Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Sunny, verschrikkelijk ook wat je meegemaakt hebt. Ik lees je zorgen over je menstruatie, hier kreeg ik die 6 weken na de bevalling voor de eerste keer.

@ Okkie, ben jou in een ander topic al eerder tegen gekomen, goed te lezen dat jullie toch ook weer willen proberen.

@ Ommeltje, kan niet anders zeggen dan dat ik het behoorlijk heftig vind.

Hoop dat we hier wat steun aan elkaar kunnen hebben.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Welkom SusieFlower! Jullie hebben ook al veel te verduren gehad... Wat ontzettend heftig! Ik kan me jullie angst heel goed voorstellen. En helemaal als er geen oorzaak gevonden is. Hopelijk vind je hier steun en kan je hier praten over je zorgen en hopelijk wordt het ook een gezellig topic ondanks alle zorgen.

Mijn menstruatie is gelukkig op gang gekomen 12 weken na m'n bevalling. Nu op zoek naar m'n eisprong en hopelijk blijft m'n cyclus dan normaal.

Heftig dat jullie in de medische molen zitten... Ook dat nog eens, alsof het al niet oneerlijk genoeg is :hug: hopelijk kunnen jullie snel weer verder!

Je mag jezelf in de tabel zetten hoor of je gegevens even dikgedrukt zetten, dan voeg ik je toe!
Alle reacties Link kopieren
@susieflower ja ik weet nog. Eigenlijk iedereen die hier aansluit, is helemaal niet fijn, want dan heb je iets naars meegemaakt. Maar toch welkom en fijn dat je hier komt meeschrijven :hug: Jullie zitten in de medische molen?

Och helemaal vergeten te zeggen, menstruatie kwam zondag ergens :D dus heb NOD wel ingevuld in tabel, maar goed. Eigenlijk wil ik dan wel nog menstruatie hebben :P Kijken of het regelmatig wordt. Nu was na cyclusdag 31 menstruatie

Spannend Sunny, ei al gevonden? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je menstruatie toch kwam Okkie! Hopelijk heb je dan straks goed inzicht in je cyclus voordat jullie echt gaan starten. Hoeveel rondes wil je nog wachten?

Ik heb m'n ei nog niet gevonden :sherlock: ik gebruik de ovulatietesten van de action en ik heb elke keer een lichte streep erop... maar nu weet ik dus niet goed of dit betekend dat je eisprong eraan komt of dat je dit dan gewoon als negatief moet beschouwen :roll: ik zit nu op cyclusdag 12.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie. Normaal gesproken niet voor mij. Ben nogal verslaafd aan internet maar had het nu super druk.

Ze is 1 jaar geworden Sunny. Ik herken je opmerking wel de wens groter dan de angst maar toch is er soms een stemmetje in mn hoofd. Heel irritant.

Geen MM hier hoor. Vind alleen dat t gewoon lang duurt. Het duurder hier opvolgend 8 9 en 10 mnd. Nu vanaf 1 -10 weer bezig. Moet er aan de andere kant wel bij zeggen dat vriend lief nou niet bepaald heel erg seksueel actief is. Helaas pindakaas en we zijn ook al vanaf oud jaar ziek beter ziek beter dat zegt ook heel veel.

Tabel, dat is wel een dingetje. Ben er niet zo goed in daarom hier alles dikgedrukt:
Vanessakusje, 32, 2e, nod 4-4 2 kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen.

Okkie is het met een reden over een paar maanden pas? Of heeft dat te maken met de ud van jullie kindje. Wat vervelend dat van de Endom. Enig idee waardoor dat komt?

Omelette wat irritant dat van je eisprong. Daar kan ik hier altijd de klok op gelijk zetten.

Voor jou ook weer heel spannend Susie.

Sunny wat ik altijd doe is action gebruiken en bij een duidelijk streepje 1 dubbele hormoonindicator van CB erbij. Dan heb ik altijd direct bingo.
Maar jij zegt elke keer een lichte streep. Wat is elke keer? Meestal is n eisprong dag 14 toch.
Alle reacties Link kopieren
@sunny ik denk dat het betekent dat het eraan zit te komen, veel plezier ;)
@sunny en vanessa
Uhm ik denk nog 2 rondes als ik zo even reken. Als het regelmatig is, dan heb ik halverwege april en mei menstruatie. Vanaf dan starten.
Dan ben ik voorbij UD van zoonlief, lijkt me heel heftig als het wel allemaal snel mocht gaan om op dat moment pril zwanger te zijn.
En ook een belangrijke reden, veel kilo's na zwangerschap eraan gevreten en die wil ik er eerst afkrijgen. En dat gaat op de goede weg.

Och Vanessa :hug: !
En wel herkenbaar dat zo snel in je lijf gaat zitten, hopelijk zijn jullie snel weer wat fitter, dan knapt het seksueel ook vast op :)
Stom stemmetje, schrijf hier maar lekker van je af!

zal je ff toevoegen in tabel
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg dat het elke keer zo lang duurt bij jullie... en wanneer je je dan niet fit voelt maakt het er ook niet beter op! Hopelijk doet het zonnetje jullie goed :sun: ik merk echt dat ik me dan gelijk mentaal ook een stuk beter voel!
Ik zie wel dat je nod er bijna aan komt, heb je al een voorgevoel of dat niet?

En ik heb nu 4 dagen achter elkaar rond het zelfde tijdstip een ovulatietest gedaan en elke keer krijg ik een licht streepje :huh: ik heb er ook nog niet veel verstand van merk ik haha! Hopelijk betekend het indd dat mijn ei eraan zit te komen en krijg ik morgen of overmorgen een dikke vette streep!

Goed bezig Okkie dat het de goede kant op gaat met je kilo's! En logisch dat je eerst voorbij de uitgerekende datum wil wezen... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Snap je hoor Okkie. Blijft heel moeilijk zon datum. En wat je zegt 2 mnd is heel snel. En respect wat betreft t afvallen. Ik kan dat dus echt niet.

Dank voor het toevoegen.

Wat stom Sunny! Aan de andere kant je bent natuurlijk ook meerdere dagen vruchtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ovulatietesten werken hier niet (PCOS) dus dat gaat 'm niet worden. De ene keer krijg ik m'n ei daarmee wel gevonden, de andere keer niet. En het vrijen "op commando" hebben we in de MMM te lang gemoeten dus dat laten we maar los.

We gaan in mei weer naar het ziekenhuis voor hulp. In de tussentijd hoop ik nog de aangeplakte zwangerschapskilootjes er ietsje af te werken, nog vier te gaan. Ook de eerste periode na het overlijden van ons zoontje heel veel gesnoept, nu is het klaar.

@ Okkie, die uitgerekende datum zat ik ook wel tegenaan te hikken. Bij mij was die vorige week, uiteindelijk zijn we toen een weekje op vakantie geweest samen en dat was heel fijn.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Dit is eigenlijk een verkapte tvp, maar ik hoop binnenkort ook weer te kunnen beginnen met proberen zwanger te worden, en dan schrijf ik graag mee.

Op dit moment wil lotteman 'nog' niet, want hij is te veel geschrokken van onze laatste zwangerschap, maar van de week zei hij bij het kijken naar de tv: 'dat is toch ook geen naam, zo gaan wij onze niet noemen hoor... ' dus dan krijg ik weer hoop. Verder push ik niet hoor, praat er eigenlijk niet over want het is nog zo vers, en ik vind dat je het met zn 2en moet willen, maar hopen mag toch??

Ik ben vorige week bevallen na een zwangerschapsafbreking. Het kindje had een open schedel en was niet levensvatbaar. Dit was mijn 5e zwangerschap, we hebben er 2 kindjes uit mogen krijgen.

Mijn 1e zwangerschap was ik in ronde 1 zwanger, is een spontane miskraam met 8 weken geworden. Mijn 2e zwangerschap was raak in ronde 2, dat is een fantastische dochter van nu 3. Mijn 3e zwangerschap ook ronde 2, dat was een lege vruchtzak die niet vanzelf er uit kwam dus is met medicijnen een miskraam opgewekt na 10 weken. De 4e zwangerschap was raak in ronde 3 en is een prachtige zoon van 1 jaar, en dan de 5e zwangerschap was weer raak in ronde 1, is hierboven beschreven en daar was ik 14 weken zwanger.

Ik hoop dus snel mee te mogen schrijven en tot die tijd jullie een hart onder de riem te steken.
Alle reacties Link kopieren
@Vanessakusje geloof mij, als ik het kan, kan iedereen het :)
@susie seks hebben op commando lijkt me ook echt niet leuk, en zeker als de mmm eraan vast zit...
zo herkenbaar, hier ook vooral na de zwangerschap kilo's eraan zitten snoepen..
spannend susie, wordt het dan een zelfde traject als jullie al kennen? of gaan ze dan echt opnieuw kijken.
En heerlijk er ff tussenuit. Wij weten nog niet zo goed wat we wel of niet doen.. Duurt ook nog wel ff

Kunnen bijna een dieetclubje beginnen haha ;)

@lottejoy welkom, ach jeetje wat een verdriet ook. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat jij zegt Okkie! Kom maar op met de recepten. Ductape op m’n mond zou ik eigenlijk moeten krijgen met een gaatje erin dat ik alleen met een rietje kan eten.
Ik ben zo slecht in lijnen!
Ik begon met een kilo of 62.
Kom nu niet meer van 74/76 af maar toont als 82! Bah.

Susie, fijn dat je meeschrijft en hopelijk is het snel mei.

Lotte hopen mag zeker. Anders kom je nergens. Echt verschrikkelijk wat jullie hebben moeten doorstaan.
Gelukkig ook al wel 2 gezonde kindjes. En zw worden blijkbaar snel dus hopelijk straks ook.
Alle reacties Link kopieren
Beetje offtopic wellicht maar haha
nou echt recepten zijn het niet hoor, wat ik heb gedaan is m'n dagelijkse hoeveelheid calorieën berekenen voor 0,5 kg afvallen per week. Bij mij is dat 1348 calorieën, ik ben nogal klein :)
myfitnesspall geïnstalleerd en dan bijhouden wat je eet. Waarbij ik heb ingesteld 35% koolhydraten 30% eiwitten en 35% vetten.

Eetlijstje van vandaag:
O: magere kwark met chiazaad en aardbeien
T: ontbijtkoek zero
L: 3 koolhydraat arme boterhammen met hutekase en komkommer, en kop groentesoep
T: 50 gram blokjes extra belegen kaas (30+)
D: krieltjes met varkenshaas
T: appel
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lotte! Ik heb jouw topic gevolgd en wat ontzettend verdrietig voor jullie... :hug:
Logisch ook dat je man geschrokken is maar hopelijk draait hij nog bij en kan je je binnenkort echt bij ons aansluiten!
Voel je je er lichamelijk al wel weer klaar voor?

Susie, spannend dat jullie in mei weer kunnen starten. Zie je er tegenop om weer het traject in te moeten?

Nou ik vind t knap van je hoor Okkie! Ik zou ook nog wel wat zwangerschapskilo's kwijt moeten maar ik snoep veelste graag... pfff vooral chocolade! :yum: Ik wandel wel heel veel dus dat scheelt hopelijk nog iets :lol: en ik vind het ook zonde van de moeite als ik straks snel weer zwanger blijk te zijn... lekker gemotiveerd hee zoals je merkt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zie er wel tegenop om weer de hormonen te moeten spuiten, de vele ziekenhuisbezoekjes enz. maar de wens is te groot, ik heb het er allemaal voor over.

We waren zo blij dat we spontaan zwanger geraakt waren maar nu gaan we waarschijnlijk wel over op IVF.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik me goed voorstellen... lijkt me een heel zwaar traject!
En dat je het er voor over hebt is heel herkenbaar. Ik ben ook zo bang om weer zwanger te zijn maar ik wil het wel zo ontzettend graag! De hoop om dan ooit nog een kindje te krijgen sleept ons er wel doorheen :hug:
Hoor je dan in mei pas welk traject jullie precies gaan krijgen en kan je dan in mei direct starten?

Ik heb m'n ei nog steeds niet gevonden... de testen blijven een licht streepje geven, ik blijf nog maar een poosje doortesten! Ik dacht zaterdag vruchtbaar slijm te zien, maar dat was ook maar eenmalig :huh: nja we wachten het maar af!
Alle reacties Link kopieren
haha Sunny herkenbaar hoor! ben echt een choc a holic. Daarom met mezelf afgesproken een maand lang geen chocola, chips en ijs en dat gaat heel goed. Ben op dag 26 ergens (heb het in een app bij gehouden).
Het mysterie van het ei.... je houdt het spannend ;) Misschien heb je h'm wel gemist of pakt ovulatie stokje niet goed?

Susieflower, lijkt me ook heel heftig, kan me indenken dat je er tegenop ziet :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sunny, niet om je te ontmoedigen, maar bij mij werken die ovulatietesten helemáál niet. Ik heb mn hele cyclus een licht streepje.
Wat bij mij wel heel duidelijk is, is temperaturen. Hierdoor weet ik precies mn eisprong én al een dag voor mn nod of het raak is.
Alle reacties Link kopieren
Vaag Sunny.. miss toch eens testen op zwangerschap.
Dat heeft n bekende van mij gehad. Of zou dat echt onmogelijk zijn?

Kan ook idd dat wat Lotte aangeeft maar vind t zo raar bij mij en vele andere werkte ze perfect.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een zwangerschapstest gehaald, misschien toch maar eens doen dan! Ik vind het eigenlijk onzin omdat ik nog maar op dag 18 zit en ik naar mijn idee echt ongesteld was :@@: maarja dan kan ik dat ook maar uitsluiten!

Temperaturen lijkt me eerlijk gezegd niets... dat moet elke ochtend op het zelfde tijdstip toch?

Ik ga vandaag denk ik maar die test doen en ik zal jullie op de hoogte houden!
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Duimen draaien hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe even een tvp. Hoewel mijn verhaal niet zo heftig is als van jullie, lijkt het mij fijn om in een nieuw zwanger worden groepje mee te schrijven.

Doe even mijn verhaal en hoor graag of ik mee mag schrijven: Sinds juni vorig jaar bezig met zwanger geworden, 1x miskraam te 6 weken gehad en 2x positief getest maar 5 a 6 dagen later toch ongsteld. Daarnaast heftige hormonale migraine, wat neerkomt op ongeveer 8 dagen per cyclus van 25 dagen.

Vooral de “verplichte” sex begint mij op te breken net als het periodiek ziek zijn. Het is vooral met werk telkens jongleren om alles rond te krijgen. Gelukkig heb ik veel vrije dagen die ik kan opnemen om mijn ziekteverzuim enigszins binnen de perken te houden.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Leeuw! Je mag zeker meeschrijven!

Zo te horen gaat het zwanger worden bij jullie ook niet vanzelf... :hug: Wat heftig die migraine en dan helemaal zolang per cyclus! Is dat dan tijdens je menstruatie of op een ander vast moment in je cyclus?

Je mag jezelf in de tabel zetten hoor!

De zwangerschapstest was hier wit zoals verwacht... Nu maar gewoon door blijven testen met die ovulatietesten en hopelijk kan ik mijn ei nog vinden. We wachten het maar af!
Alle reacties Link kopieren
Stom Sunny! Ik had eigenlijk wel een sprankje hoop voor je.
Misschien komt er deze cyclus wel helemaal geen ei. Of idd laat.
Iig niet zoals t zou moeten zijn.

Welkom Leeuw!
Natuurlijk mag je hier meeschrijven. Ik vraag me alleen wel af of je hier echt de aansluiting vind. Gezien er bij jullie sprake was van geen hartactie voor de 1e echo. Eigenlijk een beetje de standaard miskraam.
Maar dat maakt t niet minder erg voor jullie!
Jullie willen ook gewoon graag een gezond kindje.
Zelf vind ik wel lastiger om mee om te gaan qua vergelijk.
Zelfde als Ommelette, bij de meeste van ons hadden de kindjes geen schijn van kans. En Ommelette heeft 2 mnd voor dr kindje gezorgd. Zoveel respect dat ze hier überhaupt over kan praten. Mij hadden ze echt kunnen opraken en weg kunnen bergen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
van mij ben je van harte welkom Leeuw!
Heel heftig van je miskramen en migraine en alles wat daarbij nog op bordje komt. Wat voor werk doe je? Is beetje gemakkelijk om "uit te vallen"?
En wat naar van de 'verplichte' seks...
Ik lees vanaf halverwege februari zo'n beetje mee in het wachtbank groepje en m'n hart breekt regelmatig. Het 1 is niet met het ander te vergelijken, gelukkig ook niet, verdriet is verdriet. En wat een levensgebeurtenissen ook :hug:
Regelmatig gedacht zou ik gewoon even 'inbreken' en een virtuele knuffel aan een ieder daar geven ;)
Heb er vorig jaar vrij kort meegeschreven, maar ik werd tegen alle kansen in heel snel zwanger :)

sunny hè ^%$ had goede hoop voor je! Zoeken, zoeken :sherlock: misschien heb je h'm toch gemist, of is het geen fijne ovulatiestick. Ik vond m'n eisprong voor het eerst met de kruidvat testen.

Vanessa onderschat je eigen kracht niet! Als iemand je bij voorbaat hadden verteld dat dit alles je zou overkomen en dat je nog steeds ademhaalt...had je hetzelfde gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven