Zwanger worden na miskraam in 2016/2

12-10-2016 09:33 2123 berichten
Vervolg van deel 1. Omdat TO gestopt is met schrijven en een tabel toch handig is.

Vanessakusje1987 ¤30-42 ¤ NOD 16 maart

tZonnetje ¤31-32 ¤ :

Maisnon ¤ ¤ NOD

Dorien_85 ¤ 31-32 ¤ :

Kancamagus , cheese-cake & saar , ik heb jullie uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet meeschrijven. Voel je vrij om weer aan te sluiten

De zwangeren

Lilianw1988 ¤ 28-32 ¤¤ UD 22 juni

MissFields ¤ 30-35 ¤¤ UD 23 Juni

Mupje ¤ 30-32 ¤¤ UD 14 juli

Patsy84 ¤ 32 - 30 ¤ ¤ UD 31 juli

Lavendel_Madelief ¤32-36 ¤

Pistache91 ¤ 25-27 ¤ UD 7 augustus

Mennes_ ¤ 26-27 ¤ UD 5 augustus ¤

Tamara_92 ¤24-25 ¤ UD 10 augustus

Cupcake1988 ¤ 28-28 ¤ UD 22 augustus

Kans ¤ 29-?? ¤ UD rond 25 oktober

Messe85 ¤31- 35 ¤ UD rond 30 oktober

kerstcadeautje ¤- ¤ UD rond 30 oktober

Fritzzzz ¤ 28-30 ¤ UD 10 dec

Phlee ¤27-29 ¤ UD 19 jan'18

Babbes ¤33- 32 ¤ :heart: :heart: UD 3 feb '18

Graag dikgedrukt aangeven als er wijzigingen moeten plaatsvinden.
anoniem_641ff34e34fa4 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 14:00
8.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik zou graag in jullie tabel willen meedoen als dat nog past..

Cheesecake 28/31

NOD: onbekend??

Ronde 1 ( eerst herstel na MK)
voor Cheese-Cake
Hoi cheesecake: wat vervelend zeg en wat moet dat ook schrikken zijn! Heb je al contact gehad met de VK? Ik werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis toen ze het hartje niet meer zagen kloppen (de twee echos daarvoor was alles nog goed en klopte het hartje). Ik geloof er niet zo in dat als het hartje eenmaal klopt er minder kans is dat het mis gaat want de meeste van ons hebben een kloppende hartje gezien.

Ik zou wel even contact opnemen met de VK om een echo te vragen voor een controle. Dan kun je in ieder geval verder. En voor nu: huil maar even en zoek troost, ook bij je partner. Je mag er ook wel even verdrietig om zijn hoor! Het is niet niks.

En heel herkenbaar wat je zegt. Ik heb ook altijd de angst en het gevoel gehad dat ik onvruchtbaar zou zijn. Bij ons ook in ronde 1 meteen raak en de dag voordat ik 10 weken was het slechte nieuws gekregen. Probeer dat gevoel maar van me af te zetten, het is nog afwachten waar het schip strand maar we hebben pas 1 poging gehad.
Dankje lavendel en cupcake, zo fijn on het even met anderen erover te hebben.

Cupcake; had vannacht toen het gaande was direct de VK gemaild en ze belde mij meteen om 8.00 uur.

Raadde mij aan de komende week de bloedingen en krampen te monitoren, -als ze minder zouden worden en uiteindelijk verdwijnen zou er als het goed is niets meer "achter blijven". Mocht het aanhouden moet ik idd even een echo maken. Als ik sowieso een echo wilde mocht dat ook, dat is wel fijn, hoewel ik eerst even wil zien hoe het gaat de komende dagen. Heb mij voor vandaag ziek gemeld ("griep") en denk morgen ook nog, vriend gaat wel weer aan het werk dus ben dan even alleen, misschien wel eventjes goed..

Cupcake: jij zit dus in dezelfde situatie.. Vervekend gevoel is dat he? Maar wat je zegt is ook zo: het was de eerste-eerste keer!

Dank lieve meiden!
Cheese-cake voor jou!

Vervelend dat je dit mee moet maken meis, hopelijk vind je hier wat troost. Weten je ouders of beste vriendin er bijvoorbeeld wel van of echt helemaal niemand? Heel veel sterkte komende tijd in ieder geval en mocht je je er prettig bij voelen vond ik het heel fijn om een controle echo te krijgen zodat je uiteindelijk bevestigd krijgt dat je helemaal schoon bent en verder kunt. Nogmaals sterkte!
Mupje: nee.. hadden het nog Niemand verteld.. wilden we aanstaand weekend doen na de echo zaterdag..

Met mijn vriend over gehad en we gaan het sowieso aan mijn schoonouders vertellen binnenkort.

En afhankelijk hoe emotioneel ik morgen ben als ik alleen ben ga ik het mijn beste vriendin ook alsnog vertellen. Merk gewoon dat ik het echt kwijt moet. Over mijn ouders twijfel ik nog maar dat heeft wat persoonlijke/privé redenen..

Nogmaals vind het al heel fijn dat jullie "luisteren"!

Een praktische vraag: hoelang hebben jullie nog gebloed ( incl oud bloed)? En hebben jullie eerst de menstruatie afgewacht of direct weer gestart na een goede echo ( dus een schone baarmoeder -> ga ik dus wel doen op jullie advies!)
Cheesecake ik zou idd die echo ook laten doen gewoon voor je gerustgesteld! En ook zodat je niet onnodig lang blijft bloeden. Ik heb de miskraam in mijn vakantie gehad. Zatersag begon het met een beetje bloedverlies maar geen last van gehad. Zondag begon het echt door te zetten en heb allen in een keer verloren. Ik heb echt minimaal bloedverlies gehad. Het waren hooguit 3 maandverbandjes met 3 druppels (bedoel de opname hoeveelheid) op die dag. Ik heb uiteindelijk nog een hele week bruinverlies gehad. Ja het hoort erbij maar het is wel vervelend. Ik denk niet dat ik een goed voorbeeld ben maar dan heb je in ieder geval iets. Sowieso als het vruchtje eruit is zou de pijn en bloeding moeten afnemen.

En het is fijn als je schoon verklaart wordt. Wij zijn direct weer gestart. Elke gynaecoloog adviseert om een menstruatie af te wachten maar bij ons was de enige reden om af te wachten zodat ze dan de termijn beter kunnen bepalen. Voor ons dus geen reden om een maand te wachten. Medisch gezin was er geen reden alles was prima in orde.

Als je het kwijt moet gewoon vertellen! Dan ben jij het kwijt en anderen kunnen je een luisterend oor bieden. Ze hoeven er verder niets mee te doen het gaat er gewoon om dat jij je verhaal ergens kan doe , dat lucht op! Mensen zullen je begrijpen en begrip tonen.
Dankjullie wel dames voor de felicitaties

Heb een leuke dag gehad vandaag.

Missfields. Ik drink al jaren geen alcohol meer dus lekker makkelijk haha!!

Cheese cake , spijtig genoeg welkom.

Ik zet je in de tabel bij :hug
Mennes nog gefeliciteerd idd! Handig als je nooit drinkt, valt het ook niet op!

Ik drink alleen bij gelegenheid en in de herfst een Bock biertje. Heel lief: mijn vriend had vorige week speciale Bock biertjes gekocht " voor volgend jaar". Mijn lievelings bockbier, dus baalde al als een stekker.

Maar nu mag het weer eventjes.. dus bij het avond eten eentje gedeeld en sympolisch geproost op de volgende ronde..

Oh en: Dank voor welkom en plaatsing in de tabel. Voelt wel goed om ergens naar toe te werken/bij te horen.
Je klinkt sterk cheese-cake, neem je tijd en neem diegene in vertrouwen die je kunnen steunen. Heeft mij ook veel geholpen.

Vwb je vraag van bloedverlies. Bij mij begon het in 1 keer met heel veel bloedverlies en krampen, 2 uur later vruchtje verloren, daarna nog zo'n 3 dagen heel veel bloedverlies met stolsels en krampen gehad en in totaal na 8 dagen was alles gestopt. Het is echt bij iedereen anders zoals je kunt zien bij Cupcake maar heb je in ieder geval een idee..

Ohja en wij zijn ook weer meteen gaan proberen, 2e cyclus wederom zwanger maar was helaas een bbz, nu alweer een aantal rondes verder en nu op het wachtbankje..
Cheese cake, veel sterkte de komende tijd! Geniet voor nu van je biertje haha.

Ik was 10 weken zwanger en heb nog max 3 weken gebloed, laatste 1,5 week vooral oud bloed.. baarmoeder was al wel leeg (geen vruchtje of weefsel meer na 3 dagen na de miskraam). Wij zijn gelijk weer begonnen maar ik had denk ik nog te veel hcg in mijn bloed want had 4/5 weken later nog steeds een positieve test.. dit was na de eerste menstruatie niet meer. Nu weer de eerste echt ronde! Zaterdag mijn NOD.
Oh tamara dat is ook spannend zaterdag al!

Cheesecake: inderdaad dat hcg verhaal is ook nog zoiets. Ik heb op 9 oktober de mk gehad en had afgelopen maandag geloof ik pas de eerste witte hcg test. Daarvoor was er nog een streepje. Ik heb navraag gedaan bij de ha omdat ik soms las dat als je nog hcg in je lichaam hebt, je geen eisprong hebt. Nu weet ik nog steeds niet of dat waar is..
Oh daar krijg je toch de schijt van! Al de 3de test die faalt. Grr wordt er echt gefrustreerd van want ben zo laat thuis elke dag dat ik niet op en bepaald tijdstip kan testen dus denk dan neem ik er een mee naar het werk en doe ik snel een testje als ik aankom, faalt die alweer! Hij loopt niet door dus het roze blijft hangen pff
@tamara92 toen jij nog oud bloed verloor. Zijn jullie toen ook al begonnen met seks? Aangezien je officieel geen seks mag hebben toch tot dat je niet meer bloed. Maar ik zit nu bijna 2 weken na mn miskraam dus begin een beetje te denken van wanneer komt mijn eisprong.
@mupje: ja lees inderdaad dat het erg verschillend kan zijn. Ik verlies inmiddels al 24 uur geen stolsels meer, alleen nog kleine beetjes helderrood bloed, soms wat slijm. Jeetje wat heftig, na de MK nog een bbz.. :( Hoop dat je niet lang zit te wiebelen op het wachtbankje en snel duidelijkheid hebt!!

@tamara; dankjewel

@cupcake: Ja dat HCG verhaal heb ik ook gelezen. Zou vandaag 10 weken zijn en denk zelf dat het in de 8e week al misgegaan is.. vanaf toen namen mijn symptomen namelijk af. Heb nog wel echt gevoellige tepels dus daaraan 'meet' ik een beetje mijn HcG. Ik weet niet zo goed of ik testjes moet gaan kopen of niet. Ik denk dat zodra het bloeden stopt we gewoon weer gaan beginnen.

Welke testen gebruiken jullie?? Heb zelf slechte ervaringen met die van sensitest ( waren bij mij negatief, terwijl die van kruidvat 2voor5 en die van CB die dag erna positief waren!)

En idd da's wel behoorlijk irritant, weet dus daarom niet zo goed of ik daar wel aan wil beginnen..
Fritzzz, ja op den duur wel omdat het echt minimaal was. Soms alleen tijdens het afvegen, soms een dag niet en dan een dag weer wel..
Cheese-cake bedoel je met de testen ovulatietesten of zwangerschapstesten? Ik gebruik de extra gevoelige ovulatietesten van sensitest (heel erg over te spreken) en qua zwangerschapstesten heel erg tevreden over de 2v5 van de kv. Geven snel en al redelijk vroeg heb ik het idee een goed resultaat.. en dan daarna bijv de digitale van clearblue met de wekenindicatie, meer voor de bevestiging
Nog gefeliciteerd Mennes!

@ ovulatietesten, ik test wel gewoon met ochtendurine ze werken altijd perfect dan dus ga niet moeilijk doen met testen op werk enzo! Loopt netjes in 3 dagen op en daarna weer streeploos. En komt goed overeen met slijm en temperatuur.

Hier na 2 maanden alcoholloos ga ik vanavond biertjes drinken. Ik word echt niet blij van dat 'alles voor de vruchtbaarheid' leven. En mijn eisprong is over 5 tot 7 dagen denk ik, dus ben ook nog niet zwanger ofzo..
@mupje, ja bedoel zwangerschapstesten! Met name ook om te kijken of het HcG weg is..

Ovulatie testen nog niet over nagedacht. Wat mij lastig lijkt is omdat mijn cyclus zoo onregelmatig is dat ik geen flauw idee heb wanneer ik daar mee zou moeten beginnen.. temperaturen lijkt mij zo ingewikkeld.. Doen jullie dit elke ochtend op een vast tijdstip? En dan oraal of anaal? Of via het oor?

@patsy; lekker genieten van dat biertje!! Dat hele strakke eet/leefregime heb ik de vorige keer ook zo strak aan gehouden en nu denk ik: Pff even loslaten.
Hier net weer een test gedaan maar ook die faalt! Heb echt een verkeerd doosje gekocht ben ik bang. Zo irritant zeg.

Ik ga morgen ook met ochtendurine testen want het lukt me gewoon niet op een andere manier. Dan maar zo en hopelijk komt daar iets uit. Ik verwacht echt vandaag, morgen of zaterdag mijn eisprong maar ik kan het niet aantonen. In heb enorm veel krampjes en ook het ongesteld zijn gevoel vanmiddag gehad. Als ik terug lees naar de vorige keer dan had ik die symptomen ook rond de eisprong.

Cheesecake: ovulatietesten is wel handig! Ja nu falen ze om de een of andere reden bij mij maar de eerste keer heb ik geen problemen gehad en meteen zwanger. Temperaturen moet je elke ochtend doen voordat je opstaat, dus nog liggend in bed, en dan anaal. Dan krijg je de beste resultaten. Ik heb het nog nooit gedaan
Hi,

Ik temperatuur. Elke ochtend als ik opstaan en nr wc ga. Anaal. Was ff wennen maar nu is het echt heel makkelij&snel. Onhandig is dat je pas eisprong ziet nadat ik is geweest maar wordt wel beschouwd als meest betrouwbare vorm. In mond, oor of oksel is niet secure genoeg, denk dat mocht ik volgende cyclus nodig hebben ik m combineer met ovulatietesten in avond. En dan vind eigenlijk dat ik er alweer genoeg mee bezig ben om te luchtig te houden ;)

Ergens voel ik nu ook symptomen die ik voelde bij mijn zwangerschap week na ovulatie, gevoelige borsten, en trekkend gevoel in mijn lies. Maar wil me er niet teveel mee bezig houden...durf het ook niet aan vriendlief te zeggen ;) Je lijf kan je zo in de war brengen namelijk....

Pft toch wel weer lastig dat wachten ;)

Je gaat toch weer hopen.

@missfields kom jij je dagen btje door?
Mijn lijf heeft me helaas flink voor de gek gehouden...vanochtend ongesteld geworden.. baal heel erg.. en het maakt me ook heel onzeker
Ooh jammer tamara.. op naar de volgende ronde! Waarom wordt je er onzeker van? Ik snap heel goed dat je hier wel enorm van baalt.
Cupcake, puur alleen omdat het de vorige keer zo snel lukte en je dat wel in je achterhoofd houd.. er gaan dan gelijk gedachtes rond dat het na de miskraam misschien moeizamer gaat allemaal.. Maargoed ik probeer positief te blijven, nieuwe ronde nieuwe kansen!
Cheese cake welkom hoor maar ik zou me toch maar even laten controleren je wil toch weten waar je aan toe bent. Ik had liters verloren en heel veel stolsels van week 5 tot 18 en was in die tijd gewoon nog zwanger hoor.

Na de bevalling toen 3 weken bloed verlies gehad en dit keer na de curettage 12 dagen. Daarna eisprong, welke dag exact weet ik niet, en nu wachten op ongesteldheid.

Jammer Tamara!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven