Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze je zo op de hoogte houden Lauwie. Gent wacht tot 3 mei, dan komt de overheid weer met nieuwe maatregelen of versoepeling. Zij zijn nu in ieder geval nog dicht voor buitenlandse patiënten. Hier dus nog geen nieuws wat dat betreft.
DaisyLiz schreef:
30-04-2020 11:51
Fijn dat ze je zo op de hoogte houden Lauwie. Gent wacht tot 3 mei, dan komt de overheid weer met nieuwe maatregelen of versoepeling. Zij zijn nu in ieder geval nog dicht voor buitenlandse patiënten. Hier dus nog geen nieuws wat dat betreft.
Toch bijzonder dat ik wel alvast een afspraak heb gekregen voor juni. Wel blij mee natuurlijk, hoop dat ie ook doorgaat.
Geloof niet alles wat je denkt.
Sproetjespost schreef:
29-04-2020 19:59
Zizo: het is inderdaad heel gek zo, maar ik kijk er wel naar uit. Het 'ergste' is denk ik wat nog moet komen; wij moeten dus van het ziekenhuis groen licht krijgen om te mogen starten met IVF. Omdat ik een syndroom heb waarbij ze per stel gaan bepalen of ze PGD mogen/kunnen toepassen.

HD: Aah, gefeliciteerd met jullie zoontje B. Heel veel geluk toegewenst, hopelijk mag hij snel naar huis!

Maestro: Laat je je lekker verwennen. Wanneer je ongesteld bent, zijn je gevoelens vaak veel moeilijker te negeren.

Vienna: Hier heb ik ook een lange cyclus van ongeveer 35 dagen gemiddeld.

Baggal; wat je schrijft over familie met kinderen herken ik. Mijn zus is vorig jaar bevallen en we krijgen regelmatig spam. SUUUPERLEUK! Maar soms steekt het. Ik wil ook. Hopelijk weten we over een niet al te lange tijd meer.
wist je dat ze in Duitsland pkd doen?
Zou dat een optie voor jullie kunnen zijn? Je kan ze altijd bellen, kliniek in heinsberg van Cuypers.
Hoop het zo voor je lauwie.
En vooral dat je dan samen met je man kan zijn, toch het fijnste als hij mee kan.
Ik las een aantal van jullie berichten.

Wij mochten beginnen met iui, helaas staat dat nu stil door de corona.

Hopelijk mogen we allemaal snel weer beginnen.
De werkdag zit erop en even rustig alles bijlezen.;-)

Lauwie: laten we zo hopen dat je gewoon samen met je man naar Spanje kunt in een paar weken. Wel fijn dat ze zo goed communiceren en je up to date houden. Ik begreep van een collega dat het vliegverkeer wellicht weer opgestart ging worden voor medische noodzaak/familie, dus wellicht biedt dat kansen. FIngers crossed! Hoop dat je ook rust vindt in het gesprek met de fertiliteit- psycholoog, knap dat je de stap zet!

La Gamine: zover ik begreep is Gent weer voorzichtig aan het opstarten voor mensen ouder dan 40 en met lage AMH-waardes als eerste urgentie. Dat kan het verschil verklaren.

Duufje: is er al nieuws vanuit pleegzorg en moeder? Hoe gaat het met jullie?

Baggal: onze beide ouders hebben we verteld dat we zonder traject zo goed als geen kansen hebben met de kennis van nu. Mijn partner heeft 2 zusjes (waarvan 1 dus nu zwanger is van de 2e) en ik heb zelf drie broertjes (waarvan 1 broertje met kind). Beide kinderen zijn onder de 2 jaar. Mijn moeder kan zich gewoon niet voorstellen dat het niet zomaar lukt. Elk gesprek hierover zegt ze: je hebt echt geen ziekenhuis nodig hoor! Goed bedoeld, maar onze realiteit is anders.Mijn schoonouders zijn nog van de oude stempel: heel betrokken, maar mijn vriend heeft echt moeten leren dat het OK is om over lastige dingen te praten en dat je er niet altijd een consequentie aan hoeft te hangen of het weg hoeft te stoppen (emoties). We hebben overigens nog niet onze broers/zussen verteld wat ons te wachten staat, dat willen we na het behandelplan gaan delen als dit meer concreet is.

Vienna: de lange cycli ben ik ook erg bekend mee in PCOS. Mijn cyclus is gemiddeld 66 dagen. Kortste ooit 26 dagen (was eenmalig), langste 138 dagen. Kortom: echt geen peil op te trekken. Ik merk wel heel duidelijk wanneer mijn lichaam bezig is om een eisprong voor te bereiden en wanneer het echt gebeurt. Dat is wel prettig. Ovulatietesten zijn in dat opzicht niet nodig (en toch vaak vals positief in mijn geval)

Hier ben ik ondertussen 10-11 dpo en behoorlijk rustig. Werk leidt mij gelukkig goed af en genoeg te doen. Dank voor jullie lieve woorden afgelopen weekend. Soms overvalt het me ineens en ben dan net lava, dan moet het er ook echt in een keer uit. Nog geen nieuws van het ziekenhuis, dus we gaan gewoon rustig verder met afwachten. Waar wij nu over nadenken is of we wel/niet gaan verhuizen. We hadden plannen, maar door dit nieuws slaat de twijfel toch weer toe. Wil ik wel een grotemensen huis met wellicht teveel kamers? Hoe confronterend is dat, etc. Heeft een van jullie hier ook mee te maken gehad? Ik ken alleen mensen die al verhuisd waren voordat het traject de bocht om kwam. Wij hebben nu nog keuze.
maestro wijzigde dit bericht op 30-04-2020 20:17
Reden: stukje duidelijker
6.07% gewijzigd
samen sta je sterker
Maestro, wat veel om over na te denken he, zo'n traject. Er komt zoveel bij kijken, familie, werk, wel niet verhuizen. Wij zijn in het traject naar een erg groot huis verhuist met 6 slaapkamers. Bij ons blijven ze leeg en toch is het een heel fijn huis.
Probeer maar goed naar je gevoel te luisteren. Wens je veel sterkte. En als de lava er even uit moet, kan dat lekker hier.
Dikke knuffel ook voor de andere dames
Maestro; wat Jokke ook zegt.
Wij hebben een ander (ruimer) huis gekocht een klein jaar na het overlijden van onze dochter, toen we ook nog midden in het traject zaten voor nog een kindje.
Ja, we hebben lege kamers nu, maar we wonen vooral heel heel fijn.
De lege kamers steken mij niet of nauwelijks. Wij hebben er ook niet zoveel als Jokke ;-) Ik geniet vooral van het feit dat we ruimte hebben en van de plek waar we wonen.

Hier is geen nieuws verder, niets meer gehoord. Wij zijn daar heel rustig onder, wij kunnen op dit moment toch niets betekenen. Het is echt even aan de instanties en zij hadden al aangegeven dat het in deze tijd toch allemaal even wat langer duurt. Ik hoop vooral voor het gezin in kwestie dat er snel hulp geboden wordt, er zijn meer kinderen bij betrokken dan het jongetje dat bij ons zou/zal komen.
La-Gamine schreef:
30-04-2020 12:02
Toch bijzonder dat ik wel alvast een afspraak heb gekregen voor juni. Wel blij mee natuurlijk, hoop dat ie ook doorgaat.
Is die afspraak daar ter plekke, of telefonisch?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
La-Gamine schreef:
27-04-2020 10:55
Ik gebruik nu ook nog anti-conceptie, ik kan niet zwanger worden, maar gebruik het voor migraine en het gemak van minder menstrueren. Weten jullie toevallig of je dan wel bloed kan prikken, of beinvloedt dit teveel de uitkomsten?
Dat hangt er vanaf wat er geprikt moet worden.

De infectie screening kan wel, schildklier kan ook, stolling kan deels en geslachtshormonen (estradiol, progesteron, LH, FSH) kan niet. AMH kan wel.

Maar als je graag nu al wilt bloed prikken, dan zou ik sowieso eerst even overleggen met Gent zodat ze kunnen vertellen wat ze precies allemaal willen weten. Dan weet je tenminste zeker dat het compleet is.

Dan kun je meteen navragen of de anticonceptie ern probleem is voor die onderzoeken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lauwie, het is heel lastig in te schatten hoe de situatie verloopt, maar kan me voorstellen dat je mag reizen voor een medische reden. Denk wel dat toerisme tegen gehouden wordt. De vraag is dan nog inderdaad hoe je er komt. Vliegen zal lastig zijn want je zit met de afstand, en geen toeristen dus minder keus. Auto is een optie, ziet je moeder het lange reizen niet zitten, of het overnachten in een hotel (die dan natuurlijk wel open moeten zijn). Op zich als je alle twee rijdt, kun je er vrij snel zijn maar vermoeiend is het wel. Ik hoop voor jou dat die twee weken niet te vroeg is. Het wachten wordt zo lang, en ja de confrontatie in deze tijd is pijnlijk. Ik voel me soms bijna schuldig omdat ik geen kinderen heb en dus ook niet die extra drukte.

Daizy, lastig die lange cycli en het wachten op een afspraak en niet te weten wanneer dat is. Hoop voor jou ook dat je snel met een medische reden weer over de grens mag.

Moos en zizo, flip, ook voor jullie hoop ik snel op een start, voor iedereen natuurlijk

Maestro, wij wonen ook ruim, zeker voor stadse begrippen, ik vind het heerlijk maar wij hebben wel maar 1 grote slaapkamer en 1 kleine kamer ernaast maar daar staat rommel.

Jokke, je zal het druk hebben in de zorg, maar ik denk nog aan je.

Duufje, ingewikkeld dat contact met de moeder, het is niet niks wat er gebeurt. Tegelijkertijd zou het wel duidelijkheid scheppen voor iedereen.

La-Gamine, volgens mij plannen ze afspraken wel in maar de vraag is natuurlijk of het omgezet wordt in een telefonische afspraak omdat het nog om de intake gaat. Pas daarna zet je de stap naar de behandeling. Het klopt wel dat oudere vrouwen voor gaan, maar dan moet je nog de grens over. Ik hoop voor julle dat je ook snel de volgende stap kan zetten.

Hier ben ik het wachten zat, of vooral niet weten waar we aan toe zijn. Wij zitten nog in de intake procedure waaronder het gesprek met het maatschappelijk werk nog moet. dat zal met z'n tweeën moeten maar dat kan vast ook met beeldbellen, en man moet nog zijn semen laten onderzoeken. Het is een academisch centrum dus geen idee hoe zij deze behandeling prioriteren. Snap wel dat wij geen urgentie zijn, maar zou we graag uitzicht hebben op de termijn.

Kinderen kan ik goed verdragen maar zwangere vrouwen slecht, kennelijk moet iedereen daar enthousiast over zijn. In Finland zullen ze ook snel weer beginnen, dat zou een optie zijn maar dan geldt ook, hoe kom je er, kun je hier een ziekenhuis regelen die een echo wil maken etc. Los van dat realiseer ik me ook dat er een mogelijkheid is dat iedereen dit jaar op vakantie gaat in eigen land, dat benauwt me. Hier, in Nederland, is wandelen toch als blokje om in het park. Ik dacht eerst dat je vast wel kon reizen naar het noorden om te wandelen maar dat is de vraag, Het virus kan zich dan weer makkelijk verspreiden. Dat is natuurlijk bijzaak maar hoop dat er snel uitzicht is op het opheffen van maatregelen. ben al wel blij dat de scholen weer mogen starten.
kasteelbewoner schreef:
02-05-2020 14:33

[...]
Kinderen kan ik goed verdragen maar zwangere vrouwen slecht, kennelijk moet iedereen daar enthousiast over zijn.

Heel herkenbaar hoor Kasteel - en ik moet je bekennen dat ik dit, jaren later, nog steeds wel een heel, heel klein beetje heb om heel eerlijk te zijn. Het is dat volle 'meeleven' met regulier zwanger geworden dames en gezeur over je niet zo lekker voelen (uitzonderingen zoals HG zwangerschappen bijvoorbeeld of extreme angst als gevolg van een verdrietige voorgeschiedenis) daargelaten natuurlijk. Ik weet nog heel goed dat de zus van mijn man helemaal in ging op de eerste zwangerschap en de bijbehorende kwaaltjes van zijn dochter en ik daar naast zat en alleen maar dacht: Shut the F*** up. :mrgreen: Die aandacht trok ik toen echt heel slecht, maar goed - ook mijn eigen onvermogen om zwanger te worden/blijven speelde een rol. Maar ik hoor wel wat je zegt hoor Kasteel en ik snap je gevoelens heel goed. Hopelijk komt er voor jou ook snel duidelijkheid.

In Engeland gaat de fertiliteitszorg overigens op 11 Mei weer van start, mits de klinieken zich aan de social distancing guidelines kunnen houden. Ik hoop ook dat dit snel geldt voor alle dames die ook zo lang wachten: Neo, Flip, Piene, Daisy, Zizo, Moos, Lauwie en alle anderen :hug: . Er is dan hopelijk eindelijk weer een beetje zicht op een behandeling en een mogelijke zwangerschap.

Maestro: Wat vervelend dat je moeder er zich zo weinig bij kan voorstellen zeg. Er is de documentaire ''heb jij kinderen'' - misschien dat ze die eens kan bekijken. Ik geloof dat die van de NPO was en vond 'em erg indrukwekkend.
Mijn moeder was destijds wel betrokken, maar ook zeer emotioneel en dat vond ik ook lastig. Huilde tranen met tuiten na de eerste VMK en ik had er een probleem bij zeg maar (en had echt al wel genoeg aan mijzelf). Nog steeds roept ze wel eens: ''ik hoop dat je nog eens zwanger wordt op de natuurlijke manier'' en ook dat vind ik heel vervelend, hoewel er geen boze intenties achter zitten of zo.

Duuf: Wat een gedoe met die biologische moeder en dat die steeds van houding verandert. Maar goed dat jij en Duufman er zo rustig onder zijn. Al had ik van jullie inmiddels niet anders verwacht ;-) . Toch hoop ik dat de duidelijkheid er uiteindelijk wel komt, zowel voor jullie als ook voor het jongetje. Ik ben er van overtuigd dat als hij bij jullie geplaatst wordt, hij twee liefhebbende pleegouders rijker zal zijn.

Someone: Heb jij nog nagedacht over vervolg-stappen nu men in Belgie weer verder gaat met behandelingen?

Hier zijn wij trouwens onze cruise aan het heroverwegen. Hoewel wij er in Februari helemaal enthousiast over waren, zijn we er op de een of andere manier wel klaar mee om met elkaar 'vast' te zitten :-| . Natuurlijk is thuis zitten wegens COVID-19 niet te vergelijken met een wereldreis, maar op de een of andere manier staan we er allebei anders in. Ook omdat we gewoon niet weten hoe dit allemaal gaat verlopen in de wereld en of de itinerary mogelijk veranderd als gevolg van de pandemic. En daarnaast merk ik echt dat er minder projecten zijn. Ik heb de afgelopen twee weken veel uren gemaakt, maar het project wordt ingekort (ik vind wel weer iets anders eind Mei, maar toch). Nu doe ik de maximale uren trouwens - voor duidelijke redenen. Wij hebben trouwens de mogelijkheid onze aanbetaling naar een andere cruise over te zetten overigens (maar moeten dat wel beslissen voor eind Augustus). Zoals het er nu naar uitziet denk ik dat wij de aanbetaling voor een andere reis gaan gebruiken, maar wellicht verandert ons gevoel wel weer. We gaan het zien...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Goedenavond allemaal, weten jullie of het toegestaan is om ivf medicatie die ik over heb door te geven? Ik was zelf in België in behandeling moest alles zelf betalen/voorschieten en weet dus hoe vreselijk duur het is. Het gaat om orgalutran en otragestan. Recent verkregen en netjes bewaard. Ik zou zooooveel liever iemand ermee helpen die het zelf niet meer vergoed krijgt, dan dat ik het inlever en het wordt vernietigd.... Als het is toegestaan, dan geef ik het dus graag weg ... mocht iemand hier ermee geholpen zijn...
Karzou: in beginsel staat het je vrij om spullen/medicatie weg te geven aan andere dames die daar mee geholpen zijn. Lief van je. Ik heb destijds van diverse dames medicatie opgestuurd gekregen (o.a. Utro) die ik vervolgens niet zelf hoefde te kopen.
Ik hoop trouwens dat de behandelingen bij jou zijn vruchten hebben afgeworpen (pun intended).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Karzou; lief zeg! Er was een groep voor medicatie weggeven, deze is opgeheven (helaas heb je altijd sneue mensen) waardoor die verwijderd moest worden.
Er is net een nieuwe groep geopend, hij is geheim.
Daarvoor kan je iemand prive een berichtje sturen en dan voegt ze je toe aan de groep.
Als je mij een pb stuurt kan ik je haar naam geven.
Moos, ik heb ook nog medicatie. Dus zou jr mij ook kunnen toevoegen?
Wat lief Joke, Tuurlijk.
Ik stuur je een pb, de beheerder kan je dan uitnodigen op fb.
He lieve meiden, ik lees nog trouw mee. Even een berichtje om te laten weten dat ik aan jullie denk. Hoop dat iedereen het nog een beetje trekt en snel weer kan beginnen.
Liefs!
Baggal even bijgelezen, het gaat opzich nog wel maar ik begin nu wel echt ongeduldig te worden. Op de site van het ziekenhuis staat dat alle afspraken tm 1 juni gecancelled zijn, maar dan is het nog maar weer de vraag wanneer opgestart mag worden. Eind deze maand is het alweer bijna 5 maanden in de wachtmodus. Echt niet normaal :cry:
Gelukkig heb ik wel genoeg afleiding, ik hou van klussen en tuinieren en daar hou ik me nu maar mee bezig. Werk nog steeds onzeker, hoewel ze me wel gevraagd hebben voor een promotie. Hoe bizar dit ook klinkt, het was noodzakelijk omdat iemand met pensioen gaat. Dat is dus wel een (onzeker) lichtpuntje.

Sterkte allemaal in de wachtmodus :|
Hoi lieve meiden, ik was inmiddels weer gestart met een nieuwe poging.
“Was” is ook het juiste woord.
Ik wilde het niet hier zo neer denderen omdat iedereen zo in een wachtstand staat.
Uiteindelijk minder follikels dan de vorige keer en vier goede die mee zouden doen .
Ik vond het te kwetsbaar om te gaan voor een poging. Aangezien ik de vorige keer ook lege en niet rijpe follikels had.
En vorige keer toch wat meer en dat met lagere stimulatie.

Hopelijk volgende ronde meer kans, al hoop ik deze ronde nog op een wonder.

Hebben andere al nieuws vanuit verschillende ziekenhuizen?
Thanks Moos ik stuur je PB. Ben superblij als de medicatie een goed doel krijgt.
En Baggal ja bij mij idd succesvolle behandeling... Bij de eerste duurde het 3 jaar en nu tweede zwangerschap in 2 rondes ivf. Kan het nog bijna niet geloven :heart:
Heel heel veel succes voor iedereen hier!!
He allemaal,
Sorry dat ik zo binnenval. Ik ben namelijk wanhopig opzoek naar wat input. Gisteren een second opinion gehad in DL na 2 mislukte ICSI pogingen in NL. De arts kwam met de diagnose voor PCOS. Hij vertelde dan ook dat ik de verkeerde hormonen heb gekregen bij eerdere rondes in NL. In NL kreeg ik Bemfola en Cetrotide. Nu ben ik heel erg benieuwd welke medicatie anderen hebben gehad bij een PCOS diagnose.

Daarnaast wilde hij mijn afweer controleren (NK-cellen en plasmacellen). Dit vond ik alleen wat vreemd omdat ik nooit zwanger ben geweest en in totaal 3 terugplaatsingen heb gehad van 2 slechte en een matig embryo. Het lijkt naar mij mening eerder fout te gaan omtrent de bevruchting en niet zo zeer dat het bij mij niet wil innestelen. Ik ben heel benieuwd of andere mensen hier ervaring mee hebben. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Veel liefs!
Hoi Jolie, het is denk ik juist een goed idee dat ze dit gaan controleren.
Het kan ervoor zorgen dat je innesteling lastiger gaat wanneer je verhoging van nk of plasma hebt.

Persoonlijk ken ik heel veel goede verhalen van vrouwen die behandeld zijn na nk en plasma.
Zelf de onderzoeken ook gehad en bij mij kwam er niks uit, maar bij een heel groot deel wel.

Daarnaast, het is toch juist voorafgaand van een poging fijn om dit uit te zoeken ipv achteraf? Sommige komen er pas bij 5de poging achter, en dan “als ze dit eerder hadden geweten”.

Ben je in heinsberg geweest?
Ja een gesprek gehad bij Heinsberg. Het ging een beetje gek want de ene arts had er niks over gezegd en de andere arts stelde het wel voor om te doen. De reden was dat het nog niet was gelukt. Wat in mijn ogen niet zo gek is als je nog maar 3 bevruchtingen hebt gehad (van de 15 eitjes) en die niet een goede kwaliteit hadden en steeds achter liepen op schema.

Moosforhappines1988, heb jij dit onderzoek ook in Heinsberg gehad? En kon je die aansluitende cyclus na het onderzoek starten met de stimulatie?
Dag lieve dames.
Ookal lees ik hier nog dagelijks mee,ik mis jullie. Dames die in hetzelfde schuitje zitten. Jullie hebben nog hoop, medicatie, zh bezoeken en alles wat erbij komt kijken.
Nu wij uit het traject zijn, hebben wij niets. Ik mis dames die ook met lege handen zijn achter gebleven, ervaringen hoe je met de moeilijke dagen omgaat. Als jullie tips hebben, waar ik dan kan schrijven of kan meelezen, dan hoor ik het graag.
Sterkte voor jullie, ik gun jullie zo ontzettend dat jullie droom mag uitkomen. Sterkte ook voor Morgen, Moederdag blijft toch voor veel van ons, een moeilijke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven