Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Persoonlijk gaat het momenteel ook maar matig, kan mij moeilijk focussen op mijn werk en zit gewoon niet lekker in mijn vel. Ik ben jaren geleden depressief geweest en best bang voor herhaling, hoewel het nog lang niet zo slecht gaat als toen. Inmiddels dus ook maar een afspraak bij de huisarts staan :-(

Hoe is het nu met de rest? Andijviestamppot, is het allemaal goed gegaan? En shit zeg Mathilde, ik gun jou zo een positieve test. Naja, ik gun gewoon iedereen zo snel mogelijk een goede zwangerschap, vind het eigenlijk wel tijd worden hiervoor! En hoe gaat het met iedereen die in een medisch traject zit, zijn er mensen alweer begonnen?
Ha goed Drieuur dat je huisarts gaat. Ik heb zelf ook recidiverende depressies, maar al een hele poos niet meer gehad gelukkig. In ieder geval heb je nu de ervaring en herken je het sneller. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend Cilly, niet meedenken, niet aardig... dan ga je toch met een raar gevoel weg bij zo'n gesprek.

Wat vervelend dat je je zo voelt Amber. Wel eens met wat de anderen schreven; zou toch even aan de bel trekken. Sterkte en pas goed op jezelf!

Drieuur, goed dat je het herkend en naar de huisarts gaat. Ook goed voor jezelf zorgen!

Ben hier gisteren begonnen met ovulatietesten. Benieuwd of en wanneer er een ei aan komt... Verder gaat hier alles z'n gangetje wel. Ben erg druk met werk, wat afleiding geeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

Ik heb een tijd niet meer geschreven, maar wat is er veel geschreven en ook nieuwe vrouwen bijgekomen, en opnieuw jeetje wat een heftige verhalen zoals Andijviestampot
Maar vind het mooi te lezen dat we elkaar hier helpen , advies geven en ervaringen delen.

En jeetje Amber ik sluit me aan bij alle anderen, maar hoop dat je dit kan verwerken op welke manier dan ook. Drieuur pas opjezelf en heel goed dat je het herkent en actie onderneemt.

Ik ben 2 weken geleden na de miskraam ongesteld geworden, gewoon mijn normale cyclus 5 weken daar was ik wel blij mee. Ziekenhuis gebeld en mocht meteen weer door met de IUI behandelingen. Weer begonnen met Gonal - f spuiten en gister al een inseminatie gehad, nu maar weer afwachten.

Ik lees sommige ervaringen met de artsen die toch wel anders zijn dan ik het meemaak. Ik heb gister een fijn gesprek gehad met de fertiliteit arts en ze gaf me echt een heel positief gevoel dat heeft me echt goed gedaan. Ze zei je was al een keer heel dichtbij nu lekker zwanger worden en laat vooral niet je hele leven los. Drink af en toe een wijntje en wees jezelf en gelukkig.

Geniet allemaal van het mooie weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat spannend Sanne! Hoop over twee weken een positieve test voor jullie!
Wat spannend Sanne Joy!

Ik had vandaag positieve LH test, verwachtte het al! Wel fijn, dag 18, dus niet zo laat als vorige keer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga goed nieuws! En inderdaad wat eerder dan wordt het over 2 weken weer spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry voor mijn late reactie, was overal ff helemaal klaar mee.

Ik heb vorige week maandag die pillen genomen, viel me alles mee. Maar helaas bij controle bleek niet alles weg dus morgen alsnog een curettage. Ben blij als alles achter de rug is. Weet ook nog niet of ik het nog een x wil proberen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff wat vervelend dat je alsnog een curettage moet Andijviestamppot. Hoop dat het je meevalt morgen. Sterkte vast! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bah wat vervelend voor je andijviestamppot. Sterkte morgen. Ik vond curretage fysiek destijds erg meevallen. Begrijp je gevoel heel goed of je het nog een keer wil proberen geef het tijd en volg je gevoel.
Sterkte andijviestamppot!
Alle reacties Link kopieren Quote
Andijviestamppot, heel veel sterkte vandaag en met jouw herstel :hug:

Ik heb een nickwissel gedaan, nieuwe ronde nieuwe kansen. Want: ik heb positief getest! Maandag een vaag streepje, vandaag gewoon een duidelijke maar nog geen knalstreep. Ik ben afwisselend blij, gelaten en angstig.

De huisarts heeft mij trouwens doorverwezen naar de psycholoog, helaas heeft die een wachtlijst, hopelijk valt die mee.
Wat fijn en spannend Appelbloesem! Ik ben alleen echt even kwijt wat jouw geschiedenis is, maar zal het even teruglezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw Appelbloesem, spannend zeg! Hopelijk loopt je test mooi op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt!
Saga, ik heb afgelopen jaar twee MA’s gehad...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Appelbloesem!! Super!!

Hoe was je test vandaag of niet meer getest? Was je al toe aan je NOD?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, niet meer getest. Het levert mij vooral meer stress op, of ze niet al donkerder hadden moeten zijn, of dat iets zegt over de kans op een missed abortion. Dinsdag was mijn NOD maar ik weet niet wanneer mijn ovulatie was. Ik denk dat ik morgen nog een laatste keer test voor ik de verloskundige bel en dan moet het maar goed zijn, ik kan toch niets anders dan afwachten.
Kan me voorstellen dat je daar extra stress van krijgt. Ik had even teruggelezen, zag dat je ‘langste’ ma bij tien weken was, ga je nu voor vroegere echo? Hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het helemaal Appelbloesem!! Nou als Dinsdag je NOD was ben je er nu al 3 dagen overheen. Dat is gewoon lekker zwanger!!! Zoals Saga vraagt hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd appelbloesem. Spannende tijden! Zonde van de wachtlijst bij de psycholoog waarnaar je door bent verwezen, hopelijk ben je toch snel aan de beurt. Misschien heb je ook iets aan de praktijk ondersteuner van de huisarts?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn test vanochtend was net zo licht als afgelopen woensdag... ik ben zelf behoorlijk pessimistisch. Heb even de verloskundige gebeld om advies te vragen maar zij vond ‘een streep is een streep’... nouja, verder afwachten dus, als het dan verkeerd gaat, liever nu dan over een aantal weken.

Saga, ik wil mijn eerste echo tussen zeven en acht weken. Bij mijn eerste miskraam niet gehad, terwijl het achteraf al veel eerder niet goed is gegaan (ze kon eigenlijk niet eens zeggen of er überhaupt een vruchtje had gezeten, en dat bij tien weken, terwijl de vruchtzak vrolijk doorgegroeid was). Ik heb toen veel zwangerschapsklachten gehad, achteraf voor niets dus. Verder kijk ik echt enorm tegen die eerste echo op, dat heb ik maar liever zo snel mogelijk. Een echo voor zeven weken geeft wat mij betreft dan weer te weinig zekerheid om op te wegen tegen de spanning daaromheen.

Adelaar, ik denk dat ik inderdaad weer even hierover met de huisarts ga overleggen, het was sowieso ons plan om heel laagdrempelig bij een volgende zwangerschap contact te houden.

Kortom, hoe ik mij voel? Maandag euforisch, woensdag enorm gestrest, vanochtend verdrietig en nu vooral gelaten. Verder zo nu en dan wat misselijk maar dat word ik al snel als ik gestrest ben dus daar durf ik niet zo op te vertrouwen.

Zo, sorry voor de gigantische ego-post! Het wordt een soort ‘lief dagboek’ zo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga en Sanne_Joy, begint het al spannend te worden bij jullie of valt dat nog mee?
Ah wat vervelend dat je geen duidelijke oploop hebt Appelbloesem. Zo herkenbaar hoeveel onzekerheid dat geeft en zelfs dat gelaten gevoel herken ik van de laatste keer hier. :hug:

Ik begin wel wat gespannen te raken, ben 6 of 7 dpo. Dus zou over 2 of 3 dagen ongesteld moeten worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff vervelend die onzekerheid Appelbloesem. Ik hoop heel hard dat deze gewoon lekker blijft plakken! :rose:

Spannend Saga, hoop dat je over een paar dagen goed nieuws hebt!

Ik had afgelopen woensdagmiddag en donderdagochtend een positieve ovulatietest. Zondagavond voor het laatst intiem geweest met manlief, daarna werd hij ziek en stond zijn hoofd niet naar (verplicht van mij moeten) seksen :facepalm: Wat heel logisch is. Dus deze maand niet echt veel kans. Hopelijk volgende maand beter :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er nog plek voor een meeschrijver? Ik schrijf al mee in het 6+mnd topic, maar heb inmiddels mijn 2e miskraam gehad en vind het toch fijn om met lotgenoten te sparren. Als er nog plek is, zal ik wat uitgebreider introduceren

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven