Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Jokke, ik snap de teleurstelling. Is het een idee om de punctie te annuleren? Je moet niet perse de punctie doen he. Als jij denkt dat je bij een nieuwe ronde een betere opbrengst zou kunnen krijgen, dan is dat helemaal niet raar om te annuleren. Ik kan zo snel niet terugvinden hoeveel eitjes je de vorige keren had. En wat ik eerder ook al schreef: het gaat om kwaliteit. Als het vier goede eitjes van goede kwaliteit zijn, kan dat voldoende zijn. Ik duim heel hard voor je!

Bolletje, ik zie dat jij niet in de tabel staat. Ik wil je er gerust in zetten. Kun je de volgende gegevens in een berichtje zetten, dan zal ik je dit weekend toevoegen: leeftijden, bezig sinds, in de mmm sinds, oorzaak, welke poging doe je, welk ziekenhuis. Uiteraard hoef je niet alles in te vullen als je de info privé wilt houden.

Labgeek, ik ben de tabel aan het aanpassen. Ik zag dat jij op 18 april een echo had om bms te meten. Hoe gaat het nu met je? Hopelijk brengt de PGS jullie het grote succes. Ben je aan het voorbereiden op een terugplaatsing?

Windmolen, voor jou gaat het deze week ook weer beginnen. Donderdag ga je naar de kliniek toch? Ik hoop dat je weer lekker opgeladen bent door de vakantie.

Puk weet jij al of je snel weer door mag voor de cryo terugplaatsing? Je hebt nog vier cryo’s toch? Hopelijk geeft dat je een fijn gevoel. Is dit jouw tweede of derde icsi (voor in de tabel?)?

Och Vienna, wat verdrietig nog dat je een huilbui had vanwege je overleden kat. Je mist natuurlijk je maatje. Wel fijn dat je weer bent begonnen met de volgende poging. Succes met de controle morgen!

Mamamaria, heb je al iets gehoord over een eventuele terugplaatsing? Hoe gaat het nu verder met je? Hopelijk heb je geen last van ohss.

Innerpeace, hoe gaat het nu met jou? Jij had een maand geleden een terugplaatsing. Hoe is dat afgelopen? Heb je ook nog cryo’s?

Kasteelbewoner, weet jij al of je een terugplaatsing hebt? Spannend hoor!

Gingerspice, jouw laatste berichtje is van 12 december. Ik heb je voor nu uit de tabel gehaald, maar wees welkom om weer mee te schrijven. Ik zet je er zo weer in.
Ook Patatje15 heb ik verwijderd. Je hebt 7 berichten op het viva-forum geschreven, waarvan de laatste op 19 januari. Mocht je terug willen, kan dat natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Zizo Klopt, mijn BMS was 7 mm en ik mag morgen hopelijk voor een terugplaatsing (als het embryo goed ontdooit). Ik ben dus nooit echt nerveus geweest voor de ontdooiing behalve deze keer… waarschijnlijk omdat we niet zoveel kansen hebben (2). Word morgen rond 9 uur gebeld…
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lagbeek.
Zizo fijn dat de tabel mooi is bijgewerkt, dan kan je ook zonder olifanten geheugen een beetje bijblijven ;-)
En antwoord op he graag, ik heb nooit een hoge score follikels, eerste x 4, tweede x 6. Dus hoopte die stijgende lijn vast te houden, beetje naïef, maarja. Dus als in alle follikels eitjes zitten en de bevruchting werkt wat mee, dan ben ik best tevreden.
Blij met jullie, dames die begrijpen hoe zo'n traject voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!

Labgeek, spannend voor jou. Ik hoop en duim dat je morgen goed nieuws krijgt!

Zizo, dank je wel voor het bijwerken van de tabel! :thumbsup: Wat zijn jullie ook alweer lang bezig zeg... Ik herken wel een beetje wat je schrijft, dat je er een eind aan zou willen breien. Het traject vergt soms gewoon zoveel van je. Ik denk ook regelmatig, nou, laat maar hoor. Begin ook steeds meer te 'wennen aan' of mezelf erop voor te bereiden op een leven zonder kinderen. Merk dat ik de laatste tijd ook zo gelukkig kan zijn (waar ik blij om ben). Maar dan ineens komt het gemis weer keihard binnenvallen en daarbij heeft hier mijn man ook een hele sterke kinderwens, die ik natuurlijk niet zomaar voorbij kan gaan. En sowieso wil ik die laatste verzekerde poging natuurlijk uitbuiten. Hoe is dat bij jou ook alweer? Is dit ook jullie laatste verzekerde poging, of heb jij die verzekering met 4e poging?

Vienna, ook bij jou spannend dat je weer begonnen bent. Hoe is je controle gegaan vandaag? En je huilbui is begrijpelijk hoor. Die hormonen doen toch iets met je, plus de spanning, plus dat je natuurlijk je lieve kat gewoon mist :hug:.

Bolletje, hoe was jouw controle vandaag?

Dazzle, wat een mooi moment moet dat zijn geweest om eindelijk goed nieuws te kunnen delen :heart:. Nog steeds heel blij voor jou! Wel heel bijzonder dat het nu gelukt is nu je voor het eerst prednisonole bent gaan gebruiken. Denk je dat dat het missende puzzelstukje was? En ik meende trouwens dat je eerder eens schreef dat je arts er eigenlijk terughoudend mee was, omdat het mogelijk ook averechts kon werken. Was er een specifieke reden om het bij jou toch te gebruiken? Of was het omdat je het zelf gewoon graag wilde? Ik vraag me af of ik ernaar moet vragen bij mijn arts.

Baggal, ik had nog niet gereageerd op de situatie met de dochter van je man en haar zwangerschap. Wat naar dat er mogelijk iets niet goed is. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt!

DaisyLiz, fijn dat de terugplaatsing gepland staat. Heel veel succes alvast!

Oh Jokke, ik snap je teleurstelling over de eitjes... Hopelijk zijn ze wel idd van goede kwaliteit! Er hoeft er maar eentje de juiste te zijn! Ik duim voor je!

HD, succes op het wachtbankje! Hopelijk straks ook nog wat cryo's!

Smurf, wat fijn dat ze alledrie mooi doorgegroeid zijn! En nu dus 2 teruggekregen, wat spannend! Ook jij heel veel succes op het wachtbankje! En nog een cryo in de diepvries dus? Da's wel heel fijn! En ja, wij zijn idd ongeveer rond dezelfde tijd begonnen met ons traject en het meeschrijven hier, samen met Zizo en Labgeek en niet lang erna ook Yaradreamz volgens mij. Ik had nooit gedacht dat we hier nu nog steeds zouden 'moeten' meeschrijven... Ik schrik ook altijd echt een beetje ervan hoe 'hoog' in de tabel ik nu sta. Ik hoop met je mee dat het ons binnenkort ook eindelijk gegund is! Voor jou en Labgeek hopelijk al heel snel!

MamaMaria, waah, wat een mooie opbrengst zeg! Ik krijg echt een beetje spijt dat ik niet van die extra vitamines van Rika ben gaan slikken... Heb je vandaag terugplaatsing gehad? Hoe is het gegaan? Hopelijk zijn er nog lekker veel embryo's aan het doorgroeien!

Yaradreamz, he bah, wat verdrietig :hug:. Zeker omdat je nu weer met een nieuwe poging moet beginnen... Ik hoop dat het je lukt alsnog van je vakantie te genieten, meid. Sterkte...

Kasteelbewoner, fijn dat je ovulatietest positief is geworden. Weet je al wanneer je de terugplaatsing krijgt? Bedankt trouwens nog voor je uitleg over het microbioom-onderzoek. Dat kende ik idd nog niet zo.

Stipjepipje, ook nog even een knuffel van mij voor jou. Wat een rollercoaster voor jou idd. (En wat een k*topmerking van zwager (6) .) Ik hoop dat Sasky's reactie je wat duidelijkheid schept en je verder helpt! Sterkte!

MevrouwStippel, hoe gaat het nu met je? Wat naar dat je ook nog een heftig iets om je werk te verwerken kreeg. Al kan ik me idd ook wel voorstellen dat het soort van afleiding geeft. Als het dan maar niet later allemaal toch teveel wordt. Ja, Rika heeft vast aan populariteit gewonnen door jou. Toch heeft het bij jou niet tot het uiteindelijke gewenste resultaat geleid en dat blijf ik gewoon heel verdrietig voor je vinden.

Duufje, lijkt me een verstandig besluit om het opruimen van de spulletjes nog uit te stellen. Het kan altijd nog en wie weet heb je het idd toch nog nodig. Weet je wanneer je weer iets hoort van de pleegzorg?

Luna, hoe gaat het wachten bij jou? Overmorgen testen, of niet? Spannend! Overigens sta jij ook nog niet in de tabel, dus als je dat wilt, kan je jezelf toevoegen of even je gegevens doorgeven, dan zet iemand anders je erin. Maar hopelijk hoef je er helemaal niet in omdat je meteen een positieve test hebt :).

Hier alles goed, ik heb een heerlijk lang paasweekend gehad. Morgen heb ik inderdaad weer een afspraak bij mijn arts (goed onthouden, Zizo!). Begin al een beetje zenuwachtig te worden. Ben heel benieuwd of ik meteen mag beginnen. Ik hoop maar dat ik klaar ben voor deze nieuwe poging. Ik was een tijd geleden begonnen met gezonder eten, maar tijdens onze maand vakantie was dat erg lastig vol te houden (veel te weinig groente en fruit gegeten, erg lastig als je niet zelf kookt). Ik hoop maar dat dat geen kwaad kan. Verder wel tijdens de vakantie veel sportief bezig geweest, en gezonde lucht ingeademd, dus hopelijk doet dat dan weer wat goeds.
Alle reacties Link kopieren
Dazzle wat fijn voor je! Heel onwerkelijk allemaal he. Ben nog steeds blij voor je. Hoe voel je je verder? En wat mooi dat je voor Moeders voor Moeders gaat opvangen..
Hopelijk mogen hier nog meer dames bij aansluiten, vooral de dames eerst die ook al zo lang geduld hebben.

Windmolen, spannend! Ik snap dat je alle omstandigheden perfect wilt hebben. Maar als je genoten hebt is dat ook wat waard voor je lijf. En daarvoor heb je ook gezond gegeten, dus dan heb je niet zomaar een tekort ofzo lijk mij. Ik duim voor je dat je mag starten!
Alle reacties Link kopieren
@zizo: je mag me in de tabel zetten. Leeftijd 37/37 - wens sinds: 2016 - mmm sinds: 2017 - oorzaak: dichte eileiders, lichte endometriose - poging: icsi1 (1x tp), start icsi2.

@labgeek: Spannend hoor! Hopelijk morgen een goed bericht!

Hier enorm opgelucht: er zijn ongeveer 13-15 follikels! Ze verschillen nog wat in grootte dus morgen terugkomen. Hopelijk maken de kleintjes een groeispurt en doen ze ook mee. Maar ben nu al blij met het resultaat! Misschien heeft de hogere dosering en andere medicatie toch geholpen :)
anoniem_182691 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 20:01
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: wat fijn dat je vakantie hebt gehad. Met eten of vitamines zou ik me niet zo druk maken, denk dat geen stress/ontspannen op vakantie zijn geweest ook veel waard is voor het traject!
Hoop dat je snel kunt starten, succes!

Bolletje: WoW wat goed zoveel follikels! Ik hoop dat er heel veel rijpe eitjes gevonden worden.

Bedankt voor alle lieve reacties, het zijn idd nu de hormonen en blijft verdrietig van mijn kattenmaatje... was zo lief! Binnenkort wel nieuwe kittens, dus daar kijken we al naar uit.
De afspraak ging goed. Er lijken ongeveer 9 follikels mee te doen, eentje is al vrij groot. Waarschijnlijk maandag of dinsdag punctie. Hopelijk voldoende rijpe eitjes dan.

Duim mee voor alle meiden op het wachtbankje! Hoop op positief nieuws binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
@zizo bedankt voor de tabel bijwerken! Jij doet het een stuk beter dan ik zie ik net🙈. Sorry wilde er geen potje van maken!! Heb net nog wel even mijn testdag aangepast. Die is gelukkig wat eerder dan 6 mei.

@Labgeek hopelijk krijg je morgen goed nieuws! Ik gun het jou ook zo na alle ellende!

@jokke snap dat je beter nieuws had gewild. Meer follikels stelt toch altijd gerust, maar wat je zegt, het gaat om de kwaliteit! Ik houd altijd een berekening aan die duuf of baggal volgens mij gedeeld heeft dat als je 4 goede eitjes hebt en ong de helft daarvan worden goede embryo’s is echt geen slechte uitkomst.

@windmolen ik heb altijd precies hetzelfde met die tabel!! Ik verbaas me er ook altijd over. Ik wil samen naar de volgende tabel!

@vienna ah mijn kat is ook mijn allerbeste maatje! Zou het heel erg vinden haar kwijt te moeten raken. Hopelijk brengen de kittens wat leven in de brouwerij, is zo’n leuke tijd! En ook echt goed dat je er 2 neemt. Kunnen ze elkaar vermaken. Ik ben aan het lobbyen voor een hond erbij maar het lukt nog niet zo goed... het lijkt me zo leuk maar vriend is niet echt een hondenlover!

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, het gaat hier zo snel! Dus ik pik er hier en daar wat uit. Ik wil ook niet reageren om het reageren!

Helaas is de 3e toch gesneuveld. Hij was gedegenereerd kreeg ik door. Shit, maar goed... alle hoop op de 2 in mijn buikje voor nu.
Hoi Allemaal,

Ik ben deze week vrij geweest en weet niet precies meer waar iedereen nu is..even uit mijn hoofd:

@Hd, fijn een tp, en inderdaad per brief info over de cryo's was in mijn vorige ziekenhuis ook. Alleen liet toen een verpleegster vallen dat ik ook zou kunnen bellen en dat ze het me dan ook zouden vertellen...

@Smurf ook weer pupo en zelfs van 2! dapper hoor, hoop dat ze blijven zitten!

@Dazzle, heerlijk om het nieuwste zo gedeeld te hebben, de duimen draaien vor je eerste echo.

@Windmolen, snap je dat het spannend vind om weer te beginnen. Even ter relativering over de rika pillen, ik ben ook afgevallen, heb een hogere dosis gekregen, ander hormoon en ben suikerarm gaan eten (om af te vallen). Maar goed het kan ook toeval zijn, ik had ook in mijn IUI tijd een keertje 1 poging die afgebroken werd vanwege 'overstimulatie' daar baalde ik later nogal van aangezien ik bij mijn ivf 1 en 2 nooit meer zo veel follikels had...

@Jokke, snap dat je een beetje teleurgesteld bent..ik denk dat het belangrijk is dat jij je nu goed voelt bij het besluit om deze poging door te laten gaan. ik had twijfels bij mijn tweede poging en overwoog te cancellen, later had ik daar toen spijt van.
vanuit mijn laatste ervaring zou ik misschien ook overwegen te annuleren. Maar dat is nogal makkelijk nu, ik had ook niet van te voren kunnen weten dat deze poging zo zou verlopen.

@Baggal, het blijft dus spannend met de baby, heel naar veel sterkte voor jou en je man.

@Bolletje en Vienna, spannend weer nieuwe puncties en bij jullie beide ook mooi aantal eitjes die aan het groeien zijn.

Hier, neemt de spanning nu weer toe. Volgens mij is het beleid van Gent om je te bellen de dag na de punctie om te vertellen hoeveel bevruchtingen er dan zijn en een afspraak te maken voor terugplaatsing op dag 5 (voor mij morgenochtend). Als je tussendoor niks hoort dan gaat het door, denk ik dan he? Maar goed dat verhaal van Lauwie zit ook in mijn hoofd dus ik vind het mega spannend. De zuster zei aan de telefoon "ach er zal er toch zeker wel een overblijven he?" maar goed zoals met alles geen garanties. Dus ik had deze week bij elk telefoontje een hartinfarct en morgen in de auto zal de spanning wel weer vreselijk zijn. O en ik drink me helemaal het laplazarus 3-4 liter per dag, pas sinds vandaag iets minder opgezette buik/vol gevoel dus vermoed wel dat ik een milde vorm van OHSS heb/had. Moet van de dokter naast alle andere dingen elke dag minstens 0.5 liter sportdrank (met electrolyten) per dag drinken 2 weken lang...
Alle reacties Link kopieren
Mamaria heel veel succes gewenst!

Smurf, ah wat jammer van die 3e. Ik hoop heel hard met je mee dat de gouden twee nog even een maand of 8 blijven zitten!

Vienna, ah wat verdrietig. Hier ook twee katten dus ik snap je verdriet heel goed. Wat fijn dat er 9 mee lijken te doen. Moet je nog terug voor controle?

Bolletje wow wat een mooie score ook voor jou zeg! Megafijn!

Windmolen heel veel succes vandaag! Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, na zo'n lange tijd. Ik hoop heel erg dat je vandaag groen licht krijgt!

Labgeek ben jij al gebeld? Ik hoop heel erg op goed nieuws voor jou! Ik duim!

Baggal, jeetje klinkt heftig hoor. Ze hebben dus nog geen idee wat het is?

Hier: gehoord dat ik maandag een terugplaatsing heb (indien ontdooien goed gaat). Erg fijn dat er eindelijk weer een kans komt na al die maanden wachten!
Alle reacties Link kopieren
Even kort voor Mamamaria. Gelukkig zijn wij de uitzondering en staat ons verhaal helemaal los van die van jullie. Maar ik snap dat die mogelijkheid nu meer in jouw gedachten zit dan als je ons verhaal niet had gelezen. Ik duim als een malle voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Mamamaria: Heel veel succes in Belgie en ik hoop heel hard met Lauwie mee dat je TP doorgaat (en stiekem dat je ook nog wat hebt om in vriezen). Na de top score qua eitjes + bevruchtingen hoop en reken ik daar eigenlijk wel een beetje op.

Smurf: Wat jammer dat de 3e het toch niet tot cryo geschopt heeft. Alle hoop is dus op de 4AA en andere blasto gevestigd! Heel veel succes in de wachtweken.

HD: Succes op de wachtbank!

Dazzle: Wat goed dat je mee doet voor MvM en daarbij anderen helpt die verminderd vruchtbaar zijn vwb medicatie. Ik duim mee voor een prachtige echo.

Windmolen: Ik ben heel erg benieuwd of je inderdaad mag beginnen. Je klinkt erg uitgerust (en in balans) moet ik zeggen en dat lijkt mij toch echt wel een heel prettig uitgangspunt. Succes met je gesprek vandaag.

Fijn dat je echo goed was Vienna! Ik hoop op een mooie ronde voor je. En dat je bij tijd en wijlen nog even heel erg verdrietig bent om je kat is toch best heel erg logisch? Hij was toch een beetje je maatje en steun in dit hele traject. Ik denk wel eens dat wanneer er een leven genomen wordt (in de zin van nu jouw kat) je er hopelijk ook weer nieuw leven voor terug krijgt (in de zin van een zwangerschap) maar zo werkt het helaas niet...

Bolletje: Heel veel succes met je afspraak vandaag. En 13-15 follikels klinkt gewoon heel erg mooi. Zet em op!

Daisy: Jij bent je ook weer aan het opmaken voor een TP meis! E-i.d.e.l.i.j.k. zou ik eraan willen toevoegen, want je laatste poging was, als ik het goed heb, alweer in Januari. Het lijkt mij voor jou altijd extra lastig, juist omdat je je lieve zoontje hebt verloren en de wens om opnieuw zwanger te worden dan vaak alleen maar sterker en heftiger is. Dat hoor ik in ieder geval heel vaak in mijn omgeving en dan moet je ook nog zo lang wachten. Maar goed - we zitten op eind april en er staat weer wat op stapel. Hopelijk gaat het ontdooien goed. Voor wat betreft de man van mijn dochter was de eerste 20 weken echo heel slecht. De GUO was iets beter in de zin dat niet ALLE organen allemaal verkeerd zaten, maar er zijn wel zorgen bij het gedraaide hartje en de verkeerd aangesloten maag aan de verkeerde kant van het lichaam. Dit kan duiden op een chromosoom probleem (naast een medisch probleem), vandaar de vlokkentest. Ze heeft in ieder geval wel aangegeven dat ze in beginsel de zwangerschap wel wenst voort te zetten, mits verenigbaar met het leven. Was daar erg door ontroerd overigens en hoop voor hen dat er niets mis is met de chormosomen. Dan blijft het medische gedeelte nog steeds een mogelijk probleem. Afwachten dus...

Morgen ga ik tussen de middag naar Fertility Fest. Komt me qua werk niet heel goed uit, maar ik had al kaartjes. https://www.fertilityfest.com/ 't is dat jullie allemaal in NL zitten, anders had ik jullie graag uitgenodigd. 'Mijn' Dr A. spreekt op 1 mei geloof ik (maar ga daar niet heen).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi,

Ik ben pupo! 😀
Heb een 4ac teruggekregen nog niet helemaal zeker wat dat betekend maar volgens de dokter een hele mooie.

En er zijn er ook nog een paar in de race voor de vriezer, worden vanmiddag nog eens bekeken en dan krijgen we morgen mail met hoeveel ze in kunnen vriezen. 😊
Zo’n opluchting dit......
Ga zo maar es een ananas slachten 😛
Alle reacties Link kopieren
Woohoo Mamamaria :cheer: :cheer: :cheer: ! Heel veel succes op de wachtbank. Hopelijk is dit de start van een nieuwe, mooie zwangerschap!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook pupo! Net jou mis gelopen @mamamaria in Gent haha, ik duim voor jou en mij!

Onze blasto was al uit zijn schil gekropen! Een hele mooie embryo zei de dokter dus ik hoop het zo!!!
Alle reacties Link kopieren
Drukke wachtbank meiden! Wel gezellig 😉
Alle reacties Link kopieren
Labgeek, jaa, pupo! Wat fijn! En van een gehatchte blasto, dat klinkt erg goed! Ga hard voor je duimen!

MamaMaria, jij ook mooi op het wachtbankje, jeeej! En wat fijn dat er nog een aantal in de running zijn, hopelijk goed nieuws morgen in de mail. Grappig dat jij en Labgeek elkaar bijna tegen hadden kunnen komen in Gent. Ook jij veel succes op het wachtbankje! Oh, en bedankt voor je relativering wbt Rika, vond ik ook wel weer even geruststellend om te lezen. Je bent trouwens echt goed bezig geweest voor deze poging! Met afvallen en suikerarm eten enzo. Hopelijk gaat het vruchten afwerpen!

DaisyLiz, hopelijk gaat het ontdooien goed maandag en mag jij je ook op het wachtbankje zetten! Eindelijk!

Ah Smurf, wat jammer dat de derde het toch niet gehaald heeft... Maar hopelijk heb je een mooie plakker (of twee) in je buik idd! Gezellig idd op de wachtbank!

Vienna, fijn dat er 9 follikels mee lijken te doen! Wanneer heb je weer controle? Gaat snel ineens bij jou!

Bolletje, wow, mooie score! Hoe zag het er vandaag uit?

Lilly, dank je wel voor je lieve berichtje. Hopelijk heeft het ontspannen van de vakantie idd ook goed gedaan. Ach, ik weet ook wel dat al die externe factoren maar een beperkte invloed hebben. Uiteindelijk komt er toch vooral gewoon een hoop geluk bij kijken. Hopelijk gaan we dat eindelijk hebben, deze ronde!

Hier: het gesprek en controle was goed, en ik ben per direct van start gegaan! De eerste spuit zit er zelfs alweer in!! Ik ga 300 eenheden menopur spuiten (4 ampullen). Ben benieuwd, ik heb dat nog nooit gebruikt. Wel een heel gedoe om klaar te maken... Kan echt zoveel bij fout gaan, ik word daar gewoon zenuwachtig van... Dinsdag heb ik de volgende controle en de punctie verwacht de arts op 6 of 7 mei. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een positieve ontwikkelingen allemaal! Heel fijn om te lezen.

Ben in gedachten ook nog bij jullie, Duufje en Stippel.

Zijn er nog ontwikkelingen wat betreft pleegzorg Duufje? Ik heb het al eerddr geschreven en meen het nog steeds: als een stel goede pleegouders zijn, zijn jullie het wel (voor zover ik een indruk heb gekregen van jullie), ook juist omdat jullie je bak ellende wel gekregen hebben en nog steeds zo stevig 'staan'. Kan me voorstellen dat de biologische ouders daar ook respect voor zullen voelen (al is dat super situatie-afhankelijk natuurlijk).

En Stippel, ik las je altijd graag, vond het fijn dat je zo aandachtig overkomt. Hoop je nog eens te lezen.Volgens mij gaat het jou ook echt lukken om een mooie nieuwe richting te vinden, heb de indruk dat je heel bewust in het leven staat en goede keuzes maakt.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: bij jou ook super snel! Fijn dat je meteen kon beginnen.
Ik heb zaterdagochtend weer controle, waarschijnlijk maandag of dinsdag punctie (hoop heel erg dinsdag...zou zoveel beter uitkomen met werk, maar we zien het wel).
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop actie hier! Spannend! Mijn duimen draaien voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
@windmolen: Fijn dat je bent gestart! Vond het in het begin ook spannend, die 4 ampullen menopur en dat geknutsel. Maar ik moet zeggen, je wordt er steeds handiger in. Het gaat steeds sneller.

@mamamaria en labgeek: Veel succes op de wachtbank!

@daisyliz: Yes, bijna een terugplaatsing! Hopelijk ontdooit de cryo goed. Ik duim voor je!

Hier net de pregnyl gezet. Zaterdag staat de punctie gepland. Er worden 14 follikels aangeprikt, daar zijn we wel blij mee. Daarna de spannende tijd weer in. Hoe gaat het met de dames op de wachtbank? Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Ik heb hier helaas niet zoveel meegeschreven als ik graag had gedaan. Maar omdat ik vaak alleen op mijn mobiele telefoon zit was het voor mij bijna niet meer bij te houden.

Ik heb wel een fijne mededeling. Ik ben zwanger! Onze eerste ICSI in de natuurlijke cyclus en het is raak. Erg onwerkelijk allemaal, maar ik sta te stuiteren!

Het is bijzonder hoe lief jullie hier voor elkaar zijn en hoe waardevol deze groep is! Dikke knuffel voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Jokke, kan me je teleurstelling erg goed voorstellen, je wil natuurlijk altijd meer om je kans te vergroten. Ik weet nog wel dat ik bij de 2e stimulatie mogelijk ook maar 3 zou hebben. Volgens de arts is de kans dan even groot. Je hoop hoopt natuurlijk op cryo's omdat je dan nog extra kansen hebt. Rationeel is dat allemaal te begrijpen maar emotioneel is dat niet logisch, zeker niet als het je laatste kans is. Succes met je punctie en ik wens je mooie rijpe eicellen toe.

Bolletje, ook veel succes bij de punctie.

Windmolen, voor jou breekt dus ook een spannende tijd aan. Ik zou me niet teveel zorgen maken over dat je een tijd minder groenten hebt gegeten. Er zijn zoveel soms nog onbekende factoren die een rol spelen. Ik hoop dat endometriose in ieder geval geen rol gaat spelen. Ik wens je een heel succesvolle poging, en succes bij alle momenten van stress zoals de echo's punctie etc.

Wat een hoop terugplaatsingen hier en ik sluit mij vandaag aan. Natuurlijk was ik reuze gespannen of ze wel goed zouden ontdooien. Vanmiddag hoor ik of het er ook echt twee zijn. Moest vanochtend wel aan ze denken hoe ze uit de comfortabele vriezer gehaald zouden worden en wakker werden gemaakt om nog een paar uur in een warm badje te kunnen dobberen. Ik vind het ook eng dat ik niks gebruik en nu natuurlijk van alles ga voelen zonder dat te kunnen wijten aan de utrogestan of pregnyl.
Alle reacties Link kopieren
Luna gefeliciteerd met je zwangerschap.
Kasteel wat spannend weer. Gebruik je niets omdat het in eigen cyclus is?? Zal voor he duimen.
Windmolen ik hoop dat je niet te veel last hebt van de menopur. Ik heb ook die hoeveelheden gespoten. Ik weet niet of je in de ochtend spuit, maar evt mag je het in de avond klaar maken, in de koelkast leggen en de volgende ochtend spuiten. Ik vond het altijd fijn als het klaar lag, gaf mij een stuk rust.
Hier morgen de punctie, leuke koningsdag. Dan hoop ik op een Willem of een Máxima:-)
Alle reacties Link kopieren
Go go go dames! Spannend weer zo'n volle wachtbank.... Ik duim voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven