Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Mag ik (weer) meeschrijven? Dat heb ik een tijd terug gedaan en vond ik toch wel fijn.
Korte samenvatting van onze situatie: ik ben inmiddels 38, bezig met zwanger worden sinds ongeveer 4 jaar. Eerst natuurlijk, toen 4 pogingen IUI, kijkoperatie met verwijderen cyste, door naar ICSI, bezig met de derde poging. Ondertussen zware endometriose geconstateerd en ook een heel naar traject met onderzoeken en spanning hieromtrent doorlopen.
Drie weken geleden gestart met medicatie om twee cryo’s te laten terug plaatsen, ik gebruik Progynova, Utrogestan en een antibiotica. De druk is vrij hoog gezien de endometriose niet mag groeien én dit de derde poging is én alle corona-beperkingen waarmee je op moet passen.
Gisteren zou de terugplaatsing zijn, we waren vol goede moed, deze embryo’s zijn van een lading die topklasse was volgens de arts. Maar ‘s ochtends werd ik gebeld dat er 3 (!!) embryo’s het ontdooien niet overleefd hebben :cry: Dit hadden we echt niet verwacht, zeker omdat er 2 geselecteerd zouden worden had ik toch wel verwacht dat 1 het zou halen. Ik ben er kapot van :(
Vienna ik duim voor je! :heart:
Lieve Dames,

Ik zou graag me bij jullie groep aansluiten. We zijn inmiddels al 3 jaar bezig, helaas zonder resultaat. 2 maanden geleden zijn we met ivf gestart en dat heb ik nogal als heftig ervaren (25 eicellen, daarna lichte variant van ohs dus geen directe terugplaatsing wel paar cryo s). Inmiddels hebben we 1 terugplaatsing gehad, maar helaas niet blijven plakken. Ik zou het erg fijn vinden om jullie ervaringen en tips te horen.

Lieve groet Suezele
Sterkte suezele en roodborstje, ik ben sinds eind maart uit het traject gedonderd zonder resultaat. Maar heb altijd veel aan deze groep gehad. Het is een rot traject, zal voor jullie duimen.
Welkom suezele! Heb je nog veel cryos? Wanneer is je volgende terugplaatsing?

Wat ontzettend vervelend roodborstje, hoe gaat het nu verder bij jullie?

Vienna, hoe is het met je? Wanneer ga je testen?

Hier is het helaas als nog mislukt. Mag over n dag of 10 wel gelijk weer ovulatietesten voor onze laatste cryo. 3x is scheepsrecht dan maar?
Bijtje92 schreef:
23-09-2020 19:47
Hier is het helaas als nog mislukt. Mag over n dag of 10 wel gelijk weer ovulatietesten voor onze laatste cryo. 3x is scheepsrecht dan maar?
He getver bijtje! Ik had zulke goede hoop....

Gaat echt niet zo lekker hier volgens mij... Ben ik nou echt nog de laatste van deze club die zwanger is geworden? :-o :cry:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat een waslijst aan slecht nieuws hier :(.

Welkom Roodborstje. Wat een akelige tegenvaller van die cryo's. Zoveel hoop en stress en dan niet eens een kans krijgen. Heb je nog meer cryo's of ben je nu meteen aan het einde van een poging gekomen?

Ook welkome aan Suezele. Akelig, die overstimulatie. Ik heb daar nog altijd nachtmerries van. Mag je volgende maand opnieuw een teugplaatsing proberen?

Jokke, wat ben je toch altijd lief voor iedereen hier.

Wat een rot nieuws Bijtje! Zo wrang om eerst hoop te krijgen en dan toch weer ongesteld :(. Ik duim voor je driemaal scheepsrecht.

Baggal, ook voor jou heel veel duimen. Wat moet dat zenuwslopend zijn voor jullie familie.

En natuurlijk eveneens duimen, duimen, duimen voor Vienna.

Ongetwijfeld wederom mensen overgeslagen. Het lukt me wel om bij te lezen, maar bijschrijven in dit topic gaat me niet makkelijk af. Ik heb de laatste tijd mijn hoofd in het zand geduwd, en dat struisvogel-gedrag beviel eigenlijk wel aardig. Qua traject sta ik bovendien hartstikke stil, dus dan maakt het ook niet uit dat er zand in mijn ogen zit. We zijn na de reeks van 4 niet goed ontdooide cryo's overgestapt naar Gent, en wachten op uitslagen van onderzoeken. En intussen maar hopen dat de grenzen niet dicht gaan, de ziekenhuizen niet dicht gaan, en het lesgeven aan studenten me geen covid gaat opleveren. Hoofd maar weer even terug in het zand duwen ;).
Bijtje92 schreef:
23-09-2020 19:47
Welkom suezele! Heb je nog veel cryos? Wanneer is je volgende terugplaatsing?

Wat ontzettend vervelend roodborstje, hoe gaat het nu verder bij jullie?

Vienna, hoe is het met je? Wanneer ga je testen?

Ah wat rot Bijtje... Ik was er al bang voor omdat ik het zelf ook al drie keer heb meegemaakt en de kleur van de streep me zorgen baarde. Echt ontzettend balen. Veel sterkte :hug:
@Jokke, ach wat ontzettend naar voor je. Sterkte, hoe gaat het nu? :rose:

@Suezele, oei dat klinkt naar die ohs, snap dat dat erg heftig was. Hoeveel cryo’s heb je nog?

@Bijtje, wat naar dat het niet is gelukt. Ik zal hard voor je duimen voor de volgende ronde. Hoeveel pogingen heb je inmiddels gehad?

@Celenne, ik begrijp je struisvogel-methode erg goed, het is ook te heftig nu met corona; word je niet ziek, blijft alles open, onmenselijk is het soms. Mag ik vragen wat voor onderzoeken je hebt gehad in Gent? Wij overwegen daar ook een consult nu.

Wij hebben nog 4 cryo’s over. Ik ben me wel echt rot geschrokken hiervan, je weet natuurlijk dat het kan gebeuren dat het misgaat maar omdat iedereen zo positief was en het er 2 waren had ik goede hoop (de vorige keren was ik nog te jong en was het er steeds 1, dat vond ik enger). Ik was juist bang dat corona of een verkoudheid roet in het eten zou gooien, nee krijg je dit.
Mijn man heeft gisteren een fijn gesprek gehad met een van onze artsen, ze vond het ook heel naar. Wat haar betreft mag ik gelijk door bij de volgende menstruatie (dus dat is over een week ongeveer) of even pauze houden als ik het niet meer trek. Ik moet er nog even over nadenken, het is te vers nu nog.
Inmiddels ook contact opgenomen met Gent vanochtend, ik ken persoonlijk al 3 succesgevallen van daar. Mijn dokter zei geen wonderen te verwachten maar vond het ok als we daar eens gaan praten, ik heb dus voor nu een oriënterend gesprek aangevraagd. Baat het niet dan schaadt het niet en ik ben er nog niet aan toe het op te geven.
Gent is heel erg aan te raden Roodborstje! Heel fijn ziekenhuis, fijne mensen, goede sfeer. Ben er niet zwanger geworden, maar kan het je alsnog heel erg aanraden.
Wat jammer Bijtje! Had goede hoop voor je.

Hier is de moed ook weg, het is weer zoals alle eerdere keren dat het niet gelukt is. Nu alleen afwachten op ongesteldheid en dan op naar tp laatste cryo die we nog hebben.
Echt wel jammer, was echt een heel mooi embryootje deze keer.
Wat ontzettend verdrietig Roodborstje. Wel geldt dat wanneer een cryo het ontdooien het niet overleeft, het embryo zich ook niet in je baarmoeder zou hebben ontwikkelt. Met andere woorden, hoe ku* het ook is, je hebt geen stressvolle wachtweken. Maar goed, dat gezegd hebbende: het blijft heel erg verdrietig als je er op rekende meer in de vriezer te hebben.

Bijtje: wat zuur zeg na de euforie van dat felbegeerde twee streepje. Er was dus wel iets gaande, maar daarna is het alsnog misgegaan met doordelen. Hoe is je man eronder? En heb je een beetje steun aan hem?

Vienna: Niet weer zeg - verdom*e. Hoe is het trouwens met de pleegzorg?

Welkom Suez: 25 eicellen is veel zeg. Hoeveel cryos zijn daaruit ontstaan? Heel veel succes !

Jokke: Wat ben je toch altijd een lieverd. Hoe gaat het met je?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Roodborstje: Fijn dat jullie een goed gesprek konden hebben en meteen door mogen. Zelf kunnen kiezen of je wel of geen pauze kunt gebruiken. Van Gent weet ik op dit moment nog niet heel veel. We zijn er geweest voor een paar orienterende onderzoeken, en dat kwam prima over, maar ik ken het er nog niet echt. Maar er schrijven hier mensen mee met veel meer kennis van de verschillende ziekenhuizen.

@Vienna: Bah, wat een tegenvaller weer. :hug:

@Baggal: Ik vind het zo vreemd dat ik over cryo's en ontdooien telkens andere dingen hoor. Mijn arts in NL gaf aan dat het wel of niet goed ontdooien bij slow-freeze eigenljik nauwelijks gerelateerd is aan kwaliteit, maar voornamelijk pech/geluk. Maar een jaar eerder zei een andere arts hetzelfde als jij nu aangeeft. De arts in Gent gaf aan dat het slechte ondooien er bij ons wellicht aan lag dat ze te conservatief geweest zijn met stimuleren. Maar ik heb ook meerdere keren gehoord en gelezen dat minder eicellen niet tot mindere kwaliteit leidt. Kortom: ik tast in het duister.
Tegelijk: het is natuurlijk lastig onderzoeken hoe niet-goed-ontdooide embryo's het in de baarmoeder gedaan zouden hebben...
Welkom nieuwe dames!

Ik heb even te weinig puf om op iedereen in te gaan, ik stuur iedereen een knuffel die het nodig heeft en weet dat ik aan jullie denk!

Goed nieuws! Als COVID geen roet in het eten gooit, gaan we dan uiterlijk over drie weken starten en nog meer bijzonder: op de verjaardag van mijn moeder ..... :redrose:
samen sta je sterker
Dank meiden! Soms is dit traject gewoon klote.

@celenne: ik hoop erg voor je mee dat je geen last krijgt van covid en jullie behandelingen gewoon door kunnen gaan.

@roodborstje, ik heb 1 verse terugplaatsing gehad en 1 cryo. Beide dus mislukt. Nu nog 1 cryo in de vriezer. Hopelijk wordt dat wat. Dit was mijn 1e poging, we hadden 23 eicellen maar uiteindelijk maar 3 goede embryos. En dat baart me ook wel zorgen voor een eventuele 2e icsi..
Hopelijk wil 1 van die 4 cryos van jou uitgroeien tot een mooie baby.

@vienna: nee toch..heel veel sterkte! Ga je direct verder met de laatste cryo?

@baggel, mijn man is de nuchterheid zelve en geloofd er heilig in dat je er geen enkele invloed op hebt en t dan gewoon niet zo mocht zijn.. hoe is het met jou?
Ach Maestro: wat ontroerend en wat hoop ik dat, nu er een leven genomen is, daar voor je moeder een kleinkind voor in de plaats komt. Zou het even extra speciaal maken. :rose:

Bijtje: Ik echo je man daar wel in: ik geloof nl. ook niet dat je enorm veel invloed kan uitoefenen op de uitkomst van een behandeling (m.u.v. niet roken, een normaal BMI, etc.), maar het is zeker niet zo dat als je ananassen gaat eten je als gevolg daarvan zwanger wordt of zo :bonk: . Bij mijn laatste TP heb ik de regels niet aan mijn laars gelapt, maar mijn lichaam ook niet behandeld als een tempel of zo. Ik had de heilige overtuiging dat dit onze laatste 'failure' zou worden, waarna we verder zouden gaan met een nieuwe verse poging waarbij de helft van mijn eicellen zou worden geïnjecteerd met mijn man's zaak en de andere helft met dat van een donor (waarschijnlijk reguliere IVF voor het donor zaad).
Na eerste TP durfde ik amper op te staan of te plassen, omdat ik bang was dat de embryos eruit zouden vallen :facepalm: . Als mensen vragen of ik bij de laatste poging iets anders heb gedaan dan bij alle andere terugplaatsingen is het antwoord ook gewoon NEEN, in tegendeel. Ik heb bij die laatste poging blind geluk gehad. En verder is het natuurlijk een afvalrace. Jouw man is ook een stukje ouder (net als die van mij) en zaadkwaliteit wordt wel minder met het ouder worden. Maar het zaad is wel goed genoeg voor bevruchtingen en voor blastocysts en dat is wel een goed teken (volgens mijn arts destijds).

Celenne: mijn arts was er altijd heel duidelijk in dat wanneer het ontdooien goed zou gaan dit een indicatie is van een sterk embryo en als embryos sneuvelen dit in verreweg de meeste gevallen betekent (als het technisch goed gegaan is) dat er iets mis was met het embryo. Verder heb ik altijd begrepen dat heel veel eicellen niet altijd tot meerdere goede embryos hoeft te leiden. Het is toch vaak een beetje een kwaliteit over kwaliteit verhaal en uiteindelijk moet je het geluk (daar heb je 'em weer) hebben dat daar minimaal een goed embryo tussen zit. In ons geval zat er dus maar een goud embryo tussen al die andere zeven die het niet redden, zich niet innestelden of wel innestelden, maar vervolgens niet goed door-deelden met een chemische zwangerschap of vroege miskraam als gevolg.

Roodborstje: Fijn dat je wel weer snel door mag. Rot is het natuurlijk wel. Ben je inmiddels een beetje bekomen van de schrik van maandag? Knuffel!

Duufje: Als je nog meeleest - ik ben benieuwd hoe het gaat nu de scholen weer begonnen zijn. Hoop dat alles goed gaat en denk nog geregeld aan je! :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@roodborstje
Ik ben ik Gent geweest en was er erg tevreden. In het VUmc werd ik overigens ook ontzettend goed (en lief!) behandeld.

Wij zijn met een specifieke reden naar Gent gegaan (embryo selectie), omdat we daarvoor in NL niet in aanmerking kwamen. Anders was ik zelf liever in het VUmc gebleven. (Ik had 2 uur reistijd enkele reis)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@maestro, ohh ik hoop zo voor jullie dat die bijzondere start geluk brengt!

@baggel, nee dat van die ananassen geloof ik ook niet :-D ..maar bijv na de terugplaatsing, stoppen met koffie drinken, niet te warm in bad, niet te zwaar tillen.. waarvan mijn vriend zegt, laat het los en doe gewoon wat je normaal ook doet, het zal het verschil niet maken. Dat los laten is nu precies iets wat ik heel moeilijk vind helaas...
@Vienna, wat ontzettend naar, sterkte. :redrose:

@Lauwie, dank voor je reactie over Gent, wat vervelend dat het voor jou niet is gelukt daar. Ben je nu nog bezig met een traject?

@Flipje, ook bedankt voor jouw reactie, ik heb jouw verhaal een beetje gevolgd, wat een avontuur. Hoe gaat het nu met je zwangerschap?

@Bijtje, ik snap je zorgen, ik schrok de eerste keer ook van hoeveel embryo’s er afvielen. Inmiddels weet ik wel dat dit, hoe vervelend ook, vrij normaal is. Maar het blijft erg naar om ze zo te zien afvallen. Hou moed, ik zal voor je duimen.

@Baggal en Celenne, onze arts gaf aan dat er niks te zeggen is over de kwaliteit van het embryo als het het ontdooien niet overleefd. Invriezen en ontdooien is gewoon zwaar voor de cellen en daarom haalt een deel het niet, gewoon domme pech. Heel verschillende verhalen dus, dat schept wel verwarring.

Ik heb inmiddels al reactie van Gent! We kunnen over 2 maanden terecht voor een gesprek. Dat geeft even wat ruimte om bij te komen en te overdenken of we in de tussentijd nog een poging doen met de cryo’s. Ik ben al weer wat van de schrik bekomen, bedankt.
Hallo lieve allemaal,

Van mijn kant is het een periode stil geweest.

In het verleden zwanger geprobeerd te worden met Clomid etc.
Al doende kwamen we erachter dat ik drager blijk van een erfelijke aandoening.

Wij komen in aanmerking voor PGD + ik heb PCOS, we hebben akkoord van Maastricht, onderzoek in Maastricht is voltooid, onderzoeken bij mij en mijn partner zijn voltooid in Utrecht.
Klaar voor de start....

Februari hadden wij een afspraak in Utrecht, gecanceld wegens Corona.
Video gesprek met arts in Juli, die verwachtte dat we eind December aan bod kwamen.

Deze week telefonisch contact andere vriendelijke arts nu is de wachttijd weer verplaatst met 10 tot 12 maanden (als Corona niet nog verder uitbreid).

Ik weet dat het niet anders is...
Maar ben echt een beetje droevig, machteloos en maak me zoveel zorgen.

Ik ben 34 mijn partner 38 wij hebben geen kind (jes).
Ben nog nooit in mijn leven zwanger geworden (zoals vele hier 😔).
Krijg een lichtelijk paniek gevoel ervan 😭

Ik ben voornemend om met Amc en Gent te bellen om te zien of hun wachtlijst minder lang is, heeft dit denken jullie zin?

@roodborstje1982
Wat verschrikkelijk erg wat zullen jullie onmacht voelen 😪
Wordt Gent ook door het ziekenfonds vergoed?
Hou je ons op de hoogte hoe het gesprek in Gent was?
@suezela
Balen dat de 1e terugplaatsing niet is gelukt!
25 eicellen dat is volgens mij echt heel veel he?
Stay strong 🙏🏻
@Jokke
Heel veel sterkte hoop dat het een beetje met je gaat 😘
@Bijtje92
Ik duim voor 3x scheepsrecht 🙏🏻
@celenne
Bij welk ziekenhuis liep je voor Gent?
Dat struisvogel gedrag herken ik heb zeker 7 jaar met me kop in het zand gezeten. Nu inmiddels me kop uit het zand en ik ben sterk maar sommige dingen raken me zo hard...
@vienna25
Wat droevig ☹️
Heb je nog 1 Cryo? Is dit jullie laatste kans?
@maestro
Wat bijzonder op je moeder haar verjaardag!
Fantastisch nieuws, dat het geluk mag brengen ☘️
Wat een drukte in dit topic! Ik denk dat ik voorlopig een beetje op de achtergrond blijf en af en toe meelees. Ik merk dat ik het momenteel niet zo goed meer bijhou. Ik zie veel nieuwe namen, welkom hier! Het is een fijne plek met veel herkenning.

Vienna lieverd, wat klote weer... :hug:

Ik heb zelf afgelopen dinsdag een biopt gehad in Gent en ben nu in afwachting van de uitslag. We doen deze maand geen tp. Even rust. Voor de rest had de arts er nog steeds veel vertrouwen in dat het deze poging nog gaat lukken. Heb 7 top embryo's over volgens hem. Nou ja, ik hoop dat hij gelijk heeft. Zelf hebben we dat vertrouwen even niet.
Daisy, ik stuur je een pb.
Lauwie101 schreef:
25-09-2020 14:39
Daisy, ik stuur je een pb.
Ik heb je een bericht terug gestuurd!
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen.
Bedankt voor alle lieve berichtjes en welkom nieuwe schrijfsters.
De negatieve test vanochtend bevestigde wat ik eerder al dacht en schreef.
Ben zwaar teneergeslagen.
Nog 1 cryo over. Zoals ik er nu over denk wordt dat ook de laatste. Geloof niet dat ik het nog vaker aankan de teleurstellingen.
Mijn man is ook geen steun, want die heeft het zelf moeilijk.
Voelt enorm eenzaam en dan zijn jullie enige die het echt begrijpen. Bedankt daarvoor.
Vienna25 schreef:
26-09-2020 08:24
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen.
Bedankt voor alle lieve berichtjes en welkom nieuwe schrijfsters.
De negatieve test vanochtend bevestigde wat ik eerder al dacht en schreef.
Ben zwaar teneergeslagen.
Nog 1 cryo over. Zoals ik er nu over denk wordt dat ook de laatste. Geloof niet dat ik het nog vaker aankan de teleurstellingen.
Mijn man is ook geen steun, want die heeft het zelf moeilijk.
Voelt enorm eenzaam en dan zijn jullie enige die het echt begrijpen. Bedankt daarvoor.
Lieverd wat erg weer :heart: :hug: :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven