Zwanger worden na de prikpil

30-05-2020 19:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Dit is nieuw voor me, hopelijk kijkt er iemand mee, kan me advies geven of ervaringen delen.
Mijn verhaal;

Juni 2019 was mijn laatste shot van de prikpil. Ik wilde stoppen i.v.m. een kinderwens.
In de tijd tot 30 april 2020 heb ik 4 x een donker bruine bloeding gehad van 2 dagen, vaak maar veegjes bloed. Daarna was het ook gelijk weg.

Twee weken voor 30 april kreeg ik hele extreme hormonale klachten. Ontzettende pijn aan mijn borsten, nukkige dagen, kon niemand uitstaan. Onder Buikpijn, pukkels... echt de klachten dat er een ongesteldheid aan kwam. Dit werd steeds erger en erger.

Nu 30 april 2020 mijn eerste ongestelhei d gehad van 7 dagen (jeej) niet veel kwa bloeden maar wel rood.

Na de 7 dagen ongesteld te zijn geweest, ben ik 5 dagen bloed vrij geweest. Nog wel mega last van mijn hormonen. Na de 5 dagen werd ik weer ongesteld, dat was eigenlijk geen ongesteldheid te noemen. Kleine bloedveegjes of alleen bij het plassen. Maar zonder maandverband lopen was het weer te extreem voor. Nu ben ik op de dag van vandaag (31 mei 2020) ben ik al 6 dagen ongi vrij.

Ik had een aantal testen gedaan, aantal keren in de middag (al weken lang) allemaal 1 streepje. En gisteren 29 mei heb ik een ochtendurine test gedaan, 2 streepjes *wel heel licht* ik schrok me rot. Kan ik nu zwanger zijn? Het was een test van de action.
Nu heb ik vandaag een clearblue test gedaan in de ochtend en helaas weer 1 streepje.
Wat moet ik hier nu mee?

Het is verwarrend, want ik heb nogsteeds geen cyclus. Maar jaren terug had ik eerder aan de prikpil gezeten en toen bleef ik een half jaar iedere dag ongesteld. Mijn dokter vertelde me dat het pas zou stoppen als ik zwanger zou raken. Dus ben ik maar weer aan de pil gegaan daarna weer de prikpil.. mijn hormonen zijn zoizo helemaal overhoop gehaald.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe kom ik aan mijn cyclus terug en ben ik nu wel of niet zwanger? Bij veel forums kan ik niet mee praten omdat ik geen cyclus heb.

Liefss!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mei 2016 laatste prikpil gehad, april 2017 was mijn menstruatie weer normaal (dus ongeveer 8 maanden nadat de de prikpil uitgewerkt was) en ik raakte zwanger in december 2017.
De prikpil kan tot 36 maanden duren voordat het hormoon helemaal uit je lichaam is. Ik heb hem ook bewust niet meer genomen omdat ik graag nog een tweede wilde.
Over de test kan ik niet zoveel zeggen, bij sommige testen vind ik dat je altijd iets van een streepje ziet, action testen heb ik nooit gebruikt, wel binnen de tijd afgelezen?

Als je nu nog maar 6 dagen geen bloedverlies hebt zou ik er vanuit gaan dat je nog niet zwanger bent.
Zou eerst wachten tot je een beetje een regelmatige cyclus hebt, en anders als je dat bloedverlies houdt contact opnemen met de huisarts. Ik mocht daarvoor naar de gynaecoloog. Maar ik had elke keer 3,5 week bloedverlies en dan een kleine week niet. En dat een paar maanden lang... echt ik neem die prikpil nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
De testen van de Action zijn veel gevoeliger dan ClearBlue. Het zou dus best kunnen dat die al aanslaat! :)

Ik zou het over een paar dagen nog eens proberen. Of een doosje Kruidvat 2 voor €5-casettes kopen. Die zijn ook heel gevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang na de test verscheen het streepje? Binnen de afleestijd? Dan over paar dagen nog een keer :)

Waarom doe je zoveel testen als alles nog zo onregelmatig is? Ik snap je wens maar je maakt jezelf helemaal gek zo. Gewoon lekker sexen geeft meer kans dan eindeloos testen ;)

Ik hoop dat je wens snel wordt vervult!
Alle reacties Link kopieren
Testen van de action zijn gevoeliger, is mijn ervaring.
Na hoe lang heb je afgelezen?

Ik heb toen ik nog heel pril zwanger was hele lichte positieve testen gehad.
Clear blue bleef negatief.

Een aantal dagen wachten en dan weer opnieuw testen met ochtend urine.
Dan moet het toch duidelijker worden.

Ik had na een aantal dagen een duidelijke action test en een clear blue test met 1-2 weken zwanger.

Nu ben ik inmiddels 29 weken zwanger.

Ik heb geen ervaring met de prikpil alleen met lucrin injecties.
Heb daarna geen echte cyclus gehad, kon er niets van maken, toch zwanger geworden :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds begin van dit jaar laatste shot prikpil gehad, ivm wens tweede kindje, en toen gewacht tot ik ongesteld werd.
En jawel, deze maand was het al zover... Dus ik ga nu afwachten of het zich allemaal in juni gaat herhalen en dan gaan met die banaan 🍌
Ons zoontje maken ging erg voorspoedig dus ik heb goede hoop...
Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om zoveel reacties al te lezen!
Ik ben niet alleen denk ik dan maar zo.

@saartjepoes2 je hebt gelijk, ik maak mezelf helemaal gek. Ik heb ook gewoon geduld nodig helaas.

Prikpil NOOITMEER!!
iedereen is anders inderdaad, heb nog een test later gedaan en weer negatief.
De ene test die positief uitsloeg heb ik binnen 5 minuten afgelezen.

Hopelijk is het me wel gegund binnenkort!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven