Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds vanmorgen weer een halve liter bloed kwijt. Ik ben kotsmisselijk en voel me echt niet goed. Natuurlijk gebeurde dit weer op het werk. Ik wacht nu tot mijn man me ophaalt. Vanmiddag die echo.

Ik ben er echt zo klaar mee, met alles. Ik heb zo geen zin meer in deze drama iedere keer. Ik kan niet normaal zwanger zijn. Hoe moedeloos word je daarvan..
Alle reacties Link kopieren
Hee Maikie, wat naar! Hopelijk vanmiddag een goede echo. Hoe frustrerend dat je steeds bloedverlies hebt, kan me voorstellen dat je je veel zorgen maakt. Sterkte tot vanmiddag, ga voor je duimen
Alle reacties Link kopieren
Ja Loes nog 13-12 maar dat zo wel uitzonderlijk zijn als t gelukt is hoor. Met die ene keer seks en niet eens op “de” dag.
Fijn dat t bij jou zo goed gaat. Wil je mij eens een pb doen over de afwijking.

Maik stoppen met werken dat is 1. Als de Arbo dit hoort mag jij echt niet meer hoor. En ik ben t helemaal eens. Je moet rustig blijven. Kan je achteraf ook nooit denken had ik dit had ik dat.
Zo herkenbaar wat je hebt, verschrikkelijk. Gebruik je al iets van progesteron of iets? Sterkte en succes vanmiddag.
Oh Maikiex wat naar dat het alweer zo'n ellende is. Pak echt je rust he! Jij en jullie kleintje zijn nu het allerbelangrijkste, werk komt later wel weer.

Ik snap heel goed dat je er moedeloos van wordt... het is al zo onzeker en dan ook nog telkens dit gedoe erbij, pfff. <3 Veel succes bij de echo vanmiddag. Ik duim dat het dan in elk geval weer goed nieuws is.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb de echo eerder gehad ivm spoed. Verloor exht teveel bloed.

Bleek weer een hematoom te hebben die voor 3 kwart helemaal om de vruchtzak & kindje heen zit. Dit had ik vorige 3 zwangerschappen ook dus je raad de uitkomst wel.

Ze wilden me daar houden maar omdat mijn bloedwaarden nog niet zodanig slecht waren kreeg ik nog de keuze of ik dat wilde of niet. Heb gekozen voor thuis. Moet meteen heen als er weer iets is of het nog erger word. Maandag weer echo & bespreking en dinsdag een gesprek met academisch ziekenhuis erbij over of dit slagingskans heeft of niet, als de kans op slagen te klein is word zwangerschap afbreken het volgende gespreksonderwerp.

Heb nu platte bedrust en mag absoluut niks meer.
:hug: Maikiex

Heel veel sterkte meid.
Alle reacties Link kopieren
Ach Maik wat verschrikkelijk. En zo extreem herkenbaar.
Bij mij 2x flink mis maar ook 1 keer goede uitkomst ondanks dat door t bloed mijn vliezen braken met 15 weken.
Vind t zo stom dat ze d.m.v. laseren dat niet weg kunnen branden ofzo. Blijf me er steeds over verbazen. Bloedwaardes bij mij waren altijd goed alleen na een dag of 3 pas erg slecht.
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Pff Maikiex wat een rollercoaster weer... :cry: hele dikke knuffel voor jou!

Veel sterkte met alles... hoop zo enorm dat dit weer niet voor niets is en dat je straks wel een prachtig eindresultaat hebt :heart:
Alle reacties Link kopieren
verdorie Maikiex, duimen draaien voor alsnog een goede afloop :hug:
Alle reacties Link kopieren
Susie ik lees het nu pas :hug: :rose: geen woorden voor, zo heftig...
Alle reacties Link kopieren
Hey.. ik heb begin vd middag toch een miskraam gehad. Ik wilde graag naar huis, dus tegen beter weten in na het uithalen van de placenta met een tang toch naar huis gegaan ondanks dat ze me eigenlijk wilden houden voor eventuele curretage.

In de auto naar huis viel ik al flauw, en toen ik thuis was heb ik gedoucht en toen verloor ik nog zoveel stukken en bloed dat ik continu weg viel. Zh gebeld en ambulance gekomen. Die met sirenes aan mij meegenomen naar zh. Infuus gehad, en ben net wakker uit mn narcose. De curretage is geslaagd. Moet hier nog 1 nachtje blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Maikiex... :cry: wat een ellende zeg!! Waarom nou toch... :cry: het is zo vreselijk oneerlijk verdeeld allemaal! Vind het zo erg voor je...

Zorg goed voor jezelf meis :hug: ik denk aan je... hele dikke knuffel!!
Alle reacties Link kopieren
Ach Maikie, wat verschrikkelijk voor jullie! En heftig dat je met met de ambulance opgehaald moest worden. Heel veel sterkte samen :hug:
Alle reacties Link kopieren
jeetje Maikiex wat heftig en verdrietig :hug:
Maikie, wat verschikkelijk om te horen :cry: Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Zo veel sterkte gewenst voor jullie allemaal... wat een vreselijke verhalen en verliezen :"-( :rose: :rose: :rose: zo oneerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ben weer thuis. Geen last van de curretage. Wel van het buisje wat voor zuurstof geplaatst was. Heb beste keelpijn en hoest me een eind heen. En spierpijn in mn buik & rug door alle spanning. Hb is weer op niveau, nu een weekje verplichte rust en dan weer controle.

Blijft nog erg onwerkelijk allemaal.
Alle reacties Link kopieren
jeetje maikiex wat een achtbaan de afgelopen dagen voor je, natuurlijk is het nog onwerkelijk, poeh. heel veel sterkte, wees lief voor jezelf en hou elkaar stevig beet :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hele dikke knuffel voor jou Maikiex :hug: :redrose: :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Maik wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte emotioneel en lichamelijk met het herstel. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel iedereen.

Ik kan inmiddels weer wat bewegen, spierpijn word minder. Slaap wel heel slecht en ben emotioneel een wrak. Weet echt niet meer wat ik moet. Mijn moeder en stiefvader hebben een gesprek gehad en aangeboden draagmoeder te willen zijn indien we dat willen (kan nog 2 jaar volgens de regels). Enkel wil manlief het over een tijdje nogmaals proberen en ik weet niet of ik dat wil/kan. (Nogmaals proberen). Ik heb echt 0.0 vertrouwen in mijn lichaam en trek dit niet elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk Maikie. Neem je tijd om te herstellen.

Ik wil ook iets in de groep gooien, zouden julllie het zien zitten om op een besloten (Facebook) groep verder te schrijven?
C'est la vie
Jemig Maikiex, wat een ontzettend lief en bijzonder aanbod eigenlijk! Lastig hoor. Kan me je vriend voorstellen, maar jou ook. Het is elke keer zo veel onzekerheid en als je dan aan het einde van de rit nog met lege handen staat, pfffft. :hug:

Ik heb zelf ook enorm veel moeite met de onzekerheid en dan is de kans op herhaling bij ons eigenlijk nog heel klein. Ik zei gisteren ook al tegen m’n vriend dat als het nu weer misgaat dat ik het dan gewoon niet meer wil. Nog een keer zo’n onzeker traject trek ik gewoon niet.

@Susie
Ik op zich wel, al gebruik ik Facebook maar sporadisch. Ik app meer (zit via t forum ook in een appgroep al). Maar Facebook dus ook wel prima.

@zwangerschap
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben volgens mij wel nog steeds zwanger. Geen bloedverlies meer gehad, supermisselijk en een paar dagen terug met bijna 7 weken een goede echo gehad. Wel nog steeds vreselijke twijfel over wel/geen vlokkentest. Ik kom er gewoon niet uit, slaap er elke nacht slecht van... voelt gewoon alsof er alleen maar ‘slechte’ keuzes mogelijk zijn. Mijn vriend ziet het juist alsof er alleen maar goede keuzes zijn, dat is een zonniger perspectief, maar het lukt mij niet om er zo naar te kijken.

Ik ben zo ontzettend bang voor de stress die komt kijken bij niet weten of ons kindje dezelfde afwijking heeft. Maar tegelijkertijd: ik wéét wat het is om een kind te verliezen, en hoe deal je ermee als dat je eigen “schuld” is. Hoe klein het risico ook is, ik weet niet of ik dat durf te lopen. Maar het andere scenario van 40 weken stress en daarna eigenlijk ook nog vind ik ook bepaald niet hoopgevend :(
Alle reacties Link kopieren
lieve maikiex wat ontzettend droevig en heftig, neem je tijd.
lieve susie dag vrouw! goed je hier weer te zien, een gesloten fb pagina mag van mij :)
lieve loes, ach vrouw wat een onmenselijke keuze, jouw vriend heeft hier een heel andere kijk op dus vraag aan hem hoe het ziet :) misschien kan jou dat helpen?

vandaag hier weer wat meer vloeien (elk uur verschonen) wel ja m'n lijf doet best om de boel op te ruimen, slaagt er nog niet helemaal in. Nog even en dan is dit gedoe in ieder geval klaar :popcorn: voor rest ben ik aardig kalm weer, blij dat die sint weer is opgerot :bye:
ennn tante geworden voor het eerst, zo bijzonder :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief aanbod Maikiex, maar ook heel moeilijk om zo'n beslissing te moeten maken...
Ik kan me voorstellen dat je geen vertrouwen meer hebt in je lijf :hug:

Wat een moeilijke keuze Loes! Hoeveel tijd heb je nog voordat je moet beslissen? En is de kans groot dat dit kindje het ook heeft of weet je dat niet?
Veel sterkte met je keuze :hug:

Susie een Facebook groep of appgroep vind ik allebei goed! Praat net wat makkelijker he dan op zo'n openbaar forum.

Hopelijk komt alles er nu uit Okkie! Je lijf doet in ieder geval zn best... wanneer moet je weer terug voor controle?
En wat leuk dat je tante geworden bent! :heart: geniet ervan!

Hier vandaag 25 weken en een emotioneel wrak... ik zal blij zijn als L* zn dagen achter de rug zijn en we weer vooruit kunnen kijken. Loop er enorm tegenaan te hikken...
Gisteravond veel harde buiken gehad... morgen weer controle dus zal het eens aankaarten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven