Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@manon,
goed van je dat je even een retourtje Duitsland hebt gepland. Je moet er wat voor over hebben hè. Een gedoe is het wel steeds haha

@american Girl,
Hoe verloopt jouw zwangerschap? Voel je je goed?
Ik ben na mijn miskraam eerst weer met clomid 100mg begonnen. Echter, er was geen dominant eitje dus er was weer een maand ‘verloren’. Ik weet dat ik het niet zo moet zien (volgens buitenstaanders), maar als je al 1,5 jaar bezig bent, wil je ook wel een keer wat :)
De Gynaecoloog vertelde dat het kan zijn dat clomid op een gegeven moment even niet meer zijn werking doet. Dit kan met de miskraam te maken hebben. Vandaar dat ik met de letrozol ben gestart. De eerste keer met letrozol heb ik ook utrogestan (oraal) gehad. Deze ronde ben ik helaas niet zwanger geworden. Wel heb ik er eindelijk weer een eisprong mee gehad. Ik heb de letrozol nu voor de tweede keer gebruikt. Dit is alleen van dag 3 t/m 7, voor het opwekken van een eitje. Nu in combinatie met een hogere dosis utrogestan (vaginaal), omdat ik elke keer bij een eisprong met een week al een bloeding had.
Ik heb nog geen bloeding gehad dus wat dat betreft werkt het goed!

Nu nog even een paar dagen geduld hebben.
Maar ik ben er bang voor.. ik voel echt helemaal niks! Ik weet dat dat niet altijd hoeft, maar ik heb echt niet het gevoel dat ik zwanger ben.
Toch afwachten weer.

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik ben heel knullig bezig met bovenstaand tabel. Ik krijg mijn gegevens er niet in.. hoe krijg ik het zo mooi in de tabel?
Het is een beetje stil geweest van mijn kant. Is niet echt een reden voor, gewoon even geen zin was/is het meer om het heel erg bij te houden.
Maar wat ik graag even wou laten weten is dat wij na 2 rondes 50 Mg, 1 ronde 100mg en 3 rondes 150 mg zwanger zijn. Als alles goed gaat krijgen wij in de hoge zomer een kindje 😄
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@Kirsten, wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd:). Hoe voel je je?

@American_girl, wat gaat het hard! Wel balen dat je thuis moet zitten. Voel je je verder wel goed? Veel klachten van de hoge bloeddruk?

@Zuster, wat fijn dat je mag gaan starten! Spannend! Wanneer moet je voor echo?

@Juf, gelukkig gaat het met deze medicatie beter. Morgen NOD toch? Hoe voel je je?

Ik voel me precies hetzelfde als voor alle andere rondes qua kwaaltjes voor mijn menstruatie. Weet dat het pas vrijdag mijn NOD is, maar ik voel het als zo frustrerend. Weer die krampjes, weer die gevoelige borsten.. Ik denk nu dat ik gewoon weer ongesteld word.. Laten we hopen dat het niet zo is, maar ben bang..
Ik vind het gewoon zo moeilijk mijn gedachten er van af te houden, hoe doen jullie dat? (of ook niet, haha)

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@ Kirsten. Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws

Spannend voor iedereen die de komende week hun nod heeft ga voor jullie duimen.

Ik ben begonnen met de clomid 50 Mg. En heb morgen mijn eerste echo. Heb nog geen idee wat ik allemaal kan verwachten. Vooral het wachten vind ik verschrikkelijk naast het niet weten wat er allemaal om de hoek kan komen kijken en dat breekt me erg op. Ben daar vast niet de enige in.
Alle reacties Link kopieren
@ Kirsten
Gefeliciteerd!

@Horecameisje;
Hoe ging je echo vandaag?

Nou.. hier is de spanning om te snijden.
Ik kon het niet laten om te testen en heb al een paar dagen meerdere testen gedaan.

Na een tijdje laten drogen verscheen deze week meerdere keren een (heel licht, nauwelijks te zien) streepje.
Ik kreeg direct de zenuwen..

Zonet zelfs midden op de middag had ik na 5 min al een dun en licht, maar zeker wel goed waarneembaar streepje.

Omdat ik dit eerder heb gezien, maar toen een mk had.. ben ik nog niet blij (In de verte wel stiekem) maar ik durf me er nog niet aan over te geven.

De clear blue met weken indicator geeft niet zwanger aan. Dat is dan weer jammer..

Kan de test beïnvloed worden door de progesteron? Dat hij vals positief Is?
Iemand ervaring?

🤞🤞
Alle reacties Link kopieren
@Manon,

Hoe is het met jou? Ook aan het testen of wacht je netjes af?
Hoe ik het volhoud?? Niet haha
Dit is zo zenuwslopend... niet te doen.

Succes! Hoop het voor je:)
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@horecameisje, hoe was de echo? Heb je bijwerkingen van de clomid?

@juf, dat klinkt wel redelijk positief als meerdere testen goed aangeven! Maar snap wel dat je het nog eng vind te geloven. En idd gek dat clearblue nog niks zegt, heb verder geen ervaring van vals positief, bij mij zijn ze atijd spierwit.. Je bent nu een dag over tijd toch? Wat spannend!

En nee heb niet getest, deze hele week moet ik dan meteen werken, en als het positief is zou ik echt niet normaal op het werk kunnen doen denk ik!

Maar klachten nog steeds zoals ik altijd voor menstruatie heb.. maar wie weet, nog 2 dagen!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@Manon,
Spannend! Knap dat je zo veel geduld hebt.
Hoop voor je dat je ook een streepje ziet!
Alle reacties Link kopieren
Helaas.. Ziekenhuis gaat met de kerstvakantie ook nog eens dicht, dus het is nog maar de vraag of ik een nieuwe ronde kan starten nu.. vanmiddag even bellen.

Bah!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

even korte toevoeging. Ze zeiden niks over dat ze dichtgingen voor kerstvakantie, dus start gewoon met een nieuwe ronde. Fingers crossed dat het nog op tijd is!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Fijn!! :)
Wanneer kun je testen?

Hier nog steeds een streepje.. nu al binnen 5 min. maar nog steeds erg licht.
Hoop dat het lijntje snel eens oploopt , ik lees overal slechte berichten over zwangerschapstesten die licht blijven..

Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een nieuwe ronde in, dus moet eerst een mooi eitje krijgen;). En hopelijk groeit er een ei voordat het ziekenhuis dichtgaat. Ik moet zaterdag weer beginnen met injecties en dan woensdag echo.

@ juf, Wel gek dat hij zo licht blijft, maar je leest toch ook wel verhalen dat ze pas 2 weken na nod dikke streep hadden?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat je nog op je nod zat te wachten! Was je al ongesteld geworden inmiddels?

Ik heb sinds gisterochtend niet meer getest. Het begon met een licht streepje na uren de test te laten drogen..gisteren was er na 5 min al een roze lijntje. Wel licht. Maar volgens mij loopt hij dan wel op, toch?
Nu test ik zondag pas weer heb ik me voorgenomen. Ik werd panisch van het testen.
Hopelijk zondag een duidelijke streep!
Alle reacties Link kopieren
@Kristen, gefeliciteerd!

@juf, geloof dat ik jou ook mag feliciteren 😉

@Manon, jammer dat jullie een nieuwe ronde in gaan. Hoop dat je of voor de kerstdagen een mooi eitje hebt of dat ze los blijven.

Ik heb over 5 dagen mijn nod, maar ik had gisteren wat bruinrode afscheiding... dus nog even afwachten.. mijn man gaf nog aan dat ik de eerste 2 maanden toen ik zwanger was van onze dochter dit vaker had. Dus ik weet het ook niet. Je gaat toch veel meer denken en voelen nu je weet wanneer je de eisprong had..
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@juf, ja was inmiddels ongesteld haha. Goed dat je zondag weer gaat testen, anders maak je jezelf echt gek! Maar het klinkt wel positief allemaal!

@mette, 5 dagen voor je nod, kan het dan innesteling zijn, of ben ik dan te voorbarig? Zou wel goed nieuws zijn! Spannend:)

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Nou, inmiddels meerdere testen van verschillende merken versleten.. het streepje is elke dag wel zichtbaar, maar de hele week al even vaag. Echt een licht roze lijntje.

Hij loopt dus niet op, maar blijft licht.
Ik lees overal dat dit niet veel goeds betekent . Of zijn er nog positieve verhalen??

Ik ben bang dat het niet goed is.. mijn hcg had nu toch wel verdubbeld moeten zijn?

Nog geen kramp of bloeding, maarja de hoge dosis utrogestan kan dat ook tegenhouden..

Bah.. spannend en onzeker allemaal..
Alle reacties Link kopieren
@juf spannend allemaal. Heb hier zelf geen ervaring mee.

@manon. Balen dat je weer een nieuwe ronde in moet.

@mette. Lijkt me spannend deze periode. Hopen dat je man gelijk heeft.

Mijn eerste echo gehad ging prima. Had sowieso al 2 eitjes zitten van 9 mm dus nu afwachten en dinsdag de volgende echo.
Weet niet zo goed of ik bijwerkingen heb. Dat komt meer omdat het nu een drukke periode is voor mijzelf en ik dan altijd wel wat prikkelbaarder ben.
Vind het nu voornamelijk lastig met regelen met me werk. Werk zeer onregelmatig en heb niet het idee dat mijn leidinggevende snapt wat er bij mij nu allemaal speelt(heb wel open kaart gespeeld). Ben nu vooral bezig om veel te ruilen zodat zij er geen last van hebben maar dat houdt op een gegeven moment ook op. Hoe pakken jullie dit aan?
Alle reacties Link kopieren
@horecameisje,
Ik snap je probleem. Je bent toch afhankelijk van wanneer je terecht kan in het zh en dit wil je wel voor laten gaan.. Maar het is voor je gevoel vervelend voor het werk.

Ik heb precies hetzelfde. Gelukkig is er bij mij veel begrip en kan er veel geregeld worden.
Momenteel gaat voor mij het zh voor. Ik probeer zoveel mogelijk buiten werktijd te regelen, maar als het niet kan, plan ik het zh wel gewoon in hoor!

@Manon
Balen van je ongesteldheid. Hopen op een goede nieuwe ronde.

Ik heb vanmorgen 2 testen gedaan. Als eerst de clearblue plus (met een plusje of minnetje). Hier kwam een licht, maar duidelijk zichtbaar streepje.
Ik had weer goede moed en Dacht; ben benieuwd wat de clear blue digitaal aangeeft. Daar stond keihard: niet zwanger (de eikel). Nu heb ik zulke dubbele gevoelens!! Bah.
Morgen vel ik het zh voor een afspraak. Hopelijk mag ik snel komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag met jullie meepraten. Even kort mijn verhaal.. Ik ben 27 jaar. In 2017 is PCOS bij mij geconstateerd. Ik was in 2015 al gestopt met de pil, maar mijn cyclus werd niet regelmatig (varieerde van 26 dagen tot 56 dagen). Destijds wilden wij nog heel even wachten met kinderen, maar inmiddels is de kinderwens zeer aanwezig.

Ik loop sinds augustus in het ziekenhuis. Ben begonnen met clomid 50 mg, dat deed niks. Daarna 100 mg, deed ook niks. Op dit moment zit ik in de tweede ronde 150 mg. Deze slaat wel aan en mijn afgelopen cyclus duurde daarmee 27 dagen. Op dag 13 had ik een ei van 20 mm en deze is waarschijnlijk de dag erna gesprongen. De ovulatietesten worden bij mij helaas nooit positief. Maar uit het bloedonderzoek is gebleken dat ik een goede eisprong heb gehad. Ook ben ik begonnen met een dieet van de Hormoonfactor. Misschien heeft dit ook invloed. Ik ben al blij dat de clomid nu toch aan slaat, had ik eigenlijk niet meer verwacht nadat de 50 en de 100 mg niks deden. Ik ben wel erg onzeker over mijn lichaam geworden. Vraag mij vaak af of het ooit gaat lukken. Veel mensen in mijn omgeving worden zwanger en dat vind ik moeilijk.

A.s. donderdag heb ik weer een fm op dag 9 van de cyclus. Ik ben benieuwd of de clomid weer heeft gewerkt.

Ik kijk ernaar uit om met jullie mee te kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@juf, wat vervelend die onzekerheid. Je bent nu wel al bijna een week na nod zonder menstruatie, maar je zou idd dan denken dat de hcg wel omhoog moet gaan nu. Lastig.. Hopelijk kan je snel terecht in het ziekenhuis!

@horecameisje, spannend dinsdag, hopelijk gaan ze doorgroeien. Ik werk zelf ook onregelmatig. Ik werk redelijk veel avonden/ nachten, dus kan dan makkelijk in de ochtend voor een echo. Als ik echt een paar dagdiensten heb, en het moet echt in die dagen, is mijn baas zo fijn om dan zelf even in te vallen tot ik er weer ben of iets anders te regelen. Hij zegt dat dit voor gaat, dus dat is zo'n fijn gevoel. Nu is dit gelukkig maar 2-3x voorgekomen in een jaar. Wel vervelend als je niet zo begrepen voelt door je leidinggevende.. Misschien kan je dat ook aangeven?

@makeupgirl, welkom! Wat fijn dat de 150mg gewerkt heeft! Hopelijk krijg je nu ook een mooie eisprong. Ik vind het ook lastig al die zwangeren om mij heen (en bij hun is het vaak binnen 2 a 3 pogingen gelukt..) Weet bij de omgeving bij jou dat je in dit traject zit? Het gaat ons zeker lukken, het heeft alleen wat tijd nodig:)

Ik moet woensdag weer voor echo, verwacht er nog niet heel veel van zo snel. Maar je weet maar nooit!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

@juf hoop dat je snel terecht kan in het ziekenhuis. Wat vervelend al die onzekerheid.

@ makeupgirl welkom. Fijn dat de 150mg aanslaat. Ik heb precies het zelfde dat alles en iedereen om me heen zwanger wordt na niet te veel moeite. Heb wel gemerkt nu ik met de beste vrienden om me heen open kaart heb gespeeld dat er wat rust voor me zelf is gekomen omdat ze weten wat jou situatie is.

@manon thnx voor de tip dat is idd nog een idee om dit aan te geven. Tot nu toe heb ik zelf kunnen wisselen als het nodig was dus nog niet nodig geweest om tijdens werk weg te zijn.
Spannend morgen ben benieuwd.

Vandaag mijn 2e echo gehad op dag 14. Blijkbaar slaat clomid 50 Mg goed aan. Heb nu namelijk 2 eitjes van 20 en 18 mm. Nu afwachten of ik idd een mooie eisprong krijg met bloed test op 19 december. En dan me nod over 2 weken. Zou toch stiekem een mooi kerst cadeau zijn al mag ik daar niet te veel op hopen.

Ga voor jullie allemaal duimen.
Alle reacties Link kopieren
@juf, heb je al meer duidelijkheid met je testen of via het ziekenhuis?

Hier is het positief😳 kan het nog niet echt geloven...

We kunnen eventueel een echo laten maken bij het ziekenhuis, maar dan gaat ons eigen risico er weer aan.. en dat was dit jaar al dik op😨 of ik wacht een week langer en ga naar de verloskundige.. ja ik weet het, problemen van niets😂😅
Alle reacties Link kopieren
@manon @horecameisje Mijn omgeving weet dat we hiermee bezig zijn. Mijn ouders en schoonouders zijn heel meelevend. Op mijn werk weten ze het ook. Ik sta voor de klas en moet dus toch af en toe weg, dus kon ik het niet voor me houden. Daar hebben ze veel begrip voor mijn situatie. Mijn vriendinnen weten het ook, maar merk toch dat die het lastig vinden om het erover te hebben en met opmerkingen komen als 'je moet er niet teveel mee bezig zijn' of 'je bent nog zo jong'. Dat zijn echt dooddoeners vind ik. Want voor ons is dit iets wat we heel graag willen op dit moment.

@horecameisje Wat fijn dat je een goede echo had. Twee eitjes op die cyclusdag is wel heel mooi zeg! Spannende komende weken;)

@manon12345 hoe was jouw echo?

Ik moet morgen op cd 9 weer voor een echo... ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
@Manon,
Sorry voor de late reactie. Mag vrijdag voor een echo.. ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven