Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sense, zo herkenbaar... Ik geloof dat ik dat nog één van de lastigste dingen vind aan het traject. Hier ook een vriendin die duidelijk zwanger van de tweede is. Ik zie haar wel regelmatig, niet al te vaak, ik zie er dan vaak tegenop, maar op het moment zelf gaat het vaak best goed. Ik zorg er dan wel voor dat ik de dag erna een rustige dag heb, waar ik eventueel m'n emoties kan laten gaan en mezelf zielig mag vinden enzo. Ik vind het er ook heel erg vanaf hangen in hoeverre ze rekening met jou houden. Het klinkt wel een beetje alsof jouw vriendinnen dat iig proberen te doen, als ze bewust niet over bevallingsverhalen praten. Ik denk dat dat positief is, al kan ik me ergens ook wel voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt omdat ze zich dan moeten inhouden voor jou. Maar het maakt jou niet de partypooper hoor. Laat ze zich maar lekker voor jou inhouden, dat is toch een kleine moeite? En of je de sauna wel of niet moet doen, lastig... Ik zou goed proberen te voelen wat je wilt. Als je er echt heel erg tegenop ziet en het echt veel lastiger vindt dan gewoon met haar af te spreken (met kleren aan), dan zou ik lekker een smoes bedenken of zonder veel uitleg zeggen dat je deze keer even overslaat of geen zin hebt ofzo. Je hoeft het niet verder toe te lichten, vind ik, als ze een beetje gevoelig is snapt ze het vanzelf en anders niet, maar da's ook niet erg. Succes en sterkte, die balans is idd heel lastig :hug:.

Redcurls, oh, wij hebben ook zo'n stel in onze vriendenkring. Ze hebben ook best lang gedaan over hun eerste (drie jaar), maar wel spontaan gelukt. En de tweede ging dan ineens heel snel erachteraan. Ze hebben twee jongens en die zijn nogal druk, en ze klagen daar dan heel erg over tegen ons. Terwijl ze weten dat het bij ons al vier jaar lang niet lukt. Oh en dan en passant ook nog zeggen dat ze gehoopt hadden dat de tweede een meisje was geworden :hamer:. Hun mijdt ik dus wel zo veel mogelijk, jammer voor hun, maar dat trek ik echt niet. Ze kunnen hun gezeur vast wel bij iemand anders kwijt...

Jokke, oh spannend dat je donderdag een gesprek met DD hebt. Ik ben benieuwd wat jullie indruk is. Hebben jullie dat gesprek dan ook met een Duitse arts, gezien de NLse artsen weg zijn daar? Wbt de verzekering kan ik je niet helpen, denk ik. Maar wat zou je hen willen vragen dan? Of zou je alvast het overstappen willen regelen? Ik zou denk ik gewoon wachten tot het einde van het jaar en het zeker is wat ze zullen gaan vergoeden volgend jaar. Oh en voel je niet schuldig als je alleen meeleest momenteel hoor. Dat doen we allemaal wel eens een periode denk ik. Ik schrijf ook meer mee als ik zelf in een poging zit dan wanneer ik in een pauze zit. Dat is allemaal prima.

Flipje, fijn dat je wat sneller van start kan dan je had gevreesd. En spannend idd met de grotere dosis, maar aangezien je geen verse TP krijgt, kan er wel wat meer natuurlijk. En aangezien jullie PGD gaan doen zijn meer embryo's alleen maar beter. Ik vraag me trouwens nog af, als ze een punctie annuleren ivm overstimulatie, wat gebeurt er dan met de follikels? Springen die dan niet vanzelf? En levert dat dan niet precies hetzelfde probleem op qua hormonen? Of hoe werkt dat dan? En fijn dat je je zo kan verheugen op de komst van je nichtje. Als ik eerlijk ben zou ik het supermoeilijk vinden om een zwangerschap zo dichtbij in de familie te hebben nu...

Sofie, jeej, hier ook aan de utro vanaf vandaag. ;-D

Weet iemand trouwens of Biekkie en Wonder al bevallen zijn? Al neem ik aan van wel, gezien hun uitgerekende datums :). En Bolletje, lees jij nog mee? Zit jij nog in een pauze, of ga jij ook binnenkort weer beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt windmolen voor je lieve woorden, gelukkig mag hier alles, meelezen en/of schrijven.
Ik hoop wel dat er een Nederlandse arts is in Duitsland, whahaha ik heb niet echt een talenknobbel. De mailwisseling was wel in het Nederlands, dus komt hopelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een naam gekregen van de arts met wie je gaat praten, Jokke? Ik heb begrepen dat er nog één NLse arts is en dat die alleen de intake gesprekken doet, dus mogelijk dat je het gesprek dan met hem hebt. Maar de artsen met wie je daarna te maken krijgt, spreken voor zover ik weet geen Nederlands. Puk kan daar ongetwijfeld meer over vertellen. Ik weet dat de twee NLse artsen die weggegaan zijn een nieuwe praktijk openen in Heinsberg (https://www.cuypers-cuypers.com/). Meer info kun je hier nalezen op zwangerschapspagina: https://www.zwangerschapspagina.nl/thre ... rf.694660/.
Van Biekkie weet ik dat ze is bevallen :-)
Alle reacties Link kopieren
Sense: Windmolen schrijft precies wat ik ook aan jou wilde schrijven mbt jouw vriendin. Voor mij is het vaak bepalend geweest hoe een ander met mij/mijn emoties omging mbt het zwanger worden. Mijn allerbeste vriendin was in 2016 zwanger (ook na IVF) en met haar kon ik het heel goed over mijn angsten en wanhoop hebben. Natuurlijk toen ze ooit aan mij vertelde dat ze haar dochter ook daadwerkelijk voelde schoppen moest ik wel even slikken, maar ik kon ook gewoon meeleven en ook mijn hand op haar buik leggen zonder het haar te misgunnen. Natuurlijk gunde ik het mijzelf ook heel erg, maar ik was tevens ook oprecht enorm blij voor hen en keek uit naar de komst van de kleine. Ik weet dat ze ook graag een tweede willen en ook daarvoor geldt dat ik dat niet moeilijk vind. Dat geldt trouwens ook wel voor de dames hier. Daarentegen kon/wilde ik de dochter van mijn man in 2016 niet zien. Ik heb het zien van haar buik dat jaar ook zoveel mogelijk vermeden, omdat het te veel pijn deed (en zij ook niet begripvol naar mij toe was). Kortom, voor mij was de bepalende factor hoe de ander met mij omging en of er voldoende ruimte en begrip was voor mijn emotie. Was dat er niet, dan vond ik het eerlijk gezegd gewoon moeilijk. En volgens mij moet je met dat soort dingen ook niet te hard zijn voor jezelf, Sense. Als jij de hele middag met je tanden op elkaar moet zitten terwijl je vriendin heeft wat jij zo graag zou willen, doe jezelf dan gewoon een lol en spreek af voor andere gelegenheden (maar juist niet iets waarbij die naakte bump zo enorm confronterend is dat er niet aan valt te ontkomen). En dat heeft alles te maken met zelfbehoud. Als ongewenst kinderloze is het lastig dus wees ook gewoon lief voor jezelf (en ga jezelf niet onnodig lopen kwellen). Natuurlijk zijn er gelegenheden waarbij je er echt niet omheen kan, maar deze zou je natuurlijk best even kunnen overslaan. Trouwens -maar dat is een ander verhaal- als zwangere zou ik niet zo snel in een hete sauna gaan zitten...

Kasteel: Wachtkamers zijn lastig en zeker als mensen daar zitten met kinderen. Dat snap ik wel. Dat gezegd hebbende: soms helpt het een beetje om je te realiseren dat er iedere 5 seconde ergens ter wereld een baby geboren wordt onder allerlei verschillende omstandigheden. Soms zeer gewenst en soms minder of gewoon helemaal ongewenst of onder moeilijke omstandigheden. Sommige mensen worden zwanger wanneer ze dat niet willen, anderen hebben het geluk de gezinssamenstelling volledig te kunnen plannen qua aantal personen en weer anderen zitten in de MMM. Dat een ander misschien kinderen heeft zegt verder ook niet altijd iets over het geluk dat die persoon mag ervaren in zijn/haar leven. En als het kan - probeer dan ook jouw leven niet te vergelijken met dat van anderen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, zo niet, vergeet het dan ook snel, maar mij hielpen (en helpen) dat soort gedachtes nog wel eens.

Jokke: Als ik jou was zou ik de nieuwe polisvoorwaarden even opvragen en grondig lezen voordat je naar een andere verzekering overstapt. Je wil nl. wel weten of daar een verandering is aangebracht. Blijkt dat je een vierde poging vergoed krijgt dan zou je inderdaad aan het eind van het jaar kunnen overstappen. Als ik mij niet vergis is de premie daar nl. ook naar.

Lauwie/Windmolen: Ik noem jullie even in een adem dames - ik duim dat er op dit moment mooie dingen in het lab gebeuren! Het is jullie zo gegund dat jullie voor het einde van het jaar ook een mooie bump hebben en doorgaande zwangerschap.

Daisy: Heb jij inmiddels besloten wat je gaat doen mbt je BMS?

Yara: Ik ben uiteraard heel erg benieuwd of jij inmiddels als uitslagen binnen hebt. Je hoeft het natuurlijk niet met ons te delen hier op een openbaar forum, maar weet wel dat ik aan je denk en ik enorm hoop en duim dat er geen nare reden aan de verdikte nekplooi ten grondslag ligt. :hug:

Over de TV programma's: ja er bestaat heel erg veel onbegrip als het om vruchtbaarheidstrajecten gaat. Ik heb soms het idee dat de buitenwereld het ook niet snapt omdat je in veel gevallen niets tastbaars verloren hebt (hierbij de afgebroken zwangerschappen of overleden kindjes buiten beschouwing gelaten - want mijn opmerking doet geen recht aan de kinderen van Flip, Duuf, Piene, Weija, Zot, La Femme, en anderen). In veel gevallen is het hebben van een kinderwens iets abstracts: een verwachting van iets en niet meer dan dat en is IVF terug plaatsing niet meer dan een klompje cellen oid. En dat als het je niet gegeven is, je daar maar mee moet leren leven. En dat laatste is waar, maar niet nadat je erkent dat het ook rouwen is. En dat het niet hebben van kinderen iets is waar je steeds opnieuw mee geconfronteerd wordt... Maar goed - dat hoef ik jullie hier niet uit te leggen. Ik heb daartoe in dat forum wel een poging gedaan, maar goed.

Gisteren was de kraamvisite uiteindelijk erg gezellig (en een emotionele meevaller). Natuurlijk - als ik zo'n newborn zie wil ik ook wel weer hoor (daarbij even vergeten dat het eerste jaar ook pittig kan zijn), maar het was gewoon gezellig. Zo zelfs dat we spontaan werden uitgenodigd om volgende week de 3e verjaardag van hun dochter te vieren. We gaan waarschijnlijk wel en nemen mijn man's ex ook mee (die zelf niet rijdt), want ik vond het wel zo aardig om die dan op sleeptouw te nemen als die zelf minder mobiel is. Zo zie je maar... als we allemaal ons best proberen te doen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
PS. En Lauwie dat je iemand een maandje (of een paar maanden wachten ;-) ) toewenst voor wat meer begrip snap ik heel goed hoor. Hoewel ik absoluut NIEMAND een miskraam toewens, merkte ik bijvoorbeeld wel dat ik toen de 2e zwangerschap van mijn man's dochter vorig jaar vrij snel misging (d.w.z. na 6 weken, maar ze kwam er pas achter bij de termijn echo) ik wel ergens zoiets had van: ik hoop dat je mijn gevoel iets beter leert begrijpen -en neen, natuurlijk ben ik ook upset en had ik je dit niet toegewenst-. Uiteindelijk heeft dat (en andere dingen) ook wel bijgedragen aan wat meer begrip trouwens en beter contact tussen ons. Dus dat je dat soort gedachtes hebt is is niet vreemd (of slecht) hoor.

Sofie: Succes met de gezellig Utro ballen - altijd een feest (not).

En Duuf: Moest wel even slikken toen ik jouw post in het andere topic las: dat je de overtuiging had met kind gelukkiger te zijn geweest, hoewel je niet ongelukkig bent. Vind jou enorm sterk en heb enorm veel respect voor hoe jij in het leven staat. Hoop dat het contact met de nieuwe pleegzorg organisatie wat positiefs gaat opleveren, want ik heb altijd de overtuiging gehad (en nog steeds) dat jij een Duufman de (bijna) perfecte, liefhebbende (pleeg)ouders zouden zijn - als het jullie geven is. :heart: En jullie B* wordt ook in ons huishouden niet vergeten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
PS 2: En Windmolen: dat soort mensen :pukey: !! Echt geen fatsoen om daar met jullie zo over te praten. Iemand mag best een keer klagen over het moederschap hoor of moe zijn, maar om er nou bij jullie zo op door te gaan... En zijn dat vrienden van jullie..?! En dan de voorkeur over het geslacht... Als tegen hanger hoop ik dat je volgende week zwanger wordt van een meisje en lekker op de roze wolk mag gaan zitten en niet schroomt om hen dat mede te delen... :roll: nou goed?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Noh windmolen wat een mensen dan he. Mijn schoonzus heeft het ook een tijd geflikt, klagen dat het zo zwaar is dat ze niet meer uit kan slapen en wij moesten dr zo lang het kon maar van genieten dat wij uit kunnen slapen. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Yes windmolen 9 eitjes dat is super fijn zeg, we gaan gewoon niet doemdenken, ik hoop dat ze allemaal meemogen. Ben je al bijgekomen van de punctie of nog lekker rustig aan? Ik duim voor je hoor meis.

Mmmh HD ik heb ook periodes gehad dat ik niets van het forum wilde weten, ook meer omdat ik zelf dan weer eens mislukte poging had gehad en het even een plekje moest geven. Vind dat niet aso. Wat fijn dat je een positieve test hebt gehad. Wordt en blijft spannend nu. Ik heb trouwens van week 8 tot week 12 bloedverlies gehad. Dus hoeft niks te zijn. Wel fijn dat het zo snel is gestopt.

Ha puk ook bij jou een mooi aantal. Wanneer moet je terug voor de volgende echo. Ik heb geen ervaring met wanneer het langzaam gaat maar heb je al een idee voor je punctie of hoor je dat nog? Oja met verder lezen is het misschien maandag, maar gaan jullie het niet nog een beetje door laten groeien?

Fijn dat je echo goed was stipjepipje. Hoe vind je donor het prikken en alles? Of heb je daar geen contact over? Weet je wat het is, de eerste icsi dan ben je nog vrij zorgeloos hoe langer je in het traject zit hoe meer er dingen veranderen en je wat minder zorgeloos bent. Ook sneller angstiger bij dingen.. maar je blijft altijd hoop houden.

Jeetje daisyliz, ik persoonlijk kan natuurlijk niks voor je bepalen maar ik heb het idee dat bij het curreteren je wel veel sneller voor je nieuwe poging kan gaan. Voor mij werd/wordt het wachten op een gegeven moment een crime. En zoals je zelf zei leek de curettage een goed effect te hebben. Sterkte met je keuze meis

Mooi aantal Lauwie, wel balen dat je geen verse tp mag dus helaas even geduld hebben. Ik ga met je mee hopen dat er embryos ontstaan meis, was me eigenlijk niet eens bewust dat dit al je vierde poging is. Duimen draaien. Ben je al bijgekomen van de punctie? Mooi zeg dat aantal, gaan ze je informeren na dag 3 of is het gewoon afwachten?

baggal heb echt een verschrikkelijke week achter de rug met slecht slapen en alles wat er bij komt. Zie nu wel met teruglezen dat je aan me had gedacht. Was even een paar dagen op mezelf om bij te komen. Zag je reactie op de zwangerschap van een vriendin van je,. Inmiddels verbaas ik me ook hoe snel en makkelijk sommige mensen zwanger zijn. Helaas geldt dat hier niet.

Haha sofie gestart met de Utro. Ik vind dat nooit een Jeej maar een blegh… 

Ha jokke wat spannend poging 4 voor de deur. Ik heb helaas geen adviezen daarvoor.

Nou hier dan even mijn eigen weekje.. donderdag gebeld dat deel 1 van de uitslagen binnen zijn. En dit was eindelijk positief nieuws. Geen van de 3 trisomie. Eigenlijk kon ik toen een gat in de lucht springen.. maar ja je weet nog steeds de andere uitslagen niet. Ik had alleen zo het gevoel dat ze zo ontzettend bang waren voor het de 3 trisomie variaties dat ik toch wat verlicht ben. Vrijdag heb ik vanwege een onderzoek van het EMC waar ik nu voor in aanmerking kom vanwege de verdikte nekplooi een extra 3d echo gehad. De conclusie daar is dat de nekplooi verdikt blijf dus waarschijnlijk is het tot week 20 niet juichen. Want de risico’s op hartkwalen zijn er nog zeker.. het blijft spannend. begin oktober weer echo.

Heb al jullie lieve reacties gelezen en hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nog steeds hier mee schrijf omdat ik alsnog wel zwanger ben. Ik wil niemand hier tegen het verkeerde been stoten maar met jullie er over te kunnen praten helpt mij echt. ik zit op sommige dagen best in de put met deze sores.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Yara, voor nu een opluchting dat er i.i.g. geen T13, T18 of T21 uit de bus is gekomen. Dat gezegd hebbende: ik snap ook dat het allemaal nog onzeker is, je waarschijnlijk ook nog in afwachting bent van deel II van de chromosoom test en je je blijft afvragen wat de oorzaak is van de verdikte nekplooi. Het zal de komende tijd ook nog gewoon onzeker blijven. Dikke knuffel en wat mij betreft (maar mijn situatie is anders dan de meeste dames hier) blijf je je uiten hier als je daar behoefte aan hebt (of eventueel op het vervolgtopic als je dat liever hebt). Dikke knuffel.

Red curls: Als jouw schoonzus weet van jullie struggles begrijp ik niet dat ze het nodig vindt om dit soort ervaringen met jullie te delen... Echt sommige mensen - ik blijf mij erover verbazen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ahh yara, ene kant fijn dat het niet dat is maar blijft zorgelijk, tuurlijk mag je mee blijven schrijven, dikke knuffel

Baggal ja dat weet ze, ben dr een keer boos om geworden en sindsdien geen geklaag meer.
Alle reacties Link kopieren
Yara wat mij betreft blijf je ook hier nog even hangen, naast veel positief nieuws heb jij ook veel moeilijkheden, wat de dames hier denk ik goed begrijpen. Je voelt zelf wel wanneer je de overstap wil maken naar een ander topic. Hier wordt hard voor je geduimd
Alle reacties Link kopieren
Jokke even voor jou, zoveel berichtjes las beetje over de jouwe heen. Je moet gewoon net zoveel reageren als dat jij wilt en kunt, ik krijg niet het gevoel dat je weinig antwoord hoor dus voel je niet verplicht.
Spannend wordt het voor je, ik zou zeker al even bij de verzekering kijken. En dat programma en die reacties, er zullen altijd onwetende mensen blijven, onsympathiek en harteloos, zegt gelukkig veel over hun. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Yara, wel fijn om te weten dat het het geen trisomie is, kan me voorstellen dat het nog enorm spannend is en jullie nog wachten op de overige uitslagen. Krijgen jullie niet eerder een echo dan de 20 weken? Natuurlijk kan je hier nog blijven schrijven. Heel veel sterkte, ga je wel naar je werk?

Jokke, zou even goed het forum waar windmolen naar linkt bestuderen. Ik heb het gelezen en kan mee voorstellen dat die kliniek waar de NL-artsen naartoe zijn gegaan ook een goed optie is omdat daar wel alles Nederlands is. Ik lees wel dat jullie dus het besluit hebben genomen in Duitsland verder te gaan. Het voordeel voor jullie kan zijn dat je voor 2020 kan overstappen naar een ander verzekeraar die de 4e poging vergoed, ik hoop dat dat blijft bestaan.

Baggal, fijn dat het kraamvisite gezellig was dus in die zin een emotionele meevaller is. Ik denk dat het verlangen voor een tweede maar ook de pijn van het gemis iets is wat je altijd zal meedragen, niet dat ik het als ondraaglijk zie maar wel als een soort van bewustzijn. Ik weet het van een kennis.
Oh ja ik vind baby's op zich niet confronterend hoor, ik ben juist erg geïntrigeerd door de ontwikkeling, de verschillen tussen kinderen en ouders etc. Dat er veel geboren worden is juist een argument om juist niet het medisch traject in gaan vanwege overbevolking;). Het is de situatie van de wachtkamer omdat ik dan het gemis zo ervaar omdat ik daar juist kom voor mijn eigen wens, een afspraak is altijd spannend. De laatste keer zat ik daar na de punctie omdat de bedden vrij moesten zijn, en de uitslag nog niet binnen was dus dat was niet fijn zo op een houten stoel en jengelende kinderen. De wachtkamer in ons ziekenhuis is net een overbevolkte vissenkom dus dat helpt niet. Collegae die dan hun zwangerschap zo uitdragen en je de echo als het ware onder je neus stoppen, en dan ook nog vragen waarom ik geen kinderen, heb, dat vind ik erg naar. Ik kan wel jaloers zijn maar sla geen kraambezoek bij vrienden over. Gisterochtend had ik met een vriend afgesproken en hij verteld dat zijn vriendin zwanger was, dan heb ik daar geen enkele moeite mee. Ik ga sws veel met mannen om dan spelen dit soort dingen gewoon minder.
Alle reacties Link kopieren
Yara, wat fijn dat een deel al uitgesloten is. Ik snap dat dit een opluchting is en dat het tegelijkertijd nog steeds super spannend is. Wat moet dit ongelofelijk moeilijk en spannend voor je zijn. Een hele dikke knuffel voor jou.



Baggal, wat fijn dat het niet lastig was om de zwangerschapsaankondiging te krijgen. Het maakt idd wel uit van wie het is en hoe mensen erin staan. Een collega van mij is zwanger en die wist van ons traject en heeft mij een berichtje gestuurd voordat ze het op facebook zette. Nu zijn wel niet heel close ofzo, maar ik vind dat soort kleine dingen wel erg attent. Fijn dat het kraambezoek gezellig was en emotioneel mee viel.



Lauwie, wat een topscore zeg. Ik hoop dat je vandaag goed nieuws gaat krijgen en dat ze het alle 6 goed doen.



Sofie, altijd fijn die Utro, maar het is voor het goede doel.



Sense, ik snap dat het zeer doet. En als het too much is om de hele dag tegen haar buik aan te kijken zou ik het gewoon niet doen. Ik zou proberen om er niet zo mee te zitten om een partypooper te zijn. Ze kunnen toch samen naar de sauna gaan en met jou een keer wat anders doen. Lekker naar de film ofzo, hoe je niet de hele tijd naar haar buik te kijken en kan je daarna wat gaan drinken en het lekker over de film hebben. Mijn advies is lekker voor jezelf kiezen, maar ik snap dat dit advies makkelijk te geven is en het in de praktijk soms lastig is om ook daadwerkelijk te doen.



Windmolen, ik moet lachen om je edit. 5 is idd super goede score, maar ik snap dat je het liefst maximaal resultaat wil. Spannend dat je vanmorgen mag bellen. En die “vrienden” van jullie, met zulke vrienden in je omgeving heb je geen vijanden nodig.



Flipje, wow dat duurt idd heel lang. Fijn dat je in de tussentijd van je nichtje kan gaan genieten, dat is een fijn vooruitzicht.



Redcurls, jouw voorbeeld vind ik echt super onrespectvol. Wat een stomme mensen zeg. Dat doe je toch niet. Ik verbaas me overigens ook over je schoonzus, heel raar dat ze dat soort dingen zegt.



Kasteelbewoner, ik heb ook beide gekeken, maar ik vond dat SBS programma best mooi eigenlijk. Ik vond het wel fijn dat de emoties werden getoond. In de praktijk doe ik dat niet zo snel als ik het erover heb met mensen, ook niet met mensen die dichtbij staan. Maar in de veiligheid van je eigen huis zijn die emoties er wel en ik hoop dat dit aan mensen ook laat zien hoe pittig zo’n traject is.



Jokke, ik zou het al wel uitzoeken en dan aan het eind van het jaar kijken of de voorwaarden niet veranderd zijn . Succes donderdag met je webcamgesprek.



Hier: veel onzekerheid, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien, want ik weet dat jullie allemaal graag die onzekerheid zouden willen hebben, dus ik zal het eea in het vervolgtopic plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb hier heel af en toe nog meegelezen maar vond het moeilijk om mee te schrijven, vooral vanwege degenen bij wie het (nog) niet is gelukt en wie ik het ZO enorm had gegund/gun...

Het voelt voor mij best oneerlijk. En ja, mijn vriend is nu papa, dat gun ik hem echt zo ontzettend maar dat ik nu een vierde kindje heb terwijl sommigen met lege armen staan vind ik echt heel moeilijk.

Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen. Kraamweek was nou niet echt een roze wolk vanwege 3 keer terug naar het ziekenhuis, kleine had ondanks lage ADCC behoorlijk last van mijn irregulaire antistoffen. Niks ernstigs maar vooral voor mijn vriend was het ff heel zwaar tussen heen en weer ziekenhuis de honden, kleine meid ook behoorlijk verborgen reflux en stikte steeds dus wat stress gehad. Met medicatie gaat t nu beter.

Ik denk aan jullie en leef mee. Duim voor jullie allemaal.❤️
Alle reacties Link kopieren
Yara, pfff, fijn dat de eerste uitslagen goed waren! Wanneer hoor je de rest? Blijft spannend idd, we duimen verder! En wat mij betreft schrijf je hier van je af hoor. Knuffel!

Biekkie, van harte gefeliciteerd met je dochter! Vervelend dat de eerste tijd lastig was, maar hopelijk vanaf nu een stijgende lijn! En hartstikke fijn toch, dat je vriend nu toch papa is geworden! Natuurlijk is het jullie gegund, ook al had jij al 3 kinderen. Het had ook niemand van ons geholpen als jij niet voor die 4e was gegaan. Vind het lief van je dat je zo meeleeft en meeduimt met ons!

HD, vervelend dat er onzekerheid is... Iedereen zou na zo'n traject een onbezorgde zwangerschap verdienen :hug:.

Kasteelbewoner, dat heb ik ook, dat ik baby's interessant (en schattig...) vind. Ik vind baby's ook veel minder confronterend dan zwangere buiken, denk ik. Mss omdat ik meer jaloers ben op de zwangere vrouw? Hoewel ik de allereerste kraamvisite vaak toch ook wel lastig vind. Oh ja, snap dat het zo direct na de punctie, als je nog pijn hebt en nog vol in de spanning zit, niet zo fijn is om jengelende kinderen om je heen te hebben. En zulke directe vragen zijn ook niet leuk, nee. Dat voelt altijd als een stomp in je maag. Ja, kan me voorstellen dat het bij mannen anders is, die gaan wsl toch niet eindeloos door over de zwangerschap en elk detail.

Redcurls, zo dom, die opmerkingen van het uitslapen... :hamer: Goed dat je boos bent geworden en dat dat geholpen heeft! Ik durf dat nooit op het moment zelf...

Baggal, fijn dat de kraamvisite meeviel en gezellig was!

Wat betreft die vrienden van mij, tja, ik snap het ook niet zo goed. Ik denk soms dat ze ons willen opbeuren door te vertellen hoe 'vreselijk' het met kinderen wel niet is. Mijn man denkt dat ze daadwerkelijk zo overbelast zijn ermee dat ze niet de capaciteit meer hebben te snappen dat het pijnlijk is voor ons. Het zijn in eerste instantie de vrienden van m'n man, dus heb al eens aan m'n man gevraagd of-ie niet eens voorzichtig kan aankaarten dat wij dat niet prettig vinden, maar dat vindt-ie lastig (snap ik ook wel). Gelukkig gaan ze inmiddels naar de creche en wordt het iets makkelijker voor de ouders. En zoals gezegd, ik gebruik soms smoezen om contact te vermijden. You win some, you loose some in dit traject. Laatst hadden we ook een 'leuke' opmerking van een vriendin van m'n man. Ze wist dat we een poging deden en wilde weten hoe het was afgelopen. Dat was net toen ik m'n bbz achter de rug had. Dus m'n man had dat geappt, schrijft ze terug, heel verdrietig voor jullie blabla en ze begreep wel een beetje hoe het voelde want bij haar was net de tweede ronde voor hun derde kind mislukt. Gewoon natuurlijke ronde, welteverstaan :facepalm: :swear:. (Edit: gelukkig hebben we ook nog wel vrienden die wel weten hoe ze moeten reageren en ons steunen :heart: .)

Hier vanochtend gebeld en te horen gekregen dat alles er goed uitzag en dat de TP op woensdag wordt. Dus dat is goed nieuws! Alleen wilde ik toen natuurlijk details weten, maar die kon ze me niet vertellen en nu zit ik al twee uur te wachten op een telefoontje terug en kan me nergens op concentreren (vandaar maar weer eens een lang verhaal van mij op het forum, sorry meiden :-$ ).

Lauwie, heb jij al nieuws gehad? Ik duim zo hard voor jullie, hoop zo dat ze allemaal nog lekker doorgroeien vandaag!
windmolen wijzigde dit bericht op 16-09-2019 11:03
Reden: Toevoeging
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Windmolen: met zo'n appje slaat iemand de plank echt volledig mis. Na een lang medisch traject een BBZ krijgen is gewoon echt iets anders dan gewoon ongesteld worden als je probeert zwanger te worden zeg - en al helemaal na welgeteld 3 (!!!) rondes. Die hele vergelijking raakt kant noch wal en geeft alleen maar aan dat iemand behoorlijk met zichzelf bezig is... :-o en er geen zak van begrepen heeft.


HD:
Ik heb nog niets gelezen in het vervolgtopic, maar in algemene termen kan ik mij wel voorstellen dat je onzeker bent. Ik ben tot het einde bang geweest, omdat ik ook weet wat er allemaal nog mis kan gaan en waar je controle over hebt. :hug:

Kasteel; Ik snap helemaal wat je bedoelt met de wachtkamers nu en kan me daar ook wel wat bij voorstellen. Helemaal als het daar zo druk is en jij nog in spanning zit mbt eigen uitslagen en resultaten. Fijn dat je door de bank genomen goed om kan gaan met de zwangerschappen van anderen. Ik herken wel een beetje wat Windmolen schrijft - vond zwangere vrouwen soms confronterender dan babies.

Lauwie: Hoe is het met jou? Ga je nog iets 'leuks' doen deze dagen, beetje proberen vakantie te vieren voor zover dat kan? Wanneer hoor je meer?

En Biekkie: Ik snap je post heel goed. En toch ga je m.i. heel respectvol met iedereen om en daar zit 'em nou net het verschil. Of je nu (g)een kind of vier hebt, maakt niet zo veel uit als er dan onderlinge begrip is naar elkaar toe. Geniet van al het moois! :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er veel geschreven dit weekend! Ga even bijlezen.

Duufje, ja zo zie ik het ook. Enerzijds fijn dat het in overleg gaat, anderzijds vind ik het echt een rotkeuze om te maken.. Hoe is het nu verder met jou? Ik vind het bewonderingswaardig dat je hier nog steeds af en toe meeschrijft. Vind je dat niet lastig?

Moos een hysteroscopie heb ik al twee keer gehad. En gelukkig is met de vorm van mijn baarmoeder niks mis en heb ik (nog) geen verklevingen. Denk dat een MRI daarom ook niet zoveel zou toevoegen?

Lauwie wat een goede score! 6 uit 7, wow! Dat is fijn nieuws zeg, na het baalmoment dat je geen verse tp krijgt. Ik ga ontzettend hard voor je duimen dat de embryo’s dit keer niet uit elkaar vallen. Heb je al iets gehoord vandaag?

Flipje fijn dat de wachtlijst meevalt! Spannend hoor.

HD ach meis, wat vervelend dat je zo onzeker bent. Herkenbaar ook, van mijn zwangerschap(pen). Mijn enige tip: véél afleiding zoeken. :hug:

Baggal fijn dat de kraamvisite zo goed ging! Fijne (emotionele) meevaller. En logisch toch, dat het kriebelt als je zo’n kleintje vast hebt. Ben wel blij om te lezen dat je je er niet heel rot door gaat voelen. En lief dat je naar me vroeg. Ik update onderaan.

Sense, oh meid ik zou echt voor jezelf kiezen en niet naar de sauna gaan. Ik herken het namelijk heel erg, moeite hebben met zwangere buiken. Als de baby’s eenmaal geboren zijn gaat het goed. Dan besef ik: dit is niet mijn kind en kan ik het (meestal) goed hebben. Maar zo’n groeiende zwangere buik, helemaal van iemand die me dierbaar is, vind ik heel moeilijk.

Windmolen ah meid, ik snap je dubbele gevoel heel goed, maar wat een mooie score! Ik hoop duim ontzettend voor je. Op naar een mooie terugplaatsing woensdag én hopelijk wat cryo’s. En jeetje, wat (lomp) en herkenbaar van die vrienden zeg. Mijn beste vriendin had ook zo’n mooie twee jaar terug. Zij ging beginnen met proberen en dat idee alleen al maakte me wel verdrietig, want ik was al drie jaar bezig én net bevallen van N*. De eerste maand proberen was ze er (en dat snap ik ook heel goed, want super spannend natuurlijk) heel erg mee bezig en ‘over tijd’. Ze dacht dat ze al zwanger was en kon nergens anders meer aan denken. Uiteindelijk werd ze ongesteld en zei ze: nu pas snap ik hoe jij je voelt na drie jaar! Want ze vond het zo moeilijk. Lief bedoeld, maar wat een onwetendheid. De maand erna was ze wel zwanger.

Jokke voel je niet schuldig hoor. Gewoon meeschrijven wanneer jij dat fijn vindt. Spannend het gesprek met Dusseldorf!

Yara jeetje meid, wat een opluchting dat het geen van de 3 trisomie zijn. Maar wat ontzettend moeilijk dat het nu nog zo lang spannend blijft. Ik duim voor jullie.

Hier hebben we besloten toch voor een curettage te gaan. Ik vind het niet zo’n leuke beslissing, maar alle voor- en nadelen afwegend, zijn we toch tot deze beslissing gekomen. Mijn man wilde het liefst dan nu meteen curetteren en ook geen IUI doen. Maar ik ben net drie weken vrij geweest en heb deadlines. Ik wil het mijn werk dan ook niet aandoen om er deze week zo plotseling tussenuit te piepen vanwege de curettage. Dus hebben we besloten om deze maand IUI te doen en als ik ongesteld word, direct te curetteren. Ik moet zeggen dat ik vandaag wel een beetje een baaldag heb. Na drie maanden pauze wilden we weer vol goede moed beginnen en dan loopt het meteen alweer zo anders. Het lijkt allemaal zo eindeloos. Maar goed, kop op. Wat moet dat moet.
Alle reacties Link kopieren
Sense: Ik snap dat het lastig is. Ik denk dat je vooral voor jezelf moet kiezen. Het is niet zo belangrijk dat zij zich moeten aanpassen aan je, als ze goede vriendinnen zijn, dan vinden ze dat vast helemaal niet erg. Blijf dus ‘gewoon’ bij je gevoel, en als dat nu zegt dat je niet met een zwangere vriendin in de sauna wilt zitten, dan is dat een heel goed gevoel.

Windmolen: Woehoe! Wat een mooie getallen! 5 embryo’s is prachtig meid! Wat een super suf appje trouwens zeg. Hoe verzinnen mensen het toch? Fijn dat je vanochtend hebt gehoord dat alles er goed uit zag en de TP woensdag is, dat klinkt als een heel goed bericht. Ben zo benieuwd naar de details over de embryo’s!

Jokke: Alles is goed hier he? Dus als je meeleest, of even niet, of meeschrijft, of even niet. Alles is ok. Zolang jij je maar goed voelt. Afgelopen jaar heeft de UMC verzekering zijn 5e vergoede poging uit het pakket gegooid. Ik zou dus even wachten met overstappen totdat je weet hoe ze in 2020 gaan vergoeden. Tenzij je verwacht nog een poging in 2019 te doen, maar dan weet ik niet hoe het zit qua verzekering. Succes donderdag met jouw gesprek! Ben benieuwd!

Baggal: Fijn dat de kraamvisite gezellig was! Bijzonder dat het allemaal een beetje bij elkaar lijkt te komen, zo voor de 3e verjaardag van hun dochter. Het zal vast nog niet allemaal super soepel zijn, maar mooi om te zien hoe jullie het inderdaad allemaal proberen.

Yara: Heel fijn om te horen dat het geen T13, 18 of 21 is. Pffft, wat moeten jullie een zware tijd hebben gehad zeg. En wat blijft het natuurlijk spannend. Ik hoop dat de 20 weken echo voor jullie snel komt en ook alleen maar goed nieuws geeft. Hebben jullie dan een GUO in het EMC? Natuurlijk mag je bij ons meeschrijven, ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen, en als we ook maar op een kleine manier kunnen helpen, is dat alleen maar fijn.

HD: Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Hoop zo dat de tijd naar een goede echo snel gaat voor jullie! Kon je de tijd maar vooruit spoelen he?

Daisy: Het klinkt alsof je een goed plan hebt gemaakt. Het is inderdaad irritant dat het niet zo loopt zoals je zou willen. Helaas lijkt dat inherent te zijn aan dit stomme traject. Ook deze tijd gaat gelukkig weer voorbij, maar je mag er best even van balen hoor!

Hier: Vanochtend gemaild en als reactie gekregen dat '4 het beter doen dan de andere 2'. Ik lees hieruit dat ze het alle 6 dus nog doen. Maar, omdat dit natuurlijk ook voor mij veel te weinig informatie is, heb ik maar weer gemaild over of ze nog iets kunnen zeggen over de hoeveelheid cellen enzo. Manlief was erg blij met dit nieuws, ik weet niet wat ik er van moet vinden. We moeten nog 48 uur overleven, nouja, de embryo's eigenlijk. En ik heb de neiging om onder m'n deken te gaan liggen en er pas over 48 uur weer onderuit te komen.

Een verse TP is helaas echt geen optie. Ik heb er zeker op aangedrongen, maar het is niet anders. Als je tegen een overstimulatie aanzit, kan het HCG wat je zou maken als je zwanger bent er voor zorgen dat dit erger wordt. Bij een ernstige overstimulatie dikt jouw bloed in, waardoor je oa kans krijgt op bloedpropjes in je lijf (trombose). Dit kan dus wel écht gevaarlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Even een ego-post, ik moet nog bij lezen :).
Het ontdooien was 100% goed gegaan! Ik kan het nog steeds niet geloven, vergeleken met de andere keren is dit echt een wonder!
Ben echt heel blij, het voelt als iets heel positiefs. Durf weer klein beetje te hopen :-D.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, whoehoe, goed nieuws! Ik lees ook dat ze het alle 6 nog doen! Maar idd, dat is toch geen manier van informatie geven? Details willen we horen! Oh, en ik snap helemaal dat je niet weet wat je ervan moet denken en dat je het liefst de komende 48 uur slapend door zou brengen. Wat moet het spannend zijn voor jou, gezien hoe de vorige keer verliep. Ik hoop dat ze nog terugmailen met meer (positieve!) details (hoewel ikzelf inmiddels in de 'ignorance is bliss' modus ben gaan zitten ;-).)

Oh DaisyLiz, die beste vriendin van je :@@: . En dan ook echt de maand erna wel zwanger zijn... Idd, wat jij ook zegt, ik snap best wel dat het voor iemand die net begint heel spannend is. En als het dan niet direct lukt, dat het dan verdrietig is (had ik zelf ook na een half jaar al ofzo). Maar na één of twee keer proberen, dat is echt een ander verhaal natuurlijk. En in alle gevallen geldt, hoe verdrietig iemand daar zelf ook onder is, ze zou moeten begrijpen dat je dat niet moet gaan zitten vergelijken met iemand die al zoveel jaar bezig is, en in jouw geval, het verlies van een kindje heeft mee moeten maken :hug:.
Goed dat jullie een keuze hebben kunnen maken waar je achter staat. En begrijpelijk dat je baalt dat alles nu ineens toch weer langer duurt, net nadat je al een lange pauze hebt gehad.


Baggal schreef:
16-09-2019 11:07
En Biekkie: Ik snap je post heel goed. En toch ga je m.i. heel respectvol met iedereen om en daar zit 'em nou net het verschil. Of je nu (g)een kind of vier hebt, maakt niet zo veel uit als er dan onderlinge begrip is naar elkaar toe. Geniet van al het moois! :heart:
Eens!

Vienna, yeah, ook goed nieuws bij jou! Fijn dat de hoop weer een beetje terugkomt! Ik ga ook volop hopen voor jou!

Hier nog niet gebeld. Denk dat ze me vergeten zijn en ik wil het eigenlijk ook niet meer weten inmiddels, denk ik. Tot nu toe hebben bij ons alle embryo's altijd dag 3 gehaald. Dus het enige dat kan gebeuren is dat ik teleurgesteld ben als er nu wel al embryo's zijn afgevallen. En dat hoeft dan nog helemaal niets te zeggen over de uiteindelijke uitkomst, want wie weet groeit dan deze keer de rest zonder afvallers door tot blasto. Je weet het toch nooit in dit traject... Ik zie het woensdag wel!
Alle reacties Link kopieren
BIekkie, gefeliciteerd met je dochter. Wat fijn dat het met medicatie goed met je dochter gaat. Geniet met volle teugen van jullie wonder.

Windmolen, wat een kunnen mensen soms rare vergelijkingen maken he? Erg pijnlijk dat ze jouw bbz vergelijkt met haar 2e ronde die niet gelukt is. Dan snap je het echt niet. Super fijn dat de TP woensdag is. Ik duim voor je.

Baggal, ik zat schijnbaar ik het verkeerde vervolgtopic (de nieuwe) heb inmiddels de oude gevonden.

Daisy, wat fijn dat je de knoop doorgehakt hebt. Ik hoop heel erg dat de curettage ervoor gaat zorgen dat je straks weer goed nieuws kan brengen. Of nog beter, dat de IUI tussendoor voor een grote verrassing gaat zorgen. En die beste vriendin, ze bedoelde het waarschijnlijk goed, maar het is wel een beetje dom.

Lauwie, wat een goed nieuws dat 4 van de 6 het goed doen en de andere 2 iets minder. Ik lees ook dat ze het alle 6 nog doen hoor! Ik snap dat je meer info wil en hoop dat je die snel krijgt. Echt balen voor je dat een verse TP echt niet mogelijk is, maar wat je er over schrijft klinkt het wel als een goede keuze om het niet te doen als het risico zo groot is. Ik hoop dat je over 48 uur topnieuws kan brengen.

Vienna, wat super fijn. Ik hoop met je mee.
korte update,

Hoi allemaal,
Ook voor de mee lezers

Helaas nog steeds niet lukt...
Alle reacties Link kopieren
Women, jammer dat het nog steeds niet gelukt is :(. Waar zit jij nu in het traject dan? Ik meen me te herinneren dat je nog een (of meerdere?) cryo's had, zijn die nu teruggeplaatst? Moet je dan een nieuwe stimulatieronde doen?

Ik ben zojuist toch nog teruggebeld en de embryologe zei dat de embryo's er alle 5 'wunderschön' uitzien en zich netjes volgens schema ontwikkeld hebben. Toen kon ik het toch weer niet loslaten en wilde het preciezer weten (bij m'n vorige kliniek gaven ze van elk embryo de hoeveelheid cellen), maar toen zuchtte de embryologe (lachend) of ik nu niet eigenlijk gewoon genoeg wist ;-). Goed punt, haha. Ben nu toch blij met de info :-D.

Lauwie, weet jij al meer? *Duim duim duim* voor die embryootjes van jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven