Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Duufje, belachelijk hoe de communicatie daar is verlopen zeg. Ik snap wel dat je er klaar mee bent. Wellicht is een andere organisatie dan wel fijner, ik denk dat ik dat ook had overwogen.Of wellicht proberen een andere contactpersoon te krijgen bij de huidige organisatie, dat kan misschien ook een verschil maken.

@jokke wat lief dat je dat zegt. Ik moet zeggen dat ik ook wel een vrij 'makkelijk' persoon ben. Ik denk dat het voor niemand makkelijk is om te horen dat je geen kinderen kan krijgen, en heb er ook vreselijk verdriet om gehad. Maar ik merk ook dat, als ik het gewoon laat vloeien en alles over me heen laat komen en laat voelen, het daarna minder zwaar wordt. Ik was 25 toen mijn vader overleed na 4 jaar kanker, en hoewel ik tijdens zijn ziekte bed dacht: "hoe kunnen we ooit zonder hem leven, hoe kan dit ooit een plekje krijgen", dat krijgt het uiteindelijk toch. Dat geeft ook wel vertrouwen, hoe kut de dingen soms ook zijn, ze komen wel weer goed, het heeft gewoon tijd nodig. Je moet het verdriet gewoon voelen (dus wel voldoende tijd ervoor nemen), en dan neemt de pijn af, totdat het geen pijn meer doet. En als het geen pijn meer doet, kun je er dus makkelijk over praten en ook weer vooruit kijken.
Maar bij de diagnosestelling tegelijk verwerken én naar andere mogelijkheden kijken is wel next level. Gevaar ligt in jezelf troosten met de mogelijkheid naar toch een kindje. Dus die 2 wegen moet je wel paralel lopen (1. verwerken 2. andere mogelijkheden verkennen/in gang zetten). En dat is ons wel redelijk goed gelukt moet ik zeggen.
Zo heel verhaal :) weet niet of je daar op zat te wachten...
Weet je inmiddels al wanneer de tp gaat zijn?


Succes Zot met de laatste loodjes!! Ongelooflijk dat ze zolang blijven zitten! Vaak komen ze toch iets eerder. Ik hoop dat je een (relatief) fijne bevalling hebt!!

Succes HD en hele fijne vakantie!!! ... <<< oh nee dit had ik getypt en toen las ik net pas je nieuwe post. Wat balen, maar wat goed dat je het gewoon 'even negeert'zodat jullie samen een fijne gezellige en vrolijke vakantie kunnen hebben. Liefs!!

Sterkte Yara met de wachtweken... Reukzin die veranderd is misschien positief toch??

@Sofie joepie het wachten zit er weer op ;) Deze week beginnen dus! Fijn! Ja ik tel de dagen/weken echt af idd, alles om dichter bij de start van de behandeling te komen.

Het gesprek met de donor ging ook goed en ook bij haar zei de maatschappelijk werkster dat haar advies positief zou zijn! Ook heeft ze met de donor besproken of ze open zou staan voor een 2e poging (daar is zo'n mwerkster dus ook voor schijnbaar!!) mocht het met 1 poging niet lukkne, en dat stond ze! Super fijn!!!! Hopelijk gaat het niet nodig zijn :)
a.s. donderdag 18 juli hebben de artsen overleg en daarna wordt er een afspraak met ons 3en voor een IVF intake gemaakt. Volgens de mwerkster zou evt. half aug de cyclus van de donor al stilgelegd kunnen worden, en dan een maand later de behandeling starten. Woow!! Dat zou begin oktober al een tp zijn!! IK KAN ECHT BIJNA NIET MEER WACHTEN!!
Bizar feitje: de donor heeft een spiraaltje en die hoeft er dus niet uit voor de behandeling....! Vraag me af of 'de cyclus stilleggen' dan wel nodig is! (nog eerder beginnen?? whaaa!!)

@Daisy, hele fijne bruiloft!!! Heel veel plezier en geluk!

@Baggal, ik vind jou aanwezigheid in dit topic super fijn juist. Omdat je het allemaal (ook/al) hebt meegemaakt, kun je ook zo goed tussen de regels doorlezen. Toen ik super boos/gekwetst was over mijn zus/haar man zei je precies het juiste waardoor ik mijn gedachten weer beter kon kanaliseren. Vond ik super waardevol! Maar misschien dat niet iedereen ervoor open staat om van eigen emoties weg te stappen en naar die van anderen te kijken en wat het met hen doet.

@Kasteel deze donderdag heb je die afspraak? Wat spannend, dat snap ik heel goed. Ga inderdaad maar van het betse uit, zoveel pech kun je toch niet hebben!
Ik heb in al mijn 'onderzoekjes' naar andere donor-zwangerschappen inmiddels gezien dat sommige mensen wel 2 of 3 verschillende donoren nodig hadden, voordat er een keer een embryo bleef plakken en ze een kindje kregen. sChijnbaar is niet iedereen een goede 'match'. Ergens vond ik dat wel ontnuchterend. Wat als bepaalde partners gewoon niet lekker 'matchen' en de IVF daardoor niet aanslaat? (los van alle andere redenen die er kunnen zijn dat het embryo niet innestelt). Ik vind het wel troostend. Zelf ben ik al ruim te laat om nog eigen eitjes te kunnen oogsten en terugplaatsen, maar ik ben dus eigenlijk wel blij dat het al te laat is, en ik dus overgeleverd ben aan een donor (die ik al heb, dat is wel een wezenlijk verschil met als je die niet hebt). Stel dat ik beginnende vervroegde overgang had, en er soort van nog wel kansen waren, en je dan jaren probeert en na al die jaren met lege handen... Mja dan ben ik dus soort van blij dat dat me bespaart is gebleven doordat er al keihard een streep door de eigen eitjes gingen... Daardoor is de 'keuze' voor donormateriaal natuurlijk makkelijker gemaakt, anders waren we wss toch eerst zelf ook met eigen materiaal aan de slag gegaan. Ik weet niet of je iets aan deze gedachte hebt, maar wilde 'm toch met je delen :)

Lieve Zizo ik hoop dat jullie pijn gauw beter wordt. Ik snap dat dit forum te confronterend is, de hoop te lezen in de posts die je zelf niet meer mag/kan hebben.
Heel veel sterkte!! :hug:

Vaucluse wat spannend allemaal. Heb je destijds je kindje met ivf gekregen? En is bekend waar jullie 'oorzaak' zit?

@Yara ohh spannend! Nu mar rustig aan doen en wachten dus...
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog tips voor het kijken van documentaires/films op het gebied van (in)fertiliteit? Ik merk dat ik al deze info echt OPSLURP! Of fijn als overbrugging voor het lange wachten om te mogen starten ;)
Hier wat dingen die ik tot nu toe heb gezien en waardevol vond:
- De baby industrie (npo gemist)
- In Utero (over de band die een kindje opbouwt met de moeder, wat begint in de baarmoeder, fijn voor bevestiging van band kindje tijdens ecd) https://inutero.info/
- De film Three Identical Strangers (over 3ling baby's die gescheiden worden bij geboorte en elkaar later vinden. wat is nurture/nature?, nu nog te kijken in filmhuizen)

En deze gaan gewoon over ouder worden, vond ik ook super leuk (allemaal npo gemist)
- Hoe bevalt Nederland (ook eentje uit 1983, vond ik persoonlijk fantastisch, allemaal mega brillen/snorren en een live geboorte op de televee :biggrin: )
- De roze dolk
- Jan wordt vader
Alle reacties Link kopieren
@Jokke Ze kunnen op dag 5 een biopt van de embryo's nemen en die cellen onderzoeken. De embryo's worden direct daarna ingevroren om de uitslag van dat DNA onderzoek af te wachten. Dan weten we welke cryo's gezond zijn en welke niet, zodat ze een gezonde cryo kunnen terugplaatsen.
Onze dochter is gelukkig gezond, maar we hebben een heel aantal heftige miskramen gehad met meerdere keren genetische afwijkingen bij het kindje. Wij zijn zelf uitgebreid onderzocht, maar er werd niets bij ons gevonden. De artsen komen niet verder dan 'pech'...

Als er echt geen andere opties waren dan zouden we de gok wel wagen en in NL met een 'gewone' ICSI verdergaan, maar nu willen we liever dit onderzoek doen om hopelijk antwoord te krijgen op de vraag of het nou echt pech is geweest, of dat er toch het een en ander mis is bij onze embryo's. We hopen in elk geval dat we nooit meer een miskraam hoeven mee te maken, maar vooral niet meer na veel meer dan 12 weken. :cry:

@Stipje Onze dochter is geboren uit de tweede ICSI, uit embryo nummer 9. Oorzaak van de onvruchtbaarheid is bij ons wel duidelijk (man), dus nog los van het hele embryoselectie gedeelte zit natuurlijk zwanger worden er voor ons helaas sowieso niet in.

@lilly Thanks!

@HD wat een klote nieuws, veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse, duidelijke uitleg. En wat fijn dat het onderzocht kan worden. Snap dat je na zulke heftige miskramen, dat nooit meer wil en alles op alles zet dat het niet nog een x gebeurt.
Stipjepipje ik heb laatst ook besloten om te zeggen dat het goed gaat, merk dat ik mij daardoor echt beter voel, minder down. De mensen die dichtbij mij staan, weten heus wel dat dat stuk gewoon onzettend klote is. Maar ik voel mij minder dipperig door gewoon tegen mensen te zeggen " het gaat goed".
Woensdag word ik gebeld, als alles mee zit, donderdag de terugplaatsing. Spannend zo'n laatste kans
Alle reacties Link kopieren
HD: Fijne vakantie! De insteek van happyface opzetten en doorgaan herken ik. Een soort kop in het zand, schouders eronder en door. Nu werkte die de ene keer, wel en andere keer niet hoor. Maar lekker even wat quality time samen is altijd wel prettig. knuffel!

Vaucluse: je naam komt me idd bekend voor. PGS is wel fijn om toe te passen. Scheelt een hoop verdrietige, onnodige terugplaatsingen. Ik zit op dit moment ook in Gent. Spannend voor de tweede! succes!

Baggal: Fijne vakantie! En volgens mij denken we allemaal hetzelfde over en is het nog reuze fijn dat je (actief ;) meeschrijft!
Baggel, mooi artikel. Ik heb het helemaal gelezen (wel bijzonder website verder haha) en met name deze zin raakte me: It’s never about giving up, but rather moving on. Zo belangrijk dat dit benoemd wordt. En verder geniet van je vakantie!!

Liselot, ik kan je berichtjes niet terug lezen en waarschijnlijk lees je dit niet meer maar ik voel me hier welkom met mijn wens voor een tweede. Heel fijn want heb even getwijfeld of ik weer wilde meeschrijven. Het is zo'n fijne club (vond ik twee jaar geleden ook al) waar ik veel aan had en heb :)

Daisy, leuk de bruiloft komt nu echt dichterbij! Is het nog gelukt met een geschikte bestemming vinden voor de huwelijksreis? Veel plezier alvast!

Zot, echt de allerlaatste loodjes nu. Kan me goed voorstellen dat ze erg zwaar zijn. Maar je bent al super ver met een tweeling zwangerschap! Heel benieuwd naar ze zo meteen :)

Yara, ik zit in het **** (haal dit straks wel weer weg ivm herkenbaarheid) Deze keer kon ik inderdaad snel starten eerst hadden ze 4-5 maanden wachttijd. En spannend begin augustus de echo :D Blijft spannend nog de komende weken, hoop dat je ze een beetje ok door komt

Alaynee, spannend wachten op de positieve ovutest. Heb jij altijd duidelijke knallers? Ik werd zo zenuwachtig van die testen.. hoop dat de DD ronde een mooie score voor jullie gaat opleveren!

Jokke, zeker irritant als ze aan het begin al zo uitlopen.. maar fijn dat de tp door kan gaan! Spannend weer! Ik duim!

Puk, altijd lang protocol... zit al 6 weken aan de pil omdat ik net geen gewone cyclus zou redden voor de start (maar heb de hoop op natuurlijk zwanger worden opgegeven dus dat is niet zo erg) Hoe was je echo? Is de tp ingepland nu?

Stipje, fijn dat het traject verder allemaal voorspoedig loopt. Ik heb al die npo series gezien die je noemt (ik kijk dat ook graag) mocht het er nog op staan van heel veel jaren terug: babyboom (waarbij ze 100 stellen volgen die zwanger willen worden)

Vaucluse, welkom terug. Ik ben zelf ook net weer opnieuw mee aan het schrijven. Merk toch dat ik er weer veel mee bezig ben. Zeker nu de cryo's op zijn en weer een nieuwe ronde spuiten gaat beginnen. Heel veel succes!

Hd, dikke knuffel :hug:

Sorry, moest behoorlijk wat terug lezen.. dus heb wellicht wat over het hoofd gezien.

Even een vraag. Morgen eerste spuit deca.. was dit nou degene waarbij het helpt als je 'm eerst even uit de koelkast haalt? Kan het me niet meer precies herinneren :$
anoniem_637a6097431d8 wijzigde dit bericht op 19-07-2019 14:21
Reden: Ivm eventuele herkenbaarheid:)
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in voor Vaucluse. Wij hebben namelijk ICSI 2 +PGS in Gent gedaan en hier ben ik op dit moment bijna 15 weken zwanger van.

In ICSI1 heb ik uit 12 terugplaatsingen drie miskramen gehad en daarom ook overgestapt naar Gent. Beste keuze ooit, ik werd enorm lief en goed behandeld. Het duurt inderdaad wat langer maar bij ons vertelde ze dat het wachten op het PGS-onderzoek 6-8 weken zou duren uiteindelijk kregen wij al een belletje na 4 weken.

We hadden 3 goede embryo’s waarvan 1 genetische afwijking en vernietigt is, 2 in de vriezer die goed waren en de beste zit nu in mijn buik. We hebben nog 1 over die qua kwaliteit minder is maar zich wel al bewezen heeft.

Ik hoop voor jou dat het ook op een succes gaat uitlopen! Ik blijf mee lezen.
De deca kun je idd beter even eerst uit de koelkast halen.
Hoi Dames,

Heb me de laatste tijd echt even afgesloten van alles en jullie ontzettend verwaarloost, sorry daarvoor!
Heb ook echt niet meer meegelezen, dus ben niet meer op de hoogte van wat er speelt. Las alleen het verhaal van de pleegzorg van Duufje wat ik echt ontzettend verdrietig weer vond. Ik vraag me af of ze de mensen die dit soort beoordelingen doen eigenlijk wel capabel zijn voor zo'n beoordeling. Maar goed daar heb je dan ook niks aan.
@Jokke, spannende tijd voor jou. Ik hoop zo voor je dat jij hoort bij die categorie wondertjes die het vlak voor de eindstreep toch nog halen...het kan nog maar dat het verschrikkelijk spannend is snap ik goed.

Korte samenvatting bij mij: miskraam was wel compleet, ookal stelde het niks voor kwa bloedverlies, in Gent kon men verder geen extra dingen bedenken behalve mijn schildklierwaardes die niet goed waren in het begin van de zwangerschap. Verder vond men dat er eigenlijks niks gek was we hadden op dag 3 nog 7 embryoos en daarvan bleven er 3 over op dag 5 en dat is blijkbaar normaal (1 op 3).
Dus toch een geval van 'pech' en ondanks dat we nu nog 2 embryoos in de vriezer hebben begint het gevoel van dit gaat niet meer lukken toch wel steeds sterker te worden..3 miskramen waarvan de laatste met aspirin extra vitamines en heparine. Dat geeft geen vertrouwen.
Nu ook weer verder met pleegzorg gegaan, weer een info avond bezocht waarbij we in gesprek met iemand van een andere organisatie raakten waar we eerst waren en die nodigde ons spontaan uit voor een gesprek. Dat gesprek vorige week gehad en nu gaan we in september ineens beginnen met de STAP cursus... o_o
Heb hier wel dubbele gevoelens over het gaat wel snel en ik en ik denk dat ik toch echt wil wachten op het 'uitbehandeld' zijn. Manlief denkt daar een beetje anders over en wil graag doorstomen. Ik denk dat we eerst die cursus moeten doen en als we dan goedgekeurd worden over een half jaar of zo dan toch aan zullen geven nog even te willen wachten. Tenminste dat denk ik nu.
**even voor Duufje, na aanleiding van jouw verhaal hebben we redelijk luchtig gedaan over het 'traject' er werd ook niet op doorgevraagd (gek he?) en ik denk dat we mede daardoor 'goedgekeurt' werden voor de volgende fase. We waren vorig jaar bij een andere organisatie die hier veel strenger op waren..dus in die zin zou ik toch proberen misschien rond te kijken. Als je wil kan ik in een PB wel even laten welke bij welke club wij nu zitten?***
Verder gaat het redelijk met ons, ik merk dat er af en toe onder stress situaties ineens een hoop bovenkomt aan verdriet wat ik blijkbaar normaal redelijk weet te onderdrukken of zo. Weinig nodig om me aan het huilen te krijgen zeg maar. Dat je dan ineens realiseert 'o het gaat eigenlijk toch niet zo goed met me'.
Nu nog even pauze, op vakantie en dan in sept weer door waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
@ Sofie volgens mij is alle vloeistof die je moet spuiten fijner op kamertemperatuur. Ik haalde meestal de spuit uit de koelkast en warmde het 5 min op in mijn hand. Sterkte weer met de eerste spuit.
Mamamaria, hier mag je komen wanneer het fijn voiekt voor jou, dus geen sorry voor verwaarlozing, je komt wanneer je het nodig hebt en of aankan. Spannend 2 trajecten door elkaar heen. Sterkte de komende tijd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, vind nog erg lastig mn draai te vinden in dit topic, veel mensen die meeschrijven veel belevenissen, maar zal mn best doen het allemaal een beetje op te pikken.
Ik prik nu een week de decapeptyl, wat een gedoe, behoorlijke moodswings van. Vandaag eindelijk ongesteld, dat werd door de decapeptyl ook tegen gehouden. Dus nu gaan we echt beginnen. Zondag echo en starten met hormonen prikken.
Alle reacties Link kopieren
Mamamaria, ik heb je een pb gestuurd
@Duufje, eentje terug.
Alle reacties Link kopieren
Redcurls het geeft niets als je het niet allemaal bij kunt houden. Soms heb je behoefte aan veel schrijven, soms aan alleen meelezen. Volgens mij is alles hier goed. Sterkte met die deca, het is rotspul. Maar alles voor het goed doel.
Hier vandaag de terugplaatsing gehad, embryo zag er prachtig uit, was al uit zijn huisje aan het kruipen, kon je prachtig zien. Hopelijk vind hij-zij een mooi warm plekje in de baarmoeder. Ik toch wat emotioneel, ons laatste kans. De tranen branden. Gelukkig zaterdag op vakantie
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
18-07-2019 14:34
Redcurls het geeft niets als je het niet allemaal bij kunt houden. Soms heb je behoefte aan veel schrijven, soms aan alleen meelezen. Volgens mij is alles hier goed. Sterkte met die deca, het is rotspul. Maar alles voor het goed doel.
Hier vandaag de terugplaatsing gehad, embryo zag er prachtig uit, was al uit zijn huisje aan het kruipen, kon je prachtig zien. Hopelijk vind hij-zij een mooi warm plekje in de baarmoeder. Ik toch wat emotioneel, ons laatste kans. De tranen branden. Gelukkig zaterdag op vakantie
Oh wow jokke hier gelijk wat tranen, wat omschrijf je dat mooi "uit zn huisje kruipen" en wat een wrang idee, de laatste. Jeetje wat draaien de duimen hier voor jullie. :hug:

Thanks, tis beetje een weg zoeken. Weet iemand eigenlijk of je de deca ook weer moet prikken voor terugplaatsingen? Ik hoop eigenlijk alleen bij eicelpunctie.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het na de punctie klaar met prikken. Dan medicatie en ranzige bolletjes. Maar volgens mij is het overal anders. Weet je al wanneer je de punctie hebt??
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
18-07-2019 16:19
Bij mij was het na de punctie klaar met prikken. Dan medicatie en ranzige bolletjes. Maar volgens mij is het overal anders. Weet je al wanneer je de punctie hebt??
Ik hoor iedereeen over ranzige bolletjes, slikken jullie die? Ik heb vaginale tabletten gekregen. :-?
Ik heb zondag eerste echo en starten met gonal f, vermoeden van arts was 3 augustus punctie. Maar das vrij grof ingeschat.
Alle reacties Link kopieren
Jokke, fijn dat je een mooi terugplaatsing hebt gehad, nu duimen voor een mooi vervolg.

Redcurls, de ranzige bolletjes breng je vaginaal in en geeft nogal wat prut. Met Deca heb ik geen ervaring, maar lees veel over bijwerkingen. Het is gewoon altijd even zoeken hoe het allemaal precies werkt.

Verder even kort, we mogen door me ronde 5, dat was al besloten maar ze wilde eerst horen hoe wij er in staan. Het was een eerlijke en fijn gesprek, de kansen zijn gewoon laag maar er was nog gewoon een goede terugplaatsing van twee embryo's van dag 5, dat is nog een prima resultaat. Mijn eicel moet extra compenseren vanwege de slechte zaadcellen van mijn vriend, en daar speelt mijn leeftijd een grote rol, zijn de eicellen wel goed genoeg voor dat extra?
We hebben het ook even kort over ECD gehad, voor nu gaan we in het najaar aan onze laatste poging beginnen. Sta er heel nuchter in, niet heel positief maar het is goed nog een keer te doen omdat onze natuurlijke kans zo goed als nul is.
Alle reacties Link kopieren
Spannend kasteel, dan eerst maar genieten van de zomer in Nederland. En dan in het najaar weer met nieuwe moed verder
Alle reacties Link kopieren
Idd spannend kasteel. Wel opgelucht? Of toch erg dubbel?


Oh jee prutbolletjes, wordt dus inlegkruisjes inslaan. :biggrin:
@Jokke, De duimen gaan overuren draaien hier! Het klinkt als een supergoed embryootje (hatching toch?). Ik hoop het zo voor jullie...!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt mamamaria, de artsen waren ook vol goed moed, dus ik hoop het zo, maar weet ook dat de kansen klein zijn.
Redcurls, dat is zeker verstandig. Echt, die bollen vind ik erger dan het prikken. Rot spul. Maarja, alles voor het goed doel
Alle reacties Link kopieren
@jokke ik duim mee. En de artsen houden de moed erin dus dat stemt positief meis.

@redcurls.jazeker het is echt vieze troep.

@mama maria: hoe voel je je nu?

Sorry voor even een korte reactie, maar wachten duurt zo lang als je onzeker bent.... Een week voorbij. Nog twee te gaan voor de echo. Ik probeer me af te leiden wn andere dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
@stipjepipje:geen tips helaas maar bedankt voor jouw tips. 😊 Er zal wel meer over dit onderwerp zijn. Zag wel wat boeken? Of hou je daar niet van?
Infertility for dummies.... Zijn er nog wel meer..
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb hier een hele tijd meegeschreven en ben toen gestopt omdat ik het te moelijk en te pijnlijk vond. Het zit er voor ons niet meer in om samen een kindje te krijgen, mijn grootste nachtmerrie, zo onwerkelijk dat dat moment echt gekomen is. Wij overwegen na een lange pauze nu om een zaaddonor te gebruiken. Iets wat verbazingwekkend simpel is in onze kliniek (wachtlijst van 6 weken). @Baggal misschien zit je hier helemaal niet op te wachten, maar zou ik je hier in een pm misschien wat vragen over mogen stellen?
Alle reacties Link kopieren
@ginger jeetje wat heftig meis.... Ik weet zeker nog wie je bent.. Het zou kunnen dat baggal pas met twee weken reageert. Ze had aangegeven pas in augustus weer terug te zijn. Hier is het pad ook nog niet echt over rozen gegaan. Maar heb nu poging 8 eindelijk weer hoop. Dikke knuffel voor jou in elk geval :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven