Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:

Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
@Hardloopstudentje, vandaag ook niets afscheiding meer? Heb je nog een test gedaan? Had ook wel eerste keer dat ik eerst 2-3 dagen wat bruin had en dan 2 dagen niets dus ik dacht innestelingsblooeeeed! Maar dan kwamen mn regels er toch door...
Heej allemaal! wat een berichten weer!
@manon: wauw wat gaaf! Gefeliciteerd en een mooie opsteker voor ons allemaal :)

@hardloopstudentje: jemig dat is wel heel spannend. Kan alle kanten nog op dus. Nog even geduld en hou ons op de hoogte!

@liv: lastig hoor. Ik vond het zelf niet zo'n grote stap naar het ziekenhuis, maar kan me wel voorstellen dat dit voor iemand zo kan zijn. De keren dat ik de pil heb geslikt voelde ik me echt rot en weet zeker dat dit hierdoor kwam. Ik ga iig nooit meer aan de pil!

@belgiangirl: vervelend dat je je zo rot voelde. Hoe gaat het nu met je? Wanneer hoor je meer over je sollicitatie?

Hier vanochtend weer naar het zh geweest. Eitje was nu 19,5 en heb vanochtend Otrivelle gespoten! Nu hard klussen het weekend en weer afwachten en duimen. Ben echt mega zenuwachtig hoe het dit keer gaat en ook een beetje bang om weer zwanger te worden en weer een miskraam te krijgen...

Iedereen fijn weekend alvast!
oeps dubbel
anoniem_381030 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 16:16
Reden: dubbel
97.95% gewijzigd
@unicorn, tegen mij zeiden ze dat ik terug aan de pil moest de moment dat ik bevallen ben van kindje (droom droom :-)) omdat je anders kans hebt op baarmoederkanker doordat je niet vaak genoeg je regels hebt (nu, misschien heb jij toch nog iets van een cyclus, mijn lichaam doet echt niets).

Oh keigoed dat je mocht spuiten! Feest! Duimen nu maar snap zeker je schrik voor een miskraam. Maar gewoon positief blijven!

Ja ben vandaag gelukkig beter. Job weet ik volgende week, dus hopen op het beste. Ik had nog gebeld naar zh vandaag omdat ik er zo mee in mijn hoofd zat en ze zei dat er maandag vanalles kon gebeuren. Het kan dat er toch iets reageert en dan is het nog wat afwachten, stel dat er niets reageert kan het zijn dat ze ofwel de cyclus afbreken of me nog eens 50mg clomid laten nemen. Laatste optie (héél onwaarschijnlijk) is dat ik ervoor toch al een eisprong heb gehad, maar dat lijkt me straf. Dat willen ze maandag ook door mijn bloed testen.
Hey ladies, net terug van echo en nog info gekregen van gynae. Nog geen enkel resultaat, geen eitje dat groeit of baarmoederslijmvlies dat reageert... Deze cyclus gaat dus afgebroken worden (ze zei we wachten op je regels, ik zei dan kunnen we nog heel lang wachten :-)) dus ze gaan nu mijn cyclus afbreken en regels laten doorkomen. Daarna nog eens proberen op 150 mg clomid maar vrees een beetje nu of dat wel gaat werken en dat ik dan weer zo teleurgesteld ga zijn. :( ben wel echt wat verdrietig en bang nu. Moet ook wisselen naar andere gynae in het ziekenhuis omdat wij meer ervaren is met fertiliteitsbehandeling.

Hoe is het nog met jullie?
@makeupgirl balen dat je ineens ongesteld wordt. Wel vreemd als je nog in je spuiten zit

@manon wat gaaf! Dat lijkt me het mooiste om te horen

@ belgian girl balen dat deze sessie moet worden afgebroken. Maar ook bij jou gaan ze iets vinden dat werkt.

@unicorn hopen op een mooi resultaat deze ronde

Zelf heb ik me wat ingelezen over iui en als de uitslagen van me vriend goed zijn weet ik niet zo goed of we daar nu al mee beginnen. Zou het graag op de natuurlijke manier zien. Ook zou ik dan moeten gaan spuiten en ben niet zon held met naalden dus denk dat dat niet zon succes wordt. Ondertussen gewoon op het wachtbankje tot 19-3. Pfff alles duurt zo lang.

Denk aan jullie.
@Horecameisje, ja pf baal vooral van de tijd die je weer verliest en van het feit dat ik me zo rot heb gevoeld door de Clomid en er voor niks voor heb afgezien want niet eens een kans gehad :( Dusja echt kut. Moet nu duposthan 10 pakken, iemand ervaring mee? Komen mijn regels pas na die 10 dagen of in die 10 dagen? Hoop echt dat ik snel ongesteld word zodat we opnieuw kunnen proberen met 150 mg.

Ja iui is niet relevant als je vriend zijn zaad ok is. Maar ik had wel begrepen dat het misschien toch iets beter kon zijn omdat ze de beste zaadcellen nemen én ze meteen goed plaatsen. Ik heb zelf ook veel schrik voor het spuiten maar bij ons in België kan je dit door thuisverpleging gratis laten doen en dat zie ik wel zitten. Dus misschien is dat bij jullie ook een optie? Dan valt het misschien wel beter mee? Maar misschien heb je rond 19/3 wel goed nieuws! Ik duim!
Net ook te horen gekregen dat ik job niet heb. Kan er nog wel bij...
@Belgiangirl, het wat k*t. Jou zit het ook niet mee zeg! Even goed balen en verdrietig zijn en dan hopelijk positief weer door.

@horecameisje, begrijp wel dat je het eigenlijk eerst op de natuurlijke manier wilt proberen. Ben benieuwd wat ze gaan voorstellen.

Hier nog steeds geen menstruatie en zondag negatief getest. Dus ik snap er niks meer van. Ik ben nu inmiddels tussen de 19 en 21 dpo dus ik zou nu allang ongesteld moeten zijn of een positieve test moeten hebben. Morgen moet ik nog testen voor de zekerheid en anders weer fertiliteit bellen. Ik baal echt enorm, ben al een aantal dagen enorm verdrietig en gespannen en voel me slecht. Ik zit er eventjes echt doorheen momenteel. Ben benieuwd wat fertiliteit gaat zeggen morgen. Het kan toch bijna niet dat je wel een ei hebt maar geen menstruatie?
@hardloopstudentje, ja heel die vakantievibe is echt al verdwenen. Voel me zo rot pf.

Wat raar dat je nog altijd niet menstrueert maar toch negatief test. Ik zou misschien toch meer eens bloed laten trekken niet? Waren ze zeker dat je een eisprong had gehad...? Wat raar seg snap dat je je verward voelt.
@hardloopstudentje wat ontzettend vervelend dat het nu zo loopt meid! Je hebt alle recht om daar verdrietig over te zijn, want het is al zo onzeker allemaal en dan dit als afloop van deze, toch misschien wel hoopvolle, wachtweken is gewoon echt niet leuk. Als je dan al niet zwanger bent, dan maar een menstruatie toch. Hopelijk kunnen ze je morgen wat meer vertellen.

@manon wat super fijn!! Lijkt me zo n bijzonder moment. Ben heel blij voor je!! Lekker genieten!

@unicorn wat spannend weer! Ik duim voor je. Kreeg je nu weer een eitje met 87,5 eh en heb je last van de ovitrelle?

@belgiangirl wat jammer allemaal. Het lijkt dan even niet mee te zitten.

@horecameisje ik heb niet zo veel verstand van iui, maar als t zaad goed is lijkt oi mij de beste keuze. Slik jij nu clomid? (Sorry als ik dat gemist heb, het bijleren is soms een beetje veel). Wat is hun overweging om het daar met je over te hebben?

Nadat mijn menstruatie was begonnen moest ik meteen stoppen met spuiten. Het bloeden zette langzaam door. Zo ging t bij mij altijd als ik uit mezelf ongesteld word. Ik heb dan geen eisprong gehad en wordt heel langzaam ongesteld, duurt dan wel drie weken en heb geen idee wanneer cd 1 is (ivm kleur van bloed enzo). Dus op die onzekerheid zat ik echt niet te wachten. Dus vandaar de primolut gevraagd. In de hoop dat het beetje bloeden ging stoppen en ik straks wel een duidelijke menstruatie heb waardoor ik weer kan beginnen met spuiten. Gelukkig is het bloed gestopt en ik verwacht as weekend mijn menstruatie.

Succes weer allemaal meiden met de ziekenhuisbezoeken en wachtweken!
@Makeupgirl, heb je nog een update? Hoe loopt het daar nu nog? Voel je je een beetje ok?

@hardloopstudentje, jij al meer duidelijkheid ondertussen?

@unicorn, heb je een eitje ontwikkeld? Ik hoop het voor je!
Ik heb eergister met fertiliteit gebeld. Ze wilde me eerst tot maandag laten wachten. Dat mijn lichaam misschien in de war was of ik kort zwanger geweest was waardoor het nu langer duurde. Ik zag dat echt niet zitten en verwacht ook helemaal niet dat mijn menstruatie nog doorkomt en als ik kort zwanger was geweest had ik denk ik wel een licht streepje moeten zien.

Nadat ik aan de telefoon in een klein huilbuitje was uitgebroken (heel charmant) wilde ze het wel even met de gynaecoloog overleggen. Werd snel weer terug gebeld en het plan is nu als volgt: eerst primolut, dan uitgangsecho op cd 2 of 3, dan 100 mg clomid (dubbele dosis dus) en dan gaan ze me monitoren via echo's. Mocht het er weer op lijken dat ik een eisprong heb gehad, dan gaan ze na 7 dagen progesteron prikken om te kijken of het ook een goed ei was. Mocht mijn slijmvlies nou weer heel dun blijven (bijwerking clomid) of de eisprong niet goed dan gaan we weer verder kijken.

Nu dus eerst nog 8 dagen hel door de primolut en dan hopelijk vol goede moed vooruit en op naar eindelijk een goed ei!
Te snel gepost, hoe is het met jou Belgiangirl?

En makeupgirl al meer duidelijk?

En Manon hoe gaat het met jou zwangerschap?

Unicorn, jij zit al op het wachtbankje toch? Houd je het een beetje vol?
@Hardloopstudentje. Allemaal wel een raar verhaal hé. Ze weten het precies zelf niet goed daar. Zo lastig dat ze je ook altijd laten wachten, zij snappen dat misschien niet maar elke dag dat je in dit traject zit is er eentje te veel. Primolut is zoiets als Duphaston, klopt? Heb je dit al eens genomen (omdat je zegt 8 dagen hel?)

Hebben ze je geen progynova gegeven voor je baarmoederslijmvlies? Dat moet ik nemen samen met de clomid zodat mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg blijft (ale was ook dun hoor maar zou wel helpen)

Goh met mij, al iets beter maar nog niet top. Ben nu ook duphaston aan het nemen en maak me maar zorgen dat het niet zou werken. Dan ben je weer zoveel tijd kwijt. Had gisteren ook maar even gebeld omdat ik zot werd en ze zeiden neem het maar 10 dagen (zit nu aan dag 5), en als je 5 dagen na het stoppen nog niet ongesteld ben moet je bellen. Heeft iemand het al voorgehad dat duphaston/primolut niet werkte?

Weet je, het is niet perse dat ik nu wil zwanger zijn, voor mij is het ook ok als het over 6 maanden is. Maar ik wil wél uit deze hel van emoties, hormonen,...
Ga dinsdag trouwens voor een intakegesprek voor accapuntuur, heb gelezen dat dit wel bij pcos kan helpen dus dacht, let's give it a try!
@Belgiangirl, primolut dat is inderdaad vergelijkbaar met duphaston. Ik moet dat ook 10 dagen slikken, en ik noem het hel omdat ik er enorme moodswings van krijg tegen het einde van de kuur. Dan heb ik echt woede uitbarstingen en huilbuien om niks. Dus dat vind ik enorm vervelend.

Ik heb primolut al 2x eerder gehad en werd de eerste keer op dag 3 en de tweede keer op dag 4 na het stoppen ongesteld. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat het niet werkt hoor!

Ik krijg geen progynova. Ze gaan nu ook mijn slijmvlies in de gaten houden. Als dat nu weer zo dun bleef gingen ze er wel wat mee doen. Geen idee wat nog.

Accupunctuur kan zeker helpen, heb ik ook gelezen. Net als bepaalde Chinese kruiden. Maar ik vind het wel prijzig per behandeling. Dus ik wacht daar nog even mee.
Oh hoop dat ik dat niet ga hebben :( Want voel me nu al niet top hihi. Zit nu aan dag 5 dus zullen zien. Hoop dat m'n regels er ook snel nadien doorkomen. Maar dankje om me gerust te stellen. :-)

Zou volgende keer zeker eens achter die progynova vragen dan, misschien helpt het wel! Ja weet niet hoe lang ik het ga doen hoor die accupunctuur maar we zullen zien. Is 40 euro/week dus inderdaad niet zo goedkoop.
Ik hoop ook dat het je bespaart blijft! Ik denk ook maar net hoe gevoelig je bent voor dat spul. En misschien is dat met duphaston wel minder :)

Ja als het weer zo dun blijft ga ik het vragen, thanks voor de tip! En hier is die accupunctuur iets van 50 euro per behandeling. Als je dan 1x in de week gaat is het 200 euro per maand. Dan is op dit moment iets meer dan ik zou willen/kunnen missen. Maar misschien als het nog veel langer duurt ga ik het ook proberen.
@hardloopstudentje slik jij 10 dagen 3 pillen primolut per dag? Ik doe dat namelijk 7 dagen. Misschien kun je daar ook naar vragen in t ziekenhuis, hoe minder dagen je ze hoeft te slikken, hoe beter toch! Zeker omdat je er zoveel last van hebt.

@belgiangirl ik heb nog niet gehad dat primolut niet werkte. En heb het inmiddels een stuk of 6 keer geslikt. Wel werd ik de laatste keer niet op de 3e dag na te stoppen van de kuur ongesteld, maar de 4e dag.

Ik heb woensdag de laatste primolut genomen. Dus zaterdag of zondag ongesteld. Ik heb ook veel last van de bijwerkingen en mocht ook provera gaan slikken, maar die duurt dan idd weer langer en dat wilde ik ook niet. Dus toch iedere keer maar we die primolut. Ff een weekje doorbijten. Als ik dit weekend ongesteld word, ga ik maandag of dinsdag weer spuiten. Ik begin met 87,5 eh en dan weer ophogen. Hopelijk deze rond wel een ei.

Succes iedereen!
Ik slik inderdaad 10 dagen 3 pillen per dag. Gek dat het per ziekenhuis zo verschilt in beleid eigenlijk he. Balen dat je het al 6 keer hebt moet slikken. Het is echt geen prettig spul. Maar goed, als we allemaal uiteindelijk zwanger mogen worden dat vergeten we dit uiteraard niet maar dan was het het wel allemaal waard :heart:

Ik hoop dat jou menstruatie snel doorzet. Ik zit nu op dag 3 van primolut dus verwacht mijn menstruatie over een dag of 11 pas. Ben heel benieuwd wat er dan gaat gebeuren met de 100 mg clomid. Hoe mijn eitjes daarop gaan reageren, aangezien er met 50 mg toch ook al 1 eitje leek te groeien. Twee eitjes zou prima zijn maar vanaf 3 is toch wel echt te veel.
Zo raar ik moet maar 1 pilletje duphostan 10 mg nemen... is dat dan wel hoot genoeg? Hoop wel echt dat ik niet terug omgelukkig van word.

@makeupgirl neem dus duphostan ipv primolit weet niet of dat hetzelfde werkt. Hoe komt dat je het al 6 keer hebt moeten nemen?
Primolut is 5 mg per pilletje dus ik denk dat 1 pilletje van 10 mg ook wel werkt hoor. Anders geven ze het niet. Het advies is sowieso heel verschillend per ziekenhuis. Dus zou je echt niet te druk maken!
Ok dankje hardloopstudentje! Met dat het eerste keer is dat ik het neem weet ik niet goed wat te verwachten. :-)
@Belgiangirl, snap ik hoor! Daar zijn we hier ook voor toch, elkaar beetje gerust stellen :)

Voor mij zit dag 3 primolut er ook weer op. Nog maar 7 dagen te gaan. Heb wel af en toe enorme steken in mijn onderbuik. Maar verder voel ik me oké.
Goedemorgen.

@belgiangirl wat een nare gebeurtenissen allemaal. Maar kop op.

@hardloopstudentje hoop dat de promilut goed werkt en dat je idd met de ophoging van de clomid.

@makeupgirl ja zit idd aan de clomid 50 Mg. Dus ben benieuwd wat we gaan spuiten als we dat zouden doen.

Voel me al de hele week een beetje bleg. Slaap slecht, ben na het eten misselijk. Ben niet helemaal mezelf. Dus vanmorgen een test gedaan en hij was nog Omo wit. Dus weet niet zo goed wat het nou is. (Ben ook wel 3dagen voor me nod).

Hoop op mooie resultaten voor iedereen deze nieuwe kansen.

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven