Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baggal, wil jij ff checken of je mn pb hebt ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Duufje het was je zo gegund... Wat kut en oneerlijk. Heel veel liefs. :"-(
Lieve Duuf, ik heb er geen woorden voor hoe verdrietig en oneerlijk ik het vind dat jullie 5 jaar lange strijd zo eindigt. Het was je zo onwijs gegund en het had gewoon anders moeten lopen.

Ik wil je bedanken voor je steun en lieve woorden in dit topic. :hug:
Lieve lieve Duuf en Duufman, hier zijn gewoon geen woorden voor.
Dit kan toch niet zo op deze manier eindigen :hug:

Ik kan niet anders dan me aansluiten bij de woorden van Baggal. Zij verwoordt wat ik niet kan zeggen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duufje, ook ik weet niet wat ik moet schrijven. Ik had het zo zo graag anders gezien en vind het vreselijk verdrietig en oneerlijk voor jullie. Heel veel sterkte... :rose:
@ Duufje, wat een ontzettend verdrietig nieuws...heel veel sterkte samen :hug:
Alle reacties Link kopieren
@duufje wat ontzettend verdrietig en oneerlijk. Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Lieve lieve Duufje,
Wat een enorm verdrietig bericht dat er nu definitief een einde is gekomen aan jullie kinderwens-traject en -droom. Ik had het jullie zo -net als zovelen hier- zo enorm gegund om opnieuw ouders te worden van een broertje of zusje voor B*.
Ik heb enorm bewondering voor jullie doorzettings- en relativeringsvermogen, jullie ijzersterke relatie en je lieve zachte en empatische kant, die we hier op het forum hebben mogen leren kennen.

Ik vind het zo logisch dat je naast het verdriet ook boos en moe bent. Jullie hebben het zo enorm voor jullie kiezen gehad in de afgelopen 5 jaar en jullie hebben keer op keer de teleurstellingen, klappen en het allerergste verlies denkbaar geïncasseerd en zijn keer op keer moedig doorgegaan. Dat het nu even klaar en op is, is niet meer dan logisch.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat jij en Duufman samen jullie weg hieruit vinden. Maar neem de tijd om de afgelopen jaren af te sluiten (in zoverre dat ooit echt kan) en het vinden van een nieuw doel in jouw/ jullie leven.

Heel veel sterkte en een heel dikke knuffel :hug: x1000
Kasteelbewoner hou je het nog een beetje vol in je tweede wachtweek?

Al nieuws over eventuele cryo's?

Yara hoe gaat het bij jou?

Wachtweek 2 is begonnen. Ik vind het weer zo spannend. En ik ben zo slecht in wachten. Ik heb sowieso al weinig geduld en dan nu aarrgghhh.
Alle reacties Link kopieren
Duim voor je stippel. Er mag wel weer eens iemand doorschuiven
Alle reacties Link kopieren
De tweede wachtweek is altijd ruk, mw Stippel. Ik duim keihard voor jou, kasteelbewoner en yara. Ik hoop echt dat er hier weer een aantal dames (blijvend) kunnen doorschuiven naar het felbegeerde lijstje van zwangeren.

Vienna: stond gister niet heel lang stil bij jouw kat, mede door de post van Duuf. Juist in dit soort trajecten kan een huisdier zo veel steun bieden... En los daarvan: een kat moeten laten inslapen, ook al is het beter voor hem, is gewoon moeilijk. Ik vond dat destijds heel lastig - dikke tranen @ dierenarts.
baggal wijzigde dit bericht op 20-02-2019 12:02
0.09% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal: echt heel lief dat je nog op onze kat terugkomt. Snap het heel goed met Duufjes nieuws.
Dat is nog zoveel meer verdrietig dan het verlies van onze kat.
Maar ben er wel heel erg emotioneel onder... het gevoel vliegt alle kanten op.
Hoop dat we met de tijd vooral de mooie herinneringen kunnen koesteren. Nu is het een enorm gemis.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Ik ben nieuw in dit topic en op zoek naar wat informatie.
Al een tijdje bezig om zwanger te worden, in de tweede helft van 2018 4 IUI pogingen gehad (allen niet gelukt) en nu een kijkoperatie gehad. Ik blijk door endometriose erge verklevingen te hebben en op de natuurlijke manier zwanger worden is nagenoeg onmogelijk. We mogen dus door voor IVF. Gisteren de bloedtests gehad en nu even afwachten wat de uitslag is.
We twijfelen echter over ons ziekenhuis. Wij zitten in een ziekenhuis in de regio Leiden waar 2 IUI pogingen fout zijn gegaan door het fout tellen van de echoscopiste. De laatste poging ging alleen door omdat ik had meegeteld op welke dag de eitjes zaten en zo uitkwam op 2 dagen eerder insemineren en ik had dus gelijk :roll: Kan allemaal gebeuren maar toch....
Nu gisteren een eerste gesprek gehad en blijkt dit ziekenhuis de echo’s en punctie te doen en daarna moet je zelf de eitjes naar een ander ziekenhuis transporteren voor verdere behandeling. Dit en onze voorgaande ervaring heeft ons laten nadenken of we de IVF wel in dit ziekenhuis willen doen.
Zijn er mensen in de regio Leiden of Zuid Holland met goede ervaringen met klinieken/ziekenhuizen? Ik hoor het graag!

Groetjes, Roodborstje.
Vienna ik heb helemaal over de post van je kat heen gelezen. Veel sterkte met het gemis. Was deze kat jullie enige huisdier? Ik kan me niet voorstellen onze hond te moeten missen. Dus kan me jouw verdriet goed voorstellen :hug:

Roodborstje ik heb wel goede dingen gehoord over medisch kinderwens centrum Leiderdorp. Verder ben ik niet zo bekend in jouw regio. Welkom hier.

Ik heb vanochtend een lading maandverband ingeslagen bij Kruidvat. Al hoop ik het voorlopig niet nodig te hebben. Maar als mijn menstruatie wel doorbreekt verwacht ik een zondvloed aan zorgvuldig opgebouwd baarmoederslijmvlies...
Alle reacties Link kopieren
-Sense- schreef:
19-02-2019 16:29
Baggal, wil jij ff checken of je mn pb hebt ontvangen?
Je hebt een PB, Sense! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@roodborstje ik zit in het reinier de graaf in Voorburg! Erg tevreden. Klein team en zeer betrokken.

Hoe gaat het met iedereen hier?

@vienna ja, zo triest van je kat. Verlies van een huisdier is gewoon verdrietig. Het is je maatje, je vertrouwenspersoon. Sterkte

Hier vandaag het ontdooiings proces van de laatste eskimoo in de vriezer. Duimen op een terugplaatsing morgen!
Alle reacties Link kopieren
Duufje, heel veel sterkte de komende periode met het verwerken van dit definitief verlies en het weer opnieuw zoeken in hoe jullie je leven verder zien.

Vienna, wat naar dat jullie je kat hebben moeten laten inslapen, ik vond het destijds zo verdrietig. Een kat is een kat maar de kat hoort er bij ons ook echt bij. Ik snap heel goed dat het je emotioneel maakt.

mw Stippel, ja vreselijk nog steeds ook hier die ww

Als ik de dag van de punctie reken, zou ik zaterdag ongesteld worden (15dpo) met Utrogestan verwacht ik het pas maandag. Ik weet het nu echt niet, die menstruatiepijn heb ik nu niet gehad, maar vandaag wel wat pijn maar dan anders, maar die is elke maand anders. Die pijn is nu ook weer weg. Ik weet het gewoon niet.

Goede nieuws is wel dat we 2 dag 5 cryo's hebben dat is voor het eerst. Kunnen we tenminste nog 1 ronde doen zonder prikken.
Alle reacties Link kopieren
oh ja Roodborstje, Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp, een vriendin van mij is daar geweest voor een heel ander proces maar zij was zeer tevreden, en anders Voorburg.

Innerpeace, ik duim voor een goede ontdooiing.
Alle reacties Link kopieren
@Innerpeace: Hopelijk een terugplaatsing voor jullie morgen! Wanneer weten jullie of dit door gaat? Bellen ze vandaag?

@stippel en kasteelbewoner: Succes met wachten! Je bent dan zoooo gefocust op je lijf. Hopelijk vinden jullie wat afleiding!

Wij zitten bij Geertgen, tot nu toe tevreden. Prikken gaat goed. Het is wachten op de rode duivels en dan mogen we hopelijk verder...
Superfijn kasteelbewoner om 2 cryo's te hebben. Dat is erg goed nieuws!
Blijft nog even spannend.

Bij mij begon het alle keren met bruin aan de inbrenghuls van de utrogestan. Dus die inspecteer ik sinds gisteren telkens grondig na het inbrengen van de utro :biggrin:

Innerpeace wat spannend weer. Ik ga enorm voor je duimen!
Roodborstje1982 schreef:
20-02-2019 11:44
Hallo dames,
Ik ben nieuw in dit topic en op zoek naar wat informatie.
Al een tijdje bezig om zwanger te worden, in de tweede helft van 2018 4 IUI pogingen gehad (allen niet gelukt) en nu een kijkoperatie gehad. Ik blijk door endometriose erge verklevingen te hebben en op de natuurlijke manier zwanger worden is nagenoeg onmogelijk. We mogen dus door voor IVF. Gisteren de bloedtests gehad en nu even afwachten wat de uitslag is.
We twijfelen echter over ons ziekenhuis. Wij zitten in een ziekenhuis in de regio Leiden waar 2 IUI pogingen fout zijn gegaan door het fout tellen van de echoscopiste. De laatste poging ging alleen door omdat ik had meegeteld op welke dag de eitjes zaten en zo uitkwam op 2 dagen eerder insemineren en ik had dus gelijk :roll: Kan allemaal gebeuren maar toch....
Nu gisteren een eerste gesprek gehad en blijkt dit ziekenhuis de echo’s en punctie te doen en daarna moet je zelf de eitjes naar een ander ziekenhuis transporteren voor verdere behandeling. Dit en onze voorgaande ervaring heeft ons laten nadenken of we de IVF wel in dit ziekenhuis willen doen.
Zijn er mensen in de regio Leiden of Zuid Holland met goede ervaringen met klinieken/ziekenhuizen? Ik hoor het graag!

Groetjes, Roodborstje.
MCK in Leiderdorp. Medisch Centrum Kinderwens.
Onze arts liep wel altijd uit, maar nam ook voor ons alle tijd. Zo hebben we daar eens 1,5 uur gezeten ipv 10 minuten....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het HMC - Den Haag alleen maar afraden. Geen andere ervaringen in de regio.

Vienna, zo verdrietig om je kat te verliezen. Ken dat gevoel helaas te goed. Wat een verdriet kan je daarom hebben. Sterkte meis.

MwStippel, ik duim voor je!!

Kasteelbewoner, voor jou duim ik natuurlijk ook, maar wil je ook nog feliciteren met de cryo's, wat fijn!!

Ik ben vandaag op cd30 ineens ongesteld geworden. Wat echt heel vroeg is voor mijn doen. Dus was er een beetje door van de leg. Vooral omdat ik al twee dagen wat spotting had en rugpijn, en dan gaat een mens toch op een wonder hopen he? Nouja, nu in ieder geval duidelijkheid en morgenochtend naar Spanje vliegen voor een kennismaking en het opstarten van ons ecd-traject..
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duufje.
Woorden schieten tekort. Zoveel angst gehad afgelopen jaren en dit is nu werkelijkheid, afschuwelijk.
Ik had je zoveel meer gegund. Ik vind het onvoorstelbaar dat jullie zoveel pech hebben en kan me je boosheid ook heel goed voorstellen.
Samen met Duufman kom jij er wel maar oh wat moet dat moeilijk zijn.
Ik wens je onwijs veel sterkte en ik denk aan jullie.
Liefs Boulu

@vienna: gecondoleerd met je kat. Heel verdrietig. Zou er ook heel veel moeite mee hebben. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kasteel: wat fijn dat je iig 2 cryo’s hebt! Dat geeft nog een beetje rust in de zin dat als je niet meteen zwanger bent, ook niet alles verloren is voor deze poging. Natuurlijk hoop ik dat het meteen raak is.

Lauwie: Succes @ Spanje. Een hele nieuwe, moedige weg die jullie zijn ingeslagen.

Welkom Roodborstje. Voor wat betreft je vraag kan ik je niet helpen. Ik heb IVF in Engeland gehad. Heel veel succes met je traject.

Duufje: je bent nog steeds veel in mijn gedachten. Hoe kan het ook anders...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje1982 Ik zit ook bij het Reinier de Graaf in Voorburg, kan ik je ook aanraden! Zoals Innerpeace al aangaf is het een klein team en erg betrokken. Ook fijn dat het bijna alleen maar vrouwen zijn, het hoofd van de afdeling is wel een mannelijke gynaecoloog, deze is erg kundig (heeft mijn kijkoperatie uitgevoerd en daarna nog het ‘keuze’gesprek) Afgelopen zaterdag heb ik de eerste terugplaatsing gehad en nu op het wachtbankje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven