Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Lauwie die quote is van Baggal's man. Niet zelf bedacht hoor... Maar hij klopt als een bus.

Zot :rose: voor je meisje. Fijn om even een weekje weg te gaan.

Zo Baggal dat gaat snel ineens. Ik ga duimen voor je vader.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie: volgens mij zijn dat de stadia van rouwen. En Ik vind het heel logisch dat je die doormaakt. Een beslissing voor donor materiaal is heftig en voor niemand optie A zeg maar. Echter soms is een dergelijke keuze gebaseerd op de omstandigheden. Om even een parallel met mijn vader te trekken: zijn operatie is ook geen optie A voor hem, maar als hij wil eten en drinken heeft hij geen keus. De acceptatie daarvan is lastig, maar het probleem niet oplosbaar en dus iets waar bij mee moet leven, maar rot blijft het. Als hij straks weer kan eten en drinken zal dat gevoel ook wel anders zijn, maar voor nu enorm lastig. En dat geldt ook voor jouw situatie en die van anderen hier. Als je straks dmv donor materiaal succesvol zwanger wordt is het gevoelsmatig misschien ook weer anders, maar nu je in de wachtstand staat is het rot en dat is logisch. Pas goed op jezelf meis! Ik hoop ook dat de situatie op werk een beetje rustig is, zodat je niet allerlei beslissingen daarover hoeft te nemen :heart:

Lieve Zot: Een jaar geleden stond de wereld even stil. Jullie mooie, lieve F* is hier, was hier en zal altijd hier zijn. Morgen en overmorgen gaan de kaarjes aan in London. Denk aan je/jullie. :hug:

Duuf: Ik hoop inmiddels dat je ongesteld bent geworden en Je kan beginnen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, vanaf hier alvast veel sterkte voor morgen.
Lijkt me heel moeilijk om op zo'n moment letterlijk op afstand te zijn. Hoop dat alles goed gaat.

Zot, denk aan je.

Lauwie denk ook aan jou. Zorg goed voor jezelf.

Ik ben nog steeds niet ongesteld, maar het lijkt er nu aan te komen. En dat mag ook wel inmiddels, bijna een week later dan 'normaal'. Super irritant. Maar ja, het zij zo. Het helpt alleen niet in het vertrouwen. Was juist de afgelopen maanden weer behoorlijk regelmatig en dat gaf wel rust. Nu dus niet en ik heb dan meteen allerlei doemscenario's in mijn hoofd. Dat mijn lijf niet op en top is, dat dit misschien dan niet het goede moment is, dat ik nu echt in de overgang aan het raken ben... nou ja, dat soort idioterie ;-).
Wel fijn dat we nu eindelijk bijna mogen beginnen, want het geduld is wel een beetje op.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, ik hoop dat de operatie morgen goed verloopt en dat je vader snel opknapt.

Duufje, mijn amh zat met nog net 39 jaar op ruim 3(,4 of,7) en ik ben altijd stipt, maar 2 x per jaar is het ook een paar dagen later al jaaaaren en ik kan echt niet natuurlijk zwanger worden dus ga er maar van uit dat t normaal is!
Alle reacties Link kopieren
Zot, :redrose:

HD84, is er bij jou al een punctie gepland?

Verder iedereen sterkte waar dan ook maar in het traject

Baggal, sterkte morgen met je vader en een spoedig herstel na de operatie.
Ergens denk ik dat die vriendin het niet zo bot bedoelde maar meer als een soort van wens of zo, maar gisteren vroeg ze of het me lukt er even niet mee bezig te zijn. Alsof het verkeerd is dat ik er mee bezig ben, het is niet zo dat ik niets anders doe, heb het best druk. Toch vind ik het bijzonder en het kwetst me wel dergelijke opmerkingen.

Over wachten op menstruatie en cyclussen die in de war zijn wat dan weer twijfels oproept, van is het dan wel goed? is het erg?, kan ik volledig meepraten. Mocht ik eindelijk beginnen met icsi na bijna een half jaar wachten, kreeg ik een cyclus van 45 dagen(normaal ±33) Was ik bang dat ik niet meer in de planning paste. Zo blijft het op en neer gaan sinds dit traject ,en heel bekend verschijnsel volgens de FA. Nu verwacht in mijn menstruatie volgende week maandag, heb altijd een lf van 15 dagen. Heb ik roze bloedverlies dus ...gelijk zorgen betekent dit dat mijn lf drastisch verkort is of gewoon niet goed geteld ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Zot, sterkte vandaag en morgen! Dit moet een moeilijke periode voor jullie zijn.

Baggal, voor jou succes voor je vader morgen! Hopelijk gaat de operatie goed.

Kasteel bewoner, het blijft een groot onzeker proces. Ik weet nog niets over de punctie, ik denk volgende week, eerst komende vrijdag de echo om te kijken wat er groeit.

Duufje, ik hoop dat het snel komt. Succes met wachten.

Lauwie, wat spannend de afspraak in Spanje. Idd goed voor jezelf zorgen de komende weken en vooral ook genoeg tijd voor jezelf proberen te nemen om tussendoor op te laden en het hoopvolle gevoel vast te houden.

Zwollekim, is de terugplaatsing gister doorgegaan?

Patatje, ik heb (nog) geen ervaring met de genoemde ziekenhuizen, wij gaan starten bij het UMC, maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt. Succes met kiezen en met jullie 3e poging. Wat goed trouwens dat jullie hulp hebben gezocht bij een psycholoog, kan me voorstellen dat dat fijn is.
Alle reacties Link kopieren
Zot, veel sterkte. Kan me voorstellen dat het heel dubbe is nu je zwanger bent van de tweeling. F blijft altijd in jullie hart. :heart:

Baggal heel veel sterkte voor morgen. Ondanks dat de operatie heftige gevolgen heeft, hoop ik dat het je vader ook verder helpt. Een hele dikke knuffel, dit is niet niks. :redrose:

Duufje wat irritant dat je menstruatie op zich laat wachten. Die doemscenario's over overgang etc herken ik, maar waarschijnlijk is er niets aan de hand en is je menstruatie gewoon iets later. Ik duim dat de menstruatie zich snel aankondigt!
Alle reacties Link kopieren
Zot: :rose:

Duufje: Nog even volhouden meis. Soms is de natuur zó vreemd, dat hebben we helaas al vaak genoeg gezien hier op het forum. Twijfel niet aan jezelf, dat jouw menstruatie wat later is kan heel veel redenen hebben. Je bent een topper en ik hoop zo dat je het vertrouwen in jezelf weer terug kan vinden.
Even voor Baggal :hug: en heel veel sterkte voor je jou en je vader morgen, hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat je vader dan eindelijk kan gaan beginnen met het herstel van dit alles.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte morgen Baggal!

Duufje. Hopelijk zet het snel door! En het hoeft niets te betekenen dat het nu later is. Probeer dat gevoel te krijgen/houden. Vertrouw op je eigen lichaam. Dat heb ik na de 5 miskramen ook weer moeten krijgen en dat lukt mij ook. Jij kan dit ook!

Hier gaan ze morgen de cryo’s ontdooien. Als dit goed gaat heb ik donderdag de tp. Het gaat allemaal sneller dan verwacht! Maandag ben ik begonnen met de fraxiprine, aspirine en prednison. Op hoop van zegen!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte vandaag Zot, denk aan jullie.
En hoop dat operatie voorspoedig verloopt Baggal!
Op een ongestelde woensdag dan maar Duufje, zit je er helemaal klaar voor...
Alle reacties Link kopieren
@Baggel, sterkte met je vader.
@ duur, hoop dat je vandaag ongesteld wordt.
Benieuwd naar iedereen op het wachtbankje.
@ hier de pauze, soms geniet ik er intens van, maar mijn hoofd blijft maken. Wanneer gaan we onze laatste poging doen? Zijn er nog dingen die het optimaal malen? En dan mijn grootste angst, als het nu niet lukt wat dan?? Hebben jullie adviezen of tips welke ik kan gebruiken om met deze vragen om te gaan? Ik ben zo bang om met lege handen te eindigen.
Sorry, even een moeilijk momentje
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames het is weer evenen geleden maar probeer nog wel zo nu en dan even te lezen.

Baggal sterkte met je vader en hopelijk verloopt de operatie voorspoedig.

Zot Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Zot: gister en vanavond herdenk ik F* met jullie. Heel veel sterkte deze dagen.

Jokke: de grootste angst van een ieder in de MMM is dat je uiteindelijk met lege handen achter blijft. Ik heb die angst ook heel erg lang gehad en probeerde me dan voor te stellen hoe ik invulling kon geven aan een eventueel leven zonder kind(eren). Het stomme is dat je echter nog helemaal niet zo ver bent, je hebt nog een poging, en dat het opeens raak kan zijn. De periode tussen behandelingen is enerzijds prettig omdat je niet in de panische wachtweken zit en gewoon naar de plee kan gaan zonder broekloeren) maar anderzijds ook lastig omdat je tussen hoop en vrees leeft en je je al gaat voorbereiden op dingen die misschien helemaal niet aan de orde zijn, maar je wellicht wel heel erg bang voor bent.

Innerpeace: wat spannend! Ik hoop enorm dat de fraxiparine en ascal zijn werk doen en dat dit er toe leidt dat je een zwangerschap kan voldragen. Ik ken iemand met eenzelfde voorgeschiedenis als die van jou (vandaar da ik ook wist van de fraxiparine). Bij haar werd Leiden factor V vastgesteld en de fraxiparine bood uitkomst. Ik hoop enorm op eenzelfde verhaal bij jou straks.

Kasteelbewoner: Ik denk dat het heel normaal is om er mee bezig te zijn, juist omdat het zo’n diepe wens is en je meegezogen wordt in de trajecten. Ik had tijdens ICSI 2 een project waar ik veel werkte en maakte extreeem lange werk weken van soms 90+ uur per week. Achteraf is dat een beetje mijn redding geweest, omdat ik anders thuis was gaan zitten malen. Als ik in jouw schoenen had gestaan was ik denk ik wel het gesprek aangegaan met je vriendin en uitleggen hoe jij er in zit. Ik vermoed dat er geen slechte bedoeling achter zit overigens, maar dat het voor jou wel (kn- of l-)ullig voelt. En helaas kun je je gevoel mbt de medische molen of een kinderwens niet gewoon heel makkelijk uitschakelen.

Duuf: ben jij inmiddels ongesteld geworden? En die doemgedachtes zou ik ook hebben. Daar ben ik meester in: catastrophe-denken, terwijl er misschien geen grondslag voor is. En een keer laat zijn mbt menstruatie, zegt echt niet zo veel.

Wat zijn jullie lief :heart: heel veel dank. Ik heb mijn moeder en tante gister en vanmorgen gesproken. En mijn vader ligt vanaf 10:20 op de OK. Kennelijk was hij wel rustig onder de laryngectomy, hoewel hij er zondag ook erg tegenop zag. Ik hoor vanmiddag van mijn moeder en hoop gewoon dat met de tijd hij ook weer kan eten en drinken, kan genieten van de dingen die er toe doen. De laatste maanden zat hij toch echt in een isolement omdat hij niet echt kon deelnemen aan gesprekken, niet aan tafel zat en gewoon erg moe was. Niemand wordt beter van op de bank zitten met een boek en “day time TV”.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, ik hoop dat de operatie inmiddels achter de rug en geslaagd is. Ik hoop ontzettend dat je vader een betere kwaliteit van leven krijgt hierdoor.

Zot, veel aan je gedacht de afgelopen dagen.
Ik vond het afgelopen keer (het tweede jaar) gemakkelijker dan het eerste jaar, maar het blijven hele lastige en dubbele dagen.

Ik ben eindelijk ongesteld geworden vanmiddag. Nou ja, ik had 1 druppel helder bloed en vervolgens niets meer, maar dat is voor mij genoeg :-) Geduld is op, bloed is bloed, dus ik ga niet langer wachten. Vanavond dus beginnen met de remmer en morgen meteen stimuleren. Actie in de taxi.
Ben er heel erg aan toe, maar vind het ook wel doodeng. Ik heb mezelf er de afgelopen maanden redelijk van overtuigd dat ik met beide uitslagen kan leven, maar dat is natuurlijk inmiddels wel anders. En dat hoort erbij, als je van het slechtste uitgaat kun je beter uberhaupt niet meer beginnen. Vooral als ik me bedenk dat ik een hele zolder vol 'als nieuw' baby-spul heb en dat wellicht opgeruimd moet gaan worden, dan is de wanhoop wel echt nabij hoor.
Voorlopig maar met goede moed en vol hoop gaan spuiten en we zien wel wat het brengt.
Dank voor jullie lieve berichtjes deze dagen :heart:
Vreemd genoeg vallen deze dagen ons mee. We staan er bij stil, hebben een taartje gekocht gisteren en een wensballon opgelaten, kaarsje gebrand.
Eerlijk gezegd denk ik dat de nieuwe zwangerschap ‘troostend’ is. Niet vervangend, maar wel een stuk hoop en positiviteit voor de toekomst. Daarnaast is zoon afleiding, het gaat ook ‘gewoon’ door. Al hebben we het deze dagen ook met hem vaker over dochter.

Duufje, eindelijk je menstruatie. Ik duim zó enorm hard voor je dat deze poging voor jullie succesvol gaat zijn! Hoewel we na dochter veel minder lang bezig waren dan jullie herken ik je gevoel. Dit was onze laatste poging en dan is het erop of eronder. Met een zolder vol spullen.

Baggal, al via de andere route maar hoop dat je vader goed door de operatie is gekomen en hem meer kwaliteit van leven gaat geven.
Alle reacties Link kopieren
Zot: wat hebben jullie op een mooie manier jullie lieve F* herdacht en haar verjaardag gevierd. En dat de zwangerschap iets heeft veranderd in jullie gevoel is best logisch denk ik. Er is nu naast het verdriet om F. dat er altijd zal zijn ook gewoon weer hoop dat jullie over een aantal maanden weer ouders van niet een, maar twee kinderen mag worden. Hoop dat je je goed voelt en de zwangerschap voorspoedig verloopt.

Duufje: He-he! Eindelijk :flag:
En met beide uitslagen kunnen leven is lastig in de praktijk. Mocht het niet lukken dan heb je er natuurlijk wel echt alles aan gedaan (en meer dan dat) en komt er een moment van stoppen met behandelingen en afscheid nemen, maar dat doet ook pijn. Zeker omdat je wel moeder bent...
Ik hoop enorm dat het zo ver niet komt en dat je de baby spullen mag gaan gebruiken voor een broertje of zusje. Als ik het iemand gun ben jij het. Vind je niet alleen stoer en dapper, maar ook gewoon een lieverd voor iedereen hier. Dat jij altijd oog hebt voor anderen en niet verbitterd overkomt, maakt dat ik een diepe buiging voor jou maak. En ik ondertussen enorm met je mee duim.

Daisy: Ik las elders van je witte test :| ! Bah! Hoeveel cryos heb je nog?

Van een andere orde: ‘t gaat best goed met mijn vader. Hij is goed bij en begrijpt wat er gezegd wordt door ja te knikken. Hij is al van de beademing af, heeft 2 draintjes in zijn hals om stuwing van wondvocht/bloed te voorkomen. Als het goed blijft gaan mag hij vandaag/morgen naar de afdeling. Mijn moeder gaat er vanmiddag heen. Hij zal de komende twee weken in ieder geval in het ziekenhuis moeten blijven.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi hoi!!

Hoe is het hier?

Binnenkort gaan we weer beginnen. IVF en het legt in de vriezer.
Helaas maar 1 tje maar hoop dat deze goed ontdooid.
Het wordt weer een spannelde tijd. Ik hoop hier ervaringen en steun te kunnen delen.
Tot hoorens!!

Allemaal nieuwe namen maar

@duufje hoe is het met je? ...

Sommige kunnen mij al van eerder posten geleden (2 jaar en 9 maanden geleden zeg maar).
Alle reacties Link kopieren
Baggal. Gelukkig dat de operatie geslaagd is. Hopelijk is er snel progressie!

Yes Duufje! Eindelijk!

Daisy. Wat balen

Zot wat mooi gedaan. En succes met je zwangerschap.

Hier vanmiddag de tp gehad. Er zijn er 2 ontdooid waarvan 1 het gered heeft. Er ligt er dus nog 1 in de vriezer. Ik merk dat ik teleurgesteld ben. Herkenbaar voor jullie? Alsof ik deze tp al opgegeven heb. Heel raar. De wachtweken zijn gestart in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Duufje, succes!!

En woman78 hallo, leuk dat je er weer bent. :bye: Hoe is het met je?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Spannend inter, zal heel hard duimen dat deze blijft zitten. De wachtenden blijven heel naar
Alle reacties Link kopieren
Even snel:

Duufje super fijn dat je nu eindelijk kan beginnen. Wat zal het spannend zijn voor je. Ik ga keihard voor je duimen!

Baggal goed nieuws dat alles goed is gegaan met je vader!

Zot wat een moeilijke dag voor je. :hug:

Innerpeace heel veel succes de komende dagen! Bij mij is er ook een gesneuveld met ontdooien vorige week. Baalde ik ook van.

Hier: mijn 2e terugplaatsing is helaas ook mislukt. Ik ben er behoorlijk verdrietig over. Ik hoop maar dat ik meteen door mag, want het is zo druk in het VU ziekenhuis. Ik had 6 cryo’s, nu nog 4.
Alle reacties Link kopieren
@Daisy wat naar! Digitale knuffel vanaf hier! En dankjewel!

@flipje. Hoe gaat het met jou? Ben jou na mijn 5e miskraam uit het oog verloren.

@jokke dankjewel!

@baggal nog even. Ik hoop ook zo dat de fraxi en ascal werken. Maar ook de prednison. Voelt raar dit iedere dag te spuiten/in te nemen. Maar het is voor een goed doel!
Alle reacties Link kopieren
Baggal, fijn dat alles goed gegaan is. Op naar een voorspoedig herstel voor je vader.

Duufje, wat fijn dat je ongesteld geworden bent! En wat begrijpelijk je angst. Ik hoop zo erg dat je al het baby spul mag gaan gebruiken.

Innerpeace, succes met de wachtweken. Jammer dat 1 het niet gehaald heeft, maar hopelijk komt er uit deze terugplaatsing met de extra medicatie een goede zwangerschap.


Jokke, ik heb helaas geen tips, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is met een laatste poging in het vooruitzicht. :hug:

Zot, wat mooi om te lezen dat jullie haar op een mooie manier herdacht hebben. Ik kan me voorstellen dat het heel fijn is dat je nu weer zwanger bent en dat het wat kan verzachten.

DaisyLiz, wat balen! Sterkte. Ik hoop ook voor je dat je snel door mag. :hug:

Hier gaat het even wat minder. Ik had vanmorgen een echo en die viel zowel mij als de arts behoorlijk tegen. Ik had maar 3 eitjes (1 van 17 mm en 2 van 14 mm) en nog wel een heleboel kleintjes, maar echt te klein om mee te tellen. Ik dacht meteen dat het een escape IUI zou worden, want ik vind 3 eitjes wel heel weinig voor een IVF poging, maar de arts wil dat ik de Gonal-f verhoog naar 225 (het was 150) en maandag terug komt voor een echo. Dat grote eitje gaat dan mogelijk verloren gaf ze aan, maar ze hoopt dat ik dan wel meer eitjes ontwikkel. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Mijn gevoel zegt dat een escape IUI mogelijk slimmer zou zijn en dan gewoon opnieuw beginnen met IVF na deze maand, maar aangezien ik er geen verstand van heb heb ik natuurlijk gewoon naar de arts geluisterd en ga ik dus vanaf vanavond 225 gonal-f spuiten. Is er iemand hier die hier ook ervaring meer heeft? En had dan het verhogen van de dosis tussendoor ook succes? Ik merk dat ik het vertrouwen in mijn lichaam een beetje kwijt raak, bij een IUI met 125 gonal-f had ik eerder een keer 6 eitjes en nu maar 3 bij 150. Omdat er maar 3 IVF pogingen vergoed worden voel ik ook een druk dat het alemaal goed moet gaan, ik wil geen poging missen omdat de stimulatie niet goed geweest is. Verstandelijk weet ik best wel dat we prima nog een poging 4,5 of 6 zouden kunnen betalen als we dat willen, maar het valt me gewoon allemaal een beetje tegen op dit moment. Ik doe nu een poging tot thuis werken, maar het liefst zou ik onder een dekentje kruipen en een dagje huilen en netflixen. Die stomme hormonen die ik allemaal inspuit nu helpen ook niet echt mee om in een positieve flow te blijven op dit moment.

Het wordt een beetje een lang verhaal, maar ik heb nog een vraag in ons ziekenhuis mag je kiezen of je eventuele cryo’s terug laat plaatsen in je natuurlijke cyclus of met hormonen. De verpleegkundige gaf aan dat de kans van slagen in beide gevallen even groot is. Aangezien er keuze is vroeg ik me af of de jullie hier nog advies over hebben? Ik neig naar de hormonen, omdat ze dat beter kunnen sturen en ik niet de kans heb dat het niet door kan gaan door drukte bij het UMC Utrecht. Dat is iig wat de verpleegkundige aangaf als risico van de eigen cyclus en bij de hormonen gaf ze aan dat het nadeel was dat je dat bij een eventuele zwangerschap nog 6 weken moest gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
HD84 dat is een teleurstelling inderdaad, begrijp heel goed dat je er de pest over in heb. Maar het kan echt heel goed dat de kleintjes nu gaan groeien hoor. Dan verlies je misschien een paar grote, maar krijg je er meer voor terug. Even afwachten dus maar. Het kan maandag best heel erg meevallen. Maar wel heel spannend zo.
Ik ben overigens zwanger geworden van een poging waarin ik maar 3 eitjes had en heb vantevoren ontzettend getwijfeld of ik die wel of niet af zou breken (maar ik heb sowieso altijd weinig).

Ik heb nooit voor de keuze gestaan, maar als ik moest kiezen tussen natuurlijke cyclus of met hormonen, zou ik voor de natuurlijke weg gaan (mits je cyclus een beetje regelmatig is, anders is het wel erg onzeker). Ik vind dat er al troep genoeg in mijn lijf komt.

women :hello:

Innerpeace een cryo is voor mij een luxe die ik nooit gekend heb. Dus wat dat betreft geen herkenning. Maar wel herkenning in het feit dat alles meteen verloren lijkt en je vertrouwen keihard daalt bij de minste of geringste tegenslag. Hoop ontzettend voor je dat dit een plakkertje is. Sterkte de komende wachtweken!

Daisy, wat een tegenvaller.

Zot, wat een mooie manier om jullie meisje te herdenken.

Baggal, wat fijn dat de operatie achter de rug is, hoop dat je vader voorspoedig herstelt. Heb je nog de mogelijkheid om binnenkort langs te gaan?

Hier gaat het goed, ik ben inmiddels aan het sprayen en spuiten (zou er een tv-programma over moeten maken) en daar draai ik mijn hand natuurlijk niet meer voor om met al m'n spuit-ervaring ;-) . Moet er alleen even aan wennen dat ik nu twee keer per dag moet spuiten (en als gevolg dus op mijn vrije dagen ook om 06:15 naast m'n bed moet staan). De neusspray vind ik geen onverdeeld succes, Ik duw er geloof ik liever een naald in. Dan weet je in elk geval zeker dat je de juiste dosis binnen krijgt, de spray voel ik niet altijd even goed en dan moet je er maar vanuit gaan dat het goed is. Woensdag de eerste echo. Ik ben ben wel erg benieuwd hoe deze aanpak gaat werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven