Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yara: :hug:. Veel sterkte, meid. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het bloedverlies niets ernstigs betekend.

Blauwerok, oh, bah, wat een teleurstelling. Dan zat je gevoel helaas toch goed. Veel sterkte...

Zizo, grrrr, wat een gedoe. Wat moet jij ook veel doorstaan zeg... Weer afwachten... Sterkte...

Globe, hoe was je echo? Lastig dat je zoveel last hebt van de hormonen.

Hier inmiddels nog een keer gebeld door het endometriose-centrum. In principe eigenlijk niet veel nieuws. Eerst de komende onderzoeken afwachten (wsl krijg ik ook nog een mri-scan) en dan kijken hoe we verder gaan. Wel had de andere arts aangegeven dat hormoon-stimulatie haar in dit geval weinig zinvol leek en dat we mss beter toch weer verder kunnen gaan met IVF. Dat had ik al verwacht. Maar goed, nu dus eerst de onderzoeken en ik vermoed zomaar dat er ook nog wel eens een operatie tussen kan komen. Alsnog gaan we nu nog een ronde met stimulatie doen, dus de eerste clomid tabletten zitten er weer in. Volgende week echo. Helaas is dan mijn eigen arts er weer niet, had het wel even fijn gevonden om hem te spreken, maar ja.
Even kort ego, kom dit weekend verder reageren.

Al een paar dagen het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Veel buikkrampen, hoofdpijn. Gisteravond wat bruin aan de utrogestan huls. Vanochtend getest, omo wit.
Geen succes deze keer helaas.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel :hug: :hug: :hug:. Wat ontzettend jammer. Ik had echt goede hoop voor je. Bah, wat een teleurstelling weer... Wel ontzettend fijn dat je nog vier mooie blasto's op ijs hebt, maar ik had het je erg gegund dat deze gewoon meteen raak was geweest. Veel sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Aaah MevrStippel wat ***... :cry: Ik had het je zó gegund... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Stippel, wat een teleurstelling weer. Bah. Sterkte, zorg goed voor jezelf.

Zizo wat een kloterige nasleep krijg jij te verduren zeg. Volgens mij was ik zelfs degene die destijds aangaf dat het 'voordeel' van een curretage is dat je zeker weet dat je daarna schoon bent. Die neem ik hierbij met terugwerkende kracht terug...

Windmolen jij woont in Dld toch? Ik weet niet hoe het daar gaat mbt pleegzorg. Maar hier heb je geregeld informatie avonden van pleegzorgorganisaties. Die vond ik ontzettend verhelderend en vind ik ook echt een aanrader. Mijn man was ook erg terughoudend, maar ziet het na de informatie avond toch anders. Het kan natuurlijk ook de andere kant op werken, maar dan weet je dat ook maar en ben je in elk geval goed geïnformeerd.

Hier druk druk druk en nog steeds niet helemaal bijgelezen.
Heel veel succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah nee mevrouwstippel wat rot voor je :hug: een flinke teleurstelling om te verwerken. Gelukkig heb je nu wel mooie cryo's in de vriezer liggen die op je wachten. Het is moeilijk, maar houd moed! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, piene en Zizo bedankt voor jullie reacties.

Helaas ben ik vanmorgen mijn vruchtje verloren ondanks hartactiviteit gisteren. Uiteindelijk na 4 dagen... Ik ben er kapot van.

@mwstippel sterkte meis.
Alle reacties Link kopieren
Och wat erg Yara! Die k****-verlengde wachtweken ook! Wat verdrietig dan je ook al een hartje had gezien. Sterkte! :hug:

Och MwStippel wat ontzettend jammer! Het zag er zo veelbelovend uit! Ook voor jou een dikke knuffel :hug:

Duufje dankjewel. Dat dit gebeurt na een curettage komt niet vaak voor zei de gyn. Maar daar koop ik helaas niks voor. Ik weet inmiddels dat kansberekeningen niets zeggen over een individueel geval.
Alle reacties Link kopieren
Yara en mevrouw stippel, wat ontzettend verdrietig. Echt gewoon ontzettend klote.
Dikke knuffel voor jullie
Dank jullie voor jullie lieve reacties. Ik ben wel teleurgesteld en ook een beetje verdrietig. Maar ik houd zeker moed. Dit is pas de tweede terugplaatsing in het traject. En ik heb gelukkig nog kansen. Ik voelde het ook wel aan komen eigenlijk, apart maar ik had al een zeer sterk vermoeden dat het niet gelukt was.

Yara meid toch, wat intens verdrietig. Ik vind het zo rot voor je en kan me voorstellen dat je even helemaal stuk bent. Heel veel sterkte :hug:

Zizo voor jou ook erg naar om telkens weer de uitzondering op de regel te zijn. Echt zo verdrietig dat je nu niet verder kunt. Geeft weer onzekerheid en onduidelijkheid.

Ook lastig wanneer je dan best met de vitaminen kunt starten. Ze zijn best prijzig. Ik ben zo'n 4 maanden voor mijn poging begonnen. Ze zijn bijna op bij mij. Ik ga geen nieuwe bestellen maar verder met foliumzuur, vitamine D en Omega 3. Misschien nog even kijken voor een goede multi vitamine. Ik had ergens op internet gelezen over Etos Bijna Zwanger maar die kon ik in ieder geval niet online vinden. Ik heb ook nog een potje foliumzuur staan die ik toch wel op wil gebruiken.

Windmolen jij dus ook nog niet echt duidelijkheid. Ik hoop heel erg 'against all odds ' dat deze clomid poging je toch zwanger maakt. Wonderen bestaan en ik hoop dat jou een wonder over komt.

Doces ben benieuwd naar je echo. Ik hoop dat het er toch goed uitziet nu of ze met andere oplossingen komen om je baarmoederslijmvlies op te bouwen. Lijkt me toch cruciaal voor de innesteling. Misschien is het het waard om te onderzoeken of ze hier elders in Nederland of het buitenland meer aan kunnen doen. Indien je ziekenhuis niet met een andere oplossing komt en blijft vast houden aan deze benadering bedoel ik.

Duufje sterkte met de drukte. 25-10 komt dichterbij.

Smurf is er al zicht op de punctie?
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel schreef:
12-10-2018 15:06
Doces ben benieuwd naar je echo. Ik hoop dat het er toch goed uitziet nu of ze met andere oplossingen komen om je baarmoederslijmvlies op te bouwen. Lijkt me toch cruciaal voor de innesteling. Misschien is het het waard om te onderzoeken of ze hier elders in Nederland of het buitenland meer aan kunnen doen. Indien je ziekenhuis niet met een andere oplossing komt en blijft vast houden aan deze benadering bedoel ik.

Het was ineens in drie dagen tijd zo ongeveer verdubbeld :thumbsup: Op dag 17 was het nog maar 3,5 mm. Vandaag (dag 20) was het ineens 6,0 mm! Ik snap er niks van :@@: maar ik ben wel opgelucht. Volgende week dinsdag weer een echo om de dikte te meten en hopelijk kunnen we dan de terugplaatsing plannen. De laatste cryo van ICSI2, terugplaatsing nummer 6... Met een beetje geluk gaat het ontdooien goed en daarna is het een kwestie van duimen en afwachten...
Oh, doces, wat een goed nieuws!

Yara en MwStippel, wat een shit nieuws. Sterkte voor jullie allebei.
Alle reacties Link kopieren
Doces wat een goed nieuws! Dat het maar in dit tempo door mag groeien (als het zo dik mag worden tenminste, heb ik gelukkig nog geen verstand van).

En wat naar MwStippel en Yara, vreselijk slecht nieuws.

G-power, goed om te horen dat het weer wat beter gaat. Hoe is het werken gegaan? Kan je alweer een beetje gewoon (maar dan zwanger) door het leven?

En Zizo, ook voor jou weer zulk slecht nieuws. En dat je dan weer een hele cyclus moet afwachten lijkt me al helemaal naar. Maar hopelijk is het daarna ook helemaal opgelost.

En Globe, hoe gaat het met de hormonen? Ik leef met je mee, ik had er ook nogal last van en wat blij dat ik klaar was met spuiten, hoewel ik na de punctie ook nog lang heb moeten bijkomen. Ik hoop dat het jou beter vergaat op de hormonen.

Windmolen, Fijn dat er goede gesprekken zijn. Kan het minder pijn er eventueel ook op wijzen dat het iets beter/iets minder ernstig geworden? Of kraam ik dan onzin uit?

En Smurf, ik hoop dat je follikels lekker doorgroeien. En je vroeg hoe ik dat dan voelde? (bereid je voor op een boel zweverigheid, vaagheid, ik kan er niks aan doen).
Toen ik de vorige keer zwanger was (via natuurlijke weg) wist ik eigenlijk ook meteen dat ik zwanger was, ik voelde de aanwezigheid van iemand anders in mijn lijf. En hoewel ik er toen niet echt op durfde te vertrouwen bleek dat dus toch waar. Ook nu voel ik hetzelfde als het embryo wordt ingebracht (nu dus twee keer gehad). De eerste keer was het embryo veel aanweziger op de een of andere manier, het leek wel in paniek, maar dat was na een uurtje ongeveer over. En daarna was het daar gewoon. Niet alsof ik dat de hele dag voelde ofzo, maar als ik met aandacht naar mijn onderbuik voelde (ja, ik weet het, klinkt heel vaag, maar ik weet ook niet hoe ik het beter kan uitleggen), dan voelde ik daar iets zitten en met een beetje moeite kon ik er ook contact mee maken. Op de vijfde avond na terugplaatsing voelde ik een soort paniek van het embryo komen en daarna ook elke keer als ik over hobbeltjes reed (ik was aan het fietsen). En die avond/volgende dag kreeg ik ook geen contact meer, maar voelde het nog wel zitten. Ik ging er dan ook vanuit dat het misgegaan was. En dat het innestelen dus niet helemaal goed was gegaan.
De tweede teruggeplaatste embryo was veel rustiger maar ook aanwezig. Ik had dit keer ook veel kwaaltjes vanaf een dag of vier na terugplaatsing (misselijk, opgezette buik, darmklachten etc.). Acht dagen na terugplaatsing was het embryo al minder aanwezig op de een of andere manier, maar kreeg ik nog wel contact, de volgende ochtend niet meer. Ik ging er dus vanuit dat het mis was, en werd later die dag ook ongesteld (overigens ook een paar dagen eerder dan verwacht).
Okee, dat is een heel verhaal geworden. Maar ik merkte dat het helpt om het van me af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar kon niet meeschrijven (zie uitleg onderaan). Ik heb natuurlijk wel jullie nieuws meegekregen en dan met name van Blauwerok, Zizo, MwStippel en natuurlijk Yara... Pfff!

Blauwerok: Wat jammer dat je ongesteld geworden bent - een enorme domper - ook al voelde je het aan.

En MwStippel, dat je een dag voor de test datum met een hagel witte test in handen staat vind ik enorm zuur. Had zulke hoge verwachtingen - juist omdat het er dit keer zo veel beter voor stond. Natuurlijk heb je nog 4 mooie frosties liggen zoals Lilly ook al schreef en daar moet je je maar aan vast houden ter troost, maar wat had ik je toch gegund dat het in een keer goed zat deze ronde.

Yara: Na hartactiviteit toch het vruchtje verliezen is heel erg verdrietig. En ook omdat dit niet je eerste miskraam is, is het vertrouwen in je lichaam en daarmee ook in een positieve uitkomst meteen een heel stuk minder lijkt me (althans dat had ik destijds). En al die dagen tussen hoop en vrees hebben moeten leven - heel naar allemaal. Kan me heel goed voorstellen dat je er kapot van bent en kan je vanuit hier alleen maar sterkte wensen.

Zot: Ik vind het onwijs stoer dat je er toch nog een keer voor gaat en kan me ook voorstellen dat je het toch moeilijk te verteren zou vinden als F* jullie laatste zwangerschap zou zijn. Ik vermoed dat jullie met de laatste donor-eitjes wellicht gewoon pech hebben gehad wat dat betreft. Bij T. was het immers meteen raak en volgens mij bij F* destijds ook. Jouw lichaam heeft inmiddels bewezen een zwangerschap te kunnen doorstaan, dus ja... ik begrijp heel goed dat je heel hard hoopt dat het met andere eitjes i.c.m. jouw man's zaad wel weer lukt. En idd - hopelijk hoeven jullie geen moeilijk(ere) beslissingen meer te nemen over vervolgstappen. Ook nog niet zinnig om daar nu over na te denken, toch?! Zo ver is het niet - en hopelijk komt het ook niet zo ver. Dikke knuffel voor jouw doorzettingsvermogen. Vind je een kanjer!

Dazzle: Welkom terug! Ik vroeg me in het vorige deel al af hoe het je verging. Het is heel erg ambivalent als er niets uit de onderzoeken komt en je na al die pogingen en terugplaatsingen ook niet zwanger bent/wordt. Enerzijds is het fijn dat alles goed is, maar als de praktijk niet het gewenste effect geeft dan blijft dat onder de streep gewoon enorm ku* en onbevredigend. Soms zou je wellicht willen dat er een oorzaak was waarmee je in ieder geval kan leven en waar je wellicht wat aan kunt doen.

Zizo: Jammer dat er dus nog steeds een restje zit dat met de laatste menstruatie niet is meegekomen. Ik snap ergens heel goed dat ze niet meteen naar een curettage grijpen, maar ik snap ook dat het wachten-wachten-wachten voor jou mega frustrerend is. Je wil in dit soort trajecten vaak zo snel mogelijk ook wel weer verder denk ik. Zeker als het zo goed als ondenkbaar is dat je op de natuurlijke manier zwanger wordt.

Windmolen: Wat irritant dat jij ook weer in de wachtstand staat. Maar ook hier geldt dat het wel goed is dat dingen eerst onderzocht worden voor dat je verder kan/gaat. Al is het maar om bepaalde dingen uit te sluiten. Alleen altijd dat verdomde en onzekere wachten. Je verlangen naar een kind wordt er niet minder door, integendeel denk ik vaak.

Globe: Welkom hier!


Jokke: Ik vind de opmerking van jouw werkgever mbt 'eigen keuze' en borstvergroting enorm gênant en eigenlijk onder de gordel. Het hebben van een kinderwens en die niet makkelijk ten uitvoer kunnen leggen is een verdriet dat door anderen vaak onderschat wordt. Gevoelens van eenzaamheid, depressie en obsessie mbt kinderen/babies komen heel veel voor bij 'onze' doelgroep en om dat maar even te vergelijken met een borstvergroting kan in mijn optiek echt niet. IVF is geen luxe of iets dat je er even naast doet omdat het zo romantisch is om op deze manier (hopelijk) een kind te mogen krijgen. Het is een keiharde strijd die vaak gepaard gaat met enorm veel vallen, opstaan, weer vallen en hopelijk een levende baby op het eind. Overigens heeft onderzoek van Fertility Network UK uitgewezen dat 42% van de mensen die door fertiliteit-trajecten gaan suïcidale gevoelens heeft (gehad). Daar schrok ik eigenlijk best wel van en alleen deze statistiek geeft al aan hoeveel impact dergelijke trajecten en onvervulde wensen kunnen hebben. De mogelijke pijn van het nooit hebben van een kind is ingrijpend en ik geloof, maar ik ben behoorlijk direct, dat ik daar, als ik in jouw schoenen had gestaan, zeker op terug gekomen was.

Doces: Wat een fijn nieuws mbt je BMS! Fijn dat dit opeens zo hard gegaan is en er waarschijnlijk toch een terug plaatsing op stapel staat!

Duuf: Ik ben erg benieuwd naar wat Dr S. in DD van jullie dossier vindt. Nog een kleine 2 weken dus en dan knopen door hakken...Hoe is het met jou naast de werk drukte? Wat goed dat jullie allebei een goed gevoel hebben over pleegzorg. Al ken ik je niet IRL, ik heb het idee dat een mogelijk pleegkind bij jullie in een heel warm en stabiel nest terecht komt. Ik vind het ook altijd iets heel moois: tijdelijk opvang kunnen bieden aan kinderen die dat heel hard nodig hebben.

Vienna: Hoe is het met jou?

Ik ben de afgelopen dagen heel druk geweest op kantoor en we hadden en lekkage, of eigenlijk twee. It never rains but it tours zoals Flip altijd onder haar naam heeft staan... Een beetje off topic, maar goed. De lekkage in de keuken bij de vaatwasser is veroorzaakt door een rat/muis die aan de afvoer heeft geknabbeld. Ons huis is 17 jaar oud en heeft een tijd leeggestaan en dan ontkom je duidelijk niet aan wat extra huisdieren. Is waarschijnlijk sowieso iets waarmee ik rekening moet gaan houden nu ik een tuin heb. Muizen/ratten gaan gewoon af en toe op verkenningstocht (en voor de duidelijkheid ik heb een schoon huis). De andere lekkage kwam uit het plafond in de eetkamer en de oorzaak is thans onbekend. We hebben de druk in de CV laten meten maar die blijkt goed te zijn en het water in alle badkamers laten stromen (we hebben er 3 boven). Het is op dit moment onduidelijk waar het door komt. De badkamer op de bovenste etage acht ik uitgesloten omdat die amper gebruikt wordt. Dan hebben we een badkamer op SA's kamer en een badkamer aangrenzend aan onze kamer. De loodgieter heeft de douche en het bad voorzien van een extra kit rand in de hoop dat het probleem daarmee opgelost is. Dat zou de makkelijkste oplossing zijn en bovendien de goedkoopte (al wordt het toch verzekeringswerk nu ook het plafond opnieuw gedaan moet worden). Als dat niet afdoende is, dan moet was de badkamer bij ons helemaal open - en daar zit ik niet op te wachten want de badkamer is zo goed als nieuw/mooi. Maar goed, we shall see. De hele week heb ik werk mannen over de vloer gehad, net nu alles (bijna) af is, blijken er toch gebreken met het huis te zijn, werk ik 40+ uur, is mijn pa opgenomen in het ziekenhuis en ben ik het allemaal een beetje zat aan het worden. Ik weet het, er zijn veel ergere dingen, maar bah-bah-bah. Ik lees mee en duim, maar had deze week even niet de tijd om uitgebreid op iedereen te reageren - sorry. Weet wel dat ik meelees en meeleef. Dikke knuffel voor iedereen die dat nodig heeft. :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Baggal, lekkages zijn heel naar, zeker als ze de bron niet goed kunnen vinden. Hopelijk hoeft er niks ingrijpends gesloopt te worden.

En dames, negeer mijn hele verhaal hierboven over het voelen van embryo's maar. Ik geloofde dat ik dat dus daadwerkelijk kan voelen. Maar vanavond op de bank was het gevoel van iemand in mijn baarmoeder opeens weer terug. Dus er klopt duidelijk helemaal niks van, van dat gevoel van mij :). Ik gooi er zondag voor de zekerheid toch maar een testje tegenaan. Voor het idee van je weer maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Yara, wat verdrietig. Heel veel sterkte.

Baggal, ellende lijkt altijd met veel tegelijk te komen. Stom. Hoop dat het niet te ernstig is met je vader. De rest word wel opgelost. Maar is wel frustrerend en vermoeiend. Sterkte.

Ik ben aan het bijkomen van een oktoberfest (heb me de hele avond afgevraagd wat ik daar toch in hemelsnaam liep te doen in een dirndl met blonde pruik...) en mag zo weer schilderen. Ach, houd me van de straat. Nog een kleine twee weken en dan moeten er knopen doorgehakt worden, tot dan geniet ik in elk geval van de rust in m'n hoofd.
Alle reacties Link kopieren
@windmolen wat shit dat je weer allerlei onderzoeken inmoet… hopelijk wel snel duidelijkheid over het verloop van je traject. Jij was toch van ziekenhuis overgestapt? Stiekem hoop ik net als mevrouwstippel dat deze poging toch gewoon gaat werken, gewoon omdat je ook weleens een gelukje mag hebben ;)

@mevrouwstippel :( :( zo lezend vind ik at je er knap sterk op reageert. Misschien ook door je gevoel dat al niet helemaal positief was al een beetje voorbereid op… enige troost is dat je nog een paar mooie cryo’s in de freezer hebt!!

Wbt vitamines, ik heb afgelopen vrijdag voor een fortuin aan vitamines gekocht bij de vitamin store. Normaal koop ik ze bij de drogist maar liep er toevallig langs.. Heb me wel laten vertellen dat deze vitamines echt van goede kwaliteit zijn, die van de kruidvat zijn volgens de verkoper die ik had ‘prut', want van slechte kwaliteit stoffen en lager gedoseerd. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben benieuwd of het uitmaakt. Heb Prenatale vitamines met oa. foliumzuur en zink, D en ook Omega3 en vitamine E. In totaal 90 euro armer. En mijn terugplaatsing is wss pas over 2 maanden dus tot die tijd ermee door!

@doces goed nieuws!!! duurde even maar dan heb je ook wat!

@yara niet weer… vind het zo vervelend voor je, zeker na de vorige x was het je zo gegund!!

@blauwerok, wauw!! ik vind het echt bizar hoe je het omschrijft en ook tot aan de precisie van wanneer het goed gaat / misgaat… Ik ben zelf altijd wel spiritueel ingesteld (niet jomanda-ish hoor) en geloof altijd wel in visualiseren en goede mindset en al dat soort dingen maar dit klinkt wel echt next level in contact ermee. Ik weet dat dit heel zweverig klinkt, mss kun je volgende x het geruststellen en positieve energie sturen?

Owh, lees nu je laatste bericht… Hm ik laat dit gewoon staan! Heel misschien heeft je embryo het zwaar gehad en de rode vloed overleefd, anders is het alsnog bijzonder!!

@Duufje hahaha ik ken het gevoel, wel gezellig! Geniet van je weekend!

Ik zit hier lekker te broeden en dat zit niet heel lekker!! Pfff voel veel steekjes, ben vaak misselijk en rugpijn.. Gisteren echo gehad, er zijn 19 follikels geteld van rond de 18mm. En een paar grotere van zelfs 25mm. In DD houden ze een max aan van 30mm dus dat ken net, ik spuit vanavond decapeptyl en maandag is dan gelukkig punctie! We hebben een hotelletje in Dusseldorf genomen morgenavond. Ik vind het erg spannend dit x.

Heb gisteren ook gehoord dat ik geen verse TP zal krijgen ivm vocht rondom eileiders en baarmoeder en mijn huidige hormoonbalans die niet optimaal is. Het wordt een cryo terugplaatsing in een kunstmatige cyclus 2 maanden na de punctie. Was ik een beetje teleurgesteld over want had stiekem toch gehoopt op een verse TP. Aan de andere kant is het misschien allemaal wel even beter zo. Ik heb heel bewust sinds september een kleine werkpauze genomen, klus liep af en vond het heerlijk om deze poging even zonder alle hectiek van werk te doen. Nu begin ik ver 2 weken met een nieuw project (ik ben freelancer) en dat is in het begin al even intensief genoeg! Maar moet wel weer wat geduld gaan verzamelen dus. Ach, stap voor stap, eerst maar eens wat cryo's maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop follikels Smurf. Hoe voel je je? Hopelijk heb je er niet teveel last van?

En Baggal, ik was helemaal vergeten je sterkte te wensen met je vader. Hopelijk valt het allemaal mee.

Ik heb vanochtend toch nog getest en die was (natuurlijk) negatief. Gelukkig voelde ik gisteren mijn eierstokken alweer groeien (dat voel ik sinds ze enorm groot zijn geworden tijdens het stimuleren) dus op naar de volgende ronde. Gelukkig hoef ik nu geen cyclus over te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Yaradreamz, och nee, wat superverdrietig :(. Pfff, alweer een miskraam in dit topic :(. Heel veel sterkte, meis :hug:.

blauwerok, jammer van de negatieve test. Ik zat ook nog even voor je te hopen op een innestelingsbloeding oid, omdat je schreef dat je menstruatie eerder kwam dan verwacht. Wel fijn dat je direct door kan. Hoeveel cryo's heb jij nog eigenlijk?

smurf, wow zoveel follikels! Zoveel had je de vorige keren toch niet? Heb je deze keer ook met een hogere dosis gestimuleerd? En is dit de eerste keer dat je het korte protocol doet? Ben blij te lezen dat je met decapeptyl gaat spuiten ipv met ovitrelle oid. Dat vermindert de kans op overstimulatie heel erg. En geen verse terugplaatsing is ook echt een goede beslissing in dit geval, als je al vocht in je buik hebt. Snap wel dat het vervelend is om langer te wachten, maar zo te lezen komt het ergens ook nog wel goed uit. Succes met de punctie morgen!! Ik hoop op veel mooie eitjes!

Baggal, sterkte met alles wat je gaande hebt. En met name met je vader, ik hoop dat het niet ernstig is.

Doces, oh, wat fijn dat het ineens toch gegroeid is! Hopelijk kan je dinsdag de TP plannen!

Hier weer aan het spuiten en slikken. Ik hoop met jullie mee op een wonder ;).
Ik ben hardstikke ongesteld. Heb er geen zwangerschapstest meer aan verspild.

Doces wat een goed nieuws. Hopelijk een succesvolle tp op komst.

Smurf succes met de punctie. En daarna rustig aan gezien het vocht.

Baggal veel sterkte met je vader. Erg vervelend van de lekkages. Klinkt niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: Fijn dat je je zo goed op je plek voelt bij het endometriosecentrum. Wel heel vervelend dat je weer nieuwe onderzoeken nodig hebt. Ik vind het best ingewikkeld klinken allemaal. Ga je nu eerst een ronde met clomid doen? Zonder IVF? En dan daarna eerst onderzoeken afwachten voordat jullie verder gaan?

Mssfiddler: Bizar dat onze arts dat dan zegt, terwijl jij gewoon een dochter hebt gekregen uit een 4-cellige embryo op dag 3. Pfff. Wel dank voor je reactie.

Zizo: Bedankt voor het in de tabel zetten! <3 Wat stom dat er nog een klein stukje in jouw baarmoeder zit. Gelukkig dat ze niet meteen aan een curettage dachten. Vooral heel stom dat alles daardoor nog op pauze staat.. Hoe gaat het nu met je? Heb je normaal een beetje regelmatige cyclus?

Duufje: Super dat die informatie-avond zo fijn was. Er zitten nog best wel wat stappen voordat je echt pleegzorg mag leveren toch? Misschien verschilt dat ook per regio. We zijn een aantal jaren geleden ook naar zo’n avond geweest. Daar werd ook genoemd dat je geen pleegzorg mocht leveren als je nog in een fertiliteitstraject zat, vond ik wel een tegenvaller, maar begrijp het ook wel. Vind het wel heel stoer dat jullie je daarin verdiepen.

MwStippel: Echt heel cool al die cryo’s. Wat is dit een stuk beter nieuws dan de vorige keer/keren. Wel enorm zuur dat je ongesteld bent geworden, maar ik hoop dat jouw lucky-shot nog tussen de ijspegels ligt dan!

Globe: 24 follikels? Holy-moly! Wat een hoop! Hoe gaat het nu met de hormonen? Waar heb je last van?

Dazzle: Wat een verhaal zeg. Super stom dat er dan niks gevonden wordt. Jullie hebben er in ieder geval alles aan gedaan.. Hoe voelt dat om aan de laatste vergoede poging te beginnen?

G-power: wat naar dat je zo ziek bent geweest! Hoe is het gegaan met opbouwen van je belasting? Wel heel cool dat je een positieve test in handen hebt! Voorzichtig gefeliciteerd! <3

Doces: Wat fijn dat je BMS eindelijk dikker is geworden!!

Smurf: Wij gaan speciaal naar Gent. Kijken of het gras daar groener is.. Wat een hoop follikels groeien er! Hopelijk hou je, ondanks de afvalrace, er een mooi aantal aan over! Merk je er in het dagelijks leven wat van dat jouw testosteron wat zou moeten zakken?

Yara: Wat verdrietig zeg! Sjit, weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte.

Baggal: Hoe gaat het nu met jouw paps? Hopelijk niks ernstigs…

Blauwerok: Wat verdrietig dat je negatief getest hebt. Sterkte!

Ik probeer nog, zeer ongeduldig, een week geduld op te brengen voor onze eerste afspraak in Gent. Mijn man is de hele week in het buitenland, dus moet proberen de zenuwen een beetje in m'n eentje te onderdrukken. Volgens mij gaan er best wat mensen komende week naar Gent voor eerste afspraken. Ben erg benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren!!
Alle reacties Link kopieren
Succes met de punctie vandaag Smurf. Ik hoop dat het een beetje meevalt en je niet teveel last krijgt met al dat vocht.

En stom zeg MwStippel, dat het definitief niet gelukt is. Moet jij nu ook eerst een cyclus overslaan voor je een cryo terugplaatsing krijgt?

Windmolen, ik duim met je mee. Er is altijd een kansje, anders zouden de doctoren immers geen medicijnen geven. En als antwoord op je vraag, ik heb nog 5 cryos. De twee hele mooie zijn nu gebruikt en nu gaan we verder met de nog steeds mooie :).

En Lauwe, succes met wachten op de afspraak in Gent. Ik kan me goed voorstellen dat dat spannend is.
blauwerok schreef:
15-10-2018 08:03
En stom zeg MwStippel, dat het definitief niet gelukt is. Moet jij nu ook eerst een cyclus overslaan voor je een cryo terugplaatsing krijgt?
Ik weet het niet. Ik word vanmiddag gebeld door het ziekenhuis over het vervolg.

Maar voor mijn lichaam is een cyclus overslaan misschien wel goed. Ik heb een hele pijnlijke heftige menstruatie. Veel krampen, verlies stolsels en veel bloedverlies. En het lijkt erop dat mijn eierstokken nog flink pijn doen. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik kan me niet meer herinneren dat mijn vorige menstruatie' s na een poging zo pijnlijk waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest na een mislukte poging altijd een cyclus overslaan. En had na een punctie zeker meer pijn bij een menstruatie. Na eerste punctie heb ik nog wel 2 maanden mijn eierstokken gevoeld, bij de tweede 6 weken ofzo.
Een maandje overslaan voelt altijd een beetje zonde maar ik geniet ook zo van het "niet" mee bezig hoeven zijn.
Inmidels een paar echo's verder en heb ik de icsi poging moeten staken. Uiteindelijk groeide er maar 2 follikels echt en bleef de rest te ver achter. Vanochtend een escape iui gehad.... Wel moet ik door natuurlijk met de rest vd medicijnen deze cyclus. Dus met een andere weg sluit ik me aan op t w8bankje :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven