Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daisy: ben ook benieuwd waarom de arts je wil zien voordat je verder mag. Heb je al een datum? En dat wachten is hartstikke zuur - zeker na de geboorte van N. wil je niets liever dan opnieuw succesvol zwanger worden. Heel verdrietig. Heb je nog iets met moederdag gedaan na dat appje van je vader? En hoop dat de bruiloftsvoorbereiding je genoeg afleiding geeft :rose:

Smurf: zo'n telefoonloos dagje is prima toch? Al die andere mama's die op social media hun geluk willen rondstrooien op moederdag snap ik heus wel, maar ik snap jou nog beter dat je even geen zin hebt om daar deel genoot van te zijn.

En verder Jokke, Kasteel en bolletje: denk aan jullie dames :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz wat jammer dat je zo lang moet wachten. Aan de andere kant heb je een prachtige bruiloft en huwelijksreis in het vooruitzicht. Hopelijk geeft de voorbereiding afleiding en vliegt de tijd voorbij.

Dazzle ik gun je een hele fijne vakantie toe met lekkere wijntjes en pasta.

Hier gaat het redelijk. De hoofdpijn is het meest vervelend. De opvliegers vallen redelijk mee, maar heb ik vooral snachts.
De spuiten zetten gaat prima met die kant-en-klare spuitjes. Gelukkig voel ik daar niets van. Nog even volhouden, hopelijk vanaf zaterdag Menopur erbij.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve reacties! Gisteren ging het wel, ondanks dat het Moederdag was. Had toch een heel klein beetje hoop nog dat het misschien laat was. Maar ook vandaag een negatieve test. Heb er toch wel flink de balen van. En ineens het besef dat het echt als aftellen begint te voelen wat we nog aan kansen hebben om ouders te worden.
Ook wel heel dubbel, want we hebben nog kansen en elke kans is er toch één. En daar zijn we super dankbaar voor. Maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Knuffel vienna
Zizo hoop dat je lekker zonder bijwerkingen blijft, is toch het fijnste. Sterkte met de voorbereidingen op de punctie
Alle reacties Link kopieren
Daisy, wat jammer dat je zolang moet wachten. Ben ook heel benieuwd wat de arts met je wil bespreken.
Wat leuk, een huwelijk in het vooruitzicht.

Sense, ik herken wat je schrijft. Het is op een bepaald moment ook gewoon genoeg ofzo. Dan wil je niet meer, heb je geen zin meer in al dat gedoe.
Kan me heel goed voorstellen dat je nu even tegen die extra poging aanhikt.
Ben heel benieuwd hoe de voorbereiding op pleegzorg jullie gaat bevallen. Wij hebben inmiddels alle benodigde documentatie ingeleverd en wachten nu tot er een afspraak gemaakt gaat worden voor het intakegesprek. Ik ben ook heel benieuwd wat daaruit gaat komen.

Windmolen, wat zit je eenzaam op het wachtbankje zeg. Kun je het een beetje uithouden?

Wat jammer dat er weer zoveel slecht nieuws is hier, het ging zo lekker even.
Sterkte allemaal!

Moederdag is weer voorbij en overleefd in elk geval. Ik zag er minder tegenop dan andere Jaren en ik vond de dag zelf uiteindelijk ook meevallen. De start was lastig, maar het werd uiteindelijk best een okaye zondag.
Maar ik vind nog steeds dat ze dat best mogen afschaffen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Duufje echt heel veel respect voor jou. Hoe je met alles omgaat. Volgensmij ben je een hele sterke vrouw.

Baggal Lief dat je ernaar vraagt. Ik heb verder niks meer gezegd tegen mijn vader over moederdag, maar ben ook niet bij de moeders op bezoek geweest. Toen ik vrijdag een veel te lichte test had en mijn moeder me 's middags belde om te vragen of ik meeging winkelen, heb ik haar verteld dat ik zwanger ben en er een vroege miskraam aan zat te komen. Een flinke jankbui waarin ik ook riep dat ik moederdag kut vind en thuisbleef. Ze begrepen het allemaal heel goed gelukkig. Zaterdagochtend kreeg ik een grote bos bloemen en een paar repen tony's van ze. Nogmaals: ze zijn héél lief, alleen lijken het gewoon niet goed te begrijpen. De familieapp werd zondag namelijk wel weer overspoeld met foto's van zowel mijn moeder als zusje hoe verwend ze waren die dag.


Zizo ik hoop dat je snel met menopur mag beginnen! Aftellen....

Hier net wat licht bloedverlies, dus wellicht dat het gaat doorbreken. Ik heb het vermoeden dat mijn arts me wil spreken over mijn slijmvlies. Dat is sinds de start van het traject een issue geweest. Dat is namelijk altijd heel dik bij mij, het wordt ook nooit dunner dan 5 mm en is vaak bij de eerste follikelmeting al rond de 17 mm. Ze hebben al een aantal keer een hysteroscopie en een waterecho gedaan om er goed naar te kijken en naar aanleiding daarvan ben ik 2,5 jaar geleden zelfs een keer gecurreteerd, omdat het er gewoon niet goed uitzag (dik, onregelmatig, polypeus). Ik hoop niet dat er weer een curretage aan zit te komen. Maar goed, dat is alleen maar speculeren nu. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
@Vienna: :hug: Hier is de hoop ook aan het vervliegen. Vooral na zo’n negatieve test. Dan is het gewoon moeilijk om positief te zijn/blijven. Maar je hebt inderdaad nog kansen, meis.

@Daisy: Voor jou ook een dikke knuffel. Lekker hoor, van die familieapp. Dan begrijpen ze het inderdaad niet helemaal. Waarschijnlijk bedoelen ze het niet verkeerd, maar het is niet echt handig.

Hier enorme buikpijn, slaap slecht en voel me gewoon k*t. Mogen beslissen of we meteen doorgaan naar poging 3, of een paar maanden wachten. Ben nu even ‘op’, dus moet er niet aan denken. Ik wacht maar even tot ik me iets beter voel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Even een berichtje tussendoor van mij om te laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. Twee weken geleden menstruatie gekregen en klaar om te starten met de allereerste IVF poging, op dag 3 savonds de eerste spuit gezet en....de volgende morgen werd ik opgenomen in het ziekenhuis! Ik bleek een erge voedselvergiftiging te hebben en heb een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen! Ik wilde tegen beter weten in de IVF behandeling nog doorzetten maar uiteraard werd dit door de artsen afgeraden en ben ik gestopt. Hoe verzin je het, wat een domper :-|
Ben nu wel over de ergste teleurstelling heen en probeer goed aan te sterken om de volgende ronde te kunnen pakken.
Ik kom later bijlezen, dikke :hug: voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
He wat ontzettend balen Roodborstje dat dit precies samen valt! Dat is echt geen goede start.
Hoop dat je goed hersteld en niet al te lang moet wachten om opnieuw te kunnen beginnen.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Daisy: my God - hadden ze die foto's nou niet gewoon even 1:1 kunnen appen i.p.v. de groepsapp..?! Waarom moest jij deelgenoot worden van de vrolijke foto's? Gewoon onbegrijpelijk dit soort acties. :nope:

Duufje: Ik heb -uiteraard- aan je gedacht zondag. En aan Zot, Weija, Piene, Flip, Daisy en al die andere power vrouwen voor wie moederdag niet alleen maar leuk is. Je hebt het weer gehad zullen we maar zeggen. En weet dat B* in huize Baggal gewoon niet vergeten wordt. Heb je inmiddels al iets meer gehoord met betrekking tot pleegzorg?

Roodborstje: Bah - wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden. En hoewel ik snap dat je er enorm de pest in hebt dat je poging is afgebroken (kan me voorstellen dat je er ook naar toe leefde) snap ik het van de arts wel. En je hebt 'maar' 3 kansen, dus je wil wel dat je die optimaal kan benutten.

Windmolen: Ik duim nog steeds als een malle dat jij straks goed nieuws komt brengen.

Bolletje: Lastig! Moet je morgen die beslissing nemen?

Jokke & Kasteel: Hoe is het met jullie na de tegenvallende berichten van afgelopen week?

Hier ben ik gevraagd om vanaf Juli het Fertility werk over te nemen voor FNUK - veel, maar te doen. Alleen laat ik vanavond verstek gaan, omdat ik nog tot laat op kantoor zit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Daisy, lang wachten inderdaad. Kun je niet even bellen waarom die afspraak is, dan hoef je niet te speculeren. heb ik ook een keer gedaan. Het is altijd even zo'n ding vind ik, je hebt even hoop dat het gelukt is. Blijkt het niet zo te zijn dan moet je in een keer van alles beslissen. oktober duurt wel heel lang, nu heb je wel leuke vooruitzichten met het trouwen en de reis. Jammer dat je familie niet begrijpt dat die foto's in de groepsapp nu even niet gepast zijn.

Bolletje, lastig hoor snap wel dat je enorm baalt. ik voel altijd de drang onmiddellijk door te gaan. Dat geeft me altijd weer even hoop en stelt het verdriet uit. Nu heb ik wel veel meer haast want nog even en ik word 43. Heb je een arts gesproken? Dat vind ik vaak erg fijn omdat je even de mogelijkheden krijgt voorgelegd.

Vienna, weet je wanneer je door mag voor een cryo-terugplaatsing?

Baggal, ik zag dat jij ook reageerde op het topic van de mw van 44, veel mensen reageerden erg fel maar dat past ook wel een beetje bij zo'n topic. Als ik zo'n vraag had, zou ik dat negeren. Ben nl ook al 42. Ik vond het fijn dat jij feitelijke informatie aandroeg, dat had ik ook al eerder in dat topic gedaan omdat het me opviel dat ze foutief geïnformeerd was bv over de leeftijd. Daar reageerde ze helemaal niet op dat vond ik jammer. Het onderwerp is voor mij namelijk relevant.

Op zich gaat het wel goed omdat zodra ik weet dat ik verder mag er ik er ook weer zin in heb. Het wordt nu wel echt de laatste keer dus dat vind ik wel erg spannend. Volgens de arts zijn mijn kansen nu kleiner omdat het nog helemaal niet gelukt is. Dat is wel wat confronterend omdat ik gewend ben dat als ik ergens voor werk het me dan lukt. Hier heb je gewoon heel weinig invloed op. Tegelijkertijd lijkt er bij mij helemaal niks aan de hand en zijn veel mijn uitslagen elke keer positief. Tot dusver altijd terugplaatsingen gehad maar wat als dat nu niet zo is dus toch ook iets zorgelijk. Ben ook wel plannen aan het maken over wat ik ga doen als het niet lukt. Toch weer als zelfstandige werken, of nog een studie doen, lange reis maken dat vind ik fijn om aan te denken. Vanaf nu even erg druk en in juni de laatste poging.

Windmolen, ik duim nog voor je.

Zizo, hoop voor je dat er mooie follikels rijpen.

Roodborstje, wat een dikke pech dat dat net nu gebeurt. De arts heeft idd gelijk want je verspilt geen poging maar ivf is ook een aanslag op je lijf. Lijkt me dat je vooral moet herstellen daar past geen ivf bij. Hopelijk mag je heel snel wel beginnen.
kasteelbewoner wijzigde dit bericht op 14-05-2019 19:29
5.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje wat sneu dat de start van je eerste poging hierdoor misloopt. Ik geef de artsen wel gelijk hoor. Je hebt maar drie vergoedde pogingen. Je kunt beter zorgen dat je lijf in goede conditie is, dan dat je ziek je poging ingaat. Dat scheelt toch weer in je kansen. Al zou ik ook heel erg balen. Ben je inmiddels weer hersteld?

Kasteelbewoner heftig he hoe er gereageerd werd in dat topic. Ik kan me voorstellen dat je met jouw leeftijd wel de vaart erin wilt houden qua pogingen. Hoop van harte dat het lukt. Ik heb in mijn omgeving ook iemand die op haar 42e een kindje heeft gekregen na 10 jaar mmm. Dat geeft mij toch ergens weer hoop.

Baggal, zorg jij dat je geen burn-out krijgt? Volgens mij werk jij keihard en heel veel. Pas goed op jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Kasteel: Ja - ik vind het zo jammer dat met dat soort topics een ieder meteen valt over de leeftijd van TO mbt wel of geen kinderen meer (mogen) krijgen. Uiteindelijk moet ze doen wat zij wil en ik vind dat je op dat gebied voor een ander die grens ook niet kan bepalen. Veel mensen zouden bijvoorbeeld mijn man te oud vinden voor het vaderschap, want die was reeds de 55+ gepasseerd (en zelfs grootvader voordat hij opnieuw vader werd - hoe genant wil je het hebben ;-) ). En toch heeft hij onze dochter een hoop te bieden en functioneren wij naar mijn idee prima als gezin en familie. Ik kan ergens wel begrip opbrengen voor de mening van sommige forummers in dat topic overigens, m.u.v. die persoon, Wittelamp, die begon over het feit dat statistiek niets zegt over de kansen van TO. Eens, er zijn uitzonderingen, alleen... is het natuurlijk wel een feit van algemene bekendheid dat vruchtbaarheid wel minder wordt met de leeftijd van, met name, de vrouw. Dat wil niet zeggen dat de TO uit dat topic geen kansen heeft, dit heeft ze wel, maar dat ze het naar mijn mening ook niet moet onderschatten of moet denken: ik ben bewezen vruchtbaar geweest en dus is dit een kat in het bakkie oid en die indruk kreeg ik, al lezende, wel. We weten hier immers allemaal hoe zwaar IVF is, niet alleen fysiek, maar vooral ook mentaal. En voor wat betreft het moederschap na je 40e geldt dat je ook geluk moet hebben. Mijn buurvrouw was 45 toen ze beviel - en daar kwam geen IVF aan te pas...

Zizo: Ik maak vooral lange dagen momenteel. Werk op hetzelfde kantoor als ten tijde van de 2e ICSI poging + zwangerschap en daarna en nog steeds voor dezelfde client. Inhoudelijk is het niet eens zo heel boeiend overigens en ik maak ook wel even tijd om te forummen hoor ;) Maar ik zou het niet erg vinden als de uren worden teruggebracht naar, zeg, 40 uur in de week. Wanneer heb jij je echo? Is dat deze week?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal ik maak zelf ook vaak lange dagen, dus ik snap het ook wel hoor. Maar ik probeer de laatste tijd wel meer op tijd thuis te zijn en dat bevalt me goed.

Vrijdag heb ik uitgangsecho. Ik verwacht over twee weken de punctie te hebben. Het duurt allemaal dus best nog wel even. Ik hoop zo dat het deze ronde eindelijk een keer succesvol mag zijn.
Hoi,

@Bolletje het is geloof ik wel vaker gezegd hier maar een pauze kan veel goed doen. Zowel fysiek als mentaal. Ik ben echt zo opgeknapt van een half jaar zonder hormonen gewoon weer even jezelf voelen en daar kracht uit halen. Het traject en de hormonen maken van mij een onzeker en licht gedeprimeerd persoontje en dat ben ik niet ECHT ik had dat even nodig om weer even te realiseren.

@Daisy, tsja als ze weer een curettage voorstellen is dat wel balen natuurlijk...kan je niet met medicatie iets soortgelijks doen? Ik snap dat je baalt van zo'n lange pauze maar goed het is ook om leuke redenen en tsja zie hierboven misschien is het voor jou ook wel fijn achteraf dan he?

@Baggal, pas wel een beetje op jezelf he? hard werken + een jong kindje is wel echt een recept voor een burnout (zie ik veel in mijn omgeving). Wanneer ging jouw vader nou gelasered worden? deze week toch?

@Vienna, :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik zal morgen weer even uitgebreid reageren. Nu even een vraagje waar ik mee zit.
De derde ivf is het mislukt, ik wil graag gelijk door voor de cryo. Nu belde ik het zh en nu zeggen ze opeens dat ik eerst weer een x over moet slaan, dan weer aan de pil, dan aan die ranzige bolletjes. Maar de vorige x mochten we gelijk door. Ik wil niet al die homenen meer, ik wil niet meer wachten.
Weten jullie of je een maand moet wachten voor een cryo?? Of kan dat direct na een mislukte ivf??
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
14-05-2019 22:02
Weten jullie of je een maand moet wachten voor een cryo?? Of kan dat direct na een mislukte ivf??
Dat verschilt erg per kliniek. Bij sommige klinieken mag je gelijk door, terwijl andere artsen een verplichte rustmaand inlassen.


MamaMaria: Mijn vader heeft morgen zijn laser behandeling - ik heb hem dus even gezien via FaceTime. En kantoor...Tja: het is even druk, maar ik verwacht dat het na volgende week weer een heel stuk rustiger is dus deze week nog even een kleine push ;-)
baggal wijzigde dit bericht op 15-05-2019 10:37
0.09% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Jokke, bij ons moet je dan een maand wachten inderdaad. Maar misscien valt er te praten over een tp in je eigen cyclus zonder medicatie?

@Baggal, ook succes dan morgen met je vader!
Alle reacties Link kopieren
Jokke, bij ons is het ook een maand wachten na een verse terugplaatsing. Of de terugplaatsing nou in een natuurlijke cyclus of met hormonen gaat. Ik zit nu ook in die wacht periode. Maar ik heb dit ook nooit ter sprake gebracht dus wellicht dat het te bespreken valt maar afwijken van standaard protocollen is hier (en waarschijnlijk overal) heel lastig dus heb me er bij neergelegd. Na iedere cryo terugplaatsing mag je wel gelijk door. En ik neem aan dat terugplaatsen met of zonder hormonen wel bespreekbaar is toch? Daar zou ik zeker wel voor bellen.

Windmolen, hoe gaat het bij jou met wachten? Heb je je positieve vibe weer een beetje terug kunnen vinden na die gevoelloze actie van je vrienden? Weet je trouwens al wanneer je wilt gaan testen? De duimen draaien volle bak!

Duufje, gelukkig moederdag overleefd en dat het meeviel :hug: . Van mij mag ie ook afgeschaft worden hoor :-D .

Bolletje, :hug: Wat naar dat je je zo slecht voelt. Het klinkt alsof even rust wel goed kan doen. Ook voor Vienna een knuffel.

Daisyliz, oh wat had ik gehoopt dat jij ook een mooie uitslag zou hebben. En wat moet jij een geduld hebben zeg. Voor eigen redenen is nog 1 ding maar door die wachttijd bij het ziekenhuis wordt dat iedere keer met nog een paar maanden verlengd. Lijkt mij echt verschrikkelijk. Nu gelukkig hele mooie dingen in het vooruitzicht dus hopelijk voelt dat wat minder erg. Benieuwd waar je gesprek over gaat! Hopelijk geen curettage maar als dikke baarmoederslijmvlies een zwangerschap kan tegen houden dan is het wellicht fijn dat het nog een keer besproken gaat worden.

Baggal, succes met je vader! Hopelijk eindelijk even wat goed nieuws. Wat gaaf trouwens dat je gevraagd bent om het fertility werk over te nemen. Ik vraag me altijd af hoe jij alles doet en of jouw dagen stiekem wat meer uurtjes hebben ;-) . En dat zeg ik met superveel respect. Echt knap hoe jij alles wat je doet in je dagen kan krijgen.

Zizo, ik duim voor een mooie uitgangsecho vrijdag! Mag inderdaad na zo'n lange tijd gewoon nu heel goed gaan.

Kasteelbewoner, bagger dat het niet gelukt is maar gelukkig dat jullie door mogen voor een vierde poging. Hoop heel hard dat dit hem gaat worden maar ik kan me helemaal voorstellen dat het spannend wordt en dat je ook al na aan het denken bent over je leven als het niet lukt.

Roodborstje, heel veel beterschap! Wat naar dat je zo ziek bent geweest. Hopelijk snel weer de oude en dan een mooie nieuwe IVF poging.

Hier, is er weer actie! Een hele fijne rustmaand gehad en ook heel fijn om nu weer verder te mogen. Gisteren de eerste echo gehad en nu vrijdag weer terugkomen zodat ze de Ovitrelle en de terugplaatsing kunnen plannen. Moet wel zeggen dat ik niet had verwacht dat iedereen terugplaatsingen met echo's krijgt. Bij ons ziekenhuis is dat dus ook niet maar had op een of andere manier wel verwacht dat meer ziekenhuizen terugplaatsingen zonder echo's doen. De vorige terugplaatsing liep ook wel anders dan verwacht. In mijn hoofd: Een speciaal moment waarbij je samen kijkt hoe dat kleine embryotje terug gezet wordt met wellicht nog een mooie foto van je zoveel-cellig frummeltje. In realiteit: Liggen, benen open, slang erin, slang eruit en weg o_o .
Hallo iedereen na heel lang weggeweest nu weer terug wat veel gebeurd,en wat rot al die stomme negatieve testen!
Mijn eerste icsi was in DD nu in Turkije privé klieniek wat een verademing!

Hier zijn we begonnen aan Icsi 2 in Turkije.
Vanaf stimulatie dag 9heel veel last van maag heel erg misselijk en pijn in maag. Ik gebruik gonalF en cetrotide kan niet veel vinden over deze klachten op internet heeft iemand hier ook toevallig last van gehad??
Alle reacties Link kopieren
Puk, fijn dat je bijna weer verder kan. Hopelijk gaat dit jullie geluksronde worden!

Baggal, veel succes voor je vader vandaag! Ik hoop dat het gaat helpen, vind de situatie zo sneu voor hem...

Jokke, wat vervelend dat je langer moet wachten dat je had gedacht op de cryo-tp. Mijn vorige kliniek deed wel direct cryo terugplaatsingen aansluitend aan de stimulatiecyclus, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet fijn vond. Mijn cyclus was nog van slag door de stimulatie en m'n eisprong was veel later dan normaal en ik had gewoon het gevoel dat alles nog niet goed hersteld was. Ik zou daarom voortaan wel een cyclus overslaan. Maar het kan dus blijkbaar wel. Ik snap trouwens niet waarom je aan de pil zou moeten. Dat heb ik nog nooit gehoord bij een cryo terugplaatsing. Hoe lang moet je die slikken dan?

Zizo, ik hoop met je mee op een goede uitgangsecho en helemaal op een succesvolle ronde voor jou. Je wacht al zo lang!

Bolletje, wat naar dat je zo'n buikpijn hebt. Is het je menstruatie? Jij hebt ook endo toch? Beterschap ermee... En wbt doorgaan of pauze, ikzelf heb toch altijd baat gehad bij pauzes in het traject, het helpt gewoon erg om je weer op te laden voor de nieuwe poging. Dus mss is een kleine pauze voor jou idd geen slecht idee. Knuffel!

DaisyLiz, dubbel dan idd de reactie van je familie. Zo lief met die bos bloemen en chocola op zaterdag, maar dan zondag met die foto's, dat vind ik dan weer onbegrijpelijk. Alsof jij de dag erna er maar weer overheen moet zijn ofzo? Of wsl staan ze er gewoon niet bij stil. Moeilijk...
Ik ben ook benieuwd naar het gesprek met de arts. Mss heb je het al eens geschreven, maar was jouw slijmvlies altijd al zo dik, of is dat gekomen na je zwangerschap?
En superleuk dat je gaat trouwen! En daarna lekker op huwelijksreis! Goede vooruitzichten! Maar heb het wel met je te doen dat je met alles dan pas in oktober weer verder kan. Dat klinkt nu wel als heel ver weg. En dat terwijl je zo dichtbij leek te zijn een paar dagen terug...

Duufje, ik ben het met je eens, ze mogen moederdag echt afschaffen. Maar ben blij te lezen dat je een redelijk ok dag hebt gehad.

Vienna, ook een knuffel voor jou. Geef de moed nog niet op, je hebt zeker nog goede kansen met zoveel mooie cryo's! Maar ja, dat je het gewoon niet zeker weet is zo lastig en knaagt aan je, dat begrijp ik helemaal.

Hier: lief dat iedereen voor me duimt. Ik vind er helemaal niets aan om zo in m'n eentje op het wachtbankje te zitten. Hoe het verder met me gaat, tja, ik weet het niet zo goed. Heb om eerlijk te zijn gewoon niet zoveel hoop. Ik probeer maar gewoon een beetje normaal verder te leven en er niet teveel bij stil te staan. Verder heb ik nog behoorlijk last van m'n buik. Ik ben nog steeds zo opgeblazen en m'n darmen zijn all over the place. Doet echt zo'n pijn soms. Ik neem aan dat dat nog van de punctie is in combinatie met de progesteron? Hoe lang duurde het bij jullie voordat je buik weer een beetje normaal was? Ik heb nog niet eerder een verse terugplaatsing gehad, vandaar ;).
Qua testen weet ik het nog niet. Mijn man is dus komend weekend weg en komt pas op maandag weer terug. Dus zal ik wsl niet in de verleiding komen om dan al te testen (kan ook nog niet ivm hcg-spuit). Volgende week woensdag heb ik een bloedtest. Mss wacht ik dat dan maar gewoon af. Hoewel ik het niet leuk vind dat ik dan de uitslag wsl krijg als ik alleen ben en dan nog moet wachten tot m'n man van werk thuiskomt om het met hem te delen. Dus dan mss toch een urinetest op woensdagochtend of dinsdagavond? Alleen dan is de hcg-spuit nog niet helemaal weg wsl. Hoewel ik wsl inmiddels wel het verschil zou zijn tussen hcg-rest en echte zwangerschap (dan zou ik 15-16 dpo zijn en moet een test eigenlijk knallen als er echt iets is). Nou ja, ben er nog niet uit dus. En wil er ook nog niet echt over nadenken ;).
Alle reacties Link kopieren
Puk: Fijn dat er weer actie in de taxi is bij jou! Wat gaat het snel opeens - volgende week gewoon die Ovitrelle erin. Volgens mij verschilt het per kliniek wel of geen echo's. Ik had overigens ook altijd echo's bij mijn cryo-TP's. Ook om te kijken welk follikel die maand domineerde, dikte BMS en natuurlijk de uitgangsecho tussen de 1e en 4e dag van de menstruatie. Die laatste haatte ik overigens. Moest wel lachen om je opmerking: er is best een vrij strakke planning in huize Baggal. En ik werk vandaag maar 8 uur zodat ik SA vanavond wel naar bed kan brengen, morgen doe ik dan weer veel meer en ben ik pas laat thuis. Als SA al slaapt, maakt het niets uit of ik tot 7 pm op kantoor zit of 11 pm. Althans zo redeneer ik vaak. Mijn man heeft een veel flexibeler baan. En inhoudelijk is mijn werk ook weer niet zo hectisch dat ik geen tijd heb om even te forummen oid ;-) .

Alaynee: Wat vervelend dat je zo veel last hebt van de bijwerkingen zeg. Heb je dit met de arts besproken en zo ja wat is zijn/haar oordeel? Cetrodide is er vooral om niet vroegtijdig te ovuleren - dus eigenlijk goed, en de Gonal voor stimuleren van de eitjes. Heb je ook een vol gevoel?

Windmolen: Die beslissing hoef je nu toch ook helemaal nog niet te nemen? Je kan het ook laten afhangen van het moment en of je dan daadwerkelijk wil testen en je je daar prettig bij voelt. En of jij er een slecht gevoel bij hebt in de zin van deze poging zegt natuurlijk niets. Een ieder die in dit soort trajecten zit is gewoon bang dat het niet lukt en negatieve of positieve gedachtes hebben geen invloed op de uitkomst. :hug: Ik duim nog even door!

Vienna: Jouw race is niet gelopen hoor! Helaas geldt dat de meeste er niet zijn met 1 TP. Ik hoop en duim gewoon dat jullie toekomstig nageslacht al in de vriezer ligt - in afwachting van jouw TP.

Hier: mijn vader is net terug van OK - horen vanmiddag meer van de arts, maar het blijft afwachten. Heb even snel via FT gezwaaid :$
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal: wat fijn dat je hebt kunnen FT. Ik hoop heel erg dat de uitkomst dit keer wat beter zal zijn voor je vader! En inderdaad wat een aantal schrijven, probeer jezelf niet voorbij te lopen!

Jokke: sluit me aan bij windmolen. Bij onze kliniek mag je ook direct verder, maar wij nemen nu ook weer een pauze, omdat mijn gezondheid niet zo best is op het moment.
Denk pas als ik me weer helemaal fit voel zoals het moment dat we begonnen, dat we dan voor weer een terugplaatsing gaan. Heb dan een beter gevoel (geen idee of het echt uitmaakt voor de slagingskans, maar wie weet, het geeft iig minder stress dan nu meteen door).

Kasteelbewoner: wil jou echt super veel geluk wensen voor de laatste poging! Lijkt me erg moeilijk om daar mee te beginnen, maar ik snap ook met de leeftijd dat het beter is niet al te lang meer te wachten.
Ik hoop echt dat je droom mag uitkomen!

Ik had zelf ook gereageerd in het topic van de 44 jarige en geprobeerd een antwoord te geven op haar vraag. Vond de meeste eerdere reacties erg veroordelend en helemaal niet ingaan op haar vraag. Maar vind het ergens wel terecht dat er een grens is gesteld voor wie er nog vergoed wordt vanuit de verzekering.
Daarbij was ze al moeder, dat vind ik ook net weer een ander verhaal dan iemand die nog geen moeder heeft mogen worden.
Maar uiteindelijk vind ik het ieders eigen keuze! Beter maar dat een kindje zo welkom is!
Alle reacties Link kopieren
Vienna25 schreef:
15-05-2019 16:42
Maar vind het ergens wel terecht dat er een grens is gesteld voor wie er nog vergoed wordt vanuit de verzekering.
Daarbij was ze al moeder, dat vind ik ook net weer een ander verhaal dan iemand die nog geen moeder heeft mogen worden.
Absoluut eens hoor. Het gaat, zoals altijd, om de allocatie van geld en de behandelingen zijn nu eenmaal duur. Ik vind het ook niet geheel onterecht dat de zorgverzekeraar niet tot in het oneindige (zoals in Israel voor de eerste 2 kinderen) doorgaat met vergoeding en dat vergoeding ook gekoppeld wordt aan de leeftijd van de vrouw (op basis van statistiek/succes percentages). Dat geldt bijvoorbeeld ook voor levensverlengende medicatie - waar trek je de grens? Waar is er budget voor? Voor wat betreft IVF kan ik mij persoonlijk best vinden grens van 42, wetende dat vrouwen in die leeftijd soms toch ook nog zwanger worden (alleen is dit niet voor een ieder weggelegd; alleen voor de uitzonderingen). En even heel eerlijk: ik vind het ook, zoals jij schrijft, een tikkeltje anders wanneer iemand reeds heeft mogen ervaren hoe het is om moeder te zijn en haar kinderen heeft mogen zien opgroeien. Natuurlijk kan een wens voor een tweede, derde, etc. ook heel erg groot zijn, laat daar geen misverstand over bestaan en helemaal als de man dat nog niet heeft mogen ervaren (hij was nog geen vader in dat topic). Maar als ik louter uitga van de vrouw en mijn eigen situatie bekijk is de nood voor die tweede of derde echt minder intens dan voordat ik moeder werd. Maar ik heb wellicht ook wel makkelijk praten, omdat ik mij er gewoon bij neer moet leggen dat die tweede er niet komt door onze specifieke omstandigheden.

En verder Vienna: een dikke :hug: en wat rot dat je niet lekker in je vel zit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bagal: wat fijn dat je hebt gereageerd. Inderdaad cetrotide voor de vroegtijdige eisprong zo nu en dan ook een vol gevoel in de maag ik heb vanochtend direct gebeld en de assistent zei dat het een bijwerking was. Morgen ochtend gelukkig de afspraak voor de 3e fm ben benieuwd. Zo anders als dat hier gaat dan in DD heel apart.

Wat rot wat je vader allemaal te verduren heeft gehad ik heb wel altijd meegelezen hopelijk dat het nu iig iets beter gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven