Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Puk. Bah :| ! Wat jammer. Deze batch heeft je tot nu toe weinig geluk gebracht. Vind je altijd wel stoer klinken trouwens. Desondanks een dikke knuffel want rot blijft het. :hug:

Windmolen: Opzich goed nieuws toch?! En 7 is geen slechte score als het er straks 7 mogen zijn. Succes deze ronde!

Duuf: Succes morgen. Ik hoop op een fijne bijeenkomst. Niet alleen voor jullie, maar ook omdat ik er werkelijk van overtuigd ben dat eventuele pleegkinderen bij jullie heel goed terecht zouden komen en ik in dit geval dit soort pleegzorg trajecten als 'win-win' zie voor alle betrokkenen. Inmiddels meen ik je ook goed genoeg "te kennen" ;-) . Ik kan mij echter ook voorstellen dat jullie afwachtend zijn na de vervelende ervaring met de vorige organisatie.

Oh Moos dat had ik amper meegekregen. Fijn dat het zaad nu beter was. En hopelijk straks echt goed genoeg! Was wel een beetje verbaasd eerder, omdat je, als ik me niet vergis, toch 3 keer spontaan zwanger bent geworden. Ben benieuwd naar je Gent-ervaringen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Wij zijn vandaag in Gent geweest in de hoop om binnenkort aan een nieuwe poging te kunnen starten. Nog even alles doorgenomen, medicatie en dosis besproken.
Nu afwachten tot ik een telefoontje krijg dat we mogen starten.
Hele traject (ICSI+PGS) zal wel behoorlijk lang gaan duren, terugplaatsing zal pas ergens tussen januari en maart zijn....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dazzle: heel veel success in de toekomst. Is toch wel lastig om afstand te gaan nemen van een traject dat je zo lang heeft vastgehouden en waar je waarschijnlijk veel verdriet, hoop en stress van hebt gehad. Ik hoop dat je Dazzle man en jij het samen een plekje weten te geven.

Flipje: welcome back, heel veel succes deze keer. Hoe gaat het met je kleine meid?
Stipje-pipje: succes met het starten, wat fijn dat je mag beginnen. Waarom krijg jij estradiol terwijl je een donor hebt? Sorry ik ben niet goed op de hoogte hoe het werkt met een donor.

Windmolen ik hoop op de 7 voor je, als ze allemaal meegaan is dat een mooi aantal toch? Zou zo fijn zijn als het nu jouw tijd is meis. Ik ga duimen draaien dat ze allemaal meegaan. Zodat je veel kans hebt op slagen. Knuffel.

Daisy wat fijn dat je zon leuke trouwdag hebt gehad, gefeliciteerd, dat je er nog lang van mag nagenieten. En geniet nog even van je vakantie

Puk; he wat balen. is ook lastig als de een na de andere poging mislukt. Sterkte meissie. Ik ken het niet met neusspray maar zoals je het beschrijft lijkt het me lastig en vies. Je mag trouwens wel snel door meis, wat fijn. Succes deze keer.

Nou meiden had vandaag leuk nieuws willen melden. Vandaag was mijn 12 weken echo. Van de week al extra bij de gyn geweest ivm het bloeden maar dat is eigenlijk alleen nog maar bruine afscheiding. Zal het kort houden. De verloskundige was even bezig en ze zag een verdikte nekplooi. Ze schrok ervan en ging nog een x meten maar was toch echt verdikt.. gelijk ziekenhuis gebeld. (heey Erasmus, daar kom ik weer aan) alleen ik kan pas maandag terecht. Dan krijg ik een goede nekplooimeting, en vlokkentest en wat er verder nodig is. K had gehoopt op genieten.. maar het is me voorlopig niet gegund.. vandaag alvast bloedgeprikt voor de zekerheid om dat klaar te hebben en maandag maar weer naar het ziekenhuis.. ik hoop zo dat mijn kindje gezond is. maar ik heb er even totaal geen invloed op.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties op de decapeptyl! Ze kan met een gerust hart seksen nu :flirting:

Daisyliz wat super fijn dat jullie dag zo fantastisch was! Wat een mooie herinnering zal dat worden ! Heerlijk, daat kun je vast nog lang van nagenieten!
En fijn dat je weer mag beginnen!

Sofie wat super balen dat het mislukt is :( sterkte!

Puk ah wat super kut weer zeg... Je klinkt zo dapper en strijdbaar, wat goed dat je er meteen weer voor gaat! Gaan ze nu ook wat anders doen?

Flipje2 wat fijn dat je weer kan beginnen! Duurt alleen wel lang zeg! Komt dat door de pgs?

@yara och nee toch dat meen je niet.. wat vreselijk! Die onzekerheid!! En dan nog tot maandag moeten wachten.. wat is het toch oneerlijk allemaal :( sterkte met wachten ...
Op je vraag over de oestradiol: die moet ik, samen met de utrogestan, nemen tot 3 maand zwangerschap. Ik denk omdat ik een tekort aan oestrogenen heb? En tot 3mnd omdat ik anders een miskraam zou krijgen.
Edit: oh ik lees online dat die nodig zijn bij de opbouw van baarmoederslijmvlies. Combinatie dus schijnbaar met utrogestan :)

Hier: Ik slik nu sinds 3 dagen estradiol 2mg 2xdaags. ik had eigenlijk vrij snel last van een soort oorsuizen maar dan in m'n hoofd .. hoofdsuizen? En af en toe lichte hoofdpijn. En sinds vanochtend ineens een gevoelige vajayjay. En sinds een paar uur ineens een soort continu borrelend gevoel in m'n hersenen aan rechterkant.... Alsof er koolzuur aan het borrelen is aan de oppervlakte.. iemand dit eerder geslikt en/of zulke bijwerkingen gehad? Wel normaal toch? :whistle:
stipjepipje wijzigde dit bericht op 05-09-2019 20:35
Reden: Toevoeging
4.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Yara, dat is even heftig. En nog wachten tot maandag (en wellicht langer) voordat je wat meer duidelijkheid hebt. Een hele dikke knuffel voor nu :hug: Wat dit is gewoon niet wat je vandaag had moeten horen. Denk aan je en hoop zo dat ze maandag meer informatie hebben en natuurlijk ook dat dit positief zal zijn. Weet je hoe erg de afwijking was?

Flipje, fijn dat jullie verder kunnen! Krijg je op korte termijn een telefoontje voor de start of is dat nog niet duidelijk?

Baggal, nee zeker geen geluk met deze batch. Al was dit al weer een hele upgrade na de gecancelde IVF en de ICSI zonder embryo's. Ik probeer de drie halve innestelingen positief te zien, maar dat lukt me toch ook niet echt. Nu ook wel bang dat het muntje de verkeerde kant op gaat vallen en we wellicht weer geen embryo's gaan krijgen. Hoop en angst wisselen elkaar weer goed af. Ergens dus stoer maar helaas ook zeker de onzekerheden en bang dat het einde in zicht is. Dankje voor de knuffel :) . Hoe is het met jou? Kun je een beetje van de rust genieten?

Windmolen, ja het was mooi geweest als die laatste was blijven zitten maar helaas :( . Was weer de eerste cyclus die gewoon netjes normaal was waarbij ik op 14 dpo ongesteld werd. Was inderdaad een terugplaatsing zonder medicatie. Nu dus in DD verder ja. Wil toch de kleine extra dingetjes proberen die het buitenland te bieden heeft. Wel weer een kort protocol maar veel meer medicatie en verdeeld over twee keer per dag. Dus in de ochtend 175 Ovaleap en in de avond 225 Meriofert. En dus neusspray in plaats van Deca. Verder PICSI, Embryoscope, Eicel calcium activator en Ascal. Eventele scratch/NK onderzoek na een verse mislukte terugplaatsing (als die er is) maar nu dus nog niet. En verder wellicht twee terug laten plaatsen maar daar ben ik nog niet over uit.. Dinsdag mijn eerste echo en die doe ik in Veldhoven dus dat is fijn. Vind het wel heel spannend met zo veel medicatie.
Hoe gaat het bij jou met spuiten? En trek je het wachten nog een beetje tot maandag?

Lauwie, hoe gaat het bij jou? Heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Puk wat rot dat je van de wachtbank afgezonderd bent :-(
Stipjepipje wat naar die bijwerkingen, heeft je donor ook veel last van de bijwerkingen?
Flipje wat fijn dat je weer kan beginnen, ik heb je toen een beetje gevolgd. Heel veel sterkte.
Yara wat spannend, ik duim voor je dat alles goed is.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve Yara, dit berichtje van nekplooi hoor ik deze week nu voor de tweede keer. Een vriendin van mij had het bij de 16w. Wat is dit onwijs schrikken voor je. En dan ook nog eens wachten rot maandag.
Hoop zo voor jullie dat uiteindelijk alles goed komt. :bigkiss:

Windmolen, hoe voel jij je?
Gaat het goed met medicatie? Ik duim voor je!

Stipje, wat rot deze bijwerkingen!
Hoe heb je geslapen vannacht en gaat het nu?

Dazzle, hoe is het de afgelopen week met jullie gegaan?
Lijkt mij zo moeilijk, maar snap ook dat je ergens de grens moet trekken. Heel veel sterkte.

Puk, wat rot meis! Trek jij het allemaal nog een beetje?



Flipje, spannende tijd voor jullie! Hoop dat deze maanden voorbij vliegen en jullie kunnen starten.

Hier nog een spermatest moeten doen voor man, wat een trekfeest :yes: en deze was nog beter.
Ik denk dus dat alle supplementen die hij neemt daar echt baat bij hebben gehad.
Van 2 mil
Naar 24 mil
Naar 28 mil.

Mocht iemand hier alle supplement tips kunnen gebruiken, laat het mij weten!

Hier in oktober nog naar Gent maar verwacht dat het toch, ook na drie miskramen doorgaan op natuurlijke manier wordt en isci pgs als optie wordt gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Yara wat een schrik. Heel veel sterkte met wachten tot maandag. Ik hoop ontzettend dat het vals alarm is.

Flipje ik vind het moedig dat jullie de stap weer gaan wagen. Ik lees mee en ga voor je duimen.

Wij hebben gisteren de informatie-avond van een andere pleegzorgorganisatie bezocht en de eerste indruk is positief. Maar dat was de eerste indruk ook bij de vorige organisatie, dus ik blijf nog een beetje afwachtend. Er wordt een persoonlijk gesprek voor ons ingepland en hopelijk kunnen we daarna met elkaar verder.
Alle reacties Link kopieren
Yaradreamz schreef:
05-09-2019 19:32
Nou meiden had vandaag leuk nieuws willen melden. Vandaag was mijn 12 weken echo. Van de week al extra bij de gyn geweest ivm het bloeden maar dat is eigenlijk alleen nog maar bruine afscheiding. Zal het kort houden. De verloskundige was even bezig en ze zag een verdikte nekplooi. Ze schrok ervan en ging nog een x meten maar was toch echt verdikt.. gelijk ziekenhuis gebeld. (heey Erasmus, daar kom ik weer aan) alleen ik kan pas maandag terecht. Dan krijg ik een goede nekplooimeting, en vlokkentest en wat er verder nodig is. K had gehoopt op genieten.. maar het is me voorlopig niet gegund.. vandaag alvast bloedgeprikt voor de zekerheid om dat klaar te hebben en maandag maar weer naar het ziekenhuis.. ik hoop zo dat mijn kindje gezond is. maar ik heb er even totaal geen invloed op.
Hoi Yara,
Dat is enorm schrikken zeg! Ik weet helaas hoe het voelt. Je bericht roept wel een aantal vragen bij me op... (komt omdat ik het zelf ook 2x heb meegemaakt)

- Was het zo extreem dik dat de verloskundige dit zo deed? Eigenlijk gaat een nekplooimeting namelijk altijd samen met bloedonderzoek naar twee hormonen (de combinatietest). En een nekplooimeting mag alleen worden gedaan door speciaal daarvoor getrainde echoscopisten... Heeft ze gezegd hoeveel mm het was?

- Waarom willen ze nu direct een vlokkentest doen en niet een NIPT? Als je al 12 weken bent kunnen ze ook al de NIPT doen en die is veiliger.... of is er een specifieke reden voor? Of was de nekplooi zo dik dat de NIPT niet mag?

Heel veel sterkte in elk geval.... :hug: Als je vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellen, evt. via pb.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Yara: Las gisteren je bericht op mijn telefoon. Dat is enorm schrikken. Heeft ze een indicatie gegeven hoe veel meer verdikt dan de 3-3.5 mm? Ik zou proberen niet te googlen als ik jou was en zo rustig mogelijk te wachten op de echo maandag en eventuele vervolg onderzoeken daarna. Blijft lastig om in die verdomde onzekerheid te zitten en zeker na de verdrietige voorgeschiedenis. :hug: Ik hoop dat het allemaal meevalt. Sterkte!

Flip: Ik ga je ook volgen in je nieuwe topic en via andere kanalen natuurlijk. Veel succes en ik hoop dat het wat sneller blijvend raak is dan in 2016/17 het geval was. :rose:

Duuf: dat klinkt toch hoopgevend en ik hoop dat ze minder rigide zijn in vergelijking met de andere organisatie. Maar snap ook dat je terughoudend bent. In ieder geval weet je misschien al wel wat voor -lastige- vragen je kan verwachten en kun je daar al vast op anticiperen.


Moos: 2-3 miskramen valt nog binnen de bandbreedte heb ik mij altijd laten vertellen en als het op de natuurlijke manier kan, kan ik mij goed voorstellen dat je jezelf (en je partner) de pijn van een traject wil besparen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat je het ergens ook wel zat bent na een paar teleurstellignen op de natuurlijke manier. Fijn iig dat het zaad goed was.

Puk: Ik hou er normaal wel van wanneer er een planning is op kantoor en die is er niet, dus ik merk dat ik hard mijn best moet doen om mij op dat beetje werk dat er nu ligt te focussen -ben ook wel vaak hier te vinden moet ik toegeven :-$ - Wanneer heb jij een volgende TP?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Duufje, vooralsnog klinkt het goed. Ik hoop voor jullie dat dit nou eens zonder al teveel gedoe mag verlopen.

Flipje, spannend weer! Ben erg benieuwd of er iets uit het PGS gaat komen.

Baggal hoe gaat het met het zoontje van de dochter van je man?
Alle reacties Link kopieren
lilly1980 schreef:
06-09-2019 11:57

Baggal hoe gaat het met het zoontje van de dochter van je man?
Naar omstandigheden gaat het goed. Hij wordt geopereerd en dat is best heftig met zo'n kleintje. Ze hadden ons ook gevraagd nog even niet te komen, ook door zijn in eerste intstantie onverwacht slechte start, maar we kregen gisteren toch een uitnodiging voor volgende week zaterdag. Ik ben benieuwd. Uiteindelijk zijn de lange termijn verwachtigen goed. Topsporter zal hij wss niet worden gelet op de longen, maar hij zou een volwaardig leven moeten kunnen leiden en dat is het belangrijkste. :heart:

Vind het wel een ietsje pietsje moeilijk/confronterend om SA straks met haar neefje te zien in de zin dat wij haar geen jonger broerje/zusje kunnen geven en ik ben benieuwd of ze er dan opeens ook een wil, omdat E. er eentje heeft @( .
Voor de duidelijkheid: dit staat niet in verhouding tot mijn gevoelens in 2016 hoor, maar het is nog wel een heel klein beetje aanwezig als ik even compleet eerlijk ben. Nou ja, een voordeel als die vraag in de toekomst komt: dan kunnen wij haar meteen uitleggen hoe bijzonder zij eigenlijk is... ;-)
baggal wijzigde dit bericht op 06-09-2019 16:21
0.04% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
flipje, baggal en de andere dames zij is een echoscopiste die normaal ook de 20,weken echo doet. Zij wist dat ik nipt wilde. Ze heeft een nekplooi van 5.6 gemeten en schrok hiervan(zag ik) daarna hebben ze mijn bloed geprikt vast voor maandag. En is ze gaan bellen met erasmus. Ik begreep dat dit te dik is voor nipt. flipje dat weet jij misschien ook?! Ik voel me niet best nu. Heb vanaf twee uur vannacht wakker gelegen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Yara - nogmaals een knuffel en ik kan mij zo goed voorstellen dat dit nieuws je wakker houdt... :hug: En het idee en onzekerheid dat er iets of misschien wel helemaal niets aan de hand is, is rot. Sterkte dit weekend!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Kasteelbewoner: Wat fijn dat jullie zo’n lekkere vakantie hebben gehad! Goed dat jullie een plan voor de toekomst hebben. Ik hoop zo dat die laatste eigen poging nog wat oplevert!

@Redcurls: Wat vervelend dat er zoveel onduidelijk is rondom jouw ziekenhuis. Zou wel netjes zijn als ze wat duidelijker zouden communiceren met je. Hoe is het nu met je? De 10e heb je weer een afspraak toch?

@Baggal: Lastig om jouw dochter zo bang voor jouw vader te zien. Hopelijk gaat ze snel begrijpen dat dit past bij haar opa en niks engs is. Hoe is het nu met de baby van de dochter van jouw man? Mag ik je er toch ook wel een beetje mee feliciteren?

@Sofie: Wat verdrietig meis, dat deze poging niet is gelukt. Hoe gaat het nu verder? 5 bevroren emmy’s toch?

@Vienna: Zo logisch dat je moeite hebt om hoop te hebben. Hoop gaat ook steeds gevaarlijker voelen en dat helpt niet mee. Maar kut wordt het toch wel als het niet lukt, dus misschien is hoop nu af en toe nog zo slecht niet? Ik hoop dat je er een weg in vindt.

@Windmolen: Dappere dodo. Zoveel respect voor jou. Fijn dat je weer onderweg bent? Klinkt als een mooie eerste echo toch? Ik hoop met je mee dat alle 7 (en misschien een beetje meer…) mee gaan doen!

@Moos: Wat bijzonder dat jullie nu zo’n goede uitslag van jouw man hadden. Lijkt me ook lastig om zo heen en weer geslingerd te worden. Hoe gaat het nu met je?

@Dazzle: Wat een verdrietig bericht. Ik had het van de week al gelezen, maar nog geen tijd om te reageren. Je hebt al die tijd wel in m’n gedachten gezeten. Ik hoop dat jullie een hele fijne reis gaan maken, waarin je een sort van afsluiting kan vinden samen. Ik wens je al het geluk van de wereld toe en al het beste in alle nieuwe avonturen die jullie gaan beleven. <3

@Stipje: Wat tof dat jullie begonnen zijn!! Hoe staat het er nu voor? Is de spanning nog een beetje te doen? Het zijn bijzondere bijwerkingen die je noemt, maar ik heb ondertussen geleerd dat alles kan in dit traject. Hoop dat je er niet teveel last van hebt.

@Daisy: Wat fijn dat je zo’n geweldige dag hebt gehad. Gefeliciteerd!! Ik heb ook een groepje viva meiden op m’n bruiloft gehad. Heel bijzonder.

@Duuf: Fijn dat de indruk in ieder geval positief was. Hopen dat ze dit in deze organisatie ook vol kunnen houden.

@Puk: Wat verdrietig dat je weer ongesteld bent geworden. En wat retesnel dat je weer bent begonnen. Vervelend dat je zo’n last hebt van die neusspray. Hoe is dat nu na een paar dagen? Spannend dat je zulke andere medicatie hebt gekregen. Fijn dat de eerste echo dichtbij kan. Ben zó benieuwd hoe het gaat lopen voor jullie!

@Flipje: Heey! You are back! Goed gesprek gehad in Gent? Fijn dat er weer een plan ligt! Wel heel spannend zeg weer! Hoe is het met de kleine?

@Yara: Shit zeg, wat krijg jij een ellende over je heen. Ik duim voor je dat jouw kindje inderdaad gezond is! Pfft, wat zenuwslopend.

@Zot: We denken en praten veel over je de laatste dagen. Zeker nu weer hier rondlopen houden we je als voorbeeld. Ik hoop dat het goed gaat met jullie en ben je al heel dankbaar dat je ons naar deze kliniek hebt geleid.

Lief dat jullie naar me vragen. We zijn sinds afgelopen maandag in Spanje, ook afgelopen maandag begonnen met stimuleren. Vanochtend hebben we een eerste check gehad (CD7, maar pas na 4 dagen stimuleren). Boven verwachting leken er 9 follikels mee te doen, allemaal zo rond de 10-11 mm. De vorige keren had ik na 7 dagen (!) stimuleren er pas 7-8 rond deze diameter. Dus hopelijk groeit het allemaal zo lekker vlot door en komen er het liefste nog enkele bij. Maandag weer terug voor controle.

Het enige waar ik best een beetje stress van kan krijgen, is dat, omdat m'n menstruatie zo laat was, we toch een beetje krap zitten in de dagen hier. De punctie moet uiterlijk de 15e vallen, dan zouden we, in het wonderlijke geval dat we die hebben, nog een tp hebben op de dag dat we terugvliegen. Valt de punctie later, dan moeten we dus onze terugreis omboeken. Met alle shit van dien. Maargoed, dat zien we tegen die tijd wel. Dit keer amper bijwerkingen, heerlijke temperatuur, een mega rustig vakantie tempo en tussendoor leuke uitstapjes waardoor het mentale gedeelte ook genoeg afleiding krijgt. Tot nu toe nog goed te doen dus. *Fingers crossed* Ohja! En we hebben goedkeuring van de verzekering! Dus we krijgen nog een gedeelte terug ook. :)
Alle reacties Link kopieren
Yaradreamz schreef:
06-09-2019 12:57
flipje, baggal en de andere dames zij is een echoscopiste die normaal ook de 20,weken echo doet. Zij wist dat ik nipt wilde. Ze heeft een nekplooi van 5.6 gemeten en schrok hiervan(zag ik) daarna hebben ze mijn bloed geprikt vast voor maandag. En is ze gaan bellen met erasmus. Ik begreep dat dit te dik is voor nipt. flipje dat weet jij misschien ook?! Ik voel me niet best nu. Heb vanaf twee uur vannacht wakker gelegen.
Ik kan het me zo voorstellen.... :hug: Die onzekerheid is echt afschuwelijk.

Ik zou het even terug moeten zoeken, want dit speelde bij mij in november 2016... Maar uit mijn hoofd had kleine P* bij 10 weken een nekplooi van zelfs 8mm ofzo, en bij 11 en 12 weken was het nog meer geworden. Zelfs met een ongeoefend oog kon je duidelijk zien dat dat helemaal mis was... Daardoor kwamen we inderdaad niet in aanmerking voor de NIPT omdat ze dan ook op andere afwijkingen/mutaties willen controleren die je met de NIPT niet kunt opsporen.

Bij P* bleek het uiteindelijk Turner syndroom te zijn geweest.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Yara, wat een onzekerheid, ik zou me helemaal suf piekeren en van alles willen opzoeken over kansen en mogelijkheden. Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis maandag inschatten wat de werkelijke situatie is en meest fijne zou zijn als dit vals alarm blijkt te zijn. Heet veel sterkte.

Dazzle, wat een rot situatie dat ook de 5e poging niet gelukt is na zo'n lang traject. Dan komt nu de periode van rouw en afsluiten. Ik hou ook erg van reizen maar ik kies vaak een plek met een mooi uitzicht en denk dan aan hetgeen ik wil afsluiten en hou zo het beeld vast. Veel moed de komende periode!

Puk, wat een pech, bij zo'n mooie hoeveelheid cryo's zou je toch wat anders verwachten. Succes met de volgende poging, deze laatste poging had al een betere resultaat dan de vorige nu hopen dat de 3e poging het gewenst resultaat geeft.

Lauwie, super spannend en dan ook nog de stress van de of je datum al haalt. Kun je niet alvast kijken of jullie je vlucht iets kunnen verzetten? Misschien geeft dat wat rust. Ik ben reuze benieuwd of de super-zaadverwerkende-machine inderdaad een positief effect heeft op de embryo's. Hopelijk kunnen jullie een beetje ontspannen, wellicht nog zwemmen voor de punctie en het mooie weer absorberen want hier in NL is het bagger. Ik duim voor je.

Flipje, ik hoop dat deze ronde soepel verloopt.

Werk is weer begonnen en het is gelijk erg druk, dus in die zin erg blij dat we pas weer in oktober beginnen. Moet zeggen dat ik heel blij ben met de lang pauze omdat het nu even niet meer het hoofdonderwerp van onze gesprekken is. Bij vrienden die het weten dat het nu even niet over icsi gaat, want wat ik ook herken is dat het je leven wel heel erg gaat beheersen. Het enige wat typisch is, is dat ik vaker tussentijds heel licht roodachtige afscheiding heb, wel op vast moment. Nu ook in mijn 2e cyclus na icsi. Het zal de poliep zijn in mijn cervix maar dit heb ik nooit eerder gehad. In mijn hoofd weet ik dat die 5e poging maar een hele kleine kans van slagen heeft, en vraag me af of het niet een uitgestelde teleurstelling is maar tegelijkertijd is bekend dat oudere vrouwen meer pogingen nodig hebben om het juiste embryo te vinden. Deze maand nog even mijn kop in het zand.

Verder natuurlijk iedereen die ik niet genoemd heb veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Yaradreamz, och nee, wat een onzekerheid en spanning ineens... Wat zal dit dan een vreselijk lang weekend zijn... Heel veel sterkte :hug:. En ik duim en hoop met je mee dat het vals alarm is.

Lauwie, je bent zelf een dappere dodo! ;-D Helemaal naar Spanje gaan en daar allemaal spannende, nieuwe technieken uitproberen! Ik hoop zo dat jullie er baat van gaan hebben! Fijn dat de eerste echo er zo goed uitzag! Heb je eerder altijd het lange protocol gedaan? Want met het korte protocol groeien de follikels over het algemeen wat sneller. Ik loop 3 dagen op je voor qua stimulatie en bij mij verwacht de arts de punctie op de 11e en ik doe wel het lange protocol, dus het lijkt me dat uiterlijk de 15e punctie makkelijk haalbaar moet zijn voor je. Lekker verder genieten van je vakantie! En fijn ook van je verzekering, dat scheelt een hoop!

Duuf, fijn dat de eerste indruk positief was. Ik ga verder duimen voor je dat de rest ook positief verloopt. Enig idee wanneer je het gesprek gaat hebben?

Puk, oh dat klinkt goed, idd heel wat dingen anders. Hopelijk levert het wat op. Jij spuit dan ook een flink hoge dosis nu. Hoe gaat dat? Heb je veel last van bijwerkingen of valt het mee?

Stipjepipje, hoe gaat het met de bijwerkingen nu? Ik herken ze zelf niet, maar ik had ook pleisters met estradiol ipv pillen. Schijnt dat je daarmee minder bijwerkingen krijgt (al kreeg ik dan wel weer enorme jeuk en uitslag van de pleisters, haha).

Flipje, spannend dat jullie nu bijna weer gaan starten! Wat een lang proces wordt het zo idd! Enig idee wanneer je het telefoontje kan verwachten dat je mag gaan starten?

Hier een beetje lamlendig inmiddels. Ik heb meer last van bijwerkingen dit keer, wsl door de hogere dosis. Hoofdpijn, soms ineens misselijk, en buikpijn. En ik voel m'n eierstokken. Ik vind het lastig dat ik pas maandag weer een echo heb, ben bang dat ze toch ineens heel groot zijn en dan maandag allemaal overrijp blijken te zijn. Gelukkig komt vanavond eindelijk m'n man weer terug van z'n reis en kan ik m'n spanning op hem afreageren :hihi:.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dazzle.... ik lees nu je berichtje (ik lees nog af en toe wat mee) en weet nog zo goed hoe beroerd we ons 1,5 jaar geleden voelden toe wij hetzelfde besloten hadden... en toch ging het na een paar weken beter en merkte ik pas hoeveel invloed het op ons gehad heeft al die jaren. Niet dat de afgelopen 1,5 jaar makkelijk geweest zijn, maar eindelijk kunnen we echt weer vooruit. We hebben veel onhold gezet en dat zijn dingen die je niet zomaar even doet, dus die hebben echt tijd gekost. Maar nu gaat het echt lekker en dat merk ik ook aan ons beiden. Ik houd het bewust beetje vaag hoor, indien nodig weet je me via PB wel te vinden. Dikke knuffel meid!

Windmolen, ik kom de komende weken wat vaker spieken voor je! Zet hem op meid...

De rest die ik nog ken: even zwaaien hoor!

Ivm de neusspray: synarel? Ja vies en als het je keel in loopt.... advies verpleegkundige; niet te hard snuiven. Maar dan liep het er aan de voorkant weer uit. Werkte overigens perfect voor mij. Veel eicellen (2e keer zelfs 10! In nl maar 3...) en geen eisprong. Omdat je 2 x daags toediend, voorkom je eisprong beter, werd mij verteld.succes!
animal2307 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 18:45
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
windmolen schreef:
07-09-2019 11:55
Hier een beetje lamlendig inmiddels. Ik heb meer last van bijwerkingen dit keer, wsl door de hogere dosis. Hoofdpijn, soms ineens misselijk, en buikpijn. En ik voel m'n eierstokken. Ik vind het lastig dat ik pas maandag weer een echo heb, ben bang dat ze toch ineens heel groot zijn en dan maandag allemaal overrijp blijken te zijn. Gelukkig komt vanavond eindelijk m'n man weer terug van z'n reis en kan ik m'n spanning op hem afreageren :hihi:.
Dit herken ik zo, niet de bijwerkingen maar wel dat je van alles gaat denken over de groei van de follikels puur op basis van gevoel wat elke keer weer anders is. Zo was ik zelf overtuigd dat ze al gesprongen waren. Ik voelde ze ook altijd drukken maar volgens mij zei een arts een keer dat als ze echt heel groot zijn, je ze vaak minder voelt omdat de eierstokken dan meer naar beneden en liggen en daardoor minder drukken tegen het buikvlies. Los van dat is het vervelend die spanning soms zou je willen dat ze een soort van tampon uitvinden met een echokop om zo via een app de boel te kunnen bekijken. Vertrouw er maar op dat de artsen nu weten hoe de groei bij jou ongeveer gaat en maandag goed ingeschat is. Heel veel succes bij de punctie en op naar mooie embryo's.
Alle reacties Link kopieren
kasteelbewoner schreef:
07-09-2019 17:05
Los van dat is het vervelend die spanning soms zou je willen dat ze een soort van tampon uitvinden met een echokop om zo via een app de boel te kunnen bekijken.
:lol: Jaaa!! Dat wil ik!! Dank je wel voor je reactie, ik ben vandaag weer iets rustiger erover. Ik kan er sowieso niets aan veranderen, dus kan ik er idd maar beter op vertrouwen dat de arts wel weet wat ze doet. Fijn dat de pauze je goed doet voor nu. En ivm de spotting, mss even de arts bellen? Mss dat ze je erover gerust kunnen stellen of anders er even naar kunnen kijken. En lekker je hoofd in het zand doen als dat goed voelt! Doe ik ook regelmatig hele periodes!

Animal, lief dat je voor me komt spieken! Ik heb je ook even een pb gedaan.
Hoi Dames,

Lange stilte van mijn kant weer maar ik ben weer terug!
Niet echt bij gelezen maar een paar reacties op wat ik zo snel zag...

@Dazzle, ontzettend verdrietig dat jullie nu deze droom moeten laten gaan, ik vind je in je berichtjes wel erg sterk overkomen, met de blik op de toekomst. Erg knap, ik hoop dat je vakantie fijn is en dat jullie samen mooie nieuwe plannen voor de toekomst kunnen maken.

@Yara, wat ontzettend naar dit..onvoorstelbaar hoe jij je nu moet voelen. Zo eng en machteloos, heel veel sterkte de komende dagen met de vervolgtest.

@Lauwie, superspannend nu weer begonnen na die lange lange pauze! Kan me goed voorstellen dat je baalt van misschien een latere punctie dag, ik zou me daar ook erg druk over kunnen maken. Meer het gevoel dat je alles zo goed (en ruim) gepland dacht te hebben en nu pakt het toch weer anders uit...(kweenie ik heb af en toe moeite met geen controle hebben over dingen en in dit traject is dat natuurlijk extreem en ik ga dan een beetje compenseren door de kleine dingen die ik wel kan controleren extreem goed te willen doen..herkenbaar?) . Anyway heel veel succes! en ook een fijne vakantie tussendoor.

Hier, begint er nu een erg schizofrene tijd... als alles goed gaat krijg ik deze maand een terugplaatsing voor 1 van onze 2 cryo's in Gent. Ik krijg morgen de tweede echo, in principe tp in natuurlijke cyclus alleen met Pregnyl voor de timing. Dus weer een kansje voor ons, maar ik ben echt nog nooit zo onverwachtingsvol (ik weet het geen woord maar dekt wel de lading) geweest ik weet niet het voelt bijna alsof ik het gewoon niet meer geloof. Ben gewoon bang voor weer een miskraam...

En we gaan ook de Tap training doen voor de pleegzorg. Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen hier nu een beetje gek overkomt, want we hebben nog kansen in het traject. Afgezien van het feit dat we daar eigenlijk weinig geloof meer in hebben zouden wij waarschijnlijk al veel eerder met pleegzorg begonnen zijn als we niet in het traject terecht waren gekomen. Het is iets waar we het al jaren over hadden voordat we zelf zwanger probeerden te worden. De afgelopen tijd vonden we het te zwaar om alles tegelijk te doen, maar nu is voor ons (mentaal) de tijd in ieder geval rijp voor deze cursus, wat daarna gebeurt weten we nog niet. Waarschijnlijk toch in de wacht totdat we echt uitbehandeld zijn. Maar ik vind het wel verwarrend, dus ben benieuwd hoe ik de komende weken ga beleven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Nu met pijn in mijn buik en de zenuwen all over naar het ziekenhuis samen met manlief... denken jullie aub aan me. Al jullie reacties deden en doen me goed!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Yara :hug:.
Alle reacties Link kopieren
Yara; Ik hoop dat je het weekend redelijk bent doorgekomen. Ik heb een aantal keer aan je gedacht... die onzekerheid is gewoon zo rot. En ik hoop met elke vezel die ik in mij heb dat er niets uit de uitslagen komt en de verdikte nekplooi niets ernstigs betekent. Sterkte vandaag.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven