Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Linkje naar vorige deel..... (zwanger/zwanger-worden-met-ivf-of-icsi- ... #p29084071)
Alle reacties Link kopieren
Dan trap ik hem af met een heerlijke egopost!

Eind van de middag de punctie gehad. Er zijn 11 eicellen gevonden waarvan 7 rijp. Op zich geen slecht aantal, maar zeker geen 'overstimulatie' getallen. En toch mag ik geen verse tp, vanwege een te hoog oestradiol. Daar baal ik eigenlijk nog het meeste van, maar ik ben blij dat het allemaal weer achter de rug is. Nu hopen en bidden dat er dit keer wél embryo's ontstaan.. (Zou voor het eerst zijn in 4 pogingen). Kleine stapjes: Morgen horen we of en hoeveel bevruchtingen er zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lauwie wat spannend! Fijn dat je morgen wel meer hoort al. Waar in het proces ging het voorgaande pogingen mis met de embryo's?

Ik lees en leef ook weer verder mee.

Dat het maar een deel mag worden met veel doorgaande gezonde zwangerschappen. In het bijzonder voor Windmolen, Sofie en Flipje. Natuurlijk ook voor de rest :heart:

En vooral hoop ik ook dat er positieve berichten vanuit jou komen Duufje. Ik hoop echt dat deze pleegzorg organisatie ziet dat jullie er klaar voor zijn en ze geen beren op de weg zien. Op naar dat kindje waar jullie al die liefde aan kwijt kunnen en zijn/ haar wereld even wat zonniger kunnen maken in moeilijke tijden, een veilige haven. Liefs! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! :mail:

Mooi nieuws Lauwie. Ik duim met je mee voor (meerdere!) embryo's.

Dan sluit ik meteen aan met goed nieuws: de wachtlijst in Gent valt kennelijk mee, eind oktober staat de uitgangsecho gepland. Daarna starten met een kort schema, dus direct beginnen stimuleren (125 EH in plaats van de 100 EH in 2016 en 93,75 EH in 2017...) en na ca. twee weken gaan we dan al richting punctie. Ben erg benieuwd.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic meiden
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het erop zit Lauwie en net als alle anderen duim ik mee voor mooie bevruchtingen en in jouw geval perfecte eskimo's!

Ik hoop natuurlijk net als Lilly dat veel dames hier blijvend zwanger mogen worden, dat Yara moeder mag worden in Maart (ik hoop zo dat de uitslagen goed zijn) en dat er eindelijk wat positieve geluiden mogen komen van Duuf mbt de pleegzorg organisatie.

Verder is dit natuurlijk ook gewoon een verkapte TVP ;-D . Fijn weekend allemaal!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic dames!!

Fijn nieuws Lauwie! Ik ga hard duimen voor mooie bevruchtingen! Ik hoop zo dat jullie met meerdere embryo's in de vriezer eindigen! Wat fijn dat jij meteen te horen krijgt hoeveel eicellen er rijp zijn. Ik dacht altijd dat ze dat pas later konden zeggen. Ik snap overigens wel je frustratie dat je, hoewel het geen enorme aantallen eitjes zijn, toch geen verse tp mag. Komt die hoge oestradiol dan door de hoge stimulatie denk je? Hoe laat wordt jij morgen gebeld? Ik mag om 13u zelf bellen. Best zenuwslopend, de vorige keer waren alle lijnen steeds bezet, duurde een uur voordat ik iemand te pakken kreeg. Deze keer waren er veel minder puncties, dus hopelijk gaat het nu makkelijker.

Yara, ook hier wordt aan je gedacht... Ik hoop en duim...
Happy new topic!

Hopelijk een vruchtbaar topic, ik duim voor velen.

En Lauwie stiekem vind ik het ook een raar idee dat jullie in ‘onze’ kliniek en stad rondlopen. Ik herken de voorzichtigheid wel; ook bij donoren merkte ik dat ze niet enorm zwaar stimuleren.

Gisteren was ik zelf (voor het eerst) op de fertiliteitspoli van het EMC. Ze gaan verder onderzoek doen naar die vervroegde overgang (of ik bijv hormoontherapie moet starten) en dat loopt via het COLA-spreekuur bij fertiliteit. Voelde me opgelaten daar met de tweeling te zijn (kon geen oppas vinden) en ben maar wat achteraf gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Lauwie
Ik had bij mijn eerste ICSI 13 eicellen waarvan 12 rijp. Weliswaar meer rijpe, maar ongeveer hetzelfde aantal follikels. Alles kon wel doorgaan, maar ik zat toen ook op het randje van OHSS en dus bijna geen terugplaatsing. Ik voelde me overigens prima. Het gaat echt om de oestrogeen waarde. En die kan ook hoog zijn door nog een aantal kleintjes op de achtergrond o.i.d. die oestrogenen produceren.

Bij de tweede behandeling werd vanwege die waarde van de eerste behandeling de dosis Gonal naar beneden geschroefd. Toen had ik ongeveer hetzelfde aantal follikels (12 eicellen, 10 rijp), maar wel een duidelijk betere oestrogeen waarde.

Ik vind het dus best wel spannend dat ze in Gent nu de dosis juist omhoog gaan zetten. Maar goed, ik krijg daar dan ook sowieso geen verse tp en ze gebruiken een veiliger schema (trigger met deca i.p.v. met hCG). We hebben het besproken en zij adviseren dit.

Dat ze soms zelfs de poging afbreken en de punctie annuleren, is omdat de resten van de follikels (de gele lichamen) na de punctie ook hormonen gaan produceren. Dus in ernstige gevallen willen ze dat ook voorkomen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Op naar veel positieve testen en gezonde baby's!

Lauwie, wat fijn dat er 7 rijpe eicellen zijn. Super spannend dat je vandaag gaat horen hoeveel er bevrucht zijn. Ik snap heel erg dat je baalt dat je geen verse TP krijgt.

Daisyliz, wat een lastige keuze. Ik heb er te weinig verstand van om je een advies te kunnen geven, maar lees dat anderen je al goed hebben kunnen adviseren. Succes met je keuze maken dit weekend.

Windmolen, 9 eitjes wat geweldig zeg!

Flipje, wat fijn dat jullie al zo snel mogen starten!

Zot, ik herken je gevoel. Ik moet heel soms onze dochter ook meenemen naar onze fertiliteitspoli ivm oppasproblemen en dat voelt altijd wat ongemakkelijk, omdat ik me zo goed kan voorstellen dat dat voor anderen lastig kan zijn. Wanneer krijg je uitslag van de onderzoeken?

Baggal, gister is de enige dag dat is niet getest heb sinds dinsdag. De strepen zijn heel donker, net zoals de controlelijn, dus het is eigenlijk niet goed te zien of ze oplopen. Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil, maar het loopt ook niet af, dus dat is fijn. Mijn testen zijn nu op, dus ga ook maar stoppen met testen. Verder voel ik helemaal niks, geen gespannen borsten oid dat maakt me wel wat zenuwachtig, maar ik ga heel erg proberen om me niet gek te laten maken dit keer.
Even een snelle tvp, ik kom vanmiddag nog even terug om te reageren
En happy new topic! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Zot: snap dat je dat een beetje awkward vindt, maar niemand kent jouw voorgeschiedenis of weet wat voor verdriet er aan vooraf is gegaan. Niet helemaal te vergelijken maar ik ben destijds met SA naar Boston Place gegaan en ook naar de kliniek van Dr. A. met een bos bloemen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn in de centrale wachtruimte die dat misschien moeilijk vonden, maar aan de andere kant kan het ook hoop bieden. En ik heb toen ik zelf nog ongewenst kinderloos was ook wel eens moeders met babies zien binnenrijden (die ik gewoon feliciteerde). En inmiddels ken ik jou ook goed genoeg dat je daar echt niet triomfantelijk met je prachtige kroost bent gaan paraderen oid ;-D

HD: Wat fijn dat je testen al zo mooi donker zijn :cheer: ! Dat je nog niet zo veel kwaaltjes hebt zegt nog niets (ik had ze destijds ook laat) en snap tegelijkertijd ook wel dat het je onzeker maakt. Ik denk dat iedereen hier die positief test (of in de toekomst een positieve test heeft) die onzekerheid wel heeft. En al helemaal omdat er nogal wat aan vooraf is gegaan. Ik tel met je mee af naar een hopelijk mooie eerste echo. :heart:

Windmolen: Mag je vandaag bellen over het aantal bevruchtingen? Ik duim voor je! Hoe voel je je vandaag? Nog pijn 'down under'?

Lauwie: Ik hoop dat jij ook weer hersteld bent van je punctie van gister en ook voor jou hoop ik op een stel mooie bevruchtingen.

Ga vanmiddag op kraamvisite bij mijn man's dochter en kreeg gister nog een zwangerschaps aankondiging van een goed vriendinnetje van mij (voor de 2e). Merkte dat ik dat niet heel moeilijk vond -gelukkig- scheelt ook dat het echt een onwijze leuke, lieve meid is waarvan ik ook al wel wist dat ze graag opnieuw moeder wilde worden. Blijf me soms alleen wel verbazen hoe ontzettend snel en gemakkelijk sommige mensen zwanger worden terwijl het voor anderen echt een proces van jaren is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zover achter de rug is Lauwie. Jammer dat het loopt zoals het loopt, maar als dit allemaal positief eindigt doet dat er niks meer toe. En daar ga ik keihard voor duimen.

En zwaai zwaai allemaal! Deel 8 alweer...
Alle reacties Link kopieren
Flipje: Wat fijn dat de wachtlijst meevalt. En dat jullie een startdatum hebben. Lijkt me spannend om nu zo 'hoog' te stimuleren, maar ook wel te begrijpen met het idee dat er nu sowieso geen verse tp kan komen.

Windmolen: Spannend meid! Ik duim voor open telefoonlijnen en natuurlijk heel veel mooie bevruchtingen.

Zot: Ik vind het ook een raar idee dat jullie in dezelfde kliniek hebben gelopen. Goed dat er verder onderzoek wordt gedaan. Hangt het van jouw andere hormoonwaarden af of je moet starten met suppletie? Hoe kijk je daar zelf tegenaan? Lijkt me ook gek om met jouw tweeling daar rond te lopen, maar jij zal zeker niet iemand zijn die dat heel erg in anderen hun gezichten duwt. Uiteindelijk breekt nood soms wetten.

Hd: wat fijn dat de testen al zo donker zijn! Ik ben zo blij voor je! Nu duimen tot het eelt op de vingers staat en hopen op een hele mooie echo binnenkort.

Baggal: Veel plezier vanmiddag. Hoop dat het achteraf voelt als een goed bezoek. Ik blijf het ook bizar vinden hoe verschillend het verdeeld is. Dan kijk je om je heen en zie je iedereen maar kinderen hebben en krijgen, alsof het niks is. Gelukkig is het ook zo makkelijk voor de meeste mensen, alhoewel ik sommige mensen voor het verhogen van begrip soms toch wel een maandje langer wachten gun. (Oh, hoe slecht van me.. (6) )

Hier goed nieuws! We zijn net gebeld, 6 van de 7 eicellen zijn bevrucht! Dat is het hoogste percentage wat we ooit hebben gehad. Vorig jaar hadden we in Gent ook 6 bevruchtingen, maar uit 10 eicellen. Dus hopelijk doet de MACS techniek nu al zn wonderen. Vorige keren vielen onze embryo's rond dag 3 uit elkaar, dus het blijft nog heel erg spannend, maar het is in ieder geval een goed begin. Maandag mogen we weer mailen hoe het er voor staat. Woensdag horen we hoeveel er de vriezer in gaan. *Fingers crossed*
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn mijn fijne lieve dames. Kom later terug voor reactie
Lauwie, snap helemaal dat het zuur is dat je geen verse tp hebt. Daar zou ik al van balen maar gezien jullie logistiek is het extra zuur. Op welke dag vriezen ze in? En hoe meten ze je oestradiol? Heb ik nooit gehad volgens mij. Hoe dan ook, ik hoop dat het allemaal positief verloopt verder. Duim voor je!

Lily, lief van je! En helemaal mee eens :)

Flipje, wat een fijne mee valler! Dat is lekker snel (zowel de wachttijd als het korte schema :D )

Zot, heel herkenbaar.. ik heb mijn dochter twee keer mee moeten nemen omdat het niet anders kon en dat voelde niet fijn. Ik was zelf niet zo'n chille wensmoeder destijds en vond het niet altijd fijn om met kinderen in de wachtkamer te zitten. Hoewel het natuurlijk soms gewoon niet anders kan en je het traject vooraf van die mensen niet kent. Hoe dan ook, als je je beetje rustig houd denk ik dat niemand daar problemen mee heeft uiteindelijk. Benieuwd naar de uitslagen van het onderzoek straks.

Windmolen, ik doe een dansje voor je :cheer2: Zo fijn 9 eicellen. En zo meteen het spannende telefoontje. Ik duim als een malle hier voor een mooi aantal bevruchtingen. Ik hoop het zó voor je!!! En dit weekend lekker bijkomen van de punctie en jezelf verwennen.

Daisy, wat een moeilijke afweging.. ik zou dat ook moeilijk vinden. En inderdaad ik neig dan het advies van de arts volgen bij twijfel.. maar als hij/zij ook niet zeker is maakt dat het extra lastig. En zuur dat het gewoon weer anders loopt allemaal dan gepland. Dikke knuffel :hug:

Puk, fijn dat de ervaring goed is in DD. Ik moest hardop lachen van de Duitse termen. Ik vind het super knap hoor, tis nogal wat met de afstand en andere taal. Sehr Gut (dit is meteen al mijn Duits haha)

Stipje, spannend de volgende fase met menopur. En fijn dat mijn prikkeligheid herkenbaar is al zou het mooier zijn als je juist een super leuke persoonlijkheid zou krijgen van die hormonen. Dat je juist je goede eigenschappen versterkt ofzo :D De laatste afspraak liep uit en ik was toch humeurig... man niet tot reden vatbaar. Arts "hoe gaat het met je" Ik "nou ik ben hier dus echt poep chagrijnig van" :$ Uhum.. hormonen dus...

HD, Jaaa nog gefeliciteerd meid! En niks voelen kan je onzeker maken, ik weet het, maar het hoeft helemaal niks te zeggen. Ze zijn gewoon slopend die wachtweken.. ook op het verlengde bankje.

Yara, ook hier wordt aan je gedacht :hug:

Hier; gestart met de Utro. Jeej :P
Alle reacties Link kopieren
Wat een fantastische start Lauwie! Blij voor je!

Heel even iets anders: ik ga regelmatig met 2 goede vriendinnen naar de sauna. Nu willen ze weer afspreken daarvoor, maar 1 van hen is flink zwanger (van de tweede). Ik blijf dat lastig vinden, zwangere vrouwen.
Op dit moment zoek ik ook steeds een evenwicht, tussen afspreken met haar en belangstelling tonen, maar het doet toch altijd een beetje zeer. Een hele dag tegen naakte, behoorlijk zwangere vriendin aankijken, daar zie ik gewoon erg tegenop, het is too much. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen, en baal ervan weer eens de partypooper te zijn (heb dat gevoel wel vaker, wanneer mijn vriendinnen eigenlijk lekker bevalverhalen met elkaar willen delen, maar dat dan niet doen omdat ik erbij ben). Anderzijds: hoe kan het toch zo lastig zijn voor anderen om in te schatten dat het gewoon zoveel pijn doet? Iemand raad?
Alle reacties Link kopieren
Ff snel:

Lauwie, whoohoo!! Wat een mooie score!! Nu duimen dat ze mooi verder groeien! Go go embryo's!!

Hier ook gebeld. Van de 9 waren er 7 goed en 5 zijn bevrucht. Prima score en de assistente was ook enthousiast. Wel een beetje jammer dat we bij onze vorige kliniek altijd 100% bevrucht hadden van de goede eitjes en hier tot nu toe 'maar' 70%. Kan iemand me even 'reality checken' dat 70% nog steeds een goede score is en dat we met die 100% gewoon ontzettend verwend waren? Stomme negatieve gedachtes...:hamer: Tegelijkertijd heel dankbaar voor 5 embryo's! Ik mag maandagochtend weer bellen om te horen hoe de ontwikkeling gaat en of ik maandag al terugplaatsing krijg of woensdag pas. Hopelijk pas woensdag!

Edit: ach, scr*w it, als je me vorige week verteld had dat ik vandaag 5 bevruchtingen zou hebben, zou ik superblij en opgelucht zijn. Dus bij deze: ik ben gewoon hartstikke blij!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
sofie87 schreef:
14-09-2019 13:03
Flipje, wat een fijne mee valler! Dat is lekker snel (zowel de wachttijd als het korte schema :D )
Nou en gelukkig maar.... Het gaat alles bij elkaar wel erg lang duren, maar sneller kan dus gewoon niet met deze behandeling.

Nu dus nog 1,5 cyclus wachten, dan 1 cyclus stimuleren, dan weer 2 cycli wachten op de uitslagen en dan de cyclus daarna pas een tp. Dan is het dus FEBRUARI :-[ . En het is nu nog zomer. En dat is dan zelfs dus nog zonder wachtlijst. Mehhhhh.

Ach. Gelukkig is mijn zus nu ook zwanger (uitgerekend in januari), dus dan kunnen we in de tussentijd eerst even volop van ons kleine nichtje genieten. :love:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Windmolen ik vind een super aantal wat fijn! Komt denk omdat wij dr ook vijf hadden haha is gewoon een geluksgetal beslis ik nu haha.

Lauwie ook mooi aantal bij jou!

Pff flipje lange zit zeg!

Sense ai als ik ergens super super slecht mee ben is het zwangere mensen. Ik neem daar wel afstand van, als dat voor jou prettig voelt dan moet je dat doen. Misschien valt dr een tussenweg te zoeken naar geen sauna maar binnenkort op het terrasje met een koppie thee? Ik vind wel knap van je, lees tussen de regels door dat je wel je best daar toe doet. Het blijft voor anderen heel moeilijk te zien hoe zon gemis zeer doet. Ik heb het met mensen in de kenniskring die sinds de geboorte van hun dochter alleen maar zeuren hoe zielig en zwaar ze het hebben, geloof best dat, dat op zn tijd zo is maar vind richting ons als ongewenst kinderloos stel echt onrespectvol, nou vinnik het ook geen leuke mensen, misschien weegt dat mee haha
Alle reacties Link kopieren
Het gaat allemaal heel snel zo.

Lauwie, wat fijn dat er 6 uit de 7 bevruchtingen zijn volgens mij een heel mooi aantal om mee te beginnen. Wat is het gevaar van een te hoge oestrogeen concentratie? (ik kan me er iest van voorstellen) Heel naïef van mij maar zou je het risico willen wagen als in dat je er nog aan te zit of je toch een verse tp mag? heel spannend.

Windmolen, ik kan het zo goed begrijpen dat je van te voren heel blij zou zijn geweest met 5 maar nu toch eigenlijk wel meer had gewild, maar natuurlijk heel tevreden bent. Al die twijfels je kunt ze van te voren niet bedenken en ook elke keer loopt een poging net anders. Nu op naar een mooie terug plaatsing.

Zot-84 als ik je een vrouw zie met een tweeling in de wachtkamer zal ik denken dat jij het bent, en dan zou het voor mij geen probleem zijn.

Eerlijk is eerlijk voor mij wordt het steeds lastiger kinderen of zwangere vrouwen(in het weekend) in de wachtkamer te zien. Komt ook omdat de wachtkamer zo vol zit en je er niet om heen kan. Ik let natuurlijk vanuit mijn beroep erg op kinderen/pubers en zie gewoon te vaak dat kinderen maar van alles mogen en daarom veel herrie maken. Komt ook door de situatie van een wachtkamer hoor.

Sense wat ji beschrijft herken ik ook, maar ik zou het denk ik vooral lastig vinden niet aan de gesprekken te kunnen deelnemen en ja de confrontatie op deze manier is wel vrij "in to your face." Ik negeer nu zwangere collega's maar ik moest me deze week even inhouden geen voedingsadviezen te geven aan iemand met zwangerschapsdiabetes. Ze heeft heel weinig notie van wat nu goede voeding is.

Ik las nog over de televisie programma's van Lauren "Ik wil een kind" en "Niets liever dan een kind" . Ik heb ze beide gezien maar ik vind het weinig informatie geven, het blijft televisie dus veel knip en plak werk. Lauren is wat teveel aanwezig en bij heel veel stellen lijkt het allemaal heel gemakkelijk te gaan. Bij niets liever dan een kind ervaar je wel meer die eindeloze processen waarin je grenzen steeds verlegd worden, maar ontbreekt de specifieke informatie. Ik dacht: "wow 14 pogingen wat doet dat wel niet met je lichaam al die hormonen", maar dan gaat het over terug plaatsingen. Ik zag ook dat dat stel een crowdfunding pagina heeft en het bedrag bijna binnen heeft, maar ook daar is de informatie summier. De menselijke emotie staat nogal centraal maar nog niet pervers zoals ik bang was bij vooral sbs6. Nu weet ik niet of het meer begrip kweekt deze programma's omdat mensen met kinderen niet kunnen voorstellen dat je zo ver kan gaan. Dat wist ik ook niet van mezelf maar doe het dus wel mede omdat het heel instinctief is. In ieder geval heb ik iets om naar te kijken wat herkenbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: heel herkenbaar die wisselende gedachtes! Maar fijn te lezen dat de blijdschap met 5 bevruchtingen toch de overhand heeft.
Zitten we straks samen op het bankje, ik hoop zo dat we straks allebei een positieve uitkomst hebben!

Duufje: zijn jullie al wat verder met de nieuwe organisatie?
Wij hebben nog niet zo lang geleden kennisgemaakt met een pleeggezin met heel veel ervaring. Echt heel mooi om te zien wat zij doen en het heeft ons bevestigd dat we dit ook willen, ongeacht uitkomst mbt eigen kinderwens.
Hoop dat jullie verder kunnen op dit pad, want het is ook heel bijzonder. En wat ik heb gelezen, zouden jullie een hele fijne basis kunnen bieden.

Lauwie: wat fijn weer een stapje verder! Ik hoop dat de komende tijd voorbij vliegt, zodat je niet het gevoel hebt heel lang op de terugplaatsing te moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic meiden :heart:
Ik lees dat deze wordt geopend met hele mooie berichten van mooie aantal eitjes en bevruchtingen.
Dat onze wens van ons allemaal vervuld mag worden :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Dames ik ga mijn best doen weer wat vaker mee te schrijven, ik lees het topic meerdere keren per dag, maar reageer te weinig.\
Het wordt alweer het derde topic waarbij ik mee schrijf. Hopelijk aan het eind van dit topic alle dames van nu zwanger of een mooie kleine. En als die wens niet mag uitkomen voor sommige, dat er dan toch een nieuw doel in het leven komt.
Gisteren het programma "niets liever dan een kind"gekeken en daarna alle reacties hier over dat programma. (op dat topic) en dan word ik gewoon verdrietig hoe sommige mensen over een kinderwens schrijven. Ze hebben geen idee.
Donderdag via de webcam een gesprek met Dusseldorf, daarna beslissen of we doorgaan.
Weet iemand of het handig is om nu al een verzekering te bellen voor evt een vierde poging? of zullen ze nog heel erg wijzigen met wat ze vergoeden? Als we voor een vierde gaan kunnen we dat natuurlijk beter verzekeren en het jaar is alweer bijna om, dus nog even wachten kan dan best.
Sorry beetje veel over mezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven