Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties. Ik denk dus dat mijn NOD wel ongeveer nu zou moeten zijn (maar dat is dus op basis van dat ik denk wel een ovulatie gehad te hebben..), maar het is in feite ook nog best snel na de miskraam dan, die was eind februari. Ik heb nog steeds maar heel weinig bloedverlies, wel rood bloed, maar absoluut niet zoals normaal bij mijn menstruaties. Na mijn vroege miskraam in december had ik wel gewoon een normale menstruatie. Maar misschien is dit dus ook meer een soort 'spotting' voordat de echte menstruatie komt, zoals Saga ook beschreef. Ik weet nu gewoon niet zo goed hoe dit te interpreteren en wil graag duidelijkheid over wat er in mijn lichaam aan de gang is... Is het raar om hierover nog met de verloskundige te bellen?

Ik heb dus verder geen nacontrole gehad en heb 2 weken nadat het bloedverlies stopte negatief getest, dus ging er wel vanuit dat het gewoon een volledige miskraam is geweest. Nu een test doen heeft dus ook weinig zin, want zwanger kan ik nu toch echt niet zijn..

vertellen over zwangerschap: Ik heb over de eerste vroege miskraam niks verteld aan ouders en schoonouders. Bij de laatste miskraam wel omdat ik het graag wilde delen, vooral eigenlijk zodat ze snapten waar mijn verdriet vandaan kwam. Mijn ouders reageerden een beetje verbaasd (bij ons verwachten ze denk ik totaal niet dat we bezig waren met een derde kindje) maar heel begripvol. De reactie van schoonmoeder was helaas heel naar en ik denk ook dat mocht dit nog een keer gebeuren ik het niet meer aan haar zou vertellen. (Het is inmiddels voor mij duidelijk dat zij niet op meer kleinkinderen zit te wachten en mij hier te oud voor vindt).

praten met partner Ook heel herkenbaar dat het zwanger worden en ook het verwerken van de miskraam meer mijn proces is dan dat van mijn man. We praten er wel over hoor, maar het gebeurt natuurlijk allemaal in mijn lichaam.

Sanne-joy en Lulu, lijkt me nog lastiger in zo'n medisch proces, vooral nu je door corona alles inderdaad alleen moet doen.

Saga, lastig dat je nu niet helemaal duidelijk hebt wanneer je ovulatie is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig verstand heb van temperaturen, slijm en baarmoedermond omdat ik me daar dus nooit echt mee bezig heb gehouden.

Afwachtertje, loslaten is zo makkelijk gezegd, maar in de praktijk vaak lastiger.. Maar je bent goed bezig!

Banaantje, herkenbaar van die leefstijl. Ik had er na de tweede miskraam gewoon de puf even niet voor. Probeer het nu wel weer op te pakken, door af en toe te hardlopen en ook veel te wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Worteltaart Heb je wel seks gehad rondom ovulatie? Je lijf kan ook een onttrekkingsbloeding hebben (dan is er geen ovulatie voorafgegaan) bij dalend hcg (al was je hcg al langer negatief toch?). Anders alsnog even testen? Eind feb miskraam en daarna rap herstel van je cyclus kan wel hoor dan zit je nu wellicht rond je menstruatie - iig ik ben buiten de korte week die ik zwanger was geen dagen ‘verloren’ na m’n eerste miskraam in m’n cyclus. Verloskundigen weten hier niet zoveel van is mijn ervaring, die zeggen gewoon ‘ja dat zien we wel eens’.
Ik had dus nu zelf een ovulatie terwijl ik nog hcg in m’n bloed had, dus alles kan ben ik bang ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel seks gehad maar met condoom en maar 1 keer (want ik was moe, moe, moe.. afgelopen maand), dus zwangerschap lijkt me uitgesloten. En HCG was twee weken geleden al weg, toen had ik een negatieve zwangerschapstest. Dus eigenlijk is menstruatie gewoon wel het meest logisch, het klopt ook wel helemaal met mijn andere lichamelijke verschijnselen (had een paar dagen ervoor lichte hoofdpijn en nu dus wat buik/rugklachten en dat heb ik normaal ook bij menstruatie), maar het is dus raar dat het zo weinig is. Maar zou dan een cyclus van 31 dagen zijn en dat had ik ook na de andere miskraam (maar nu wel ietsje langer zwanger geweest dan toen.).
Ik denk eigenlijk dat je gelijk hebt qua advies van een verloskundige, die zeggen natuurlijk dat je het maar gewoon even af moet wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames,

Ik ben even niet hier geweest omdat we alle drie thuis achter elkaar ziek werden, heel gezellig;-) verder weinig nieuws, ik ben vorige week zoals ik verwachtte ongesteld geworden. Mijn 3 tegelijk zwangere collega’s waren wel even confronterend maar nu weer redelijk ok mee.

Worteltaart, ik had een miskraam tegen de 11 weken in december, ik heb toen 4 weken vrijwel onafgebroken bloedverlies gehad, een paar dagen niet en toen een eerste heftige menstruatie. De twee menstruaties erna zijn veel lichter dan wat ik hiervoor gewend was, 2-3 dagen en echt weinig bloedverlies. Ik vrees dat wat eerder gezegd werd wel klopt, een verloskundige of huisarts zegt bij dit soort dingen vrijwel altijd “dat het kan”.

Wb partner, heel herkenbaar, hij is er wel voor me maar is er veel minder mee bezig dan ik al merk ik wel dat hij uit zichzelf nu bij lijkt te houden wanneer mijn ovulatie ongeveer is (ik vertel niet wanneer dat is, iets met druk enzo😅).

Amber, gefeliciteerd! Fijn dat het nu zo spontaan zo loopt. Ik zou het in jouw plaats je (schoon)ouders gezien de psychische druk die de eerste tijd mee zal brengen denk ik wel vertellen, je hebt het afgelopen maanden al vrij zwaar gehad, beetje steun en begrip helpt vast.

Lulu, fijn dat je hcg uit het bloed is, heb je weer een ijkpunt. Mag ik vragen waarom jullie voor fertiliteitstraject naar België uitgeweken zijn? Wij hebben binnenkort een intake in Leiderdorp en vraag me af wat de overwegingen kunnen zijn om toch een andere route te kiezen.

Saga, je lichaamstemperatuur is volgens mij lager eerder in de ochtend/meer in slaapkamer dus dat kan de latere stijging van je temperatuur misschien verklaren in combinatie met die zomertijd. Van mij mogen ze dat zomer en wintertijd gedoe sowieso afschaffen! Daar zou bij de EU over vergaderd worden dit jaar maar dat is Ivm covid uitgesteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar, wat naar dat jullie allemaal ziek waren! Nu allemaal weer opgeknapt? Fijn dat je nu weer redelijk ok bent met de zwangeren om je heen.

Ik ben inmiddels gewoon normaal ongesteld (wel redelijk lichte menstruatie voor mijn doen) en daar ben ik dus wel blij mee. Gek om te schrijven, want natuurlijk was ik nu liever 13 weken zwanger geweest.. maar ik bedoel dus dat mijn lijf het in principe allemaal goed heeft opgelost en doet wat het moet doen. De komende dagen ook hopelijk wat ruimte en tijd voor goede gesprekken met man, want de kinderen zijn aan het logeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
b]Afwachtertje[/b] Dankjewel! Jaa super spannend maar ook wel heel leuk :-)

Banaantje: jaa ik denk ook dat het verstandig is. We gaan het vanmiddag tijdens de paaslunch aan mijn ouders vertellen. Eergisteren had ik belafspraak met de verloskundige. Zij gaf aan dat ik heel laagdrempelig mag bellen. Op 19 april heb ik mijn eerste echo. Als alles goed mag gaan dan ben ik tijdens de echo net 7 weken. Hihi dat met dat testen begrijp ik heel goed. Bij de test van dinsdag waren het teststreepje en controle streepje even duidelijk. Als je goed keek was de ene wel net een tint lichter. Ik heb alleen geen testen van de Action meer, dat vind ik toch wel de fijnste testen. Even overheen plassen en klaar. Ik vind die van de Kruidvat altijd zo'n gedoe met urine opvangen en dan met een plastic dingetje er een paar druppels uithalen. Haha en dan ga ik weer morsen omdat ik veel te onhandig ben. Dus we laten het gewoon bij deze ene test denk ik :-D

Pfoe ja wat dat betreft hebben mannen het makkelijker. Die hebben minder hormonale wisselingen. Vervelend dat de klachten van menstruatie en zwangerschap zo op elkaar lijken. Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om zo lang die leefstijl vol te houden... Ik heb er helaas geen tips voor, maar misschien de anderen wel?

Nooit1blijvenzitten: ahhh dankjewel! Wat een super lieve reactie :heart: Ik hoop echt zo dat het nu goed mag gaan, dat zou wel echt heel super zijn.

Worteltaart Wat fijn dat je menstruatie is begonnen. Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. Veel over praten helpt, fijn dat je het weekend een goed gesprek met je partner kunt hebben.

Adelaar81 Dankjewel ik denk inderdaad ook dat het een goede keus gaat zijn. Dan kunnen ze ons steunen. Wat ontzettend vervelend zeg dat jullie al drie ziek waren. Hoe gaat het nu? Allemaal weer redelijk beter?

Hier gaat het dus nog steeds hetzelfde. Het blijft allemaal heel spannend, maar het is ook wel echt heel leuk! Vandaag tijdens de lunch gaan we het tegen mijn ouders zeggen. Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Op 19 april hebben we de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
worteltaart mijn vriend mag inderdaad nergens mee naar binnen maar hij gaat wel overal mee naar toe en wacht dan buiten. Dit is iets wat hij persé wil doen, en dat vind ik niet altijd nodig maar wel vreselijk lief. Wij doen nu iui maar ik kan me voorstellen als je bijvoorbeeld een punctie moet voor ivf dat het dan echt vreselijk naar is om daar alleen te zijn in de behandelkamer.

adelaar wij hebben om een specifieke reden gekozen voor België. De reden hiervoor plemp ik liever niet op een openbaar forum ivm dat iemand uit mijn omgeving mij misschien herkent. ;) Als wij deze specifieke reden niet hadden dan waren we wel in NL onder behandeling gegaan. Ik weet wel dat de fertiliteitszorg in België hoog aangeschreven staat. Het schijnt beter te zijn dan in NL. Een vriendin van mij was in NL na jaren behandelen nog niet zwanger, haar gyn tipte om naar België uit te wijken en daar was ze binnen 6 maanden zwanger. Is denk ik een mix van geluk en andere, meer vooraanstaande zorg. Ze zijn in België wat voortvarender met onderzoek en het uitsluiten van allerlei problemen waarom het zwanger worden niet zou gaan. Ik had voordat we gingen starten met de iui's al een HyFoSy en een zeer uitgebreid bloedonderzoek achter de rug. Waar mijn vriendin in NL na drie mislukte pogingen bijna moest smeken om een eileideronderzoek en een rondje bloedprikken.
Dus lang verhaal kort, we zijn naar België uitgeweken omdat het niet anders kon maar we zijn wel blij dat we daar zo goed geholpen worden. Ik wil trouwens op geen enkele manier beweren dat het in NL niet goed is hoor! Ik spreek alleen uit eigen ervaring en wat ik om me heen hoor.
Worteltaart fijn (naar de situatie natuurlijk) dat je een goede menstruatie nu hebt. Dan kun je in elk geval daarin verder. Wat fijn dat je nu even de tijd en ruimte hebt voor goede gesprekken met je man.

Amber dat klinkt als een hele fijne verloskundige :) Spannend, 19 april. Klinkt opeens al heel dichtbij, terwijl het voor je gevoel misschien nog heel lang duurt. Hopen op een hele mooie eerste echo! Hoe reageerden je ouders?

Hoe is het met de meiden in de wachtweken, spannend??

Hier vanmorgen de eerste controle weer gehad. Ik had nogal wat vragen die ik wilde stellen en gelukkig konden we dat rustig bespreken. Afgelopen cyclus is waarschijnlijk geen goede geweest, gezien mijn late eisprong plus de vroege en erg lichte menstruatie. Waar dat aan ligt weten we niet. Ze was eerst bang voor een cyste in m’n eierstok maar dat was gelukkig niet het geval. Het zag eruit zoals verwacht voor cyclusdag 8.
Heb nu dezelfde dosis Clomid geslikt en we gaan kijken wat dat deze ronde brengt. Als het weer een ‘gekke’ ronde wordt gaat de dosis omhoog. Dus ik ben heel benieuwd..
Vorige keer had ik ontzettende last van de bijwerkingen en dat lijkt gelukkig nu wat minder (afkloppen!). Ze zijn er nog wel, maar minder heftig. Hopelijk blijft het zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu wat lief van je vriend! En kan je het daarna vertellen meteen. Hoeveelste IUI hebben jullie?

Wortel taart fijn dat je lichaam het gewoon weer oppakt hè? En denk dat het over het algemeen altijd per persoon verschilt. Ik ben veel heftiger ongesteld na de miskraam juist. Gaan jullie vanaf deze ronde er weer mee aan de slag?

Afwachtertje fijn weer een nieuwe ronde! Geeft toch altijd hoop hè? Hopelijk heb je inderdaad minder last van de Clomid, anders toch eens vragen of je niet Gonal mag spuiten?

Vraag me alleen af wat is de definitie van een ‘niet goede ronde’ zolang er een eisprong plaats vindt of die vroeg of laat is maakt inprincipe niet veel uit toch? Of ging het meer om de LF? Ik ben gewoon benieuwd hoor wat ze er in jouw ziekenhuis van zeggen, dat verschilt nogal namelijk.

Ik had van mezelf altijd hele late eisprong pas na 3 -3,5 week maar de artsen zeiden toen dat het prima was.(eerste maanden in het medische traject gecheckt met bloedtesten) En daarna ook altijd hele lichte menstruaties, nu na de miskraam is dat wel veranderd en zijn ze zwaarder.

En nu in het medische traject heb ik na 10-11 dagen een Eisprong en dat is ook helemaal in orde zeggen ze.

Amber zo leuk! En fijn vooruitzicht een echo! Ik duim voor je!

Hier gister ongesteld geworden. Dagje eerder dan normaal maar had al beetje spotting steeds dus dacht al dit wordt hem niet.

Wij gaan nu de 4e IUI in en de 3e na de miskraam. Misschien dat ik hierna even uit het traject stap. Alle hormonen en gedoe doen niet het beste met me helaas. Maar even deze maand afwachten.

Er komen meer NOD’s aan toch deze dagen? Spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje fijn dat de bijwerkingen minder zijn nu! Op naar een goed ei en goed nieuws. Wanneer is je ovulatie?

Lulu fijn dat België ook bevalt voor jullie. Ze doen daar idd meer, maar ook meer dingen die echt niet bewezen zinnig zijn. Maar als je een kind wil, ben je natuurlijk bereid meer te proberen. En ondanks dat ik ‘weet’ vanuit de wetenschap dat België niet beter is, kan ik me zelf ook voorstellen dat ik toch nr België ga mochten we fertiliteitsbehandelingen nodig hebben.

Sanne joy kak van je menstruatie... zeker na alle hormonen die je ervoor moet gebruiken extra zuur. 3e iui na de miskraam klinkt als driemaal is scheepsrecht! En kan me helemaal voorstellen dat je een stop inbouwt hoor, dat lijkt me juist verstandig omdat het zo heftig is. En die eisprong op dag 10/11 stelt mij weer gerust, ik heb die van nature en maakte me al zorgen dat ik niet rijpe eieren afleverde :P

Amberwat fijn zo’n vlk! Ik zou het maar laten bij deze testen idd hoe moeilijk dat ook is. Hoe reageerden je ouders? Lijkt me fijn om je onzekerheden in deze tijd ook met hen te kunnen delen! Tis zo’n onzekere tijd die verlengde wachtbank.

Hier idd nog op de wacht bank, geen idee of m’n berekening klopt dus elk wc bezoek is wc papier turen. Alle symptomen zijn lekker aanwezig maar die heb k sinds miskraam 1 altijd in de LF dus dat zegt niets. We hebben beiden geen zin in onzekere tuurstrepen en weer bloedverlies na een week etc, dus we doen deze keer struisvogel tactiek tot er bloed is ofzo. We zijn er ook wat vlakker onder, het maakt plannen van bv onze bruiloft heel lastig en om ons heen zijn er veel zwangeren. Ben er zelf ook stuk minder mee bezig, wat ook wel fijn is. Heb dus m’n 2e vaccinatie gehad en ben daar even een dag flink ziek van geweest, mr ben blij dat ie er in zit!
Ik realiseer me net dat ik volgens m’n app FF kan testen op de dag dat ik uitgerekend was van mijn zoontje! Dan ben ik 12 dpo. Als dat geen teken is ;) Met m’n normale LF zou ik dus al een paar dagen ervoor ongesteld moeten worden.

Banaantje, spannend! Fijn dat je 2e vacc achter de rug is lijkt me. Ik zie in de tabel 5/6 april? Is dat je berekening? Kan me voorstellen dat jullie geen zin in tuurstrepen hebben. Heb ik ook geen zin meer in. En al helemaal niet met weer bloed erna! Toch net actiontesten besteld 🙈

Sanne joy , goede vraag aan Afwachtertje. Ben ik ook benieuwd naar. Jammer dat de Iui niet gelukt is. Ik kan me voorstellen dat het zwaar is met de hormonen en dat je straks een pauze neemt. Mocht het niet lukken hè, want drie keer is scheepsrecht ben ik hethelemaal mee eens! Ik gun het iedereen zo.

Afwachtertje, ben ook benieuwd naar vraag van Sanne Joy, hoe dat beoordeeld wordt. Ik hoop op een goede ronde voor jou!! En dan een januari 2022 baby :)

Amber, benieuwd hoe jullie lunch was!

Lulu, hoever ben jij nu in je cyclus?

Worteltaart, fijn dat je lijf het inderdaad goed heeft opgelost. Op naar een nieuwe kans!
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje: Wat fijn dat je al je vragen kon stellen en beantwoord kreeg. En wat een opluchting dat er gelukkig een cyste zat. Hopelijk blijven de bijwerkingen nu meevallen. Ik duim ook mee voor een goede ronde!

Sanne_joy Wat ontzettend frustrerend van die menstruatie. Hopelijk is de hormonen pauze sowieso niet nodig en ben je de volgende ronde zwanger. Dat zou wel echt super zijn, ik ga ik voor meeduimen.

Banaantje jaa super fijne verloskundige. Hihi dat heb je mooi verwoord over verlengde wachtbank. Ik denk sowieso dat ik dat gevoel wel een beetje blijf houden tot en met week 12. Pfoe wat ontzettend spannend ook voor jou zeg! Begrijpelijk dat je geen zin hebt in een tuurstreep. Wanneer ga je testen?

Saga Wauw dat zou wel heel bijzonder zijn. Laat je het ons weten?

Wij hebben dus tijdens de lunch aan mijn ouders verteld dat ik zwanger ben. Ze waren echt helemaal verrast en hadden het echt niet verwacht. Vooral omdat we vier weken geleden nog in het ziekenhuis bij de gynaecoloog waren omdat ik iedere twee weken behoorlijke heftige bloeding had.
We zijn nu lekker aan het aftellen naar de echo over twee weken :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber wat leuk :flirting: en nu aftellen idd tot de echo!

Saga ik heb effe geen idee hoe ik zit. Ik heb nu wel het gevoel dat ik eerdaags ongesteld ga worden. Dat zou overigens niet kloppen met het gevoel dat ik een week geleden mijn eisprong zou hebben gehad. Mijn LF is altijd keurig 14 dagen. Of tenminste, dat was ie. Ik heb echt geen idee hoe mijn cyclus nu zal zijn en wat ik kan verwachten.

Klinkt trouwens als een goede dag voor jou om te testen, de UD van je zoon! Spannend!

Sanne-Joy dit zal onze 6e iui worden. Ik ben pas bij de 5e zwanger geraakt, en dat was de tweede ronde met MOH. de eerste drie rondes waren zonder medicatie. De tweede ronde ben ik trouwens een paar dagen overtijd geweest met een heeeeeele lichte streep op de test. Gezien het uitblijvende resultaat met iui ga ik ervan uit dat de gyn zal voorstellen om verder te gaan met ivf.
Ik heb vandaag op 9 dpo getest.. ik had namelijk in m’n hoofd dat ik bij m’n gezonde zwangerschap al 9 dagen na de positieve ovulatietest positief testte, dus dat ik vroeg positief moet testen bij een gezonde zwangerschap. Dat slaat natuurlijk nergens op en ik had ook niets verwacht, maar toen zag ik dus opeens een lijntje.. nog een test gedaan, ivm vals positief.. en weer positief. Wow helemaal niet verwacht... ga het pas donderdag aan m’n man vertellen als het doorzet, maar moest het even ergens kwijt.

Mijn LF is dus normaal 8 dagen. Temperatuur is we wat omlaag gegaan alsof er menstruatie komt.. spannend dus.

https://imgbb.com/qrjDnMM
https://ibb.co/NyybMp6
anoniem_401611 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 20:30
16.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga wat een mooie streep voor 9dpo!! Gefeliciteerd! Spannende tijd breekt er voor jou aan nu :hug: Vertel je t ook daarom pas donderdag aan je man? Vasthouden aan hoe t testen en beloop etc ging tijdens een goede zwangerschap snap ik heel goed hoor! Je moet toch ergens aan vasthouden...
Jouw tactiek van alleen testen heb ik ook over nagedacht omdat ik t gewoon NU wil weten - aangezien ik van alles voel en m’n vriend niet natuurlijk. Maar zo vaak spijt gehad van vroeg testen dat ik t toch vol hou. Mr met de zekerheid dat ik zo’n prachtige streep zou zien 9dpo zou ik t wel aandurven!

Amber fijn dat ze zo verrast reageerden! Snap dat je t spannend blijft vinden tot de termijn echo (en evt de NIPT). Het ís ook mega spannend!

Lulu hoe is t met je menstruatie gevoel?

Wij gaan morgen testen, dan is het 16 dagen na positieve ovulatie test. Dat is een ruime marge om tuurstrepen te voorkomen haha. Ik had op een zondag opeens een positieve ovulatie test, terwijl hij die donderdag nog een leeg rondje (negatief) aangaf, dus ik heb ook geen idee of ie bv niet zaterdag al positief was etc. Vandaar de onzekere NOD. Ik heb geen rugpijn en bruine afscheiding (bij mij een menstruatie voorspeller) dus het is nogal spannend hier :) maar voor t zelfde geld komt dat dus nog...
Ik heb niet eerder bij de chemicals al zo'n test gehad op 9 dpo, dus ergens heb ik goede hoop en ergens is het te mooi om waar te zijn. Ik houd donderdag aan voor mijn man vertellen, omdat ik een goede oploop wil zien. En ik ben een beetje een binnenvetter, dus vind het makkelijker dat hij het nog niet weet en ik er niet over hoef te praten nu.. En net wat lichtbruine afscheiding.. dus voor hetzelfde geld weer een chemical.

Wat spannend ook voor jullie Banaantje! Ga je met een digitale testen of een streepjestest?

Wat fijn dat jullie het nu kunnen delen Amber! Ben je gespannen al voor de echo? Ik ben er nog steeds niet over uit, hoe en wat qua echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga irritant van het bruinige afscheiding, dit soort dingen maken dat hele proces nog onzekerder. Het kan natuurlijk prima wat oud bloed van de innesteling zijn, maar je houdt je hart vast natuurlijk... ga je overmorgen weer testen?
En mbt de echo: zou gewoon afwachten wat je tegen die tijd fijn vindt... hoef je nu nog geen beslissing over te maken toch?

Ik ga een gewone streepjes test doen. Heb nog nooit een digitale gedaan en heb nog een hele voorraad van die Sensitesten liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauuw Saga ik duim voor je! Alvast een voorzichtige gefeliciteerd! De streep is wel veel belovend!! Idd bruine afscheiding kan van alles nog zijn. Wanneer test je weer?

Lulu spannende tijd. Wie weet is nummer 6 genoeg. Hoe sta jij tegen over IvF?
En heb je nu met de iui 1 of meerdere follikels?

Banaantje dit is idd een ruime marge in de LF. Spannend morgen!! Ik duim mee!!

Amber super leuk!! En fijn dat je ouders zo reageerde.

Ik kom morgen hier weer kijken hoe het is met de testen!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga wat spannend, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu Dankjewel! Hihi nu lekker aftellen inderdaad :heart:
Wat vervelend dat je niet zo goed weet waar je precies in de cyclus zit.

Saga wauw die test ziet er wel al heel goed uit voor 9 dagen na de ovulatie. Ik ga je gewoon al voorzichtig feliciteren nu en ik duim mee dat de streep steeds dikker gaat worden. Wel vervelend van die afscheiding, maar wat Banaantje zegt het kan inderdaad ook gewoon oud bloed zijn van de innesteling. En wat betreft de echo ben ik minder gespannen voor de vitaliteitsecho, al kan de datum mij niet vroeg genoeg zijn :p De termijn echo vind ik denk ik enger. Maar goed piekeren heeft geen zin, dus ik blijf nu gewoon lekker genieten van het zwangere gevoel dat ik heb.

Banaantje: jaa echt een mega spannend tijd :-) oehh jij gaat morgen testen dus. Wat super spannend!! Goed teken dat je geen symptomen hebt voor een menstruatie. Ik hoop zo dat jij morgen ook een positieve test hebt!

Sanne_joy: dankjewel, ja ik ben ook wel blij met de reactie van mijn ouders.

Hier lekkere rustige tweede paasdag. Niet zoveel op de planning. Als het goed is ben ik vandaag precies 5 weken, maar ik ben niet zo'n hele goede teller :-) Hebben jullie een fijne Paasdag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, zou ik nog mogen meeschrijven? Saga had me al eens uitgenodigd in mijn topic ‘zwangerschapstest wordt lichter’, maar ik twijfelde heel erg. Nu heb ik toch die behoefte. Mijn vriend en ik zijn sinds augustus 2020 bezig met zwanger worden, heb in december en in maart een biochemische zwangerschap gehad (eerste keer 4,5 week en tweede keer 5 weken). Ik hoor het wel :)
an790 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 20:09
1.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga wat een mooie streep voor 9 dpo!! Ohh, ik ben helemaal excited voor jou! :hyper: ik hoop echt van harte dat de bruine afscheiding onschuldig is.

Banaantje Nog steeds geen menstruatie. Ben er echt aan toe, alles doet zeer en ik ben erg geprikkeld de hele tijd.

Jij maakt het wel spannend, ik duim voor twee strepen voor jullie!

Sanne-joy ik zie best wel op tegen ivf, het lijkt me enorm heftig met al die hormonen enzo. Ook lijkt de pick-up me heel naar, zeker als mijn vriend niet mee zou mogen in de behandelkamer. Maar zover is het nu nog niet dus ik focus me op de 6e iui. Ik had trouwens de eerste drie pogingen (zonder MOH) steeds één follikel. Met MOH had ik er twee.

An790 wat mij betreft wel hoor, het is zo fijn om je verhaal te kunnen delen met lotgenoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ff ego post, vanmorgen bij t afvegen wel lichtroze afscheiding. Vriend wilde toch nog een test doen, uiteraard was die ook negatief. Ook fijn om te weten dat de ‘ik word ongesteld’ symptomen nu ook anders zijn na 2 miskramen :-(

Verder ben ik er oké onder, de kans was uitermate laag dat t raak was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje wat een teleurstelling. Ook al ben je er oké onder, het is niet wat je wilt. Ik ken het gevoel maar al te goed en het is gewoon klote!!
Alle reacties Link kopieren Quote
He, jammer banaantje! Stom dat de symptomen dan weer anders zijn ook. Op naar de volgende ronde dan maar weer!

Saga, gefeliciteerd! Ik duim voor je dat dit goed blijft gaan..

An, welkom!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven