Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Kristen, nee dit is mijn eerste ronde met de 100 Mg. Ik reageerde compleet niet op de 50 Mg. Dus ik hoop dat het nu beter is.

@Margriet, mijn man vond het inleveren van zijn zaad niet moeilijk maar hij vind het een stuk moeilijker om te horen dat hij superzaad heeft. Hoe dubbel dat ook was. Het kwam bij hem ineens binnen dat hij niets meer eraan kon doen. Dat het echt alleen bij mij lag.

De bijwerkingen lijken deze keer mee te vallen. Tot nu toe nog geen hoofdpijn gehad (nou ja ik kreeg woensdag ochtend migraine die 2 dagen bleef dus..) ik ben woensdag begonnen met de clomid. Wanneer nemen jullie het in? Ik bij het avondeten maar ik merk dat ik het vaak vergeet en later alsnog mee.

Bij mij weten een paar vriendinnen het maar niet allemaal. Ik had het vorige week aan 2 andere vriendinnen willen vertellen maar er was niet echt een opening om er over te hebben. Plus zij zijn nog niet echt bezig met kinderen en alles door omhoog. 1 heeft wel de neiging om wat aparte opmerkingen te maken ten opzichte van zwanger worden en ski vakantie bijvoorbeeld. ( met oud en nieuw besproken om met de hele vrienden groep te gaan skiën in januari, toen maakte ze een opmerking in de trans van dat dan niemand zwanger mocht zijn... de vorige keer op ski vakantie was ik hoog zwanger... *grijns* ) plus 1 vriendin die alles weet heeft nu een dikke burn out dus jullie zijn nu degenen waar ik het meeste mee praat. En mijn man dan *knipoog*

Woensdag mag ik weer voor een echo. Ben wel benieuwd of deze dosis nou iets doet of niet. Heel eerlijk heb ik het idee dat mijn lichaam pas gaat reageren op de spuiten, maar ja dat weet je natuurlijk nooit zeker.

Sorry beetje lang geworden.. :-$
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Even snel wat teruggelezen, welkom aan de nieuwe meiden!
Hier gaat het zijn gangetje, veel wisselende diensten, ivm zieken en zomervakantie...Het afvallen daarin tegen gaat super goed, merk zelfs dat het lichtelijk al effect heeft op mijn cyclus!!
zal morgen als het lukt de tabel invullen op de pc, en even goed teruglezen om te reageren.
Heel fijn deze groep, hoe iedereen elkaar steunt!!
Alle reacties Link kopieren
@zuster: Wat fijn dat je meteen resultaat merkt van het afvallen!

@manon: De reactie van mijn vriendin was super. Gewoon een luisterend oor.
Heb je de uitslag al gehoord?

@hardloopstudentje: Ik herken je gevoel. Ik doe ook ongeveer 1x in de twee weken een test voor mijn eigen gemoedstoestand.

@nala: Wat vreemd! Al iets gehoord?

@nanny: Jammer. Op naar de volgende ronde.

@mettedoete: Die rare opmerkingen zijn soms echt vervelend. Vooral mensen die denken dat iedere zwangerschap makkelijk te "plannen" is vind ik super vervelend.

Wij hebben woensdag het zaad van mijn vriend ingeleverd. Gisteren gebeld omdat we vandaag op vakantie gaan. Het resultaat was al binnen en alles was goed :-D Ik was heel erg blij met dit resultaat. Mocht ik uiteindelijk een eisprong kunnen krijgen, maken we in ieder geval een goede kans om zwanger te raken.
@ nala echt vreemd inderdaad. Succes met de nieuwe ronde!

@hardloopstudentje je hebt gelijk meid! Niet te lang wachten is echt super onnodig.
Ik bestel trouwens de testen via bol. Best goedkoop en wordt het ook nog thuis bezorgd. Ideaal!

@ nanny balen zeg! Hopelijk de volgende ronde wel een positieve test!

@ jfirst oké wat vreemd dat ze geen echo’s doen. Zo weet je nog echt wat we speelt.
Inderdaad als je zoontje 2,5 is valt het leeftijd verschil best mee inderdaad.

@ mette ik neem de pilletjes voor het slapen gaan in op advies van de fertiliteit arts. Ze zegt dat de eerste 8 uur de bijwerkingen het heftigste zijn en dan slaap je dus heb je er geen last van.
Hopelijk is er woensdag wat te zien op de echo.

@ Margriet wat fijn dat het zaad van je vriend goed is!

Ik heb zonet de laatste pil primolut gehad. Volgens de bijsluiter en fertiliteit arts moet ik nu binnen 3 dagen ongesteld worden. Dus over ongeveer een week beginnen met clomid 100 MG. Hopelijk zijn de bijwerkingen net heel heftig.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik had smiddags meteen de uitslag al, alles laag dus ben omhoog gegaan in dosering. Om 10u echo meting, kijken of het wat doet.. spannend!

Ik reageer later op iedereen:) maar wel :hug:

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

nou een eitje van 10.5mm, erg klein. Vrijdag weer en dat is de laatste kans voor hun vakantie..

Liefd
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor de nieuwe dames!

@Magriet: wat fijn dat de uitslag goed was! Blijft toch altijd weer spannend he.. Gelukkig maken jullie dus echt kans als er een eitje voorbij komt zwemmen hihi

@Manon: Balen zeg dat het nog niet groter is. Moet je nu nog door spuiten? Hopelijk staat er vrijdag een mooi verrassings-ei voor je klaar.

@Nala: hoe is het nu met jou? Ben jij inmiddels begonnen aan de clomid?

@Hardloopstudentje: blijf je nog even afwachten en gewoon elke twee weken testen voor je gemoedstoestand of inmiddels toch een kuur gevraagd om je menstruatie op te wekken?

@Nanny: meid wat balen weer.. toch elke keer die hoop he...

@MetteDoete: voor jou is het morgen hopen op positief nieuws!

@Zuster: wat goed dat het afvallen zo goed gaat en hoe fijn is het dat je meteen verschil merkt!

Hier helaas toch weer gewoon ongesteld geworden. Eerlijk gezegd had ik het wel verwacht en gelukkig kwam het ook wat eerder dit keer; deze ronde duurde 'slechts' 32 dagen! En toch baal ik natuurlijk weer. Er lijkt gelukkig wel weer iets meer balans in te komen en dat is fijn (die hele miskraam en curretage heeft de boel denk ik toch wel helemaal overhoop gegooid). Bij mijn schoonzusje was het ook slecht nieuws; zij hadden nog twee embryo's en beiden laten terugplaatsen. Vier dagen later werd ze ongesteld..
Die baan is het ook niet geworden; uiteindelijk zag ik het gewoon niet zitten om zo veel te reizen. Dus... even een sterk baalmomentje gehad en nu weer begonnen met de tamoxifen.

Meiden; zullen we gewoon afspreken dat we allemaal deze zomer geluk hebben?
Alle reacties Link kopieren
@lucy wat vervelend! laten we dat afspreken, deze zomer geluk!

@manon hopelijk is hij vrijdag stuk gegroeid, gewoon voor gaan! op vakantie ben je misschien ook wat relaxter en ontspannender?


ik dacht vanochtend laat ik nog eens een ovulatie test doen wie weet, en nu was die echt dik positief.. ik geef t maar weer een poging vanavond ;-)
Vrijdag moet ik bloedprikken om te kijken of de eisprong geweest is, en daarna belafspraak met de arts. (die is geloof ik op vakantie dus even via een andere dr en evt nieuw recept mee naar huis)
Alle reacties Link kopieren
@Lucy ik heb besloten gewoon om de 2 weken te blijven testen zolang mijn menstruatie niet komt. Omdat ik niet nu een kuur wil vragen en dan misschien 4 september opnieuw aan een kuur moet. Liever niet meer medicatie in mijn lichaam dan nodig. Ik weet ook niet of ik hoop dat ik snel ongesteld word of dat ik wil dat het uitblijft tot 4 september zodat ik dan meteen aan een kuur kan en vervolgens meteen een traject kan starten 🙈 Al die gemixte gevoelens.

Balen dat je ongesteld bent geworden! Maar wel fijn dat het deze keer een redelijk normale cyclus was van 32 dagen. En deze zomer allemaal geluk vind ik een goed plan :)

@Manon hopen dat vrijdag het eitje alsnog gegroeid is!

@jtfirst, super dat je nu een positieve ovulatie test hebt! Nog maar even aan de bak dan vanavond, dat word zweten met deze hitte, haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@lucy, ah shit wat balen! Lijkt mij een mooi voornemen voor in de zomer!

@jfirst, helaas gaat de fertiliteit op vakantie en ik niet.. dat is jammer. Jullie veel plezier vanavond en hopen op een mooie uitslag vrijdag!

@hardloopstudentje, ik snap wel dat je liever geen medicatie hebt tot je afspraak. Zou toch zo fijn zijn als het toch nog ervoor lukt:) ik duim voor je.

Liefs
Manon hopen dat je eitje nu wel ff flink doorgroeit.

Hardloopstudentje lastig zeg!

Zuster wat knap zeg dat je zo goed afvalt!

Margriet wat een fijn, goed nieuws! Ik herken je blijdschap is toch een opluchting dat het niet bij allebei "mis" is.

Lucy jammer van je menstruatie! Hopelijk een goede ronde!

Hier is mijn eisprong inmiddels geweest. NOD is 5 augustus. Ben benieuwd. Heb meer dan genoeg afleiding komende week. Mijn moeder trouwt as woensdag!

Mbt wie er op de hoogte is van onze wens/ traject. Bijna iedereen, ik ben in het verleden depressief geweest, dus ik weet goed op wie ik kan steunen en wie niet. Daarnaast vind ik het taboe er omheen echt niet eerlijk. Dus ik heb het er gewoon over. Fijn en wil ik het niet bespreken kan ik dat ook goed zeggen.

Mocht je anoniem nog wat troost willen. De Facebook-pagina van Freya eerste kind wens is echt een aanrader. Ieder heeft z'n eigen traject maar je kunt werkelijk alle domme vragen stellen. En je ziet regelmatig mensen vertrekken omdat het gelukt is :)

Veel liefs meiden! Hopelijk hebben wij een hittegolf babyboom 😍
Alle reacties Link kopieren
Kort berichtje, ik heb de echo gehad vanmorgen. Helaas was er niets te zien. Dus zaterdag mogen we weer langs komen.

Nu weer lekker genieten van het weer :sun:
@ Lucy balen zeg dat je ongeteld bent geworden. Wel fijn is dat je cyclus 32 dagen was.. toch nog iets positiefs er aan!
Inderdaad dar hoop ik ook dat iedereen deze zomer zwanger raakt. Daar gaan we voor!

@ mette wat jammer zeg dat er niks te zien was! Hopelijk zaterdag wel.

Ik zou officieel vandaag ongesteld moeten worden door de primolut. Maar ben het nog niet. Als het morgen ochtend nog niet zo is maar weer even bellen hoe nu verder..
Alle reacties Link kopieren
En Kirsten, is je ongesteldheid er ondertussen wel?

En hoe gaat het met iedereen met deze warmte?
Alle reacties Link kopieren
Poehpoeh.. Warm! Ben blij als er vandaag wat regendruppeltjes komen! Ofja, zeg gerust een plensbui.

Hier denk ik mijn eisprong wel gehad te hebben. Maar ik heb geloof ik wel 10 dagen aan een stuk positieve testen.. Alsof je daar vrolijk van word :facepalm:
Aut viam inveniam aut faciam.
vrijdag gebeld met het ziekenhuis en als ik zaterdag ochtend nog niet ongesteld was moest ik een test doen, is die negatief dan moet ik zaterdagavond gewoon ‘blind’ starten met de clomid. En dan is dag mijn cyclus dag 3.

Gisteravond vrijdag dus dacht dat ik ongesteld werd. Er was een beetje bruine afscheiding maar dat was een klein beetje en nu is het helemaal weg. Dus vanochtend een test gedaan. Die was negatief. Dus vanavond begin ik met de clomid.
Alle reacties Link kopieren
ZoMa, 10 dagen positieve ovulatietest is inderdaad ook niet echt duidelijk idd. Zit er dan niet eentje tussen die echt duidelijker is dan de andere? Dan is dat waarschijnlijk je piek. Ik heb ook ergens gelezen dat met PCOS die testen niet betrouwbaar zijn omdat je dan soms als verhoogd LH heb gedurende je hele cyclus. En dat is nou net waar die ovulatie testen positief op uitslaan.

Balen Kirsten, maar fijn dat je alsnog nu gewoon aan de volgende ronde clomid kan beginnen!

Ik zit op dag 85 en nog niks te bekennen hier helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@pandaatje, op het wachtbankje dus! Spannend:) gefeliciteerd met je moeder! Wel fijn om afleiding te hebben! En een goeie tip! Ik ga even kijken.

@mette, balen dat er nog niks te zien was, hoe was het gister? Hopelijk wat gegroeid!

@kirsten, wat gek dat er niks is gekomen! Maar je mag gelukkig wel starten en door:) succes met de clomid!

@zoma, poeh jeetje zoveel testen. Dan is het wel lastig om je eisprong te bepalen! Succes op het wachtbankje:)

@hardloopstudentje, nou kan best een plons water gebruiken, maar gelukkig is het wel al wat afgekoeld:) wat balen dat het zo lang duurt..

Bij mij positief nieuws! Gister zowaar een eitje van 15mm! Ze zeiden nog even doorspuiten met gonal f en dan zondagochtend de pregnyl en dan heb ik maandag mijn eisprong. Lekker klussen in het weekend dus😄, in die hitte! Nod dan 13 augustus.

Iedereen een :hug:

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen de echo gehad. Ze zagen rechts wel wat maar ze had het erover dat dat er 2 in 1 waren dus dat dat niet telde. Ofzo.. maar ze had wel een eitje gemeten en dus zat nu rond de 10 mm. Ik weet nu alleen niet goed of dat nou die 2 in 1 was of een ander.. dinsdag gaan we braaf weer terug ;-)

Het is hier nu heerlijk afgekoeld dus die warmte komt goed.

Fijne dag woensdag pandaatje!

Gefeliciteerd Manon met je eitje ;-) mooi dat er 1 groot genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
@Kirsten, Wat gek dat je niet ongesteld werd. Gelukkig dat je wel gewoon mag beginnen met de 100 MG. Hopelijk vallen de bijwerking mee.

@Manon, Wat een fijn nieuws! Dan moet je de hitte er maar even voor over hebben;)

@Lucy, Balen allemaal zeg! Ik vind het een mooie afspraak om te maken:)

@Jfirst, spannend!

@Panda, wat leuk een bruiloft. Hopelijk vliegt de tijd voorbij en is het snel 5 augustus.

@ZoMa, dat is dan ook weer niet echt handig, zo veel positieve testen. Wel goed gebruik van kunnen maken?

@Mette, vreemd. Gaven ze verder geen uitleg over die 2 in 1? Hopelijk dinsdag positief nieuws.

Ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie. Heerlijk even er tussenuit en wat minder bezig zijn met zwanger worden. Het weer was op vakantie ook wat koeler dan hier. Bij thuiskomst was het thuis wel enorm warm. 29,5 graden stond er binnen op de thermometer! Klussen zit er hier thuis dus even niet in;) Al heeft dat volgens mij ook weinig zin. Zit op dit moment op dag 86. Dacht dat ik op vakantie misschien wel ongesteld zou worden, maar niet dus. Nu aftellen tot mijn afspraak in het ziekenhuis op 9 augustus.
Alle reacties Link kopieren
@mette wat een vreemde verklaring 2 in 1 maar telt niet?

@manon fijn een goed eitje nu hopen dat die bevrucht wordt!!

@hardloop wat lang! Kunnen ze je niet helpen met medicijnen?

@kirsten je bent dus nu begonnen zonder menstruatie begrijp ik? Ik ben nog nieuw in deze wereld hoor maar mijn gyn zei dat je menstruatie moet afwachten en komt die niet dan krijg je med om die te maken en dan weer met clomid te beginnen.

Ik heb vrijdag bloed geprikt op cd24 en de progesteron was 57, dit houdt in dat er dus een ei sprong heeft plaatsgevonden. Aangezien ik niet weet wanneer ik ongesteld moet worden is t echt gokken voor me wanneer ik evt moet testen.. ik heb vanochtend een zwngtest gedaan en die was negatief dus als ik volgend weekend nog niet ongesteld ben dan doe ik pas weer een test..
Alle reacties Link kopieren
@Margriet, dan lopen wij gelijk. Ik zit vandaag op dag 86 🙈 Doe jij nog wel testen? Ik twijfels steeds wanneer ik wel of niet moet testen.

@jtfirst, dat kan waarschijnlijk wel maat wil ik niet. In ieder geval niet tot mijn afspraak 4 september. Wel fijn dat je weet dat je in ieder geval een eisprong heb gehad. Nu nog eventjes geduld dus met testen.
@ hardloopstundentje alweer zo lang. Duurt lang zeg. Mag je heen primolut kuur? Zodat ze je ongesteldheid opwekken?

@ Manon in het ziekenhuis zeiden ze dat ze net wel vaker mee maakten. Dan was de kuur niet sterk genoeg voor mij. Ben blij dat ik nu zonder ongesteldheid toch de clomid mag slikken.
Super zeg, hopelijk levert het klussen op afgelopen warme dagen positief nieuws op. Ga voor jullie duimen!

@ mette wat gek zeg. Hopelijk dinsdag positiever nieuws!

@ Margriet de kuur die ik heb gekregen was dus niet sterk genoeg voor mij.
Oké duurt ook alweer lang dus. Nee daar was het echt even te warm voor he.

@ jfirst dat klopt, ik heb ook een kuur gehad maar die heeft zijn werk niet gedaan. Dus mag ik zonder ongesteldheid gewoon de clomid slikken.
Meestal als ze bloedprikken en het is zo hoog dan is waarschijnlijk 4/5/6 dagen geleden dat je de eisprong heb gehad. Dus zou het aankomende maandag tot woensdag je NOD kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
@jFirst: toch wel weer spannend nu... heb je al opnieuw getest?

@Hardloopstudentje: vervelend he dat het zo lang duurt.. (ik weet dat ik net na de pil op een gegevens niet meer in dagen telde, maar gewoon in maanden; eerste cyclus duurde toen geloof ik 7 maanden). Ik zou geloof ik nu ook nog even niets doen; wellicht komt het vanzelf en anders kun je na 4 september altijd meteen met het hele pakket starten toch?

@Pandatjeh: voor jou is het aftellen! spannend!

@MetteDoete: hopelijk staat er voor jou morgen een mooie eitje klaar!

@Kirsten: wel een beetje gek toch, maar aan de andere kant.. als er niets wordt opgebouwd omdat er geen eitje aankomt, dan komt er natuurlijk ook geen menstruatie. Fijn dat je nu in ieder geval mag beginnen!

@Zoma: wat vervelend van die ovulatietesten. Maareh... je weet toch dat ze ook in een ander geval meerdere dagen positief blijven he? Je gaat al richting je NOD... spannend weer!

@Manon: Yes! Verrassing!! nu breekt de spannende tijd weer aan; op naar de 13e!

@Margriet: gelukkig is het bijna zover, nog 1,5 week tot 9 augustus.

Hier is alles is weer lekker rustig. De kuur is weer voorbij dus nu de aankomende twee weken weer geduldig wachten op een eisprong. Stiekem hoop ik dat het dit keer weer een paar daagjes eerder komt en dat er wat meer balans kan zijn. Dus... hopelijk wordt de hitte wat minder want we moeten volgende week toch echt weer aan de bak.. haha..

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
@Lucy, ja mijn hoop is inderdaad dat het dan maar helemaal niet komt en ik 4 september meteen kan beginnen of dat ik net daarvoor nog ongesteld word ofzo. Ik durf niet meer te hopen op een positieve test nog voor die tijd.

Ik hoop voor jou dan dat het wat minder warm word volgende week. Dan is het toch wat aangenamer om aan de bak te gaan, haha 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven