Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Lulu en Amber! En ik ga weer voor je duimen Sanne-Joy!

Hier gaat het niet zo goed. Ik ben vorige week best misselijk geweest, maar het wordt de afgelopen dagen eerder minder dan meer. Bij mijn goede zwangerschap heb ik vanaf week zes meerdere keren per dag moeten overgeven, dus dat ik nu (zou nu zo’n 5 en halve week moeten zijn) amper misselijk ben zorgt ervoor dat mijn vertrouwen compleet weg is momenteel. En ik weet dat zwangerschappen kunnen variëren, maar dit lijkt gewoon teveel op mijn MA’s.
Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt nu Appelbloesem! Kan het niet tijdelijk zijn? Ik ben ook niet elke dag even misselijk. Wanneer ga je voor een echo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt Saga je gunt het iedereen en dat is echt waar. Maar elke maand wordt voor mij wel zwaarder, dat had ik nooit van mezelf verwacht ofzo. Ben altijd nuchter, positief maar dat wordt nu gewoon moeilijker.....

Het duurt bij ons natuurlijk wel extreem lang de miskraam was na 1,5 jaar en nu zijn we alweer een half jaar verder. Dat vind ik af en toe dan best lastig terwijl ik er veel voor doe en laat. Ook begonnen met accupunctuur en vond het echt fijn.

Appelbloesem ach jeetje, stom dat je zo onzeker voelt. En elke zwangerschap is gewoon anders. Wanneer is idd je echo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sanne-joy jouw reactie is logisch en het mag er zijn! Het is niet leuk als je het gevoel hebt dat je aan alle kanten wordt ingehaald (dat gevoel had ik tenminste). En je gunt iedereen het beste... maar je gunt het jezelf ook zo! Ik denk aan je en ik hoop met jullie mee op een positieve test. :hug: super stoer dat je jezelf toch weer hebt weten op te peppen voor een nieuwe poging.

appelbloesem deze dagen, tot aan de eerste echo, zijn echt killing. De onbevangenheid is er gewoon af na een MA of MK. Sterkte!
Maak daar maar tot aan de eerste echo’s meervoud van ;) Ik zit ook weer in spanning. Eergisteren echt heel misselijk geweest en sindsdien echt een stuk beter. En minder tepel pijn. Dus erg zenuwachtig nu voor maandag, had nog even gekeken of ik morgen terecht kon, maar dan zijn ze dicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
He bah Saga, hoe is het nu? Heb je een beetje afleiding?

Sanne_joy, het is toch ook gewoon moeilijk, als je al twee jaar bezig bent? Nuchter en positief zijn helpt een heleboel, maar op een gegeven moment is dat gewoon op, ben ik bang. Ik hoop dat echt heel hard voor jou dat je snel en blijvend zwanger wordt!

Ik heb mijn echo over een kleine twee weken pas. Eerder kwam niet uit met kinderopvang, en ik wil liever ook niet te vroeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga hopen dat het heel snel maandag is. Zo vervelend dat je dan eigenlijk je beter voelt maar er niet gerust op bent. Kon je maar elke dag kijken en weten dat het goed zit.

Appelbloesem nog even spannend en snap ook dat je niet te vroeg wilt. Het is dan echt even taai en de weken kruipen voorbij. Hopelijk wordt het beloond met een goede echo!

Ja klopt in juli inderdaad 2 jaar. Nooit verwacht haha denk zoals iedereen. We hebben de tijd we zijn redelijk jong. Maar wat je zegt Lulu je gunt het jezelf nu ook is.

Tot we ongeveer een jaar bezig waren had ik nergens moeite mee ik genoot van alles, de vrijheid. Maar toen we in het ziekenhuis belandde sloeg er toch iets om, en was je er ook opeens veel meer mee bezig. Maar ik duim deze maand gewoon weer hoor.

Lulu ik herinner me goed toch dat dit toch jouw 6e iui poging was?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sanne-joy ja klopt, het was onze 6e poging. Daarbij moet ik zeggen dat de eerste 3 pogingen zonder MOH waren en de laatste 3 met. Denk dat het eerder raak geweest was als we gelijk met MOH gestart waren, maar dat zullen we nooit weten. Ik ben in ieder geval niet echt goed voor de statistieken, haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Amber Wat fijn dat je een goede echo had! Ik kan me helemaal voorstellen dat je schrikt van de hoeveelheid miskramen. Ik vind het ook nog altijd bizar hoe vaak dat voorkomt. Gelukkig krijgen de meeste vrouwen na één of meerdere miskramen een gezond kind, maarja het blijft gewoon spannend.

Lulu Wat fijn van je goede uitslagen! :)

Sanne_joy Goed dat je je gevoel hebt gevolgd en toch geen ronde hebt overgeslagen. Gevoel volgen is zo belangrijk in het hele zwanger worden. Fijn ook dat de inseminatie alweer achter de rug is. Ik duim voor je dat het snel raak is, dat is je zo gegund! Het is ook niet niks als je al twee jaar bezig bent. :hug: Het is ook zo oneerlijk dat sommige vrouwen makkelijk (blijvend) zwanger worden, waarom is dat niet gewoon bij iedereen zo.

Appelbloesem Wat ontzettend naar dat het vertrouwen weg is doordat de misselijkheid afnam. Zeker als het lijkt op je MA’s. Ik denk dat ook in gezonde zwangerschappen de symptomen kunnen toenemen en weer afnemen, maar ik weet ook dat dat makkelijk gezegd is.

Saga Hè voor jou ook weer rot. Wellicht is het iets tijdelijks of begint je lichaam er meer aan gewend te raken? Maar je bent natuurlijk pa gerust als je maandag een goede echo hebt!

Hier ook veel onzekerheid. Kan er nog lastig van genieten en vind het moeilijk vertrouwen te hebben. Qua symptomen alleen gevoelige borsten, moe en af en toe krampen. Vooral die krampen maken me onzeker, ook al heb ik dat al vanaf het begin en weet ik dondersgoed dat het een veelvoorkomende kwaal is. Maar ik had het ook de keren dat het mis ging, dus ik schrik er toch elke keer weer van. Verder nog 0 misselijk, 20% van de vrouwen heeft daar geen last van en mijn moeder was dat ook niet dus het hoeft niks te zeggen, maarja alles is reden voor twijfel hè... Volgende week wil ik gaan bellen voor een eerste afspraak.
bleh even egopost, ben zo zenuwachtig. Ik denk telkens 'voel ik me nog wel zwanger?', ik voel me net alsof ik niet zwanger ben, ondanks nog wel wat misselijkheid. Gister en eergister echt hele lange dagen gemaakt voor m'n studie en dat ging goed, dus dat maakt ook onzeker (suf he!). Kan me echt niet heugen hoe het de eerste gezonde zwangerschap was. En ik kijk nu al op tegen het moment dat ik geen hartslag zie. En hoe ik dat dan weer moet handelen... en morgen direct na echo een belangrijke meeting. Ik moet nu nog 1 dag even knallen met schrijven en dan morgen een dag met zoontje. Ben vandaag 9+1 of 9+2..
Alle reacties Link kopieren Quote
saga ik snap het helemaal hoor. Wat kun je dan onzeker zijn he? Het is gewoon zo zwaar om die bezorgdheid te hebben. Ik denk aan je morgen!

Ikzelf heb helemaal geen zin om komende week de verloskundige te bellen. Zie zo tegen die echo op😑
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Saga, ik herken die onzekerheid maar al te goed. Ik ben zelf dus amper misselijk, en mijn gevoel wisselt tussen zeker weten dat het weer niet goed is en nog enige hoop hebben. Het enige wat bij mij werkt om de dagen door te komen is afleiding.
De kans is natuurlijk vele malen groter dat er morgen gewoon een hartslag is, maar dat weet je ongetwijfeld. En mocht het niet zo zijn, dan ga je dan bekijken wat je gaat doen. Stap voor stap, want verder kan je helemaal nog niet overzien.

An, wat vervelend dat jij ook nog zo onzeker ben! Jij bent nu toch ook zo’n zes weken? Kwaaltjes hebben vaak wat later pas hun hoogtepunt, dus het is niet heel gek dat je daar nu nog geen last van heb (zeg ik ook tegen mijzelf...). Ik zou mij trouwens zo snel mogelijk aanmelden bij een verloskundige hoor! Mocht het dan alsnog fout gaan kan je bijvoorbeeld ook wat laagdrempeliger bellen om advies te vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Saga :hug: Zo naar die onzekerheid. Ik snap het helemaal. Ik heb ineens minder gevoelige borsten en maak me ook grote zorgen. Nu lees ik wel vaak verhalen van vrouwen die (tijdelijk) afnemende symptomen hadden, maar wel een gezonde zwangerschap... Maarja, je wil gewoon die zekerheid dat het goed zit. Sterkte vandaag en ik duim op een goede echo morgen.

Lulu hier precies hetzelfde, ik heb ook geen zin om te bellen...

Appelbloesem ik denk dat ik nu ongeveer 5+4 ben, dus misschien nog wat vroeg voor flinke symptomen inderdaad... En goede tip, ik ga van de week bellen!
We hebben een bewegende baby gezien! Ik keek niet naar het scherm, maar het was eigenlijk heel snel duidelijk. Hartslag was mooi en je zag de navelstreng ook mooi omhoog gaan. Termijn exact hetzelfde gemeten als de vorige keer, 1 dag verder dan ik zelf dacht. Over twee weken heb ik de officiële termijn gepland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, wat een opluchting! Fijn zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Saga!

Ik zit ook weer op het wachtbankje.. we hebben toch weer een poging gedaan deze maand. NOD is 27 mei.., wie weet..

Zaterdag had ik een vriendin met baby van 5 maanden op bezoek. En mijn zoontjes waren zoo lief met de baby! Was echt even een smeltmomentje. Maar we zien wel of het ons nog gegund is.. Ik denk dat we gewoon een beetje per maand bekijken wat we doen. En ik heb babyspulletjes die mijn vriendin kon gebruiken wel gewoon aan haar meegegeven en mocht ik ze zelf ooit nog nodig hebben, krijg ik het wel weer terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn om te lezen Saga!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Saga! Op naar de volgende mijlpaal.

Ik post minder maar lees van tijd tot tijd wel mee, vind het een beetje lastig dat bijna iedereen alweer zwanger is. Van harte gegund hoor maar persoonlijk wat confronterend
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar81 schreef:
17-05-2021 12:15

Ik post minder maar lees van tijd tot tijd wel mee, vind het een beetje lastig dat bijna iedereen alweer zwanger is. Van harte gegund hoor maar persoonlijk wat confronterend
.
:hug: Herkenbaar, ik had dat ook even toen er zo heel veel zwangerschapsaankondigingen achter elkaar kwamen, al gun ik het iedereen natuurlijk ook van harte! Ik merk dat ik zelf ook gewoon nog best wel bezig ben de miskraam een plekje te geven. Zou deze week 20 weken zwanger geweest zijn, daar denk ik dan ook even aan..
Alle reacties Link kopieren Quote
Worteltaart schreef:
17-05-2021 12:26
:hug: Herkenbaar, ik had dat ook even toen er zo heel veel zwangerschapsaankondigingen achter elkaar kwamen, al gun ik het iedereen natuurlijk ook van harte! Ik merk dat ik zelf ook gewoon nog best wel bezig ben de miskraam een plekje te geven. Zou deze week 20 weken zwanger geweest zijn, daar denk ik dan ook even aan..
Dit is zó herkenbaar. Helemaal eens ook.
Zou hier ongeveer 30 weken zijn, met verlof in zicht. Knuffel voor jullie
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
17-05-2021 09:06
We hebben een bewegende baby gezien! Ik keek niet naar het scherm, maar het was eigenlijk heel snel duidelijk. Hartslag was mooi en je zag de navelstreng ook mooi omhoog gaan. Termijn exact hetzelfde gemeten als de vorige keer, 1 dag verder dan ik zelf dacht. Over twee weken heb ik de officiële termijn gepland.
Gefeliciteerd!
Ik zou deze week uitgerekend zijn. Voelt gek he!

Kan me helemaal voorstellen dat het erg confronterend is al die aankondigingen. Het is jullie ook van harte gegund :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach dames, ik kan mij goed voorstellen dat het gewoon verdrietig en confronterend is als iedereen behalve jij maar zwanger lijkt te worden :hug:

Ik heb het weken-tellen inmiddels wel redelijk kunnen loslaten, probeer het ook niet teveel bij te houden omdat het nogal confronterend is. Ik denk alleen dat ik de uitgerekende datums niet snel zou kunnen vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sagajeej goed nieuws!! Heel fijn zeg!

Lulu en An790hoe gaat bij jullie al gebeld?

Hoe voel jij je appelbloesem?

Worteltaart spannend weer! Leuk te zien dat je zoontjes zo leuk met een baby zijn.

En voor de andere meiden super herkenbaar. Dikke knuffel voor iedereen :hug:

Ik moet nog 9 dagen wachten tot m’n NOD maar gaat me goed af. De vakantie heeft me goed gedaan en veel leuke dingen gepland. Dat vind ik ook zo gek ene maand wordik gek van het wachten andere maand denk ik ach komt wel goed....
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar ik snap je gevoel helemaal en het mag er zijn! Het is ook heel confronterend en ja, je gunt het de ander maar dat staat los van het gevoel dat je het jezelf ook zo gunt! Een dikke :hug: voor jou.

worteltaart spannend! Ik duim voor jou.

Toevallig had ik het er vanmiddag met mijn vriend over dat ik nu 16 weken zwanger zou moeten zijn... we zouden nu dan ook weten of een jongetje of meisje zouden krijgen. En daar kwamen de tranen... het blijft een zere plek

hier zijn we bij de gyn geweest voor een voortgangsgesprek, mocht het deze keer ook niet goed gaan. En paar knopen doorgehakt waar ik heel tevreden mee ben. Helaas waren mijn bloeduitslagen nog niet binnen vanwege vertraging in het lab. 5 minuten na vertrek uit het ziekenhuis waren ze er wel. Dus ik verwacht haar morgen nog even te spreken. Ik zag al wel dat het hcg in 7 dagen vertienvoudigd was, dus dat lijkt me wel in orde.

Sanne-joy ik ga denk ik morgen bellen als ik de gyn heb gesproken. Ik zie er heel erg tegenop

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven