want 4 uur geslapen en zo moe, ga plassen en zie klein spoortje bruin/ donker bloed. Kon natuurlijk meteen niet meer slapen. Tot nu toe verder niets meer maar dinsdag bruin en dan op vrijdag weer zo'n spoortje kan niet nog innestelingsbloeding zijn toch?

Heb me al suf gegoogled. Er zijn er 2 teruggeplaatst, een a en een b, zou de ander later ingenesteld zijn? Ik maak mezelf helemaal gek, ik weet het.

Iemand hier ervaring?
Biekie ik ben nu 19 dagen na punctie eerdere pogingen werd ik zo 14/15 dagen daarna ongi. D u s nog maar paar dagen overtijd maar test is duidelijk. Gisteren was de dag dat ik van zkh mocht testen en die zijn asn de voorzichtige kant. Had het vast eerder kunnen proberen maar durfde niet en zo druk op werk.
Geen idee mbt tot dubbele tp. Bloedverlies komt geloofik vaker voor maar heb geen ervaring alles wat ik nu meemaak heb ik nooit eerder meegemaakt. Sterkte. En maandag zkh ff bellen misschien.

Doces leuk gr. 4. Fijne laatste week!
@Biekie, volgens mij is bruin bloed altijd 'oud bloed' kan van de innesteling komen maar hoeft er niet meteen uit te komen, kan weken later ook nog. Dus twee keer een sliertje in 1 week is niet gek. Bij mijn zoontje had ik dit een ruime week dagelijks en bleek het ook allemaal goed. Ik denk dat zolang het bruin is je toch (hoe moeilijk ook) moet proberen om er niet te veel zorgen over te hebben. En je testen lijken op te lopen toch? dat lijkt me een betere indicatie voor hoe het gaat.
Zo wat een stom lijf van me zeg.
Het lijkt erop of ik nu gewoon ongesteld ben, zoveel bloed verlies ik.
Vanochtend nog even een testje gedaan om te kijken of hij al lichter was. Nou hij knalt gewoon zo duidelijk heb ik hem nog niet gehad. Je zou toch denken dat me lijf het wel moet snappen en niet zulke donkere testen moet geven....
Miekje: ik ben zelf even een paar dagen in Nederland en lees maar sporadisch mee.... Maar wat een geweldig nieuws!! Zo gegund!!

:cheer: :jump: B-) :daisy: :cheer2: :love: :)

En andere dames: Ik reageer later, morgen terug in London.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal thanks! Zo blij. Geniet in nl en goede reis terug naar Londen
Miekje joehoe!!!! Wat geweldig nieuws en wat goed dat jullie doorgezet hebben he?! Vind zo knap! Na al die keren is het jullie zo enorm gegund.

Ik lees hier regelmatig nog mee in de hoop dat oude bekenden (van forum dan) dat zwanger worden.

Zizo succes met de echo!

Duufje ik heb nog 3 pakken utro. Toen ik je berichtje las dat je wat dingen nodig hebt sprong ik enthousiast uit mijn bed om te kijken of ik ze nog had. Ik ben blij als ik iemand mee blij kan maken. Als je ze wilt stuur maar een pb.
Brendatjuh, wat een mindfuck. Ik zou er vanuit gaan dat het mis is, over een week nog eens testen en ziekenhuis bellen als hij dan nog knal positief is.

Baggal, leuk gehad in NL?

Hier nog hetzelfde, geen bloed, vanmorgen om 5.00 getest en nog 1/2 weken. Ik had liever 2/3 gezien ondertussen maar ik weet dat t vaker voorkomt op 16 dpo dus over een paar dagen nog maar 1 doen dan zal dat er vast staan.
@ Brenda, nog steeds zo aan het bloeden...? zwangerschapshormoon is natuurlijk niet meteen weg maar zou ook niet op moeten lopen als het mis is. Misschien toch nog vragen om bloedtest, al was het maar om zekerheid te hebben? Hoe dan ook :hug:
Wat naar zeg Brenda. Maar het duurt inderdaad een tijdje voor de hormonen uit je lijf zijn.

Biekie ik blijf voor je duimen. Het klinkt mij allemaal hoopvol in de oren.

Ik heb vanochtend de punctie gehad en dat deed best een beetje boel pijn. Zeker omdat ze ook alle kleine follikels hebben geprikt om de kans op overstimulatie te verkleinen. Met resultaat overigens. Ze hebben 21 eicellen geoogst, mogelijk niet allemaal rijp, maar toch. Nu gaat het wachten beginnen. Eerst tot woensdag, dan horen we hoeveel er getest zijn ivm PGD. En twee dagen in bed of op de bank liggen in opdracht van de dokter. Ik mag woensdag op zijn vroegst weer gaan werken. En dus heel veel drinken. Gelukkig heb ik ook veel dorst.
anoniem_370889 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 15:15
Reden: aanvulling
14.88% gewijzigd
wow blauwerok, 21 eicellen! indrukwekkend hoor! goed dat de dokter zo duidelijk was, lekker rustig houden!

Wij zijn nu echt zenuwachtig aan het worden, zo'n gek idee dat onze emmy nu al ontdooid is en het misschien al wel of niet meer goed doet...morgenochtend weten we meer.
Succes mamamaria!
Rustig aan blauwerok. Hoop dat je mooie bevruchtingen hebt.
Succes vandaag mamamaria.
Heel Veel Succes Mamamaria!
Hier nog streed bloed verlies. Mijn digitale was vanmorgen ook op gelopen naar 2 plus 3 weken. Ik zit nu in het ziekenhuis te wachten om bloed te prikken. De mevrouw van vanochtend begreep me helemaal en heeft geregeld dat ik kon komen! Terwijl ze dit normaal echt niet doen dus super blij mee!
Brendatjuh schreef:
16-07-2018 11:35
Hier nog streed bloed verlies. Mijn digitale was vanmorgen ook op gelopen naar 2 plus 3 weken. Ik zit nu in het ziekenhuis te wachten om bloed te prikken. De mevrouw van vanochtend begreep me helemaal en heeft geregeld dat ik kon komen! Terwijl ze dit normaal echt niet doen dus super blij mee!
Wat fijn brendatjuh. En misschien nog wel een beetje hoop? Past de 3+ bij wat het nu zou moeten zijn?

Herinner me dat tasje zo aan het begin ook onwijs veel bloedverlies heeft gehad... ik duim voor je.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Blauwerok, dat zijn er veel! Ik hoop dat het nu een beetje gaat met de pijn.

Mamamaria, succes vandaag!

Brendatjuh wat shit dat je nog bloedt wel fijn dat ze je bij het ziekenhuis willen helpen. Ik duim door voor je!
Brendatjuh, jeetje, wat een rollercoaster zeg. Hoop zo dat het bloedverlies onschuldig is. En hopelijk straks een goede uitslag van het bloedonderzoek. Checken ze ook je progesteron? Ik duim dat alles goed blijft gaan.

Biekkie, hoe gaat het nu bij jou? Geen bloedverlies meer gehad? En heb je nog getest?

MamaMaria, hoe is het gegaan? Hoop erg dat je een mooie embryo teruggeplaatst hebt gekregen!

Blauwerok, pfff, 21 eicellen, wat een mooie score! En geen wonder dat de punctie pijnlijk was dan. Hoe gaat het nu met je? Herstel je goed? En heel spannend afwachten op woensdag. Ik hoop dat er veel goede embryo's zijn!
Hoi,

Ik ben pupo!! 🎉
Helemaal blij dat het gelukt is en het was een mooie blasto geworden.
Nu die fijne wachtweken in..

@brenda fijn van die bloedtest, had je al wat gehoord?

@blauwerok hoe gaat het met jou?
Wat fijn mamamaria en nu die spannende wacht werken.

Nee ik geloof niet dat ze daar op geprikt hebben windmolen.

Heb nu net de uitslag gekregen hij was 256.8 normaal voor deze duur van de zwangerschap zeiden ze.
Nu word het woensdag heel heel spannend!
Brendatjuh, wat ontzettend spannend zo en naar van het bloedverlies. Duim heel hard voor je dat je woensdag een mooie echo hebt en het bloedverlies stopt.

Biekkie, wat een spannende dagen voor je. Ik duim ook voor jou heel hard.

Miekje, Gefeliciteerd! :yes: Heerlijk nieuws. Hoop dat je de verlengde wachtweken goed en relatief rustig door gaat komen.

Mamamaria! Een mooie blasto aanboord. En die stomme wachtweken inderdaad. Maar voor nu: pupo:cheer2:

Blauwe rok wat een groot aantal. Kan me voorstellen dat het best ingewikkeld is met stimuleren omdat je veel eitjes wil voor pgd maar geen ohss. Hoop dat je rustig aan kan doen en veel kan drinken. En dan hopelijk een prachtige terugplaatsing.

Voor iedereen een grote knuffel :hug:

Hier lijkt de medicatie goed aan te slaan en verwacht de arts niet dat ik weer drie weken moet spuiten. Het is nog even de vraag welke follikels er goed mee gaan groeien. Ben wel mega moe door de medicatie. Poeh hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven