Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Lauwie, even inbreken om je veel succes te wensen in Spanje! Bij ons is ook MACS gedaan inderdaad. Wij hebben laatste keer ook echt genoten van de tijd samen en de omgeving (ondanks dat we daar ook gewerkt hebben). Door de stad banjeren, lunchen, kasteel bekijken (tip!). We kregen echt favoriete tentjes daar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees (en leef) nog altijd mee hoor, reageer niet zoveel meer. Maar ik kan dit topic nog niet loslaten.

Dus Baggal hi!
Fijn dat de cruise is bevallen, heb genoten van de foto's op SM, wat een plaatje is jullie meisje. Heel goed dat je een beetje rust in het vooruitzicht hebt.

Wij hebben ons inmiddels ingeschreven voor een info-avond bij een andere pleegzorgorganisatie. Wat verder bij ons uit de buurt, maar we vallen wel nog net binnen hun regio. We kijken na de informatieavond (begin september) of we daar wel of geen energie in gaan steken . De andere organisatie heeft wat mij betreft afgedaan. Normaal neemt mijn irritatie met de tijd wel af, maar in dit geval wordt het alleen erger ;-). Dus dat zegt genoeg voor mij.

Ben ook benieuwd hoe het met Jokke gaat.
Zij was een van degenen waarvoor ik nog steeds blijf meelezen (en voor nog wat meer oudgedienden, waaronder Lauwie, Vienna en Windmolen).

Ik ga nog een paar uurtjes tijd doden. Het gebeurt niet zo vaak, maar ik verveel me op mijn werk… heb de middag maar vrij genomen en volgende week een weekje vakantie gelukkig. Daarna zal het wel weer volle stoom vooruit zijn.
Alle reacties Link kopieren
all wat een lieve reacties. Op dit soort momenten voel ik me echt blij.
:heart:

puk ik ken mezelf van het testen. Bij is het door mijn mk's gekomen die onzekerheid ermee. Maar ja dan zegt een positieve test weinig meer. Fijn dat het jou in ieder geval op een goede manier helpt. Had je echt wel gegund dat deze gelukt was. Zo met elke maand die misgaat. Had/heb ik wat onzekerheid erbij gekregen. Hoop dat je toch je hoop niet laat varen. Want zoals je denk ik weet, bij mij was dit poging 8. Elke kans is er een 1. Dikke knuffel.


redcurls ik heb bij de derde punctie ook best wel wat bloedverlies gehad. Was de dag erna wel over. Hoe voel je je nu?

jokkehoe gaat het meis?

Sorry even kort. Dikke knuffel aan iedereen.
Alle reacties Link kopieren
RedC: Hoe is het met je? Nog last van napijn nav de punctie?

Yara: ik denk dat het sommige dames hier best wel wat hoop geeft hoor - dat het na 8 TP's opeens ook blijvend goed kan gaan. Wat dat betreft gold dat ook voor bijvoorbeeld Miekje en voor mij: dat je er ernstig rekening mee houdt dat het niet lukt (door alle voorgaande teleurstellingen) en het ''gouden embryo" er dan toch opeens bij blijkt te zitten.
En het is jou, net als alle andere dames, natuurlijk enorm gegund! Ik word nog altijd blij van positief nieuws hier op het forum. Dus Puk, ik hoop dat jij straks toch ook een goede, blijvende plakker hebt.

Dazzle: heb jij inmiddels je TP al gehad van juller allerlaatste cryo?

Ik kan me helemaal voorstellen Duuf dat je verder niets meer van doen wil hebben met die starre pleegzorg organisatie. Ook dat zakelijke briefje destijds - brrr :| ! Ergens denk ik dat ze zichzelf (of liever gezegd de kinderen voor wie zij eigenlijk op zoek moeten gaan naar een geschikt onderkomen en veilige thuis basis) enorm in de vingers snijden en welwillende mensen tegen zich in het harnas jagen. Ik hoop ook dat jullie ervaring in September wel positief is.

Lauwie: ben je inmiddels ongesteld geworden? Ik hoop dat het voor dinsdag komt...

Hier zit ik op kantoor dit weekend, maar wacht al een paar uur (!) op stukken. Ach ik krijg per uur betaald en het einde is in zicht dusse... :whistle:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Duuf, kan mij echt goed voorstellen dat je met de eerste klaar bent, als dat nu al zo gaat heb je jezelf voor denk een hoop gezeur behoed.

Ik voel me wel beter dan donderdag ook geen bloedverlies meer maar alles doet nog veel zeer en ben wat kortademig, denk omdat in niet goed via mn buik ken ademen. Morgen horen we hoeveel dr bevrucht zijn, hoop zo dat dr überhaupt wat bevrucht is.
Alle reacties Link kopieren
Duufje: wat lief dat je nog zo mee leeft!
Ik hoop heel erg dat de nieuwe/andere pleegzorg organisatie beter bij jullie past! Echt wel goed dat je verder kijkt en niet bent afgehaakt. Wel slecht van die eerste organisatie.
We staan inmiddels zelf ook op de lijst voor een voorstel. Heel spannend wel!
Pleegzorg is iets wat we sowieso graag willen gaan doen of er nu wel of niet nog een eigen kindje mag komen.
Wie weet straks wel een combi... ben wel heel benieuwd wat de komende tijd zal brengen.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, tijd voor een feestje hier. Van de acht eieren 2 te klein(wist ik al) 1 te rijp(vermoedde ik ook al) maar vijf bevrucht! Ben super trots. Ze lieten de gene die nu ingebracht werd op het scherm zien, zag er mooi uit. Moest wel lachen ik zei zoiets van wat een mooie waarop de laborante via de headset tegen de arts zei, ja he vond ik ook.

Wel gek bij zon terugplaatsing. Tis niet alsof je, je daarna anders voelt.
Alle reacties Link kopieren
Redcurls schreef:
11-08-2019 14:26
Hey meiden, tijd voor een feestje hier. Van de acht eieren 2 te klein(wist ik al) 1 te rijp(vermoedde ik ook al) maar vijf bevrucht! Ben super trots. Ze lieten de gene die nu ingebracht werd op het scherm zien, zag er mooi uit. Moest wel lachen ik zei zoiets van wat een mooie waarop de laborante via de headset tegen de arts zei, ja he vond ik ook.

Wel gek bij zon terugplaatsing. Tis niet alsof je, je daarna anders voelt.
:hihi: En hopelijk wordt die mooie nog heel veel mooier! Succes op de wachtbank! :yes:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Duufje, wat fijn dat er nog een andere pleegzorgorg. in jullie buurt zit! Succes daar, moet goedkomen!
Wij hebben dat ook Vienna, dat we inmiddels sowieso een pleegkindje willen. Cursus is doorlopen, twee voortgangsgesprekken zijn positief, nu komt er over een paar weken iemand op huisbezoek. Zo spannend (we hebben best wel een gezellig huis, vind ik normaal, maar maak me nu zorgen over iedere kattenhaar ;)).
Alle reacties Link kopieren
Ps, ik leef en lees mee met iedereen, maar ben ook langzaam afscheid aan het nemen van kinderwens. Actief reageren kost me teveel energie en emotie merk ik. Wens iedereen veel sterkte en geluk in dit enorm intense traject!
Alle reacties Link kopieren
Sense :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Sense - een nieuwe weg in... Waarbij ik je heel veel succes en geluk gun. En hopelijk loopt dat gesprek met pleegzorg goed en kun je je daarop focussen. En ook een dikke :hug: . Vind het soms best lastig te lezen dat men ook afscheid moet nemen van de wens voor eigen kinderen. Zo lastig wanneer de beslissing door omstandigheden voor jullie gemaakt wordt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Sense :hug: ik vind het net als Baggal altijd heel verdrietig om te lezen dat er hier lotgenoten zijn die afscheid moeten nemen van hun kinderwens. Ik snap dat het best moeilijk is om hier nog mee te schrijven. Sterkte met alles en ik hoop dat jullie snel pleegouders mogen worden :redrose:

Duufje, wat goed om te lezen dat jullie de stap hebben gezet naar een andere pleegzorg organisatie. Ik vind het echt te gek voor woorden hoe dat is gegaan. Vooral erg jammer dat ze het dialoog er niet over zijn aangegaan met jullie. Hopelijk gaat het bij deze organisatie een stuk beter. Gaan jullie er op uit of lekker thuis? Geniet van je weekje vakantie, samen met Duufman :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sense, Vind het verdrietig om te lezen dat sommige afscheid moeten nemen van hun kinderen wens, pleegkinderen die vaak een moeilijke weg achter de rug hebben zullen bij jullie lieve gaan ervaren.

Redcurls, wat super fijn dat je zon mooi aantal had zeg! Klinkt heel positief en hoopvol. Wanneer mag je testen?

Puk, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
12-08-2019 13:25

Redcurls, wat super fijn dat je zon mooi aantal had zeg! Klinkt heel positief en hoopvol. Wanneer mag je testen?
Van het ziekenhuis mag ik niet as zondag maar zondag erop testen. Ik zou graag wat eerder willen testen, zien of er wat gebeurd. Ik weet alleen niet zo goed wanneer dat kan. Dacht eerst aan as zondag maar dat lijkt me weer te vroeg dus misschien dan volgende week woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Redcurls, die woe daarop lijkt mij mooie dag om te testen. Ging het bij jou om een 3 of 5 daagse embryo? Ga voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Moos, drie daags, dankjewel :-)
Alle reacties Link kopieren
@vienna ik herken die gedachten van dat het voelt alsof je stilstaat (tot de terugplaatsing). Wij hebben onze diagnose al sinds april en toen moesten we al die stomme K-processen door om uiteindelijk akkoord te krijgen en te mogen starten. We waren er al best kien op dat alles dichter op elkaar gepland werd (die artsen lieten gerust tussen elke afspraak 4 weken, ik zat overal bovenop), dan waren we in december misschien eens aan een terugplaatsing toegekomen. Nu al rond eind september!

@Puk wat super balen dat het mis is gegaan maar wat een positieve instelling. Inderdaad nog 1 to go. Heb je al een idee wanneer de tp kan zijn? En fijn dat jullie misschien overstappen naar een ander ziekenhuis. Zit je nog te denken om andere onderzoeken te gaan doen?
Thanks voor de onemoreshot link, die ga ik zeker kijken!

@redcurls wat super rot dat de punctie zo pijnlijk was! Maar wat een fantastisch nieuws over het aantal bevruchte eitjes! Nu dus PUPO! Sterkte met wachten! Wil je ook in de tabel? Ik zet je er graag in! Laat me dan even weten wat je er in wilt hebben!

@HD wat fijn dat je pupo bent! Nog 5 dagen wachten tot je mag testen … spannend. En goed dat je niet de bolletjes bent gaan gebruiken ;)
Hoe overleven jullie toch altijd die wachtweken? Nu ik ook weet wanneer mijn wachtweken ongeveer gaan zijn kijk ik er ineens ook tegenop!

@Sofie voor jou al bekend wanneer de pucntie gaat zijn?
Wat vervelend dat je altijd zo'n opgezette buik hebt. Is het zo erg dat anderen het ook zien? Dat lijkt me toch wel lastig!
Wij hadden tijdens onze ivf intake ook gehoord van dat onderzoek! Wij kunnen er niet aan mee doen omdat we niet reguliere ivf doen, dus bij ons gewoon 3daagse tp en 5daags invriezen.

@Mimi2000 ik heb een soort waarschijnlijksplanning gemaakt om te kijken wat ik wanneer waarschijnlijk moet doen, en elke keer als iets zeker is pas ik het aan. Ik zal een plaatje ervan hier plaatsen: https://www.mupload.nl/img/le12pvay0.jpeg

@Baggal, lief dat je het vraagt! Het contact tussen mijn zus en mij liep nog wat stroef, zij zei de hele tijd dingen die net de plank missloegen waardoor ik me niet begrepen voelde, alsof zij zichzelf vrij wilde pleiten, en ik niet open stond voor haar 'steun', wat niet als steun voelde. Maar gisteravond even met mezelf in gesprek gegaan, want uiteindelijk mag iemand zichzelf altijd terugtrekken als donor, niemand is verplicht om na zoiets 'beloofd' te hebben erop terug te komen, het is nogal wat. Het voelde echter als mijn laatst strohalm en die verdween ineens. Maar als zij er niet was geweest als laatste strohalm, was ik net zo hard gevallen door het nieuws, maar dan kwam het niet door haar. Het enige wat ik haar kan 'kwalijk' nemen is hoe ze het met mij gecommuniceerd heeft, dat heeft ze niet handig gedaan. En nu ik dat zo kan zien, kan ik ook dat haar vergeven. Dus eigenlijk zijn we weer op goede voet nu :) Ik denk dat het ook nu zo mooi samenkomt omdat het met onze donor allemaal goed lijkt te komen. Dan kun je alles weer een plekje geven omdat de angst en onzekerheid niet meer de overhand heeft. (Sorry lang verhaal…)
Leuk dat je naar Rusland was! Ik ben 2 jaar geleden ter ere van een bruiloft (een vriend heeft russische vriendin) geweest, en wij vonden het ook fantastisch! Helaas waren we er te kort om ook het lang in te trekken, maar het is zeker een hele interessante bestemming!
Oh en wat leuk te horen dat jullie plannen hebben om weer naar NL te komen, tenminste, ik verwacht dat jullie dat leuk vinden?

@Lauwie, is het zo lastig met je verzekering omdat je het traject in het buitenland doet? Of heeft dat een andere reden? Wel vervelend dat je er zelf dan zo aan moet trekken. Dat moeten wij ook. Onze donor maakt kosten maar het is niet háár IVF, dat moet mijn verzekering dus gaan betalen. Ben nog in afwachting of ze akkoord gaan. Hoop het wel, anders zijn we weer €3.000 armer. Heb het er graaaag voor over hoor, maar we vergoeden ook alle onkosten van de donor en die komen ook uit op z'n €2.000 (reiskosten, hotel overnachtingen, gemiste werkdagen-vergoeding). Dus €3.000 besparen zou fijn zijn ;-)
Wat spannend dat je dan nog niet ongesteld wordt, super onhandig en onvoorspelbaar!! Ben je inmiddels al ongesteld geworden?

@Moos, heeft jouw vriend behalve de afwijkende dna fragmentatie ook nog iets anders? Ik dacht heel even dat ik ook absoluut zo'n fragmentatie test wilde doen, maar toen dacht ik dat het misschien alleen nut heeft als er ook getwijfeld wordt aan de fertiliteit van mijn vriend. Zijn semenanalyse was gewoon in orde namelijk. Ik wil gewoon geen kostbare eicellen van onze donor bevruchten met niet-levensvatbaar zaad …. Maar ja misschien wil ik te veel zekerheid inbouwen nu.
Oh en vraagje.. Wat gebeurd er dan als je seks hebt terwijl je die utrogestan gebruikt?

@Duufje, wat fijn om te horen dat jullie bij een andere organisatie gaan kijken. Ik hoop heel erg dat die wel goed bevalt, en hier wat moois uit gaat komen! :heart: Benieuwd hoe de avond jullie gaat bevallen!

@Sense, wat spannend! Laat je ons weten hoe het huisbezoek is geweest? Begrijpelijk dat je niet meer wilt meeschrijven met de hoopvollen hier in dit topic. Hopelijk kun je het op den duur een plekje geven. Heel veel succes/sterkte met het traject. :hug: Ik hoop dat jullie op die manier alsnog een fijn gezin kunnen vormen.
Alle reacties Link kopieren
Stipje, bij mijn man was de andere uitslag ook ver onder de norm. Maar andere vrouwen die ik ken had de man weer hele goede uitslag van hoe veelheid etc maar DNA fragmentatie heel erg verhoogd, ze heeft wel een kindje gekregen maar meerdere miskramen.
En een witte piemel, zo ziet het eruit na gebruik van utro :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Moos: ieeeeuuuuwww! Ik heb er nu allemaal beelden bij... Overigens heb ik nooit gesekst tijdens de wachtweken oid.

Lauwie: Ben jij nog op tijd ongesteld geworden? Ik hoop het voor je!


Stipje: Fijn dat het tussen jou en jouw zus weer wat beter gaat. Ik denk ook dat het scheelt dat je zelf weer kansen op een zwangerschap hebt en de grond niet onder je voeten is weggeslagen. Ik vond het bijvoorbeeld ook makkelijker om minder zwaar te tillen aan bepaalde gedragingen van de dochter van mijn man toen ik zelf eenmaal doorgaand zwanger was. Het pijnlijke randje was toch een beetje minder rauw.
Hoop trouwens dat je wat terug krijgt van de verzekering mbt extra kosten. IVF blijft een dure hobby.

Redcurls: Jeetje, wat moet jij lang wachten volgens het ziekenhuis. Ik was altijd een laat-tester, maar je zou in principe 10 dagen na je TP wel iets moeten zien als het raak is...

Jokke: Ik ben benieuwd naar hoe het met je is. Denk aan je! Geldt ook voor jou Windmolen.

Morgen weer een bijeenkomst voor fertility network, een dag voor de filing op werk, maar heb vandaag ook uren moeten wachten op stukken die vervolgens toen ze eindelijk binnen kwamen ook snel-snel af moesten...Wat een dag!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
(dank voor jullie lieve woorden, heb mezelf niet helemaal goed uitgedrukt, niet helemaal definitief, we gaan ws rond oktober nog laatste poging doen maar heb hier gewoon heel lage verwachtingen van)
Alle reacties Link kopieren
stipje oh ja ik vergeet dat steeds, graag: bezig sinds 2016, in de MMM sinds dit jaar, onbekende oorzaak, 6xiui gehad en dan nu in ivf1, we lopen bij het AMC voor de IVF

moos hahahah een witte piemel, ieuw ieuw

baggal, ik heb ook geen idee wat de norm is eigenlijk maar ik ga het gewoon volgende week woensdag proberen, duurt me nu al te lang haha. gekke is ze vriezen dus daar de embryos op dag vier in. gisteren zijn alle 4 op dag vier ingevroren.
wat is zo`n fertility bijeenkomst als ik vragen mag?

sense, ik kan mij dat helemaal voorstellen. Ik hoop voor jou dat die laatste poging er komt en met succes, ik hoop voor iedereen op succes. het is een zwaar proces waarvan ik soms voel dat de omgeving dat niet goed begrijpt
Even snelle update; morgen punctie! Echo maandag was goed, gisteravond pregnyl gespoten. Vind het toch wel weer spannend :$
Alle reacties Link kopieren
Ik kom weer even snel buurten lieve meiden! Lief dat jullie steeds zo naar me vragen. Ik trouw volgende week; SPANNEND! Heel veel zin in. Aansluitend gaan we twee weken op vakantie en ik heb het zo gepland dat ik de laatste pil op de voorlaatste dag van mijn vakantie slik, dus hopelijk kan ik snel weer verder als ik terug kom. Hangt nog wel even af van een eventuele operatie, maar dat hoor ik later.

Sofie wat spannend! Hoeveel eitjes verwachten ze te vinden? Alvast veel succes!

Sense ik kan me je houding wel voorstellen hoor. Je durft er ook gewoon niet veel van te hopen. Toch doen wij dat wel voor jou! :hug:

Baggal wat maak jij toch een lange dagen! Fijn dat je vakantie lekker was. Succes vandaag bij de bijeenkomst!

Stipje fijn om te lezen dat de band met je zus weer wat beter is. Hoe voel jij je nu verder?

Redcurls yes pupo! Spannend zeg! Klinkt wel als een heftige punctie zeg. Bij mij zijn er tientallen eitjes aangeprikt en de dagen erna moest ik écht rustig aandoen, ook vanwege het grote risico op overstimulatie, maar toch vond ik het wel meevallen! En bloeden viel ook mee bij mij. Ik hou me trouwens nooit aan de testdagen van het ziekenhuis (14 dagen testen na een terugplaatsing van een 5 daags embryo vind ik wat overdreven), maar ik test ook nooit te vroeg. Meesat op 13/14 dpo. Doen wat goed voelt meid! En mooie score hoor, 5 bevruchtingen.

Lauwie ben je inmiddels al ongesteld geworden meid? Hopelijk vallen je reisplannen niet in het water!

Moos hoe gaat het met jou? Trek je het een beetje om te wachten tot oktober?
Alle reacties Link kopieren
Helaas slecht nieuws hier! Ik ben al ongesteld geworden, dus helaas ook IVF 1.3 mislukt. We hebben nog 3 cryo's, dus dat is natuurlijk heel fijn, maar ik baal er wel ontzettend van. Ik heb volgende week donderdag een afspraak in het ziekenhuis voor een echo, dan ga ik de dna-fragmentatie test bespreken voor een eventuele IVF 2, mocht dat spelen dan kunnen we actie ondernemen. Ook ga ik dan vragen of ik Utro mag gaan gebruiken in de natuurlijke cyslus. Ik heb de ERA-test en het bloedprikken op THS-waardes al wel besproken aan de telefoon vandaag. De ERA-test doen ze niet in Nederland en het prikken van TSH-waardes had de verpleegkundige nooit van gehoord, maar zou ze wel navragen voor mij aan mijn arts. Ook de dure Rika supplementen ga ik toch maar bestellen en ik denk er ook over om het boek te bestellen. Iemand dit al gelezen? Had je er wat aan? We leven redelijk gezond, maar ik ben wel een paar kilo aangekomen in de tijd dat ik bezig ben met het traject, dus het is m.i. ook wel slim om nog eens goed naar mijn voeding te gaan kijken. Alle andere tips die jullie nog hebben zijn natuurlijk van harte welkom.

Moos, bedankt voor je info. Ik ga het bij de volgende afspraak navragen in het ziekenhuis. Mijn man leeft gelukkig al wel heel gezond (iets gezonder als ik), maar het lijkt me wel goed om dit te testen. Jammer dat het een maandje later gaat worden voor jullie in Gent. Succes met de natuurlijke manier in de tussentijd.

Baggal, lekker dat je even 3 weken vrij bent en ook even naar Nederland kan om je familie te bezoeken. Dat is een goed vooruitzicht!

Duufje, fijn om te lezen dat jullie naar een andere instantie gaan. Hopelijk heb je daar straks een betere ervaring en mogen jullie binnenkort een fijn thuis bieden aan een pleegkindje. Geniet van je vakantie volgende week.

Jokke, ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

Vienna, spannend voor jullie dat jullie op de lijst staan voor een voorstel voor een pleegkindje. Hopelijk kan het een combi voor jullie gaan worden.

Sense, en voor jullie ook al zo ver in het proces! Super spannend. Ik snap dat het lastig is om actief te reageren en dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik snap dat je lage verwachtingen hebt van je laatste poging, het is ook moeilijk om vertrouwen te blijven houden( dat vind ik soms al moeilijk en ik ben nog maar bij poging 1) maar ik hoop toch heel erg op een wondertje voor jou.

Redcurls, wat fijn en ook nog 4 cryo's. Ik snap dat je hier blij mee bent. Bij mij was eerder testen niet zo'n succes, ik was blij met mijn positieve test die achteraf toch niet positief bleek en afliep, dus dat leverde eerder meer spanning op, maar ik heb toen 5 dagen te vroeg getest (bij een 3-daagse verse tp) en toen was er dus al iets te zien.

stipjepipje, wat een schema, ik ben onder de indruk, dat is nog wat anders dan de alarmpjes in mijn telefoon.

Sofie, succes morgen!

DaisyLiz, heel veel plezier volgende week. Ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben en geniet van jullie reis. Zo te horen heb je het perfect gepland allemaal en kan je idd snel verder als jullie weer terug komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven