Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Susie... ik weet niet wat ik moet zeggen... de tranen lopen over mn wangen en mn hart breekt in stukjes voor jullie. Wat een verschrikkelijk bericht, niet te bevatten zo oneerlijk!
Indd zoveel vragen... hoe heeft dit kunnen gebeuren, je was al zo goed op weg! Wat een nachtmerrie...

Ik kan niet goed de woorden vinden om je te steunen... heel erg veel sterkte de komende tijd. Ik wens je heel veel kracht en liefde toe.. ik zou zo graag wat voor je kunnen doen maar niets gaat jullie pijn weg kunnen nemen.
Hele dikke knuffel! :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Susie wat erg! Ik pb je even. Ben er echt stil van!
Alle reacties Link kopieren
Och nee lieve Susie, ook ik huil met jullie mee.
Jullie fantastische zoon zo bij jullie weg, geen woorden voor.
Hou elkaar stevig vast en schrijf hier alles van je af wat je wilt.
Ik denk aan jullie, er zal een extra kaarsje vanavond branden hier
:hug:
O jemig Susie, wat een afschuwelijk verschrikkelijk nieuws. Tranen over m’n wangen, wat vreselijk verdrietig :(

Ik hoop dat jullie goed afscheid hebben kunnen nemen en troost kunnen vinden bij elkaar :hug:
Ik ben ook benieuwd naar jouw echo Maikiex. Hopelijk wel goed nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Maikiex hoe is gegaan?
Susie denk aan jullie :hug:

Don ochtend bij gynaecoloog geweest om plan te maken voor wat als ik eventueel weer zwanger ben en kijken hoe nu er voor staat. Helaas toch nog weefsel (gekeken naar vorige echo, daar zat gedraaid wat je niet ziet als je niet weet dat er zit...)
Opties overwogen: curettage (maar daarvan zei ze al direct dat wil jij niet en wij daarmee ook niet) afwachten, afwachten en met truclear techniek weghalen.
Er wordt een klein kijkbuisje in de baarmoeder gebracht die wordt gevuld met een zoutoplossing. Hierdoor worden de resten goed zichtbaar. Met de verfijnde apparatuur die lijkt op een ronddraaiend scheerapparaatje, als een soort pacman weg gegeten. Oftewel, ze kunnen zien wat ze doen en we kunnen meteen binnenkant van baarmoeder bestuderen, zonder allerlei risico's. Weefsel moet nog wat anders worden, en daarom in januari deze techniek, krijg ik een oproep voor. Even flink gebaald van extra wachttijd m.b.t. zwanger worden. Hele fijne gynaecoloog en goed gesproken met elkaar. Op gegeven moment zei ze nog..dit wil je helemaal niet horen, dat snap ik, jouw lijf wil graag zwanger zijn. Heel fijn en meedenkend deze gyn en wilde ook afstemmen en overleggen met een gynaecoloog in Rotterdam :) Ik voel me helemaal gehoord, erg fijn!
En voor nu ga ik me richten op ons eigen gekke gezin met zoontjelief* in ons hart en mijn lieve man. En dan over poosje komt de toekomst wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Susie; gadver wat een vreselijk nieuws. Dit gun je niemand 1 x, en al helemaal niet nogmaals. Ik hoop dat je veel steun hebt aan familie, vrienden en je geliefde. Dikke knuffel namens ons, en vind het echt zo vreselijk voor je..

Hier woensdag een goeie echo gehad. Kleine was lekker salto’s aan het maken en heerlijk! Heb een grote cyste op m’n linker eierstok en het is dus hopen dat ik er geen last van ga krijgen want ze willen nu tijdens de zwangerschap niks doen om hem weg te halen oid.

Bloedverlies werd minder maar is sinds gister weer rood, niet veel gelukkig.. Nu 11 weken.

Mooi dat ondanks het weefsel en wat er gebeuren moet, je je wel gehoord voelt en t gesprek fijn was Okkie!
Alle reacties Link kopieren
ah wat leuke Maikiex :flirting:
Wat naar van je cyste, hopelijk houdt die zich rustig.
Lijkt me heel eng dat bloeden, je 'klinkt' er vrij kalm onder, hoe is dit voor je allemaal?

Susie :redrose:

Zelf kan ik in halverwege december al terecht voor procedure, hartstikke mooi 2019 was gewoon k.... op naar 2020, beroerder kan het niet worden (dat klinkt erg depressief maar dat ben ik niet )
Alle reacties Link kopieren
Ik klink kalm. Dat ben ik in sommige opzichten ook wel, maar maak me ook wel eens druk hoor. Alleen gezien er geen problemen in mijn baarmoeder zitten deze keer ben ik idd iets rustiger want het is minder gevaarlijk.

Maar kan me niet altijd zo groot houden hoor! Haha
Alle reacties Link kopieren
Maik hopelijk trekt die cyste weg en hoef je niet geopereerd te worden.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Maikie, hopelijk valt het allemaal mee.

Susie, ik denk veel aan je :hug:

Ik heb vandaag de eerste spuit gezet... spannende tijd zit eraan te komen in deze toch al confronterende maand. We hopen het beste
Alle reacties Link kopieren
maikiex hoeft ook niet :) viel me op. Misschien ook beetje door beredeneren zo van daar hoef niet druk om te maken?
Vanes hoe gaat met jou? ben even kwijt waar je zit in cyclus
pinot wat spannend allemaal zeg. Ja stomme maand december
Sunny hoe gaat met jou?
Susie :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de echo goed was Maikiex! Wel balen van de cyste... hopelijk gaat het gewoon allemaal goed en gaat tie niet gek doen. Toch wel weer spannend dan he... waarom gaat het niet gewoon eens normaal? :-?

Ik duim voor een mooi cadeautje deze maand voor jullie Pinot!! :heart:

Balen van het weefsel Okkie... schiet ook nog niet op dus! Wil je graag verder en wordt je hierdoor stop gezet... wel fijn dat je nu toch eerder terecht kunt! Aparte techniek trouwens... nog nooit van gehoord. Laten ze de boel maar goed schoon schrapen zodat je vanaf het nieuwe jaar weer echt verder kunt.
En fijn zo'n begripvolle gynaecoloog!

Vanessa heb je hoop voor deze ronde? Wanneer is je nod?

Susie, ik denk ook zoveel aan jullie... :redrose: wat een hel waar jullie weer doorheen gaan... ik zou je zo graag een dikke knuffel willen geven! :hug:

Hier gaat t op en neer... vandaag weer bij de gynaecoloog geweest en die nam uitgebreid de tijd voor me. Heel erg fijn om zo gehoord te worden!
Volgende afspraak (begin januari) gaan we de keizersnede alvast inplannen. Zo fijn om dan een einddoel te hebben. In die tussentijd nog wel 2 afspraken staan bij de verloskundige zodat ik me in het weekend van L* geen zorgen hoef te maken over het kindje in mn buik en zodat ik met een gerust hart de feestdagen kan vieren.
Hij heeft wel geadviseerd om te stoppen met werken zodat ik meer tot rust kan komen. Het voelt wel vroeg om al te stoppen maar als dit het beste is dan luister ik daar naar. Donderdag maar eens in gesprek met mn leidinggevende.
En nu richting volgend weekend... ben weer enorm aan t dromen dus zal wel een of andere manier van verwerken zijn maar het is geen pretje... word regelmatig huilend wakker.
Zal blij zijn als de moeilijke datums achter de rug zijn! Al maakt dat het verdriet natuurlijk niet minder maar kan ik voor mn gevoel weer vooruit kijken...
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. We hebben een mooie afscheidsdienst gehad maar het blijft nog zo ontzettend onwerkelijk. Wéér dit opnieuw doorleven.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Zo verschrikkelijk voor jullie Susie... zo ontzettend oneerlijk!! Heb je veel steun aan elkaar, van familie en vrienden?
Wil je vertellen wat er gebeurd is waardoor jullie zoontje het niet gered heeft? Als het nog te vroeg is of te privé dan snap ik dat ook :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sunny, goed van je om toch te luisteren en te stoppen met werken! Beter eerder rustig aan en lekker stoppen dan missers! Toch?
Blij dat alles verder goed gaat en je zo goed onder controle gehouden word.

Pinot, spannend zeg!

Susie; vreselijk. Nogmaals dikke knuffel. Geen woorden voor.


Ik heb vanwege een schimmelinfectie (en de tablet die je daarvoor krijgt en in moet brengen) weer bloedverlies sinds zondag. Het is heel dik en met veel stolsels. Verder is het bloedverlies zelf niet veel maar wel rood zoals ik maandag al zei. Had het ZH even gebeld voor advies en die zeiden dat ik me niet druk hoefde te maken maar ze willen aanstaande vrijdag wel graag weer even extra controle doen en een echo.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je t toch even laat checken Maik. Beter een keer te veel dan blijven doorlopen.

Knuffel voor jou Sunny, t valt niet mee allemaal en heel moeilijk. Zal nog een poos duren voordat je de klap te boven bent met de vorige geboorte. Maar misschien als je kindje veilig op je borst ligt en de eerste dagen goed doorkomt dat je dan pas stukje bij beetje kan genieten.

Susie, nog steeds zo onwerkelijk. Ik vind t zo verschrikkelijk voor jullie.
Krijg je wel een beetje hulp? Dit moet mega zwaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
maikiex liever keertje te veel kijken dan keertje te weinig, hopelijk trekt het snel bij allemaal!
sunny wat een bizarre periode ook voor jullie, waarin blijdschap, verdriet en angst zo dicht bij elkaar liggen. wat goed dat ze zo met jullie meedenken over wanneer echo's en dergelijke. En verstandig om te stoppen met werken, dit kun je maar 1 keer doen :) knuffel voor jullie!
Susie wat fijn dat de afscheidsdienst mooi was. Dikke knuffel voor jullie! Schrijf hier wat jij wilt en prettig vinddt :hug:

vanochtend zwangerschapstest gedaan, omo wit maar nog wel vloeien. Wel even vloeien afwachten, want vloeien is vaak nog teken van opruimen/schoonmaken en daarna nog echo maken. Maar er is een grote kans dat die hele procedure niet nodig is... Afwachten maar weer :)
@pinot
Wat ontzettend spannend weer en dan in zo’n maand die toch al lastig is. Hopelijk voor het einde van het jaar goed nieuws.

@okkie
Fijn dat de gyn zo lief was en dat je al snel terecht kunt. Al hoop ik voor je dat het misschien wel helemaal niet nodig is. Ik vond wat je schreef helemaal niet depressief klinken, gewoon eerlijk en ook wel nuchter. Het is toch ook gewoon een klotejaar geweest? Ik herken dat wel hoor. Ik heb best nog zin in het leven, maar ik vind het heerlijk dat er een nieuw - en hopelijk beter - jaar aan komt.

@susie
O groot gelijk hoor met werken. Jij en jullie kleintje zijn nu het belangrijkste! Fijn dat ze qua echo’s zo goed met jullie meedenken. Kan me voorstellen dat het nu zoooo dubbel is. Dan is een beetje extra geruststelling alleen maar fijn.

@Susie
Ik ben blij om te horen dat jullie mooi afscheid hebben kunnen nemen. Je kunt hier altijd je verhaal kwijt, maar voel je niet verplicht :hug:.

@Vanessa
De wachtdagen beginnen voor jou weer ongeveer toch? Is je verwachte nod nog steeds 13-12?

@Maikiex
Ik vind het knap hoe je er mee om weet te gaan hoor. Wat een spanning. Maar heel fijn dat het er nu goed uitziet. Ik duim voor je dat die cyste geen gedoe op gaat leveren! En ook dat het bloedverlies en de zorgen af gaan nemen. Alhoewel het natuurlijk nooit meer zorgeloos zal worden.
Ik heb vandaag echo gehad. Ben op 6+5 gezet. Dat is fijn, dacht tussen de 6,5 en 7 weken te zitten en dat klopte dus mooi. Hartje klopte flink, dus dat zag er allemaal goed uit. Merk wel dat het me totaal niet gerust stelt nog, vorige keer was de termijnecho het startschot voor drie ellendige maanden.

Termijnecho is nu gepland op 31-12. Hopelijk dus met goed nieuws het nieuwe jaar in. En anders... 2019 was toch al verpest voor ons.

A.s. vrijdag een gesprek met de gynaecoloog qua counseling over prenatale diagnostiek. Onmogelijk ingewikkeld. Aan de ene kant: dit wil ik nooit meer mee maken, dus ik wil het weten als een volgend kindje dezelfde genafwijking heeft. Aan de andere kant: het is niet zeker dat deze genafwijking in z’n eentje tot zijn dood heeft geleid. Meestal heeft deze afwijking juist eerder milde dan heftige effecten. En voor een milde variant de zwangerschap weer afbreken vind ik super heftig. Dus ja. Geen idee of het überhaupt nut heeft dan allemaal :(
Alle reacties Link kopieren
Loes, fijn dat de echo goed was. Maar snap dat het je niet gerust stelt. Het blijft zo moeilijk allemaal. En lastig dat je deze keuze idd moet gaan maken. Ik zelf ben er vrij ‘makkelijk’ in en zou met een (gen)afwijking niet voor zwangerschapafbreking kiezen tenzij het echt een vreselijke lichamelijke handicap of ernstige (snel fatale) ziekte is. Bij lage/milde dingen kies ik zelf voor leven, voor de kleine. Maar ik snap best dat mensen hier ook anders in kunnen staan hoor. Mijn man denkt hier bijvoorbeeld heel anders over en zou het minder snel een kans geven. Ik hoop dat je toch gedurende de komende tijd je rust kan vinden en rustig kan bedenken wat júllie zouden willen/aankunnen en wat niet.

Okkie; fijn dat je toch vloeit en dat de hcg nu weg is. Ik hoop voor je dat de procedure niet nodig is en dat het zelf oplost!

Hier vandaag een drukke dag en best veel buikpijn. Nu even in de rust, morgen en vrijdag weer werken. Morgen gelukkig anderhalf uur minder lang ivm pakjesavond, en vrijdag maar een half dagje ivm de echo die gepland staat. Dit weekend is stiefzoontje er weer en zal dus voor mij weer een ‘moeizaam’ weekend zijn. Ben blij dat ik maandags ook altijd vrij ben, dan kan ik nog even bijkomen!
@Maikiex
Ja, dat vind ik dus precies het ingewikkelde. Met een milde afwijking (en misschien met een zware ook nog wel) is een kindje van harte welkom. Maar ons zoontje is er dus aan overleden en het lijkt onmogelijk om te zien wat de uitkomst gaat zijn. Dus wat doe je dan? Ik weet niet hoe ik t ooit te boven zou moeten komen als er nog een kind in mijn armen z’n laatste adem uitblaast :( Maar goed, we gaan er een goed gesprek over voeren en kunnen dan uiteindelijk vast tot een beslissing komen waar we beiden achter staan.


Sterkte weer met dit weekend en alvast heeeel veel succes met de echo vrijdag!
Alle reacties Link kopieren
Ach Loes, wat lastig en herkenbaar! Wij zitten met precies hetzelfde. Ik heb ook de genafwijking en geen klachten, mijn jongste is eraan overleden. Maar inderdaad, nog een keer zo’n verlies mee maken zien wij niet zitten. Wij durven er niet op te gokken. Ook voor onze oudste; die gaat zit nu steeds beter in z’n vel en zou dolbij zijn met een broertje of zusje. Maar dat hij nog een keer bewust een verlies mee zou moeten maken (in het ergste scenario), dat willen wij voorkomen voor zover dat binnen onze macht ligt.

Bij ons viel er niks te zeggen over de herhalingskans. Bij jullie wel?
@Pinot
De herhalingskans is bij ons sowieso klein, omdat de afwijking niet in mijn bloed en dar van m’n partner gevonden is. Kan wel in eicellen of zaadcellen zitten, maar de herhalingskans ligt in principe onder de 5%. Dat is dus bemoedigend. Onze dochter is niet qua dna gecheckt, maar heeft op het oog geen symptomen. Zij heeft mijn vorige zwangerschap niet bewust meegemaakt, maar dat zou nu ook al anders worden.

We hopen natuurlijk dat ze gewoon geen afwijking vinden en gelukkig is die kans groot. Maar als ze dat wel vinden.. dan wordt het ingewikkeld. Verloop laat zich natuurlijk altijd slecht voorspellen en deze precieze afwijking was ook nog nooit eerder gevonden, dus we tasten toch een beetje met z’n allen in het duister.
Alle reacties Link kopieren
Susie flower, sterkte met het verlies van jullie kindje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven