Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moos en Maestro :hug: :redrose:

Neoflux dat lijkt goed! Hopelijk houd je een mooi aantal over!

Daisyliz jij ook weer in de race! Spannend!
Dankjulliewel :heart:
Ik heb net al een telefoontje gekregen, er waren weer 7 bevrucht, 11 rijp. Eigenlijk bijna hetzelfde als de vorige keer (14 eitjes, 11 rijp, 7 bevrucht). Zaterdag krijg ik weer te horen hoeveel het als blasto redden, dat was de vorige keer 4. En dan gaat de bioptie er nog overheen waar we waarschijnlijk 50% verliezen, de vorige keer hielden we 2 cryo' s over. Die afvalrace is verschrikkelijk :-[
Spannend Neoflux, succes de komende dagen met wachten. Hopelijk vallen er zo min mogelijk af
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
06-08-2020 09:43
Dankjulliewel :heart:
Ik heb net al een telefoontje gekregen, er waren weer 7 bevrucht, 11 rijp. Eigenlijk bijna hetzelfde als de vorige keer (14 eitjes, 11 rijp, 7 bevrucht). Zaterdag krijg ik weer te horen hoeveel het als blasto redden, dat was de vorige keer 4. En dan gaat de bioptie er nog overheen waar we waarschijnlijk 50% verliezen, de vorige keer hielden we 2 cryo' s over. Die afvalrace is verschrikkelijk :-[
Ah ja super spannend Neoflux. Die afvalrace is inderdaad zo heftig. Hoelang duurt het voordat jullie de uitslag horen van de PGD?
Alle reacties Link kopieren
Neoflux: wat fijn zeg. Ik hoop dat er veel overblijven en ook een aantal PGD approved embryo’s!

BlauweKat: Succes vast voor morgen. Hoop dat het stimuleren de vruchten afwerpt! Hoe voel je je verder?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
BlauweKat: Succes vast voor morgen. Hoop dat het stimuleren de vruchten afwerpt! Hoe voel je je verder?
[/quote]

Bedankt! Ik voel me best goed, ik heb vooral hoofdpijn als bijwerking en vermoeidheid. Maar met een extra uurtje slaap elke nacht is het goed te doen.
Baggel: ja iedereen weet ervan. Zijn oudste dochter vind het wel erg lastig, omdat ze zelf ook al moeder is en ik jonger ben dan zij is, maargoed dat is dan haar probleem. Wij kiezen daarin wel echt voor ons eigen geluk.

Knor: gefeliciteerd met de prille zwangerschap!

Lowie: fijne vakantie.

Neoflux: zo spannend voor jullie de komende dagen. Hopelijk valt de afvalrace mee!

Vandaag de terugplaatsing gehad, van de 23 eicellen zijn er 21 bevrucht maar slechts 3 goede embryos ontstaan (op dag 5). Viel me behoorlijk tegen eerlijk gezegd. Na alle controles twijffelden ze ook of ze wel wilden terugplaatsen, mijn lever en nierwaardes waren goed en ik heb gelukkig geen klachten maar mijn bloed is aan de dikke kant volgens de norm. Uiteindelijk dus toch wel teruggeplaatst gelukkig. Nu maar hopen dat ie blijft zitten!
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
06-08-2020 09:43
Dankjulliewel :heart:
Ik heb net al een telefoontje gekregen, er waren weer 7 bevrucht, 11 rijp. Eigenlijk bijna hetzelfde als de vorige keer (14 eitjes, 11 rijp, 7 bevrucht). Zaterdag krijg ik weer te horen hoeveel het als blasto redden, dat was de vorige keer 4. En dan gaat de bioptie er nog overheen waar we waarschijnlijk 50% verliezen, de vorige keer hielden we 2 cryo' s over. Die afvalrace is verschrikkelijk :-[
.
Ja pfff.... zo ontzettend spannend! Hier was inderdaad ook meer dan 50% afgevallen bij de PGD... dat is dan wel even slikken. Ik duim met je mee
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Bijtje92 schreef:
06-08-2020 17:59

Vandaag de terugplaatsing gehad, van de 23 eicellen zijn er 21 bevrucht maar slechts 3 goede embryos ontstaan (op dag 5). Viel me behoorlijk tegen eerlijk gezegd.
.
Hier ook uiteindelijk 3 cryo's (en geen verse tp) op dag 5, uit 46 eicellen en 20 bevruchtingen. Zo zenuwslopend, dit deel van de behandeling! Maar gelukkig zitten die cryo's nu veilig in de vriezer.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Bijtje: niet alleen is je man wat ouder, hij heeft natuurlijk ook een herstel operatie gehad. En uiteindelijk zijn 3 blasto’s echt niet zo slecht, al snap ik dat je op meer had gehoopt. Heb je er 1 of 2 laten terug plaatsen? De dochter van mijn man vond het destijds ook heel lastig en uitte dat ook door er juist nooit naar te vragen en het te negeren, wat ik dan weer pijnlijk vond.

Ze is overigens helemaal blij met haar half zusje. Mijn ervaring is dat het (vaak wel) bijtrekt, maar dat het soms, zeker in het begin, ook lastig is.

Heel veel succes!!
baggal wijzigde dit bericht op 07-08-2020 06:58
17.96% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Neoflux wat spannend die afvalrace op zich wel een goed bevruchtingsaantal. Hoe lang duurt het voordat de uitslag van pgs binnen is?

Bijltje ik las je bericht en ik wou toch even vragen of je bloedverdunners injecties erbij hebt gekregen voor na de TP. Ik heb na normale waardes voor de zekerheid nog bloedverdunners gekregen voor een betere doorbloeding en een eventuele innesteling. Heel veel succes met de wachtweken en hopelijk helpt de warmte de komende dagen om de Emmy lekker in te nestellen
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag BlauweKat!

Lauwie: je hebt een PB.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Flipje: poe bij jou dus ook zo veel afgevallen, hebben ze aan kunnen geven waar dat door kwam?

Baggel: ja klopt, zij is ook de enige die er zelf niet actief naar vraagt, en ik informeer haar dus ook niet actief over de stand van zaken ofzo. Ze hoort het wel als het zover is. Er is er 1 teruggeplaats, beleid is hier tot je 38e maar 1 tegelijk in de 1e 2 pogingen.

Alaynee: nee geen bloedverdunners. Probleem waar ze tegen aan liepen is dat ze geen uitgangswaarde hadden van mijn bloed dikte (ook vreemd trouwens want had al zo vaak bloed gegeven dat ze dat best een keer mee hadden kunnen nemen). Anyway, ik zei toen ook tegen de arts misschien is mijn bloed van nature altijd al wel wat dikker.. dat kon ze dus niet weerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mag ik hier inbreken en meeschrijven?

Ik dacht dat ik niet zo’n behoefte had aan groepjes, maar nadat ik dit topic een beetje doorgelezen en het lijkt me toch wel prettig om hier aan te sluiten en te lezen en schrijven over het traject

Ik ben in afwachting van mijn menstruatie (vandaag of morgen) om te starten met mijn eerste IVF behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal vanuit een zeer warme werkomgeving ;-)
We tikken vandaag de 38 graden aan, dus het zwembadje hebben we al opgeblazen, wat een flinke temperaturen.
De eerste week hebben we erop zitten, maar het was pittig met mijn vader en mijn eigen emoties. Er komt een hoop los nu we gaan ontspannen.
Maar dat is goed en we laten het gewoon gebeuren. Ik werk elke ma-do tot 14.00 uur en vandaag een vrije dag!

Moos: ach meis....het is onvoorstelbaar wat zo'n verlies doet. Ik hoop dat je je een beetje staande weet te houden. Pas op jezelf en laat anderen op jou passen, :rose: :hug: Weet me te vinden als je gewoon even je hart wilt luchten of van je af wil schrijven, ik herken het (helaas) maar al te goed. Net als meerderen die hierover al schreven.

Blauwe Kat: spannende fase, hoop dat je nog mooi op schema ligt en volgende week een mooi resultaat hebt.

DaisyLiz: hopelijk straks een knaller van een test! Ik denk aan je en hoop dat dit de goede plakker is.

Neoflux: spannend!! Mooie score zover, ik ben niet bekend met PGS, maar anderen gelukkig wel. Laten we hopen dat je snel meer weet en op een mooie terugplaatsing!

Lauwie: ik kan mij goed voorstellen dat je op een gegeven moment behoefte hebt aan verwerking. Ik hoop dat dat je ook op een bepaalde manier ondersteunt, naast je Griekenland-avontuur. Voor nu een fijne vakantie!

Baggal: hoe is het met je vader? nog steeds in kleine stapjes vooruit? Straks nog even op vakantie?

Jokke: gewoon een :hug: , ik denk regelmatig aan je.

Alaynee: hoe gaat het met jou ondertussen?

Bijtje: spannende ontwikkelingen! Gp een mooie afloop!

ZIzo: wanneer ga je nu starten?
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Meiden even een snelle vraag. Wat zouden jullie doen? Ik gebruik nu inprosub injecties (extra progesteron). Die bewaar je op kamertemperatuur en het zijn van die ampullen die je moet opzuigen. Ik ga straks varen en wil eigenlijk niet het spuitje op de boot pas klaarmaken. Zou ik dat een paar uur eerder thuis kunnen doen? En moet ik het dan in een koeltasje doen? Of zou ik een ander tijdstip aan kunnen houden voor een keertje?
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
07-08-2020 10:28
Meiden even een snelle vraag. Wat zouden jullie doen? Ik gebruik nu inprosub injecties (extra progesteron). Die bewaar je op kamertemperatuur en het zijn van die ampullen die je moet opzuigen. Ik ga straks varen en wil eigenlijk niet het spuitje op de boot pas klaarmaken. Zou ik dat een paar uur eerder thuis kunnen doen? En moet ik het dan in een koeltasje doen? Of zou ik een ander tijdstip aan kunnen houden voor een keertje?
Ik zou even naar de apotheek bellen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Daisy, ik zou het even aan de apotheek vragen. Tijdens IUI heb ik een tijd halve ampullen Menopur gespoten. Dan maakte ik de hele spuit, en bewaarde ik een half-volle 24u in de koelkast. Dus met sommige hormonen mag het dus wel.

Bijtje, pfoe wat valt er veel af. Wel fijn dat je 3 goede overhebt!

Nerdella, welkom! Tuurlijk mag je meeschrijven. Heb je al andere behandelingen gedaan voor ivf? En ga je starten met de pil, of meteen met stimuleren als je ingesteld wordt?

Ik had vanochtend de follikel meting. Ik ben heel blij en opgelucht. Er zitten ongeveer 7 eiblaasjes per eierstok. Ze lijken allemaal even groot (ze zijn niet allemaal opgemeten). Ongeveer 12mm vandaag, dus we gaan maandag weer meten. Baarmoederslijmvlies was ook de goede dikte, dus helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
07-08-2020 11:02
Ik zou even naar de apotheek bellen!
Ja deze medicijnen hebben ze alleen niet in NL..
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
07-08-2020 11:26
Ja deze medicijnen hebben ze alleen niet in NL..
Ik zou gewoon de apotheek In Gent even bellen dan.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
07-08-2020 11:26
Ja deze medicijnen hebben ze alleen niet in NL..
UZ Gent
Ziekenhuisapotheek
+32 9 332 29 64

Openingsuren weekdagen van 8 tot 20 uur
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
07-08-2020 11:54
UZ Gent
Ziekenhuisapotheek
+32 9 332 29 64

Openingsuren weekdagen van 8 tot 20 uur
Dank je Flipje! Heb gebeld. Ze zeggen dat ik het beter wat eerder of later kan doen, dan dat de temperatuur te hoog wordt. Vooraf klaarmaken mocht niet.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe_Kat schreef:
07-08-2020 11:08
Daisy, ik zou het even aan de apotheek vragen. Tijdens IUI heb ik een tijd halve ampullen Menopur gespoten. Dan maakte ik de hele spuit, en bewaarde ik een half-volle 24u in de koelkast. Dus met sommige hormonen mag het dus wel.

Bijtje, pfoe wat valt er veel af. Wel fijn dat je 3 goede overhebt!

Nerdella, welkom! Tuurlijk mag je meeschrijven. Heb je al andere behandelingen gedaan voor ivf? En ga je starten met de pil, of meteen met stimuleren als je ingesteld wordt?

Ik had vanochtend de follikel meting. Ik ben heel blij en opgelucht. Er zitten ongeveer 7 eiblaasjes per eierstok. Ze lijken allemaal even groot (ze zijn niet allemaal opgemeten). Ongeveer 12mm vandaag, dus we gaan maandag weer meten. Baarmoederslijmvlies was ook de goede dikte, dus helemaal goed.
Dankje! Ik heb 4x een IUI gehad in Nederland, daarvan is er één afgebroken ivm teveel eitjes en 1x pril zwanger geweest, maar dat werd een miskraam.

Nu zijn we naar een kliniek in Duitsland gegaan ivm herhaalde miskramen. Ik kan gelijk beginnen met stimuleren als ik ongesteld word.

Fijn dat jouw echo goed was!
Alle reacties Link kopieren
Moos & Maestro: heel veel liefde en sterkte jullie kant op!

Neoflux, goed begin! Ik hoop dat de uitkomst dit keer beter is dan de vorige keer! Hoe lang duurt het wachten nu voor jullie?

Bijtje; jeetje, wat een afvalrace. Fijn dat je toch een tp hebt gehad! Succes! De dikte van het bloed is overigens een waarde die niet vaak wordt aangevraagd, maar bij een overstimulatie ineens belangrijk is. Op zich wel logisch dat hij eerder niet bepaald was, hoe zuur nu ook.

Baggal; ik kan jouw pb niet vinden in m'n inbox.

Nerdella; welkom! Succes met jullie eerste behandeling.

Blauwe_kat; goed begin! Groeien maar!

Ik blijf wel meeschrijven hoor meiden, maar gewoon, als m'n hoofd er naar staat. Nu even een paar vrije dagen, dus dan heb ik weer wat ruimte in m'n hoofd hiervoor. Ondertussen op CD40 en nog geen menstruatie, onze onderzoeken komen dus wel na onze vakantie. Ik heb ook bijna sinds januari aan de hormonen gezeten, dus kan me best voorstellen dat m'n lijf even nodig heeft om te herstellen na al die troep. M'n langste cyclus tot nu toe is 51 dagen, dus ik heb nog even. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zoals velen hier nog steeds mee en breek even in voor Lauwie en Moos.

Moos wat verschrikkelijk van je verlies, heel veel sterkte. Ik kan erover mee praten en de eerste weken/maanden zijn heel heftig. Maar het slijt.
Ik hoop dat je veel steun krijgt uit je omgeving. Liefs voor jou!
Waar staan jullie nu in het traject? Gaan jullie weer beginnen?

En Lauwie voor jou ook even een dikke knuffel. Ben heel benieuwd naar jullie ervaring bij de nieuwe kliniek. Heel veel succes!! Hoop zo dat het lukt.

Oh en ik sloeg ook stijl achterover van de berichtjes van Knor. Als die Oma weet raadt technieken zouden werken bij IVF was het allang wereldwijd geimplementeerd. Erg grof om dat zo euforisch te delen in een topic met zoveel kwetsbare dames :@@: Dan heb je het echt niet begrepen en ken je dus ook niet de onzekerheid en verdriet wat velen van jullie hier wel (hebben) ervaren.

Heel veel succes voor iedereen! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven