Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Manon, het is vandaag dag 14. Dus hier ook verhoogd 😉

Op de echo wederom een vraag of het nou een eitje is die groeit of een dubbele. Er is verder niets gebeurd dus we gaan omhoog naar 62,5 EH.

Mijn man geeft al aan dat ik stabieler ben met het spuiten in vergelijking met de clomid.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@mette, fijn dat je man al merkt dat je wat stabieler bent, wat een troep is het eigenlijk dan ook he. Heb je alweer een echo gehad?

Ik had gister het gesprek en viel me allemaal mee. Ze willen een hsg doen bij me, en die krijg ik morgen al! Supersnel dus, maar dan is het maar achter de rug. Ze kijken dan of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn. Ze verwachten niks geks, maar zou lullig zijn als er na zoveel tijd toch iets blijkt te zitten. (En je schijnt de komende 3 maanden iets vruchtbaarder te zijn, altijd meegenomen!) en verder gewoon door met de injecties!
Op de echo was alles klein, dus zit nu op 100iu. Morgen dus die hsg, zaterdag weer echo.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Al is het stilletjes hier, even de uitslag van de hsg kwijt haha.
Viel me alles mee, eig alleen bij het contrast inbrengen krampen. Maar nu niet erg meer last! Kan alles doen en geen pijn gehad. En de uitslag was goed:) geen verstopte eileiders, dus nu gewoon doorgaan met waar we mee bezig zijn!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@Manon, mooi dat het onderzoek mee viel en dat het zo snel kon!

Ik ben vandaag weer voor een echo geweest en helaas gebeurd er nog eigenlijk niets. Dus zondag gaan we weer terug voor een echo. Ik blijf gewoon op 62,5 EH zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames! Hier erg druk met werk en studie. Ik kom thuis, kook wat en val in slaap op de bank. Niet een erg spicy sexleven hier dus al 2 maanden.. Ik heb sowieso echt een libido probleem super frustrerend.

Hier nog niks raak dus, niet gek zonder sex :rofl:
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
HI dames!

Sorry niet veel gelezen de laatste tijd, druk op werk en erg onregelmatige diensten!

@ Manon mooi dat het onderzoek al snel kon en dat je gewoon verder kunt.

Vorige week begonnen met primolut. Hadden jullie bijwerkingen?

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik weet niet of ik in de juiste topic zit en waar ik echt aan toe ben, maar ik zal mezelf even kort voorstellen. Mijn naam is Emma en ik ben 24 jaar. Mijn vriend is 27 en wij proberen sinds aug om zwanger te raken. Ik dacht altijd je doet het een paar keer onveilig en dan gaat het al snel maar dat is dus totaal niet het geval.

Al snel kwam ik erachter dat ik helemaal geen normaal cyclus heb en dat het ongeveer 60 dagen duurt en op dag 47 ongeveer mijn eirsprong heb. Hiervoor was ik naar de dokter geweest en die zei wacht het even af. Nu ik een kindje wil is het heel erg frustrerend en vraag ik me af of ik überhaupt zwanger kan worden.

Ik moet zeggen dat ik dat ik in mijn vorige cyclus op dag 47 een positieve ovulatietest had maar helaas het mocht niet baten. Nu wacht ik weer op m’n volgende eirsprong.. echter weet iik niet zo goed wat nu.

Zou ik het even afwachten of weer langs de huisarts?
Zou dit een teken zijn van pcos?
Ik voel me een beetje onzeker maar goed.

Ben blij dat ik even m’n verhaal kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@mette, hmm shit, jammer dat er niet nog wat groeit. En zondag echo, goed dat dat kan! Duimen dan!

@zoma, balen, wel herkenbaar hoor! Het is soms wel erg ‘moeten’..

@zuster, hier geen bijwerkingen van de primolut gehad! Succes deze ronde!

@emma, welkom. Gezien je lange cyclus zou je best naar de huisarts kunnen voor advies. Maar je zei hiervoor al geweest te zijn, wanneer? Sinds augustus dit jaar bezig?

Ik morgen voor echo, hopelijk is er wat bezig!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hi Emma,

Je mag altijd aansluiten in dit topic. Ik persoonlijk vind dit ook geen over the top zwangerschaps topic. En dat ervaar ik als erg prettig, je kan alles vragen en zeggen en niks ligt er dik op zeg maar..

Ik weet niet welke anticonceptie je hebt gebruikt, maar meestal rekenen ze een half jaar voor het 'ontpillen' of als je wat anders hebt gebruikt. Maar als het vrij regelmatig is kun je er wel vanuit gaan dat dat niet vanzelf recht trekt denk ik.. Ik weet niet of je overgewicht hebt, of bijv familie die problemen hebben gehad met zwanger worden?

Kortom, terug naar de huisarts en je poot stijf houden!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hi zoma17,

Bedankt dat ik mag aansluiten en bedankt voor je reactie.
Om antwoord te geven op je vraag moet ik zeggen dat ij al zeker 3 jaar geen pil meer gebruik, maar condooms want vond het maar niks.

Ik weet nog niet of me cyclys daadwerkelijk 60 dagen blijft maar he. Er nu ongeeer 2 x gehad. Dus ben even afwachten of het nu weer zo zal zijn
.
Alle reacties Link kopieren
@Manon, ja ik wist ook niet dat ze het ook op zondag deden, maar het is wel heel relax moet ik zeggen. Afgelopen zondag en vorige week zondag dus geweest voor echo's en manlief kon nu dus mooi mee zonder op het werk wat te regelen.

@Emma, welkom:-) heb je in de 3 jaar hiervoor nooit zo'n lange cyclus gehad?

@zoma, ja soms is het wel eens lastig.. zin moeten maken..

Gisteren dus weer een echo gehad, weer was er geen dominant eiblaasje te zien. Wat ze wel zag was vocht in mijn baarmoeder. Dus nu moet ik woensdag voor de echo bij de arts langs om te kijken of het weg is of dat het vocht er nog zit. Ik weet zelf verder niet wat het betekent en ik ga ook niet googlen😉 ik wacht het wel rustig af😅
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Mijn vriend en ik zijn al langere tijd bezig om zwanger te worden. We hebben in september de uitslag gekregen dat ik pcos heb. Na een verder bloed onderzoek is dat ook met zekerheid bevestigd. De eerst volgende cyclus beginnen we met clomifeen. Nou ben ik erg benieuwd wat jullie ervaring daar mee is. Ik vind het best spannend om dit te gaan slikken. Hoor graag van jullie.

Gr een horecameisje
Alle reacties Link kopieren
@horecameisje, welkom😊 het slikken van de clomid wisselde erg bij mij. Wat hoofdpijn gehad en de gebruikelijke bijwerkingen. De eerste keer slikken was inderdaad spannend, je wilt stiekem toch dat het wat doet.

Vandaag weer een echo gehad. Geen vocht meer maar wel een eitje🤩 vrijdag mogen we weer terug..
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden!

Heel lang ben ik stil geweest en de laatste tijd heb ik ook niet meer alles mee gelezen... het begon met mijn vakantie, natuurlijk gewoon ongesteld geworden en zat er even doorheen. Voor niets die hsg gedaam dacht ik. De zoveelste teleurstelling en daarom reden voor ons om te besluiten niet verder te gaan in het medische traject maar gewoon even een pauze in te lassen. Idee was na de feestdagen de balans op te maken.

Tot onze grote verbazing testte ik de maand daarop positief. Natuurlijk geloofden we eerst niet dat het dit keer wel zo mocht zijn en de dagen tikten dan ook voorbij. Inmiddels heb ik de 1e echo gehad en onze kleine garnaal met kloppend hartje gezien! Het is nog steeds onwerkelijk en ik besef dat we nog steeds in de gevarenzone zitten, maar dit is al echt een mijlpaal voor ons.

Reden om dit met jullie te delen; wonderen bestaan nog!! Houd moed, maar miss is het dus ook goed om soms een beetje op te geven.. ik gun jullie allemaal snel een positieve test!

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even stil geweest! Vorige week begonnen met Gonal F 50. Ik zag hier erg tegenop, maar op 1 dikke blauwe plek na valt het mij heeeeel erg mee! Ik voel me er ook echt veel fijner bij dan met chlomid. Vanochtend eerste echo gehad en nog niks te zien. Wat ik vandaag begreep is dat je gewoon continu doorgaat met spuiten en dus niet tussentijds ongesteld wordt weer en hoeft te wachten? Kan iemand mij uitleggen hoe dit gaat?

@horecameisje: Balen zeg! Ik vond chlomid echt heel naar spul. Ik werd er echt wel een beetje depressief van. Maar natuurlijk kan dit bij iedereen verschillen!
@mette: Dat is goed nieuws!! Ben benieuwd morgen!!
@ Lucy: wauw wat een onwijs goed nieuws, gefeliciteerd!!! Hoe is jouw traject geweest en hoe lang zijn jullie bezig geweest? Geniet ervan :)
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@lucy, wat een fijn nieuws!! Gefeliciteerd:) geniet van deze mooie tijd :heart:

@emma, weet je al of je de huisarts wilt bellen?

@horecameisje, welkom! Spanned om te starten met clomid, heb je wel een cyclus van jezelf? Ik had wel veel stemmingswisselingen, met de gonal f injecties echt veel minder. Hopelijk valt het bij jou mee!

@mette, wat fijn dat je een eitje hebt!! Hoe groot was je eitje? En hoe ging het vandaag?

@unicorn, wat fijn dat het prikken meevalt! Ik moet inderdaad prikken tot een eisprong en ik heb wel regelmatig dat ik halverwege omhoog in dosering moet (na cd17). Maar tot nu toe met gonal f wel elke keer een eisprong! Wanneer moet je weer voor echo?

Ik was woensdag voor een echo en een ei van 18.9mm! Kreeg er zelfs een echoprintje van mee haha. Even gerekend met de arts over wanneer ik de pregnyl moest spuiten, omdat vriendlief voor werk weg was. Maar de kans kunnen benutten:)! Nu dus op het wachtbankje, nod 1 december.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@ mette dank je wel. We wachten idd af hoe ik zelf reageer. Spannend vandaag de echo!

@lucy. Gefeliciteerd! Wat fijn.

@ Manon ik heb enigzins een cyclus waren het niet dat het onwijs onregelmatig is dus het is altijd gokken wanneer het weer begint. Wel fijn voor je dat je idd een groot ei had. Nu rustig afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb echt heel lang niets van me laten horen en ben ook heel lang niet meer op dit forum geweest.. Dit heeft alles te maken met de vele mislukte pogingen en als dieptepunt een miskraam.
Ik moest even alles weer op een rijtje krijgen, mezelf bij elkaar rapen en er weer positief tegenaan gaan.

Inmiddels ben ik van de clomid af (werkte na de miskraam niet meer bij mij) en gestart met letrozol. Daarnaast heb ik nu een flinke dosis utrogestan, omdat ik steeds met een week al een bloeding had.

@Lucy; van harte! Fijn te lezen dat er toch hoop is. Dit vergeet je toch wel eens als je steeds teleurstellingen te verwerken hebt. Hopelijk kun je er een beetje van genieten, ondanks je in de gevarenzone zit.

Hopelijk zijn er snel meer zwangerschappen (waar ik zelf dan ook onder val aub😅)
Alle reacties Link kopieren
@Juf, hoe gaat het nu met de bloedingen? Helpt de utrogestran?

Vrijdag de echo gehad. Afspraak was
nog even lastig want ik stond blijkbaar niet in het systeem😶... dus bij een arts er tussen gepropt... 😂 maar een eitje van 17 dus om 13 uur vrijdag de ovitrelle gespoten en zarerdag mochteb we aan de bak😉 ik moet 18 dagen wachten en dan testen of de molen weer in. Dus ook op het wacht bankje. Nod is 12 december. Geloof ik🙈
Alle reacties Link kopieren
@ mettedoete,
Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad. Het eitje was weg en het slijmvlies was dikker dan ooit! De utrogestan doet zijn werk dus goed. Tot nu toe nog geen bloeding gehad.

Ik zit nu ook op het wachtbankje.. nod 4 dec. Het zou een mooi sinterklaascadeaus zijn om dan een positieve test te hebben.

Hopelijk een weekje later voor jou ook!
Wat is ovitrelle? Dat ken ik niet.

🙋‍♀️
Alle reacties Link kopieren
@ Juf, ik heb gonal F gespoten en om een eisprong te krijgen moest ik ovitrelle spuiten. Begreep van een collega dat je het dan 12 uur erna "het" moest doen, maar ik moest het vrijdag tussen 10 en 14 spuiten en dan zaterdagavond klussen. Dus zij zal wel iets anders hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Oké, daar ben ik verder niet bekend mee. Het kan goed dat ze wat anders gehad heeft, er zijn zoveel verschillende manieren.. 😅

Toch elke keer weer spannend om te wachten..
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@Juf, jeetje wat heftig. Wat een rollercoaster dan ook voor jou! Hoe gaat het nu? Wat fijn dat je een eisprong hebt gehad! Hopelijk een mooi sint cadeautje:)!

@Mette, wat fijn! Nu op het wachtbankje. 18 dagen is best lang. Hoeveel dagen na de ovitrelle injectie zou jij een eisprong dan hebben? Aftellen tot 12 december!

Ik heb zelf na de Gonal F, Pregnyl moeten spuiten. Dan weet je dat +/- 40u erna de eisprong plaatsvind, dus ik moest de dag van spuiten en de dag erna huiswerk doen. Wat verschilt het toch wel met verschillende ziekenhuizen dan he.

Ik lekker op het wachtbankje, was nogal gedoe omdat mijn vriend voor werk 4 dagen in Duitsland (precies op het moment van de eisprong), dus ben zelf nog even heen en weer gegaan :-P). Maar uiteindelijk nog een gezellig nachtje gehad haha. Ik zei trouwens nod 1 dec, maar het is nod 7 december. Was iets te voorbarig haha.

Liefs
Hoi dames,

Ik heb een tijd niet meegeschreven omdat ik het heel druk had met de verhuizing. Ik ben inmiddels ruim 31 weken zwanger (gaat hard!). Helaas zit ik vanaf 27 weken in de ziektewet vanwege hoge bloeddruk. Dat thuis zitten vind ik minder want ik merk dat m'n vriendinnen weinig tijd hebben om af te spreken en ik mis het contact heel erg.

@Lucy, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend?

@Juf, wat fijn om weer van je te horen. Hoe lang moet je letrozol slikken?

@Manon, lekker zo'n nachtje weg, haha! Ben je van plan om voor 7 dec. te testen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Na een lange stilte door omstandigheden (schoonvader helaas overleden) een berichtje van me. Heb alles teruggelezen, maar kan helaas niet op alles reageren.

Inmiddels is alles weer een beetje op de rit en hebben we vandaag de uitslagen gekregen.
Ik mag gaan starten met Clomid 50 mg.

Ben heel benieuwd wat dit gaat doen!

Liefs🤗

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven