Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Lauwie, wat “fijn” dat je een prettig gesprek hebt gehad, ondanks al het verdriet dat er ook is. Ik zet om die reden fijn ook even tussen de welbekende “”. En inderdaad- je hebt er ALLES aan gedaan om een genetisch eigen kind te maken en nu is het dan toch tijd om verder te kijken naar andere opties. Daarin maakt een ieder een eigen afweging. Hoewel het bij ons anders heeft uitgepakt uiteindelijk, had ik ook vrede kunnen hebben met donor materiaal als het neer was gekomen op wel of geen moederschap. Mijn man zei altijd: zaad (of in jouw geval een eicel) is bouwmateriaal. Uiteindelijk ben jij het en is het jouw lichaam dat een kind maakt en is opvoeding veel belangrijker. En ik hoop met alles dat ik in me heb dat het je gegeven is om op deze manier alsnog moeder te worden.
En wat goed dat ze jullie een korting en partial refund geven. IVF is duur en alles daarin is meegenomen. En nogmaals een knuffel, want de laatste 24 uur waren toch een rollercoaster :hug:

Moos: ik hoop toch dat het goed uitpakt!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb hier heeel lang niet geschreven. Na 5 ICSI's zijn we nu dan toch echt uitbehandeld in Duitsland (ICSI 5 deden we voornamelijk om er voor onszelf een streep onder te zetten). We zijn nu aan het kijken voor een donor. @Freexx ik begreep van @Baggal dat jij ook deze weg hebt bewandeld, zou ik je mogen benaderen met wat vragen? Zo niet dan begrijp ik dat ook helemaal :).
Baggal, ja mijn oma is inderdaad wat dit betreft echt nog van de oude stempel. Mijn man is de allerlaatste in de familie die nog gendrager is, de rest is inmiddels overleden aan de gevolgen van het gen. Voor ons echt een reden om het uit de familie te krijgen en de risico's voor het kind zijn ook gewoon echt te groot om het erop te gokken. Ik probeer het ook wel te negeren maar van binnen kook je toch een beetje als iemand zo'n opmerkingen moet maken. Wat bereik je er überhaupt mee.

Stipje, is inderdaad het beste om het het ene oor in en het andere oor uit te laten gaan maar blijft wel vermoeiend zo'n discussies. Heel tegenstrijdig van je zwager ook!

Lauwie Wat een superverdrietig nieuws, die had ik echt niet zien aankomen. Ben wel blij dat je een begripvolle arts hebt en dat ze financieel iets voor jullie kunnen betekenen is zeker een aardig gebaar. Jullie hebben er inderdaad alles aan gedaan, ik wil je wel veel sterkte toewensen want ik kan me voorstellen dat dit ook voor jullie een onverwachte wending is :hug:

Moos Ook voor jou een enorme tegenvaller :hug:

Bolletje: Wat verdrietig dat er een cryo afgevallen is, zeker omdat het nu echt de laatste kans is. Hopelijk is de tp goed verlopen!

Sproetjes: Wij zitten nu aan het einde van poging 1, daarvan heb ik de laatste cryo terugplaatsing nu gekregen. Het duurde een maand of 5 voordat ze de test klaar hadden, echt van start zijn we sinds begin oktober. Vraag maar raak in pb!
Alle reacties Link kopieren
Lauwie wat vreselijk ik vind dit zo verdrietig voor jullie. Het gesprek klinkt als fijn en ook goed dat ze jullie erin tegemoet komen. Wat zal je veel te verwerken hebben de komende tijd, ik denk aan jullie :hug:

Moos en flip voor jullie ook een hele dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Elke x kijken op het forum, bijna verslaafd. Jullie zijn zo in mijn gedachte. Ik word er zelf ook wat verdrietig van. Ik vind wat baggel schrijft ook wel waar, het is fijn dat ivf bestaat. Maar de hoop, wanhoop, pijn, teleurstellingen, verdriet en alles wat er nog meer bij komt kijken. Als er geen ivf was, had ik 1 x een klap en nu is het klap op klap op klap.
Denk aan jullie
Alle reacties Link kopieren
Moos: Heb jij nog een uitslag van de bloedtest gehad voor de HCG waardes?

Neo: in jullie geval vind ik dat je het bijna moreel verplicht bent om je kind daar tegen te willen beschermen. Je hoeft je als, hopelijk ouders in spe, helemaal niet te verantwoorden voor de PGD “keuze” als de consequenties van het gen zo ernstig kunnen zijn. Dat je een kind mogelijk leed kan besparen is toch geen discussie. Neem oma een dagje gezellig mee naar de oncologie afdeling zou ik zeggen...

Roosje: hoe is het op de wacht bank?

Jokke: heb jij nog nieuws uit DD?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Lees ook af en toe nog mee. Wat een verdrietig nieuws weer.
Lauwie :hug:
Gingerspice, jou ‘ken’ ik nog uit een (ver) verleden hier op viva! Wat super verdrietig dat jullie met 5 ICSI nog niet jullie wens hebben zien uitkomen. Ik hoop heel erg mee dat een andere weg wel leidt tot een kindje!
Alle reacties Link kopieren
Baggel; nog niets uit Duitsland. Zou ook 3 weken duren. Morgen even bellen of er al wel wat uit mijn bloedonderzoek is gekomen. Vanaf die scratch al wel bloedverlies, dus dat is wel vervelend.
Hopelijk heb jij een beetje een rustige week na zo'n weekend met zoveel uur werken
Wat een nieuws allemaal zeg :(

Word echt tijd voor een positieve flow! We hebben hem ooit gehad hier, hopelijk gebeurd het snel!

@hier eindelijk een afspraak voor 10 Feb. Dan kunnen we starten :yes: al maken al deze berichten ook weer angstig
Alle reacties Link kopieren
Ginger: Welkom terug. Ik heb via een ander kanaal ook nog contact met de desbetreffende forumster en zal haar even op je oproepje attenderen. Misschien een organisatie/site die je ook op weg kan helpen is donorconception network uk. Toen wij de gesprekken met de psycholoog hadden voorafgaand van het kunnen bestellen van donor materiaal wees zij ons op het bestaan van de organisatie. Dit geldt trouwens ook voor andere dames die overwegen donor materiaal te gebruiken, Lauwie, Kasteel, etc. Misschien hebben jullie er iets aan.

Stipje: hebben jullie nog een bod gedaan op het huis? Not nieuws mbt donor?

Jokke: Plof net binnen! Was een lange dag, mede doordat mijn collega advo’s het verschil tussen foreign language Dutch en Czech niet (her)kennen :facepalm: . Ergens snap ik nog wel dat het voor Engelse solicitors lastig is een taal te spotten, maar dan kijk je toch naar het eind van het e-mail adres? .nl of .be kun je naar mij sturen, maar .cz of .sk :hamer: dan mis je er echt een paar... Ik haat sloppy werk. Ja hoor - flikker de documenten maar over de spreekwoordelijke schutting en laat Baggal de puin maar ruimen.
Anyway, bloed verlies na een scratch is niet vreemd. Ik had bij mijn laatste (en pijnlijke) scratch ook echt inlegkruisjes nodig gedurende een week. Vond dat ook heel ku* - pun intended. Benieuwd naar de resultaten van het onderzoek in DD en hoop vooral dat ze een behandeling kunnen starten die uiteindelijk succesvol blijkt. :heart:

Piene: wat fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt mbt een datum. Aftellen naar februari en hopelijk een “brusje” voor je meisjes. En dat het nieuws hier je ook angstig maakt snap ik al heeft het geen betrekking op jouw individuele situatie natuurlijk. :hug:

Vienna: benieuwd hoe het met je gaat en ook met de pleegzorg. Is er al een kindje geplaatst? Ik herinner me nog dat jullie een concreet voorstel hadden destijds.

Duufje: voor jou geldt hetzelfde. Heb je inmiddels de all clear van de organisatie?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Lieverds ik ben even helemaal niet bij. Lig met griep op bed. Reageer morgen uitgebreider, maar heb even een snel vraagje: ik ben eindelijk -denk ik- soort van ongesteld geworden gisteren. Maar het is zó weinig. Ik kan het letterlijk met een inlegkruisje af... terwijl ik normaal tenminste één dag heel heftig ongesteld ben. Het is wel rood bloed, dus ik denk dat het wel mijn menstruatie moet zijn. Het komt ook overeen met mijn positieve ovulatietest (16 dagen erna). Herkent iemand van jullie dat in een IVF cyclus met deca? Kan dat daarvan komen wellicht? Ik word er heel onzeker van. Heb donderdag een uitgangsecho, maar ik ben bang dat het niet voldoende is en de hele boel gecanceld wordt. En door alle verdrietige verhalen hier besef ik weer even zo goed dat er op zoveel verschillende momenten slecht nieuws kan komen.

Moos en Flipje wat een onzekerheid... ik duim meiden :hug:

Lauwie wat klink je sterk lieverd. Je bent veel in mijn gedachten :hug:
Alle reacties Link kopieren
Daisyliz, bij dochter en zoon beiden heeeele lichte menstruaties gehad in die tijd. Bij stimuleren en ook alle keren in de natuurlijke cycllussen voor de cryo tp was ik echt amper ongesteld. Vrijwel geen bloedverlies. En bij de uitgangsecho gewoon weer schoon en bms bouwde weer mooi op. Die keren ook 2x doorgaand zwanger geraakt (ook 2x vmk) maar het stond het zwanger worden blijkbaar niet in de weg. Paar keer ook gevraagd aan de arts of het allemaal wel ok is want ik werd ook onzeker en kon niet voorstellen dat het goed ging. Maar zij maakte zich geen zorgen en zeiden dat het bms toch blijkbaar werd afgebroken. Ik kan je niets garanderen, maar op basis van mijn ervaring zou ik me dan ook weer niet teveel zorgen maken (wat je wel doet natuurlijk, heb me toen ook zo druk gemaakt :-| )
lilly1980 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 22:13
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gingerspice, heftig zeg! Ik ken je zeker nog... wat een klappen vallen hier weer meiden :hug:
Alle reacties Link kopieren
lilly1980 schreef:
28-01-2020 22:09
Daisyliz, bij dochter en zoon beiden heeeele lichte menstruaties gehad in die tijd. Bij stimuleren en ook alle keren in de natuurlijke cycllussen voor de cryo tp was ik echt amper ongesteld. Vrijwel geen bloedverlies. En bij de uitgangsecho gewoon weer schoon en bms bouwde weer mooi op. Die keren ook 2x doorgaand zwanger geraakt (ook 2x vmk) maar het stond het zwanger worden blijkbaar niet in de weg. Paar keer ook gevraagd aan de arts of het allemaal wel ok is want ik werd ook onzeker en kon niet voorstellen dat het goed ging. Maar zij maakte zich geen zorgen en zeiden dat het bms toch blijkbaar werd afgebroken. Ik kan je niets garanderen, maar op basis van mijn ervaring zou ik me dan ook weer niet teveel zorgen maken (wat je wel doet natuurlijk, heb me toen ook zo druk gemaakt :-| )
Bedankt voor je reactie Lilly, dat geeft wat moed!
Alle reacties Link kopieren
Moos weet je zeker dat het al over is? :@@: Was je zwangerschapstest positief zei je? (weet niet wat cb is). En wanneer krijg je uitslag van het bloed?
Ik had ook geen cryos, dus ik weet hoe je je voelt. Kaal en teleurgesteld dat het al is afgelopen voordat je het gevoel had dat het begonnen was. :cry:

Bolletje nee wat rot dat 1 van je cryo’s niet goed ontdooit is!! :'( Super erg balen.. Nu dus pupo van je laatste cryo? Spannend meis, succes op de wachtbank! :hug:

Lauwie wat fijn om weer van je te lezen. :hug: Blij te lezen dat het zo’n fijn evaluatie gesprek was en ik denk dat het gesprek geen ‘betere’ uitkomst had kunnen hebben dan met de flinke kortingen die ze je geven. Dan is er tenminste íets wat wat minder zwaar valt (de financien) naast deze lichamelijke en mentale uitputtingsslag. Jullie hebben alles gedaan, en wie weet wat een volgende stap jullie gaat brengen. Als ik voor mezelf spreek; maart vorig jaar was er de mogelijke uitkomst dat ik onvruchtbaar was en uberhaupt geen kids kon krijgen. Het was toen een kluif om te moeten verwerken, maar het werd telkens makkelijker en ik heb er nu helemaal vrede mee en ben klaar voor een lief klein (halfdonor) kindje! Het wordt groot van jouw bloed, voeding, gedachten, hállo, het is zo goed als helemaal jouw kindje! En als jij dat vind zal jouw kindje dat later ook vinden. Wat kan die rot eicel jou verrotten. :puh: Als je van iemand anders een orgaan krijgt blijf je ook niet de rest van je leven doen alsof het niet van jou is. Je bent dankbaar dat we in deze tijd leven :worship: en maakt er het allerbeste van. :loveys:

Sproetje ik weet nog hoe spannend ik het vond voordat we gingen beginnen. Je kunt bijna niet meer wachten en telt de weken af. En zodra je start zul je merken dat het ook dan weer erg lang duurt. (eerst bijv. een maand aan de pil, dan 2 weken deca prikken, dan nog stimuleren, en dan de punctie en dan weer wachten op nieuws / de wachtweken. Voordat je het weet is het zomer. O_O Probeer ook te genieten en je leven te leven want de maanden vliegen voorbij (met aftellen) eer je eenmaal bezig bent! (zeg ik, die ook aftelt……. :mrgreen: )

Ginger wat verdrietig dat het niet is gelukt met 5 ICSI. Heftig lijkt me na zoveel hoop. Heel veel succes, ik hoop dat het gaat lukken met donor materiaal! :redrose:

Neoflux ja dat van binnen koken herken ik heel erg, en ik zou ook zeker lekker m’n gal spuwen nadien. :pukey: Meestal besluit ik als ik niet heel goed op een lijn lig met iemand en er zelf niet zoveel uit haal, om diegene dan gewoon minder te zien. Bij een oma misschien wat lastiger want je hebt verplichte familie dingetjes, maar ik beschouw het leven toch wel als ‘eigenlijk heel kort’ dus ik spendeer niet graag mijn tijd aan zaken/mensen die het niet de moeite waard maken. :moon: Klinkt misschien harder dan ik bedoel, ik ben graag met mensen die ik graag mag, me inspireren of die me aan het hart gaan. Oma mag in haar iedereen-heeft-kans-op-kanker-sop gaarkoken :steam:, doos. :facepalm:

Jokke ja ik herken wat je zegt, ik zat ook al telkens te refreshen voor de punctie van Lauwie, en dan zulk slecht nieuws, het houdt je bezig alsof we elkaar persoonlijk kennen. Ik denk omdat iedereen weet hoe hard de tegenslagen zijn dat we zo met elkaar meeleven. Zowel een vloek als een zegen dit forum :biggrin: helemaal afsluiten kunnen we het geen van allen denk ik.

Baggal ja de beschrijving van overreden worden door een vrachtwagen, anders kan ik het niet omschrijven. -Crushed-. :'-( Heftig gevoel. Soms niet te bevatten hoeveel pijn we allemaal moeten ervaren, maar niet alleen wij natuurlijk, er is nog zoveel meer ellende in de wereld.
Vervelend zeg dat jij zo flexibel moet zijn voor de chaos op je werk. :nut: Wat een uren maak jij, ik vind het echt knap. Hoe combineer je dat allemaal met een gezin? :@@: Ik vind het zonder kinderen al zwaar als ik meer dan 40 uur werk…. :hihi: Het zou me helemaal in beslag nemen!

Piene, wat fijn dat jullie kunnen starten! Dat is dan om de behandeling voor cryo tp te starten?

Daisy beterschap! :heart: Ik hoop dat het bij jou net is als bij Lilly…

Hier: voor 12u doen we (ons hoogste) bod, vanmiddag horen we het. :O
Aan de ene keer héél vet als we het krijgen :lol: alleen moeten we héél veel verbouwen om het aan onze wens te voldoen. O_o Het bepaalt volledig hoe de komende maanden er uit gaan zien, want ik zal dan héél veel moeten klussen (mijn vriend heeft meerdere bedrijven en verdient de meeste poen, ik heb er 1 die zonder mij ook prima functioneert, en ik kan redelijk klussen). Als we in ons huidige huis blijven (waar we prima wonen, gewoon beetje klein alleen, verder práchtig :biggrin: ) is het lekker overzichtelijk, gewoon mijn werk en de eiceldonatie voor de komende tijd (of zwanger…. :hyper: ). Krijgen we echter dat huis dan zal al ons geld in het huis gaan (eiceldonatie kunnen we verder wel gewoon blijven doen indien nodig, dat hebben we apart gezet) , even geen vakanties/verre reizen :nooo: en ook al míjn tijd en focus zal er in gaan. :byee: Mega klus want mega huis.
Dus erg dubbel, het is een héél gaaf huis! :thumbsup: Maar als het niet doorgaat is ook wel overzichtelijk. :winkie: Pfff spannend hoor!!! :hyper:

Gisteren hadden we de 1e meetecho, zag er gelukkig allemaal goed uit, geen cyste en bloeding heeft niks uitgemaakt. :thumbsup: Vorige x 6 eitjes te zien, nu 7. Dat was in de lijn der verwachtingen zoals de vorige keer (van 11 naar 14 was ook x factor 1,25). Dan zouden we dus 4 eitjes hebben bij de punctie (factor 0.57 vorige keer). Dan valt nog 2/3 af dus dat zou 1 verse tp zijn en als we geluk hebben ook nog 1 cryo. Mogelijk dus weer maar 1 kansje. o_o Dat doet wel zeer hoor, vorige keer 8 prachtige eicellen waarmee we 2 of misschien wel 3 mooie embryos hadden kunnen hebben. :cry: Ook dit blijft spannend, ze verwacht volgende week dinsdag/woensdag de punctie. Zaterdag gaan we voor een nieuwe meet-echo.

De teller voor poging 1 staat inmiddels op €3.000 eigen kosten (voor behandeling van de donor). En nog €1800 voor acupunctuur O_O Je probeert wat he ;-D deze poging maar even easy on the acupunctuur gegaan :nut:
Alle reacties Link kopieren
Daisy: Beterschap! Ik hoop dat je je snel beter voelt. En qua bloeding hoop ik dat hetgeen op Lilly van toepassing was, ook voor jou geldt en je gewoon een TP kunt hebben.

Stipje: Wat spannend van het huis zeg!! Hou ons op de hoogte. Fijn dat het er bij de donor allemaal goed uitziet. En mocht je succesvol zwanger raken dan vergeet je de kosten ook weer.
Qua werk: mijn man heeft flexibiliteit qua werk en werkt geregeld vanuit huis. Ik was overigens toen ik gisteren thuis kwam wel pissig. Ik had de halve dag besteed aan het corrigeren van werk van anderen en dat boven op mijn eigen werk. Ik declareer per uur, maar de productiviteit lag gisteren (te) hoog.
Dus ik moet het daar wel even over hebben met de opdrachtgever, want dit voelt wat unfair.

Moos: Hoe is het bij jou? Heb je inmiddels de HCG waardes binnen? Ben benieuwd.

Flipje: :redrose: knuffel
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, ik heb heel wat bij te lezen. Ik ga mijn best doen om op iedereen te reageren.

Wat mega spannend Stipje! Ik hoop dat jullie bod wordt geaccepteerd! Fijn dat de echo gisteren goed was. Ik hoop dat die 7 follikels jullie gaan verbazen en dat het percentage rijpe eicellen, bevruchtingen en cryo’s dit keer hoger ligt! En wat een kosten zeg, 1800 euro voor acupunctuur, wow! Hoe vaak ga je daar dan naartoe? Ik heb het vorig jaar zelf ook een aantal keer gedaan, maar ik kreeg een deel vergoed en betaalde maar 20 euro per keer zelf.

Piene wat fijn dat je een startdatum hebt! En herkenbaar hoor. Alle verdrietige berichten doen je weer extra beseffen wat voor lastig traject het is en op hoeveel momenten je slecht nieuws kan krijgen. Stapje voor stapje!

Neoflux hoe is het nu met jou?

Gingerspice ik ken je niet, maar wat moeilijk zeg :hug:

Lauwie nogmaals: wat klink je sterk meid. Vandaag weer naar huis toch? Lijkt me wel dubbel. Fijn om weer naar je eigen huis te gaan, maar je had gehoopt met een hele andere uitkomst dat vliegtuig in te stappen denk ik. Nogmaals: :hug:

Moos heb je de uitslag van je bloedtest al? Wat spannend voor jou zeg…

Bolletje ah wat een dubbel nieuws. Ik ga heel heel heel hard duimen voor jouw laatste cryo. Zit die inmiddels veilig in je buik?

Duufje :hug: Hoe is het nu met jou?

Flipje heb jij inmiddels al meer duidelijkheid? :hug:

Jokke hoe is het met jou meid? Heb je al wat gehoord uit Duitsland?

Zizo ik ben benieuwd hoe het in Gent was! Ik heb daar zelf over 5 weken een afspraak staan.

Baggal hoe is het nu met jou? Lukt het je iets minder te werken?

Hier heb ik morgen de uitgangsecho. Zoals ik gisteren al schreef bloed ik héél minimaal, dus ik vind het wel een beetje spannend. Maar de woorden van Lilly stellen me wel wat gerust en ook een vriendin van mij die ook IVF heeft gedaan herkende het, dus hopelijk is het 'gewoon' goed morgen en mag ik starten met menopur. Moet me nog wel even verdiepen hoe dat mengen ook alweer werkt. Verder heb ik voor de derde keer in anderhalve maand een griepje te pakken. Bizar. Herkent iemand van jullie een slechte weerstand (wellicht door het traject)? Ik ben normaal nooit zo vaak ziek.
Alle reacties Link kopieren
En Ginger, kun je de forumster met wie je contact zoekt even een PB sturen? En zou je haar naam hier even kunnen weghalen/redacten? Ze weet van je verzoek inmiddels. Thanks :thumbsup:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal nou idd, een uurtarief is prima en redelijke werkdruk ook. Maar stress ervan hebben en racen tegen de klok vraag om een hoger uurtarief, of ze moeten meer uren bij je inkopen.
Joh ik ben me toch een potje zenuwachtig. Heb er een rood hoofd van.... Zit (op zich wel nuttige) administratie weg te werken zodat de tijd hopelijk kom vliegt. Als het niet doorgaat is alles weer chill en kalm en rustig. :monkey: Als het wel doorgaat :applause: moet ik zooooo veel regelen haha! O_O

Diasy, jaa ik had geen vergoeding vanuit mijn zorgverz en had een vrije dure (€60 per keer). Voor/na de plaatsing ging ik elke dag. En nam ook nog de chinese kruiden en alles. Tel uit je winst. Ze had een goede klant aan me. Ik vond gewoon dat het het waard was als het lukte. Nu wel beetje spijt van natuurlijk. Nu wel een vergoeding vanuit zorg en een goedkopere, kost me nu maar €15 per keer en ga in totaal maar 6-8 keer.
Ik herken de slechte weerstand zo eerst niet. Ben normaal eigenlijk wel 2x per jaar flink verkouden met keelpijn, en 1x per 2 jaar buikgriep (gevoelig maagje ;-D :pukey: ) maar sinds het nieuws in maart echt 0x ziek geweest. Even afkloppen :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was het een race tegen de klok. En wanneer ik 2-3 keer zoveel doe als mensen die meer uren declareren (omdat ze er langer zitten en minder productief zijn) dan ben ik daar niet helemaal blij mee. Te meer als het werk deels van slechte kwaliteit is. Ik hoop dat ze me vrijdag middag vrij geven en die deels wel laten declareren of zo. Vandaag is de rust weer wedergekeerd dus ik neem het ervan en zit hier ;-D ...

Verminderde weerstand heb ik tijdens de pogingen niet gehad trouwens, Daisy. Maar dit is ook wel echt het jaargetijde om ziek te zijn. En slecht kunnen slapen heeft ook invloed op je weerstand. Heel veel succes bij de echo.

Stipje: jij ook succes!! En echt... ik snap dat je er ALLES aan gedaan wil hebben (ik heb ook grof betaald voor 3 x embryo glue, 3 x een scratch en de embryoscope) maar uiteindelijk geloof ik echt dat of een poging werkt of niet neerkomt op geluk hebben. Niets meer en niets minder... Waarom 7 embryo’s bij mij niet tot een succesvolle zwangerschap hebben geleid en die ene net wel had, achteraf bekeken, met die scratch of glue, waarschijnlijk niet zo veel van doen. De vroege miskramen wijt ik aan chromosomal abnormalities (waarschijnlijk het gevolg van DNA fragmentatie in mijn man’s zaad). Ik zeg daarmee niet dat acupunctuur niet werkt trouwens (mijn man voelde zich er ooit heel prettig bij na een sessie), maar wel dat de invloed op de uitkomst van een IVF behandeling misschien wel wat beperkt is. Als je je er prettig bij voelt: lekker blijven DOEN natuurlijk. :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Stipje wat spannend, miss heb je zo een nieuw huis :cheer: :cheer: . Spannend spannend.
Pffff Baggel wat werk jij hard en veel. Denk dat ze heel blij met je zijn. Ik hoop dat je vrijdag ook lekker de hele dag vrij bent en wel de hele dag mag declareren :hello:
Alle reacties Link kopieren
Flipje, heb jij al meer duidelijkheid? Ik denk aan je! :hug:
Daisyliz ik heb dat bloeden ook wel gehad. Bij mij was het geen probleem, maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw arts daar tegenaan kijkt. Beterschap met de griep!
Stipje wat spannend met jullie huis! Leuke afleiding in elk geval. En als het rond komt, heb je ook genoeg afleiding voor de komende tijd.
Moos hoe gaat het nu? Heb je opnieuw getest? :hug:
Lauwie hoe gaat het nu met je? Ik voel je verdriet, zo heftig om te lezen! Ik vind je wel dapper hoor! Heel veel sterkte! :hug:
Ginger wat vreselijk verdrietig dat jullie nu uitbehandeld zijn. Ik lees dat jullie een donor overwegen. Knap dat jullie deze weg inslaan. Dat is bij mijn man echt een no go. Hoop van harte dat je alsnog via deze weg een kindje krijgt.
Baggal wat vind ik het altijd weer knap hoe jij tussen alle bedrijven door de tijd neemt om uitgebreid met iedereen mee te leven en overal op te reageren. Let op dat je jezelf niet voorbijvliegt met je werk!

Hier: afgelopen week zijn wij in Gent geweest. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant ook confronterend om dat dit ook echt onze allerlaatste poging (icsi 4) wordt. Man wil echt niet meer. Dat legt toch wel een bepaalde druk op dit gebeuren.
In Gent namen ze alle tijd voor ons. We kregen onderzoeken voorgesteld waar we nu over na moeten denken. Te meer omdat deze onderzoeken niet vergoed worden. Ik weet niet zo goed wat ik moet, dus misschien willen jullie meedenken. Ze kwamen met het volgende:

1. Ze adviseerden bij ons RIF-batterij (Repeated Implantation Failure). Dat is een genetisch onderzoek. Niet zozeer vanwege herhaalde miskramen, maar omdat ik in al die zes jaar dat wij proberen nog maar 1 x zwanger ben geweest (door icsi) en ik daarbij een missed abortion had. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door een genetisch foutje. Als dat zo is, dan is dat een verklaring.
2. stollingsonderzoek
3. onderzoek naar immuniteit
4. Hb A1c onderzoek
5. Schildklieronderzoek
6. Hysteroscopie

Alleen 1 (RIF-batterij) zou evidence based zijn. Maar kost ook 1200-1300 euro. Met de andere methodes hebben ze in Gent goede ervaringen.
Als we niet alles willen doen, adviseren ze toch RIF-batterij, schildklier en hysteroscopie.

En nu? Ik weet het niet. Aan de ene kant wil ik alles laten checken, maar ik wil ook niet het idee hebben dat we vanuit wanhoop onze bankrekening laten plunderen hierdoor. Ik zit nu te denken dat RIF-batterij een mogelijke verklaring biedt, maar geen oplossing. Schildklier kun je aanpassen met medicijnen, genen niet. Maar misschien heeft iemand van jullie een tip hoe ik hier wel een keuze in kan maken?

Scratch werd door Gent van tafel geveegd. Daarvan zeggen ze dat er voldoende onderzoek is dat het niet werkt. Ik heb bij poging 2 een scratch gehad en ben toen bij de tweede terugplaatsing zwanger geraakt, dus ik geloof wel in scratch, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik toevallig wel zwanger werd.
Man en ik willen eerst nadenken over wat we gaan doen, en dan gaan we het in gang zetten. Gent voelde verder wel goed voor ons.
Als we er klaar voor zijn, kunnen we direct beginnen. Ze hebben geen wachtlijst zeiden ze, dus dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
Zizo, wat een lastige overwegingen weer.

Schildklier doet er wel toe, maar dan zou ik eerder (in eerste instantie) de waarden even via de huisarts laten checken. Kan me haast niet voorstellen dat ze dat niet willen doen.

RIF is een beetje dubbel, die zou ik ook wat lastig vinden. Het kan een verklaring geven, maar voor hetzelfde geld (letterlijk en figuurlijk) niet. Zou je geen poging doen als de uitslag daartoe aanleiding geeft? Dan zou ik het overwegen. Als je de gok evengoed gaat wagen, dan zou ik het niet doen denk ik.

van hba1c weet ik alleen dat het iets met je bloedsuiker te maken heeft, ik ken het alleen in relatie met diabetes.

Lastig hoor. Aan de ene kant wil je alles proberen, maar het moet ook zin hebben. En de financiele gevolgen gaan ook meespelen uiteraard.
Succes met de beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Zizo, lastig hoor!! Wij hebben destijds ook genetisch onderzoek laten doen (was alleen op basis van bloed en was niet zo duur als bij jou, dus mss is het niet hetzelfde geweest). Er kwam niets uit bij ons. Ik begreep ook dat er vrijwel nooit iets uitkomt, maar ja, als het wel zo is... Duufje stelt een goede vraag: wat doe je met de uitkomst als er iets gevonden wordt? Ik weet dat zelf eigenlijk niet, moet je dan PGD doen ofzo? Kun je dat anders nog eens navragen telefonisch? Ik begrijp dat ze dat er niet bijverteld hebben in het gesprek?
Stollingsonderzoek heb ik ook gehad, kwam ook niets uit. Maar dat was ook niet zo duur, volgens mij? Zou je kunnen overwegen iig, stel dat er iets uitkomt, zijn er goede behandelmethoden voor volgens mij.
Immuniteit, is dat dat ze een biopt nemen uit je baarmoeder en laten onderzoeken op killer-cellen? Of het bloedonderzoek? Het bloedonderzoek heb ik gehad, kwam niets uit (ik val in herhaling...) en is ook erg omstreden. Het biopt is ook absoluut niet bewezen, maar in DD doen ze dat wel nog. Zou ik persoonlijk niet doen.
Hb A1c onderzoek zegt me niets.
Schildklier is nuttig lijkt me, zou het idd via de huisarts proberen.
Hysteroscopie is natuurlijk een ingreep en dat wil je liever niet. Wat denken ze daar te kunnen zien wat een zwangerschap in de weg zou staan? Ik meende dat tenzij je een poliep hebt oid of verklevingen het niet zo nuttig was om te doen. En dat zou je in een echo moeten kunnen zien of je dat hebt.
Lastig hoor! Met al die dingen is er gewoon een erg kleine kans dat er iets uit komt, maar je weet het natuurlijk niet van te voren. Succes met je overwegingen!

DaisyLiz, succes met je echo morgen! En volgens mij heb ik het ook wel eens gehoord dat je menstruatie door de deca lichter kan zijn. Ik hoop dat alles er gewoon goed uitziet en je mag gaan stimuleren!

Jokke, bloedverlies na de scratch is heel normaal! Bij mij ging het naadloos over in m'n menstruatie destijds. Wel vervelend idd!

Gingerspice, volgens mij begonnen wij hier min of meer gelijktijdig mee te schrijven. Vind het erg verdrietig voor je te lezen dat je uiteindelijk met 5 pogingen nog met lege handen staat... Ik hoop dat de nieuwe weg die jullie inslaan eindelijk jullie kindje gaat opleveren! Ik hoop tzt een positieve update ergens van je te lezen. Heel veel succes!!

Lauwie, pfff meid, wat voel ik met je mee... Ik vind je dapper en sterk dat je dit hoofdstuk af kan sluiten en klaar bent voor het volgende avontuur. En ik hoop zo dat dat jullie je langgewenste kindje gaat brengen! Fijn dat het gesprek positief was. Jullie gaan nog met hun verder, dus dan is het fijn als er geen misverstanden zijn en jullie je goed begrepen voelen. En jullie hebben er zeker alles aan gedaan, dat zal vast rust geven in de toekomst. Nu eerst rustig bijkomen van alles en ik ben benieuwd hoe het verder gaat voor jullie. Klinkt alsof het redelijk snel weer verder zou kunnen gaan!

Moos, ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop heel erg dat het bloedverlies niets ernstigs blijkt (mss door de bloedverdunners?) en dat je toch zwanger blijkt. Sterkte met de onzekerheid!

Bolletje, oh meid, wat verdrietig dat één cryo gesneuveld is... Dan is dit ineens je laatste kans... Ga keihard voor je duimen!!!
Alle reacties Link kopieren
Duufje schreef:
29-01-2020 16:55
Zizo
RIF is een beetje dubbel, die zou ik ook wat lastig vinden. Het kan een verklaring geven, maar voor hetzelfde geld (letterlijk en figuurlijk) niet. Zou je geen poging doen als de uitslag daartoe aanleiding geeft? Dan zou ik het overwegen. Als je de gok evengoed gaat wagen, dan zou ik het niet doen denk ik.
Dat ben ik met je eens. Als een genetische afwijking blijkt, kunnen ze daarop checken voor terugplaatsing. Wat dat betreft is het dus niet nodig, want zonder check wordt het gewoon teruggeplaatst en leidt het niet tot een succesvolle zwangerschap. Het geeft misschien voor onszelf wel een antwoord op het probleem als er wat uitkomt.

Volgens mij hebben ze in België wel andere ideeën over wat wel of niet goede schildklierwaaarden zijn. Maar dat kunnen ze inderdaad vast ook wel met resultaten van de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven