Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou ik voel me wel raar hoor... Zere benen, zere borsten, steekjes in m'n buik :@@: Ik verklaar mezelf echt voor gek! Ik vind mezelf zo stom dat ik van alles denk te voelen terwijl ik nog maar op dag 19 zit, dat kan toch nog helemaal niet!? :bonk: ik had me nog zo voorgenomen om mezelf niet gek te maken, maar als ik dan nu weer van alles denk te voelen ga ik toch hoop hebben. Iemand die even kan zeggen dat ik normaal moet doen en gewoon rustig af moet wachten? :lol:

Hoe is het met jou Vanessa? Jouw nod komt er bijna aan toch? Heb je al een voorgevoel of nog helemaal niet? Of wacht jij het gewoon rustig af zonder jezelf gek te maken zoals mij? :facepalm:

En waar zit jij ergens in je cyclus Leeuw? Ook al een nod op komst?

Mocht iemand nog in de tabel willen: ik wil je er gerust in zetten hoor!
Alle reacties Link kopieren
Nee klopt mijn problematiek is anders: gelukkig nog geen kindje hoeven te verliezen, geen idee hoe dat is. Maar dat het zonder zorgen is niet.

Iedere maand rondom mijn menstuatie migraine, vorige keer in het ziekenhuis opgenomen vanwege uitdrogingsverschijnselen. Meeetal rondom ovulatie ook, maar niet altijd.

Daarnaar zijn er vorige week verklevingen in mijn baarmoeder weggehaald, ik had een lichte vorm van Ashermann.

Mijn eisprong is morgen of vrijdag. Dus nog even afwachten en genieten van de goede dagen. Net weekend weggeweest en vanaf morgen fulltime de zorg voor 2 kinderen en tante (man zit weer in buitenland) die tijdelijk bij ons wonen vanwege omstandigheden.

Ik werk als leidinggevende op een financiële afdeling, gelukkig heb ik 2 goede coördinatoren anders zou het niet gaan. Voor het zwanger worden ben ik al overgestapt van mijn consultancybaan naar dit ivm migraine.

Sunny, het zegt nogal allemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
zeker niet zonder zorgen Leeuw :)
pff echt heftig hoe het proces alleen al je hele leven op de kop zet.
ontzettend fijn dat er 2 goede coördinatoren zijn!
Ashermann, moest even googlen. Nou dat kan er dan ook nog wel bij.
Kunnen we ons samen gaan druk maken over verklevingen ;)

sunny ohhh ik snap dat jezelf gek maken helemaal. Kijk in theorie zou het natuurlijk best kunnen, maar of het reëel is? Bij deze een schop onder de kont en op zoek naar ei :sherlock: misschien even een gekke cyclus tussendoor?

hoe gaat bij en met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend heftig Leeuw dat je er zelfs voor in het ziekenhuis hebt gelegen o_o zonder zorgen is het dan zeker niet!
Hoe hebben ze die verklevingen bij je weggehaald? En heb je nu geen last meer van die ingreep? Hopelijk hebben ze alles weg kunnen halen!

Nou ik heb denk ik mn eisprong gevonden hoor! :cheer2: nu ik de testen terug kijk is de test van gisteren duidelijk een stuk donkerder dan de anderen! Vandaar ook dat ik me zo vreemd voel denk ik... nooit eerder last van gehad maar t zal er dan wel bijhoren! Nu afwachten of ik gelijk heb... dan lopen we ongeveer tegelijk op Leeuw! Wordt spannend over 2 weken ;-)
Alle reacties Link kopieren
jeah :sherlock: haha!
Doen jullie dan ook geplande seks of weet alleen jij het of ?
Hoe doet de rest dat?

Kan best hoor die klachten tijdens ovulatie, ik had in augustus m'n eerste ovulatie na pilgebruik en ik was me toch portie somber, toen paar ovulatie testen gaan doen en inderdaad ei gevonden (en 2 weken later zwanger).
Dit jaar (begin februari en begin maart) is het me niet zo opgevallen, omdat ik toch al somber was :flag:
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe nog geen geplande seks gedaan. Al moet ik zeggen dat ik nu weet wanneer mn eisprong ongeveer is dat ik toch wel in mn hoofd bezig ben of we het toch wel op het goede moment hebben gedaan... ik heb ook niet gezegd dat ik m'n eisprong gevonden heb want ik wil er nog geen druk op leggen.
Maar mochten we nu elke keer op de verkeerde momenten seksen dan probeer ik het de volgende keer misschien wel wat meer te sturen ;-)

Hoe gaat het nu met je somberheid? Merk je al dat het iets beter gaat? Hier verschilt het enorm per dag...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik m’n ei vind zeg ik t ook niet hoor anders wordt t helemaal niets.

Poeh zulke migraine dat je in t zKh beland das echt niet mis!
Zeker dat je ook daardoor hebt moeten switchen van baan.
Mag je na die ingreep wel gewoon direct zwanger worden?
Hoe kwamen ze daar achter?
Lijkt me allemaal heel naar.

Sunny fijn dat ie er toch lijkt te zijn. Komt t een beetje overeen met de kalender?

Nou vanaf vorige week steeds een beetje bloed dus wat dit nu weer is.. geen idee. Geen succes denk iig. Wat mij betreft snel op naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
Zou het geen innestelingsbloeding kunnen zijn Vanessa? Ik had dat bij m'n beide zwangerschappen ook rond m'n nod.

En het komt inderdaad overeen met de kalender! Ik had nog geen normale cyclus gehad na m'n bevalling maar daarvoor zat ik meestal rond de 35 dagen en dat klopt nu ook wel. Dus dat is fijn om te weten :)
Alle reacties Link kopieren
@ Leeuw, wat ontzettend heftig om zo last te hebben hormonale migraine.
Asherman heeft een vriendin van mij ook, zien ze nu door het weghalen van de verklevingen eventueel wel meer mogelijkheden?

Merk dat ik niet echt mee kan praten over ovulatietesten doen enz. omdat het door mijn PCOS een heel ander verhaal is.
Ik zit op cyclusdag 37 en nog te wachten op mijn menstruatie, misschien komt ie niet deze maand en sla ik weer ff een maand over, dat zou me ook niks verbazen.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susieflower heb je altijd zo’n lange cyclus? Geen medicatie?

Vanessa, hopelijk is het een innestellingsbloeding?

Ik mag idd zo snel mogelijk zwanger worden, hoe sneller hoe beter! Ik had milde verklevingen en niet mijn wanden, dat scheelt nogal.

Sunny we lopen idd gelijk op!

Okkie, voel jij je al beter?

Ik zal blij zijn als eisprong er weer opzit. Gisteren/vandaag zit ik aan de emfesane en eet ik niks zodat ik kan werken. Anders blijf ik overgeven. Vanavond zal migraine doorzetten tot zaterdagavond en dan heb ik weer 1,5 week waarin ik fit ben. Even wat details zodat duidelijk is wat een cyclus voor mij inhoudt, zal her niet iedere keer doen.
Alle reacties Link kopieren
Tjee Leeuw, dat is heftig zeg! Heb je dan tijdens je menstruatie hetzelfde? Waarom hoe sneller hoe beter met zwanger worden? heb je dan minder kans op verklevingen of minder last van je hormonen?

Susie, lijkt me ook lastig, dan weet je nooit wanneer je evt kan testen, laat staan wanneer je het gezellig 'moet' maken etc. Krijg je hier geen medicatie voor?

Sunny, fijn dat je je ei hebt gevonden. Nu 2 weken spannend!!

Okkie, wat naar dat je je zo somber voelt. Natuurlijk heel begrijpelijk , maar toch heel vervelend. Heb je er hulp bij?

Vanessa, spannend! een collega van mij had dat ook toen ze zwanger werd...

als ik iemand vergeten ben, sorry!

hier: ik vloei af en toe nog iets na de bevalling, heel vreemd, want meestal dus niets maar soms ineens weer. Vandaag ben ik voor het eerst weer aan het werk. Ik verwacht mijn eerste menstruatie pas over een week of 4 weer, dus daarna het gesprek maar weer eens aan gaan. Gisteren waren de condooms op, ik vraag me af of man er aan denkt nieuwe te kopen.
Alle reacties Link kopieren
@ Lotte, Ja ik heb PCOS dus áltijd een onregelmatige en lange cyclus. En inderdaad, je weet dan nooit óf je vruchtbaar bent en wanneer. We hebben ervoor in de Medische Molen gezeten.
Maar na het verlies van ons kindje zijn we nog niet terug begonnen omdat het mentaal een grote stap is om weer het ziekenhuis in te gaan.
Weet ook niet of dit het juiste topic is dan om mee te schrijven.

@ Lotte, hier kwam de eerste menstruatie na 6 weken.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Zou kunnen hoor Sunny, maar ben bang voor niet. Deze keer deed mn eisprong ook zon zeer, ik viel gewoon flauw moest overgeven en had diarree tegelijk. En steken en een pijn. Niet normaal.
1x eerder gehad. Pff.

35 jeetje is ook best lang.

Dat lijkt me helemaal niets Susie. Pff ik ben nogal van de klok en plannen.
Kunnen ze daar helemaal niets aan doen? Iedereen is trouwens welkom hoor.
Ondanks t verschil in de mmm. Gewoon lekker schrijven.

Grappig leeuw, emmesafene krijg je ook bij zwanger misselijkheid.
Wist je dat je bij 2 niet meer mag autorijden?
Dan mag je officieel ook niet werken. Althans ik kon er dan niet komen.
Ben je wel eens bij een Meseoloog geweest? Die kon voor mij veel doen.

Ben benieuwd Lotte. Ik vind condooms maar helemaal niets. Maar goed de pil nog veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt heel naar Vanessa! Voel je je eisprong altijd (minder heftig)? Ik heb hem nog nooit gevoeld.

Zoals al een beetje verwacht waren er gister geen condooms. Manlief wilde het toch gezellig maken, en ik heb gezegd dat als zijn geen-kind-meer-wens minder sterk was dan zijn lust, ik morgen (vandaag dus) een recept voor foliumzuur ga halen. Dat moet op recept omdat ons vorige kindje een neurale buis defect had en ik nu dus een zwaardere dosis moet slikken. Waarna hij nog steeds seks wilde.....

Wij vinden condooms trouwens ook helemaal niets hoor, ik heb 'normaal' een spiraal. Maar het advies was om tenminste 1 menstruatie af te wachten voor zwanger te worden en/of anticonceptie, dus nu moet het even. Vandaag dus ook maar condooms halen.
Alle reacties Link kopieren
Soms voel ik niets soms heel ligt. Is meestal de druppel bloed die loskomt en dan in n holte ofzo komt? Had ik ooit ergens gelezen dacht ik.
Waarschijnlijk was er nu gewoon vooral veel bloed. Ik heb een stollingsziekte misschien daardoor. Ongesteldheid was ook extreem dat ik uren op t toilet heb doorgebracht.
Alle reacties Link kopieren
Lotte, mag het volgende maand dan wel? Hebben jullie chromosoom testen laten doen bij jullie zelf?
Alle reacties Link kopieren
Het zou na de eerste menstruatie weer mogen. Nee wij hebben geen chromosomen onderzoek gedaan. De gynaecoloog gaf aan dat dit gewoon pech is en er geen chromosomale afwijking is die er voor zorgt dat de neurale buis niet sluit
Alle reacties Link kopieren
Oke duidelijk. Nou hopelijk snel alles hersteld!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Susie dat je PCOS hebt... lijkt me ontzettend lastig! Je weet gewoon nooit waar je aan toe bent. En je bent absoluut nog welkom om mee te schrijven hoor! Voel je vrij om mee te kletsen :)

Tjonge Vanessa, als je er zelfs van flauw valt moet het wel heel heftig zijn o_o en Leeuw ook al zo'n heftige eisprong... nooit geweten dat je eisprong zoveel pijn kon doen! En dan vind ik mijn zere benen al vervelend :-? nou ik mag niet klagen zo te horen!
Lukt het dan wel om het nog gezellig te maken als jullie zoveel pijn hebben?

En Lotte, wat een goed nieuws dat je vriend het nu toch ziet zitten! Gelukkig was er geen chromosomale afwijking en was het 'gewoon' pech... Hopelijk is je cyclus snel weer normaal!

Hier nog steeds hele zere benen... Ik vind het maar raar! Normaal heb ik dit alleen de avond voordat ik ongesteld moet worden, ik heb het nog nooit zo lang en zo hevig gehad. Maar ja misschien dat dit er voortaan bij hoort als mijn eisprong eraan komt ofzo... Geen idee :roll:

Hebben jullie ook zo genoten van het zonnetje? :sun: wij zijn bijna de hele dag buiten geweest, heeerlijk! Dat doet me echt goed merk ik!
Ik heb nog 1 week verlof en dan moet ik weer gaan werken... Terug naar het 'normale' leven. Ik zie er best tegenop maarja! Ik hoop gewoon dat ik snel weer met verlof kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal van je benen Sunny. Nog nooit van gehoord.
Lijkt me vet irritant!

Loveeee dit weer.
Ben hard om m’n as veulentje aan t wachten.
Alle reacties Link kopieren
@sunny, we doen al maanden indien nodig aan inseminatie. Zijn we inmiddels heel bedreven in ;) lijkt mij zo raar om weer te moeten gaan werken zonder kindje. Echt een dikke knuffel voor jou!

@vanessa weet ik, maar als ik mij daaraan hou kom ik bijna niet meer op werk. Er zijn ook maanden dat ik dat 2 weken moet slikken omdat ik zo ziek ben in de 2e helft van mijn cyclus.

@lotte, tijdens mijn menstruatie heb ik het nog erger: 5 a 6 dagen. Enige voordeel dan is dat ik halverwege medicatie kan slikken en met mijn eisprong niks. Migraine-medicatie is niet toegestaan vanwege de risico’s voor het vruchtje. Eerlijk gezegd hou ik mij er niet altijd aan als het te erg wordt.

Ik ben weer boven water, 3 niet zo’n leuke dagen gehad. Gelukkig was mijn moeder hier, had het zelf nooit kunnen rondbreiden met 3 logees momenteel. Moet zeggen dat ook weer confronterend is: een 2e kind zal waarschijnlijk niet gaan lukken vanwege de praktische zaken. Met een klein kind iedere maand 2x zo ziek zijn dat je 3 tot 5 dagen niks kunt is gewoon niet haalbaar. Verdrietig om te constateren, maar helaas wel waar.

Maandag krijgen we te horen of we volgende ronde met IVF mogen beginnnen.

Vandaaag inderdaad lekker van het weer genieten, met mijn nichtje en neefje op het hockeyveld :)

@sunny die zere benen klinken nogal raar. Toch eens naar de huisarts als dat blijft?

@vanessa uren op het toilet als je ongesteld bent, lijkt mij ook echt hel zeg. Komt dat door de stolling of is er nog een andere oorzaak?
Alle reacties Link kopieren
lieve allemaal, ik probeer vanavond weer echt te reageren. Lig al dagen compleet voor pampus met zware buikgriep. Duizelig van schermen en alles. Maar dacht wil wel even kort laten weten dat ik zsm weer meeschrijf.

dikke knuff allemaal
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Leeuw dat je alweer dagen last had.
PS doen jullie aan zelfinseminatie trouwens of begrijp ik dat verkeerd? Mag ik je er iets over vragen (in een pb?)

@ Vanessa, wat heb jij heftige menstruaties dan. Had je dat altijd al?


@ Hier, eindelijk dan ongesteld geworden op CD 37. Dus het valt me nog mee deze maand. Volgende maand gaan we weer naar het ziekenhuis.
Denk (Hoop) dat we dan weer met IUI verder kunnen.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susie, wat wil je weten? Ik heb op internet een setje besteld: man doet zijn kwakkelende in een potje en dan in een spuitje en brengt het mij en ik breng het in nadat ik glijmiddel (conceive plus) aan ingebracht. Tot nu toe nog geen positief (blijvend) positief resultaat meegehad, maar het is beter nog proberen sex te hebben terwijl je erg misselijk bent/migraine hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog andere vragen het stuur gerust een PB!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven