Zwanger worden na miskraam

10-11-2015 14:01 2217 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdkinderenbijzonderhedenNOD Silvia84 31/? 1e kindje miskraam 15 jan 25 feb ongi 26 juli Marle89 26/32 1e kindje missed abortion met 13 weken ZWANGER nagida Schaapje Strandbal Groningsmeisje84 Origineel D Ladies Miss_Glitch Meis29 Vanessakusje Lollystokje Mutsje94 pembe
Positief blijven
Hoi meiden,

Ik ben eigenlijk ook wel blij met een nieuw topic. Ik vind het lief dat jullie ruimte geven voor ieders verdriet maar ik denk wel dat het ene verdriet sneller heelt dan het ander. Daarom gaat het ook redelijk goed met me. Ik was gelukkig nog niet zo ver dat het er echt uitzag als een echt kindje maar na een jaar proberen was ik afgelopen augustus eindelijk zwanger. Een enorme opluchting dat ik überhaupt zwanger bleek te kunnen worden. Daar had ik inmiddels wel twijfels over. Helaas is na 9 weken het hartje gestopt met kloppen en kwamen we daar bij de 2e echo achter. De schok was enorm en ik heb ook een curretage gehad. Dat is vandaag 4 weken geleden en ik wacht tot ik weer ongesteld word. Dan weet ik namelijk zeker dat erg geen complicaties zijn nav de curettage. En kunnen we weer opnieuw beginnen. Ik ben na een weekje vrij te zijn geweest weer doorgegaan maar nu komen alle berichten van vrouwen in mijn omgeving dat ze zwanger zijn en dat gaat soms inderdaad met echofotos over de app. Nogal in your face zeg maar. Onbedoeld want niet iedereen weet van mijn mk. Ik ben een beetje lamgeslagen merk ik. Wil wel graag weer proberen zwanger te worden maar echt veel haast heb ik niet. Ik zie een beetje op tegen weer getimed vrijen en de spanning van elke maand wel of niet ongesteld worden. Gelukkig is mijn vriend de allerliefste die me het helemaal van mij laat afhangen. Hoe ervaren degenen die daarmee bezig zijn het weer proberen?
Sorry voor het lange verhaal trouwens. Al lucht het wel op..

Lollystokje: hoe ging je curettage? Hopelijk viel het fysiek mee!
Groningsmeisje lief dat je aan me denkt

Ik heb vandaag echo gehad. Bleek idd dat er geen vruchtje is. Dit wist ik al zeker omdat vanaf maandag al mijn zwangerschaps klachten weg zijn. Met de gynaecoloog besproken hoe nu verder. Ik had al bedacht dat ik dan het liefst een curretage heb , mede omdat er dus niets gebeurd, geen bloedverlies of krampen. Hoelang moet ik dan nog wachten? Dus nu heb ik een afspraak staan voor dinsdag. Ik was er de hele week vrij nuchter onder maar toen ik weer thuis was , werd ik toch weer heel verdrietig. Ik zie ook op tegen dinsdag :(
D ladie jij had het laatst over een tabel? Vind ik wel een goed idee , ook om bij te houden wie waar staat in het zwanger worden proces.
Groningsmeisje hoe heb jij de curretage ervaren?
@ lollystokje wat klote dat het niet vanzelf gaat. Snap je verdrietigheid en spanning. Soms kan je koel blijven en dan in eens komt de verdriet. Dikke knuffel.

Ja ik zal morgen achter de computer een tabel maken voor de groep.

Naam leeftijd jij en partner ronde evt kinderen en nod? Dit of Zo?

@ groningsmeisje welkom heftig om mee te maken!! Hoop dat je snel een menstruatie krijgt. En sterkte met het verwerken Knuffel
Positief blijven
Voor de tabel denk idd leeftijd , kinderen, situatie , en ronde

Voor mij is dat

Lollystokje 33 jaar, partner 34, 1 dochter van 3, situatie nu: binnenkort curretage, ronde : eerst weer menstruatie afwachten

Zoiets ?
Ga morgen een mooie tabel maken en laten we hopen op een mooi 2016

Hier de afgelopen dagen vaak verdrietig. Wel denk ik te merken aan mijn lichaam dat er weer een eisprong aan zit te komen. Maandag lekker op vakantie 5 dagen en wie weet een mooi sint kado.
Positief blijven
D ladie lastig dat je je verdrietig voelt. Het bericht van je schoonzus lijkt me dan ook lastig, hoewel je het hun natuurlijk ook gunt. Maar je wil zelf ook gewoon graag. Knuffel voor jou!

Wel fijn lekker er even tussenuit, en idd hopen op een mooi Sint kado
Net een ovulatietest gedaan en zie een licht streepje dus mijn gevoel is juist ei is onderweg. Een klein glimlachje en deze week zeker de tijd met zijn tweeën.
Positief blijven
Zet hem op mop!
D-ladies, een goed teken! Veel succes, misschien helpt de hoop je het verdriet een beetje te verzachten.

Lollystokje: ik vond de ingreep zelf niet heel zwaar. Ik ging onder narcose en werd een uurtje later wakker. Toe heb ik op de recovery wel even heel hard liggen huilen omdat ik zo besefte dat mijn zwangerschap voorbij was. Vond ik echt een klotemoment. Gelukkig had ik heel lieve verpleging. Lichamelijk niet veel last gehad, een beetje steekjes als ik me te hard inspande in de week erna en nog 3 weken bruine afscheiding maar thats it. Alleen zo'n ziekenhuis en dan met mensen op de kamer die hun baarmoeder weg hebben moeten laten halen enzo is echt geen pretje. Met vriend afgesproken dat we pas weer terugkomen daar als ik beval. Lijkt me een goede deal!
Voor de tabel: 31, vriend 37, 1e kindje, curettage op 15-10, wacht op ong.

Fijn om met lotgenoten er weer voor te gaan! Het is allemaal wat minder vanzelfsprekend en ontspannen dan de vorige keer, dus hier een beetje van me afschrijven en elkaar steunen, lijkt me fijn.

Nou hopen op snel wat babydust voor iedereen!
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en lang getwijfeld of ik mee wilde schrijven. Ben namelijk heel bang om in mn verdriet te blijven hangen. Wil zo graag vooruit kijken en positief zijn over de toekomst en was bang dat het verdriet en de verhalen van jullie mij nog meer down zouden maken.

Maar verdrietig ben ik toch, en merk dat ik het wel heel erg fijn vind om herkenbare verhalen te lezen. Helemaal omdat sommigen precies in dezelfse fase zitten als ik. Is er nog ruimte voor mij?

Wij hebben tijdens de derde echo (na 2 echo's met prachtig kloppend hartje ) te horen gekregen dat het toch fout zat. Missed abortion waar we met ruim 12 wk achter kwamen. Het hartje is vlak na de 2e echo met 8.6 gestopt. Op 13 oktober heb ik een curettage gehad. De ingreep viel mij mee. Eerste dagen licht bloedverlies en ong 3 wken bruinverlies gehad. Momenteel zit ik op dag 27 en nog geen positieve ovulatietest. Dit maakt mij elke ochtend zo verdrietig dat ik besloten heb geen tests meer te kopen (zijn na morgen op) en maar gewoon zo af te wachten.

Emotioneel was ik in het begin echt een wrak; niemand onder ogen willen komen en veeeeeeeel huilen. Momenteel voel ik me 90% vd tijd prima, maar de 10% dat ik in de put zit, zit ik echt diep in de put. Dat zijn momenten als deze week, we zouden nu moeten weten of het een jongetje of meisje is.

Mijn grote hoop is dat ik in ieder geval voor mijn uitgerekende datum (eind april) weer zwanger zal zijn. Al lijkt dat ijdele hoop aangezien de boel nu stil lijkt te liggen en ik sowieso lange cyclussen heb.....
Hey Strandbal, wat heftig om mee te maken en wat fijn dat je het toch aan durft om mee te gaan schrijven. We zijn hier ook zeker om elkaar op een positieve manier te steunen. Je cyclus komt vanzelf opgang en misschien is het beter om gewoon even niet iedere dag te worden geconfronteerd met wel of geen eisprong. Ik gebruik meestal alleen een ovulatietest als ik denk voel dat mijn ei eraan komt.

Ja je past er zeker nog bij. Ik ga een tabel maken zodat het makkelijk te zien is wie wie is.

Geef hiervoor je naam leeftijd ook van partner en evt eerdere kinderen.
Positief blijven
Bedankt voor het welkome ontvangst D-Ladies!

Tsja ik moet geloof ik weer wat vertrouwen in mijn lichaam krijgen..... maar die confrontatie elke ochtend werkt averechts inderdaad

Daarom geen ovulatietesten meer voor mij! Merk aan mn afscheiding altijd wel waar ik in mn cyclus zit. Ik voel niks van mn eisprong. Het was ook niet om gericht seks te hebben. Maar om te zien of alles nog werkt. Ik geef het maar zn tijd.

strandbal, 28 en 30, zoontje 2 jr, 13 okt curettage gehad
ik reageer morgen op anderem.

even kort...ongesteld geworden en dat hakt er even zo erg in....het valt me even heel erg zwaar.
voor tabel 29 en 33...dochter 2 jaar, augustug bbz met spoed ok en curettage en mis nu dus eileider.
Ach Nagida, wat rot!
@ nagida dikke knuffel

@ strandbal ik snap het verlies van vertrouwen in je lichaam. Na mijn eerste miskraam ging het pas weg tijdens mijn nieuwe zwangerschap. Iedere ongi was ik bang dat er wat mis was met me, maar na drie maanden kreeg had ik een positieve test en na 9 maanden een mooi zoontje. Dat is mijn houvast voor nu.
Positief blijven
Ik hoop nu eigenlijk vooral op een goede/flinke menstruatie D-ladies

Heb in mn onzekerheid iets te veel gegoogled geloof ik (niet aan te bevelen) en vrees nu voor restweefsel of Asherman. Terwijl dat nergens op gebaseerd is. Sterker nog... gyn vertelde dat alles heel makkelijk los liet tijdens curettage, wat gunstig is. Ook geen gekke krampen oid. En in de ronde dat ik zwanger raakte had ik ook geen positieve ovulatietest. Mijn zoon en het feit dat ik 2x vlot zwanger was geven me ergens ook wel houvast hoor!
Nagida: wat rot. Sterkte meis!

En strandbal, superheftig. Fijn dat je toch meeschrijft, hopelijk gaat het snel beter.

En onze info voor de tabel, ik ben 30 partner is 28. Eerste kindje, twee miskramen (december 2014 en juli 2015).

Ik heb me gisteren echt door de dag heel moeten slepen, voelde me zo'n ongelooflijke dweil. Kon me nergens toe zetten en heb de werkdag ook maar een beetje uitgezeten. Vandaag keek ik gelukkig weer wat frisser uit m'n ogen. Ik hoop toch zo dat het ons allemaal ook gegund is!
@strandbal: heel herkenbaar! Inze curettages waren vlak na elkaar. Ik ben expres geen ovulatietesten gaan doen, eerst maar gewoon ongesteld worden. Al maak ik me ook zorgen of er toch niets aan de hand is na de ingreep. Zal de eerste keer in een jaar zijn dat ik blij ben ongesteld te worden!

Nagida: balen zeg! Is elke keer zo'n teleurstelling. Wees lief voor jezelf!
Jij bent dus ook nog aan het wachten Groningsmeisje? Laten we voor 1x samen hopen snel ongesteld te zijn! (En daarna 9 mnd niet meer )

Ik heb vanmiddag een babyshower van een vriendin. Haar zwangerschap vind ik niet moeilijk omdat zei al zwanger was voor ik het werd. Maar die babyshower voelt nu toch wel als een dingetje..... Hopelijk kan ik dat straks van me af zetten.
Strandbal zal wel even moeilijk zijn. Dikke knuffel
Positief blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven