Zwanger worden met PCOS (2018)

16-01-2018 15:10 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIET MEER ACTIEF! Vervolgtopic :
zwanger/zwanger-worden-met-pcos-vervolg ... ges/416038
anoniem_340221 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 14:32
83.98% gewijzigd
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Ik breek even in.. ook hier Pcos.
Gelukkig al een dochter met behulp van clomid. Ook al een keer zonder hulp zwanger geworden (idd suiker, zuivel en glutenvrij dieet) maar dat ius helemaal misgelopen. Nu weer begonnen met clomid en vrijdag de eerste follikelmeting.. spannend dus!

Voor jullie ook een heleboel spannend... de laatste loodjes afvallen (je kan het!) En wachten op springende eitjes.. ik klets iig graag met jullie mee. En voor nu:

Aan iedereen een hele dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lucy! Spannend proces! Laten we hopen dat clomid snel bij je aanslaat :)

Bloemflower, en de menstruatie al doorgezet?

Ik moet ergens kort na het weekend ongesteld worden denk ik. Heb deze maand niet getemperatuurd en niet geprobeerd of wat dan ook. Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee.. :facepalm:
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Zoma, ik snap het hoor dat je er ff klaar mee bent.. maar wellicht bestaat er een kansje dat.. je weet het nooit..
Ga je, als je menstruatie doorkomt, een nieuwe ronde in met medicatie?

Hier helaas nog geen resultaat van de clomid. Cd12 en niet echt iets anders te zien dan heel veel kleine eitjes.. en 1 van circa 11 mm maar dat kan nog alle kanten op. Dus.. nu maar wachten of er überhaupt een eitje komt, dinsdag terug voor een nieuwe meting. Ik verwacht er vrij weinig van... had me voorgenomen positief te blijven maar merk dat ik toch weer een beetje uit het veld ben geslagen. Zonder ei natuurlijk geen kans..

Iedereen iig alvast een fijn weekend, wie weet wat voor verrassingen er mogen komen!
Alle reacties Link kopieren
Lucy wat spannend! ik herken je gevoel van teleurstelling.. je hebt altijd hoop en hoopt altijd op goed nieuws. Hoe is de meting van vandaag gegaan?

Zoma is je menstruatie al door?

Die van mij nog altijd niet.. ook weer negatieve test dus die hoop gaat bij mij nu ook varen.
Vandaag contact gehad met arts, in tegenstelling tot wat ze eerder zeiden moet ik nu gewoon mijn menstruatie afwachten. Als ik namelijk een provera kuur krijg en dat een menstruatie opwekt zijn ze bang dat het doorgegroeide eiblaasje/cyste niet springt.. flink balen dus! Aangezien ik hele lange periodes geen menstruatie kan hebben..
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij ook aan. Toen ik in 2015 met de pil stopte had ik een ‘prima ‘ cyclus van 35 dagen, dat werd alleen na een paar maanden 40 en 64 dagen. o_o In het ziekenhuis werd al snel Pcos geconstateerd en voor de zekerheid mijn vriend ook getest. Uitslag: zeer slecht zaad, u mag door voor de ICSI. :cry:

Gelukkig was die bij poging 1 al raak en ligt dochter nu boven.
Omdat ik nog borstvoeding geef had ik geen menstruatie meer. Maar het begon weer met normale cyclussen van 29-33 dagen. :hello: Dat vond ik wel fijn want dan kunnen we in een normale cyclus een terugplaatsing doen. Zelfs zonder hormonen.
Nu is cyclus weer aan de hobbel, dag 49 en nog geen eisprong gehad. Dus duurt nog even.
Eigenlijk moet ik geen hoop hebben, want de kansen om natuurlijk zwanger te worden zijn heel erg klein.

Mijn tips voor de mensen die ook gefrustreerd worden van negatieve testen.

Ik temperatuurde mijzelf, temp tussen 36,0 en 36,7 was temperatuur voor eisprong. Na eisprong was temperatuur tussen 36,8 en 37,1. Dat duurde precies 14 dagen. Dus ik weet altijd wanneer ik overtijd zou zijn.

Mijn eisprong voel ik meestal aankomen, wat buikpijn tevoren en helder slijm, soms ook migraine, temperatuur ong 36,0, alleen soms kan ik dat een keer hebben dan ‘lukt’ de eisprong niet en heb je die 2 weken later nog opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Daar ben ik weer.. vervelend Bloemflower, echt super frustrerend!! Maar weer afwachten...

Lucy: ik ben nog niet met hormonen begonnen omdat de gyn hoopt dat het goed komt als ik afval. Ik mag over 2,5 maand terug komen. Maar ik denk dat als ik dan die -2 kilo niet heb gehaald dat we gewoon starten. Ben al 7,5 kilo kwijt.. dus ze weet wel dat ik heel graag wil. Maar helaas is afvallen met pcos niet altijd makkelijk.

Ik heb hier altijd een korte luteale fase (max 10 dagen). Nu na 10 dagen niks te bekennen. Ik vind dit zo irritant want ik weet gewoon dat het niet raak kan zijn, dan hebben die zaadcellen wel erg lang nog geleefd. En toch omdat het nu al dag 11 is ga ik nadenken. Maar ik voel echt helemaal niks. Afgelopen donderdag had ik krampjes op het werk en dacht ik dat het miss eerder begon, niks daar.. heb geen gevoelige borsten.. super irritant dit. Wachten op mijn menstruatie ..
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!
Zoma en bloemflower, wat een ellende he dat wachten.. hopelijk kunnen jullie snel door. Dat stilstaan is zo frustrerend..

Hier was dag 16 weer een tegenvaller; baarmoederslijmvlies was wel mooi dik maar geen grote follikel. Verpleegkundige die de echo deed dacht dat de cyclus afgebroken zou worden. Arts wil echter op dag 19 nog een echo, morgen dus. Voelt een beetje als onnodig wachten en weer stiekem hoop, waarschijnlijk gevolgd door nog een teleurstelling.. maar we gaan het zien. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Succes Lucy!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Als jullie het goed vinden zou ik ook graag mee willen schrijven op dit forum. Ik zat al op een ander forum van die zwanger wilde worden in 2016. Iedereen is daar nu al zwanger of heeft ondertussen al lang een kind. Dus zo heel veel aansluiting vind ik daar niet meer.

Even mijn verhaal: vanaf november 2015 zijn wij aan het proberen zwanger te worden. In oktober 2015 kwamen we er dus al achter dat ik PCOS heb en hadden we contact met het fertiliteitspoli. We moesten het eerst nog even een half jaar aan kijken voor we met clomid zouden starten. Na een half jaar weer terug. We zijn tot het einde van het jaar 2016 bezig geweest met clomid. Elke keer sloeg het niet aan en moest uiteindelijk de dosering verhoogd worden. Toen het voor de zoveelste keer weer niet aansloeg hebben we besloten om er mee te stoppen en het even aan te kijken, omdat het echt heel intensief was voor ons allebei. Dit gaf voor mij heel veel rust. Vanaf dat moment hebben we het een beetje aangekeken en ben ik vanuit mij zelf 3 keer ongesteld geworden in 1 jaar tijd.

Op dit moment heb ik precies een week geleden (10-04) een eisprong gehad.(laatste menstruatie was 26-09-2017) Ik voel dit zelf gelukkig goed, omdat ik daarna heeeeele gevoelige tepels krijg. En ik temperatuur sinds eind van januari weer omdat dat voorheen veel verwarring en negatieve zwangerschapstesten kon voorkomen. Mijn lichaam kan me soms zo voor de gek houden dat ik denk van zou het. En als ik dan mijn temperatuur zie die niet omhoog is gegaan weet ik dat het niet kan. Mijn NOD is dus ergens 24 of 25 februari.

Zo te lezen hebben we allemaal een eigen verhaal die op veel vlakken ook weer overeen komt. Mijn partner is 28 en ik zelf ben 23. Dus @ZoMa17 ik kan me jouw frustratie heel goed voorstellen van mensen die zeggen van maar je ben nog zo jong! Grrr😠 hier al zo vaak meegemaakt. Ondertussen zijn wij al ruim 2 jaar verder, dus ben blij dat ik er nu mee bezig ben al in plaats van over 10 jaar of zo.

@LUCY387 heel veel succes ik duim voor je! Ik weet hoe het is om elke keer maar weer en weer terug te moeten komen!

@bloemflower ondertussen je menstruatie al?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nanny! Zo’n traject is/lijkt mij ook super zwaar! Ik hoop te mogen starten over ongeveer 2 maanden. Ben nu inmiddels 8,7 kilo afgevallen en dag is ruim 10% van mijn lichaamsgewicht. En dat moest ik behalen voordat we mochten starten met een traject.
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Hier ook pcos.
Ik was op mijn 24 ste gestopt met de pil vanwege zwangerschaps wens.
Menstruaties waren totaal niet regelmatig en zwangerschap bleef uit. Omdat ik nog jong was en hebben we het eerst een paar jaar afgewacht voordat we de medische molen in gingen. Eenmaal doorverwezen was de diagnose na wat testen snel gesteld. Mocht meteen met clomid beginnen. 9 succesvolle cyclussen gehad maar geen zwangerschap. En super veel bijwerkingen. Overgestapt op gonal f en na twee keer raak. Zit een gezonde peuter naast mij.
We zijn nu bezig voor een tweede. Meteen met gonal f begonnen. Na twee cyclussen zwanger maar helaas vroege miskraam met 5 weken. Daarna weer 2 cyclussen gonal f en weer zwanger wat helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Rechter eileider eruit gehaald. En nu net mijn eerste prik weer gezet voor een nieuwe cyclus met gonal f.
Op de dagen dat het mij zwaar valt knuffel ik met mijn zoontje en dat maakt de ellende allemaal waard.
Alle reacties Link kopieren
@Zizout heftig zeg wat je al heb moeten doorstaan voor een tweede kindje! Fijn dat je je zoontje heb om het dragelijker te maken! Hoever ben je nu in je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
@nanny94 ben nu pas op dag 4 dus moet nog een hoop geduld (en prikken 😱) hebben.
Fijn dat je je eisprong zo goed voelt zeg! Vind dat laatste weekje voordat je mag testen altijd zoooo lang duren
Alle reacties Link kopieren
Echt he, en moet ook uitkijken dat ik geen dingen ga zien die er niet zijn.. Gelukkig heb ik dat mezelf al aardig afgeleerd..😅 Ik zoek gewoon veel afleiding in m'n werk en vrije tijdsbesteding. Dan vliegt die week hopelijk zonder al te veel gedoe om..😊
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren ongesteld worden! Ben ik wel blij om want ik was 2/3 dagen overtijd terwijl ik wist dat het niet raak kon zijn.. dus ik dacht al bij mezelf wat zijn dit nou weer voor grapjes..

Welkom zizout! Heftig inderdaad, dat is ook iets wat mij beangstigd.. dat je een grotere kans hebt op miskramen en buiten baarmoederlijke zwangerschappen.

Is iemand van jullie bezig met een “dieet” voor pcos?
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je nu weer duidelijkheid heb ZoMa..

Ik ben daar inderdaad ook bang voor. Dat als je dan eindelijk een positieve test in handen mag hebben het alsnog verkeerd gaat..

Ik ben niet echt op dieet, wel let ik er op wat ik binnen krijg aan voedingstoffen ed. Geen slechte suikers eten bijvoorbeeld en verder gezond en gevarieerd proberen te eten. Ik ben hier voor mezelf ook nog heel erg een balans in aan het vinden. Omdat we best wel een rot periode hebben gehad. En ik ben een emotie eter😯 . Dus ben in de afgelopen 1,5 jaar ruim 10 kilo aangekomen. ☹ Ik probeer nu dus gewoon mijn levensstijl te veranderen en ook te gaan sporten. Hoe doen jullie het?
Alle reacties Link kopieren
Ik sport nu al ongeveer 4/5 jaar niet meer en kan mij er ook niet echt toe zetten ofzo. Als “dieet” eet ik veel minder koolhydraten en suikers. Ben nu 8,7 kilo afgevallen sinds 28 oktober. :)
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

@zoma: klaar voor een nieuwe ronde!! Lekker hoor!
@nanny; voor jou nu aftellen geblazen, spannend!! Qua dieet; ik volg paleo en daardoor is mijn cyclus van ongeveer 1 a 2 keer per jaar naar 35 dagen gegaan.
@zizout; meid, wat heftig allemaal, ik leef met je mee!!

Hier op cd19 een mini-ei van 12mm. Ik mocht kiezen; afwachten of afbreken. Arts vond het echter nog geen verloren ronde dus het is afwachten geworden. Morgen; cd23 nog een meting.. spannend dus weer (en ik verwacht dit keer dat het door groeit..).

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lucy, ik duim voor je en ben heel benieuwd! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Lucy!! Succes vandaag!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
En Lucy hoe was het?
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!

Super fijn jullie medeleven.. en daarom hoop ik ook even op jullie mening. Hier komt ie:

De follikel is nu 15 mm op cd 23. Het ziekenhuis wil deze cyclus afbreken met provera en ik, ik twijfel enorm! Als deze doorgroeit kan ik deze week toch gewoon een eisprong krijgen?

Wat zouden jullie doen??

Hoe gaat het met Jullie? Vinden jullie dat diëten af en toe niet heel lastig vol te houden?? Vanuit mij voor jullie iig een compliment en schouderklopje voor al het volhouden!! Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Hmm. Lastig Lucy! Word je dosis verhoogd als je deze cyclus nu stopt? Dan is het wellicht een idee om de cyclus toch af te breken, met een hogere dosis heb je dan miss over 2 weken een mooi gerijpt eitje.

Het eitje moet minimaal 20mm zijn toch? Dat is natuurlijk wel haalbaar nog inderdaad. Ik zou denk ik get advies van het ziekenhuis volgen. Maar dit ligt er echt aan of je dosis dan verhoogd word?
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Zowel bij afbreken als bij afwachten krijg ik daarna een hogere dosis ja..

Punt is.. ik verwacht gewoon doordat ik mijn lijf ken dat de eisprong eraan komt binnen een week, daarna volgt wss ba tien dagen mijn menstruatie.
Als ik provera neem moet ik dit een wel gebruiken en dan volgt na drie tot tien dagen een menstruatie.. voor mijn gevoel win ik dan slechts een paar dagen en geef ik een ronde op.

Dus.. mijn gevoel zegt dat het voor mijn lijf het beste is als het dit laatste stukje zelf regelt. We wachten al zo veel dus die paar dagen maakt het verschil dan denk ik ook niet..

Maar ik vind het heel fijn jouw overweging te horen!! Hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren Lucy, je kent je eigen lichaam het beste! Je kan altijd nog zeggen als het niet komt dat je het afbreekt toch?

Als je zelf zoiets heb van ik wil wel wachten gewoon doen! Zou ik zelf ook doen als ik jou was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven