Zwanger worden na miskraam in 2016/2

12-10-2016 09:33 2123 berichten
Vervolg van deel 1. Omdat TO gestopt is met schrijven en een tabel toch handig is.

Vanessakusje1987 ¤30-42 ¤ NOD 16 maart

tZonnetje ¤31-32 ¤ :

Maisnon ¤ ¤ NOD

Dorien_85 ¤ 31-32 ¤ :

Kancamagus , cheese-cake & saar , ik heb jullie uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet meeschrijven. Voel je vrij om weer aan te sluiten

De zwangeren

Lilianw1988 ¤ 28-32 ¤¤ UD 22 juni

MissFields ¤ 30-35 ¤¤ UD 23 Juni

Mupje ¤ 30-32 ¤¤ UD 14 juli

Patsy84 ¤ 32 - 30 ¤ ¤ UD 31 juli

Lavendel_Madelief ¤32-36 ¤

Pistache91 ¤ 25-27 ¤ UD 7 augustus

Mennes_ ¤ 26-27 ¤ UD 5 augustus ¤

Tamara_92 ¤24-25 ¤ UD 10 augustus

Cupcake1988 ¤ 28-28 ¤ UD 22 augustus

Kans ¤ 29-?? ¤ UD rond 25 oktober

Messe85 ¤31- 35 ¤ UD rond 30 oktober

kerstcadeautje ¤- ¤ UD rond 30 oktober

Fritzzzz ¤ 28-30 ¤ UD 10 dec

Phlee ¤27-29 ¤ UD 19 jan'18

Babbes ¤33- 32 ¤ :heart: :heart: UD 3 feb '18

Graag dikgedrukt aangeven als er wijzigingen moeten plaatsvinden.
anoniem_641ff34e34fa4 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 14:00
8.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, mag ik mijzelf hier ook melden?

29-42 ronde 1 nod onbekend, ipv zkh onderzoek

Allemaal heel veel sterkte en hopelijk snel, mooi, positief nieuws voor een heleboel!
Oke meiden.. ik ben blij en bang.. Vanochtend weer een knaller van een positieve test.. Ik had hem gedaan en wilde hem weg leggen om te wachten en toen kwam het plusje al tevoorschijn.. Ik ben ook niet ongesteld.. dus met twee positieve testen moet het wel zo zijn toch?! Ik kan het niet geloven.. Zoals ik al zei, ik ben nu ook gelijk bang.. Ik vraag me gelijk af of het wel echt zo is.. eerst zien, dan geloven.. ik vraag me ook gelijk af of het wel goed gaat, miss heb ik dadelijk wel een vroege miskraam of klopt dadelijk het hartje niet bij een eerste of tweede echo..

@Zonnetje: Ik begrijp je heel goed. Ik zei ook tegen mijn moeder en beste vrienden dat zolang je nog niet zwanger bent, dat het altijd verdrietig zal blijven het zal altijd pijn blijven doen. En dat vind ik heel logisch want je had een wens en even dacht je dat het zou gebeuren en dan opeens een miskraam. Ik vond het allemaal best traumatisch hoor. En nu denk ik natuurlijk ook aan mijn situatie waarbij ik de miskraam helemaal niet zag aankomen. Het werd pas ontdekt bij de tweede echo met 11 weken; het hartje klopte niet meer.

@Messe: Ik voel niet zo veel.. (daarom ben ik ook een beetje bang dat het toch niet zo is). De vorige keer had ik gevoelige borsten.. Nu heb ik dat niet. Ik heb alleen al een week last van mijn maag en darmen en opgeblazen gevoel en winderigheid om het maar lekker plat te zeggen.. Normaal heb ik daar nooit zo'n last van. Als dit een zwangerschapssymptoom is, vind ik hem niet zo leuk.. Of misschien ben ik ook wel erg vroeg. Ik ben afgelopen woensdag precies 4 weken geleden ongesteld geworden. Dus ik ben er ontzettend vroeg bij..

Pff wat een bericht is het geworden. Ik hoop dat het niet erg is.. ik ben een beetje emotioneel.. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier mijn ei kwijt kan.. Want nu heb ik dus een geheim die ik (als alles goed gaat) 2 maanden voor mij moet houden!
Lilian, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik snap je angst, je gaat weer een spannende periode tegemoet, wachten op de eerste echo. Bedenkt je alleen dat je helemaal niks kan doen, ook al zou je vanaf nu heel de dag op de bank liggen, je lichaam bepaalt. Geniet van je zwangerschap en wees blij dat het jullie best snel weer is gelukt! Ik zou ervoor tekenen.

Dat je geen of weinig symptomen hebt is volgens mij ook niet gek, elke zwangerschap is anders, ook elke zwangerschap die je zelf hebt. (had ik ook) en de meeste hebben pas ergens last van in een verder stadium van de zwangerschap.

Jeetje Vanessakusje ik krijg een brok in m’n keel van het feit dat jij aansluit in dit topic. Wij hebben samen in het topic uitgerekend in april gezeten, toen ging het al niet vanzelf bij je & nu deze verdrietige aanmelding. Wat moet jij door een vervelende periode gaan. Hopelijk vind- en krijg je hier de steun die je nodig hebt. Dikke voor jou!
Lilian, ik snap je voorzichtigheid maar ik denk toch echt dat je hartstikke zwanger bent! Gefeliciteerd lieverd! Natuurlijk ben je bang voor de rampscenario's, maar sta ook even stil bij het fantastische nieuws dat het toch gelukt is. Dat lijf van jou doet het geweldig! Probeer er een beetje vertrouwen in te hebben. Je hebt de statistieken aan jouw kant. Plus, je hebt het gewoon verdiend!

Enneh, het is 'out of your hands' nu he. Hoe graag je ook wilt, je hebt er nu geen invloed meer op. Beter dus om niet te stressen, je verandert helemaal niets aan de loop van deze zwangerschap.... voor de zenuwen dus, maar voor het nieuws! En gewoon hier alles opschrijven wat je kwijt wilt, daar zijn we hier voor!

Pinguinlove: dank voor je complimentje fijn dat je mn berichtjes graag leest, het is wederzijds!!

Vanessa, ik begrijp uit Pinguins berichtje dat je al een oudgediende bent... goed dat je dit topic hebt gevonden en dat je meeschrijft. Hopelijk voor jou snel weer een regelmatige cyclus en ook op termijn mooi nieuws!

Grrr en de puistenparade van Mennes, Messe Zonnetje en Pinguin is hier ook langsgeweest hoor. Af en toe wil je moeder natuur toch gewoon door elkaar rammelen. Waar hebben we dit nou aan verdiend?! Die hele miskraamperiode kon je niets aan mij zien, en nu - 3 weken later - staat er in boze rode pukkels "MIJN HORMONEN ZIJN MESSED UP" op mijn voorhoofd

Mupje, leuk dat je weer je eisprong gaat volgen. Ik ga daar volgende maand misschien ook weer mee beginnen.

Voor mij kan vanaf vandaag mijn ongesteldheid weer starten, als mijn cyclus van 28 dagen startte op de dag van de mk. Ik ben heel benieuwd. Had gisteravond beetje krampen, dus zou zomaar kunnen. Ik heb gisteravond twee wijntjes gedronken, omdat ik er totaal niet vanuit ga dat er de afgelopen 3 weken iets gebeurd zou kunnen zijn... Maar je weet het nooit. Ik zit er dubbel in: natuurlijk hoop ik dat mijn cyclus weer op orde is, maar aan de andere kant: als ik de komende week niet ongesteld word, ga ik natuurlijk op iets heeeel anders hopen....
MissFields, wij lopen dan (bijna) gelijk. Ik zit vandaag ook op dag 29 van m'n nieuwe cyclus. Maar ik had de 6de & 7de een heel lichte ovulatietest, dus verwacht dat mijn menstruatie een aantal dagen opschuift. Spannend eh, dit wachten ook?.

Ik twijfel ook over een rosé'tje vanavond, wat zouden jullie doen?
Gefeliciteerd Lilian en veel sterkte met het lange wachten.
Dan lopen we inderdaad bijna synchroon Pinguin! Het begint voor ons alletwee spannend te worden, dus.

Ik heb deze maand geen tests gedaan, dus geen idee mbt ovulatie... Mijn verloskundige voorspelde me een cyclus van 28 dagen gerekend vanaf de dag van de laatste bloeding - dus vanaf 22 september. Als ik op die manier reken, zou ook bij mij op de 6e de eisprong geweest moeten zijn en is het nog tot de 22e wachten op ongesteldheid. Ik weet nu al dat ik tot die tijd ga zitten stressen

Maar over dat wijntje: ik heb het gisteravond wel gewoon gedaan. Ik denk sowieso niet dat heel af en toe 1 wijntje echt schadelijk is (wel als het meer en/of vaker is). Maar de tweede reden is gewoon dat ik weer een beetje leuke dingen wil doen en niet alles nu in het teken wil stellen van een eventuele zwangerschap. Als ik 1 ding heb geleerd van de miskraam is dat ik met fantastisch gedrag, toch de 'gewenste' uitkomst niet kon afdwingen. Daarmee vind ik het iets makkelijker los te laten dat ik compleet op mijn tenen moet lopen... Eerst maar eens zien of de volgende zwangerschap een blijvertje is.
:yes:Lilian!! Lekker op je af laten komen allemaal

En wat fijn dat we allemaal zo puistenrijk zijm... voel ik me niet zo alleen hahaaa .

Volgens mij zouden nu mijn vruchtbare dagen zijn ... Ik temperatuur maar nog niets zien gebeuren. Ook paar ovulatietesten gedaan maar nog niks duidelijks. Ik moet onverwacht naar buitenland morgen dus hoop dat de zwemmers blijven hangen haha.

Ik ben over 2wkn hoe dan ook blij of ik nu ongesteld wordt of....en dan ben ik helemaal mefa blij.... els ik niet ongesteld wordt ;) Maar goed dat is allemaal als ik gelijk weer goede cyclus heb. ;)
Lieve pinguin en MissField: Ik heb echt met tranen in mijn ogen jullie lieve berichten gelezen! Hartstikke bedankt hiervoor.. Voor de felicitaties, maar ook voor de geruststelling.. Het is inderdaad 'out of my hands' en dat vind ik erg moeilijk. Maar ik ga er van proberen te genieten en blij te zijn dat het zo snel is gelukt.

Ik gun het iedereen ook ontzettend erg, want ik heb zelf zo'n donker gat in mijn hart gehad door mijn miskraam (wat ik nog steeds wel een beetje heb). Ik merk dat ik er niet de woorden voor heb, maar ik ben ontzettend blij met de steun hier!

Mijn vriend blijft een echte man (natuurlijk) nuchter en helder. Hij is blij, maar probeert mijn enthousiaste een beetje te temperen doordat hij gezien heeft wat het met mij heeft gedaan toen het mis ging.

Ik heb over drie weken (!) pas een afspraak bij de verloskundige voor een echo, dan ben ik pas 7 weken. Ik vind dat ik er echt te vroeg achter ben gekomen, nu duurt het wachten zo lang.
Hey vanes!!! Ik dacht ben je het nou!! Maar kan niet missen.. Liefs
Lilian meis van harte gefeliciteerd!!! Snap je angst maar hoe mooi is dit toch ook!!!
Lilian gefeliciteerd!! Ik herken je gevoel heel goed het is niet meer onbezorgd zwanger zijn na een positieve test ik zag het na een tijd maar zo stap 1 is een eisprong stap 2 zwanger zijn stap 3 kloppend hartje en stap 4 goede termijn echo. Die eerste stappen heb je toch maar mooi binnen. Daarnaast het feit dat je nu een knaltest hebt en je hormonen toenemen is ook een goed teken!! Succes met het wachten!

Ooh over de puistenparade ik had dat ook terwijl ik er tijdens mijn puberteit nooit last van had. Kon zo meedoen aan een clearasil reclame en dan als hoofd voor gebruik van het spul
Woow dames!!wat een berichten ik lees en werk vanavond weer even alles bij!

Vanessa welkom!

En lilian : GEFELICITEERD!
Lilian, wat een super nieuws probeer er van te genieten, hoe moeilijk het ook zal zijn.. Dat wachten duurt inderdaad altijd zo lang, hopelijk heb je wat afleiding de komende weken! En zoals Loes zegt, de eerste paar stappen heb je al binnen!

Haha kan ik me ook aanmelden voor de puistenparade??

Ik zit denk ik in mijn vruchtbare dagen nu, cervixslijm en de ovulatietesten worden wat donkerder, hoop dit weekend een knaller te hebben!
Hey Mennes en alles andere dames. Zag dit topic staan en misschien moet ik ook meeschrijven, ik ga het in ieder geval proberen. Ik ken mennes van het 'zwanger worden vanaf september' topic. Wij hebben afgelopen zondag onze eerste miskraam gehad. Na twee goede echos was het hartje vlak na de tweede echo gestopt. Nu willen we weer vol goede moed en positieviteit gaan proberen. eerste kindje, nod nog onbekend. Omdat alles nog vrij recent is kan ik nog niets zeggen over de toekomst.

Dinsdag in het ziekenhuis de vervolgonderzoeken en dan hopelijk een go. We gaan in ieder geval geen menstruatie afwachten als dat niet geadviseerd wordt.

Hopelijk mogen we binnenkort allemaal van een gezond kindje in verwachting zijn!!
Cupcake

Ik moest inderdaad aan je denken toen ik deel 2 opzetten hier

Fijn dat je mee wilt schrijven.

Het heeft mij heel veel goeds gedaan toen

Zeker ook omdat ik hier wel al mn angsten en fruatraties neer kan zetten. En ik hier begrepen wordt.

In het zwanger worden vanaf topic doe io dat niet zo snel omdat de meeste daar geen MK meegehad hebben en ik op een of andere manier hen er niet lastig mee wil vallen
Lilian gefeliciteerd! Ik snap dat het een onzekere tijd wordt maar ik hoop dat je toch een beetje kan genieten!

Wat lief Pinquin! En ja rosé gewoon doen kan echt geen kwaad.

MissFields ben benieuwd of t doorzet of niet!

Zonnetje ik hoop voor jou ook dat t genoeg is en lekker binnen blijft plakken.

Jaaaa Messe ik ben er ook.

Succes Tamara hopelijk worden het mooie dagen, met een leuk resultaat.

Cupcake, hoe kwam je erachter dat t een mk was? Dat hoor je toch ook wel minder na 2 echo's met hartactie. Sterkte!
Voor iedereen die het nodig heeft of kan gebruiken een hele dikke
Vanessa: ik had al twee weken bruin verlies. De eerste echo was bij de VK en daar was alles in orde. De tweede echo was al in het zh omdat ik het niet vertrouwde, mocht ik daarheen omdat de VK bezet was. De eerste echo ging moeilijk omdat mijn baarmoeder naar achter ligt gekanteld en dus is het wat zoekwerk. Daarom ook meteen de keuze voor het zh want bij de VK wilde de trainee ook wel een echo maken maar dat heb ik afgeslagen vanwege de liggen van de baarmoeder. In de zh door de gynaecoloog een echo gemaakt en die zei 'het ziet er allemaal goed uit maar we kunnen niets beloven'. Omdat ik nog steeds beuinverlies had en op vakantie ging zei de VK vrijdag van kom maar even langs maak ik nog een echo dus ik daar super blij heen, alleen. Toen zag ze geen hartje meer, weer naar het zh en ook daar hetzelfde verhaal. Achteraf gekeken had ik geen symptomen meer, had ik niet eens bewust op gelet. Vrijdag toen we het nieuws kregen voelde ik me ook meteen niet meer zwanger. Zondag al de miskraam gehad. Het hartje is vlak na de tweede echo gestopt. Ik denk dat die gynaecoloog daar echt wel iets van heeft gezien bijv dat het niet zo snel meer klopte, hij zei dat ook zo vaag 'we kunnen niets beloven'. Alsof die niet eerlijk durfde te zijn over wat hij zag want hij was wel serieus 'onderzoek' aan het doen op de echo en keek heel goed enz.

Achja helaas deze dikke pech gehad net als jullie maar pff die wens voor een kindje begint nu weer te knagen al zo kort na de mk, nog sterker als eerst. Hoop zo dat het ons een tweede keer bespaard blijft maar maak me toch zorgen. De VK zei vrijdag dat het vruchtje weinig ruimte had.. wat dat ook mag betekenen. Dinsdag navragen in het zh of alles goed en gezond is van binnen.

Mennes wat leuk dat je nog aan me hebt gedacht haha! Ja blergh als ik het forum zie waar ik in meeschreef vind ik dat wel echt jammer.. Alsof wij op de rem geduwd worden en moeten wachten in de pitstop terwijl de rest allemaal door raced. .

Fijn om hier begrip te krijgen en steun! Nu met de neus vooruit en positief de rondes in gaan, komt allemaal wel goed
Knuffel van cupcake! Wat rot om je hier tegen te moeten komen (je begrijpt wat ik bedoel;)).... hopelijk toch btje vj vakantie kunnen genieten of was dat moeilijk?
Bedankt voor je verhaal cupcake en het nare maar ook t mooi van het verhaal we hebben zoveel herkenning bij elkaar.

Iedereen blij, vaak nog blijer met een hartje en dat de genade klap en iedereen holt vrolijk verder. Behalve wij.

En toch hoop ik dat er licht is aan t einde van soms een lange weg en dat we heel snel heel veel geluk hebben met z'n alle want ik geloof wel in de aanhouder wint alleen is onze weg vaak zo lastig met spanning en frustratie.
T zonnetje ja zo kom je elkaar nog ergens tegen haha. Ik moet zeggen (klinkt mss heel fout) maar onze vakantie is heerlijk. Lekker sommige dagen alleen maar in bed gelegen want het weer is wat slechter en als het goed weer is de hele dag op het strand. Verdriet hebben we niet meer sinds het vruchtje is geboren, iig niet meer zo heel erg. We praten er samen gelukkig veel over maar willen heel graag een kindje, liefst zsm. Toch ben ik ook wel op mijn horde qua mentale gezondheid (ben bekend met burnout) en dit is wel weer een heftige gebeurtenis. Gelukkig is het ons wel allemaal meegevallen na die eerste harde klap.

Vanessa: ja ik hoop wel dat iedereen een lange weg blijft bespaard. Ik ken sommige van jullie een beetje maar nog niet iedereen.

Zijn jullie miskramen al lang geleden of ook pas net en was het er 1? Hoe lang zijn jullie nu aan het proberen?

edit: stom dit staat al in de tabel haha sorry!

Het liefst gaan we thuis meteen weer aan de slag met de ovulatietesten en zo onze kansen vergroten.
Ooh Mennes wij zijn allebei 28 voor in de tabel zie ik.
Ohja hoelang duurde het bij jullie na de miskraam dat er een eisprong was? En zijn er dames die ovulatietesten gebruiken?
Hier best snel, alleen ik weet niet precies wanneer mn (vroege) miskraam was. Heb 14 dagen gebloed, en geen stolsels of kramp. Ik gok ergens in het begin of halverwege. Vanaf halverwege dan 3 weken tot eisprong. Is bij mij altijd rond de 20 dagen.

Ik temperatuur en gebruik ovulatietesten. Lekkere controlfreak :p. Wil mn lutuale fase goed in kaart hebben omdat die nogal kort is, mocht ik ooit helaas medische hulp nodig hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven