Zwanger worden met microprolactinoom

30-10-2018 10:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds ik ben gestopt met de pil, is de ellende begonnen. Ik werd op een gegeven moment helemaal niet meer ongesteld en uiteindelijk in mei doorgestuurd naar fertiliteit.

Daar werd eerst gedacht aan PCOS. Uiteindelijk bleek mijn prolactine verhoogd. Niet goed als je niet zwanger bent of borstvoeding geeft. Na mri scan, blijkt het een microprolactinoom te zijn. Klein bobbeltje bij mijn hypofyse die voor de aanmaak zorgt. Ik word nu helemaal niet meer ongesteld en heb dus ook geen eisprong.

Nu wacht ik nog op een afspraak bij de endocrinoloog en oogarts. Het is allemaal erg onzeker hoe het nu verder gaat lopen. Het enige dat ik weet, is dat het met medicatie behandelbaar is. Maar ik ben op zoek naar ervaringen, vrouwen die hetzelfde hebben. Kwam jullie cyclus snel terug na starten met medicatie? Waren jullie daarna snel zwanger?

Ik weet dat andere ervaringen niets hoeft te zeggen over hoe het bij mij gaat lopen. Maar omdat het niet zo vaak voorkomt, weet ik niet echt waar ik aan toe ben. En wat ervaringen horen zou al fijn zijn.
ik heb er ook 1 en 2 zonen.
heb wel jaren dostinex geslikt, toen het ontdekt werd had ik nog geen kinderwens.
mijn tumor was wel heel groot, maar door medicijnen heel klein geworden en gebleven.
komt vast goed!
Fijn om te horen.
Toen jij aan dostinex begon, kreeg je toen snel je cyclus terug? Wel super dat het zo klein is geworden en nu ook klein blijft :) En uiteraard dat je 2 zonen hebt gekregen.
oei het is zo lang geleden..geen idee wanneer ik die terugkreeg...
maar ik denk dat vergelijken niet echt handig is aangezien mijn tumor echt heel groot was.
maar had absoluut geen probleem om zwanger te worden, en heel lang twee keer borstvoeding gegeven.
hoeveel haast heb je met zwanger worden? hoe oud ben je?
ik weet het als je het eenmaal in je hoofd hebt....
In principe is er geen haast. Ik ben 25, mijn vriend 27. Maar ik wil dit al best een tijd, heel graag. En net nu we er echt voor wilde gaan, zit het echt even goed tegen. We zijn nu bijna een half jaar verder, zonder kansen. Dat is het frustrerendste.

Bedankt voor het reageren in ieder geval. Fijn om te horen dat zwanger worden bij jou geen probleem was. Ik hoop dat voor mij hetzelfde geld als ik eenmaal met medicatie ben begonnen.
Hier ook microprolactinoom. Was destijds aan de pil en nog jong en nog geen kinderwens... op de MRI konden ze zien dat na gebruik van o.a dostinex de prolactinoom kleiner geworden was, vermoedelijk door een bloeding.
Ik ben uiteindelijk gestopt met dostinex. Vond het een rot middel...

Nu, bijna 20 jaar verder 2 gezonde kids en zwanger van de derde!
Inmiddels ben ik ook door verklaring van mijn endocrinoloog “gezond” verklaard.

Succes! Vond het toen allemaal best heftig maar de kans op een geslaagde behandeling bij micro prolactinoom is erg groot!
Dankjewel voor het delen van jou ervaring! Gefeliciteerd met je 3e zwangerschap. Het is toch wel fijn om te horen, dat jullie beide gewoon zwanger konden raken.

Ik vind het inderdaad momenteel allemaal best heftig maar ik probeer er op te vertouwen dat het allemaal goed gaat komen. Ik weet nu al bijna een maand dat ik een microprolactinoom heb, maar moet echt wachten op de afspraak met endocrinoloog en oogarts voordat medicatie kan starten. Hoop dat zodra ik daar geweest ben, het snel geregeld is met medicijnen.
Bedankt! Ik vond de medicatie best heftig! Nam t geloof ik voor het slapen en dan nog voelde het de volgende ochtend alsof ik overreden was door een trein! Laat je goed informeren naar de mogelijkheden qua medicatie.
Op internet en ook hier op Viva staan bij gezondheid nog wel oude topics.
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen! Balen dat je zo'n last had van de medicatie. Maar jij had uiteindelijk de dostinex niet meer nodig dus?
Hier ook 3 kinderen met een prolactinoom en dostinex. Eerst elke 2 jaar een MRI, nu elke 4 jaar controle. Staat al die tijd stil.
Dostinex moest ik fysiek aan wennen maar dat duurde een week of 2 a 3.
Mijn cyclus kwam door de dostinex onmiddellijk op gang, heel fijn.
Succes!
Dat is fijn! Ik hoop dat het bij mij ook allemaal een positieve afloop krijgt. Ook prettig dat je nog maar 1x in de 4 jaar op controle moet. Slik je nu dan nog steeds dostinex? Of daar mee gestopt?
Daar ben ik mee gestopt. Het prolactinoom staat stil, er is geen kinderwens meer en mijn bloedwaarden bleven prima binnen de marge. Eigenlijk is het dus geen isseu meer hier. Ik weet dat ik het heb, weet dat ik enigszins alert moet zijn op signalen (druk achter ogen, melkuitvloed uit tepels) en om de zoveel jaar een MRI. Hopelijk ben je minder bezorgd nu.
Ik ben wel iets minder bezorgd nu. Het doet toch goed om wat positieve verhalen te lezen. In het ziekenhuis waar ik loop doen ze er nog al makkelijk over en voel je je dan ook niet echt serieus genomen. Fijn dat jullie allemaal even de tijd namen om jullie ervaring met mij te delen :)
Hardloopstudentje schreef:
30-10-2018 10:25
Hallo allemaal,

Sinds ik ben gestopt met de pil, is de ellende begonnen. Ik werd op een gegeven moment helemaal niet meer ongesteld en uiteindelijk in mei doorgestuurd naar fertiliteit.

Daar werd eerst gedacht aan PCOS. Uiteindelijk bleek mijn prolactine verhoogd. Niet goed als je niet zwanger bent of borstvoeding geeft. Na mri scan, blijkt het een microprolactinoom te zijn. Klein bobbeltje bij mijn hypofyse die voor de aanmaak zorgt. Ik word nu helemaal niet meer ongesteld en heb dus ook geen eisprong.

Nu wacht ik nog op een afspraak bij de endocrinoloog en oogarts. Het is allemaal erg onzeker hoe het nu verder gaat lopen. Het enige dat ik weet, is dat het met medicatie behandelbaar is. Maar ik ben op zoek naar ervaringen, vrouwen die hetzelfde hebben. Kwam jullie cyclus snel terug na starten met medicatie? Waren jullie daarna snel zwanger?

Ik weet dat andere ervaringen niets hoeft te zeggen over hoe het bij mij gaat lopen. Maar omdat het niet zo vaak voorkomt, weet ik niet echt waar ik aan toe ben. En wat ervaringen horen zou al fijn zijn.
Hi Hardloopstudentje,

Ik weet niet of ik nog op jouw topic kan reageren, maar probeer het toch even. Eind 2018 hebben wij al eens via een ander topic contact gehad.
Bij mij werd in eerste instantie pcos vermoed na onregelmatige cyclus. Uiteindelijk bleek deze diagnose onjuist en bleek ik ook een micro prolactonoom te hebben van 5 mm.
Ik ben in december 2018 gestart met medicatie en werd in januari ongesteld. Een hele opluchting na zo'n tijd niet of nauwelijks ontsteld te zijn geweest!

Na alle stress van die maanden kwam dat als een opluchting en van de arts mochten een half jaar weg blijven om het maar eens te gaan proberen. In februari werd ik echter niet meer ongesteld op de verwachte datum. Ik balen, want ik dacht direct dat mijn medicatie toch niet goed werkte. Dat bleek echter niet het geval: ik ben namelijk zwanger!

Inmiddels ben ik ongeveer 9 weken en duimen we nog even hard door dat alles goed zal blijven gaan met de kleine.

Ik had nooit verwacht dat dit zo snel zou kunnen gebeuren, eigenlijk de eerste maand na een spontane menstuatie sinds mijn start met medicatie.
Ik hoop dat mijn verhaal jou wat hoop mag geven 🙏

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven