Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Laura, wat geweldig!! Gefeliciteerd!!
Laura succes met herstellen. Fijn dat je ons update, wij (of in ieder geval ik) hebben ook veel aan jouw woorden gehad! Ben zo blij voor je dat het allemaal goed gekomen is!

Anniez hoe gaat het nu? Hoeveel nachtjes nog tot de echo? Killing he deze dagen! Gelukkig kruipen ze langzaam voorbij en wordt het vanzelf 12 weken (20 weken, 40 weken..).
Klinkt echt zo geweldig Laurabb! Goed dat je al merkt dat je herstelt. En ik sluit me helemaal aan bij de rest, ik heb al zoveel aan jou en de rest gehad...

Het gaat wel redelijk, vandaag een drukke werkdag gehad dus amper tijd om er over na te denken, dat scheelt een boel! Verder wel wat lichte symptomen, borsten zijn wat gevoelig, en soms lichte hoofdpijn of een beetje moe. Maar heb er op dit moment wel vrede mee. Vanavond lekker op de bank ploffen na lange dag, morgen nog werken en dan alleen het weekend nog doorkomen. En maandagochtend want heb de echo pas om 15.10 uur. Hopelijk geen meltdowns meer tot dan.

Hoe is het met de rest?
*breekt stiekem even in*

Gefeliciteerd Laura!! Je hebt het zooo erg verdiend!!

*breekt weer uit*
Hi doortje! Ik kwam je tegen in het topic over acu en tarwekiem olie. Hoe is je ervaring daarmee geweest?

Liefs yonce
Heey! Ja, dat klopt! Ik ben in totaal 2 jaar bezig geweest om blijvend zwanger te worden.. Ik heb ook vanalles geprobeerd: acupunctuur, osteopaat, tarwekiemolie.. Uiteindelijk ben ik niet door een van deze dingen zwanger geworden! Wel werd ik erg ontspannen van de acupunctuur en de osteopaat! En dan verkies ik zeker de osteopaat.. Daar werd mijn lijf echt rustiger van! Uiteindelijk bleek ik een baarmoederafwijking te hebben waardoor ik hoogstwaarschijnlijk meerdere miskramen heb gehad en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap! Door de bbz is de linker, slechtfunctionerende kant (wel een eileider maar niet aangesloten op een werkend deel van de baarmoeder) afgesloten waardoor de rechter, goed functionerende kant het is gaan overnemen.. De maand voorafgaand aan de maand dat ik zwanger werd heb ik nog een hysteroscopie gehad! Ze spuiten dan ook even je baarmoeder en eileider door.. De maand erop was ik blijvend zwanger, en inmiddels al 23 weken.. Heb je moeite met zwanger worden en ook al miskramen gehad? Kom hier gerust meeschrijven.. We hebben hier veel aan elkaar!
Gefeliciteerd Doortje! Wat ontzettend fijn. Ik heb nog nooit een MK gehad, maar zwanger raken schiet niet echt op. Gisteren bij de schuim echo is duidelijk geworden dat mn rechter eileider dicht zit :(.

Waarschijnlijk mogen we door naar IUI maar wil toch proberen de kansen te vergroten op een natuurlijke zwangerschap door bijv tarwekiem olie.

Een mooie zwangerschap toegewenst!
Dankje en jij ook veel succes met zwanger worden!

Hoe gaat het met iedereen?

En kersverse mama Lau? Hoe is het nu om mama te zijn?
Dankjewel Lize!

Hoe is het nu Anniez? Durf je al wat meer op je lijf te vertrouwen (ikke namelijk helemaal niet, dus ik begrijp je zo goed...!)

@Door: 23 weken alweer. ben je al de eerste voorbereidingen aan het treffen?

Hier een zalige kraamweek gehad. Rustig aan gedaan met visite en gewoon heel erg genoten van de prachtige vent. Het is een relaxte baby en volgens de kraamhulp ben ik ook een relaxte moeder (jaja ). Hij slaapt in een wiegje naast mijn kant van het bed en dat werkt goed. Als hij 's nachts tussen de voedingen door begint te murmelen dan leg ik mijn hand in de wieg en dan weet hij dat ik naast hem ben (ik durf 'm niet in bed te laten slapen).

Ik snap mensen niet die zeggen dat deze eerste babytijd niks aan is, omdat je dagen enkel bestaan uit voeden, verschonen en troosten. Als ik hem in mijn armen heb en hij dat kleine warme lijfje naar me toedraait, mijn hemel wat een hoop geluk gaat er dan door je heen...! En verder is het gewoon leuk om naar hem te kijken, ik kan inmiddels al een ik-heb-honger-huiltje onderscheiden van ik-wil-een-schone-luier. Hij mag alleen nog wat meer poepluiers produceren (plast en drinkt wel goed), maar daar kan ik het zo nog even over hebben met kraamhulp, consultatiebureau en verloskundige die alledrie nog langskomen vandaag.

Kortom, hier echt aan het moederen en ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Zelfs die gebroken nachten neem ik voor lief, dit is zo mooi
Oo Laura, wat een heerlijk berichtje! Word er helemaal warm van als ik het lees! Wat fijn dat je zo kunt genieten, het is je enorm gegund!

Anniez, hoe is t bij jou met de spanning? En wanneer was nou eerste echo (sorry als ik erover heen gelezen heb)

Door, ook alweer 23 weken! Wat heerlijk! Voel je je goed?

Bloem hoe is t met jou? Ei inmiddels weer geweest en weer op t wachtbankje? Hoop dat het raak is!

Hoe is t met de rest?

Hier alles ok, wel druk met werk, merk wel dat dat steeds zwaarder wordt, nog een week of 8 dus langzaam aan t aftellen! Af en toe maak ik me zorgen als ik baby een tijdje niet voel, vooral op drukke dagen. Gelukkig reageert ie meestal snel als ik rustig ga liggen! En moet niet te veel verhalen lezen over kindjes die nu al geboren worden o.i.d. Want dan ben ik ook een dag van de leg maar verder gaat alles ok!
Wat heerlijk Laura!! Nu kan je dan toch eindelijk gaan genieten.

@Rosalinde: heel herkenbaar. Ik ben precies even ver en schiet ook meteen in de stress als ik berichten lees over vroeggeboortes
Lau wat prachtig!! Heb de tranen in m'n ogen staan, ik ben zó blij voor je!
Heel leuk om te lezen Laurabb... Word er gewoon even helemaal stil van. Mooi hoor!

Wij hebben vanmiddag de eerste echo gehad, bij 5 weken en 5 dagen. En er was gelijk een kloppend hartje te zien, dus ze zei voor nu is het helemaal goed! En toen ging ze verder kijken voor de zekerheid........ En toen zag ze er gewoon nóg een!!! Ze zijn met zijn twee!!! En ze kon ook al zien dat het 1 placenta is dus dat betekent dat het een eeneiige tweeling is. Wauw wat waren we verrast. Allebei de hartjes ook gehoord al, echt bijzonder. Het bizarre is dat ik vlak voordat we naar binnen gingen tegen mijn man zei: ik heb al een paar dagen steeds het woord tweeling in m'n hoofd. Dat kwam zo af en toe opeens in me op! Even een hele roze wolk hier, het voelt ontzettend goed dit. Ook al is het nog maar zo vroeg, en moeten we eigenlijk voorzichtig zijn omdat er nog zoveel kan gebeuren. Maar vandaag ben ik even in de wolken en wat er hierna gebeurt dat zien we vanzelf.
*uit meeleesmodus*

Anniez, gefeliciteerd! Ben zo blij voor je, alsof ik zelf zwanger ben!

*weer in meeleesmodus*
Anniez wat gaaf!!! Niet zomaar goed nieuws, dubbel goed nieuws :-) geniet lekker van die roze wolk!!
Lau: Prachtig om je bericht te lezen!! Wederom heb ik hier veel aan!! Soms krijg ik weleens paniek van: kan ik het allemaal wel straks?! Geweldig om te horen dat hij er nu is en dat je geniet! Eindelijk meid!!
quote:Rosalinde83 schreef op 04 april 2016 @ 10:54:

Oo Laura, wat een heerlijk berichtje! Word er helemaal warm van als ik het lees! Wat fijn dat je zo kunt genieten, het is je enorm gegund!

Anniez, hoe is t bij jou met de spanning? En wanneer was nou eerste echo (sorry als ik erover heen gelezen heb)

Door, ook alweer 23 weken! Wat heerlijk! Voel je je goed?

Bloem hoe is t met jou? Ei inmiddels weer geweest en weer op t wachtbankje? Hoop dat het raak is!

Hoe is t met de rest?

Hier alles ok, wel druk met werk, merk wel dat dat steeds zwaarder wordt, nog een week of 8 dus langzaam aan t aftellen! Af en toe maak ik me zorgen als ik baby een tijdje niet voel, vooral op drukke dagen. Gelukkig reageert ie meestal snel als ik rustig ga liggen! En moet niet te veel verhalen lezen over kindjes die nu al geboren worden o.i.d. Want dan ben ik ook een dag van de leg maar verder gaat alles ok!Roos: ik herken wat je zegt!! Ik droomde van de week dat de baby al geboren was en overleden was.. Ik was ook heel de dag van slag! Gelukkig voel ik de baby echt al heel goed en veel bewegen dus volgens mij zit hij wel goed.. Maar die angst blijft denk ik wel tot de veilige periode is bereikt!! Hoe ver ben jij nu?? Oh en nog 8 weken werken?? Ik ben ook benieuwd hoe het op het laatst zal gaan.. Spannend allemaal!! En ook hele mooie tijden, hé! Ik voel me verder goed, op moeheid na en heel veel plassen! En jij?
quote:Anniez schreef op 04 april 2016 @ 19:23:

Heel leuk om te lezen Laurabb... Word er gewoon even helemaal stil van. Mooi hoor!

Wij hebben vanmiddag de eerste echo gehad, bij 5 weken en 5 dagen. En er was gelijk een kloppend hartje te zien, dus ze zei voor nu is het helemaal goed! En toen ging ze verder kijken voor de zekerheid........ En toen zag ze er gewoon nóg een!!! Ze zijn met zijn twee!!! En ze kon ook al zien dat het 1 placenta is dus dat betekent dat het een eeneiige tweeling is. Wauw wat waren we verrast. Allebei de hartjes ook gehoord al, echt bijzonder. Het bizarre is dat ik vlak voordat we naar binnen gingen tegen mijn man zei: ik heb al een paar dagen steeds het woord tweeling in m'n hoofd. Dat kwam zo af en toe opeens in me op! Even een hele roze wolk hier, het voelt ontzettend goed dit. Ook al is het nog maar zo vroeg, en moeten we eigenlijk voorzichtig zijn omdat er nog zoveel kan gebeuren. Maar vandaag ben ik even in de wolken en wat er hierna gebeurt dat zien we vanzelf.Ohhhhh wat geweldig meid!!! Ik sta hier te springen, haha! Twee hartjes
Anniez wauw wat een goed nieuws zeg!!! En ook dat beide hartjes al klopten, wat heerlijk meis ik ben zo blij voor je! En super bijzonder. Wanneer heb je de volgende echo?

Ik had bij m'n eerste zwangerschap ook een tweeling gevoel en dat bleek ook te kloppen. Gek dat je dat dan toch aanvoelt he!

Laura ik vind het zo fantastisch dat je zo heerlijk aan het genieten bent! Wat een genot! Het is je zo gegund lieverd!

Rosa idd niet teveel nare verhalen lezen. Het komt vast helemaal goed met jullie kleine, jullie hebben al wel genoeg op jullie bordje gehad. Al bezig met de kinderkamer?

Miss glitch hoe gaat het met jou? Kan je een beetje genieten?

Hier 4-5 dpo. Vorige maand een LF van 7 dagen dus ik hoop het nu langer uit te houden. Vind het allemaal erg spannend weer merk ik!
quote:Bloempje300 schreef op 04 april 2016 @ 22:17:

Anniez wauw wat een goed nieuws zeg!!! En ook dat beide hartjes al klopten, wat heerlijk meis ik ben zo blij voor je! En super bijzonder. Wanneer heb je de volgende echo?

Ik had bij m'n eerste zwangerschap ook een tweeling gevoel en dat bleek ook te kloppen. Gek dat je dat dan toch aanvoelt he!

Laura ik vind het zo fantastisch dat je zo heerlijk aan het genieten bent! Wat een genot! Het is je zo gegund lieverd!

Rosa idd niet teveel nare verhalen lezen. Het komt vast helemaal goed met jullie kleine, jullie hebben al wel genoeg op jullie bordje gehad. Al bezig met de kinderkamer?

Miss glitch hoe gaat het met jou? Kan je een beetje genieten?

Hier 4-5 dpo. Vorige maand een LF van 7 dagen dus ik hoop het nu langer uit te houden. Vind het allemaal erg spannend weer merk ik!Is het ook.. Elke maand weer opnieuw! Eigenlijk went het ook niet.. Het steeds weer ongesteld worden! En vooral na een miskraam.. Ik duim voor je meid!!
Laura, heerlijk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! Je hebt het ook echt enorm verdiend!!
quote:Saart2014 schreef op 04 april 2016 @ 22:40:

Laura, heerlijk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! Je hebt het ook echt enorm verdiend!!Hoe gaat het met jou meid??
heel soms gluur ik hier nog even....Laura wat een geweldig nieuws!! Zo blij voor jou dat de zwangerschap goed is verlopen!! Dit heb je dubbel en dwars verdiend meid!!

Voor de andere meiden, keep on the good spirit hoe moeilijk het soms ook is!!!! Knuffel voor jullie!

Ik breek weer uit!
Wow Anniez.. Wat een nieuws! Een tweeling! Heel bijzonder zeg! Dat zou toch fantastisch zijn, na al die ellende nu gewoon in één keer twee! En wat fijn dat de hartjes al klopten! Duim als een malle voor jullie, op naar die 12 weken mijlpaal, je bent bijna op de helft!

Fijn dat jullie het herkennen Door en Lisa, het zal er vast ook weer bij horen

@ Bloem, jaa zijn zeker al bezig met het kamertje! Dat is dan echt wel weer leuk om te doen! Op die momenten geloof ik er ook heilig in dat t goedkomt, dat moet eigenlijk ook gewoon! Wat spannend ook weer bij jou, ik duim voor een latere menstruatie of liefst natuurlijk helemaal niet!

@saart, jij bent de 12 weken nu ook wel bijna voorbij toch? Trek je t n beetje?
Anniez: wat een geweldig nieuws!!

Rosalinde: leuk dat jullie ook bezig zijn met het kamertje. Wij zijn ook begonnen, maar er moet nog wel het een en ander gebeuren Was jij niet ook op 7 juli uitgerekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven